Facebook
Twitter
Google+
YouTube
Blog
RSS Feed
වෙසෙස් බූන්දි
අපේ විචාර කෝදුවල දිග පළල මදිකමෙන් සයිමන්ගේ කෘතිවලට වුනේ විශාල අසාධාරණයක් - කේ.කේ. සමන් කුමාර
බූන්දි, 16:50:34
බුදු රදුන් විසින් දේශනා කරන ලද සංසාරය පිළිබඳ අදහස අපේ ලේ, මස් නහර ඇතුළට කාවැදිලයි තියෙන්නේ, මොන විදිහේ software දැම්මත් මේ මුලික අදහස අපෙන් delete වෙන්නේ නැහැ. සයිමන් නවගත්තේගමත් මේ පොළොවේ කෙනෙක් නිසා ඔහුටත් මේ තත්ත්වය පොදුයි. ඒ වගේම ඔහුගේ මාක්ස්වාදී අතීතය ගැන අප කවුරුත් දන්නවා. අද ඉන්න මාක්ස්වාදීන් කියාගන්නා අයට වඩා දාර්ශනික අතින් සයිමන් මාක්ස්වාදීයි. ඒබ ව මේ නවකතාව පුරාම මතුවෙනවා. ඉතිහාසය පිලිබඳව මාක්ස්ගේ ඓතිහාසික භෞතිකවාදයත්, ආසියාතික නිෂ්පාදනවාදය පිළිබඳ සංකල්පයත්, සංකේතාත්මකව මේ නවකතාව තුළට ඔහු ගෙන එනවා. එමෙන්ම, සිග්මන් ෆ්‍රොයිඩ්ගේ මනෝවිශ්ලේෂණය ද “සංසාරණ්‍ය යේ දඩයක්කාරයා” නවකතාව තුළ දක්නට ලැඛෙනවා.

ෆ්‍රොයිඩ් ඔහුගේ “TOTEM AND TABOO” පොතේ සඳහන් කරනවා, අපි අපේ සත්ව රාජධානියෙන් උරුම වෙච්ච ආශයන් මර්දනය කර ගන්නවා කියලා. මේ මර්දනය කර ගැනීම තුළින් තමයි අපි සභ්‍යත්වයට, ශිෂ්ටාචාරයට ඇතුල් වී තිඛෙන්නේ. අපේ ආශයන් මර්දනය කිරීම නිසා ස්නායු ආතති තත්වයකට හෙවත් “නියුරෝසි” තත්ත්වයකට අප පත්වෙලා කියලා ඔහු කියනවා. අප කයින්, මසින් රෝගී වෙනවා, අපට ආපසු සත්ව රාජධානිය කරා යන්නත් බැහැ. කොතරම් ඉදිරියට ගියත් මේ රෝගී තත්ත්වය නැති වෙන්නේ නැහැ.

ෆ්‍රොයිඩ්ගේ මේ ආශයන් මර්දනය කිරීමේ සංකල්පය සසිමන් බුදුන්ගේ දර්ශනයේ ඇති මහා ක්ලේශයන් සමඟ බද්ධ කරනවා. මේ බද්ධ කිරීම ලංකාවේ කිසිම දාර්ශනිකයෙකුවත්, කිසිම ලේඛකයෙකුවත්, කිසිම කන්ඩායමක් වත් කළේ නැහැ. මේ කථාව ආගමික තැනකට නොවෙයි. සයිමන් රැගෙන යන්නේ. ඓතිහාසික විකාශනය ඉතා පැහැදිලිව ඔහු සංකේතාත්මකව පැහැදිලි කරනවා. දැන් නූතනව ගොඩනැගී ඇති මතයක් තියනවනේ ඉතිහාසය ගොඩනැංවීමක් කියලා. එවැනි මත සියයට සීයක් නිවැරදියැයි ඔලූවේ දරාගෙන මේ “සංසාරරණ්‍ය යේ දඩයක්කාරයා” විඳින්න ලැඛෙන්නේ නැහැ. අපේ ඉතිහාසය මූලික තැනකින් තමා මේ නවකතාව ආරම්භ කර තියෙන්නේ.



