Facebook
Twitter
Google+
YouTube
Blog
RSS Feed
කතා-බස් කරන්ට්ස්
ගැහැනිය පිරිමියාගේ ෆැන්ටසියක් ද?
බූන්දි, 00:05:11
සමාජ ක්‍රියාකාරිණියක වන ශානිකා විජේසිංහ සමග සම්මුඛ සාකච්ඡාවකි.

  • ලංකාවේ කාන්තා සංවිධාන සම්බන්ධයෙන් ඔබේ අදහස කුමක්ද?

  • ලංකාවේ රාජ්‍ය නොවන සංවිධාන වශයෙන් සහ ප‍්‍රාදේශීය මට්ටමින් කාන්තා සංවිධාන බොහොමයක් තියෙනවා. නමුත් මේකෙන් සියයට 90ක් -95ක් ම කරන්නෙ කාන්තාව කේන්ද්‍රීයව කෙරෙන සංවර්ධන කටයුතු. ඒත් මේවා කොච්චර හොඳ වුණත්-

    මේවයෙන් කාන්තාව පිළිබඳ ආකල්පමය වෙනසක් සිදුවෙනව අඩුයි. මේක තමයි කරන්න අමාරු ම සහ කරන්න අවශ්‍ය ම දේ. මේ දෙපැත්තම සමබරව තියෙන්න ඕන කියලයි මගේ අදහස වෙන්නෙ. මොකද කාන්තාව ආර්ථික ශක්තියෙන්, රැකියාවෙන්, තනතුරු දැරීමෙන් කොච්චර හොඳ ඉහළ තත්ත්වයක හිට්යත් තීරණ ගැනීමේ කි‍්‍රයාවලිය තුළ දී ඇයට අවස්ථාවක් හිමිවෙන්නෙ නැහැ. අඩු තරමින් තමන්ගේ ජීවිතය ගැනවත් තීරණ ගැනීමේ අයිතිය ඇයට හිමි නොවන අවස්ථා බොහොමයක් තියෙනවා.

  • ලාංකීය ස්ත‍්‍රියගේ "භෞතිකය" හඳුනගන්න මේ සංවිධානවලට හැකියාවක් තියෙනව කියල ඔබ විශ්වාස කරනව ද?

  • අපි නිතරම කතා කරනව කාන්තාව ආරක්ෂා කරගනිමු කියල, ප‍්‍රචණ්ඩත්වයෙන් ඇයව රැකගන්න නීති අණ පණත් ගෙන එන්න ඉල්ලීම් කරනවා, නමුත් මේ වචන පාවිච්චි කිරීම තුළින් ම කාන්තාව සදාකාලික ගොදුරක් බවට පත්වෙනව කියලයි මගේ පුද්ගලික අදහස. කාන්තාව කියන්නෙ රැක බලාගත යුතු, ආරක්ෂා කරගත යුතු දුර්වල කෙනෙක් බවට නිතැතින් ම පත් වෙනවා. මේ දේවල් තුළින් කාන්තාව තවත් පහළ මට්ටමකට වැටෙනවා. එහෙම කරපුවහම එතැනින් එහාට එයාගෙ ජීවිතය වෙනුවෙන් හඬක් නගන්න හයියක් එයාට නැති වෙනව. අපි ඒ ශක්තිය එයා තුළ ගොඩනගන්න ඕනෑ. ඒ හින්ද මට හිතෙනව අපි යන්නෙ වැරදි පාරක කියල. අපට නීති පද්ධතියක් අවශ්‍යයි. ඒත් ඒක විතරක් මදි. කාන්තාව පිළිබඳ ආකල්පමය වෙනසක් ඇති කරන්නත් උත්සාහ කරන්න ඕනෑ. ඒකට ගැහැණු පිරිමි දෙගොල්ලන්ගෙම සහය අවශ්‍යයි. අනිත් එක අපි පාර්ලිමේන්තුවට කාන්තා නියෝජනය වැඩි කරන්න කියල ඉල්ලනව. කාන්තාවත් මේ සමාජයේ යම්කිසි ජන කොට්ඨාසයක් විදිහට සලකල නියෝජනයක් දීම වැදගත්. උදාහරණයක් විදිහට දෙමළ ජනකොටසට නියෝජනයක් දීම වගේ, තරුණයින්ට නියෝජනයක් දීම වගේ. නමුත් මම දකින්නෑ ඒකෙන් කාන්තාවගේ තත්ත්වය වැඩි දියුණු වීමක් වෙනව කියල. තියෙන ක‍්‍රමය නඩත්තු කිරීමක් තමයි මේ දේවල් වලින් වැඩිපුර වෙන්නෙ. ඒකෙන් කාන්තාව පිළිබඳ ආකල්පමය වෙනසක් සිද්ධ වෙන්නෙ නෑ. ඒ ක‍්‍රමය තුළම ඒ කාන්තාවත් ගොදුරක් වෙනව විතරයි වෙන්නෙ.

