Facebook
Twitter
Google+
YouTube
Blog
RSS Feed
වෙසෙස් බූන්දි
එපා දේ ඕනෑ කිරීම සහ සියල්ල විකිණෙන ඩිස්නිලන්තයක ස්වභාවික මිනිස් සුවඳ තැවරීම
බූන්දි, 04:22:48
දුම්රියක් නික්ම ගිය පසු පාළු වූ දුම්රිය වේදිකාවකි... එහි අසුනක් මත යම් පරතරයක් ඇතිව ඉඳගෙන සිටින කුඩා පිරිමි ළමයෙකු සහ පොතක් කියවන තරුණයෙකි. කැමරාව එල්ල වන කෝණය නිසා මේ දෙදෙනා දුම්රිය වේදිකාවේ කුළුණකින් දෙපසට වෙන්ව ඇති සෙයක් පෙනේ. පොත කියවමින් සිටින තරුණයා එක්වරම සිනාසෙයි. අන්ධ දරුවා ඒ පිළිබඳව විමසයි. කතා බහට අනුව තරුණයා සිනාසී ඇත්තේ පොතේ ඇති යම් හාස්‍යජනක කොටසකට ය. දරුවා ද ප්‍රීතියෙන් සිනාසෙන්නට පටන් ගන්නා මුත් එය මැකී ක්‍රමයෙන් මුහුණ වේදනාබර වෙනු පෙනේ. අමාරුවෙන් වචන ගැට ගසා ගන්නා ඔහු තරුණයා ‍ගෙන් මෙසේ අසයි.

"කියවලා ඉවරවෙලා මටත් දෙනව ද?"

අන්ධ දරුවෙකු කරන මේ ඉල්ලීමෙන් විස්මපත් වන මුත් ආචාරශීලී තරුණයා එය සඟවා ගෙන ප්‍රතිපැනයක් නගයි.

"පොත ද?"

"නෑ..
............. ඇස් දෙක"


මේ ලංකා අක්ෂිදාන සංගමයේ අනුග්‍රහයෙන් ඇස් දන් දීම පිණිස ජනතාව ට මතක් කරනු පිණිස "Pass it on when you're done with it" යනුවෙන් Leo Burnet ආයතනයේ සුභාෂ් පින්නපොල විසින් නිර්මාණය කරන ලද PSA (Public Service Advertizing) ගනයට වැටෙන රූපවාහිනී දැන්වීමකි. වෙළඳ දැන්වීමකින් ඇස් ඇති මිනිස් මනසක් සියුම්ව කම්පනය කොට අප තුළ ඉපැද්දවිය හැකි හැඟීම් සම්භාරය මෙය නරඹා වටහා ගැනීම කියවන ඔබට භාර කරමි.





"වෙළඳ දැන්වීම් යනු මට හමු වූ සියලු සාහිත්‍යයන් අතර අමාරු ම වඩාත් පුදුම එළවන සාහිත්‍යාංගයයි. එහි ප්‍රවීණයෙකු වීම සියල්ලටම වඩා අපහසුය. අති සාර්ථක සොනාටාවන් දහයක් ලිවීම තුළින් ඔබට අවම විවේචන කිහිපයකින් ඒ කාර්යය නිම කළ හැක. එහෙත් වඩා අපහසු දෙය වන්නේ විවේචනයේ නොයෙදෙන්නා වූ දහස් ගණනක් පාරිභෝගිකයින් උදෙසා සාර්ථක වූ එක් වෙළඳ දැන්වීමක් නිර්මාණය කිරීමයි." - ඕඩස් හක්ස්ලි (1894-1963)

සුලභ වෙළඳ දැන්වීම් යනු ඔබ දැන හෝ නොදැන ඔබේ ජීවිතය පුරා ගලා යන ඔබ තුළ අවශ්‍යතා නිර්මාණය කරන පරිභෝජනවාදයේ දූතයා ය. බිරිඳ සැමියා දෙමව්පියන් කෙසේ වෙතත් එය ඒ කාටත් වඩා ඔබට අවශ්‍ය දෙය තීරණය කර දෙන ප්‍රධාන සාධකයක් වී බොහෝ කල් ය. මාධ්‍ය වසා පැතිර ඇති එහි සෙවණැල්ල තාප්ප, බිත්ති පසු කොට අහස ද වසා ගෙන ජංගම දුරකථනය සහ පෞද්ගලික ඊ මේලය හරහා ගැඹුරුම මිනිස් සබඳතා දක්වා රිංගා තිබේ. අත්‍යවශ්‍ය භාණ්ඩ හා සේවා වල පටන් මිනිසා හා බැඳුණු සියළු ආකාර නිෂ්පාදන ක්‍රියාවලින් තුළ එහි භූමිකාව තිරය ඉදිරිපිට හෝ තිරය පසු පස රඟ දැක්වෙයි. ඔබේ සින්ක් එක මත තැබිය යුත්තේ සබන් කෑල්ලක් නොව හෑන්ඩ් වොෂ් එකක් බව, ඔබේ මුහුණ සේම සිරුරේ පැහැය ද සුදු විය යුතු බව, ලස්සන වීම සඳහා ඔබ භාවනා කළ යුතු බව, මුළු ලොව ම ඔබේ ඇඟිලි තුඩු අග තිබිය යුතු බව- ඒ සඳහා ඔබ සතුව බ්ලැක් බෙරි එකක් තිබිය යුතු බව , ඔබට ඔස්ටියෝපොරෝසීස් හැදෙන්න ඔන්න මෙන්න බව; ඒ සඳහා අසවල් පිටි වර්ගය උදේ හවා පානය කළ යුතු බව, ඔබ අසවලාට ඡන්දය දිය යුතු බව, ඕනෑම තැනකින් රුපියල් දෙදහසට මිළ දී ගත හැකි ඩෙනිම් කලිසමේ බ්‍රෑන්ඩ් නේම් එක වෙනුවෙන් රුපියල් හත් දහසක් ගෙවා අසවල් තැනින් ම මිළට ගත යුතු බව, කෑම කා අවසන අසවල් බීම වර්ගය නොබී වතුර බිව්වොත් ඔබේ දිව ගිලෙනු ඇති බව... මේ සියල්ල ඔබට ඒත්තු ගන්වන්නේ වෙළඳ දැන්වීම් ය.



