Facebook
Twitter
Google+
YouTube
Blog
RSS Feed
කවි බූන්දි
සමු ගැනීමේ ප‍්‍රකාශනය
බූන්දි, 17:37:13
"මේ නුඹලාගේ පාපයන් සමා කරනු වස් වැගිරීමට නියමිත මාගේ රුධිරයයි. මා පිළිබඳ මතකය වෙනුවෙන් එය පානය කරන්න සහෝදරවරුනි."
- ජේසුස්


එළැඹ ඇත්තේ නික්ම යා යුතු පැයයි.
සමු ගැනීමේ එළිපත්ත අසල දී
රිදුම් දෙන මගේ හදවත ගොළු ය.
ඔබ විසින් හැර දමන ලද මේ දෑත්
මරණයේ සීතලෙන් හිරිවැටී ඇති නමුත්
සහෝදරයෙකුගේය……

හිරු ගිලී ගිය
නිම්තෙරට නෙත් හෙළමි.
සටහනක් නොතබා ම සැඟව ගිය
අපේ පරපුරට කියාගත නොහැකි වූ
කොතෙක් නම් දේ
ගැඹුරු සුසුමන් විලස
මේ අහස යට විසිරී ඇත්ද?

සෙවණගල කඳවුරේ දොරටුව අසල
පුතු සොයා වැළපෙන මවක විය.
ඉන් බොහෝ කලකට පසුව
ඇය මිය නො ගියානම්
තාම ඇය එතැන
වැළපෙමින් සිටිනු ඇත.
මරණයේ භීතියෙන්
රැහැයියන් පවා නිහඬ වූ රාත‍්‍රීවල
මම ඇය අසල සිටියෙමි.

අළුගෝසු දෑත් සැඟවුණු
සුදෝසුදු උපාසක සළුවල
තැවරුණු රුහිරු ලුහුබැඳ
මරා ගින්නෙන් හළු කළ
පරපුරක වෛරය රැගෙන ආවෙමි.

නැගෙනහිර වෙරළේ අඳුරු සිර කුටියක
හුදෙකලා වූ දියණියක ළසෝ ගීතය
ඔබේ සවනට මිමිණුවෙමි.

කළුවරට එරෙහි ව එකින් එක දැල්වුණ
මේ මහා පහන් වැට නිවී යන්නට නො දී
අවදියෙන් සිටියෙමි.

යළිත් ඔබ කිසිදාක නො එතැයි
උන් දෙඩූ වහසි බස් නොතකා ම
ඔබ එතැයි බලා සිටියෙමි.
පෙරමගට විත් පිලිගතිමි.
එහෙත් ඔබ නො බලාම ගියෙහිය.

කඩිමුඩියේ නික්ම යන විට
මග හැරෙන, මගහැරුණු
බොහෝ දෑ තිබිය හැක.
බොහෝ දුක් දරාගෙන
දිවි පිදූ පරපුරෙක නිහඬ වීරත්වය විසින්
උන් වෙතින් වසන් කළ
ඔව්, උන්ට සොයාගත නො හැකිවම
මේ බිමේ සැඟව ගිය අවසාන රයිපලය වුව
මගහැරී දිරා යන්නට ඉඩ තිබේ.

නිය සිඳුණ ලේ ගලන සහෝදර අතකින්
මරණයට පෙරාතුව වධකාගාර බිත්තියක ලියවුන
අවසාන පණිවිඩය වුව
මගහැරෙන්නට ඉඩ තිබේ.

නවාලි දෙව් මැදුර කෙළවරක
හුදෙකලා බිළිඳු මළකඳ රැගෙන
හුරු පුරුදු උපහාස සිනහ මැද
අසූ නවයේ සොහොන් බිම් වෙත ගියෙමි.
නො මළ ගෙයකින් අබ සොයනු පිණිස නොව
මේ මහා මිනී කඳු අසල සිට
සිතන්නට බොහෝ දේ ඉතුරුව ඇති
බැවිනි.

කොළොන්නාවේ විසිර ගිය කළු දුමාරය මත
මෙසේ ලියැවී තිබිණ.
"යාපනයට පාන් නැත
මෙහි පාන් ඇත."
ඒ ලියූ අත් නිසලව
අගනුවර වීදීයක වැතිරී තිබිණ.

නො හඳුනන භූමියක
දිවිපිදූ ගරිල්ලෙකු වේ නම්
ඔහු සටන් වැදුනේ තම ජනතාව
වෙනුවෙන් නම්
ඔහු කවුරුන් වුවද
නිසැකව ම ඒ
අසූ නවයේ දී මළ මගේ සොයුරාය.

