Facebook
Twitter
Google+
YouTube
Blog
RSS Feed
අදහස් බූන්දි
ඩයස්‌පෝරක කවිය සහ ඇම්පෝරක විචාරය
බූන්දි, 22:53:37
සිංහල කවියට හදිසියේ ම ඩයස්‌පෝරක හැඩරුවක්‌ ලැබෙමින් පවතින අතර එයට මුට්‌ටිය අල්ලන ඉංග්‍රිසි විචාර ද කඳු ගැසෙමින් තිබේ. ඩයස්‌පෝරාව යනු ස්‌වදේශය හෙවත් තමා උපන් රට ගැන උනන්දු වන විදේශගතව වෙසෙන ප්‍රජාව යන අර්ථය සපයන ඉංග්‍රිසි වචනය වන අතර ඇම්ෆොරා (amphora) යනු ග්‍රීක හෝ රෝම කෞතුක වස්‌තුවක්‌ ලෙස සැලකෙන මැටි භාජනයකි. මේ හදිසි ඩයස්‌පෝරක ආක්‍රමණය හා ඊට උඩගෙඩි දෙන ඇම්පෝරක විචාරය කුමක්‌ද? මේ කුමන්ත්‍රණය කොයි තරම් දුර ගොස්‌ තිබේද යත් මීට මාස කිහිපයකට පෙර පුදුමාකාර දෙයක්‌ සිදු විය.

ඉංග්‍රිසි විචාරකයකු සහ සිංහල කථිකාචාර්යවරයකු අතර විවාදයක්‌ ඇති විය. ඒ විවාදය මධ්‍යයේ මගේ නමින් ඊ-මේලයක්‌ යට කී ඉංග්‍රිසි විචාරකයා වෙත ලැබුණි. එමගින් හඟවන ලද්දේ මා යට කී කථිකාචාර්යවරයාගේ කල්‍යාණ මිත්‍රයකු ලෙස ඔහු වෙනුවෙන් කතා කිරීමට ඉදිරිපත් වී සිටින බවයි.

එමගින් යට කී ඉංග්‍රිසි විචාරකයා කොයි තරම් දුරට නොමග යවන ලද්දේ ද යත් ඔහු එම ඊ-මේලය පාදක කර ගනිමින් සිංහල සාහිත්‍යය සහ සමකාලීන සිනමාව විවේචනය කරමින් විචාරයක්‌ ලිවීය.

සිංහල සාහිත්‍ය සහ එහි නූතනවාදය සම්බන්ධයෙන් හරවත් විචාර ඉදිරිපත් කළ අජිත් සමරනායක, රෙජී සිරිවර්ධන වැන්නන්ගෙන් පසු ඉංග්‍රිසි විචාරය තුළ ඇති වී තිබෙන මේ කනගාටුදායක තත්ත්වය ඉංග්‍රිසි විචාරයේ අරාජිකත්වයේ සහ ඩයස්‌පෝරක ආක්‍රමණයේ ප්‍රතිඵලයකි. ඉංග්‍රිසි විචාරයෙහි ප්‍රවාද සහ විචාරාත්මක අන්තර්ගතය අද කොයි තරම් බාල තත්ත්වයකට පත්වී තිබේ ද යත් ෆ්‍රෙඩ්‍රික් නිෂේ වැනි ඉන් ප්‍රකට චින්තකයකු සිංහල කලා විචාරය සඳහා අදාළ කර ගන්නා විට නිෂේගේ ග්‍රන්ථ මාලාවේ අනුපිළිවෙළ දක්‌වමින් විශ්වකෝෂ විචාර ඉදිරිපත් කරන තත්ත්වයට වැටී තිබේ. නිවාඩුවකට මෙරටට පැමිණි ඩයස්‌පෝරාවේ සාමාජිකයකු ප්‍රේමසිරි කේමදාසගේ අග්නි ඔපෙරාව සම්බන්ධයෙන් මෙවැනි වෘෂභ ප්‍රශ්නයක්‌ ඇසුවේය. මෙහි නිර්මාණකයන් ඔපෙරා නරඹා තිබේදර? ඔහු තරුණ ශිෂ්‍යයකුට මෙසේ කීවේය. ඔබ ප්‍රංශ භාෂාව නොදන්නා නිසා ෆූකෝල ඩෙරීඩාල රෝලන්ඩ් බාර්ත ආදීන් ගැන කතා නොකළ යුතුය. අදෝමැයි ඔහු එම චින්තකයන් සහ විචාරකයන් ගැන ප්‍රථමවරට අසා ඇත්තේ ශ්‍රී ලංකාවේ දීයෑ.


ඇම්ෆොරා (amphora)


මේ නන්දොඩවිලිවලට පාදක වන්නාවූ යථාර්ථය අනෙකක්‌ නොව ඩයස්‌පෝරකයාගේ ශිසොෆ්‍රීනියාවය හෙවත් භින්නෝන්මාදයයි. තමාට කිරි පෙවූ, තමා හැදූ වැඩූ, තමාට නොමිලේම ඉගැන්වූ දේශය ඔහුට ලැකානියානු සිඟිති ප්‍රේම ප්‍රාර්ථනා වස්‌තුවකි

(object petit a) ඔහු එය තමා තුළ මර්දනය කර ගෙන සිටියි. වැඩි වැටුප්, පම්පෝරිය, ඉංග්‍රිසි පරිසරය, වෙනත් අතිරික්‌ත වාසිවලට ඉඩ දෙමින් ඔහු ඒ මර්දනයට ස්‌ව කැමැත්තෙන් යටත් වෙයි. ඒ මර්දනය මත ලැග සිටින ඩයස්‌පෝරකයා මතුපිට කතාවෙන් හා කතිකාවෙන් තමා උපන් රට පිළිබඳව සියල්ල දත්, අවසාන සත්‍යය ද දත් සෘෂිවරයකු, බව හඟවන අතරේ උපන් රටේ ආර්ථික ප්‍රශ්න, යුද්ධය, උද්ධමනය, වාහන තදබදය යනාදිය උපුටා දක්‌වමින් එරට තුට්‌ටු දෙකට දමා එම භින්නෝන්මාදය තුළ තමා සතපවා ගනියි. එක්‌ ඩයස්‌පෝරක කාන්තාවක්‌ පැවසුවේ තමා වාසය කරන රටේ උසස්‌ තනතුරු දරන ශ්‍රී ලාංකිකයන්ට ශ්‍රී ලංකාව භාර දුන්නොත් මේ රට දියුණුවන බවයි. මේ මානසික තත්ත්වය මෙතෙක්‌ වී. එස්‌. නායිපෝල් වැනි ලේඛකයකු විසින් පවා ග්‍රහණය කර නොගන්නා ලද යථාර්ථයකි.

ඩයස්‌පෝරක කවිය බිහි වන්නේද එම හිස්‌ටෙරික යථාර්ථයෙනි. ඊට රිද්මයක්‌ විනා කාව්‍යමය අන්තර්ගතයක්‌ නැත. වපසරියක්‌ හෝ පොළොවක්‌ හෝ නැත. ඇම්පෝරක විචාරය උත්සාහ දරන්නේ ඊට අත්දැකීම් තලයක්‌, වපසරියක්‌, පොළොවක්‌ ඇති බව කියන්නට ය. සිසැක්‌ගේ භාෂාවෙන් කියතොත් මේවා විචාර කලාවේ අතිරික්‌ත ප්‍රමෝදයන්ය. සල්මන් රෂ්ඩි, මයිකල් ඔන්ඩච්චි වැනි ශ්‍රේෂ්ඨ ලේඛකයන් සාහිත්‍යකරණයෙහි යෙදෙන්නේ ඊට හාත්පසින් වෙනස්‌ සමාජ පසුතල මත බව ඔවුන් විසින් ලියන ලද ප්‍රබන්ධාත්මක නොවන කෘතීන්ගෙන් මැනවින් පැහැදිලි වේ.

කවිය යනු කවියා, යථාර්ථය සහ පාඨකයා යන ත්‍රිකෝණය ඇසුරේ බිහිවන්නක්‌ බව නවසීලන්ත සාහිත්‍ය මහාචාර්යවරයකු වන සී. කේ. ස්ටීඩ් පෙන්වා දෙයි. ඔහු පවසන පරිදි කවියා, යථාර්ථය සහ පාඨකයා යන ලක්ෂ්‍ය තුන හරහා ආතති රේඛාවන් විහිද යයි. මේ රේඛා තුන කාලය, ස්‌ථානය කවියා සහ පාඨක සමාජය අනුව වෙනස්‌ වේ. එනම් එම රේඛාවන් කෙටි හෝ දිග විය හැකිය. සමහර විට කවිය සහ පාඨක සමාජය අතර සම්බන්ධතාව කිට්‌ටු වී එම ලක්ෂ්‍යයන් දෙක සම්බන්ධ කරන රේඛාව කෙටි වෙයි. එවිට යථාර්ථය නමැති ලක්ෂ්‍යය කවිය සහ පාඨකයා යන දෙදෙනාගෙන්ම දුරස්‌ වී එම ලක්ෂ්‍යයන් දෙක යථාර්ථය සමග සම්බන්ධ කරන රේඛා දීර්ඝ වේග එනමුත් ත්‍රිකෝණයේ එම දික්‌වීම නිසා කවියේ ගෙල මිරිකෙයි. කවිය තනි තරුවක්‌ ලෙස යථාර්ථයෙන් බොහෝ දුරස්‌ වී, හුදෙක්‌ කවියා සහ පාඨකයා එකිනෙකා රවටා ගන්නා එකඟත්වයක්‌ ලෙස පෙනී යන බව සී. කේ. ස්‌ටීඩ් පෙන්වා දෙයි.