වාණිජ්‍යමය හේතු මත බිහි වුව ද වෙළඳ දැන්වීම් ‍කරණය කලාවක් බවට වර්ධනය වන්නේ පාරිභෝගික මනස පොළඹවාලීම යන සංකීර්ණ මානසික ක්‍රියාවලිය නිසා පැන නගින අවශ්‍යතාවය තුළිනි. "වෙළඳ දැන්වීම් යනු තමන්ට අනවශ්‍ය දෙයක් මිළ දී ගැනීම සඳහා මිනිසුන් පොළඹවන කලාවයි." යනුවෙන් විල් රොජර්ස් සාරාංශ කරන්නේ මේ සත්‍යයයි.

වෙළඳ දැන්වීම් කලාවේ ඉතිහාසය

මිනිසුන් එකිනෙකා සමග භාණ්ඩ හා සේවා හුවමාරු කිරීම අරඹන මොහොතේදී ම දැන්වීම්කරණය ද ලොවට බිහිවිය. ඒ වචන හෙවත් කථනය හරහාය. ලෝකයේ බොහෝ දේවල් මෙන් ම විධිමත් වෙළඳ දැන්වීමකරණයට ද සාක්ෂි ලැබෙන්නේ පුරාණ ග්‍රීසියෙන් හා රෝමයෙනි. පැපිරස් පත් මත ලියූ වෙළඳ පණිවුඩ සහ දේශපාලනික ව්‍යාපාරවල දැන්වීම් වලට සාක්ෂි පොම්පෙයි හා පු‍රාණ අරාබි කැණීම් වලින් හමු වී තිබේ. අදටත් දක්නට ලැබෙන බිත්ති වල සහ ගල් වල පාට යොදා කළ දැන්වීම්කරණය අප්‍රිකාවේ ආසියාවේ සහ දකුණු ‍අමෙරිකාවේ සුලබ දසුනක් විය. Rock Painting ලෙස හැඳින්වෙන මෙහි ඉතිහාසය ක්‍රි. පු. 4000 දක්වා දිව යයි.

මුල් කාලයේ දී ප්‍රංශයේ තියෝ‍ෆ්‍රෙස්ට් රෙනෝල්ඩ් ඉතාම ප්‍රාථමික මට්ටමේ එළිමහන් දැන්වීම් පුවරුවක් සුපිරි වෙළඳ සැලක් සඳහා නිර්මාණය කළ අතර 1631 දී "ල ගැසට්" පුවත් පත තුළින් ප්‍රථම වරට පෞද්ගලික දැන්වීම් ප්‍රසිද්ධ කිරීමේ අවස්ථාව බිහිවිය. 1704 දී බොස්ටන් ප්‍රවෘත්ති පත්‍රිකාවෙහි ප්‍රථම පුවත් පත් දැන්වීම පළ වූයේ ය.



1890 දී කරන ලද කොකා කෝලා දැන්වීමක්

1914 පළමු ලෝක යුද්ධයට සෙබළුන් බඳවා ගැනීම සඳහා යුරෝපය වෙන කිසිදාක නොවූ විරූ තරම් පෝස්ටර් යොදා ගත් අතර බ්‍රිතාන්‍යය තවත් ඉදිරියට යමින් යුද්ධය සාධාරණීකරණය කිරීමට මෙන් ම යුද්ධය අරභයා වූ සිය න්‍යාය පත්‍රයන් ක්‍රියාත්මක කර ගැනීමට ද මෙම ක්‍රමය උපයෝගී කර ගති.



1920 ගණන් වන විට පිහිටුවන ගුවන් විදුලි සේවාවන්ට පිවිසෙන වෙළඳ දැන්විම් කරණය අනුග්‍රාහකයින් විසින් වැඩ සටහන් දුවවන සංස්කෘතියකට මුල පුරන අතර 1940 අග වන විට රුපවාහිනිය ද ආක්‍රමණය කරනු දැකිය හැක. 1980 අග භාගයේ දී හා 1990 මුල කරළියට පැමිණි කේබල් TV සංගීත වීඩියෝ සංකල්පය ද පෙරටු කර ගනිමින් වෙළඳ දැන්වීම්කරණයේ නිම් වළලු තවත් පුළුල් කළේ QVC, Home Shopping Network සහ ShopTV Canada වැනි වෙළඳ දැන්වීම් සඳහා ම වෙන් වූ රූපවාහිනී නාළිකා වල ආගමනයට මග හෙළි කරමිනි. ’90 ගණන් වලදී එදා මෙදා තුර මානව සන්නිවේදනයේ කුඨප්‍රාප්තිය වන අන්තර්ජාලයේ සිදුවන පිබිදීමත් සමග වෙළඳ දැන්වීම් ද එහි පැවැත්මේ මූලිකාංගයක් ලෙස සයිබර් අවකාශයට එක් විය.