  • ඔබ කාන්තා සංවිධානයක ක‍්‍රියාකාරිණියක් හැටියට "ලාංකීය ස්ත‍්‍රිය" දකින්නේ කුමන ආකාරයකටද?

  • ලංකාවේ කාන්තාව ආසියානු කලාපයේ අනෙක් රටවල කාන්තාවන්ට වඩා ආකල්පමය වශයෙන් ඉදිරියෙන් ඉන්නව, ඇය ඉතාමත් ශක්තිමත්. ඒත් මම දකින දෙයක් තමයි අපි කොපමණ ස්වාධීනව කටයුතු කළත් අවසානයේදී ‘මම ගැහැණියක්නෙ’ කියල හිතනවා - සවිඥානිකව හෝ අවිඥානිකව එහෙම හිතෙනව. වඩාත් නිවැරදිව කිව්වොත් අපිට එහෙම හිතන්න පුරුදු කරලා තියෙනවා. මෙන්න මෙහෙම අමුතුවෙන් ගැහැණුයි කියල හිතුව ගමන් අපේ සංස්කෘතියෙ නැති දේවල් අපේ ඔලුවට අරගෙන අපි අපිට ම සීමා පනවගන්නවා. අපි අපිව ම බාධාවක් කරගන්නව. මේ හින්ද ගැහැණුන් තමන්ට කියල අභිමානයක් ඇති ආකාරයට ආත්ම ශක්තිය ගොඩනගා ගන්න ඕනෑ. මුලින්ම හිතන්න ඕනෙ තමන් මනුෂ්‍යයෙක් කියලා. මනුෂ්‍යයෙක් විදියට පොළොවේ පය ගහලා ස්වාධීනව ජීවත් වෙන්න ශක්තිය ඇති කර ගන්න ඕනෑ.

  • ඔබ කාන්තා සංවිධානයකට සම්බන්ධ වෙන්න කලින් සමාජ සංවිධානයක අධ්‍යයනයන්වල නියැලුනු කාන්තාවක්. ඔබේ අත්දැකීම්වලට අනුව ලංකාවේ සමාජ - දේශපාලන සංවිධානයන් තුළ ස්ත‍්‍රියගේ භූමිකාව කුමන ආකාරයකටද ක‍්‍රියාත්මක වෙන්නෙ?

  • මම එම සමාජ කණ්ඩායමට අවුරුදු 6ක් විතර සම්බන්ධ වෙලා හිටිය. මම පිළිගන්නව ඒ තුළින් අපේ ජීවිතවලටත් සමාජටත් සාධනීය යමක් එකතු උනා කියල. අද මම ඉන්න තත්ත්වයට එන්න හැරවුම් ලක්ෂ්‍යයක් ඒක. ඒක තනි පුද්ගලයෙකුගේ උත්සාහයක් නෙවෙයි, සාමූහික උත්සාහයක ප‍්‍රතිඵලයක්. නමුත් කාන්තාවන් සම්බන්ධව ඔවුන්ගේ ආකල්පය හරිම ගැටළු සහගතයි. එයාල ඉගැන්වීම් වලදි නිතර ම කියපු දෙයක් තමයි ගැහැණිය කියල දෙයක් නෑ. ඒක පිරිමියාගේ ෆැන්ටසියක් කියල. නමුත් කවුරු හරි එයාලව අභියෝගයකට ලක්කරානම් - ගැහැණියක් හෝ පිරිමියෙක් හෝ වේවා- ඒක ඔවුන් ඌණනය කළේ ගැහැණියගේ ලිංගිකත්වයට. මේක මෙහෙම උනේ ගැහැණියක් නිසා ගැහැණු ලිංගිකත්වයක් නිසා කියල. එහෙම කියලා ගැහැණියක්ව වරදකාරයෙක් කරලා චෝදනා කරනවා. මම අහන්නේ ගැහැණිය පිරිමියාගේ ෆැන්ටසියක් නම් මේ චෝදනා එල්ල වෙන්න ඕනෙ කාටද කියල.