අපේ ගමේ සිට තම්මැන්නා - අනුරාධපුරු මහාමාර්ගය දක්වා ප්‍රමාණ කළ නොහැක්කා වූ යොදුන් ගණන් භූමිය, මහා වනාන්තරයෙන් වැසී තිබුනේය. එය කොතරම් දිග පළල වුවද, ගව් සොළසකට එහා මුල්ලේගම කන්ද අවට වනාන්තර ඉසව්ව පමහණක් අපේ පුරාණයට වැදගත් වන්නේය. මක්නිසාද, දඩයක්කාරයා වාසය කරන්නේ එහේ නිසාය.තම්මැන්නාව යනු විජය ගොඩබැස්සා වු ස්ථානයයි. මේ දිවයිනේ පැවති මාතෘ මූලික ශ්ෂ්ටාචාරයට ඉන්දියානු සංග්‍රමණය සිදු වූයේ තම්මැන්නාවෙනුයි. අනුරාධපුරය යනුවෙන් අපි හඳුන්වන්නේ අපේ ශිෂ්ටාචාරයේ ශ්‍රී විභූතියයි.

සයිමන් නවගත්තේගමත් මේ නවකතාව තුළට ඔහු දැනුවත්ව හෝ නොදැනුවත්ව ඔහු තුල සැඟවී ඇති මාක්ස්වාදී දෘෂ්ටිය හෙළන අයුරු පෙනෙනවා. එය මාක්ස්ගේ ඓතිහාසික භෞතිකවාදී අදහස නම් නොවෙයි. ආසියානු නිෂ්පාදනවාදය පිළිබඳ මාක්ස්ගේ අදහසයි. මාක්ස් පැහැදිලිව සඳහන් කරනවා. ඉතිහාසයේ පීලි පැනීමකින් නොවෙයි ආසියානු ඉතිහාසය ගොඩනැගෙන්නේ. බලය එක් පරම්පරාවකින් තවත් පරම්පරාවකට මාරු වීමෙන් කියලා. එක තැන කාල් ගෑවෙන විපරිණාමයක් තමයි ආසියානු ඉතිහාසයේ පවතින්නේ කියලා ලංකාවේ සාහිත්‍යය තුල මේක දැකපු එකම සාහිත්‍යකරුවා සයිමන් නවගත්තේගම පමණයි. නමුත් ලෙන්ඩ් වුල්ෆ් නැමති විදේශීය ලේඛකයාගේ “බැද්දේගම” කෘතියේ මෙයට සමපාත වන අවස්ථා මුණගැසෙනවා. ලාංකික ජීවන දහම පිලිබඳව ඒ තුළ තිඛෙන උපේක්ෂා සහගත බව පිළිබඳව ඔහු තම බැද්දේගම කෘතිය තුළ නිරූපනය කරනවා. “බැද්දේගම” කෘතියේ ඉන්නවා උපාසක කෙනෙක් ඔහුට හැමෝම කියන්නේ පිස්සා කියලා. ඔහු කියනවා, මම පාරේ යනකොට ඇතෙක් සිටියා, මම ඔහුට අතවැනුවා. මොකද අප දෙන්නම එකම සංසාරේ ඉන් හින්දා, ඌත් ඒක දන්න හින්දා හොඬේ වනලා ආපසු දළු කඩාගෙන කෑවා. දැන් මේ ඇතුන්ගේ උපෙක්ෂාව, නොසෙල්වෙන සුලූ බව “සංසාරරණ්‍යයේ දඩයක්කාරයා” කෘතිය නිමා කරන්නත් සයිමන් යොදා ගන්නවා.

“හැන්දෑවේගන එන විට පැටවා පස්සේ ලාගත් ඇතින්න පෙරදා රාත්‍රියේ ඇය හා මගින්ම ආපසු කන්ද බහින්න පටන් ගත්තා.”

ඇතුන් ආපසු යන්නේ ද පෙරදා හාමදාම ආ එකම මඟ දිගේය. ඉතා විශාල වූ දිග පළල වූ ගන වනාන්තරවල පවා එකම ආගිය මගෙහි නිශ්චිත අඩිපාරක් වැටෙන්නේ ද එය ඇත් පාර යැයි ව්‍යාවහාරයට යන්නේ ද මේ නිසාය.

