Facebook
Twitter
Google+
YouTube
Blog
RSS Feed
ගී කිය(ව)මු
"සඳකඩ පහණක කැටයම් ඔප ලා" අරුත් සරු ගීයකි!
බූන්දි, 00:50:24
හැත්තෑව දශකයේ මුල් භාගයේ සිට මෙරට රසික සවන් පත් සනහාලන "සඳකඩපහණක කැටයම් ඔපලා" ගීතය සතිස්චන්ද්‍ර එදිරිසිංහයන් අධ්‍යක්ෂණය කළ 'මාතර ආච්චි' චිත්‍රපටයෙන් මෙරට සුවහසක් රසිකයන්ට පිදුණු මහඟු තිළිණයකි. සැබවින්ම මෙම ගීතය සිවු කුළුඳුල් ගීතයක් ලෙස නම් කළ හැක්කේ වොලී නානායක්කාරයන්ගේ පළමු ගීත රචනය වීමත් වික්ටර් රත්නායකයන්ගේ පළමු සංගීත අධ්‍යක්ෂණය වීමත් සතිස්චන්ද්‍ර එදිරිසිංහයන්ගේ කුළුඳුල් චිත්‍රපට අධ්‍යක්ෂණය වීමත් හැරුණු විට ප්‍රතිභා පූර්ණ ගායක සුනිල් එදිරිසිංහයන්ගේ ගායන ප්‍රවේශයත් මෙම ගීතය ඇසුරෙන් සිදුවීම නිසාය.

ගීත කලාව පිළිබඳව උනන්දුවක් ඇති වූ අවධියේ සිටම මේ ගීතයේ අරුත් පාදා ගැනීමට මා කළ උත්සාහය සඵල වූයේ දිගු කලකට පසුවය. මා මේ පිළිබඳව මට වඩා දැන උගත් විවිධ පුද්ගලයන්ගෙන් විමසන ලදුව පිළිතුරු ලෙස ලැබුණු විවිධ අර්ථ කථනයන් එකිනෙකට පටහැනි විය. කිසියම් නිර්මාණයක රසය තම තමන් රිසි පරිදි හෝ තම තමන් සතු පරිකල්පන ශක්තිය මත කෙනෙකුට තීරණය කළ හැකි වුව ද එකී අරුත් දැක්වීම් පිළිබඳව සෑහීමකට පත් නොවීමි. විවිධ පුද්ගලයන් මෙය අරුත් සුන් පද රචනයක් ලෙස බැහැර කරන්නට දැරූ උත්සාහයන් ද වරින් වර දැකගත හැකි විය. එහෙත් පසු කලෙක චිත්‍රපටය නැරැඹූ පසු, මඳක් සංකීර්ණ වුව ද, 'සඳකඩපහණක' ගීතය, චිත්‍රපටයෙහි අන්තර්ගතය හා මනා ලෙස ආබද්ධ වූ පරිපූර්ණ 'අරුත් පුන්' ගේය පද රචනයක් බව අපට පිළිගත හැකි විය. මාතර ආච්චි චිත්‍රපටය දිගු කලක් අස්ථාන ගතව තිබීම ද මෙම ගීයෙහි අරුත සපුරා වටහා ගැනීමට කිසියම් බාධාවක්ව පවතින්නට ඇතැයි සිතිය හැකිය.

මෙම චිත්‍රපටයට තේමා වන්නේ පෙම් පුවතකි. තරුණයා වැඩිදුර අධ්‍යාපනය සඳහා විදේශගත වූ පසු වෙනත් තරුණයෙකු හා විවාහ වන ලෙස තරුණියට ඇගේ පවුලෙන් දැඩි බලපෑමක් එල්ල වෙයි. තරුණියට ද අකමැත්තෙන් වුව ද එයට එකඟ වන්නට සිදුවෙයි. කලකට පසු ලංකාවට එන තරුණයාගේ සිතේ ඇය කෙරෙහි එතෙකුදු දැල්වෙන ඇල්ම සහ පවතින විරහ වේදනාව මේ ගීයට කැටිවෙයි.

