Facebook
Twitter
Google+
YouTube
Blog
RSS Feed
රංග බූන්දි
මතක ඇතිව අමතක කරන්න! [මරණයේ රමණීය තීන්දුව]
බූන්දි, 23:04:32
"මිනිසුන්ට ජීවත් වීමට , නිදහසට සහ දේපළ රැස් කිරීමට ස්වභාවික අයිතියක් තිබේ. තම අයිතිවාසිකම්වලින් කොටසක් ඔවුන් සිය කැමැත්තෙන් රජය නම් තම අභිමතය පරිදි පිහිටුවාගත් පාලනාධිකාරයට පවරනු ලැබේ. ඒ, ජීවත්වීමේ, නිදහසේ විසීමේ සහ දේපළ රැස්කරගැනීමේ සිය අයිතීන් වඩා හොඳින් සුරැකීම සඳහා ය."
- ජෝන් ලොක් (1632–1704)


ඒ දෙසැම්බර් 12 වෙනිදා රාත්‍රිය යි.

අවුරුදු දාසයක මිනිහෙකුට (මෙතන මිනිහෙක් කියන්නේ හෝමෝ සේපියන් කෙනෙක් කියන එකය.) මරණීය දඬුවම ට තීන්දුව ලැ‍බෙන්න ඔන්න මෙන්න ය.

අන්තිමේ දී ලයනල් වෙන්ඩ්ට් රඟහලේ ප්‍රේක්ෂකාගාරය අසුන්වලින් නැගී අත්පොළසන් දීමට පටන් ගනියි. එය තීරණාත්මක මොහොතක අවසානයකි. තර්ක ගොඩක්, සාධාරණ සැකය පිළිබඳ සැකය, ජීවිතය සහ මරණය- හදවත් තුළ කකෑරෙන වේදනාවන් මේ සියල්ල වේදිකාව මතත් ප්‍රේක්ෂක මනස් තුළ ඊට ටිකක් වැඩියෙනුත් රඟ දැකුවුණු පසු..... රෙජිනෝල්ඩ් රෝස් විසින් රචිත අතුල පතිරණ ගේ අනුවර්තනයක් ලෙස නිර්මාණය වුණු "දොළහක්" වේදිකා නාට්‍යයයෙන් මුළු රඟහළ ම කම්පිත වෙයි. මිනිහෙකුගේ ජීවිතය ගැනීමට, නැතහොත් වරදකරුවෙකු කිරීමට ඔබ කොතෙක් සුදුසු ද? ඒ තීරණය කොතෙක් නිවැරදි විය යුතුද? ඊට ඔබේ බුද්ධියේ පරිමාව, නියෝජනය කරන පංතිය, ඔබේ ආශාවන් සහ වුවමනාවන්, ඔබ තුළ ඇති සහකම්පනයේ ධාරිතාව, පුද්ගලික තුවාල, වෛරය, අගතීන් සහ අකාරුණික බව අවිඥානිකව කරන බලපෑම ; සියුම් සැතකින් සාරා පාරා හදවත විනිවිද කෙමෙන් කෙමෙන් මතුකර ගන්නා ඒ මරණීය හෘද සාක්ෂිය කෙතරම් කම්පනීය ද?

වැදගත්ම පැනය නම් අපට එසේ කම්පනය විය හැක්කේ සහ අප එසේ විය යුත්තේ රඟහලක දී පමණ ද යන්න යි.

පුද්ගලයෙකුගේ ජීවිතයට ඇති අයිතිය නැති කිරීම කොතෙක් බරපතල ද යන්න සිතමු. මේ රටේ පහුගිය දශක හතර , එනම් ඉතිහාසයේ ස්ථානයක් සළකුණු කළහොත් 1971 සිට මේ දක්වා ජීවත් වීමට ඇති අයිතිය යන කාරණයට තබා ඇති බර කොපමණ ද? 1776 අමෙරිකානු නිදහස් ප්‍රකාශනයෙන්, 1948 එක්සත් ජාතීන්ගේ විශ්ව මානව හිමිකම් ප්‍රකාශනයෙන්, 1966 සිවිල් සහ දේශපාලන අයිතිවාසිකම් පිළිබඳ ජාත්‍යන්තර ප්‍රකාශනයෙන් සහ අන්තිමේ දී 1978 ශ්‍රී ලංකා ආණ්ඩුක්‍රම ව්‍යවස්ථාවේ 3 වන පරිච්ජේදයෙන් සහ එකී මෙකී නොකී සියලු ප්‍රකාශන සහ සංශෝධන වලින් ස්ථාපිත කරන ලද මූලික මිනිස් අයිතිවාසිකම් වලට නිදහස හිමි වීමේ සිට මේ දක්වා පුරවැසි ඡන්දයෙන් පත්වුණු ආණ්ඩු දුන් වැදගත්කම කුමක්ද? ඒ අයිතිවාසිකම 400,000 ක හමුදාවක්, දහස් ගණණක් පාතාලයන් සහ ජරාජීර්ණ නිළධාරි පංතියක් ලවා නිර්දය ලෙස පැහැර ගැනෙද්දි සාක්ෂරතාවය 94.2% වන ලංකාව නම් බුද්ධිමත් රාජ්‍යයේ වැසියන් කළේ මොනවාද?

