Facebook
Twitter
Google+
YouTube
Blog
RSS Feed
පැන බූන්දි
පැන බූන්දි | 022
1. ලාංකේය කවි සම්ප්‍රදායෙහි "නිදහස්/නිසඳැස් කවිය" වෙනුවෙන් දරන ලද පළමු ප්‍රයත්නය කුමක්ද?
2. නිසඳැස් කවිය යන යෙදුම උත්පාදනය කළ පුරෝගාමී කවියා කවුද?
මේ වියමන ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න-
පැරණි මාදිලියෙන් ලැබුණු ප්‍රතිචාර-
JJE මෙහෙම කියනවා :
Balanna
Clik on the link
[sannasa.net]


කිවුව වෙලාව- 2010-09-28 03:59:14
Boondi මෙහෙම කියනවා :
Answers|

1. ජී.බී. සේනානායක 1946 දී ප්‍රකාශයට පත් කළ ''පළිගැනීම'' කෙටිකතා සංග්‍රහයට ගද්‍යය ද පද්‍යය ද නොවන වෙසෙස් වියමන් අටක් ඇතුළත් කළේය. ඔහු විසින් ''නිදහස් පද්‍ය'' ලෙස හඳුන්වන ලද මෙකී වියමන් සඳැස් සම්ප්‍රදායේ සිට නිසැඳැස් සම්ප්‍රදාය කරා කවිය සංක්‍රමණය වීමේ පුරෝගාමී ප්‍රයත්නය ලෙස සැලකෙයි.

2. සිරි ගුනසිංහ- ජී.බී. භාවිතා කළ නිදහස් කවි යන නම වෙනුවට නිසඳැස් කවි යන නම මුලින්ම භාවිතා කළේ ඔහුය. නිදහස් කවි යන්න ජාතික නිදහස වැනි වෙනත් අදහසක් සමග පටලවා ගැනීමට ඉඩ ඇති බැවින් සඳැස් නොවෙන, ඡන්දස් නොරකින යන අදහසින් මේ පදය යෙදිය යුතු බැව් ගුනසිංහ යෝජනා කළේය. 1956 සිරි ගුනසිංහගේ ''මස් ලේ නැති ඇට'' ප්‍රකාශ විමත් සමග අභිනව නිසඳැස් සම්ප්‍රදාය ස්ථාපනය වූ අතර, එමගින් විය යුතු පරිදිම සඳැස් මග අනුදත් කවීන් ද කවි රසිකයන් ද අභිනව සම්ප්‍රදාය ප්‍රශ්ණ කිරීම හරහා විශාල සංවාදයක් පැන නැංගේය.


කිවුව වෙලාව- 2010-09-28 03:53:35
Prasad Weerasekara මෙහෙම කියනවා :
1. පලිගැනීම කෙටිකතා සංග්‍රහයේ ජී. බී සේනානායක විසින් පද්‍යත් නොවන ගද්‍යත් නොවන කොටස් කිපයක් පිටු අතර රඳවන ලදී. ඒවා කියවීමෙන් ඔබට අමුතු රසයක් දැනෙනු ඇතැයි ඔහු විසින් පෙරවදනේ සඳහන් කර තිබුණා මතකය.
එතෙක් තිබූ සඳැස් ආකෘතියෙන් විනිර්මුක්තව ගොඩනැගුණු කවිය හේතුවෙන් මෙය නිසඳැස් කවිය ලෙස ව්‍යවහාරයේ දී පාවිච්චි විය. ඇතමුන් මෙය ඉතා නිදහසේ ලිවිය හැකි නිසා නිදහස් කවි ලෙස අර්ථ දැක්වීය.

ජී. බී සේනානයක විසින් රචිත "නිශ්ශබ්දතාවය " නම් කවිය පලිගැනීම කෙටි කතා පොත තුළ දක්නට ඇති කවියකි. (මතකය නිවැරදි නම්)

2. පසුව සිරි ගුණසිංහ විසින් මෙවැනි කවි සම්ප්‍රදායක් නාමිකව නිසඳැස් කවිය නමින් ගොඩනගන ලදී. ඔහු විසින් රචිත රතු කැකුළ, ලේ මස් නැති ඇට, අභිනික්මන ආදී කාව්‍ය ග්‍රන්ථ වලින් ඒ බව පැහැදිලි වේ.