සඳකඩපහණක කැටයම් ඔපලා
පාවෙන දේදුනු ලැගුම් ගනී
කැළැතුණු රසයක පැන ආ බුබුළක්
අකුරු වැලක් දෙහදක ලියැවේ


සඳකඩපහණක කැටයම් සේම ස්ථීර යයි පෙම්වතා සිතූ ප්‍රේමය අද පාවෙන දේදුන්නක් තරමටම වෙනස් වන සිතුවිල්ලක් පමණකි. එදා ප්‍රේමය නිසා හදවතෙහි ඇතිවූ කැලතීමෙන් හටගත් ආදරය නැමැති අකුරු වැල අද දිය බුබුළක් වන් අස්ථීර තත්වයකට පත් වී ඇත. එහි පැවැත්මක් නැත.

යුගයෙන් යුගයට නොමියෙන දහමක
දිවියක පදනම මතුවෙද්දී
නොපෙනෙන ඈතක ඈ ගෙන යනවා
සියුමැලි කැකූළක් මැළවෙද්දී


ප්‍රේමයෙන් බැඳුණු කාල පරිච්ඡේදය එක්තරා යුගයක් නම් ප්‍රේමය මුහුකුරා ගොස් විවාහයට එළැඹීම යනු තවත් යුගයකි. එසේ දෙදෙනා එක්වීමේ කාලය එළැඹෙත්ම නොසිතූ විරූ ලෙස ඔවුන්ට වියෝ වන්නට සිදුවිය.

එය, සංසාරගත බැඳීමක් තරමටම තහවුරුවී පැවතියා යැයි සිතූ ආදරය, පිපෙන්නට පෙර කැකූළු අවධියේදීම මැළවී යාමක් බඳුය. ඒ පිළිබඳ තැකීමක් හෝ නොමැතිව පෙම්වතිය වෙන තරුණයෙකුට විවාහ කර දී පෙම්වතා වෙතින් ඈත් කරනු ලැබ ඇත.

දහසක් පෙති මත රහසක් කොඳුරා
තුඩින් තුඩට ගෙන යන බිංදු
ගව්වක් ඉහළක ගොනුකොට රඳවා
පොපියන දෙතොළක් එහි කැන්දූ

අහසක් ගුගුරා කළුවක් වපුරා
ඒ හා මුහුවන වැහි බිංදු
ඈ ගෙන යද්දී නටබුන් අතරෙක
තවෙකෙක් ඈ වෙත හද රැන්දූ


මී මැස්සා මලින් මලට ගොස් සුවහසක් පෙති මත දැවටෙමින් එකතු කර ගන්නා මල් පැණි තුඩින් තුඩ එක් කරමින් වදය වෙත ගෙන යයි. එසේ වෙහෙස ගෙන එක්රැස් කළ පැණි තැන්පත් කරමින් වදය බඳින්නේ ගවුවක් පමණ ඉහළ ස්ථානයකය. ප්‍රේමවන්තයා ද එසේ සිය ප්‍රේමයේ මල්ඵල දකිනු පිණිය එයට අදාල වන සම්පත් එක්රැස් කරයි. ඒවාට ලොබ බඳියි.

කළුවක් වපුරා අසහක් ගුගුරා යාම අමිහිරි අත්දැකීමකි. වහින වැස්ස මී පැණිවල තත්වය බාල කරයි. එලෙසින් ඔවුන්ගේ ප්‍රේමයට බාධා මතුවෙයි. පෙම්වතාගේ අතීත ප්‍රේම ලෝකය නටබුන් වී අවසාන ය. ඒ වන විට ඔවුන්ගේ ලෝකයට පිවිසෙන අනෙකෙකු ඇය වෙත හදවත විවර කර ඇත.