සංකල්පනාත්මකව ගත්තහමත් දඩයක්කාරයි, හාමුදුරුවොයි එකයි. දඩයම්කරුවා දඩයම් කරන්නේ කෙලෙස්, දඩයම් කරනවා කියන්නේ වෙඩිතියාගෙන, වෙඩිතියාගෙන යන එකට නොවෙයි. එවැනි ක්‍රමයක් ආශයන් මර්දනය කිරීමේදීත් හරියන්නේ නෑ. උවමනා තැනදී විතරක් සතාට වෙඩි තියනනේ, කෙලෙස් ආශයන්ටත් එහෙමයි. සයිමන් සංසාරය ඔහේ තිබුණාවේ කියලා ඉන්නේ නෑ. ඔහු එය විශ්ලේෂනය කරනවා. අර තම්මැන්නාවෙන් පටන් ගන්නා ඉතිහාසය ද විශ්ලේෂණය කරනවා. ඔහු එහිදී ප්‍රයෝජනයට ගන්නේ පවුල, පෞද්ගලික දේපල කෘතිය තුළ එංගල්ස් විසින් ඇති කරනු ලබන මානව වාදයාත්මක මතයි. එක් තැනකදී දඩයක්කාරයා පොකුණක් දකිනවා. එයින් කිලි පොලායන ඔහු පොකුණට බහිනවා. එතනදි තමයි ඔහුට නාග කන්‍යාව හමුවන්නේ. ඒ නාග කන්‍යාව තමයි එංගල්ස් තම කෘතිය තුල සඳහන් කරන පැරැන්නාගේ සෘංගරය, එහිදී ඔහු පැහැදිලි කරනවා මුල් කෘතියේ පවුල තුල ලිංගික ආලය වර්ධනය වී තිබුණෙ නැහැ කියලා. දඩයක්කාරයාගේ කුල තුළ දරන ගැසී සිටි නාග රාජයා ද අවදිවන්නේ අර නාග ගනයාව දැකීමෙන්. ඔහුට ඛෙරකාරයාගේ දුව තමයි හමුවන ප්‍රථම කාන්තාව එතෙක් ඔහුට හමුවෙලා තිබුණේ පැරැන්නාගේ සෘංගාරය සංකේතවත් වූ නාග කන්‍යාවයි.

දඩයක්කාරයා ඛෙරකාරයාගේ දුව සමඟ පඩි පෙළ දිගේ කන්ද නැග්ගත් ආපසු බහින්නේ පඩි පෙළෙන් නොවෙයි. ඛෙරකාරයාගේ දුවට කෑම රැගෙන ඔහු පඩිපෙළේ හමුවීමට පෙර මෙන් රූටාගෙන යයි. පහළට එන්නේ පවුල කියන දෙයට පිටින් ඉන්න කොට එයට ආදලා ගන්න කෙලෙස් කරන අරගලය සයිමන් බෞද්ධ දර්ශනය මත ඉඳගෙන පැහැදිලි කරනවා. දඩයක්කාරයා සභ්‍යත්ව හතක් පොළොව තුලට යනවා. එහිදී ඔහුට තම රූපයට සමාන රූපයක් ඇති ඇට සැකිල්ල ලඟ වැටී ඇති හැඩි දැඩි පොරවක් දඩයක්කාරයා දකිනවා. එහි තලය සෙල්මුවා. මිට වානේ. ඔහු කරතබාගෙන එන මේ පෙරොව අතහරින්නේ තරබාරුවා හා කෘෂයා අතර අරගලයේ දී තුවක්කුව ගත්තට පස්සේ, මාක්ස් කියූ නිෂ්පාදන බලවේග මත පීලිපැනීම හා සංවර්ධනය මත පීලිපැනීම හා සංවර්ධනය පිළිබඳ ප්‍රවාදය සයිමන් සංකේතාත්මකව මේ කෘතියේ දක්වනවා.