අද වන විට වෙළඳ දැන්වීම් උදෙසා වෙන්වූ සුපිරි අන්තර්ජාතික සම්මාන උළෙලවල් බිහි වී තිබේ. කෑන්ස්, නිව්යෝක් ෆෙස්ටිවල්ස්, ඇඩ් ෆෙස්ට් එබඳු උළෙලවල් කිහිපයකි. සති පතා මාස් පතා අවුරුදු පතා හොඳම වෙළඳ දැන්වීම් තෝරන adsoftheworld.com, bestadsontv.com , ihaveanidea.org වැනි විවිධ වෙබ් අඩවි වෙළඳ දැන්වීම් ආයතන අතර ජනප්‍රිය වෙබ් අඩවි ය.

වෙළඳ දැන්වීම් ආයතන වල ආරම්භය

වෙළඳ දැන්වීම් වල අධිවේගී පරිණාමය සඳහා බලපෑ මූලික සාධකයක් වන්නේ වෙළඳ දැන්වීම් ආයතන යි. ලොව ප්‍රථම වෙළඳ දැන්විම් ආයතනය ලෙස සටහන් වන්නේ 1786 පිහිටුවන ලද විලියම් ටේලර් වන අතර දෙවැන්න 1800 දී ලන්ඩනයේ ෆ්ලීට් වීදියේ ඇරඹුණු ජේම්ස් ජෙම් වයිට් ය.

1864 දී විලියම් ජේම්ස් කාල්ටන් නමැත්තා ආගමික සඟරා වල වෙළඳ දැන්වීම් පළ කිරිම සඳහා ඉඩ ලබා ගෙන ආයතනයක් පිහිට වූ අතර 1868 දී ජේම්ස් වෝල්ටර් තොම්සන් අලෙවි නිළධාරියෙකු ලෙස ඔහුට සම්බන්ධ විය. 1877 දී ජේම්ස් වෝල්ටර් තොම්සන් තමන් සේවය කළ ආයතනය මිළ දී ගනිමින් එය සිය නමින් නම් කොට අද වන විට වසර 137 ක ඉතිහාසයක් හිමි JWT ආයතනය ඇරඹුවේය. දැන්වීම් ආයතනයක Creative Department එකක් මුල්වරට ඇති කළේ මේ තොම්සන් ය.

1948 දී ඩේවිඩ් ඔගිල්වි (David Ogilvy) විසින් "ඔගිල්වි සහ මේතර්" (Ogilvy & Mather) මැන් හැට්න් හි දී ඇරඹු අතර 1960 ගණන් වන විට ඔගිල්වි යනු ලොව පුරා ව්‍යාප්ත වූ ආයතනයක් බවට පත් වී තිබිණ. එහි සාර්ථකත්වයේ ප්‍රධාන රහස වූයේ ඔවුන් යොදා ගත් වෙළඳ නාම ගොඩ නැංවීමේ ක්‍රමෝපායයි. ඇමරිකන් එක්ස්ප්‍රස්, බීපී, ෆෝඩ්, බාබි, මැක්ස්වෙල් හවුස්, අයි බී එම්, කොඩැක්, යුනිලිවර් නිෂ්පාදන, පොන්ඩ්ස් සහ ඩව් වැනි නිෂ්පාදන ඔවුන් එසේ ගොඩ නැගූ වෙළඳ නාම කිහිපයකි. දැන්වීම් කරණයේ සාර්ථකත්වය උදෙසා නිෂ්පාදනයේ තොරතුරු යොදා ගත යුතුය යන ක්‍රමය ජනප්‍රිය කොට ඉස්මතු කළ පුද්ගලයා ඔගිල්වි ය. 1989 දී ඔගිල්වි ව්‍යාපාරය WPP ව්‍යාපාර ජාලය විසින් මිළ දී ගන්නා ලදි.

අමෙරිකාවේ වෙළඳ දැන්වීම් ආයතන සංගමය නිර්වචනය කරන පරිදි වෙළඳ දැන්වීම් ආයතනයක් යනු භාණ්ඩ හා සේවා අලෙවි කරන්නන් වෙනුවෙන් පාරිභෝගිකයින් සෙවීම සඳහා වෙළඳ දැන්වීම් නිර්මාණය කොට මාධ්‍යගත කරන්නාවූ නිර්මාණාත්මක සහ ව්‍යාපාරික පුද්ගලයිනගෙන් සමන්විත ස්වාධීන ව්‍යාපාර ආයතනයක් ලෙස යි. ලොව වඩාත් ප්‍රචලිත තවත් වෙළඳ දැන්වීම් ආයතන කිහිපයක් ලෙස BBH (Bartle, Bogle & Hegarty) , Crispin Porter + Bogusky , Wieden + Kennedy , Leo Burnett , The Martin Agency , N. W. Ayer & Son , Saatchi and Saatchi , TBWA යනාදිය හැඳින්විය හැක.

සියල්ල විකිණේ...

"පුවත් පතකට කතු වැකි හතලිහකට වඩා එක් වෙළඳ දැන්වීමක් වටියි."
- විල් රොජර්ස්- (1879-1935)

ඔබ ඉතා වුවමනාවෙන් බලන ‍ටෙලි නාට්‍යය හෝ ක්‍රිකට් තරඟය නැරඹිය යුත්තේ කෙසේද යන්න තීරණය කරන්නේ අනුග්‍රාහක දැන්වීම යි. පුවත්පතක පැවැත්ම තීරණය කරන ප්‍රධාන සාධකය වන්නේ ද දැන්වීම් මිස අනෙකක් නොවේ. ඔබ කවරක් නැරඹුව ද ඔබට ඒ සඳහා හිමි ඔබ මිළ දී ගත් රූපවාහිනී තිරයෙන් තුනෙන් දෙකක් පමණි. ඔබ කැමති ම දෙය නැරඹීමේ දී අකමැත්තෙන් වුවද වෙළඳ දැන්වීම් වෙත අවධානය යොමු නොකර බැරි තරමට එය ඔබේ දෑස් ඉදිරිපිට තැබෙයි.