සහෝදරවරුනි
මා ඔබට පේ‍්‍රම කළාක් මෙන්
ඔහුට ද පේ‍්‍රම කරමි.

ඒ මළ කඳට කෙළ ගසා සතුටු වන
දෙනෝදාහක් අතරට පැමිණ
උස් හඬින් කෑ ගසා මෙසේ කීවෙමි.
"නවතපල්ලා මිනිසුනි
ඒ මාගේ මෙන් ම නුඹගේ ද සහෝදරයාය."

මා පාවා දෙනු ලැබූයේ එනිසාය.
ඔබේ නොසරුප් වදන් මැද
මගේ හඬ මැකී ගියේය.
සිහිනයෙන් හෝ පවු නො කළ
බොහෝ පින් බර දෑත්
වීසි කළ ගල් මුල් වලින්
මගේ හිස පුපුරා ලේ ගැලී.
ඉතිහාසයේ
පාපී ඉඳුල් දිය කඳ
මගේ හිස මත හැලූහ.

හදවතින් ලේ ගලන මේ පැය
පවරා ඉතිහාසයේ විනිසට
දහසක් සටන් බිම් වල
ළබැඳුණු සොයුරු මතකය
ඔබ ළඟ තබා නික්මෙමි.

දිලි දිලි දැවෙන පුපුරන
මල් වෙඩි අරක් ගත් මේ රැය
පවුකාර අඳුරටම ඉඩ දී
හිරු රැස් ගිලී මියැදිණ.

-හිරු- 1996 ජනවාරී 14

සටහන-

1989/90 මහා සංහාරයෙන් දිවි ගලවගත් තරුණ පරපුරේ ප්‍රකාශනය බවට පත් වූයේ හිරු පුවත්පතයි. ජවිපෙයේ නො නිල ප්‍රකාශනය ලෙස හැඳින්වුණු හිරු පුවත්පත, 1995 දී චන්ද්‍රිකා බණ්ඩාරනායක යළි දෙමළ ජනතාවට එරෙහිව යුද ප්‍රකාශ කරන විට සෘජුවම එයට එරෙහි ස්ථාවරයක් ගත්තේය. හිරු පුවත්පතේ මෙම යුධ විරෝධී ස්ථාවරයත් ඒ වනවිට කෙමෙන් යළි සිංහල ජාතිවාදී ස්ථාවරයන් කරා යමින් සිටි ජනතා විමුක්ති පෙරමුණේ නායකත්වයත් අතර මතවාදී ගැටුමකට හේතූ විය. නවාලී දෙව්මැදුරට එල්ල වූ ගුවන් ප්‍රහාරයකින් මියගිය දෙමළ දරුවන්ගේ සේයා රූ හිරු පුවත්පතේ පළවීමත් සමගම ජවිපෙ නායකත්වය හිරු පුවත්පත දෙමළ බෙදුම්වාදයට සේවය කරන්නේ යැයි චෝදනා කරමින් හිරු පුවත්පත වර්ජනය කරන ලෙස තම සාමාජිකයන්ට සහ හිතවතුන්ට දැනුම් දෙන ලදි. හිරු පුවත්පත පළවීම නවත්වන්නට ගත හැකි සෑම පියවරක්ම ජවිපෙ විසින් ගනු ලැබිණ.