සයිමන්ට මේ කෘතිය රචනා කිරිමේ දී අනුභාවයත් පෑ තින්තන ධාරාවන් තමා ලාංකික සම්භාව්‍ය සාහිත්‍යයත්, වන්නි හත්පත්තුවේ ජන සාහිත්‍යයත්, සමස්ත ලාංකිකයාගේ ආධයාත්මය මේ කෘතිය තුලින් හෙළිකරලා තියෙනවා. නමුත් ගැටලූව වන්නේ මේ කෘතිය විඳින්නට දඩයක්කාරයා වෙලා පමණක් බැහැ. හාමුදුරුවන් වෙන්නත් ඕනේ. මොකද දඩයක්කාරයා පවතින්නේ හාමුදරුවන් නිසයි. දඩයක්කාරයා තුළමයි හාමුදුරුවෝ ඉන්නෙත්.

දඩයක්කාරයාගේ දුවව අරන් ආවට පස්සේ තමා දඩයක්කාරයා පවුල සංස්ථාවට ප්‍රවිෂ්ඨ වෙන්නේ. මේ කාලයේම බට්ටිත්තාත්, බට්ටිත්තීත් කාක බෝධි පැළයෙහි කූඩුවක් හදනවා. මේ සමාජයේ ඇති තත්වාරෝපිත බව තුළ තමා අපි පවුල් සංස්ථාව ගොඩනංවන්නේ. මේක සයිමන් අතින් ලියැවුණු ඉසිවර දැක්මක්. බෂෙයීස් සිංගර් කිව්වා එක සියවසකට එක කෆ්කා කෙනෙක් ඇති කියලා. ඇති වුනත් මදි වුනත් සයිමන් නවගත්තේගමලාත් පහළ විය හැක්කේ ඉතිහාසයට එක්කෙනෙක් විතරයි. ලාංකික විචාරයේ මිණුම් දඬුවල දිග පළල මදි වීම නිසා සයිමන්ගේ කෘතිවලට වුනේ ලොකු අසාධාරණයක්.
මේ වියමන ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න-
Tags- Simon Nawagaththegama, Sansaranyaye Dadayakkaraya, Sri Lankan Literature
පැරණි මාදිලියෙන් ලැබුණු ප්‍රතිචාර-
sani මෙහෙම කියනවා :
ඇතුල Sඉරිවර්දනෙ මුලින්ම සන්සරය කියන වචනය ඈහුන ඩවස මතකද තෙරුම් ගනිමෙ හකියාව පුද්ගලයගෙ බුද්දිමය දිග පලල අනුව තීරනය වෙන දෙයක්,

කිවුව වෙලාව- 2012-01-28 12:06:29
Nipuna kundala මෙහෙම කියනවා :
manasgatha

කිවුව වෙලාව- 2011-12-16 01:05:12
අවිෂ්වාස මෙහෙම කියනවා :
මේක පුද්ගලික පහරගැසීමක් වෙන්න පුලුවන්. තමන්ගේ දැණුමේ දිග පළල මදිකමින් සමන්ලා අසාධාරණ කම් කලේ සයිමන්ට විතරක් නෙවෙයි. මේ රටේ ඉන්න පුංචෝ ලොක්කෝ කියල හිතාගෙන, කොළඹ මාරයි කියල හිතාගෙන, කොළඹ පොරවල් වෙන්න සීමාකාරී දැණුම දැලිපිහිකරගෙන, තමනුත් කිරි කියල හිතාගෙන පාප්ප කකා, ඒ දැළි පිහියෙන්ම අනුන්ටත් පාප්ප කව කව යන මේ ගමන ගැන තව ටිකක් හිතන්න වෙනවා. කොහොම නුමුත් දැන් හරි තමන්ගේ දැණුමේ දිග පළල මදියි කියල තෙරිච්ච එක හොන්ඩයි. ඒත් ඒක තවත් අවංක කපටි කමකට කියපු කතාවක් වෙන්නෙ නැත්නම් හොඳයි.