    ඇත්තට ම ගැහැණියගේ ලිංගිකත්වයට ඔවුන් පුදුමාකාර ලෙස බයක් දැක්වූවා. මෙවැනි ම ලක්ෂණ මූලධර්මවාදී සංවිධානවලත් දකින්න පුළුවන්. සමාජයීය වශයෙන් ම ගත්තමත් කාන්තාවගේ ලිංගිකත්වයට බයක් දක්වනවා. මෙමඟින් කරන්නේ කාන්තාව භයානක සත්ත්වයෙක් විදියට සලකලා ඇයව පාලනය කරන්න උත්සාහ ගැනීමක්. මෙන්න මේකත් කාන්තාව ගොදුරක් වශයෙන් නිර්මාණය කිරීමේ තවත් මතයක්.

  • ජාතික මට්ටමේ කාන්තා ව්‍යාපාරයක් පිළිබඳ ඔබේ අදහස පැහැදිලි කරන්න.

  • මෑත අතීතයේ දී ජාතික මට්ටමේ කාන්තා ව්‍යාපාරයක් ලංකාවේ බිහි වෙලා නැහැ. මම දකින්නෙ කොළඹ කේන්ද‍්‍රීය කාන්තා සංවිධානවල ජාලයක් විතරයි. මේ ජාලයට කොළඹින් බාහිර සංවිධාන කීපයකුත් එකතුවෙලා ඉන්නවා. නමුත් ජාතික තලයේ ව්‍යාපාරයක් දක්වා ගොඩනගන්න තරම් ප‍්‍රබල නායකත්වයක්, පැහැදිලි දැක්මක්, දිගුකාලීන සැලැස්මක් තවමත් ඇති වෙලා නැහැ කියලයි මට දැනෙන්නෙ. අගනුවරින් පිට බහුතරයක් කාන්තා සංවිධාන ඉතාමත් ඉහළ ක‍්‍රියාකාරී මට්ටමක හිටියත් එයාලට ආත්ම විශ්වාසයක් ගොඩනැගිලා නැහැ මේ සඳහා නායකත්වයක් දෙන්න. එයාල බලාගෙන ඉන්නවා කොළඹ කේන්ද‍්‍රීය කාන්තා සංවිධාන මෙයට මුලපුරනකල්. එයාලට දැනුමේ නායකත්වයක් අවශ්‍යයි. ඒ නිසා දැනුමත් ක‍්‍රියාකාරීත්වයත් එකතු කරලා පැහැදිලි සැලැස්මක් ගොඩනගන්න පුළුවන් නව නායකත්වයක් අවශ්‍යයි.

    [රන්දිව 03.04.2011]
    මේ වියමන ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න-
    Tags- Shanika Wijesinghe
    පැරණි මාදිලියෙන් ලැබුණු ප්‍රතිචාර-
    Bandara මෙහෙම කියනවා :
    @ Pahan, Just because you haven\'t heard of her does not mean that she is no such person. she might be half of Sunila\'s age and might have been doing it without making such a big boom like the others you mentioned. By the way, think twice before quoting , praising and insulting people- especially when she is a woman.

    කිවුව වෙලාව- 2011-06-17 01:51:45
    chiki bus මෙහෙම කියනවා :
    පොඩි අප්පු.., ඔයාට වෑරදිලා.. මෙතන අපි රජතුමාටවත්, සුනඛවන්ශටවත් මුකුත් කියලා නෑ...ඉතින්, මෙතන කක්කා කිරීම වෙනුවෙන් ඔයාට කවුරුත් ගෙවන්නේ නෑත....