කිවුව වෙලාව- 2010-09-20 22:10:07
Plus
ප්‍රතිචාර
අඩවි දත්ත
Facebook Page
Boondi Google+
Boondi RSS
තවත් පැන බූන්දි
පැන බූන්දි | 037
පැන බූන්දි | 036
පැන බූන්දි | 035
පැන බූන්දි | 034
පැන බූන්දි | 033
BoondiLets
නෙල්සන් මැන්ඩෙලා කියයි.
සමේ පැහැය නිසා හෝ පසුබිම නිසා හෝ ඇදහිල්ල අනුව හෝ අනෙකා කෙරෙහි වූ වෛරයකින් කිසිවෙකු උපදින්නේ නැත. මිනිසුන් වෛරකිරීමට උගත යුතුය. එසේ වෛර කරන්නට ඉගෙන... [More]
What's New | අලුතෙන්ම
කෙටියෙන්| මොන එල්ලුං ගස් ද?

10-Secs

(සුරත්) කුඩුකාරයෝ ටික විජහට එල්ලාලා
බේරා ගනිමු රට ඒකයි හදිස්සිය
මෙත්පල් මැතිඳු මුර ගානා හැටි දැකලා
ගිරවා මගේ දුන්නා එල ටෝක් එකක්

"එල්ලිය යුතු එවුන් දා ගෙන රෙදි අස්සේ... [More]
පොත්| උමතු වාට්ටුවට අප්පචිචී ඇවිත්!

6-Mins

(කේ.ඩී. දර්ශන) 'උඹට එහෙම යන්න බැහැ උඹ ඉන්න ඕනෙ මම ළඟ. මගේ හෙවණැල්ලෙන් මිදෙන්න උඹට බැහැ.'
(-41 පිට)

'මම ගල් ගැහී අප්පච්චී දෙස බලාගෙන... [More]
කවි| ජානූ! පේ‍්‍රමයෙන් විතැන් විය හැකි දැයි මට කියන්න

24-Secs

(තුෂාරි ප්‍රියංගිකා) එකින් එක මතක අහුලමි
මංජුසාවකි හදවත මතක අහුරමි
සීත හිමයේ මිදුණු හිමකැටිති යට
ඔබට කවි ලියා සඟවමි
ජානූ!
පසුපස සෙවණැල්ල සේ ඇදෙමි... [More]
පොත්| සෞන්දර්යය වෙනුවට කටු අතු- අපේ යුගයේ උරුමය!

13-Mins

(චූලානන්ද සමරනායක) කිවිඳියකගෙ කාව්‍ය ග‍්‍රන්ථයක් එළිදක්වන මොහොතක ඇගේ කවියට ප‍්‍රවේශ වෙන්න වඩාම සුදුසු මාවත මොකක්ද? මේක ටිකක් විසඳගන්න අමාරු ප‍්‍රශ්ණයක්. මොකද අද... [More]
ඔත්තු| 'නො පවතිනු වස් ප්‍රේමය ව පවතිමි' සහ 'පියා නො හැඹූ පියාපත්'- දෙසැ. 01

11-Secs

මාලතී කල්පනා ඇම්බ්‍රෝස්ගේ 'නො පවතිනු වස් ප්‍රේමය ව පවතිමි' සහ 'පියා නො හැඹූ පියාපත්' කාව්‍ය... [More]
වෙසෙස්| වාලම්පුරි- වාසනාව, විහිළුව සහ මිත්‍යාව

1-Mins

(තාරක වරාපිටිය) ලංකාවේ ඉහළ "අලෙවි වටිනාකමක්" ඇති, ‘අනුහස් ඇති’ ගුප්ත වස්තුවකි වාලම්පුරිය. මෙම ‘වටිනාකම’ තීරණය වන්නේ එහි ඇති ද්‍රව්‍යමය වටිනාකම හෝ වෙනත්... [More]
පොත්| "මතක වන්නිය" හෙවත් උතුරේ ශේෂ පත්‍රය

3-Mins

(සුරෝෂන ඉරංග) කලා කෘතියකින් භාවමය කම්පනයක් ඇතිකළ හැකි නම් එයට කිසියම් සමාජ බලපෑමක් සිදුකළ හැකිය. එසේ කම්පනයත්, පශ්චාත්තාපයත් ජනිත කළ, දමිළ බසින්... [More]
අදහස්| විද්‍යාවේ සියවසක පිම්ම!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) පසුගිය සියවසේ මිනිස් ශිෂ්ඨාචාරය මුහුණපෑ ප්‍රධාන මාරක අභියෝග තුන වුයේ වසංගත, සාගත හා සංග්‍රාමයන්ය. ඒ සියවස තුල එසේ ඉන් මියැදුන... [More]
කරන්ට්ස්| "අඟ"