කිවුව වෙලාව- 2011-12-15 14:04:57
Athula Siriwardhane මෙහෙම කියනවා :
බුදු රදුන් විසින් දේශනා කරන ලද සංසාරය පිළිබඳ අදහස නොවෙයි අපේ ලේ මස් නහර ඇතුළට කාවැදිල තියෙන්නේ....ඒ කාවැදිල තියෙන්නෙ එක එක්කෙනා සංසාරය පිළිබඳ ඉදිරිපත් කරන අර්ථකථන අහල අපි හිතේ මවා ගත්ත දේවල්. සයිමන්ට උණත් ඒ සත්‍යය පොදුයි.

බුදු රදුන් විසින් දේශනා කරන ලද කිසිම දෙයක් තව කෙනෙකුගෙන් අහගෙන තේරුම් ගන්න පුලුවන් දේවල් තියා බුදුහාමුදුරොව්ම කිව්වත් ""අහගෙන ඉඳල"" තේරුම් ගන්න පුලුවන් දේවල් නෙමෙයි. තමන් විසින් තමන් තුලින් ප්‍රත්‍ය්ක්ෂ කර ගත යුතු ධර්මතා කටින් කට ඇවිත් අහන්න ලැබෙන දෙවල් වලින් හිතාගෙන ඉන්න දේවල් ලිව්වාම කියවන අයතත් තමන්ගෙ කියල ලබාගත්ත අවබෝදයක් නැති නිසා අලුත්ම දෙයක් වගේ රසවිඳින්න පුලුවන්.


කිවුව වෙලාව- 2011-12-08 11:19:54
Plus
ප්‍රතිචාර
අඩවි දත්ත
Facebook Page
Boondi Google+
Boondi RSS
නිහාල් රත්නායකගෙන් තවත් වියමන්
කරන්ට්ස්
පඩි වැඩි කරනු!!!
තවත් වෙසෙස් බූන්දි
සුන්දර කළු කෙල්ල- රූපී කෞවුර්ගේ අතිශය සුන්දර ආත්මය!
අරාබි සාහිත්‍යයේ ඛලීල් සලකුණ
තෝල්ස්තෝයි අදට වලංගු ද?
නවකතාවේ නිදහස: අරාජික සිංහල නවකතා කිහිපයක් ඇසුරින් [අවසන් කොටස]
නවකතාවේ නිදහස: අරාජික සිංහල නවකතා කිහිපයක් ඇසුරින් [දෙවන කොටස]
බූන්දි නව ඊමේල් ලිපිනය- editorial@boondi.lk
BoondiLets
මාර්කේස්ගේ සමුගැනීමේ ලිපියෙන්.
අප සියළු දෙනාට ම අවශ්‍යව ඇත්තේ සාර්ථකත්වය නම් වූ ගිරි-ශිඛරයට ළං වීමටයි. එහෙත් ජීවිතයේ සැබෑ තෘප්තිය ළඟාකර ගත හැක්කේ එතැනට ළඟාවීමෙන් නොව එතැනට යාමට අප... [More]
What's New | අලුතෙන්ම
කතන්දර| ගල් වඩුවා ('හූමිටි කතා')

2-Mins

(ආර්. කුෂ්නේරෝවිච් | දැදිගම වී. රුද්‍රිගු) එකෝමත් එක රටක ගල් වඩුවෙක් ගල් කඩමින් හිටියා. හිටි හැටියේම අසුන් පිට නැග ගත් මිනිසුන් කෑ ගහන හැටි ඇසුණා;

"දණ... [More]
රංග| 'පක්ෂීහු'- ඇරිස්ටොෆනීස්ගේ යුතෝපියානු සිහිනය

3-Mins

(චින්තා පවිත්‍රානි) ඇරිස්ටොෆනීස්ගේ නාට්‍ය නිර්මාණ අතුරින් ශ්‍රව්‍ය හා දෘශ්‍ය ප්‍රයෝගයන්ගෙන් අනූන වූත් වඩාත් නිර්මාණාත්මක වූත් නාට්‍යය හැටියට පිළිගැනෙන්නේ The Birds (පක්ෂීහු) නාට්‍යයයි.... [More]
වෙසෙස්| අපි තමයි නියම විප්ලවකාරයෝ..!

6-Mins

(කසුන් සමරතුංග) මට 'ඇය' මුණ ගැසුණේ අහම්බයකිනි. මගේ මිතුරෙකුගේ මැදිහත්වීමෙනි.