හද විල ඉපැදුණු කැකුළක් නොකලට
නටුවෙන් ගලවා දුරක යවා
මිහිලිය තෙත්කොට ගිලිහුණු කඳුළක්
සත් සමුදුරකට මුහුව ගියා

ඔබට උරුම වූ රිදුණු තැවුණු හද
එක්ටැම් මැඳුරක කවුළු අරා
රුවන් විමානෙන් පියඹා එනතුරු
පොපියන හදවත සිටියි බලා


ප්‍රේමය නමැති මල් කැකුළ ගසෙහි මෝදු වී කල් බලා පිපෙන්නට පෙර නටුවෙන් ගලවා, ඉන් නොනැවතී දුරක යවා ඇත. මේ නම් මිහිකත පවා නුහුලන වියෝ දුකකි. ඒ වෙනුවෙන් ගිලිහුණු කඳුළ සමුදුර කරා ඇදී යයි. ඒ කඳුළු සත් සමුදුරෙහි සැඟව ගිය කල එය වෙන් කර හඳුනාගන්නට කෙනෙකු නැති සේම පෙම්වතාගේ වේදනාව හඳුනාගන්නා අයෙකු ද නැත. පෙම්වතිය වෙනුවෙන් වැළපෙන පෙම්වතාගේ හදවත එක්ටැම් මැඳුරක් බඳුය. එහි බලාපොරොත්තු නමැති කවුළු පියන් පත් විවර කොට ඇත. ඇය වෙසෙන ලොව රුවන් විමානයක් විය යුතු යයි ඇගේ යහපතම පතන ඔහු සිතයි. ප්‍රේමවන්තයාගේ පොපියන හදවත ඇය වසන රුවන් විමානයෙන් මිදී පියඹා එන තුරු බලා සිටියි.

මේ අනුව 'සඳකඩපහණක' ගීතය අරුත් සුන් ගීයක් නොව 'අරුත් පුන්' ගීයක් වන්නා සේම එය දුලබ ගේය පද රචනයක් ද බව අපේ හැඟීමයි. එය වදනින් වදන සීරුවෙන් අමුණමින් කැටයම් කළ පිරිපුන් සඳකඩපහණකි.

-කොට්ටාවේ සමිත හිමි
[පළමු වසර - සමාජීය විද්‍යා හා මානව ශාස්ත්‍ර පීඨය
ශ්‍රී ලංකා රජරට විශ්ව විද්‍යාලය, මිහින්තලය.]
මේ වියමන ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න-
Tags- Sandakada Pahanaka Katayam Opala, Volly Nanayakkara, Victor Rathnayake, Sunil Edirisinghe, Maathara Achchi Sinhala Movie, Sinhala Lyric, Sinhala Song Reviews
පැරණි මාදිලියෙන් ලැබුණු ප්‍රතිචාර-
Namal මෙහෙම කියනවා :
බන්ඩාරගේ විචාරය සමග සැසඳීමේදී කොට්ටාවේ සමිත හිමි මෙම ගීතයේ අරුත් විමසුමට දක්වන ප්‍රවේශය ඉදිරිගාමීයි. එතෙකුදු, එය ගීය ඉතාම නිවැරදිව විග්‍රහ කරන්නේයි කිව නොහැක. කෙසේ වුවද මෙබඳු මැදිහත්වීම් අගය කළ යුතුයි.

කිවුව වෙලාව- 2011-11-26 04:28:33
kaviya මෙහෙම කියනවා :
අත්තටම විචාරය දොස් සහිතය්.මෙකෙදි කියල කියන්නෙ "රාගය" කියන කලතුනු රසයෙන් හටගත් බුබුලක් හෙවත් ආදරයක් ගනය්.
(sorry for bad spelling)


කිවුව වෙලාව- 2011-11-26 04:02:43
DM මෙහෙම කියනවා :
Bandara, oba hariyatama hari. Kottawe bhikshuwata aththana eta kevila.

කිවුව වෙලාව- 2011-11-24 22:00:03
සුමනෙ මෙහෙම කියනවා :
@ kalaa karayek
මොනාද අයියො මේ කියන්නෙ..? අංගම්මනද අංගම්පොරද කියාදෙන්න අංගජාතෙ හංගගෙන වෙනත් අංගයක් භවිතා නොකරන්න. පොරවගෙන පොර වෙන්න එපා අනේ පොරව පාරක් වදියි.


කිවුව වෙලාව- 2011-11-22 04:14:20
kalaa karayek මෙහෙම කියනවා :
වොලී කව්ද..? සුනිල් කව්ද...? උඹනෙ පොර. අනේ සුමනෙ...උඹ අංගම්මන සුමනෙද...? hi hi..

