Facebook
Twitter
Google+
YouTube
Blog
RSS Feed
වෙසෙස් බූන්දි
ක්‍ෂුද්‍ර කවියා ද, කවියාගේ මළගම ද?
බූන්දි, 01:44:39
ක්‍ෂුද්‍ර කවිය, කවියේ තිඹිරි ගෙය යි. මානව ශිෂ්ඨාචාරයේ පළමු කවි සියල්ල ක්‍ෂුද්‍ර කවි වීම අනිවාර්ය විණි. මන්ද පළමු කවි බිහි වුණේ සිත් තුළ පමණ ය. වචන ඔස්සේ මෝචනය වූ පළමු කවි මහා ආඛ්‍යාන වීමට රේඛීය වූ මහා ආඛ්‍යානමය ඉතිහාසයක් ඒ වන විට ගොඩ නැගී නොතිබිණි. රාජ්‍යය සංස්ථාපිත වන්නට නම් මහා ආඛ්‍යාන ගොඩ නගා නඩත්තු කළ යුතු විය. ඉතිහාසය නම් රේඛීය සංස්ථාගත කාල මානය අවශ්‍ය විය. වැඩවසම් රාජ්‍යය තුළ මහා කාව්‍යයන් බිහි වීමේ විභවය වූයේ එයයි.

ක්‍ෂුද්‍ර කවිය හැම විටම මහා ආඛ්‍යානයට එරෙහි විය. සිංහල ජන කවියේ අල්පෝක්තික චිත්තරූපවාදය ඒවායේ එළිවැට සහ සඳැස් ලකුණු-

පසෙකලා බැලූ පසු ක්‍ෂුද්‍ර කවි වලට නෑකම් දැක්වීය. පැරැන්නන්ගේ ජීවන ප‍්‍රඥාව ගැබ් කොට ගත් කියමන් පිරුළු තුළ ද මෙම ලකුණු දැකිය හැකි වේ. එහෙත් ක්‍ෂුද්‍ර කවිය කියූ සැණින් අපට සිහියට නැගෙන ජපන් හයිකු කවිය දාර්ශණිකව, සෞන්දර්යවාදීව, ආකෘතිකව ක්‍ෂුද්‍ර කවියේ පරමාදර්ශය වී තිබේ. එසේම පවුන්ඞ් වැනි චිත්තරූපවාදී කවියකුට ජීවය දුන් ඔහුගේ මහා ආඛ්‍යාන කාව්‍යය පෝෂණය කරන තරමේ මහේක්‍ෂීයත්වයක් එම ක්‍ෂුද්‍ර කවි ගැබ් කොට ගත්තේ ය.

ක්‍ෂුද්‍ර කවිය චිත්තරූපවාදී මෙන්ම අල්පෝක්තිකවාදී විය. නූතන සාහිත්‍යයේ කැපී පෙනෙන අල්පෝක්තිකවාදයක් පිළිඹිබු කළ අර්නස්ට් හෙමින්ග්වේ ගේ කෙටි කතා ගැන කරන ප‍්‍රකට කියමනක් ක්‍ෂුද්‍ර කවියට ද මනාව ගැලපෙයි. එනම් ඔහුගේ කෙටි කතා ”මුහුදේ පා වෙන හිම කුට්ටි වැනි”ය යන කියමනයි. මුහුදේ පා වෙන හිම කුට්ටියක මතුපිටින් පෙනෙනුයේ ඉතා සුළු කොටසකි. වැඩි හරියක් ඇත්තේ දියේ ගිලී ය. සැබැවින්ම ක්‍ෂුද්‍ර කවි ද එසේ ය.

ලාංකීය ක්‍ෂුද්‍ර කවියේ දැවැන්තයකු වන ආරියවංශ රණවීර විසින් පරිවර්තිත ”මිණි පැමිණි” නම් හයිකු කවි එකතුවෙහි පසුවදනේ දී ඔහු උපුටා දක්වන විචාර කණ්ඩයක් මෙහිදී දක්වන මනා ය.