ඩයස්‌පෝරික කවිය මෙවැන්නකි. එය යථාර්ථයෙන් බොහෝ ඈත්ව කවියා සහ පාඨකයා විසින් ඇති කර ගන්නා ලද රැවටිලි සහගත එකඟත්වයකි. මේ නරුම සම්බන්ධතාවේදී පාඨකයා ද ව්‍යාජයකි. ඔහු කවියාගෙන් බොහෝ දුරස්‌ථව, ඔහුගේ ස්‌ථිර පදිංචියට ඈතින් වූ කාල අවකාශයක වෙසෙන්නෙකි. කවියාට ලිවීමට සිදුවන්නේ තමාට වරප්‍රසාද සපයන රටින් බැහැරව වෙසෙන පාඨකයකු වෙනුවෙනි. මෙලෙස අද ඩයස්‌පෝරක කවිය බිහිවී තිබෙන්නේ ඩයස්‌පෝරක කවියා සහ සිංහල ඊනියා පාඨකයකු අතර ඇති රැවටිලි සහගත සම්බන්ධයක ප්‍රකාශනයක්‌ ලෙසට බව ඉතා පැහැදිලිය.

ඇම්පෝරක විචාරයේ ද ඇතුලාන්තය තේරුම් ගත හැකි වැදගත් ලිපියක්‌ අනීතා දේශායි ලියා ඇත. එය ඇය විසින් සල්මන් රෂ්ඩිගේ මැදියම් රැයේ දරුවෝ වෙනුවෙන් ලියන ලද පෙරවදනයි. ඇය පවසන්නේ බලවන්තයන්ට එක්‌ භාෂාවක්‌දල, බලය රහිත වූවන්ට තව භාෂාවක්‌ද වශයෙන් භාෂා දෙකක්‌ ඉන්දියාව තුළ තිබුණේය යන කාරණාව නොසලකා හැරීම ඓතිහාසික විරෝධී බවයි. ශතවර්ෂ ගණනකට එපිටදී සංස්‌කෘත භාෂාව එම කාර්යය ඉටු කළේය. ඉන්දියාවේ මුස්‌ලිම් පාලනයට පසු පර්සියානු භාෂාව එම කාර්යය ඉටු කළ අතර එය රාජ සභාවේ, නීතියේ රාජ්‍ය පාලනයේ භාෂාව විය. පසුව එම කාර්යය ඉංග්‍රිසීන් විසින් ඉටු කරනු ලැබූ අතර ඊට අතිරේකව කලාත්මක නිෂ්පාදනය විෂයෙහි පුද්ගලිකත්වය, අයිතිය සහ ලිපි හිමිකම වැනි නව සංකල්ප එමගින් හඳුන්වා දෙන ලද බව අනීතා දේශායි පවසයි. ඇම්පෝරක විචාරය ද මේ පදනමින් මතුවී ඇති අතර ඉංග්‍රිසිය ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදී වීමට එරෙහිව පැරැණි බලහත්කාරය සමකාලීන කලාව මත පටවයි. ඊට විචාරාත්මක අන්තර්ගතයක්‌ නැති නිසා එය සමකාලීන සිංහල විචාරයෙන් ණයට ගනියි. එම ණය ගෙවනු වෙනුවට කරන්නේ යල් පිනූ අධිපතිවාදය ව්‍යාප්ත කිරීමේ අසාර්ථක වෑයමක යෙදීමයි.

දිවයින (16-09-2010)
මේ වියමන ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න-
පැරණි මාදිලියෙන් ලැබුණු ප්‍රතිචාර-
Lansiya මෙහෙම කියනවා :
@කබරා

he hu
go-vinnage fawu ne fanditaya


කිවුව වෙලාව- 2010-10-07 21:48:19
කබරා මෙහෙම කියනවා :
දැන් ගෝවින්නට අවතාර පේන්න පටන් ගෙන වගේ, හැම තැනම. මේ ප්‍රතිචාර එකක් වත් දැම්මේ එරික් නෙවෙයි කියලා දන්නෝ දන්නවා. ගූගල් පඬියන් ට එරික් ව හීනෙන් පේන්න මොනතරම් බයක් තියෙන්න ඕනද? මේ කතා කුකබරාට කියපන් හාල්පාරුවෝ.

කිවුව වෙලාව- 2010-10-07 08:48:23
Sri Lankan Derrida මෙහෙම කියනවා :
[Sri Lankan Derrida]
/@[විල්හෙල්ම් ගයිගර්]

So Mr Eric so you read the psychoanalytic theory of Jacques Lacan using wikipedia. End of the story! You are an empty book pretent to be a well-read man!


කිවුව වෙලාව- 2010-10-01 22:41:26
@ Sri Lankan Derrida මෙහෙම කියනවා :
petit object a.. try to find this.
See the wikipedia description below.
In the psychoanalytic theory of Jacques Lacan, objet petit a (object little-a) stands for the unattainable object of desire. It is sometimes called the object cause of desire. Lacan always insisted for it to remain untranslated "thus acquiring the status of an algebraic sign." (Écrits).

In 1957, in his Seminar Les formations de l'inconscient, Lacan introduces the concept of objet petit a as the imaginary part-object (see Melanie Klein), an element which is imagined as separable from the rest of the body. In the Seminar Le transfert (1960-1961) he articulates objet a with the term agalma (Greek, an ornament). Just as the agalma is a precious object hidden in a worthless box, so objet petit a is the object of desire which we seek in the other.

In the Seminars L'angoisse (1962-1963) and The Four Fundamental Concepts of Psychoanalysis (1964), objet petit a is defined as the leftover, the remnant left behind by the introduction of the Symbolic in the Real. This is further elaborated in the Seminar The Other Side of Psychoanalysis (1969-1970), where Lacan elaborates his Four discourses. In the discourse of the Master, one signifier attempts to represent the subject for all other signifiers, but a surplus is always produced: this surplus is objet petit a, a surplus meaning, a surplus of jouissance.

Slavoj Žižek explains this objet petit a in relation to Alfred Hitchcock's MacGuffin: "[The] MacGuffin is objet petit a pure and simple: the lack, the remainder of the Real that sets in motion the symbolic movement of interpretation, a hole at the center of the symbolic order, the mere appearance of some secret to be explained, interpreted, etc." (Love thy symptom as thyself).


කිවුව වෙලාව- 2010-09-29 21:55:45
Sri Lankan Derrida මෙහෙම කියනවා :
/@[විල්හෙල්ම් ගයිගර්] මෙහෙම කියනවා :
තමාට කිරි පෙවූ, තමා හැදූ වැඩූ, තමාට නොමිලේම ඉගැන්වූ දේශය ඔහුට ලැකානියානු සිඟිති ප්‍රේම ප්‍රාර්ථනා වස්‌තුවකි

Mr Eric, PLEASE EXPLAIN? I asked Lacan but he can\'t explain this!


කිවුව වෙලාව- 2010-09-24 20:00:19
sujeewa මෙහෙම කියනවා :
@koombiyaa

>> මේක ගැන බූන්දි කෑ ගහන්නේ බූන්දියෙ කාඩර්ස්ලාගේ පොත් පැරදුනු නිසාය කියන එක සුජීවට හිතුනා වගේම

"Samaharavita" kiyana vachanaya aavaanam hari. man 100% ehemayi kivve ne. caders la kivve ideologically misa physically nove.

>> මතවාදීමයව කල්ලි ගැහෙනවාය කියන කතාවට මම එකඟයි.

mathayakata ekathu vima nove maa kivve eka ideology eke inna aya andha bakthiyen rakima. umba ehema kalath nokalath me topic eke man oya idea eke innava SG mahaththayage super kavi dutu daa sita

>> රසිකගෙ ඉරණම නොවැලක්විය හැකිව තිබුනා.

man vivechanaya kale ME LIPIYA THULA rasikata vadunu hati. history ekak athnam e gana mata kiyanna baha ne.

api depaththaka inna venath forum ekaka umba regularly maath ekka patalenava nam mamath ehema karanna thibba [as I say MBRL]. understandable. hari eka methanin close.


කිවුව වෙලාව- 2010-09-21 07:30:50
Koombiya මෙහෙම කියනවා :
5. මෙතන ඇත්තටම අපට උවමනා කළ දේ සිද්ධ වුනා. පාහරකමක් කරපු සුනිල් ගෝ ගේ ''සාද මානසිකත්වය'' කුඩු වුනා. මේක ගැන යම් සංවාදයක් (අඩු පාඩු කුනුහරුප මැද හෝ) ඇති වුනා. නැවත මේ වගේ තක්කඩිකමක් කරද්දි දෙවරක් හිතන්න කවුරුහරි පෙළඹෙනවා නම්; එතනින් එහාට මේකෙ වෙන ගන්ඩ සංසාරයක් නැහැ.