කිවුව වෙලාව- 2011-11-20 03:44:06
සුමනෙ මෙහෙම කියනවා :
@ හෂිත

\"මේක ලියපු කෙනාවත් දැනගෙන හිටියේ නෑ මේ ගීතයේ තේරුම මොකද්ද කියල.අඩුම තරමින් සුනිල් එදිරිසිංහ මහත්තයවත් දන්නේ නෑ අදටත්.මේ ගීතය ජනප්‍රිය උනේ තනුව,චිත්‍රපටය සහ හඬ නිසා.මේක පැහැදිලි කිරීමකට වඩා මම දකින්නේ විචාරයක් විදියට.විචාරයේදී නිර්මානකරුවටත් නොහිතුන තැන් මතු වෙන්න පුළුවන්.මේ ගැන මගේ කියවීම අන්න ඒ වගේ දෙයක්.\"

ඔයා වොලී ගෙන් අහලද කියන්නෙ ඔහොම...නිකන් යන්න මෙයා යන්න. දැන් සුනිල්ගෙන් අහන්නද කියන්නෙ..සුනිල් මොන ජාතියෙ ඉබ්බෙක්ද? කාලෙකට යුද්ධෙ එපා කියනවා කාලෙකට යුද්ධ කරනවුන් තනි කරන්නෙ නෑ කියනවා...නිකං ඉන්න මෙයා ඉන්න. මෙයා හොරාට සින්දුවක් විකුණලා ටොරානා එකට. ලියපු එකා දැන් නඩු දාල තියෙන්නෙ..මේ තක්කඩින්ගෙන්ද මේව අහන්න කියන්නෙ..දෙන ඕනම බම්බුවක් කියන නපුංසක පිටකොඳු. රාවයේ මේ ගීතය ගැන විචාරය කරපු උන්නැහහේ ගැන හරි කණගාටුයි අප්පා..පව් එයා ජීවිතේට සිංදු විඳලා නෑ. එයාට අනුව සිංදුවකදි ගහකින් වැටුණා කිව්වම ඌ ඊළඟ ‍පද පේළියේදී මැරිල වැටෙන්නම ඕන. නැත්තං නිකං අප්සට් වගේ අප්පා...අනේ අම්මපා මෙහෙම විචාර...!

\"විචාරයේදී නිර්මානකරුවටත් නොහිතුන තැන් මතු වෙන්න පුළුවන්.මේ ගැන මගේ කියවීම අන්න ඒ වගේ දෙයක්.\"

කොහාමද ඔයාගෙ තක්කඩි කම..ඔයා කලින් මේක ලිව්ව එකාවත් තේරුම දන්නෑ කියලා දැං රෙද්ද පොරව ගන්නව නේද..? හොරා...! අම්මපා ඉඹ ගන්න හිතෙනවා...අම්මපා හිරුණිකා ප්‍රේමචන්ද්‍ර වගේ ඔයා...එයත් දැං කියනවානේ දුමින්ද තාත්තට වෙඩි තිබ්බෙ නැති වෙන්ඩත් පුළුවං කියලා... හිහ්..හිහ්..හිහ්....!!!
මේ මගේ කිස් එක ඔයාට ම්ම්ම්ම්ම්.....! හුරතලයා..අපිව රවත්තන දඟයා..ඔන්න මං ඔයාව ඇල්ලුවා...දැං මං දුවනවා ඔයා මාව අල්ලන්න...!


කිවුව වෙලාව- 2011-11-15 05:13:32
@නෙරන්ජි මෙහෙම කියනවා :
@නෙරන්ජි

ඔයාලගෙ සුනිල් ආරියරත්න චූටි කුචයියට බැරි වුනාට එක වසරේ හාමුදුරු නමක් මේ ගීතයෙ අරුත් පහදලා තියන විදිහ බලන්ටකො... ඔය චූටි කුචය්යල හිතන් ඉන්නෙ යුගයෙන් යුගයට නොමියෙන දහමක් දෙසා ගෙන රජ කොරන්ට හැමදාම.. හැබැයි ඕකුන්ගෙ දිවියක පදනමට කෙලවෙලා ඉවරයි...

