Facebook
Twitter
Google+
YouTube
Blog
RSS Feed
රත්තරං ටික
Plato Papers| ප්ලේටෝ පත්‍රිකා
බූන්දි, 21:54:00
ප්ලේටෝ- ඒ කාලෙ මිනිස්සු විශ්වාස කළා ඈත තැන්වල වෙන දේවල්, ඒවා සැබෑ උණත් මනඃකල්පිත උණත්, තමන් දැනගත යුතුයි කියලා.

සිදෝනියා- ඒකෙන් මං හිතන්නේ හුඟාක් ප්‍රයෝජන තියෙන්න ඇති.

ප්ලේටෝ-
නැහැ. කොහෙත්ම නැහැ. ඇත්තෙන් ම වුණේ ඒවා නිසා මීනිස්සු හිත් කනස්සලු කරගත්ත එකයි. වියවුල් කරගත්ත එකයි විතරයි. ඒත් ඒගොල්ලන්ගේ මුල් බැහැපු ආකල්පයක් තිබුණා මේ විදිහට විඳවන එක ජීවිතයේ අත්‍යාවශ්‍ය අංගයක් කියලා. ඒ අයට උගන්නලා තිබුණේ තමන් තමයි ලෝකෙ ඉන්න "පාරිභෝගිකයා" කියලා.

සිදෝනියා- ඒ වුනාට පාරිභෝගිකයෙක් කියන්නෙ කන කෙනෙක් නේ ද?

ප්ලේටෝ- ගිලින කෙනෙක්. අපි දන්න විදිහට පාරිභෝගිකයෙක් කියන්නෙ මේ මහ පොළොව දිහා තමන්ට සාපේක්ෂව බලන කෙනෙක්. එහෙම කෙනාට ඒ මහ පොළොව පවතින්නේ, ඒක රස විඳීමේ සහ ඒක ජීර්ණය කර ගැනීමේ ක්‍රියාවලිය තුළ පමණයි. අපි අතරත් මේ නගරයේ එහෙම කෙනෙක් දෙන්නෙක් ඉන්නවා. ඒත් ඒ විදිහෙ කපුටො වගේ සත්තුන්ගෙන් පිරිච්ච, ස්වයං තෘප්තිය ම මිසක් වෙන කිසි ම දෙයක් නො තකන මිනිස්සුන්ගෙන් පිරිච්චි මුළු සමාජයක් මොන වගේ වෙන්න ඇත් ද කියලා හිතාගන්න පුළුවන් ද?

සිදෝනියා- ඒ කියන්නේ පාරිභෝගික සමාජයක්? හිතාගන්නත් බැහැ.

ප්ලේටෝ- එහෙම වෙලත් මේ මිනිස්සු කවදා වත් තෘප්තිමත් උණේ නැහැ. සෑහීමකට පත්වුණේ නැහැ. ඒත් කෙළවරක් නැති මේ වැඩ කටයුතු වල නියැලිලා ඉන්දෙද්දි පවා ඒ අය දැනගෙන හිටියා, මේ හැම දෙයක්ම නිස්සාරයි කියලා........ දැනට තියන සාක්ෂි අනුව පෙනෙන්න තියන දෙයක් තමයි, මේ මිනිස්සු විනාශයට, අවුල් ජාලයට ආලය කළා කියන එක.

සිදෝනියා- නැහැ!

ප්ලේටෝ- යුද්ධ ගැන, මිනීමැරුම් ගැන අහන්න මේ මිනිස්සුන්ගේ තිබුණේ පුදුම ආශාවක්. හැම ආකාරයකම දූෂණයක් හැම ආකාරයකම කොල්ලකෑමක්, විනාශයක් ඒගොල්ලන්ට හරි සතුටක් උණා. මේ තොරතුරුවලින් මිනිස්සුන්ට ඉගැන්නුවේ ව්‍යාජ සතුටක්..... මේ කාලයේ සිද්ධ වෙච්ච් අවාසනාවන්ත ම සිදුවීම් හැම එකක් ම වාර්තා කරන ප්‍රවෘත්ති පත්‍ර කියලා ජාතියකුත් ඒ කාලෙ තිබුණු බවට සාක්ෂි තියනවා.
Plato Papers [ප්ලේටෝ පත්‍රිකා] නවකතාවෙනි. ක්‍රි. ව. 3700 දී ලන්ඩන් නුවර මහා කථීකයා ලෙස සේවය කරන ප්ලේටෝ නම් චරිතයක් පුරවැසියන්ට ඉතිහාසය කියා දෙයි. මේ උපුටනය ක්‍රි. ව. 1500-2300 අතර පැවතියා යැයි විශ්වාස කෙරෙන මෝල්ඩ්වර්ප් යුගය ගැන ප්ලේටෝගේ පැහැදිලි කිරීමකිනි.