කිවුව වෙලාව- 2010-09-21 04:53:08
Koombiya මෙහෙම කියනවා :
4. එරික් සහ සුනිල් ගෝ අතර හටන මේ රසිකල අපි හොඳට දන්න දෙයක්නේ. ඒක ගැන අහලා දැන ගන්න දෙයක් නෑ. මොකද සුනිල් ගෝ, එරික්ට බැණලා යවන මේල් හැමෝටම බී.සී.සී. කරනවා. ඒකෙන් සුනිල් ගෝ ලබන සතුට අපමණ බව අපි දන්නවනේ. (එතුමට බුදු සරණයි) ඉතින් රසික කළ යුතුව තිබුනේ එරික් ගැන හෝ උදෑසන මල්වර වූයේ කෙලෙසින්ද සෙවීම වෙනුවට සුනිල් කළ ජඩකම ප්‍රශ්න කිරීමයි. ඒ වෙනුවට නිවැරදි දෙය කරමින් සිටි අපිව ප්‍රශ්න කිරීම නිසා රසිකගෙ ඉරණම නොවැලක්විය හැකිව තිබුනා.

කිවුව වෙලාව- 2010-09-21 04:47:35
Koombiya මෙහෙම කියනවා :
3. මතවාදීමයව කල්ලි ගැහෙනවාය කියන කතාවට මම එකඟයි. ඒක සාමාන්‍යයෙන් ඕනෙම කාරණයකදි ඇත්තක්නෙ. කල්ලි ගැසීම කෙසේ වුනත් අඩු ගානෙ අපිට එකඟ වෙන්න පුළුවන් තැනකදී එකඟ වෙලා පොදු විරෝධයකට යන්න වෙනවනෙ; විශේෂයෙන් මේ වගේ පැහැදිලි සාක්කි සහිත ජඩකමකට එරෙහිව. දැන් සුජීවම මෙතනදි එහෙම කරනවනෙ. ඒක දේවල් සම්බන්ධයෙන් සංවේදී වෙන මිනිස්සුන්ගෙ හොඳ ලකුණක් මිසක් ලෙඩක් නෙමේනෙ.

රසිකගෙ කාරණයෙදි රසික මුල පටන්ම සුනිල් ගෝ කළ මේ අවලම් වැඩේ හොඳටම දැන දැනත් සුනිල්ගෙ කැතකමේ සාන්ද්‍ර්‍රණය අඩු කිරීමේ නිරර්ථක වෑයමක හිටියා. කොටින්ම රසික හොඳටම දැන දැනත් මල්වර උදෑසනක් ගැන ප්‍රසිද්ධියෙ ප්‍රශ්න කළේ මේ නික් නේම් එක (එදිරිල්ලේ) මගෙය කියලා පෙන්වන්නනෙ. මිනිහෙක් නික් නේම් එකක් පාවිච්චි කරන්නෙ මොකක් හරි හේතුවකට නේ? නික් නේම් 4ක් පාවිච්චි කරපු මනුස්සයට මේක තේරෙන්න එපැයි. අනික අපි ඉන්නෙ ස්වස්තික සෙවණැල්ලෙ බව දැන් පොළවෙ ඉන්න ගැඩවිල්ලු හිටං දන්නවනේ.


කිවුව වෙලාව- 2010-09-21 04:40:53
Koombiya මෙහෙම කියනවා :
2. මේක ගැන බූන්දි කෑ ගහන්නේ බූන්දියෙ කාඩර්ස්ලාගේ පොත් පැරදුනු නිසාය කියන එක සුජීවට හිතුනා වගේම ගලප්පත්තිත් එයාගෙ විග්‍රහයෙ සඳහන් කළා. මේක හිතළුවක්. මොකද නිර්දේශ වුන රෝහණ සහ උපුල් කියන්නේ බූන්දියෙ කවුරුත් නෙමේ. කොටින්ම රෝහණට බූන්දියෙන් කතා කළෙත් මේ පොතේ වැඩේට. රෝහණට අඩුම ගානේ නෙට් ඇක්සස් වත් නැහැ. රෝහණගෙ යමක් බූන්දියෙ යනව නම් යන්නෙ එක්කො රෝහණ තැපෑලෙන් එවලා. නැත්නම් රාවය හරහා. උපුල්ට නෙට් ඇක්සස් තිබුනත් උපුල් මුල් වරට බූන්දියක් ගැන දැන ගන්නෙත් මේ පොත් වැඩේ හරහා. ඒ නිසා අපිට මේ අයගෙ පොත් දිනුවය කියලා වෙන අමුතු සෙතක් නැහැ. එකම දේ මේ පොත් වල මාකට් වැලූ එක ඉහළ යන්න තිබුනා. නමුත් අපට මේ වෙද්දි මුදල් අවශ්‍ය වෙන්නේ ඩොමේන් එක රිනිව් කරන්න පමණයි. ඒක පොඩි මුදලක්. ඒ මුදල හොයා ගන්න ලොකු මාකට් ෂෙයාර් එකක් පස්සෙ එළවන්න තරම් අපට උවමනාවක් නැහැ.

කිවුව වෙලාව- 2010-09-21 04:28:07
Koombiya මෙහෙම කියනවා :
1. ගොඩගේ සම්මාන ජජ් පැනල් එකේ හිටිය රංග සඳරතන සහ ඉන්දුවර කියන පුද්ගලයෝ දෙන්නා (මේ ඩබල තමා සන්ඩේ ඔබිචුවරියෙ පිලා කටුව කරන්නෙ) අන්තිම මොහොතෙ ජජ් පැනල් එකේ සාමුහික ජජ්මන්ට් එක වෙනස් කලා. කරල ඔවුන්ගේ කැපකරු පියා වන සුනි ගෝ ට සම්මානය දුන්නා. මේ පැනල් එකේ කවි අංශය බාරව උන්න අමරසිරි වික්‍රමරත්න මේකට සාක්කි. මේක සාහිත්‍ය මාෆියාවක්. අපි නෙමේ කියන්නේ. සුනිල්ගෙම එක්ස්-ගජයෙක් වෙන බුද්ධදාස ගලප්පත්ති මේ මාෆියාව මේ වෙනකොට පැහැදිලි ලෙසම පෙන්වලා දීලා තියනවා. සම්මානය දෙන වෙලාවේ සුනිල් ගෝ එවුව පනිවිඩයක් සභාවට ඉදිරිපත් වෙනවා. එතනම තේරෙනවනේ මේක රෝයල් ඇස්කොට් ගේමක්ය කියන එක.

කිවුව වෙලාව- 2010-09-21 04:26:56
sujeewa මෙහෙම කියනවා :
@[@සුජීව];

man rasikath ekka ekanga ne vagema mata therenne ne ohu kiyana adahasa. SG ge pothe web mirror eka balu gaman mata sure avul kiyala. ita passe ithin eric ge valiyayi, umbala gansivaadiyodha kiyana ekayi okkoma therumak nathi katha wenava.

eth prashne, oyala rasika ta gahuwe points walin neveyi. uuta vedi thibba eka kale. eka gana witharayi macho man prashna kale. obe me uththarayata man ekangayi.

oka thamayi rasikata denna thiyena uththare.

menna mekayi man hithana final kathava.

- SG ta Sammanaya deema charter
- diaspora ayata mehe basa haa jivana rataa amathaka vima varadak nove. matath samahara sinhala vachana amathaka una tharamak kaalayak hitiyahama. api minissune
- eth sammana denne hondama ekata.
- sammanaya denakota karana nirnaayaka walin diaspora inna ayata paadu wrenava nam [amathaka veem, paramadharsha ahimi veem nisa] kala yuththe ovunta wenath sammana category ekak hadana ekayi.
- ex: bata schoolboy cricketer vs bata oustatation cricketer.

Jaya wewa.


කිවුව වෙලාව- 2010-09-21 03:41:02
@ සුජීව: මෙහෙම කියනවා :
@ සුජීව: බලන්න රසික ගේ කමෙන්ට් එක, එරික් ගේ පවුල අපිට හා රසික ට අදාළ නෑ නේද? මේක කතන්දර වර්ගයේ මඩක්. එරික් ට එරෙහිව තාර්කික උත්තරයක් දෙනවා වෙනුවට එයා කරන්නේ මොකක්ද? මේ නිසා රසික ගේ පවුල ගැන කවුරු හරි ප්‍රශ්නයක් ඇහුවා නම් ඒක වැරදියි. කවුරුවත් එහෙම කරලා නෑ නේද? අනික තමා එරික් ලිපියෙන් කියන කරුණ රසික කියන කරුණ හා සමපාත කළ ගමන් පේන ඩයස්පෝරික පිරිහීම. මේ නිසා අනෙකුත් ඩයස්පොරා කවීන්ට වෙන අපහාසය ඉතා විසාලයි.