යුද්ධය යළි ඇරඹීමත් සමගම කෙමෙන් සිංහල ජාතිවාදයටත් යුධවාදයටත් නතු වූ සිංහල සමාජය තුළ තවදුරටත් අලෙවිය කඩාවැටුණු හිරු පුවත්පත ආර්ථික දුෂ්කරතා හේතුවෙන් පවත්වාගෙන යාමට නොහැකි විය. ජවිපෙ සහ හිරු අතර ගැටුම අතරමැද සම්මුතියකින් තොරව අවසන් වූ අතර ජවිපෙ සිංහල ජාතිවාදයටත් රජයේ යුද්ධයට පක්ෂපාතී ස්ථාවරයකටත් යොමු වූ අතර හිරු පුවත්පත දෙමළ ජනයාගේ ස්වයංතීරණය පිළිගන්නා ස්ථාවරයකට යොමු විය. ආර්ථික දුෂ්කරතා හේතුවෙන් හිරු පුවත්පත 1996 ජනවාරීයේදී නැවැත්වීමට සිදු වූ අතර මෙම කවිය එම අවසන් කලාපයේ පළ වූවකි. හිරු පුවත්පත වටා ගොනුවී සිටි බහුජන පාඨකයා ආකර්ෂණය කරගනු වස් ජවිපෙය විසින් "සිතිජය" සගරා සහ පසුකාලීනව ලංකා පුවත්පත ආරම්භ කරන ලදි. ලංකා පුවත්පත ආරම්භයේ සිටම යුධවිරෝධී ප්‍රගතිශීලි වාමාංශයට එරෙහි සිංහල ජාතිවාදයේ වෛරී ප්‍රකාශනය බවට පත් විය. ඉතිහාසයේ යමක් පළමුවර සිදුවන්නේ ශෝකාන්තයක් ලෙස වන අතර දෙවන වර එයම සිදුවන්නේ නම් ඒ විගඩමක් ලෙස පමණි.
මේ වියමන ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න-
පැරණි මාදිලියෙන් ලැබුණු ප්‍රතිචාර-
kumar මෙහෙම කියනවා :
රෝහන විජේවීරගේ උරුමය ඉදිරියට ගෙන යන්නට වලිකන මොකා උවත් ඒකා පිඩිත දෙමලාගේ ගහලයෙකි...

කිවුව වෙලාව- 2011-10-21 09:21:07
nalinda මෙහෙම කියනවා :
මරුමරුමරුමරු

කිවුව වෙලාව- 2011-10-19 02:42:08
Krishan r මෙහෙම කියනවා :


කිවුව වෙලාව- 2011-10-17 02:54:03
piyal මෙහෙම කියනවා :


කිවුව වෙලාව- 2011-10-14 08:44:49
සෝමරත්න සමරසින්හ මෙහෙම කියනවා :
1995 දී හිරු පුවත්පතට එන බෙදුම්වාදයට සහයෝගය දීමේ චෝදනාවම 2011දී අවුරෝරාවට සහ ලන්කා පත්තරේට එනවා. එදා සිතිජය සහ පසුව ලන්කා කරපු චන්දන සිරිමල්වත්තටම අද බෙදුම්වාදී චෝදනාවල කොටස්කාරයකු වීමට සිදුවීම දයිවයේ සරදමක්. එල්. ටී. ටී. ඊ ඉලක්ක වලට කියමින් දෙමල සිවිල් ජනයා ජීවත් වූ පෙදෙස් වලට මල්ටි බැරල් ඇතුලු බර අවි වලින් පහර දෙද්දී තදින් ඇස් පියාගෙන සිටි සහ දශක දෙකක් තිස්සෙ කිසි හිරිකිතයක් නැතුව සින්හල ජාතිවාදයට උඩගෙඩි දෙන ප්‍රකාශ ටොන් ගනනින් කල අය සගරාවක ලිපියක වචනයක් වචනයක් පාසා චෙක් කරමින් බෙදුම්වාදයේ හෙවනැලි සෙවීම ශෝකාන්තයක්ද විගඩමක්ද ?

කිවුව වෙලාව- 2011-10-13 22:26:33
චම්මද මෙහෙම කියනවා :
ජවිපෙ මේ අලුතින් කැඩෙනදෙගොල්ලන්ටම සදාචාරයක් තියෙන බවක් පේන්නෙ නෑ. මළ යකාට පන දෙන්න බැරිවෙන කොට අලුත් යකෙක් හදනවා වගේ වැඩක් කරන්නෙ. එහෙම නැතුව පැහැදිලි දේශපාලන කරුණක් තියෙන බව නම් මේ කැඩෙන කෑල්ලෙ පේන්න නැහැ.

කිවුව වෙලාව- 2011-10-13 21:13:12
PJG මෙහෙම කියනවා :


කිවුව වෙලාව- 2011-10-13 21:10:05
ප්‍රියාන් ආර් විජේබණ්ඩාර මෙහෙම කියනවා :