ජපන් කවියකි
මාත‍්‍රා දහයක
හැඩය එය
කුඩාය
බෙලි කටුවකි
සිහින්
මහා සමුදුරක සිතුවිළි
ගුලි කරගෙන සිටිනා

-ඩොරති බි‍්‍රටන්-

Slang is poor mans poetry යන කියමන තුළින් ද අවවහරේ එන චිත්තරූපවාදී ශෘංගාරාත්මක බව හඳුනා ගනී. අවවහර ද එක්තරා ක්‍ෂුදු කවි ප‍්‍රභේදයක් ද? සම්භාව්‍ය ශෘංගාර සාහිත්‍යය වෙනුවට ජනකාන්ත ක්‍ෂුද්‍ර කවියක් ද?

ක්‍ෂුද්‍ර කවි ප‍්‍රයෝගයක් ද? සම්භාව්‍ය ශෘංගාර සාහිත්‍ය වෙනුවට ජනකාන්ත ක්‍ෂුද්‍ර කවියක් ද? මෙවන් ප‍්‍රශ්න අප කවියේ ප‍්‍රගමනය උදෙසා නැගිය යුතුව ඇත.නූතන සිංහල තරුණ කවියේ පැණ නැගී ශෘංගාරාත්මක චිත්තරූපවාදය වැන්නක් නොඑසේව අපට ස්ථානගත කළ නොහැකිය. ඒවායෙහි නරුමවාදී බව පමණක් කවි,නොකවි, ප‍්‍රතිකවි, ක්‍ෂුද්‍ර කවි ආදී අප නාම ගැන්වීමෙන් සිදු වන සෙතක් ඇත්ද? සීගිරි කුරුටු ගී,කැම්පස් කුරුටු කවි,අවවහර ජන කවි වැනි කියමන් වැනි බොහෝවක් මහා ආඛ්‍යානමය බවින් වියෝ වන හෙයින් ඒ තුළ ක්‍ෂුද්‍ර කවි ලක්‍ෂණ ගැබ් වෙයි. අවසන් විග‍්‍රහයේදී මේ කවරක් වුව මහා ආඛ්‍යානයකින් හසුරුවන බව සත්‍යය විය හැකිය. නිදසුනකට ක්‍ෂුද්‍ර කාව්‍යමය ගුණයන් සහිත ප‍්‍රචාරක දැන්වීම් දකිත හැකිදු, ඒ සියල්ල වෙළඳපළ සහ ලාභය නැමති මහා ආඛ්‍යානය විසින්ද අවවහරේ ක්‍ෂුද්‍ර කාව්‍ය ලක්‍ෂණ පුරුෂ මූලික රාජ්‍ය කේන්ද්‍රීයත්වය නම් මහා ආඛ්‍යානය විසින් ද පාලනය කරනු ලැබ ඇත. මන්ද අවවහර පුරුෂයින්ගේ මිස ස්ත‍්‍රීන්ගේ නොවේ.

ක්‍ෂුද්‍ර කවි සහ ආඛ්‍යානයමය කවි අතර සමවාය සම්බන්ධය පිළිබිඹු කළ කවීන් දෙදෙනකු නම් එස්රා පවුන්ඞ් සහ මහගම සේකර ය. ක්‍ෂුද්‍ර කවි රැසක් චිත්තරූපවාදීව විඥානමයධාරා රටාවකට ප‍්‍රතිමුඛ වී සමොධානීකරණය වීම තුළින් ආඛ්‍යාන කවි බවට පත්වීම පවුන්ඞ්ගේ කැන්වෝස්, සේකරගේ නොමියෙමි, ප‍්‍රබුද්ධ වැනි කාව්‍යයන් තුළ මොනවට දකිත හැක.