මේ දෙපාර්ශවය අතර ඇත්තේ දශක ගණනාවක සිට නොබි‍ඳෙන අපූරු නිහඬ සුන්දර එකඟතාවකි. ඒ, ආණ්ඩුව මොනවා කළත් ‘සාමාන්‍ය’ මහ ජනතාව (කොන්දේසි විරහිතව) සහ ඇකඩමියාව (මුලින් කොන්දේසි සහිතව සහ පසුව රහිතව) ඊට එකඟ වීම යි. එහි ප්‍රතිඵලයක් ලෙස මාරුවෙන් මාරුවට එක වගේ(අයිඩෙන්ටිකල්) ආණ්ඩු පත් වේ. එකම ෆැසිස්ට්වාදී පාලකයාම ය. (ලංකාවට එහෙම නැතුව බැරි බවට අලුත්ම මතයක් ඇතිවෙමින් පවතී). මේ ෆැසිස්ට්වාදී පාලකයා ගේ සළුපිළි ඒ පුද්ගලයාගේ හැකියාව සහ ජනතාවගේ අද්‍යතන ආශාවන් අනුව වෙනස් වෙයි. ඇතැම්විට එය බුද්ධිමත් ව්‍යවස්ථාවාදී වංශවත් එකක් වන අතර විටෙක ස්ත්‍රීවාදී වැන්දඹුකරණය වූ සානුකම්පිත එකකි. තව විටෙක නිර්ධන පාංතික, ‘පොඩි මිනිහාවාදී’ එකකි. හොඳම එක නම් ජාතිකවාදී (ඕනෑම විටෙක රෙද්ද ලිහා සිංහල බෞද්ධ අඳනය පෙන්විය හැකි), පීතෘ ස්නේහයෙන් අනූන (ළමයි වඩාගෙන සිඹීම ද මීට ඇතුළත් ය.) සිය පවුළට අසීමිත ලැදියාවක් ඇති , කිසිදා ජාතිය තනි නො කර ශතවර්ෂ ගණනාවක් රැකවල් සදනු රිසි රාජාභරණවලින් ආඪ්‍ය වූ ඇඳුම යි. මීට ආවඩන නිළධාරි පංතිය රාජ්‍ය සහ මහජන දේපළ හප කර උරා බොයි. කැරළි සහ ත්‍රස්ත මර්ධනයේ නාමයෙන් දහස් ගණනක් මිනිසුන් බල්ලන් බළලුන් සේ මරා දැමෙයි. අතුරුදහන් වෙයි. මේවා ප්‍රශ්න කිරීම අතුරුදන් කරවනු ලැබිය හැකි වරදකි.