කිවුව වෙලාව- 2011-10-13 19:14:27
Plus
ප්‍රතිචාර
අඩවි දත්ත
Facebook Page
Boondi Google+
Boondi RSS
අජිත් සී හේරත්ගෙන් තවත් වියමන්
අදහස්
ගාමිණි වියන්ගොඩගේ සයිටම් ජපමාලයට පිළිතුරක්- 4
අදහස්
ගාමිණි වියන්ගොඩගේ සයිටම් ජපමාලයට පිළිතුරක්- 3
අදහස්
ගාමිණි වියන්ගොඩගේ සයිටම් ජපමාලයට පිළිතුරක්- 2
අදහස්
ගාමිණි වියන්ගොඩගේ සයිටම් ජපමාලයට පිළිතුරක්- 1
අදහස්
දකුණේ 'ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදී පුනරුදයෙන්' දෙමළ ජනයා මග හැරෙන්නේ ඇයි?
තවත් කවි බූන්දි
"මිරැන්ඩා...... මම යන්නම්"
මැටි බඳුන්
පෙම් යුවළ
An Attacked Mosque alias Sutta Palli
තාත්තේ කෝ ඔය ඉදිමුණ අත දෙන්න....
බූන්දි නව ඊමේල් ලිපිනය- editorial@boondi.lk
BoondiLets
අයිසෙක් බුෂෙවිස් සිංගර් කියයි.
සාහිත‍්‍යයේ නියම හරය වන්නේ බුද්ධිය සහ හැඟීම් අතර ද ජීවිතය සහ මරණය අතර ද ඇතිවන සංග්‍රාමය යි. සාහිත්‍යය ඕනෑවට වඩා බුද්ධිමය වන විට, එනම් ආශාවන්... [More]
What's New | අලුතෙන්ම
රංග| මහගම සේකරගේ නාට්‍ය සාහිත්‍යය සහ ජීවන දෘෂ්ටිය

9-Mins

(ජෝන් දිනේෂ්) මහගම සේකර (1929-1976)

"1929 අප්‍රේල් 07 වැනිදා සියනෑ කෝරළයේ කිරිඳිවැල රදාවානේදී ජන්මලාභය ලැබූ මහගමසේකර මූලික අධ්‍යාපනය ලැබුයේ ගමේ පාසලෙනි. ළමා... [More]
කවි| "මිරැන්ඩා...... මම යන්නම්"

20-Secs

(උපුල් සේනාධීරිගේ) මිරැන්ඩා......... මම යන්නම්*
යනු මිස තවදුරටත් මෙහි
රැඳීමක් නොමැත මට
එහෙයින් මම යන්නම්

අප තැනූ ආදර දෙවොලට... [More]
ඔත්තු| උපුල් සේනාධීරිගේ කවි මග විමසීමක්- සැප්. 23

7-Secs

2017, සැප්තැම්බර් 23 සෙනසුරාදා, උදේ 9:00 සිට දහවල් 12:00 දක්වා, කොළඹ මහජන පුස්තකාලයේ, පළමුවන මහලේ... [More]
වෙසෙස්| භූතයෙක්, යකැදුරෙක් සහ සත්‍ය කතාවක්

6-Mins

(තිලක් සේනාසිංහ ) ගුප්ත විශ්වාස සෑම සමාජයකම අඩුවැඩි වශයෙන් දක්නට ලැබේ. ඇතැම් සමාජයන් හි ඒවා සංස්කෘතිකාංග ලෙස ද ඉදිරිපත්ව ඇත. අතීත ශ්‍රී ලාංකීය... [More]
කවි| මැටි බඳුන්

30-Secs

(ජනක මහබෙල්ලන) පෙලින් පෙලට
මැටි බඳුන් රැසක්
තබා තිබුනු
ඒ මහලු කුඹලගෙ
සාප්පුව ඉදිරිපිට
එක් සුන්දර සවසක... [More]
වෙසෙස්| තෝල්ස්තෝයි අදට වලංගු ද?

12-Mins

(චින්තක රණසිංහ) අද අපි මේ ගෙනියන තෝල්ස්තෝයි පිළිබඳ සාකච්ඡාව මේ වගේ වාතාවරණයක් රටේ තියන තත්ත්වයකදි වුණත් තිබීම අතිශය වැදගත්. ලංකාවෙ පහුගිය අවුරුදු... [More]
Cine| බස්‌සා තටු සලන ගොම්මනේ නැටීම- ධර්මසේන පතිරාජගේ 'ස්‌වරූප' ගැන විචාරයක්‌

4-Mins

(සිවමෝහන් සුමති | එරික් ඉලයප්ආරච්චි) ග්‍රෙගරි සැම්සන් තව ස්‌වල්ප වේලාවකින් ළඟාවනු ඇති තානායම දෙස බලයි. යටත් විජිත භාෂාවෙන් එය කඳුරට නැවතුම්පළක්‌ (hill station) බව කිව... [More]
රත්තරං ටික| පළතුරු සහ චාරිත්‍රය

1-Mins

(පාවුලෝ කොයියෝ | සංජය නිල්රුවන් ගුණසේකර) ගිනියම් වූ කතරෙහි පලවැල සොයා ගැනීම ඉතා අසීරු කටයුත්තකි. ඒ බැව් දත් දෙවියන් දිනක් තම... [More]