ක්‍ෂුද්‍ර කවිය තුළ එන මූලික ලක්‍ෂණයක් නම් එහි එන ප‍්‍රජාතාන්ත‍්‍රීය බවයි. එනම් කවියා මියගොස් සිටීමයි.එවිට රසිකයා මත බලපවත්වන කවියාගේ පොලිස් රාජ්‍යය අහෝසිව තිබීමයි. එවිට පැන නගින පාඨාන්තරීය කියවීම් පිළිබඳ කාරණය ක්‍ෂුද්‍ර කවියක මූලික දෙයකි. ඔස්කා වයිල්ඞ් ට අනුව කලා කෘතියක් රස විඳීම යනු කැඩපතක් ඉදිරියට යාමකි. මන්ද කැඩපතින් පෙනෙන්නේ බලන්නාගේ මුහුණ ය. ක්‍ෂුද්‍ර කවිය ප‍්‍රජාතාන්ත‍්‍රීය වීම නියතයක් ලෙස ගත හැකි ද? එය එහි මූලික ලක්‍ෂණයක් මිස නියතයක් නොවේ.(කලාවෙහි නියත නැත). මන්ද ක්‍ෂුද්‍ර කවිය ද අනෙකුත් කලාවන් සේම මතවාදී දෘෂ්ටිවාදී ආඛ්‍යානයක් කවියා විසින් කෙවිටින් දක්කනු ලබන්නක් වූ සැණින් අධිකාරවාදී ආඛ්‍යානයක් බවට පත් වේ. කෙටි වූ පමණින් එය ක්‍ෂුද්‍ර කවියක්වත්,කවියක්වත් නොවේ. 80 දශකයෙන් පසු යළි සිංහල කවියෙහි පැන නැගී තිබෙන මේ වන විට ලොව කිසිදු දියුණු රටක නැති කෙටි කවි ද?, දිග කවි ද? වැනි ගාලගෝට්ටි කවියෙහි ප‍්‍රගමනය ට නොව කුකවියන් ට කවීන් වීමට ඉණිමං පමණි. කවිය දිග වුවත්,කෙටි වුවත් ඉන් ඒ කවි වන්නේවත්, නොවන්නේවත් නොවේ. සංකල්ප රූප සහ චිත්තරූප තුළින් යමක් ධවනි නොකරන කිසිවක් දිග වුව ද,කෙටි වුව ද කවි විය හැකි නොවේ.

ලෝක තලය තුළ ප‍්‍රතිකවි සහ කවි නොමවන කවි අරභයා කවියේ අධිකාරවාදය බිඳ වැටී බොහෝ කල් ගෙවී ඇත. එහෙත් මෙහි ඒ පල් වලේ දියබුං ගැසීම යළි ඇරඹී ඇත. ඇතැමුන් 80 දශකයේ මුල් භාගයෙන් නැවතූ සංවාදය යළි එතැනින්ම අරඹා ඇත.

ක්‍ෂුද්‍ර කවිය ලෝක පද්‍ය සාහිත්‍යය තුළ මහේක්‍ෂීය කාව්‍යාංගයක් බවට පත් වී හමාර ය. එය කවියේ මං හසර සොයා ගැනීමට මග පෙන් වූ මහෝඝයකි. ක්‍ෂුද්‍ර කවිය එහි ක්‍ෂුද්‍රත්වය හෙයින්ම මහෝක්‍ෂය සැකිළි රුවක් චීන කටු චිත‍්‍රයක් මෙන් එහි සියල්ල අප හමුවේ තබයි. එහි එන අල්පෝක්තිකවාදය එබැවින්ම ජීවිත සොබාවන් අතිශයෝක්තියට නංවයි. ජපන් ඉකෙබානා මල් සැකසුම් කලාවෙහි ප‍්‍රකට ආප්තයක් බවට පත් වූවක් වන මල ලස්සන කිරීමට නම් බඳුන වඩාත් රළු කරන්නත් යන ක්‍ෂුද්‍ර කවියට මොනවට ගැලපේ.