අද වන විට දැන්වීම්කරණයේ ප්‍රධාන සංකල්පය බවට පත්ව තිබෙන්නේ 1960 ගණන් වල දී මහාචාර්ය ජෙරම් මැකාති විසින් ඉදිරිපත් කරන ලද අලෙවිකරණ සංකලනය (Marketing mix) යි. මෙය 4 Ps යනුවෙන් හැඳින්වෙන ප්‍රධාන අංග 4 කින් සමන්විතය.

1st P – Product (මූලික නිෂ්පාදනය)
2nd P – Prize (නිෂ්පාදනයේ මිළ නියම කිරීමේ ක්‍රියාවලිය)
3rd P – Place (පාරිභෝගිකයාට නිෂ්පාදනය ලබා දීමේ මාර්‍ග- බෙදාහැරීම, අලෙවිකරණ ජාලය)
4th P- Promotion (ඉලක්ක වෙළඳපොළ කරා ළඟා වීම හා නිෂ්පාදනය මිළට ගැනීම සඳහා ඔවුන් පෙළඹවීම)

වත්මන් වෙළඳ දැන්වීම්කරණය ප්‍රධාන කොටස් කීපයකට බෙදෙයි. මුද්‍රිත දැන්වීම් (Print Advertising) , එළිමහන් දැන්වීම් (Outdoor Advertising) , ඉලෙක්ට්‍රොනික මාධ්‍ය දැන්වීම්(Broadcast Advertising) , සිනමා /ටෙලිවිෂන් වෘතාන්ත තුළ සඟවා කරන දැන්වීම්(Covert Advertising) , වක්‍ර දැන්වීම්(Surrogate Advertising - එකම වෙළඳ නාමයකින් වෙනත් නිෂ්පාදන ඉදිරිපත් කරමින් ඒ හරහා බියර් හෝ සිගරට් වැනි නිෂ්පාදන පිළිබඳව වක්‍රව සිහිපත් කිරීම) සහ සමාජයේ යහපත සඳහා කරන දැන්වීම් (Public Service Advertising) එහි දී ප්‍රධාන වේ.

මින් බොහෝ සමාජ සේවා දැන්වීම් (Public Service Advertising- PSA) යැපෙන්නේ ආධාර පිණිස ලබා දෙන කාලයෙන් සහ මුදල් වලිනි. මාධ්‍ය බොහෝවිට කරන්නේ සිය නොවිකුණු ගුවන් කාලය පොදු මහජන සේවා දැන්වීම් සඳහා ලබා දීමයි. නමුත් මෙහි ප්‍රතිඵලය වන්නේ ලාභ බඩුවේ හිලක් ඇති බව සනාථ කරමින් යා යුතු ඉලක්ක කණ්ඩායම වෙත පණිවුඩය ළඟා නොවීමයි.

අද වන විට අළුත්ම ක්‍රමවේදයක් වන්නේ ‘ගරිල්ලා මාකටිං’ (guerrilla marketing) ය. පාරිභෝගිකයාට කලින් අනුමාන කළ නොහැකි විධික්‍රම භාවිත කරන මේ ක්‍රමයට ප්‍රසිද්ධ ස්ථානවල වේදිකා තනා ඒවා හරහා පාරිභෝගිකයින් හමුවීම, වෙළඳ නාම වලින් වැසුණු භාණ්ඩ තෑගි ලෙස ලබා දීම (උදා: මෝටර් රථ) සහ දකින්නා සමග අන්තර් ක්‍රියාකාරිත්වයක් /සංවාදයක් ඒ මොහොතේම ඇති කර ගත හැකි ආකාරයේ Interactive Advertizing වැනි දෑ ඇතුළත්ය. මේ වෙද්දී මේ ක්‍රම බොහෝ ආයතන අතර ජනප්‍රිය වෙමින් පවතින්නේ ඒවා පාරිභෝගිකයා අදාළ භාණ්ඩය හෝ අදහස මිළදී ගැනීමට යොමු කරන්නා වූ නව්‍ය වූ ක්‍රමවේද බැවිනි.

උඩුගං බලා පිහිනීම

මේ සියලු වෙළඳ වුවමනාවන් අතර වුව ද මිනිසා ලෝකයේ යහපත වෙනුවෙන් දායකත්වය සපයන අවස්ථා සඳහා උදාහරණ නැතිවා නොවේ. Public service advertising යොදා ගැනෙන්නේ සමාජයක යහපත වෙනුවෙන් එයට බලපාන කරුණු හෝ ගැටළු පිළිබඳව දැනුවත් කිරීම සඳහා නිරන්තරයෙන් කරන දැනුවත් කිරීම් සඳහා ය. ස්වභාවයෙන්ම එය දේශපාලනික දෘෂ්ටියක්, දාර්ශනික සිද්ධාන්තයක්, ආගමික සංකල්පයක් හෝ මානුෂික ආකල්පයක් ප්‍රතිවර්තනය කරයි. බොහෝවිට මේවායින් අවධානය යොමු කෙරෙන්නේ සෞඛ්‍යය, පරිසර සංරක්ෂණය, ආරක්ෂාව වැනි මාතෘකාය. මේවා ජනතා පණිවුඩ ලෙස ද ප්‍රජා සේවා දැනුවත් කිරීම්ලෙස ද හැඳින්වේ. මේ සඳහා රූපවාහිනිය, ගුවන් විදුලිය, මුද්‍රිත මාධ්‍ය ඇතුළු සියලු මාධ්‍යයන් යොදා ගැනේ. අනුග්‍රහය දක්වන්නේ වෙළඳ සංගම්, පොදු මහජන ආයතන, ලාභ නොලබන සංවිධාන හෝ ආගමික කණ්ඩායම් ය

උක්ත අරමුණු වලින් වෙනස් ව මේ ක්‍රමය පටු අරමුණු යොදා ගැනෙන අවස්ථාවන් ද ඇත. යුධ හමුදාවට සෙබළුන් බඳවා ගැනීම සඳහා ලොව පුරා යුධ හමුදාවන් PSA යොදා ගනිමින් කරන දැනුවත් කිරීම් ඊට එක් උදාහරණයක් පමණි.