[සිංහල පරිවර්තනය විජේසූරිය ග්‍රන්ථ කේන්ද්‍රයේ ප්‍රකාශනයකි.]
මේ වියමන ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න-
Tags- Sinhala Translation of "Plato Papers" by Peter Ackroyd
පැරණි මාදිලියෙන් ලැබුණු ප්‍රතිචාර-
nnn මෙහෙම කියනවා :


කිවුව වෙලාව- 2011-05-29 22:47:31
Plus
ප්‍රතිචාර
අඩවි දත්ත
Facebook Page
Boondi Google+
Boondi RSS
තවත් රත්තරං ටික
මෙන්න බත් කූරෙක්!
පළතුරු සහ චාරිත්‍රය
ඇඬෙන තරමට ජීවත් ව මැරෙමු!
මතක පෙට්ටි සහ ගින්දර
මිත්‍රත්වයේ ගිනිසිළුව
BoondiLets
බ්‍රෙෂ්ට් කියයි.
"අඳුරු යුගයේදී කවි ගී ලියවේද?
ඔව්....
ඒ, අඳුරු යුගය ගැනයි!"

"In the dark times
Will there also be singing?
Yes, there will also be singing
About the dark times."
What's New | අලුතෙන්ම
Cine| අසන්ධිමිත්තා- වෘත්තයෙන් ආපස්සට

3-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) සාහිත්‍යය හෝ සිනමාපට තවදුරටත් සාම්ප්‍රදායික ආකෘතියම නොපතයි. රසවිඳින්නන්ව සාමාන්‍ය කතාවකින් නළවාදැමීමට නොහැකිය. තවදුරටත් ඔවුහුද හුරුපුරුදු නිර්මාණ ස්වභාවයම නොපතති. නිර්මාණකරුවකු... [More]
Cine| රාමු තුළ යළි රාමු වුණු "දැකල පුරුදු කෙනෙක්"

6-Mins

(විකුම් ජිතේන්ද්‍ර) මේ යුගය ඡායාරූප හා කැමරා යුගයක් වන අතර වෘත්තීය හෝ අර්ධවෘත්තීය කැමරා භාවිත කරන ආධුනිකයා පවා අධි සුන්දරත්වයෙන් යුතු ඡායාරූප... [More]
අදහස්| To Sir, With Love!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) To Sir With Love යනු මීට වසර 28 කට පමණ ඉහතදී කළු සුදු ටෙලිවිෂන් තිරයකින් මා බැලු චිත්‍රපටයකි. එය එතෙක්... [More]
වෙසෙස්| මැදියම් රැයේ වාහනවලට අතවනන සුදු හැඳි ගැහැනිය

5-Mins

(තිලක් සේනාසිංහ ) අද මෙන් මහජනයා හෝ රථවාහන බහුල නොවූ මීට දශක හය හතකට පෙර ඇතැම් දිනවල මැදියම් රැය ආසන්නයේ දී කොළඹ බොරැල්ලේ... [More]
ඔත්තු| හෙල්මලී ගුණතිලකගෙන් 'සහස් පියවර'

5-Secs

හෙල්මලී ගුණතිලක විසින් රචිත පළමු කෙටිකතා එකතුව වන 'සහස් පියවර' කෘතිය මුද්‍රණද්වාරයෙන් එළි දක්වා තිබේ.... [More]
පොත්| ඉණෙන් හැලෙන කලිසමක් රදවා ගන්න තතනමින්...

2-Mins

(රෝහණ පොතුලියැද්ද) පුද්ගල නාමයක්, වාසගමක් දුටු කල්හි ඔහුගේ ජාතිය/ ආගම/ කුලය/ ලිංගය/ ග්‍රාමීය, නාගරිකබව සිතියම් ගත කිරීම සාමාන්‍ය පුරුද්දක්. නමුත් "ඩොමිනික් චන්ද්‍රසාලි"... [More]
කෙටියෙන්| මොන එල්ලුං ගස් ද?

10-Secs

(සුරත්) කුඩුකාරයෝ ටික විජහට එල්ලාලා
බේරා ගනිමු රට ඒකයි හදිස්සිය
මෙත්පල් මැතිඳු මුර ගානා හැටි දැකලා
ගිරවා මගේ දුන්නා එල ටෝක් එකක්

"එල්ලිය යුතු එවුන් දා ගෙන රෙදි අස්සේ... [More]
පොත්| උමතු වාට්ටුවට අප්පචිචී ඇවිත්!

6-Mins

(කේ.ඩී. දර්ශන) 'උඹට එහෙම යන්න බැහැ උඹ ඉන්න ඕනෙ මම ළඟ. මගේ හෙවණැල්ලෙන් මිදෙන්න උඹට බැහැ.'
(-41 පිට)

'මම ගල් ගැහී අප්පච්චී දෙස බලාගෙන... [More]
රත්තරං ටික| මෙන්න බත් කූරෙක්!