කිවුව වෙලාව- 2010-09-21 02:52:06
sujeewa මෙහෙම කියනවා :
@රසික;
බූන්දියේ ඉන්න කට්ටිය නිතර තම කල්ලිය රැක ගන්නට උත්සාහ කරනවා. මෙතන රසිකට එල්ල වූ ප්‍රහාරය ඒ වගේ දෙයක් කියලයි මට හිතෙන්නේ. අපි කොච්චර කිව්වත් මේ කට්ටිය වෙනස් වෙන්නෙ නෑ. ඒක කණගාටුදායකයි.

ඔය කතාව එහෙම වුණාට මේ කියන කවි පොත චාටර්. ඒක නිරපෙක්ෂව ම චාටර්. ලිව්වේ කවුද, ඔහු මිතුරෙක් ද, ඔහු ඉන්නෙ කොහෙද, ඔහුගෙ අදහස් මොනවා ද, ඔහු මොන දෙශ්පාලන මතයක් දරන්නේද වගෙ කරුණු වලින් ස්වායත්ත ව මේ කවි හොඳටම අවුල්.

බූන්දිලා සමග ඉසේ කෙස් ගාණට පැටළිලා තිබ්බත් මෙතෙන්දි මට හිතෙන්නෙත් උන් කියන දේම තමා. සමහර විට තමන්ගෙ කේඩරයින් [මතවාදී ව] වන තුන් හතර දෙනා කැපුණු වේදනාවට උන් කෑ ගහනවා වෙන්න පුළුවන්. මා ඒ දේශපාලනයට එකඟ නොවූවත් ඒ කවියන් පැහැදිලිව ම ගෝවින්නට වඩා ගව් ගණනක් දුරින් ඉන්න බව කිව යුතුයි.

@බූන්දි නිතර කන සෙට් එක;
රසිකට ලියාපු හැටි අශෝභනයි නේද? ඔච්චර ගහන්න දෙයක් ඌ කියලා නෑ. සාධාරණ උත්තරයක් දුන්නා නම් ඉවරයි නේ.


කිවුව වෙලාව- 2010-09-20 10:44:38
Ghost-Winna මෙහෙම කියනවා :
පර බසට බැණ බැණ
මවු බස කියා
බයිලා ලියන
බුඩ්ඩ තටමන කවිය
හදබසක් නොමැත
තොප වෙත
ප්‍රතිවිරෝධී බව
සිය හිත තුළ ගැටුම
තටම තටමා
වමාරනු මිස


කිවුව වෙලාව- 2010-09-20 02:12:25
Kabaragoya මෙහෙම කියනවා :
මේ නාකි හොල්මන් ටිකට සම්මාන බෙදාගන්න දීපියව්,බලහන් උන් උන් මරාගන්න කැත,අලුතෙන් කවියක් ලියන එව්වො පැත්තකට වෙලා කවිය ආරස්සා කොරගන්න හැදුවනම් ගොඩ.

කිවුව වෙලාව- 2010-09-19 22:19:44
විල්හෙල්ම් ගයිගර් මෙහෙම කියනවා :
තමාට කිරි පෙවූ, තමා හැදූ වැඩූ, තමාට නොමිලේම ඉගැන්වූ දේශය ඔහුට ලැකානියානු සිඟිති ප්‍රේම ප්‍රාර්ථනා වස්‌තුවකි

කිවුව වෙලාව- 2010-09-19 22:14:44
Kabaragoya මෙහෙම කියනවා :
නාකි හැතිකරේ,අලුත් එකෙක්ට උඩට එන්න දැනමුතුකමක් දෙන්නෙත් නෑ,එළියට බැහැල පොඩ්ඩක් ඇවිදල කාරිය ඉතිරි වෙලා ඉන්න කවියො එක්කවත් හොඳින් ඉන්නෙත් නෑ,තමන් තමයි කෙරුමො,තමන්ගෙ කවි තමයි කවි,අනිත් එව්ව සෙප්පඩ විජ්ජා.

කිවුව වෙලාව- 2010-09-19 22:14:37
කවියා මෙහෙම කියනවා :
කවියා

ලොව දස අත විසිරී ඇති
සුදු කළු වූ මිනිසුන් සැම
ලේ නෑයන් වූ මා හට
මව් පිය නෑයන් කුමට ද?

බිම් අඟලක උරුමය ගැන
ලියවුණු පත් ඉරු කුමට ද?
ලොව දස අත පැතිරී ගිය
බිම් උරුමය ලද මා හට


කිවුව වෙලාව- 2010-09-19 21:50:04
කුකබරා මෙහෙම කියනවා :
මෙන්න සුම්මා සිංහල
හදවත මා පහුරාලන??[ මේ හෙළ ද හෙලු ද?],
වයස ගෙවී වියපත් වී (පුනරුත් දොස )
ඔබේ මව මෙන් මා ද නිදි නොලද දින වූහ [සුම්මා ග්‍රැමර්]
සිරිපා නගින බැතිමතුන්ගේ තුන්කවි [තුන මොකද්ද?]
හස නදිය පාව යයි [පාවෙන ගංගා..! අහා!]
උසට රැකුණු මතු මහලේ [පවුලද රැකුණේ?]
වතුර හමා යයි තෙල් සේ [හමා යන වතුර ඩිංගක් අපටත් එවන්ට.!]
තිත්ත පැටව් උන් ද ගොසිනි මා මෙන් අද ගොදුරු සොයා මහ සයුරට [අම්මෝ මෝරු වගේ දරුණු තිත්තයෝ- හස නදියෙ ඉන්න උන් වෙන්ටෑ]
දිදුලන තරු කැටි අතරින් [අම්මපා තරු කැටි.. හැබෑට]
බුදු හඬ සුළඟට මුසු වෙත [ඔහේට හම්බු උනායැ?]
ඔබ ලියනා බස් මම ද ලියන්නෙමි ඔබ දොඩනා බස් මම ද දොඩන්නෙමි [බස්-බස වෙනස නොදත් කුක්කු-කවියා]
කොම්පියුට මතකයකි [පරිගණක මතකය කියලා ලියන්න තරම් වත් සිංහල දන්නේ නැද්ද ලොක්කා? "ඉංගිරිසි බස නැතිව!" ලියන හැටි වෙන්ට ඇති.. පුහ්..!]
පිපිර යයි බලගාර එළිය නැති උදෑසන [බලගාර?? අවගාර සිංහල??]
සිටිය ඔබ ගොසිණි අද [අජිත් ට ත් කෙළවන ණ?]
ලොවේ වෙසෙන කවියන් වෙත අසුර සැණින් කවි යවනව [අසුර> යක් වේගයෙන් වෙන්න ඇති?]
කිම ද සොඳුර උරණව අද ගඟ පාරෙන් කිම යන්නේ [පුනරුත් හලෝ.!]
තිඹුටු ගෙඩි [මෙව්වා ලංකාවේ වැවෙන තැනක් දන්වා එවන්ට]
අඳෝමැයි..!


කිවුව වෙලාව- 2010-09-19 09:56:52
Blog Sunil මෙහෙම කියනවා :
මේ මේකත් දානවා. මේ අවුරුද්දේ හරක් රැළක් විසින් බූරුවෙක් මොනවාදෝ ලියා තිබුණු කොළ ගොඩකට සම්මානයක් කියා එකක් පැවරුවාය. ඒක දුටු බූරුවා අම්ම්ද උඩු කියා තමන්ගේ බ්ලොග් අටුවේ දැමුවාය. දැන් ඉතින් අල්ලස් හා දූෂණ කොමිසම සම්මාන තරඟ විනිශ්චය සඳහා කැඳවීමට සිදුවී ඇති ය. අනේ ලෝකෙක හැටි..!