සමාජ සේවා දැන්වීම් වල මූලාරම්භය එතරම්ම ප්‍රගතිශීලි එකක් නොවන්නේ එහි මූලික අරමුණ ම ලේ තැවරුණු එකක් වන බැවිනි. 1917 ලෝක යුද්ධය ඇරඹීමත් සමග ජනාධිපති වුඩ්රෝ විල්සන් විසින් යුද්ධයට මහ ජනතා සහය ලබා ගැනීම සඳහා සුවිසල් මෙහෙවරක් ඉටු කළ "තොරතුරු සන්නිවේදනය" කිරීමේ කමිටුවක් පත් කළේ ය. වෙළඳ දැන්වීම් ලෝකයේ ද සහය ලබා ගනිමින් එම කමිටුව මහා පරිමාණයේ දැන්වීම් ව්‍යාපෘති රැසක් අති සාර්ථක ව ක්‍රියාත්මක කළේ මහජන සේවා වක් ලෙස කරන ලද පළමු වෙළඳ දැන්වීම් ක්‍රියාවලිය ලෙස බෞතීස්ම ලබමිනි.

1944 ඇමරිකා‍වට හඳුන්වා දුන් "ස්මෝකි බෙයාර්" සංකල්පය යහපත් අරමුණක් සාර්ථක වූ අවස්ථාවක් ලෙස සැලකිය හැක. "කැලෑ ගිනි වැලැක්විය හැක්කේ ඔබට පමණි" යන පාඨය ස්මෝකි බෙයාර් හරහා ජනතාවට දීම තුළින් වාර්ෂිකව ඇමරිකාවට අහිමි වූ මිලියන 22 ක් වන කැලෑ අක්කර ප්‍රමාණය මිලියන 8.4 දක්වා අඩු කිරීමට එම දැන්වීම සමත් වී ඇත. සමීක්ෂණ සඳහන් කරන්නේ මිකී මවුස් සහ සැන්ටා ක්ලෝස් තරමට ම ජනප්‍රිය ස්මෝකි බෙයාර් චරිතය 99% ක් අමෙරිකානුවන් විසින් හඳුනා ගන්නා බවයි.



මේ ලෝකයේ නිර්මාණය වී ඇති තවත් එබඳු විශිෂ්ට දැන්වීම් කිහිපයකි.

1. පරිසරය විනාශය
The "Crying Indian" pollution ad


2. Homeless Birds- Direct Mail

3. අධ්‍යාපන අයිතිය
Education for every one


4. ආසන පටි සහ ජීවිත ආරක්ෂාව
‘Embrace Life/Always wear your seat belt’


නිරන්තරයෙන් සිය ආර්ථික මෙන් ම දේශපාලනික අවශ්‍යතා වෙනත් අයුරකින් සපුරා ගැනීමට යෙදවුණ ද මෙබඳු සමහර උත්සාහයන් ගැඹුරු ගිරි හෙල් කරා පහත වැටෙමින් සිටින මානව සංහතියේ මානව ගුණය ක්ෂුද්‍රාකාරයෙන් සනිටුහන් කරන අවස්ථාවන් බවට පත් වන්නේ ඒවා තුළ ඇති ප්‍රබල බව සහ කලාත්මක ගුණය නිසාම ය. එහෙත් එබඳු උත්සාහයන් ඉතා අල්ප ය.

ලෝකය ගම්මානයක් තුළට නොව පෞද්ගලික දුරකථනය තුළ ලඝු වෙද්දී ගෙවෙන සෑම තත්පරයකට ම ලංසුව තියන්නේ පරිභෝජනවාදයේ හැන්ද අතින් රැගත් වෙළඳ දැන්වීමයි. එය සුළඟ මෙන් අදිසිව මිනිස් ජීවිත තුළ ට මුසු වී ඒ ජීවිත හමන අත තීරණය කරයි. නොපෙනෙන සුළ‍‍ඟෙහි සංයුතිය අවබෝධ කර ගැනීමට තරම් නූතන මිනිසා නැණවත් ද?

ආශ්‍රිත වෙබ් අඩවි:

wikipedia.org
4creatus.com
jhu.edu
adage.com
bestadsontv.com
adsoftheworld.com
ihaveanidea.org
මේ වියමන ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න-
Tags- Pass It On When You Are Done, Advertising, Leo Burnet, Subhash Pinnapola, PSA (Public Service Advertizing)
පැරණි මාදිලියෙන් ලැබුණු ප්‍රතිචාර-
roshan මෙහෙම කියනවා :


කිවුව වෙලාව- 2012-01-17 03:54:40
කිරි සුදා මෙහෙම කියනවා :


කිවුව වෙලාව- 2011-11-01 03:52:00
rose මෙහෙම කියනවා :


කිවුව වෙලාව- 2011-10-25 18:46:46
Nilanga මෙහෙම කියනවා :
superb

කිවුව වෙලාව- 2011-10-23 09:01:06
ආතල් ගුනේ මෙහෙම කියනවා :
ඔයා ඔහොම කිව්වට ඇඩ්වර්ටයිසින් වලටත් එතික්ස් තියෙනව. සමාජය වෙනුවෙන් හොඳ ඇඩ් හදන අයත් ඉන්නව.... බොරු නං වීරෙ ගෙං අහල බලන්නකො..