    කිවුව වෙලාව- 2011-06-14 13:54:47
    සුකුමාර මෙහෙම කියනවා :
    @ Podiappuhami,
    මචං, උඹට ඒ වචනේ නොතේරෙන්නේ උඹට හෝ බූන්දියට ඇති පිස්සුවක් නිසා නෙවෙයි. ඒ වචනය පිටුපසින් තියෙන අර්ථකථනය උඹ දන්නේ නැතිහින්දා. උඹ තමන්ගේ නොදැනුවත් කම කිසිම විනයක් නැතුව බෙරිහන්දීලා තියෙන්නේ උඹ කිසිම විනයක් නැති ඔලමොට්ටලයෙක් හින්දා.දන්නෙනැති දේවල් ඉගෙනගන්න තරං නිහතමානීවෙන්න බලපං. බූන්දිය කියවලා එහෙමවත් එකක් වෙනවනං ‍ඇති.


    කිවුව වෙලාව- 2011-06-14 11:41:32
    Pahan මෙහෙම කියනවා :
    I know about Sunila, Nimalka, Kumi but who is This ? is she women activist omg..

    කිවුව වෙලාව- 2011-06-01 12:03:37
    Podiaapuhami මෙහෙම කියනවා :
    මේ වෙබ් පිටු ලියන අයට පිස්සු ද කියවන අපිට පිස්සු ද මන් ද....සමහරවිට අපිට ඒ තරම් උගත් කමක් නෑතුව ඈති මේව තේරුම් ගන්න..ගහන්න බයන්න ගිය ඒවට හරියටම සින්හලෙන් ලියනව " මරණ තර්ජන " ආදී වශයෙන්..එවට "ඩෙත් ත්‍රෙට්ස් " වගේ වචන පාවිච්චි කරන්නෙ නෑහෑ...ඒත් සමහර ලිපි වල " ගෑහෑනිය මිනිහගෙ ෆෑන්ටසියක් ද? මොකා ...මොනාද මේ කතා...එකනෙ කියවන අපිටයි පිස්සු...

    කිවුව වෙලාව- 2011-05-22 13:00:14
    Kumara මෙහෙම කියනවා :


    කිවුව වෙලාව- 2011-05-20 00:47:15
    Plus
    ප්‍රතිචාර
    අඩවි දත්ත
    Facebook Page
    Boondi Google+
    Boondi RSS
    තවත් කතා-බස් කරන්ට්ස්
    ජාතික සංහිඳියාව කියන්නේ ජෝක් එකක් නොවෙයි...!- වී.අයි.එස්. ජයපාලන්
    "උසාවිය තුළ දී රජයේ නිළධාරීන්ට සහ මට උස් හඬින් බැණ වැදුණා"- සන්ධ්‍යා එක්නැලිගොඩ
    අපේ පූජක පැලැන්තිය ක‍්‍රිස්තුස් වහන්සේ අල්ලලා කුරුසියේ ඇණ ගහනවා- වික‍්‍රම ෆොන්සේකා පියනම
    ඒ උතුම් බොදු බල සේනාවෝ පෑ තවත් එක් ශ්‍රී වික්‍රමයක්...!
    "ජනමාධ්‍යවේදීන් සතු සුවිශේෂ කාර්යභාරය ජනතාවගේ බුද්ධිය පුළුල් කිරීම යි." -දයාසේන ගුණසිංහ
    බූන්දි නව ඊමේල් ලිපිනය- editorial@boondi.lk
    BoondiLets
    හැරී පැච් කියයි.
    "යුද්ධය" යනු සංවිධානාත්මක මනුෂ්‍ය ඝාතනයකි; අන් කිසිවක් නොවේ!

    [-හැරී පැච් යනු පළමු ලෝක යුද්ධයේදී සටන් වැදුනු අය අතරින් ඉතිරිව සිටි පිරිසෙන් දිගුම කලක් ජීවත් වූ... [More]
    What's New | අලුතෙන්ම
    අදහස්| අපේ මධ්‍යම පන්තියේ නුතන සංස්කෘතික විලාසිතාව!