ක්‍ෂුද්‍ර කවියේ පරමාදර්ශය මෙන්ම පූර්වාදර්ශය වන හයිකු කවිය ජපන් බොන්සායි විසිතුරු රුක් කලාවට නෑකම් දක්වයි. අවුරුදු සිය ගණන් වයස,අඩියක් හමාරක් උස රූස්ස ගස්, ක්‍ෂුද්‍ර කවිය ද එසේ ය. ක්‍ෂුද්‍ර වූ එය මහේක්‍ෂීය අවබෝධයක් ජනිත කරයි.අයිරිෂ් මහා කවි යීට්ස්ගේ ක්‍ෂුද්‍ර කවි තුළ ද පුරාණ ග‍්‍රීක කවි වල ජපාන ටැන්කා සහ හයිකු කවි මෙන්ම චීන කවි වල ආභාෂය දකිත හැකි ය.පෙරදිග ක්‍ෂුද්‍ර කවියට සෙන් දහම,ගසන් කතාවට සේම මහේක්‍ෂීය භාවයේ ජීවන හුස්ම පිම්බේ ය. යීට්ස්,පවුන්ඞ්,සේකර වැන්නන් තුළ පැවැති මහා ආඛ්‍යාන විරෝධයට,වික්ටෝරියානු විරෝධයට ක්‍ෂුද්‍ර කවිය පෑහුණේ එවන් පසුබිමක ය. මහා ආඛ්‍යාන ඔලූවේ තබා ගත් මෝල්ගස් ගිලින ලද පිඹුරන්ට ක්‍ෂුද්‍ර කවිය අසාත්මික වන්නේ එහෙයිනි. එහෙත් කාරණය නම් මහා ආඛ්‍යානය ඔලුවේ තබා ගෙන ලියනා ක්‍ෂුද්‍ර කවි ඔවුන් විසින් සහතික දී නිර්දේශ කිරීමයි. ක්‍ෂුද්‍ර කවි යනු මෝස්තරයක් නොවේ.

සෙන් බුදු දහම සහ මනෝ විශ්ලේෂණය අතර සමීපතාවන් හඳුනා ගන්නා එරික් ෆ්‍රොම් ප්‍රොයිඩියානු ආබාධිත සංඝටන මනෝ චිකිත්සකවේදී විධි ක‍්‍රමය බුදු දහමේ චෛතසික ධර්මතා පිළිබඳ දැක්ම සමඟ ඇති සමානකම් දක්වයි. විඥානධාරා සන්දර්භය කෙරේ මනෝවිශ්ලේෂණවේදය ආනුභාවය පෑවේය. චිත්තරූපවාය කෙරේ ද ඒ එසේම ය. සෙන් දහම,හයිකුව,ක්‍ෂුද්‍ර කවිය චිත්තරූපවාදයේ ප‍්‍රතිමුඛකරණයට සමරූපී සමෝධානීකරණ සිනමා ආර, මේ සියල්ල මහා ආඛ්‍යාන වලට එරෙහි ය. ඉතිං ක්‍ෂුද්‍ර කවිය මහා ආඛ්‍යාන ගොඩ නොනගයි. ඒ මහේක්‍ෂීය අවබෝධයන් ගොඩ නගයි. ක්‍ෂුද්‍ර කවිය මහා ආඛ්‍යානයන්ගේ මළගමයි. එබැවින් ඒ කවියාගේ ද මළගමයි. කවියා ජීවත් වන්නේ කොතැන්හි ද එවිට කවිය මිය යයි. කවියා මිය ගිය තැන්හි කවිය උපදියි. එය මොනවට පසක් කරනු උරගල ක්‍ෂුද්‍ර කවියයි.