කිවුව වෙලාව- 2011-09-11 05:54:04
Gangathalawa මෙහෙම කියනවා :
Niyamai Malathi#

කිවුව වෙලාව- 2011-09-06 04:51:45
Gangathalawa මෙහෙම කියනවා :
Niyamai Malathi#

කිවුව වෙලාව- 2011-09-06 04:51:44
Gangathalawa මෙහෙම කියනවා :
Niyamai Malathi#

කිවුව වෙලාව- 2011-09-06 04:51:11
athula wathudurage මෙහෙම කියනවා :
ව්ටින වඩක්...

කිවුව වෙලාව- 2011-09-04 11:51:13
Liyanage Amarakeerthi මෙහෙම කියනවා :
another good one.
best wishes.


කිවුව වෙලාව- 2011-08-24 08:30:49
chatura මෙහෙම කියනවා :


කිවුව වෙලාව- 2011-08-18 22:33:27
Yugantha මෙහෙම කියනවා :
It's nice to know something that we don't know but has been seeing for ages. It's amazing how these kind of ads can really talk to our heart.

කිවුව වෙලාව- 2011-08-17 05:32:18
Milinda Perera මෙහෙම කියනවා :


කිවුව වෙලාව- 2011-08-12 20:47:42
රංගන මෙහෙම කියනවා :


කිවුව වෙලාව- 2011-08-08 10:07:31
රංගන මෙහෙම කියනවා :


කිවුව වෙලාව- 2011-08-08 10:07:07
savi3 මෙහෙම කියනවා :


කිවුව වෙලාව- 2011-08-06 00:51:11
Ruwan... මෙහෙම කියනවා :
@inase

thanks.


කිවුව වෙලාව- 2011-08-04 16:48:41
inase මෙහෙම කියනවා :
මේ අන්ද දරුවා රත්මලානේ අන්ද විද්යාලයේ ඉන්න මේ කතාවට සුදුසුම දරුවෙක්.මෙ අයගෙ සැබෑ ජීවිතෙත් මීට වඩා වෙනස් නැති බව එ තැනට ගියාම දැනෙනවා.
දැන්වීම ගැන නම් මට දැනෙන්නෙ අපි කවුරුත් දන්න කතාවක් අපිට ආයෙම මතක් කරල දීල හිතේ ආයෙමත් ලියනවා වගේ


කිවුව වෙලාව- 2011-08-02 09:35:28
sandun priyankara vithanage මෙහෙම කියනවා :
hoda lipiyak.......

කිවුව වෙලාව- 2011-07-31 05:12:19
AskerGiver මෙහෙම කියනවා :
ඇඬෙනවා එල කෙල්ලේ...

කිවුව වෙලාව- 2011-07-29 01:54:03
Ruwan... මෙහෙම කියනවා :
මේ ඈඩ් එකේ ඉන්න ලමය නලුවෙක් නෙමේ නේද? සම්පත්ගෙ ඇක්ට් එක සුපර්බ්...
ලන්කාවෙ හැදුව හොඳම ඇඩ් එක....
ඇඩ් එකක් වුනාට මේක ශෝට් ෆිල්ම් එකක් වගේ...


කිවුව වෙලාව- 2011-07-28 20:58:27
Jayathilaka Bandara මෙහෙම කියනවා :
Mඉනිසත්කමෙ සුවද පතුරුවට මලතීට පින්

කිවුව වෙලාව- 2011-07-27 05:15:44
aluthgedara මෙහෙම කියනවා :
මරු

කිවුව වෙලාව- 2011-07-26 21:01:38
prasanna මෙහෙම කියනවා :


කිවුව වෙලාව- 2011-07-18 20:58:29
ruwan sudassana මෙහෙම කියනවා :
අපුරෑයි කල්පනා...

කිවුව වෙලාව- 2011-07-18 01:25:12
sagara මෙහෙම කියනවා :
arthawath article ekak

කිවුව වෙලාව- 2011-07-17 13:05:24
j.nuwan මෙහෙම කියනවා :
cool!

කිවුව වෙලාව- 2011-07-16 19:44:49
nisal මෙහෙම කියනවා :
Embrace Life/Always wear your seat belt

කිවුව වෙලාව- 2011-07-15 00:54:57
kirath මෙහෙම කියනවා :
me katha baha digatama liyaagena yanwaanum mama hari kamathiye... atheethaya igena ganiminma add agency wala creative departmnt walin athi karapu aluth fm saha tv culture eke gambura saha public service shear ekath award saha ratings sandaha dena gon part ganath liyewenawaanum......? any way hats off for the toppicme katha baha digatama liyaagena yanwaanum mama hari kamathiye... atheethaya igena ganiminma add agency wala creative departmnt walin athi karapu aluth fm saha tv culture eke gambura saha public service shear ekath award saha ratings sandaha dena gon part ganath liyewenawaanum......? any way hats off for the toppic

කිවුව වෙලාව- 2011-07-14 18:51:43
sam මෙහෙම කියනවා :
Good article, thank you letting us

කිවුව වෙලාව- 2011-07-13 11:05:12
sujeewa gunarathne මෙහෙම කියනවා :


කිවුව වෙලාව- 2011-07-12 21:10:59
Dilan Rukshan Manathunga මෙහෙම කියනවා :
Homeless Birds පට්ටයි...
ඇඩ්ස් - දැන ගියොත් කතරගම නොදැන ගියොත් හම්බන්තොට!!!!!