"ඔය ඉතින් ඔයත් මං දිහා බලන්නේ අමුතු විදියට. එතකොට ඉතින් අනිත් මිනිස්සු ගැන... [More]
වෙසෙස්| දත්තවාදී යුගයේ විප්ලවවාදින් හඳුනාගනිමු!

6-Mins

(සරද සමරසිංහ) ඉතිහාස හා සමාජ විද්‍යා විශේෂඥයෙකු වන යුවෙල් නෝව් හරාරි (Yuval Noah Harari) විසින් රචිත Homo Deus නොහොත් 'මීළඟ හතළිස් වසරේ... [More]
කතා-බස්| "පියවරු සහ පුත්තු"- සුමති සිවමෝහන් සමග කතාබහක්

8-Mins

(සමන් එම්. කාරියකරවන) මේ වසරේ මාර්තු මාසයේ දී ඉන්දියාවේ හයිද්‍රාබාද්හි පැවති ඉන්දියානු ලෝක සිනමා උලෙළේ දී හොඳ ම චිත්‍රපටයට හිමි ජූරි සම්මානය දිනා... [More]
කතන්දර| "අලි සෙල්ලං හා ලෙල්ලං!" [ළමා කාටූන් වීඩියෝව]

42-Secs

"අලි සෙල්ලං හා ලෙල්ලං!"- පොඩිත්තන්ට විනෝදාත්මක කතන්දරයක් [කාටූන්]- Sanjiv Jaiswal 'Sanjay' ලියා, Ajit Narayan සිත්තම් කළ 'Playtime' ඉන්දියානු ළමා කතන්දරයේ... [More]
පරිවර්තන| මගේ බිරිඳගේ ඇස් හිරු වගේ නෑ

59-Secs

(විලියම් ශේක්ස්පියර් | චින්තා පවිත්‍රානි) මගේ බිරිඳගේ ඇස් හිරු වගේ නෑ
පබළු ඇගේ දෙතොලේ රතට වඩා බොහෝ රතු පාටයි
හිම සුදු වී නම් ඇගේ පියයුරු අවපැහැ මන්ද?

කෙස් වයර් වී නම් ඇගේ හිසේ කළු වයර් වැවේ
මා රෝස, රතු හා සුදු පෑ රෝස මල් දැක තිබේ,... [More]
කවි| සටහන්ය; සුන්දර ගමක; මළගෙයක...

11-Secs

(විකුම් ජිතේන්ද්‍ර) සුදු රැළි පාලම්ය මග
කිඳුරා නිදිය සාලයෙහි

විඩාබර වූ ඉකියකි
අම්මෙකි
ආදරේ බර ඉල්ලාගෙන... [More]
කවි| ගරු අධිකරණයෙන් අවසරයි..!

46-Secs

(ජනිත් විතාරණගේ) අත තබා දිවුරන්න පුළුවන් ස්වාමිනි බොරු නෙවෙයි කියලා
මැරෙන්නට හිත හදාගෙන මම රේල් පාරෙත් ලැගන් ඉඳලා
කෝච්චිය දුර ඈත එනකොට තාත්තගේ බොන බෙහෙත් මැවිලා
කරන්නම වෙන දෙයක් නැති තැන ගියේ එතනට අම්මපල්ලා

පහන් කොච්චර එළිය දුන්නත් කැඩුන පසු කුණු ගොඩට හින්දා... [More]
වෙසෙස්| සුන්දර කළු කෙල්ල- රූපී කෞවුර්ගේ අතිශය සුන්දර ආත්මය!

2-Mins

(සදර්ශී කුසුම්වර්ෂා රණසිංහ) සමහර ගැහැණු- පිරිමි ජීවිතයේ බොහෝ මධුර දෑ සඟවාගෙන ඇවිදින පොත් බඳු ය. නැත්නම් තාලයක් ඇති කවි බඳු ය. හුදෙක් මනුස්ස... [More]
අදහස්| කුණු වී දුඟඳ හමන මජර ජනමාධ්‍ය සංස්කෘතියට එරෙහිව කුමක් කරමුද?