    3-Mins

    (තාරක වරාපිටිය) අපේ රට වැනි සමාජයක සංස්කෘතික චින්තනය හෝ සාමාන්‍ය විචාර බුද්ධිය සකස් වන්නේ බොහෝ දුරට මධ්‍යම පාන්තික සමාජ ස්ථරයේ චින්තනයේ හැඩරුව... [More]
    කවි| පියාපත්

    8-Secs

    (ධනුෂ්කා නිෂාදි කුලරත්න) දැලක පැටළුණු අය
    මේ අපි කවුරුත්
    නොගැලවී ඉන්න වෙර දරනවා

    බත්කූරු යාළුවේ!
    ගමනමයි ගැලවුම... [More]
    රංග| හිනාව ගිලිහුණු සමාජයට "හිනාවෙලා මිනිත්තුවක්"

    7-Mins

    (සුදේශ් කවීශ්වර) උසස් කලා කෘතියක් අකුණු සැරයක් වැනි බව රෝම විචාරකයෙකු වූ ලොංජයිනස් ප්‍රකාශ කරයි. අකුණු පහර තමා අවට ඇති සියලුම දේ... [More]
    පරිවර්තන| 'සැලී' උයනෙහි කෙළවර

    16-Secs

    (විලියම් බට්ලර් යේට්ස් | නිලූක කදුරුගමුව) හමුවීමු මා පියඹ සහ මම
    'සැලී' උයනෙහි කෙළවර
    හිමකුමරියකගේ පා නඟා ඈ
    ඇවිද්දේ 'සැලී' උයන පසුකර.
    තුරු මත කොළ වැවෙන විලසට
    සෙමෙන් ආලය විඳින ලෙස... [More]
    කවි| (ඔබ හිනැහෙන විට)

    5-Secs

    (මහගම සේකර) ඔබ හිනැහෙන විට
    මුලු ලොව
    ඔබ සමඟින් සිනා සෙයි

    ඔබ වැලපෙන විට
    මුලු ලොව... [More]
    කරන්ට්ස්| ඈත සහ මෑත

    23-Secs

    (අමිල නන්දසිරි) "අනුරාධපුරයේ උද්‍යාන තුලදී පෙම්වතුන් යුවල 304ක් පොලිස් භාරයට."
    -පුවතක්


    ඈත, කුහුලින් සවල් ගහනා
    මැදිවියේ නෙතු බහුලය
    මෑත, විලියෙන් ජම්බු රතුවෙන... [More]
    Cine| ස්වරූප නොපෙන්වීමේ සහ නොබැලීමේ විනෝදය

    13-Mins

    (එරික් ඉලයප්ආරච්චි) කලාත්මක අවකාශය සහාසික ලෙස විනෝදයේ අවකාශය විසින් පාගා දමනු ලබන අතරේ කලාත්මක ප්‍රදර්ශනයේ අවකාශය විනෝද ප්‍රදර්ශනයේ අවකාශය විසින් උදුරා ගනිමින්... [More]
    කතන්දර| "හරි අපූරු අම්මාච්චි"- ළමා කතන්දරය [වීඩියෝව]

    33-Secs

    "හරි අපූරු අම්මාච්චි"- පොඩිත්තන්ට දැනුම ගෙනෙන විනෝදාත්මක කතන්දරයක් [කාටූන්]- Rajiv Eipe ලියා සිත්තම් කළ "Ammachi's Amazing Machines" සිඟිති කතන්දරයේ සිංහල... [More]
    BoondiLets| අඳුර පලාගියේය!
    තල්මසාගේ සිරුර ඇතුළත වූයේ අඳුරයි. පිනෝකියෝ පාවෙමින් තල්මසාගේ කුසෙහි ගැඹුරු ආගාධයට ඇදී ගියේය.

    ඉමක් නැති ගණඳුර මැදින් හදිසියේම කුඩා ආලෝකයක් පහළ විය.

    "කවුද ඔතන?" පිනෝකියෝගේ... [More]
    කවි| සියයට විස්සයි, සතුට අනුලට!

    38-Secs

    (තුෂාරිකා ඇන්තනි) ඉසුරු දෙවිඳු මවනවද සිහිල පිරි පෙදෙසක්
    ගිනි නිවුන මව් හිසක මැවු පසන් නිවසක්

    දෛනික වැයෙන් මරදූන් පැරද ඉසිඹුවක්
    පතයි මාස අග දිනක හෝ නිරාමිස සුවයක්... [More]
    වෙසෙස්| තොවිල් වලදී යකුන් පලා යන විට ගස් අතු කඩා වැටෙන හැටි!