නියමය්


කිවුව වෙලාව- 2011-07-12 21:05:50
anton priyashantha මෙහෙම කියනවා :
මාරම් මාරයි..

කිවුව වෙලාව- 2011-07-12 08:40:24
c මෙහෙම කියනවා :
මාලතී ගෙ අලුත් අඩව්ව නියමයි. සීට් බෙල්ට් ඇඩ් එකත් ඇස් ගැන තියෙන ඇඩ් එකත් බලපු පලමු දවසෙ අපි මවිත උනා. ඇඩ් එකකට මෙච්චර දෙයක් කරන්න පුලුවන්ද කියල එදා අපි කතා උනා. අපේ ගෙදර කුඩු වෙලා යන්න තිබුන ජීවිතයක් සීට් බෙල්ට් එක නිසා බේරුනෙ පුදුම පුදුම පුදුම විදියට. සුබ පැතුම් මාලතී

කිවුව වෙලාව- 2011-07-12 08:01:38
Nishanka මෙහෙම කියනවා :
Seat Belt Ad Superb

කිවුව වෙලාව- 2011-07-12 01:55:29
copywriter මෙහෙම කියනවා :


කිවුව වෙලාව- 2011-07-11 23:18:24
Plus
ප්‍රතිචාර
අඩවි දත්ත
Facebook Page
Boondi Google+
Boondi RSS
මාලතී කල්පනා ඇම්බ්‍රෝස්ගෙන් තවත් වියමන්
වෙසෙස්
දහමට බියෙන් සයුරට පනින මියන්මාර රොහින්ගානුවෝ
වෙසෙස්
සීමිත ලොවකට අසීමිත කවි තබා ගිය දිලිසෙන පියවර, සමර
කවි
විස්මය
කවි
ඔබ නැවතුණ තැන
කවි
ගිළිහෙන ස්මෘතිය, එනම් රික්තයක මතකය
තවත් වෙසෙස් බූන්දි
මැදියම් රැයේ වාහනවලට අතවනන සුදු හැඳි ගැහැනිය
වාලම්පුරි- වාසනාව, විහිළුව සහ මිත්‍යාව
ආගිය අතක් නැති වූ 'මහසෝනා'
අපි තමයි නියම විප්ලවකාරයෝ..!
දත්තවාදී යුගයේ විප්ලවවාදින් හඳුනාගනිමු!
BoondiLets
චේ ලියයි.
නීතිය පාන් නිදහස
ගොවිකමේ නව පිළිසකර
මේ ගැන ඔබේ හඬ
නින්නාද වෙද්දී හැමතින්
ඔබේ පසෙකින් අප ඇදෙනු
ඔබ දකිනු ඇත

-මෙක්සිකෝවේදී මුල් වරට පිදෙල් හමුවීමේ ආශ්වාදයෙන් චේ ලියූ කව.
[චේ - මාලනී... [More]
What's New | අලුතෙන්ම
Cine| අසන්ධිමිත්තා- වෘත්තයෙන් ආපස්සට

3-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) සාහිත්‍යය හෝ සිනමාපට තවදුරටත් සාම්ප්‍රදායික ආකෘතියම නොපතයි. රසවිඳින්නන්ව සාමාන්‍ය කතාවකින් නළවාදැමීමට නොහැකිය. තවදුරටත් ඔවුහුද හුරුපුරුදු නිර්මාණ ස්වභාවයම නොපතති. නිර්මාණකරුවකු... [More]
Cine| රාමු තුළ යළි රාමු වුණු "දැකල පුරුදු කෙනෙක්"

6-Mins

(විකුම් ජිතේන්ද්‍ර) මේ යුගය ඡායාරූප හා කැමරා යුගයක් වන අතර වෘත්තීය හෝ අර්ධවෘත්තීය කැමරා භාවිත කරන ආධුනිකයා පවා අධි සුන්දරත්වයෙන් යුතු ඡායාරූප... [More]
අදහස්| To Sir, With Love!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) To Sir With Love යනු මීට වසර 28 කට පමණ ඉහතදී කළු සුදු ටෙලිවිෂන් තිරයකින් මා බැලු චිත්‍රපටයකි. එය එතෙක්... [More]
වෙසෙස්| මැදියම් රැයේ වාහනවලට අතවනන සුදු හැඳි ගැහැනිය

5-Mins

(තිලක් සේනාසිංහ ) අද මෙන් මහජනයා හෝ රථවාහන බහුල නොවූ මීට දශක හය හතකට පෙර ඇතැම් දිනවල මැදියම් රැය ආසන්නයේ දී කොළඹ බොරැල්ලේ... [More]
ඔත්තු| හෙල්මලී ගුණතිලකගෙන් 'සහස් පියවර'

5-Secs

හෙල්මලී ගුණතිලක විසින් රචිත පළමු කෙටිකතා එකතුව වන 'සහස් පියවර' කෘතිය මුද්‍රණද්වාරයෙන් එළි දක්වා තිබේ.... [More]
පොත්| ඉණෙන් හැලෙන කලිසමක් රදවා ගන්න තතනමින්...

2-Mins

(රෝහණ පොතුලියැද්ද) පුද්ගල නාමයක්, වාසගමක් දුටු කල්හි ඔහුගේ ජාතිය/ ආගම/ කුලය/ ලිංගය/ ග්‍රාමීය, නාගරිකබව සිතියම් ගත කිරීම සාමාන්‍ය පුරුද්දක්. නමුත් "ඩොමිනික් චන්ද්‍රසාලි"... [More]
කෙටියෙන්| මොන එල්ලුං ගස් ද?