Warning: Division by zero in /home/boondilk/public_html/article.php on line 1198
රහක් ඇති Music| ආල වඩන සුවඳ සබන්

අමරසිරි පීරිස්
ප්‍රේමසිරි කේමදාස
රත්න ශ්‍රී විජේසිංහ
[Play]
අදහස්| අලුත් මිදියුෂ අලුත් බඳුනෙක

6-Mins

(අජිත් හැඩ්ලි පෙරේරා) අප අසල්වැසි ඉන්දියාව නොබෝ දා අලුත් ජනාධිපතිවරයකු තෝරා ගත්තේ ය. ඉන්දියාවේ බොහෝ දෙනා තවමත් දලිත්වරුන් පිළිකුල් කරති. ඔවුන්ගේ ඇඟේ වැදුනු... [More]
ඔත්තු| කවි පොත් සල්පිල මෙවරත්

45-Secs

2017 කොළඹ ජාත්‍යන්තර පොත් ප්‍රදර්ශනයට සමගාමීව, පොත් ප්‍රකාශකයන්ගේ සංගමයේ පූර්ණ අනුග්‍රහයෙන් පැවැත්වෙන 'කවි පොත් සල්පිල',... [More]
වෙසෙස්| දහමට බියෙන් සයුරට පනින මියන්මාර රොහින්ගානුවෝ

5-Mins

(මාලතී කල්පනා ඇම්බ්‍රෝස්) ලොව වඩාත්ම හිංසනයට පත්වන ජන වර්ගයක් ලෙස ලැයිස්තුගත වන (එක්සත් ජාතීන්ගේ සංවිධාන වාර්තාව, 2013) මියන්මාර‍යේ රොහින්ගා මුස්ලිම් ජනයා දස දහස්... [More]
කවි| පෙම් යුවළ

27-Secs

(මහගම සේකර) 'ඉසුරු මුනියෙහි පෙතැලි ගලක
ඒ ආලයෙ ලීලය පෑ
විස්මිත ගල් වඩුවාණෙනි'
අමරණීය වේ ඔබගේ නාමේ
කියනු මැනවි මට
මූර්තියට ඔබ මේ ලෙස නැඟුවේ... [More]
ඔත්තු| බූමරංගය ඔබේ ඇස් දෙක- සැප්. 07

9-Secs

කාංචනා අමිලානිගේ දෙවැනි කාව්‍ය සංග්‍රහය "බූමරංගය ඔබේ ඇස් දෙක", 2017, සැප්තැම්බර් 07 වැනිදා, සවස 4:00ට,... [More]
කතන්දර| "හාවයි ඉබ්බයි දැන් හරි යාලුයි"- ළමා කතන්දරය [වීඩියෝව]

28-Secs

වෙන්කට්‍රාමන ගොව්ඩා ලියූ පද්මනාබ් සිත්තම් කළ, "The Hare & the Tortoise (Again!)" සිඟිති කතන්දරය ඇසුරින් හැදූ කාටූනය.

Sinhala Translation of... [More]
කවි| An Attacked Mosque alias Sutta Palli

40-Secs

(ෆතීක් අබූබකර්) Poem embeds the same boy
twenty sixth time
into the memory of an attacked mosque
where thousand eyes of misery
are wide-opened scars... [More]
Cine| "මේ රට මගෙ නෙවෙයි; මගෙ අම්මගෙත් නෙවෙයි" සමඟ "28" කියවීම

8-Mins

(කේ.ඩී. දර්ශන) මෙය 28 සිනමාපටය ගැන බරපතල න්‍යායික විචාරයක් නොවෙන්න පුළුවං. දවසින් දවස මතු කරගන්නවා වෙනුවට සංස්කෘතික සළුපිලි අන්දලා යට කරන්න හදන... [More]
කතන්දර| "කළු කිටියා හරි නරකයි"- ළමා කතන්දරය [වීඩියෝව]

27-Secs

අනුෂ්කා රවිශංකර් පොඩිත්තන් වෙනුවෙන් රචනා කළ, ප්‍රියා කුරියාන් සිත්තම් කළ, "It's All the Cat's Fault!" සිඟිති කතන්දරය ඇසුරින් හැදූ කාටූනය.... [More]
Boondi Dot Lk · බූන්දියේ අපේ වැඩක් · editorial@boondi.lk
Home · Currents · Raha · Sookiri · Kavi · Dosi · Music · Plus · Facebook