28-Secs

මත්සුවා බැෂෝ යනු කෘතහස්ත ජපන් කවියෙකි. බැෂෝගෙ කවිකාර කම දැක දිනක් ඔහුගේ ශිෂ්‍යයෙකු ද කවියක්... [More]
කවි| ජානූ! පේ‍්‍රමයෙන් විතැන් විය හැකි දැයි මට කියන්න

24-Secs

(තුෂාරි ප්‍රියංගිකා) එකින් එක මතක අහුලමි
මංජුසාවකි හදවත මතක අහුරමි
සීත හිමයේ මිදුණු හිමකැටිති යට
ඔබට කවි ලියා සඟවමි
ජානූ!
පසුපස සෙවණැල්ල සේ ඇදෙමි... [More]
පොත්| සෞන්දර්යය වෙනුවට කටු අතු- අපේ යුගයේ උරුමය!

13-Mins

(චූලානන්ද සමරනායක) කිවිඳියකගෙ කාව්‍ය ග‍්‍රන්ථයක් එළිදක්වන මොහොතක ඇගේ කවියට ප‍්‍රවේශ වෙන්න වඩාම සුදුසු මාවත මොකක්ද? මේක ටිකක් විසඳගන්න අමාරු ප‍්‍රශ්ණයක්. මොකද අද... [More]
ඔත්තු| 'නො පවතිනු වස් ප්‍රේමය ව පවතිමි' සහ 'පියා නො හැඹූ පියාපත්'- දෙසැ. 01

11-Secs

මාලතී කල්පනා ඇම්බ්‍රෝස්ගේ 'නො පවතිනු වස් ප්‍රේමය ව පවතිමි' සහ 'පියා නො හැඹූ පියාපත්' කාව්‍ය... [More]
වෙසෙස්| වාලම්පුරි- වාසනාව, විහිළුව සහ මිත්‍යාව

1-Mins

(තාරක වරාපිටිය) ලංකාවේ ඉහළ "අලෙවි වටිනාකමක්" ඇති, ‘අනුහස් ඇති’ ගුප්ත වස්තුවකි වාලම්පුරිය. මෙම ‘වටිනාකම’ තීරණය වන්නේ එහි ඇති ද්‍රව්‍යමය වටිනාකම හෝ වෙනත්... [More]
පොත්| "මතක වන්නිය" හෙවත් උතුරේ ශේෂ පත්‍රය

3-Mins

(සුරෝෂන ඉරංග) කලා කෘතියකින් භාවමය කම්පනයක් ඇතිකළ හැකි නම් එයට කිසියම් සමාජ බලපෑමක් සිදුකළ හැකිය. එසේ කම්පනයත්, පශ්චාත්තාපයත් ජනිත කළ, දමිළ බසින්... [More]
අදහස්| විද්‍යාවේ සියවසක පිම්ම!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) පසුගිය සියවසේ මිනිස් ශිෂ්ඨාචාරය මුහුණපෑ ප්‍රධාන මාරක අභියෝග තුන වුයේ වසංගත, සාගත හා සංග්‍රාමයන්ය. ඒ සියවස තුල එසේ ඉන් මියැදුන... [More]
කරන්ට්ස්| "අඟ"

19-Secs

(උපුල් සේනාධීරිගේ) අංඟ පුලාවකට නැති මිනිස්සු
තම හිස අත ගෑහ
අඟක්... ඔව් අඟක්
රයිනෝසිරසක හැඩගත් අඟක්
මොළයක් නැති සිරසක්
තෙතක් නැති හදවතක්... [More]
වෙසෙස්| ඇනා කැරනිනා සහ ඇනා ස්ටෙපානොව්නා

7-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) ලියෝ තෝල්ස්තෝයි විරචිත ඇනා කැරනිනා නවකතාවේ ප්‍රධාන කථා නායිකාව වන ඇනා අර්කෙඩියෙව්නා කැරනිනා නමැති චරිතය ගොඩනැංවීම සඳහා තෝල්ස්තොයිට කාන්තාවන් කිහිප... [More]
පරිවර්තන| යෑම සහ ඒම අතර

20-Secs

(ඔක්තාවියෝ පාස් | නිලූක කදුරුගමුව) තම විනිවිද පෙනෙනබව සමඟ
ආලයෙන් බැඳුණු දහවල
අවිනිශ්චිතව ටැග්ගැහෙයි
යෑම සහ නැවතීම අතරමැද.
මුළු ලෝකයම නිසලව නැලැවෙන
මුහුදු බොක්කකිය දැන් වටකුරු පස්වරුව.... [More]
Boondi Dot Lk · බූන්දියේ අපේ වැඩක් · editorial@boondi.lk
Home · Currents · Raha · Sookiri · Kavi · Dosi · Music · Plus · Facebook