gune


කිවුව වෙලාව- 2011-11-11 17:15:06
Hasitha මෙහෙම කියනවා :
මේක ලියපු කෙනාවත් දැනගෙන හිටියේ නෑ මේ ගීතයේ තේරුම මොකද්ද කියල.අඩුම තරමින් සුනිල් එදිරිසිංහ මහත්තයවත් දන්නේ නෑ අදටත්.මේ ගීතය ජනප්‍රිය උනේ තනුව,චිත්‍රපටය සහ හඬ නිසා.මේක පැහැදිලි කිරීමකට වඩා මම දකින්නේ විචාරයක් විදියට.විචාරයේදී නිර්මානකරුවටත් නොහිතුන තැන් මතු වෙන්න පුළුවන්.මේ ගැන මගේ කියවීම අන්න ඒ වගේ දෙයක්.

කිවුව වෙලාව- 2011-11-11 09:24:04
Priyantha මෙහෙම කියනවා :
Wichara buddiya ekak ,wiwechana buddiya thawaekak......hamuduruwo karalathiyenne Geethayata hoda wicharayak.....

කිවුව වෙලාව- 2011-11-11 05:47:58
saman idammudali මෙහෙම කියනවා :
I think this is the most reasonable explanation..

කිවුව වෙලාව- 2011-11-11 00:28:45
Harindra මෙහෙම කියනවා :
Dinuka මේක තව සැරයක් කියවන්න


කිවුව වෙලාව- 2011-11-10 22:51:27
Dinuka මෙහෙම කියනවා :
මේකත් ගීතය වගේම තේරුමක් නැති තේරුම් කිරීමක්..වැඩේ පටන් ගන්නෙම නාගෙන..
සඳකඩපහණක කැටයම් ඔපලා
පාවෙන දේදුනු ලැගුම් ගනී
මෙතන තියෙන්නෙ නම් කැටයම් තවත් ඔපලා දේදුන්නක් ලැගුම් ගන්න කතාවක්.හැබැයි තේරුම් කරලා තියෙනෙ කැටයම් මකලා දේදුන්නක් ලැගුම් ගන්න එකක්..
නැවතත් කියන්නෙ ගීතය වගේම එකට එකක් නැති විග්‍රහ කිරීමක්


කිවුව වෙලාව- 2011-11-10 21:40:41
Neranji මෙහෙම කියනවා :
මමත් හිතෙනවා........මේ සහෘද විචාරය එහි අරුමැසි ගුණ ගැන සාධාරණව විග්‍රහ කළා කියලා...සතුටුයි..!!

කිවුව වෙලාව- 2011-11-10 20:01:32
Shanaka මෙහෙම කියනවා :
නොදන්න අයට මේ ගැන කියා දුන්නට ගොඩක් පින්

කිවුව වෙලාව- 2011-11-10 10:32:06
Plus
ප්‍රතිචාර
අඩවි දත්ත
Facebook Page
Boondi Google+
Boondi RSS
තවත් ගී කිය(ව)මු
ග්‍රීස් ගහේ මුදුනට ම ගියා මම- ඇය අවුරුදු කුමරිය වෙන්න ගියා!
සඳ, හොරෙන්- හොරෙන්- හොරෙන්- බලමු!
ඔබට පමණි ඔබ ආදරේ- ප්‍රොයිඩියානු කියවීමක්
පාළුව දෙවනත් කරලා නාඬන් උල ලේනෝ- විප්ලවයේ මළගම
මගෙ දුවේ ඔබ අවදියෙන් නම්.....
BoondiLets
බොබ් ඩිලන් කියයි.
ඇතැම් විට, අපට මේ ඌරන් පැරදවිය නොහැකි වනු ඇත. එහෙත්, උන් සමග එක් නොවී සිටීමට අපට හැකි විය යුතුය.
What's New | අලුතෙන්ම
Cine| අසන්ධිමිත්තා- වෘත්තයෙන් ආපස්සට