කිවුව වෙලාව- 2010-09-19 05:29:25
Sunilge Blog eken මෙහෙම කියනවා :
Friday, September 10, 2010
මතක මාවතට සාහිත්‍ය සම්මානයක්!
මතක මාවත කාව්‍ය සංග‍්‍රහයට 2009 පළ වූ කාව්‍ය සංග‍්‍රහ අතර හොඳ ම නිර්මාණය ලෙස ගොඩගේ සාහිත්‍ය සම්මාන උළෙලට තෝරා ගෙන තිබූ හේතුව නිසා, කවියකු සහ පැරණි මිතුරකු ඇතුළු කිහිප දෙනෙකු, කැඩුණු සිංහල සහ සිංග්ලිෂ්වලිවන් ලියූ කැලෑ පත්තර බඳු විචාර කියවා බලා මා ලැබූ අස්වාදය අනාගත කවි පොතකට ඇතුළත් කිරීමට තීරණය කර ගතිමි.
Posted by Sunil Govinnage at 10:40 PM 0 comments


කිවුව වෙලාව- 2010-09-18 22:34:34
Janaka Bandara මෙහෙම කියනවා :
Methna samahara comment vala bhashavanam echchara hari nehe. Kuthuhalaya nisama mama boondi mul pituven sunilge 'perth kavi'blog ekata gihin adaala potha beluva.Me kiyana poth valin mama kiyavala thibune Rohana Pothuliyaddage 'Ahasa Hedi vee etha 'vitharai.Mata denuna vidiyata Rohanage pothe kavi valata kittu karannavath puluvan kaviyak sammana lebuna pothe kavi(?) panas gananema nehe. Anika e kavi(?) okkoma ekaakaarai. Mama hithanne Vinishchaya mandalaya Kaarya Bahula kama nissa Poth vala kavi sankyava balala hari Kiloo gaana balala hari sammanaya denna ethi

කිවුව වෙලාව- 2010-09-18 00:35:21
ලුම්පන් මෙහෙම කියනවා :
මේ මොන මගුලක් ද මන්ද

කිවුව වෙලාව- 2010-09-17 09:17:55
Sumana's Mother මෙහෙම කියනවා :
ඇයි උපුල් විතරක්
තවත් ඉන්නවා කවි
නන්දනගේ පොතක්
අවසන් වටෙන් ආවේ
එකෙකුටවත් නොදී
දුන්නයි ජජ් බෝඩ් එක
නිෂේධ බලය පා
විස්කි මිතුරාට සිය


කිවුව වෙලාව- 2010-09-17 08:35:46
Sumana Gomaz මෙහෙම කියනවා :
සුනිලට නෙළල රොද බැඳගෙන හඳපානේ
උපුලට දියව් යකුනේ මේ සම්මානේ
තොපි වගෙ හරක් තව බෝ වෙයි ලංකාවේ
එරික් උඹට බෝතලයක් මං ගානේ..


කිවුව වෙලාව- 2010-09-17 08:05:20
dashpi silva මෙහෙම කියනවා :
ko aneeeeeee budu sunil unclaya.... mama podi... something ekak hoya ganna... kramayak mans ekka katha kara ganna hitye... me manuspya sammane passa peththe gahagena suwargastha una wath da

කිවුව වෙලාව- 2010-09-17 03:43:42
@ආට් ඩයරි මල්ලි [poosa] මෙහෙම කියනවා :
ආට් ඩයරි මල්ලියේ,

යකඩ දාච්ච හේනේ පුළුන් හොයන්න එපා. දැං බලංඩ ඔයා ආස කරන ඩ්‍රාමා ෆීල්ඩ් එක. ඒකෙ ඉන්නෙ චූටි සූදුරු බට්ටොද?

කුනුහරුප තියෙන්නෙ බස් වහරෙ නෙමේ. කරන වැඩ වල. දැන් ඔයා මේ හුනිල් ගෝවින්නගේගෙ කොන්ට්‍රැක් එකක් කරනවා මෙතන. අපි කොන්ඩෙ බැඳපු නාකි කුකොබරු නෙමේ හරිද? ඔයා උපුල්ගෙ කවියට සම්මාන ගන්ඩ හිතාගෙන කවි ලියනවද අහලා ප්‍රති කවියක් ලිවුවා.(*)

ඊට පස්සෙ මෙතන ධර්මසිරිගෙ කවිය ගාව ඇවිත් අහනවා මෙතන කොමෙන්ට් කෝ කියලා? දෙක පුන වැඩ කරන්න එපා. ඒව ඉතිං අපිට මාෂ්ටු වෙනවා. ඔයාට දාඩිය ඇති මං දන්නවා. ඔයා හොඳ වැඩක් කරන්න හොඳ උවමනාවකින් වැඩ කළ මිනිහෙක් බව දන්න නිසා මීට වඩා නින්දා කරන්නෙ නෑ. ඉතින් මං හිතන්නෙ දැං ඔයාගෙ පූස් ආත්මෙට පිරිනිවන් පාන්ඩ කාලෙ හරි. අලු ටික හුනිල් ගෝවින්නගේට යවංඩ.

"මරන දෙකකම මහා බරද, නුඹ දේවියගේ මරණයේ බරද සමගින්, පැටවෙයි ඔබේ හිස මත ක්‍රෙයෝන්...." (From Antigone Play) Priyankara Rathnayaka"

*හිතින් පතා සම්මානය කවි ගොතනා
කවියන් කුමටදැයි මට මේ දැන් හිතුනා
මේ වගෙ කුහක කවි පද කුමටද ගොතනා
කවියක් ලියා ආතල් එක ගනු සොඳිනා


කිවුව වෙලාව- 2010-09-17 03:40:02
Ghost-Winna මෙහෙම කියනවා :
එකක් කඩතොළු හදාගන්නනට ගිහින් මට වුනු කාරියා දෙකක් කඩතොළු හදා දුන්නයි 'සීනුවර' ආචාරියා

කිවුව වෙලාව- 2010-09-17 03:38:43
හුනිල් හූවින්නගේ මෙහෙම කියනවා :
අඩුතැන් වැසූ කෙස් බූ ගා තට්ටෙටම
පසුගිය දිනක ඔෆිසිය වෙත ගියෙමි මම
සුකොමළ තරුණ ලළණාවෝ පිරුණු ළැම
පෝලිම් ගැසී ආවෝ මා දැකුමටම

onna balanna ne? hiks hiks


කිවුව වෙලාව- 2010-09-17 02:33:53
හුනිල් හූවින්නගේ මෙහෙම කියනවා :
ගුරුළු ගෝමී අතැර කැටුව ආ ඩෙරීඩා
ඇත වැතිර අලස ලෙස
දමයන්තී අතැර දෑවැද්ද සමග ආ
බිරිය මෙන් හොඳ මහත

balanna man liwuwa balu kawi issara...


කිවුව වෙලාව- 2010-09-17 02:32:36
හුනිල් හූවින්නගේ මෙහෙම කියනවා :
හුනිල් හූවින්නගේ (හිතයි)

ඇති යන්තං මාර සේනාව සිනුවරයගෙ පැත්තට එලවන්ඩ ගත්තා.
සිනුවරයා තට්ටය උනාට හොද එකා.
මේ වගේ වෙලාවට නැති උදවු ආයෙ මොකටද නේද?


කිවුව වෙලාව- 2010-09-17 02:30:10
තට්ටෙන් සොමිය මෙහෙම කියනවා :
මං මුලින්ම තට්ටෙ ගෑවෙ පිළිකා අරමුදලට ආධාර කරන වැඩ සටහනකටයි. එදා තමයි අපේ ඔෆීසියේ කාන්තා පක්‍ෂයේ හොඳම පිරිපුන් කෂ්ටිය දෙන්නෙක් තුන්දෙනෙක් මගේ අළුත් ලුක් එක ගැන පොසිටිව් කමෙන්ට්ස් දුන්නේ.

අඩුතැන් වැසූ කෙස් බූ ගා තට්ටෙටම
පසුගිය දිනක ඔෆිසිය වෙත ගියෙමි මම
සුකොමළ තරුණ ලළණාවෝ පිරුණු ළැම
පෝලිම් ගැසී ආවෝ මා දැකුමටම

ඊට පස්සෙ මං නිතරම තට්ටෙ ගාන්න පටන් ගත්ත බව අමුතුවෙන් කියන්න ඕනැ නෑනෙ!

ගිය අවුරුද්දෙ නොවැම්බරේ තිබුණු සිංහල බ්ලොග්කාරයින් ගේ සංගමේ සුහද හමුවට ආපු අය දැක්කනේ මගෙ තට්ටේ උජාරුව.

ඕනැ කෙනෙකුට ඒ ෆොටෝ තියෙන බ්ලොග් එකකින් ඒ සුන්දර දසුන නරඹන්න පුළුවන්. ළඟදි තිබුණු බ්ලොග් මැරතන් එක ගැන පත්තරේ ගිය ලිපියෙත් මං තුමාත් ඉන්න ගෲප් ෆොටෝ එකක් තිබුණ වගෙයි මතක.

RASIKA...,
කවියක් ලියන්න තරම් සසල හදවතක් තියෙන MANS කොහෙමද මේ පහත් තත්වයට ඇද වැටුනේ?
OWUWA GIHIN KIYAPAN DO KONDE BANDAPU NAKI KANGARUWANTA


කිවුව වෙලාව- 2010-09-17 02:20:08
REAL SAHURDA මෙහෙම කියනවා :
රසික, සුනිල් කරපු කැත පාහර වැඩේ වහන්න ඔහේ් එරික්ගෙ එල්ලෙන්න යන්න එපා. බලූ වැඩේ බලූ වැඩේ විදිහට දකින්න කොන්දක් නැත්නම් අඩු ගානෙ නිහඩව ඉන්න.

සුනිල් උගෙ බඩියො දෙන්න ජජ් බෝඩ් එකට දමලා සම්මානය ඇස්කොට් ගැහුවා කියන එක රසික කියන හිටපු කතිකාචාර්යවරයට නොතේ්රෙන්ඩ හේ්තුවක් නෑ...

අපි කියන එවුව චූ නං අර බුද්ධදාස ගලක්පත්ති ලිවුව එක බලන්ඩ ලංකාදීපේ්.