[තුෂාරි ප්‍රියංගිකාගේ "වයිතාල" [2009] පොතේ පෙරවදනෙන්.]
මේ වියමන ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න-
Tags- Micro Poems, Sarpaya, Thushari Priyangika, Wayithala- 2009
පැරණි මාදිලියෙන් ලැබුණු ප්‍රතිචාර-
dulip මෙහෙම කියනවා :


කිවුව වෙලාව- 2011-02-16 21:43:10
isuru chamara somaweera මෙහෙම කියනවා :
දෙවිදියක ක්ශුද්‍ර කවි අපිට තියනවා නේද? සමහර ක්ශුද්‍ර කවි රස විදින්න පුහුනුවක් යම් සන්ස්කෘතික පද්දතියක් හෑදෑරීමක් උවමනා කරනව නේද?සමහර ක්ශුද්‍ර කවි ක්ශනික වේදිත එ විදියටම අපේ ඔලු ගෙඩි අතුලෙ කවි විදියට වෑඩ කරනව. ක්ශුද්‍ර කවි ලියන එක මම හිතන්නෙ අමාරුම වෑඩක්.

කිවුව වෙලාව- 2011-02-15 08:18:23
Pissa මෙහෙම කියනවා :
ක්‍ෂුද්‍ර කවිය තුළ එන මූලික ලක්‍ෂණයක් නම් එහි එන ප‍්‍රජාතාන්ත‍්‍රීය බවයි. එනම් කවියා මියගොස් සිටීමයි.එවිට රසිකයා මත බලපවත්වන කවියාගේ පොලිස් රාජ්‍යය අහෝසිව තිබීමයි.



කිවුව වෙලාව- 2011-02-15 02:52:19
Plus
ප්‍රතිචාර
අඩවි දත්ත
Facebook Page
Boondi Google+
Boondi RSS
කේ.කේ. සමන් කුමාර [සර්පයා]ගෙන් තවත් වියමන්
කවි
නගා මැරූ අල....
වෙසෙස්
ඉඳුරුදැලියාගේ සමුගැන්ම
කවි
සසර අරණේ මුනිවරයා
අදහස්
බොල බූරු පුතේ දුක සෝකා ඉතින් ඉවසන්
පොත්
සර්පයාගේ දියණිය- මනෝවිශ්ලේෂණාත්මක සහ සංඥාර්ථවේදී කියවීමක්
තවත් වෙසෙස් බූන්දි
ඇනා කැරනිනා සහ ඇනා ස්ටෙපානොව්නා
පාවුලෝ කොයියෝ හෙවත් පිස්සෙකු ගේ කතාව
සුන්දර කළු කෙල්ල- රූපී කෞවුර්ගේ අතිශය සුන්දර ආත්මය!
අරාබි සාහිත්‍යයේ ඛලීල් සලකුණ
තෝල්ස්තෝයි අදට වලංගු ද?
BoondiLets
ඇනටෝල් ෆ්‍රාන්ස් කියයි.
බොහෝ දේ ඉගැන්වීම මගින් ඔබේ අහංකාරකම තෘප්තිමත් කර ගැනීමට උත්සාහ නොකරන්න. ජනයාගේ කුතුහලය පුබුදුවාලන්න. මනස් විවර කිරීම ප්‍රමාණවත්ය. ඒවාට ඕනෑවට වඩා බර නොපටවන්න. ගිනි පුපුරක්... [More]
What's New | අලුතෙන්ම
Cine| අසන්ධිමිත්තා- වෘත්තයෙන් ආපස්සට

3-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) සාහිත්‍යය හෝ සිනමාපට තවදුරටත් සාම්ප්‍රදායික ආකෘතියම නොපතයි. රසවිඳින්නන්ව සාමාන්‍ය කතාවකින් නළවාදැමීමට නොහැකිය. තවදුරටත් ඔවුහුද හුරුපුරුදු නිර්මාණ ස්වභාවයම නොපතති. නිර්මාණකරුවකු... [More]
Cine| රාමු තුළ යළි රාමු වුණු "දැකල පුරුදු කෙනෙක්"