3-Mins

(සුරෝෂන ඉරංග) අපේ රටේ මාධ්‍ය සංස්කෘතිය පවතින්නේ කුණු වී දුඟඳ හමන තත්ත්වයක බව අමුතුවෙන් පැවසිය යුතු නැත. එය අපේ රටේ දේශපාලන සංස්කෘතිය... [More]
අදහස්| දෙසියවෙනි උපන්දිනයට කාල් මාක්ස්ට උපහාර තෑග්ගක්!

16-Mins

(ඩෙස්මන්ඩ් මල්ලිකාරච්චි) කාල් මාක්ස්ගේ 200 වෙනි උපන්දිනය කොළඔ මහවැලි කේන්ද්‍රයේදී පසුගිය 11 වෙනි දින සමරනු ලැබුවේ කාල් මාක්ස්ගේ ප්‍රාග්ධනය කෘතියේ 3 වෙනි... [More]
Cine| ස්ත්‍රී සිත් පෙන්වන වෛෂ්ණාවී පිළිබඳ පසු විපරමක්

13-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) මෙම ලිපිය ආචාර්ය ලෙස්ටර් ජේම්ස් පීරිස්ගේ අදහස පරිදි සුමිත්‍රා පීරිස් විසින් නිෂ්පාදනය කරන්නට යෙදී, මෑතකදි තිරගත වූ වෛෂ්ණාවී සිනමාපටය සම්බන්ධයෙනි.... [More]
Cine| Gifted Hands: The Ben Carson Story- මිනිස් බව නිර්මාණය කළ හැක්කේ මිනිසුන්ටම පමණි!

4-Mins

(වජිර කාන්ත උබේසිංහ) මල් පිපෙන එකයි මිනිස්සු හැදෙන එකයි වෙනස්. මොකද මල් කොච්චර ලස්සන වුනත් මල් පුබුදුවන්න අවශ්‍ය ජලයයි, සුර්යාලෝකයයි විතරයි. මේවා කොපමණ... [More]
කවි| සර්ධාවෙන් ලියන වග නම්

36-Secs

(අමිල නන්දසිරි) අපි පුතේ දුර ඈත වන්නි හත් පත්තුවේ
පාන්දර බස් එකෙන් පෝලිමට එක්වුනේ
වැඳ පුරුදු මුදු මීට පෙරත් මුතියංගනේ
බුදුන් වැඩි බිම බුදුන් දකින්නට පෝලිමේ

අස්වැන්න කැපෙන මහ ගමට එන ලොරි කඩේ... [More]
කවි| යෞවනය!

25-Secs

(තුෂාරි ප්‍රියංගිකා) යෞවනය! ඇති තරම් හිනහා වී ඔබ ඉන්න
මැදිවිය බර වැඩී කෙනෙකුට
දරන්නට බෑ ඒ තනියම
දහක් අතරෙත් තනි වියහැකි බැවිනි.

පාට තවරා ගත්තු ගහකොළ... [More]
සිත්තර| "දූපතෙන් එහා කලාව ගැන අවදියෙන් ඉන්න වෙනවා!"- ප්‍රගීත් රත්නායක

5-Mins

(කසුන් සමරතුංග) චිත්‍රයක් යනු නිහඬ කවියක් යැයි කියනු ලැබේ. එනයින් ගෙන බලන කල ප්‍රගීත් රත්නායක යනු කැන්වසය මත, අපේ පරපුරේ නිහඬ කවි... [More]
කතන්දර| "කුකුළු පැටියයි තාර පැටියයි"- සෝවියට් ළමා කතන්දරය [වීඩියෝව]

14-Secs

මෙන්න තවත් ලස්සන සෝවියට් රුසියානු කතන්දරයක් [පොඩිත්තන්ට කාටූන්] වී. සුතේයෙව් ලියා සිත්තම් කළ "කුකුළු පැටියයි තාර පැටියයි" ළමා කතන්දරයේ සිංහල... [More]
Boondi Dot Lk · බූන්දියේ අපේ වැඩක් · editorial@boondi.lk
Home · Currents · Raha · Sookiri · Kavi · Dosi · Music · Plus · Facebook