ඔය ගලක්පත්ති ඇවිල්ල සුනිල්ගෙ ගජයා... මොනවා හරි එකකට දෙන්න නොරොක් වෙලා ඉන්නෙ...
උඹලගෙ පරම්පරාවෙ හැටි මේක තමා...

අනික් මිනිස්සු ඩිංගක් බලන්න මේ ගජ මිතුරු පොර ලෙවකෑම් මොන තරම් නින්දිත ද කියලා...


කිවුව වෙලාව- 2010-09-17 02:06:34
කිවි මෙහෙම කියනවා :
එයි කුකබරාගේ රටේ තරඟ තියලා තෑගි යාලුවෝ අතරෙ බෙදාගන්නවද? ඒකතමා එහෙමනං මේ විප්‍රවාසී කවියා යාලුවෝ ජජ් බෝඩ් එකට දාලා කරගෙන තියෙන්නේ. බලාගෙන ගියාම එරික් ගේ කතාව හරි නේ. මුට්ටිය අල්ලන එකයි මුට්ටිය උඩ ඉන්න එකායි තෑගි බෙදා ගන්නවා. අම්මේ පොඩි බලු පැටියෙක්වත් යවන්න එපා ඔය රට පැත්තේ ඇසුත් ගලවා ගනී. බුදු අම්මෝ..!

කිවුව වෙලාව- 2010-09-17 01:44:14
දොන් ජුවන් එදිරිල්ලේ මෙහෙම කියනවා :
@ රසික-

සාහිත්‍ය තිරණ අනෙකුත් තීරණ සේම අපක්ෂපාතී හා සාධාරණ වියයුතු බව සමාජ සම්මතයකි. මිතුරන් විනිශ්චයට භාජනය වන්නේ නම් 'අභිලාශයන්ගේ ගැටුම්' ඇති නොවන පරිද්දෙන් විනිශ්චය මඬුල්ලෙන් බැස යාම මිගෙල් හා දනියල් නොවන කෙනෙකුට සරි සාධාරණ ක්‍රියාවකි.

මේ ඉතිහාසයේ කවි සම්මාන ගල් වූ මුල්ම අවස්ථාව නොවේ. 1986 රත්න ශ්‍රී ගේ පොත මිණිවන් පී තිලකරත්න හුන් සාහිත්‍ය අනුමණ්ඩලය වෙත නොපැමිණම ‘ගල්’ විය. එය අභාවිත චන්ද්‍රසිරි වික්‍රමරත්න විසින් සාහිත්‍ය උළෙලේ දී ප්‍රශ්න කළ නිසා රත්නශ්‍රී ගේ ශාස්ත්‍රපති උපාධිය වසර දෙකකින් ඉබේ කල් යවන්නට යෙදුනි. එකී අතීත සිදුවීමේ ජඩ කම සේම මෙකී වත්මන් සිදුවීමේ මජර කම හා ආධානග්‍රාහීත්වය තරයේ හෙළා දැකිය යුතුය.

ගොං තීරණ ප්‍රශ්න කළ විට ‘ඇයි? මේ අපි නං යාලුවන්ට දෙනවා’ වර්ගයේ පිළිතුරු කතන්දර කියවන අය පිළිගන්නවා ඇතැයි උපකල්පනය කළද සමාජ සම්මතයන් හා එය නොපෑහේ. ඔබේ ප්‍රශ්නය ඉදිරිපත් කිරීම ගැන ඔබ ලැජජා විය යුතු බව මතක් කරමි.

එරික් හා ගෝවින්නගේ අතර ඇති ගැටුම මෙහි විෂයය නොවන නිසා ඒ ගැන පිළිතුරක් දීමට නොහැකිය. ඔබ මේ ඊ මේලය එරික් ගේ ලිපිනය වන [illayapparachchi@gmail.com] යවන මෙන් කරුණාවෙන් ඉල්ලා සිටිමි.

ඒ වගත් මෙසේම දොන් ජුවන් එදිරිල්ලේ


කිවුව වෙලාව- 2010-09-17 01:36:09
dashpi silva මෙහෙම කියනවා :
ko affa me sunil uncle... mama iyye podi question paarak damma thama no reply ne ... oya anda yatawath hengunada lokka.... ohoma thamai ohoma thamai... lajja nethi weda kalama

කිවුව වෙලාව- 2010-09-17 01:33:07
Anonymous මෙහෙම කියනවා :
owune

sunil me wage pahath thathwayata wetune ey kiyana ekai lokuma prasne...

Posted by Anonymous to බූන්දි|BOONDI at 17 September 2010 00:00


කිවුව වෙලාව- 2010-09-17 01:02:03
Sinuwara Hasuna මෙහෙම කියනවා :
කවුද මේ ඇනා්ලා?
කවියක් ලියන්න තරම් සසල හදවතක් තියෙන අය කොහෙමද මේ පහත් තත්වයට ඇද වැටුනේ?

රසික

Posted by Sinuwara Hasuna to බූන්දි|BOONDI at 16 September 2010 23:55


කිවුව වෙලාව- 2010-09-17 01:00:07
Rasika Suriarachchi මෙහෙම කියනවා :
I am not making educated guesses here. I simply asked Sunil.

This was a along time back now, perhaps in 2007 or so. - these poems were in Sunil's second book.

These are so personaly directed with specific reference to a Sinhala Opera, a poet who is doing a civil service job, Jack Dereeda etc.

@BLive


කිවුව වෙලාව- 2010-09-17 00:58:57
Jagath J Edirisinghe මෙහෙම කියනවා :
Rasika,

Nodannaa kamata prashnayak ahanna awasaraida..

Mee kavi kiyawanakota mata nam mee liyanne kaa genada kiyala theerumak aawema neha..

Mee kavi Sunil liwwe Eric genai kiyala Rasika danne kohomada..???

@BLive


කිවුව වෙලාව- 2010-09-17 00:58:21
Rasika Suriarachchi මෙහෙම කියනවා :
පුද්ගලික මිතුරුකම නිසා හොඳම කවි පොතට ගොඩගේ සම්මානය දුන්නාය කියා කියවේ.

මං කලින් ලිපිය ලියූ එදිරිල්ලේගෙන් ඇසූ ප්‍රශ්ණය නම් ඔහු විනිශ්චය මංඩලයේ
හිටියානම් සහ තම මිතුරන් දෙතුන් දෙනාගෙන් කෙනෙකුට සම්මානය සුදුසුයි කියා
හිතෙනවා නම් නොදී ඉන්නවාද කියායි.

ඒ සමගම මට පේන්නේ පුද්ගලික විරුද්ධවාදී කම් නිසා කවියෙකු ගේ නිර්මාණවලට
දොස් කීමට වැඩියෙන් පෙළඹීමක් ඇති වෙන බවයි.

මේ දිවයිනේ ලිපිය ලියූ එරික් ඉලයප්පාරච්චිත්, සම්මානය දිනූ සුනිල්
ගෝවින්නගේත් අතර පුද්ගලික එදිරිවාදිකමක් ඇති බව මට පෙනී ගියා.

එරික් ගේ ලිපියේ සඳහන් වෙන කේමදාසගේ අග්නි ඔපෙරාවේ පෙල ලිව්වේ එරික්. ඒ
ගැන සුනිල් මෙහෙම කවියක් ලියලා ඔහුගේ දෙවෙනි කවි පොතේ පල කළා.


ඔපෙරාව බලන්නට නොඑමි!

ගොළු මුහුද එතෙර වුව ඇසෙයි මට දුක් රාව
නෙත් රැඳුණු කඳුළු කඳු වැදී එන දුක් රාව
වේ ය මා හද රාව නොවේ ඔබෙ ඔපෙරාව!

කුරිරු යුද රැස් වැදී දැවී යන ලංකාව
නිවන ජල කඳක් වෙද ඔබ ලියූ ඔපෙරාව?

යුදට ගොස් දිවි මැකුණු
එකම පුත් සොහොන් මත
ඇඬූ මා පියන් කැල
මකා හද කම්පාව නිවන්නට හැකිවේ ද
ලියූ ඒ ඔපෙරාව?

සුතනඹුන් හැර දමා මරා හද රුඳි බිය ද
නුහුරු අවියක් රැගෙන කුරිරු යුද බිමට ගිය
අපේ රණවිරුවන්ට ඇසේවි ද ඔපෙරාව?

ගොළු මුහුද වියරු වී මැකූ දින ගම් දනව්
මා පියන් අහිමි වූ දරු කැලට
සැනසුමක් ගෙනදේ ද ඔබ ලියූ ඔපෙරාව?

බෙහෙත් උගුරක් නැතුව
රෝහලේ අගුපිළක වැටී දුක් කඳුළු ගත්
ඔබේ රට වැසියන්ට ඇසේවි ද ඔපෙරාව?

ගොළු මුහුද එතෙර වුව ඇසෙයි මට කුරිරු රළ
නෙත් රැඳුණු කඳුළු කඳු වැදී එන දුක් රාව
වේ ය මා හද රාව මට එපා ඔපෙරාව

ගීත මැදින් වෙඩි හඬ මට ඇසෙන්නේ
මැරුණු සෙබළු සුතනඹු දුක දැනෙන්නේ
ගීත මැදින් දන දුක් හඬ ඇසෙන්නේ
හෙළුව සදිසි දුප්පත් කම පෙනෙන්නේ
=============================

මෙන්න තව එකක්, මේක සුනිල් විසින් එරික් ගැණ ලියපු කවියක්.