3-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) සාහිත්‍යය හෝ සිනමාපට තවදුරටත් සාම්ප්‍රදායික ආකෘතියම නොපතයි. රසවිඳින්නන්ව සාමාන්‍ය කතාවකින් නළවාදැමීමට නොහැකිය. තවදුරටත් ඔවුහුද හුරුපුරුදු නිර්මාණ ස්වභාවයම නොපතති. නිර්මාණකරුවකු... [More]
Cine| රාමු තුළ යළි රාමු වුණු "දැකල පුරුදු කෙනෙක්"

6-Mins

(විකුම් ජිතේන්ද්‍ර) මේ යුගය ඡායාරූප හා කැමරා යුගයක් වන අතර වෘත්තීය හෝ අර්ධවෘත්තීය කැමරා භාවිත කරන ආධුනිකයා පවා අධි සුන්දරත්වයෙන් යුතු ඡායාරූප... [More]
අදහස්| To Sir, With Love!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) To Sir With Love යනු මීට වසර 28 කට පමණ ඉහතදී කළු සුදු ටෙලිවිෂන් තිරයකින් මා බැලු චිත්‍රපටයකි. එය එතෙක්... [More]
වෙසෙස්| මැදියම් රැයේ වාහනවලට අතවනන සුදු හැඳි ගැහැනිය

5-Mins

(තිලක් සේනාසිංහ ) අද මෙන් මහජනයා හෝ රථවාහන බහුල නොවූ මීට දශක හය හතකට පෙර ඇතැම් දිනවල මැදියම් රැය ආසන්නයේ දී කොළඹ බොරැල්ලේ... [More]
ඔත්තු| හෙල්මලී ගුණතිලකගෙන් 'සහස් පියවර'

5-Secs

හෙල්මලී ගුණතිලක විසින් රචිත පළමු කෙටිකතා එකතුව වන 'සහස් පියවර' කෘතිය මුද්‍රණද්වාරයෙන් එළි දක්වා තිබේ.... [More]
පොත්| ඉණෙන් හැලෙන කලිසමක් රදවා ගන්න තතනමින්...

2-Mins

(රෝහණ පොතුලියැද්ද) පුද්ගල නාමයක්, වාසගමක් දුටු කල්හි ඔහුගේ ජාතිය/ ආගම/ කුලය/ ලිංගය/ ග්‍රාමීය, නාගරිකබව සිතියම් ගත කිරීම සාමාන්‍ය පුරුද්දක්. නමුත් "ඩොමිනික් චන්ද්‍රසාලි"... [More]
කෙටියෙන්| මොන එල්ලුං ගස් ද?

10-Secs

(සුරත්) කුඩුකාරයෝ ටික විජහට එල්ලාලා
බේරා ගනිමු රට ඒකයි හදිස්සිය
මෙත්පල් මැතිඳු මුර ගානා හැටි දැකලා
ගිරවා මගේ දුන්නා එල ටෝක් එකක්

"එල්ලිය යුතු එවුන් දා ගෙන රෙදි අස්සේ... [More]
පොත්| උමතු වාට්ටුවට අප්පචිචී ඇවිත්!

6-Mins

(කේ.ඩී. දර්ශන) 'උඹට එහෙම යන්න බැහැ උඹ ඉන්න ඕනෙ මම ළඟ. මගේ හෙවණැල්ලෙන් මිදෙන්න උඹට බැහැ.'
(-41 පිට)

'මම ගල් ගැහී අප්පච්චී දෙස බලාගෙන... [More]
රත්තරං ටික| මෙන්න බත් කූරෙක්!

28-Secs

මත්සුවා බැෂෝ යනු කෘතහස්ත ජපන් කවියෙකි. බැෂෝගෙ කවිකාර කම දැක දිනක් ඔහුගේ ශිෂ්‍යයෙකු ද කවියක්... [More]
කවි| ජානූ! පේ‍්‍රමයෙන් විතැන් විය හැකි දැයි මට කියන්න

24-Secs

(තුෂාරි ප්‍රියංගිකා) එකින් එක මතක අහුලමි
මංජුසාවකි හදවත මතක අහුරමි
සීත හිමයේ මිදුණු හිමකැටිති යට
ඔබට කවි ලියා සඟවමි
ජානූ!
පසුපස සෙවණැල්ල සේ ඇදෙමි... [More]
පොත්| සෞන්දර්යය වෙනුවට කටු අතු- අපේ යුගයේ උරුමය!