6-Mins

(විකුම් ජිතේන්ද්‍ර) මේ යුගය ඡායාරූප හා කැමරා යුගයක් වන අතර වෘත්තීය හෝ අර්ධවෘත්තීය කැමරා භාවිත කරන ආධුනිකයා පවා අධි සුන්දරත්වයෙන් යුතු ඡායාරූප... [More]
අදහස්| To Sir, With Love!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) To Sir With Love යනු මීට වසර 28 කට පමණ ඉහතදී කළු සුදු ටෙලිවිෂන් තිරයකින් මා බැලු චිත්‍රපටයකි. එය එතෙක්... [More]
වෙසෙස්| මැදියම් රැයේ වාහනවලට අතවනන සුදු හැඳි ගැහැනිය

5-Mins

(තිලක් සේනාසිංහ ) අද මෙන් මහජනයා හෝ රථවාහන බහුල නොවූ මීට දශක හය හතකට පෙර ඇතැම් දිනවල මැදියම් රැය ආසන්නයේ දී කොළඹ බොරැල්ලේ... [More]
ඔත්තු| හෙල්මලී ගුණතිලකගෙන් 'සහස් පියවර'

5-Secs

හෙල්මලී ගුණතිලක විසින් රචිත පළමු කෙටිකතා එකතුව වන 'සහස් පියවර' කෘතිය මුද්‍රණද්වාරයෙන් එළි දක්වා තිබේ.... [More]
පොත්| ඉණෙන් හැලෙන කලිසමක් රදවා ගන්න තතනමින්...

2-Mins

(රෝහණ පොතුලියැද්ද) පුද්ගල නාමයක්, වාසගමක් දුටු කල්හි ඔහුගේ ජාතිය/ ආගම/ කුලය/ ලිංගය/ ග්‍රාමීය, නාගරිකබව සිතියම් ගත කිරීම සාමාන්‍ය පුරුද්දක්. නමුත් "ඩොමිනික් චන්ද්‍රසාලි"... [More]
කෙටියෙන්| මොන එල්ලුං ගස් ද?

10-Secs

(සුරත්) කුඩුකාරයෝ ටික විජහට එල්ලාලා
බේරා ගනිමු රට ඒකයි හදිස්සිය
මෙත්පල් මැතිඳු මුර ගානා හැටි දැකලා
ගිරවා මගේ දුන්නා එල ටෝක් එකක්

"එල්ලිය යුතු එවුන් දා ගෙන රෙදි අස්සේ... [More]
පොත්| උමතු වාට්ටුවට අප්පචිචී ඇවිත්!

6-Mins

(කේ.ඩී. දර්ශන) 'උඹට එහෙම යන්න බැහැ උඹ ඉන්න ඕනෙ මම ළඟ. මගේ හෙවණැල්ලෙන් මිදෙන්න උඹට බැහැ.'
(-41 පිට)

'මම ගල් ගැහී අප්පච්චී දෙස බලාගෙන... [More]
රත්තරං ටික| මෙන්න බත් කූරෙක්!

28-Secs

මත්සුවා බැෂෝ යනු කෘතහස්ත ජපන් කවියෙකි. බැෂෝගෙ කවිකාර කම දැක දිනක් ඔහුගේ ශිෂ්‍යයෙකු ද කවියක්... [More]
කවි| ජානූ! පේ‍්‍රමයෙන් විතැන් විය හැකි දැයි මට කියන්න

24-Secs

(තුෂාරි ප්‍රියංගිකා) එකින් එක මතක අහුලමි
මංජුසාවකි හදවත මතක අහුරමි
සීත හිමයේ මිදුණු හිමකැටිති යට
ඔබට කවි ලියා සඟවමි
ජානූ!
පසුපස සෙවණැල්ල සේ ඇදෙමි... [More]
පොත්| සෞන්දර්යය වෙනුවට කටු අතු- අපේ යුගයේ උරුමය!