19-Secs

(උපුල් සේනාධීරිගේ) අංඟ පුලාවකට නැති මිනිස්සු
තම හිස අත ගෑහ
අඟක්... ඔව් අඟක්
රයිනෝසිරසක හැඩගත් අඟක්
මොළයක් නැති සිරසක්
තෙතක් නැති හදවතක්... [More]
වෙසෙස්| ඇනා කැරනිනා සහ ඇනා ස්ටෙපානොව්නා

7-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) ලියෝ තෝල්ස්තෝයි විරචිත ඇනා කැරනිනා නවකතාවේ ප්‍රධාන කථා නායිකාව වන ඇනා අර්කෙඩියෙව්නා කැරනිනා නමැති චරිතය ගොඩනැංවීම සඳහා තෝල්ස්තොයිට කාන්තාවන් කිහිප... [More]
පරිවර්තන| යෑම සහ ඒම අතර

20-Secs

(ඔක්තාවියෝ පාස් | නිලූක කදුරුගමුව) තම විනිවිද පෙනෙනබව සමඟ
ආලයෙන් බැඳුණු දහවල
අවිනිශ්චිතව ටැග්ගැහෙයි
යෑම සහ නැවතීම අතරමැද.
මුළු ලෝකයම නිසලව නැලැවෙන
මුහුදු බොක්කකිය දැන් වටකුරු පස්වරුව.... [More]
පොත්| මී පුප් සේ රස 'හෑල්ල'

2-Mins

(කේ.ඩී. දර්ශන) "තිත්ත ම තිත්ත කසායටත් සීනි මී පැණි අවශ්‍ය වන්නා සේ යකඩම යකඩ තැපැල් පෙට්ටියටත් මී පැණි පටල පිටින් ලැබීමෙන්, සතුරන්... [More]
කවි| පෙට්ටියක් දිනා ඇත!

44-Secs

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) නිමිත්ත- ගුවන්විදුලි නාලිකාවකින් පැමිණ පැවැත් වූ තරඟයකින් පිටිසරබද ගැමියෙක් නවීන රූපවාහිනියක් දිනා ඇත.

අරඹෙ ඈත ගස් ගොල්ලේ
කෝටු කඩන ඉපනැල්ලේ
චරස් චරස් අඩි පැන පැන
දර නෙළනා බාල නගෝ... [More]
සිත්තර| ගුවෙර්නිකා යථාර්ථය!

1-Mins

(කසුන් සමරතුංග) මේ පැබ්ලෝ පිකාසෝගේ 'ගුවෙර්නිකා' නම් සුප්‍රසිද්ධ සහ අති සූක්‍ෂම තෙළි වික්‍රමය යි. යුද්ධයත් කලාකරුවාත් අතර පරාසයේ ඉසියුම් සංවේදනා සහ සංකීර්ණතා... [More]
අදහස්| මරණ දඬුවම සහ සුළුතරයේ හෘද සාක්ෂිය!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) බරපතල අපරාධ කිහිපයකට මරණ දඬුවම යලි ක්‍රියාත්මක කිරීමට ගෙනා යෝජනාව පිලිබඳ සංවාදය දැන් කෙමෙන් නිවීගොස් ඇත. එහෙත් ඒ මාතෘකාව පිලිබඳ... [More]
වෙසෙස්| ආගිය අතක් නැති වූ 'මහසෝනා'

2-Mins

(තිලක් සේනාසිංහ ) "මගේ සීයා හොඳ කට්ටඬියෙක්. එයා ඔය යක්ෂයො ගැන පුදුම විදිහට විස්තර දන්නවා. කොටින්ම එයා මැරුණෙත් ගුරුකම් වැඩක් කරලා රෑ තනියම... [More]
පොත්| උතුරා යන්න ගඟ මම කැමති පොකුණට- විමසුමක්

3-Mins

(අනිල් හේරත්) ෆේස්බුක්. අද කාලයේ වඩාත්ම ආකර්ශණීය සංජානන මාධ්‍යය විය යුතු ය. බොහෝ දෙනා බොහෝ දෑ ලියන. කවි කෙටිකතා විචාර ඈ විවිධ... [More]
කවි| මා බිරිඳ උවැසියක වී

10-Secs

(රෝහණ පොතුලියැද්ද) දැල් තිර අතරින්
පෙනෙයි ඈ
ඔබ යනු, මොබ එනු
තෙල් මල් ගෙන, සුවඳ දුම් ගෙන

මල්, දෝතක්... [More]
Boondi Dot Lk · බූන්දියේ අපේ වැඩක් · editorial@boondi.lk
Home · Currents · Raha · Sookiri · Kavi · Dosi · Music · Plus · Facebook