    3-Mins

    (තිලක් සේනාසිංහ ) මිනිසුන්ට සහ වාසස්ථාන වලට අරක් ගන්නා යක්ෂයන් පලවා හැරීම පිණිස යක් තොවිල් පැවැත්වීම අප ජන සංස්කෘතියේ ප්‍රධානතම අංගයකි. මෙම යක්... [More]
    BoondiLets| සරච්චන්ද්‍ර ලියයි.
    පුතු සෙනේ මස් නහර හම සිඳ
    ඇට සොයා ගොස් ඇට තුළට වැද
    ඇට මිදුලු මත රඳා සිට දුක්
    දෙයි නිබන්දා

    -සිංහබාහු
    කවි| (හදිසියේ මියගිය) අම්මාගේ මිනිය හඳුනාගැනීමට පුතුව කැඳවයි!

    44-Secs

    (ජනිත් විතාරණගේ) දෙක තුනක් ඇර හුඟක් කෙස් ගස් තිබුනේ බාගෙට සුදුවෙලා
    ගල් තැලුම් මල් යටි පතුල්වල විලුඹ තිබුනා පුපුරලා
    අලි ඇවිත් පැල කඩපු දවසේ තාත්තගේ බඩ පාගලා
    පෙරළිලා ගෙයි බිත්ති පලුවක් කකුල තිබ්බේ කොරවෙලා

    අන්න අර දුර පේන කන්දට ටිකක් එහායින් තියන බැද්දේ... [More]
    Cine| බහුචිතවාදීයා- සමකාලීන අගනාගරික සමාජ සැකැස්ම සහ එහි දේශපාලන ආර්ථීකය පිළිබද නියෝජනයක් ලෙස

    6-Mins

    (නිර්මාල් රංජිත් දේවසිරි) පසුගිය සමයේ, විශේෂයෙන්ම, 2015 ජනවාරි 8 වනදා පැවැති ජනාධිපතිවරණය පූර්වගාමීව සමාජ මාධ්‍යවල ඇති වූ දේශපාලන කතිකාවේ දක්නට ලැබුණු මූලිකාංගයක් වූයේ,... [More]
    කතන්දර| "මෙන්න මෙයා- බෝල බෙයා"- ළමා කතන්දරය [වීඩියෝව]

    27-Secs

    පොඩිත්තන්ට විනෝදාත්මක කතන්දරයක් [කාටූන්]- Ramendra Kumar ලියා, Delwyn Remedios සිත්තම් කළ "The Day It Rained Fish" සිඟිති කතන්දරය ඇසුරින්.

    හඬ- නයෝමී... [More]
    වෙසෙස්| ඩාෆ්නි ග්ලෙසියා: මරණයෙන් නිහඬ කළ- හොරකමට එරෙහි හඬ

    4-Mins

    (සරද සමරසිංහ) "ජනතාව අතුරින් කිහිප දෙනෙකු අත්‍යන්ත ම්ලේච්ඡයන් වීම හේතුවෙන් හෝ පාලක පක්ෂය ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදය යන වචනයේ අරුත නොදැන සිටීම හේතුවෙන් හෝ ජනමාධ්‍යවේදීන්ට... [More]
    BoondiLets| දාරියෝ ෆෝ ලියයි.
    (දාරියෝ ෆෝ | එච්. ඒ. පෙරේරා) පවතින පාලනය, ඉවසන් ඉන්න බැරි තරමට ජඩ, දූෂිත, මර්දනකාරී එකක් උනහම ජනතාව ජීවිත පරදුවට තියල හරි ඒක පෙරලලා දානවා. ඊට පස්සෙ අලුත් පාලකයෝ විසින් හිටපු... [More]
    කතන්දර| "වීර යට්ටෝගේ සහ තෙයූන්ගේ කතන්දරය"- රුසියානු ළමා කතන්දරය [වීඩියෝව]

    18-Secs

    පොඩිත්තන්ට රුසියාවෙන් කතන්දරයක්- නෙන්ත් ජනකතාවක් ඇසුරින් ජාන්නා විටෙන්සොන් විසින් ලියන ලද, ලියනීඩ් ආරිස්තොව් විසින් සිත්තම් කරන ලද, "වීර යට්ටෝගේ සහ... [More]
    Boondi Dot Lk · බූන්දියේ අපේ වැඩක් · editorial@boondi.lk
    Home · Currents · Raha · Sookiri · Kavi · Dosi · Music · Plus · Facebook