13-Mins

(චූලානන්ද සමරනායක) කිවිඳියකගෙ කාව්‍ය ග‍්‍රන්ථයක් එළිදක්වන මොහොතක ඇගේ කවියට ප‍්‍රවේශ වෙන්න වඩාම සුදුසු මාවත මොකක්ද? මේක ටිකක් විසඳගන්න අමාරු ප‍්‍රශ්ණයක්. මොකද අද... [More]
ඔත්තු| 'නො පවතිනු වස් ප්‍රේමය ව පවතිමි' සහ 'පියා නො හැඹූ පියාපත්'- දෙසැ. 01

11-Secs

මාලතී කල්පනා ඇම්බ්‍රෝස්ගේ 'නො පවතිනු වස් ප්‍රේමය ව පවතිමි' සහ 'පියා නො හැඹූ පියාපත්' කාව්‍ය... [More]
වෙසෙස්| වාලම්පුරි- වාසනාව, විහිළුව සහ මිත්‍යාව

1-Mins

(තාරක වරාපිටිය) ලංකාවේ ඉහළ "අලෙවි වටිනාකමක්" ඇති, ‘අනුහස් ඇති’ ගුප්ත වස්තුවකි වාලම්පුරිය. මෙම ‘වටිනාකම’ තීරණය වන්නේ එහි ඇති ද්‍රව්‍යමය වටිනාකම හෝ වෙනත්... [More]
පොත්| "මතක වන්නිය" හෙවත් උතුරේ ශේෂ පත්‍රය

3-Mins

(සුරෝෂන ඉරංග) කලා කෘතියකින් භාවමය කම්පනයක් ඇතිකළ හැකි නම් එයට කිසියම් සමාජ බලපෑමක් සිදුකළ හැකිය. එසේ කම්පනයත්, පශ්චාත්තාපයත් ජනිත කළ, දමිළ බසින්... [More]
අදහස්| විද්‍යාවේ සියවසක පිම්ම!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) පසුගිය සියවසේ මිනිස් ශිෂ්ඨාචාරය මුහුණපෑ ප්‍රධාන මාරක අභියෝග තුන වුයේ වසංගත, සාගත හා සංග්‍රාමයන්ය. ඒ සියවස තුල එසේ ඉන් මියැදුන... [More]
කරන්ට්ස්| "අඟ"

19-Secs

(උපුල් සේනාධීරිගේ) අංඟ පුලාවකට නැති මිනිස්සු
තම හිස අත ගෑහ
අඟක්... ඔව් අඟක්
රයිනෝසිරසක හැඩගත් අඟක්
මොළයක් නැති සිරසක්
තෙතක් නැති හදවතක්... [More]
වෙසෙස්| ඇනා කැරනිනා සහ ඇනා ස්ටෙපානොව්නා

7-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) ලියෝ තෝල්ස්තෝයි විරචිත ඇනා කැරනිනා නවකතාවේ ප්‍රධාන කථා නායිකාව වන ඇනා අර්කෙඩියෙව්නා කැරනිනා නමැති චරිතය ගොඩනැංවීම සඳහා තෝල්ස්තොයිට කාන්තාවන් කිහිප... [More]
පරිවර්තන| යෑම සහ ඒම අතර

20-Secs

(ඔක්තාවියෝ පාස් | නිලූක කදුරුගමුව) තම විනිවිද පෙනෙනබව සමඟ
ආලයෙන් බැඳුණු දහවල
අවිනිශ්චිතව ටැග්ගැහෙයි
යෑම සහ නැවතීම අතරමැද.
මුළු ලෝකයම නිසලව නැලැවෙන
මුහුදු බොක්කකිය දැන් වටකුරු පස්වරුව.... [More]
Boondi Dot Lk · බූන්දියේ අපේ වැඩක් · editorial@boondi.lk
Home · Currents · Raha · Sookiri · Kavi · Dosi · Music · Plus · Facebook