භාග්‍යයවත් බුද්ධිමතා

ෂක් ඩෙරීඩා ගැන ද
තවත් පඬිවරුන් ගැන
මා කියූ දේ ඇසූ
ඔහු දෙඩූ බස් එදින
මවිතයක් වීය මට

මා සිතා සිටි විලස
ඔවුන් ඔබ රටේ ඇති
ත‍්‍රස්තයන් නොවන්නෙ ද?

අසයි ඔහු නොයෙක් පැන!

ෂක් ඩෙරීඩා ගැන ද
මයික් ෆූකෝ ගැන ද
කියා දුන්නෙමි ඔහුට
මගේ තුනි දැනුම මැන

මා කියූ බස් අසා
ඔහු වහා මවිත විය.
ප‍්‍රති වදන් ලැබිණ මට
හදිසියේ ඇද හැලෙන
අසිනි වැස්සක් විලස

"ඔබ සිතන්නේ කිම ද?
තබා ඔබ දෙපා බිම
සිටිය යුතු වේ නිබඳ
සිතට ගනු මැන සබඳ

දර්ශනේ කිම අරුත?
පණ නොමැත සාහිත්‍ය පොත අතර
මේ රටේ වෙසෙන ඔබ
ඔස් වදන් දොඩන‘යුරු
ගැන සොයා බැලිය යුතු

පිහිට වනු ඇත ඔබට
කළමනාකරණය ද
කළ මැනවි උපාධිය
පිහිට වෙනු ඇත ඔබට”

මෑතක දි ලබා ගත්
නිල රියේ යතුර මට
හිස උඩින් පෙන් වීය
මම පයින් ඇවිද්දෙමි
දුම්රියෙන් ගෙදර යන්නට
හනික!

සුනිල් එරික් ට කියන්නේ හිටපු මිතුරෙක්, හිටපු කවියෙක් කියලායි. ඩෙරීඩා
ගැන දෙවෙනි කවි පොතේ තියෙන මේක බලන්න.


පැරණි මිතුරකුට ලියූ කවියක්

ගුත්තිලේ සිවි පද ද පලා ගොස්
ගිලී ඇත වක ගැසුණු පාර මැද
පශ්චාත් සාහිත්‍ය විවර මත අසරණව
මැරී ඇත රූපක ද මහළු මිත්තණිය සේ

ගුරුළු ගෝමී ද නැත
සිඛ වළඳ පමණි ළඟ
ශ්‍රී රහල් හිමි ලියූ
පොත් ද නැත ළඟ පාත

ගුරුළු ගෝමී අතැර කැටුව ආ ඩෙරීඩා
ඇත වැතිර අලස ලෙස
දමයන්තී අතැර දෑවැද්ද සමග ආ
බිරිය මෙන් හොඳ මහත

වත්තෙ වූ පැල්පතේ පිපී ඇත මහ මැදුර
රූපක ද මිය ගොස් ය පශ්චාත් පඳුරු මැද

අසල ඇති කලපුවේ දිය රැඳිණ
නෙත් කෙවන මඩ වැන්න
රට පාල පරිපාල සේවයේ ඉහළ ගිය
ඉනි මං ද නැත අසල

චක‍්‍ර ලේඛණ නොයෙක
පසු කරන් ආ ගමන
අතර මං වූ සොඳුරු
නොලියු කවි පෙල වැන්න

රට පාල පරිපාල
සේවයට ඉහළ ගිය
ඉනි මගේ පහළ ඇත
වැසුණු ඔපෙරා තිරය
=============

සුනිල් ගෙන් එවැනි තම බිරිඳ ගැන පවා සරදම්කවි ඇසූ එරික්, සුනිල් ගැන
තරහක් හිතේ තියාගෙන නේද මේ විචාරය ලියලා තියෙන්නේ?

ලෝකෙක හැටි!

@BLive


කිවුව වෙලාව- 2010-09-17 00:57:33
Anonymous මෙහෙම කියනවා :
දියවැඩියාව වැළඳුනු විට
ඉතා පැණිරස වේය සුළු දිය
හැලුවොතින් ගසක් මුල පොළවට
කුහුඹුවෝ නම් එකතු වෙත් මය

Posted by Anonymous to බූන්දි|BOONDI at 16 September 2010 10:30


කිවුව වෙලාව- 2010-09-17 00:53:53
Guuwenna මෙහෙම කියනවා :
මෙන්න හික්නැල් ගුවෙන්නට මල පැනලා. හොඳා හොඳා ඔහේ ගෙ කොලෙස්ටෙරොල් ටික වත් කැඩිලා යන්නේ නැතෑ. බයි පාස් හෙම කරලා නෑ නේ නේද. නහර පුපුරයි බලාගෙන.

කිවුව වෙලාව- 2010-09-17 00:48:29
වීරසිංහ මෙහෙම කියනවා :
අඩෝ එරික් හෙවත් වෙලිංටන් ප‍්‍රදිනන්ද, උඹ ලියන දේවල් ජාරාව බං කියවපං මගේ පරිවර්තනයක් සිංහල ඉංග‍්‍රිසි ඉගෙන ගන්න ඔිනං උඹ වාගේ මාත් සිවිල් සේවෙ මගුලට ගියා නමි මාත් ඉවරයි උඹට මතක ද අපි කිරුමි මිනුමි කන්තෝරුවෙ හිටපු කාලෙ අර දමයන්ති එක්ක පෙමි බඳිමින් සිංහල-දෙමළ පෙමි කථාව ලියන්න හදාපු කාලෙ මං වීරසිංහ බං

කිවුව වෙලාව- 2010-09-16 20:23:44
dashpi silva මෙහෙම කියනවා :
heh hoh hoh hooo ne lokka... kelaniye 4 kanuwen behela ahannakoo kawda dashpi silva kiyanne kiyala... lokkata A 2 Z dena ganna puluwan...

lokka aththatama kochcharak salli dunnada... sammane ganna


කිවුව වෙලාව- 2010-09-16 02:52:59
සුනිල් ගෝවින්නගේ මෙහෙම කියනවා :
denna nam puluwan. puthage nama thama awula.
dashpi silva nathuwa ranga sanda rathana wage lassana namak dagena ennako.


කිවුව වෙලාව- 2010-09-16 01:22:37
dashpi silva මෙහෙම කියනවා :
owa ganan karana eka hondai... ohe wage pikshu porakata karanna wena wedakuth thiyenna epai neda lokkkaaahhh... berida afitath aussie dollers tikak ganan karanna kramayak...set koranna hikzz...

කිවුව වෙලාව- 2010-09-16 01:16:01
සුනිල් ගෝවින්නගේ මෙහෙම කියනවා :
pissuda dashpiyo,
thisara nadiye thisaru ganinawa mama..
mage next anthologiyata me serama liyum athulath karanawa.
habayi mata hitha ganna baha next anthologiya pitu keeyak eyida kiyala
ayi yako ekakata passe ekak...!


කිවුව වෙලාව- 2010-09-16 00:57:28
dashpi silva මෙහෙම කියනවා :
hafoiii sunil lokka .... waha kanta hithila athi neda dan...

කිවුව වෙලාව- 2010-09-16 00:53:42
සුනිල් ගෝවින්නගේ මෙහෙම කියනවා :
එරික් ඔපෙරා මේ කියන දේවල් මට තේරෙන්නෙ නෑ. ඉන්ඩ මං රංගට යවලා ට්‍රාන්ස්ලේට් කරෝගෙන...

මෙහෙ හරි වැස්ස එරික්... ඔහෙත් හෙම වෙන්ටැ?