13-Mins

(චූලානන්ද සමරනායක) කිවිඳියකගෙ කාව්‍ය ග‍්‍රන්ථයක් එළිදක්වන මොහොතක ඇගේ කවියට ප‍්‍රවේශ වෙන්න වඩාම සුදුසු මාවත මොකක්ද? මේක ටිකක් විසඳගන්න අමාරු ප‍්‍රශ්ණයක්. මොකද අද... [More]
ඔත්තු| 'නො පවතිනු වස් ප්‍රේමය ව පවතිමි' සහ 'පියා නො හැඹූ පියාපත්'- දෙසැ. 01

11-Secs

මාලතී කල්පනා ඇම්බ්‍රෝස්ගේ 'නො පවතිනු වස් ප්‍රේමය ව පවතිමි' සහ 'පියා නො හැඹූ පියාපත්' කාව්‍ය... [More]
වෙසෙස්| වාලම්පුරි- වාසනාව, විහිළුව සහ මිත්‍යාව

1-Mins

(තාරක වරාපිටිය) ලංකාවේ ඉහළ "අලෙවි වටිනාකමක්" ඇති, ‘අනුහස් ඇති’ ගුප්ත වස්තුවකි වාලම්පුරිය. මෙම ‘වටිනාකම’ තීරණය වන්නේ එහි ඇති ද්‍රව්‍යමය වටිනාකම හෝ වෙනත්... [More]
පොත්| "මතක වන්නිය" හෙවත් උතුරේ ශේෂ පත්‍රය

3-Mins

(සුරෝෂන ඉරංග) කලා කෘතියකින් භාවමය කම්පනයක් ඇතිකළ හැකි නම් එයට කිසියම් සමාජ බලපෑමක් සිදුකළ හැකිය. එසේ කම්පනයත්, පශ්චාත්තාපයත් ජනිත කළ, දමිළ බසින්... [More]
අදහස්| විද්‍යාවේ සියවසක පිම්ම!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) පසුගිය සියවසේ මිනිස් ශිෂ්ඨාචාරය මුහුණපෑ ප්‍රධාන මාරක අභියෝග තුන වුයේ වසංගත, සාගත හා සංග්‍රාමයන්ය. ඒ සියවස තුල එසේ ඉන් මියැදුන... [More]
කරන්ට්ස්| "අඟ"

19-Secs

(උපුල් සේනාධීරිගේ) අංඟ පුලාවකට නැති මිනිස්සු
තම හිස අත ගෑහ
අඟක්... ඔව් අඟක්
රයිනෝසිරසක හැඩගත් අඟක්
මොළයක් නැති සිරසක්
තෙතක් නැති හදවතක්... [More]
වෙසෙස්| ඇනා කැරනිනා සහ ඇනා ස්ටෙපානොව්නා

7-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) ලියෝ තෝල්ස්තෝයි විරචිත ඇනා කැරනිනා නවකතාවේ ප්‍රධාන කථා නායිකාව වන ඇනා අර්කෙඩියෙව්නා කැරනිනා නමැති චරිතය ගොඩනැංවීම සඳහා තෝල්ස්තොයිට කාන්තාවන් කිහිප... [More]
පරිවර්තන| යෑම සහ ඒම අතර

20-Secs

(ඔක්තාවියෝ පාස් | නිලූක කදුරුගමුව) තම විනිවිද පෙනෙනබව සමඟ
ආලයෙන් බැඳුණු දහවල
අවිනිශ්චිතව ටැග්ගැහෙයි
යෑම සහ නැවතීම අතරමැද.
මුළු ලෝකයම නිසලව නැලැවෙන
මුහුදු බොක්කකිය දැන් වටකුරු පස්වරුව.... [More]
Boondi Dot Lk · බූන්දියේ අපේ වැඩක් · editorial@boondi.lk
Home · Currents · Raha · Sookiri · Kavi · Dosi · Music · Plus · Facebook