10-Secs

(සුරත්) කුඩුකාරයෝ ටික විජහට එල්ලාලා
බේරා ගනිමු රට ඒකයි හදිස්සිය
මෙත්පල් මැතිඳු මුර ගානා හැටි දැකලා
ගිරවා මගේ දුන්නා එල ටෝක් එකක්

"එල්ලිය යුතු එවුන් දා ගෙන රෙදි අස්සේ... [More]
පොත්| උමතු වාට්ටුවට අප්පචිචී ඇවිත්!

6-Mins

(කේ.ඩී. දර්ශන) 'උඹට එහෙම යන්න බැහැ උඹ ඉන්න ඕනෙ මම ළඟ. මගේ හෙවණැල්ලෙන් මිදෙන්න උඹට බැහැ.'
(-41 පිට)

'මම ගල් ගැහී අප්පච්චී දෙස බලාගෙන... [More]
රත්තරං ටික| මෙන්න බත් කූරෙක්!

28-Secs

මත්සුවා බැෂෝ යනු කෘතහස්ත ජපන් කවියෙකි. බැෂෝගෙ කවිකාර කම දැක දිනක් ඔහුගේ ශිෂ්‍යයෙකු ද කවියක්... [More]
කවි| ජානූ! පේ‍්‍රමයෙන් විතැන් විය හැකි දැයි මට කියන්න

24-Secs

(තුෂාරි ප්‍රියංගිකා) එකින් එක මතක අහුලමි
මංජුසාවකි හදවත මතක අහුරමි
සීත හිමයේ මිදුණු හිමකැටිති යට
ඔබට කවි ලියා සඟවමි
ජානූ!
පසුපස සෙවණැල්ල සේ ඇදෙමි... [More]
පොත්| සෞන්දර්යය වෙනුවට කටු අතු- අපේ යුගයේ උරුමය!

13-Mins

(චූලානන්ද සමරනායක) කිවිඳියකගෙ කාව්‍ය ග‍්‍රන්ථයක් එළිදක්වන මොහොතක ඇගේ කවියට ප‍්‍රවේශ වෙන්න වඩාම සුදුසු මාවත මොකක්ද? මේක ටිකක් විසඳගන්න අමාරු ප‍්‍රශ්ණයක්. මොකද අද... [More]
ඔත්තු| 'නො පවතිනු වස් ප්‍රේමය ව පවතිමි' සහ 'පියා නො හැඹූ පියාපත්'- දෙසැ. 01

11-Secs

මාලතී කල්පනා ඇම්බ්‍රෝස්ගේ 'නො පවතිනු වස් ප්‍රේමය ව පවතිමි' සහ 'පියා නො හැඹූ පියාපත්' කාව්‍ය... [More]
වෙසෙස්| වාලම්පුරි- වාසනාව, විහිළුව සහ මිත්‍යාව

1-Mins

(තාරක වරාපිටිය) ලංකාවේ ඉහළ "අලෙවි වටිනාකමක්" ඇති, ‘අනුහස් ඇති’ ගුප්ත වස්තුවකි වාලම්පුරිය. මෙම ‘වටිනාකම’ තීරණය වන්නේ එහි ඇති ද්‍රව්‍යමය වටිනාකම හෝ වෙනත්... [More]
පොත්| "මතක වන්නිය" හෙවත් උතුරේ ශේෂ පත්‍රය

3-Mins

(සුරෝෂන ඉරංග) කලා කෘතියකින් භාවමය කම්පනයක් ඇතිකළ හැකි නම් එයට කිසියම් සමාජ බලපෑමක් සිදුකළ හැකිය. එසේ කම්පනයත්, පශ්චාත්තාපයත් ජනිත කළ, දමිළ බසින්... [More]
අදහස්| විද්‍යාවේ සියවසක පිම්ම!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) පසුගිය සියවසේ මිනිස් ශිෂ්ඨාචාරය මුහුණපෑ ප්‍රධාන මාරක අභියෝග තුන වුයේ වසංගත, සාගත හා සංග්‍රාමයන්ය. ඒ සියවස තුල එසේ ඉන් මියැදුන... [More]
කරන්ට්ස්| "අඟ"

19-Secs

(උපුල් සේනාධීරිගේ) අංඟ පුලාවකට නැති මිනිස්සු
තම හිස අත ගෑහ
අඟක්... ඔව් අඟක්
රයිනෝසිරසක හැඩගත් අඟක්
මොළයක් නැති සිරසක්
තෙතක් නැති හදවතක්... [More]
වෙසෙස්| ඇනා කැරනිනා සහ ඇනා ස්ටෙපානොව්නා

7-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) ලියෝ තෝල්ස්තෝයි විරචිත ඇනා කැරනිනා නවකතාවේ ප්‍රධාන කථා නායිකාව වන ඇනා අර්කෙඩියෙව්නා කැරනිනා නමැති චරිතය ගොඩනැංවීම සඳහා තෝල්ස්තොයිට කාන්තාවන් කිහිප... [More]
පරිවර්තන| යෑම සහ ඒම අතර

20-Secs

(ඔක්තාවියෝ පාස් | නිලූක කදුරුගමුව) තම විනිවිද පෙනෙනබව සමඟ
ආලයෙන් බැඳුණු දහවල
අවිනිශ්චිතව ටැග්ගැහෙයි
යෑම සහ නැවතීම අතරමැද.
මුළු ලෝකයම නිසලව නැලැවෙන
මුහුදු බොක්කකිය දැන් වටකුරු පස්වරුව.... [More]
Boondi Dot Lk · බූන්දියේ අපේ වැඩක් · editorial@boondi.lk
Home · Currents · Raha · Sookiri · Kavi · Dosi · Music · Plus · Facebook