කිවුව වෙලාව- 2010-09-15 23:20:24
Plus
ප්‍රතිචාර
අඩවි දත්ත
Facebook Page
Boondi Google+
Boondi RSS
එරික් ඉලයප්ආරච්චිගෙන් තවත් වියමන්
Cine
ස්වරූප නොපෙන්වීමේ සහ නොබැලීමේ විනෝදය
රත්තරං ටික
සොක්‍රටීස්ගේ මරණය
කවි
ෂෙල්ටන් සහ කාන්ති
කවි
මද්‍රි දේවි හෙවත් ගමෙන් උපන් නිළිය
Cine
ජෝ අබේවික්‍රමගේ මුහුණ, වෙස්‌ මුහුණ සහ ප්‍රබන්ධිත මුහුණ
තවත් අදහස් බූන්දි
විරහවේ නොස්ටැල්ජියාව, ආදරය සහ කවිය
"ඔවුන් කරන්නේ කුමක්දැයි ඔවුන් නොදනීද?"- බෙනාගේ කවිය ඉදිරියේ ඇති අනතුර- පුබුදු ජයගොඩ [Video]
"වරප්‍රසාදිත සිංහල නිරීක්ෂකයින් අතින් ලියැවෙන කවිය අවවරප්‍රසාදිත දෙමළ ජනතාව ඉවසයිද?"- ලියනගේ අමරකීර්ති [Video]
අවමානය තුරුලට ගෙන සම්මානයට බැටදීම
පිරිත් වතුර, ආසිරි පැන් වෙනුවට කවි ඇසිඩ්
BoondiLets
අයිසෙක් බුෂෙවිස් සිංගර් කියයි.
සාහිත‍්‍යයේ නියම හරය වන්නේ බුද්ධිය සහ හැඟීම් අතර ද ජීවිතය සහ මරණය අතර ද ඇතිවන සංග්‍රාමය යි. සාහිත්‍යය ඕනෑවට වඩා බුද්ධිමය වන විට, එනම් ආශාවන්... [More]
What's New | අලුතෙන්ම
අදහස්| To Sir, With Love!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) To Sir With Love යනු මීට වසර 28 කට පමණ ඉහතදී කළු සුදු ටෙලිවිෂන් තිරයකින් මා බැලු චිත්‍රපටයකි. එය එතෙක්... [More]
වෙසෙස්| මැදියම් රැයේ වාහනවලට අතවනන සුදු හැඳි ගැහැනිය

5-Mins

(තිලක් සේනාසිංහ ) අද මෙන් මහජනයා හෝ රථවාහන බහුල නොවූ මීට දශක හය හතකට පෙර ඇතැම් දිනවල මැදියම් රැය ආසන්නයේ දී කොළඹ බොරැල්ලේ... [More]
ඔත්තු| හෙල්මලී ගුණතිලකගෙන් 'සහස් පියවර'

5-Secs

හෙල්මලී ගුණතිලක විසින් රචිත පළමු කෙටිකතා එකතුව වන 'සහස් පියවර' කෘතිය මුද්‍රණද්වාරයෙන් එළි දක්වා තිබේ.... [More]
පොත්| ඉණෙන් හැලෙන කලිසමක් රදවා ගන්න තතනමින්...

2-Mins

(රෝහණ පොතුලියැද්ද) පුද්ගල නාමයක්, වාසගමක් දුටු කල්හි ඔහුගේ ජාතිය/ ආගම/ කුලය/ ලිංගය/ ග්‍රාමීය, නාගරිකබව සිතියම් ගත කිරීම සාමාන්‍ය පුරුද්දක්. නමුත් "ඩොමිනික් චන්ද්‍රසාලි"... [More]
කෙටියෙන්| මොන එල්ලුං ගස් ද?

10-Secs

(සුරත්) කුඩුකාරයෝ ටික විජහට එල්ලාලා
බේරා ගනිමු රට ඒකයි හදිස්සිය
මෙත්පල් මැතිඳු මුර ගානා හැටි දැකලා
ගිරවා මගේ දුන්නා එල ටෝක් එකක්

"එල්ලිය යුතු එවුන් දා ගෙන රෙදි අස්සේ... [More]
පොත්| උමතු වාට්ටුවට අප්පචිචී ඇවිත්!

6-Mins

(කේ.ඩී. දර්ශන) 'උඹට එහෙම යන්න බැහැ උඹ ඉන්න ඕනෙ මම ළඟ. මගේ හෙවණැල්ලෙන් මිදෙන්න උඹට බැහැ.'
(-41 පිට)

'මම ගල් ගැහී අප්පච්චී දෙස බලාගෙන... [More]
රත්තරං ටික| මෙන්න බත් කූරෙක්!

28-Secs

මත්සුවා බැෂෝ යනු කෘතහස්ත ජපන් කවියෙකි. බැෂෝගෙ කවිකාර කම දැක දිනක් ඔහුගේ ශිෂ්‍යයෙකු ද කවියක්... [More]
කවි| ජානූ! පේ‍්‍රමයෙන් විතැන් විය හැකි දැයි මට කියන්න

24-Secs

(තුෂාරි ප්‍රියංගිකා) එකින් එක මතක අහුලමි
මංජුසාවකි හදවත මතක අහුරමි
සීත හිමයේ මිදුණු හිමකැටිති යට
ඔබට කවි ලියා සඟවමි
ජානූ!
පසුපස සෙවණැල්ල සේ ඇදෙමි... [More]
පොත්| සෞන්දර්යය වෙනුවට කටු අතු- අපේ යුගයේ උරුමය!

13-Mins

(චූලානන්ද සමරනායක) කිවිඳියකගෙ කාව්‍ය ග‍්‍රන්ථයක් එළිදක්වන මොහොතක ඇගේ කවියට ප‍්‍රවේශ වෙන්න වඩාම සුදුසු මාවත මොකක්ද? මේක ටිකක් විසඳගන්න අමාරු ප‍්‍රශ්ණයක්. මොකද අද... [More]
ඔත්තු| 'නො පවතිනු වස් ප්‍රේමය ව පවතිමි' සහ 'පියා නො හැඹූ පියාපත්'- දෙසැ. 01

11-Secs

මාලතී කල්පනා ඇම්බ්‍රෝස්ගේ 'නො පවතිනු වස් ප්‍රේමය ව පවතිමි' සහ 'පියා නො හැඹූ පියාපත්' කාව්‍ය... [More]
වෙසෙස්| වාලම්පුරි- වාසනාව, විහිළුව සහ මිත්‍යාව

1-Mins

(තාරක වරාපිටිය) ලංකාවේ ඉහළ "අලෙවි වටිනාකමක්" ඇති, ‘අනුහස් ඇති’ ගුප්ත වස්තුවකි වාලම්පුරිය. මෙම ‘වටිනාකම’ තීරණය වන්නේ එහි ඇති ද්‍රව්‍යමය වටිනාකම හෝ වෙනත්... [More]
පොත්| "මතක වන්නිය" හෙවත් උතුරේ ශේෂ පත්‍රය

3-Mins

(සුරෝෂන ඉරංග) කලා කෘතියකින් භාවමය කම්පනයක් ඇතිකළ හැකි නම් එයට කිසියම් සමාජ බලපෑමක් සිදුකළ හැකිය. එසේ කම්පනයත්, පශ්චාත්තාපයත් ජනිත කළ, දමිළ බසින්... [More]
අදහස්| විද්‍යාවේ සියවසක පිම්ම!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) පසුගිය සියවසේ මිනිස් ශිෂ්ඨාචාරය මුහුණපෑ ප්‍රධාන මාරක අභියෝග තුන වුයේ වසංගත, සාගත හා සංග්‍රාමයන්ය. ඒ සියවස තුල එසේ ඉන් මියැදුන... [More]
කරන්ට්ස්| "අඟ"

19-Secs

(උපුල් සේනාධීරිගේ) අංඟ පුලාවකට නැති මිනිස්සු
තම හිස අත ගෑහ
අඟක්... ඔව් අඟක්
රයිනෝසිරසක හැඩගත් අඟක්
මොළයක් නැති සිරසක්
තෙතක් නැති හදවතක්... [More]
වෙසෙස්| ඇනා කැරනිනා සහ ඇනා ස්ටෙපානොව්නා

7-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) ලියෝ තෝල්ස්තෝයි විරචිත ඇනා කැරනිනා නවකතාවේ ප්‍රධාන කථා නායිකාව වන ඇනා අර්කෙඩියෙව්නා කැරනිනා නමැති චරිතය ගොඩනැංවීම සඳහා තෝල්ස්තොයිට කාන්තාවන් කිහිප... [More]
පරිවර්තන| යෑම සහ ඒම අතර

20-Secs

(ඔක්තාවියෝ පාස් | නිලූක කදුරුගමුව) තම විනිවිද පෙනෙනබව සමඟ
ආලයෙන් බැඳුණු දහවල
අවිනිශ්චිතව ටැග්ගැහෙයි
යෑම සහ නැවතීම අතරමැද.
මුළු ලෝකයම නිසලව නැලැවෙන
මුහුදු බොක්කකිය දැන් වටකුරු පස්වරුව.... [More]
පොත්| මී පුප් සේ රස 'හෑල්ල'

2-Mins

(කේ.ඩී. දර්ශන) "තිත්ත ම තිත්ත කසායටත් සීනි මී පැණි අවශ්‍ය වන්නා සේ යකඩම යකඩ තැපැල් පෙට්ටියටත් මී පැණි පටල පිටින් ලැබීමෙන්, සතුරන්... [More]
කවි| පෙට්ටියක් දිනා ඇත!

44-Secs

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) නිමිත්ත- ගුවන්විදුලි නාලිකාවකින් පැමිණ පැවැත් වූ තරඟයකින් පිටිසරබද ගැමියෙක් නවීන රූපවාහිනියක් දිනා ඇත.

අරඹෙ ඈත ගස් ගොල්ලේ
කෝටු කඩන ඉපනැල්ලේ
චරස් චරස් අඩි පැන පැන
දර නෙළනා බාල නගෝ... [More]
Boondi Dot Lk · බූන්දියේ අපේ වැඩක් · editorial@boondi.lk
Home · Currents · Raha · Sookiri · Kavi · Dosi · Music · Plus · Facebook