අතුරුදහන්ව ඇති මාධ්‍යවේදීන්, සමාජ ක්‍රියාකාරිකයින් සහ සිවිල් පුරවැසියන්ගේ ඉරණම සහ ඒ ගැන ආණ්ඩුව දක්වන දියාරු ආකල්පය ඛේදනීය වන අතර ඒවා පිළිබඳ ප්‍රශ්න කරන විට ලැබෙන පිළිතුරු විස්මයාවහ ලෙස හාස්‍යජනකය. ප්‍රගීත් එක්නැළිගොඩ අතුරුදන් කොට වසර දෙකකට ආසන්න වන අතර ඒ ගැන මේ තාක් මායාමය උපකල්පන මාධ්‍යගත කළ ආණ්ඩුවේ පිළිවෙත තවත් උත්කර්ෂයට නංවමින් ඊයේ පෙරේදා ජනාධිපති නීති උපදේශක මොහාන් පීරිස් සන්ධ්‍යා එක්නැළිගොඩගේ හිසෙහි අත ගසා දිවුරුවේ එක්නැළිගොඩ විදෙස් රටක ජීවත් වන බවයි. පීරිස් ගේ හස්තය සිය හිසෙන් මදක් ඉවත් කළ සන්ධ්‍යා ඒ ඉන්නා තැන හෙළිදරව් කරන මෙන් ඉල්ලා ජාත්‍යන්තරයට ගියා ය . මීළඟ ට ආසන්නතම තවත් උදාහරණයක් වන්නේ නොබෝදා ජනඅරගල ව්‍යාපාරයේ යාපනය දිස්ත්‍රික් ක්‍රියාකාරීන් දෙදෙනෙකු වන ලලිත් කුමාර් වීරරාජු සහ එම ව්‍යාපාරයේ යාපනය දිස්ත්‍රික් සාමාජික කුගන් මුරුගන් අතුරුදන් කරවීම යි. ලංකාවේ අච්චාරු වුණ වුණ වම වෙනුවෙන් පෝස්ටර් ගහනවාට වඩා පීරිස්, එක්නැළිගොඩව යවා ඇති රටේ සතුටින් ජීවත් වීම හොඳ යැයි ඇතැම් විට ඔවුන්ට සිතුණායයි හෙට මහින්ද අබේසුන්දර කීවොත් අප පුදුම විය යුතු නැත.

රෙජිනෝල්ඩ් රෝස් ට අනුව අනෙකෙකුගේ ජීවිතය පිළිබඳ තීරණ ගන්නා මොහොතේ දී උපරිම බලය සහිත අධිකරණය හෙවත් නෛතික බලය පවා ඒ පිළිබඳව යළි යළිත් විමසිය යුතුය. රෝස් (ලංකාවේ දී අතුල) සිය නාට්‍යයෙන් ප්‍රේක්ෂකයා (හෙවත් බුද්ධිමතා, කලාකරුවා සහ සාමාන්‍ය හුදී ජනයා) කම්පනය කොට අවදි කිරීමට දරණ උත්සාහයට සමාන්තරව ලංකාව දෙස බලමු. එහි ජීවත් වීමට ඇති අයිතිය හේතු කිහිපයක් නිසා අහිමි කරනු ලැබෙයි.

1. රෙජීමය පවත්වාගෙන යාමේ අනිවාර්ය කොන්දේසියට යටත්ව, ඊට බාධකයක් වන ඕනෑම කෙනෙකු ඉවත් කිරීමේ පදනමේ සිට (ප්‍රගීත් එක්නැලිගොඩ, ලසන්ත වික්‍රමතුංග, 71,89,83-2009 යන යුගයන් හි තරුණ නැගිටීම් වලට පිළිතුරු ලෙස කළ මහා ඝාතන සහ පාතාලය හරහා කරවනු ලැබූ දේශපාලන ඝාතන මීට ඇතුළත් කළ හැක.)

2. රෙජීමයේ අවශ්‍යතාව මත ජනතාව මත පටවනු ලැබූ මිලිටරිකරණයේ ප්‍රතිඵලයක් ලෙස (භාරත ඝාතනය මෙන්ම දකුණු පළාතේ හම්බෙගමුව ප්‍රදේශයේ ආරක්ෂක අංශ සාමාජිකයා එකම පවුලේ තිදෙනෙකුට වෙඩි තබා තමන් ද වෙඩි තබා සිය දිවි හානි කරගැනීම ද එප්පාවල කඩිගාව ගම්මානයේ ආරක්ෂක අංශ සාමාජිකයෙකු තරුණියන් දෙදෙනෙකු සමග අඩි 50 ක් උස ගසක එල්ලී දිවි නසා ගැනී ම, නොබෝදා සිය උසස් පොලිස් නිළධාරියාට වෙඩි තබා තමන් ද වෙඩි තබා ගත් පොලිස් නිළධාරියාගේ සිද්ධිය වැනි මෙතෙක් සිදුව ඇති එවැනි සියලු ඛේදවාචක මීට ඇතුළත් ය.)

3. පිළිසිඳ ගැනීමේ සිට ම ජීවිතයට බද්ධ කරනු ලැබූ විපරීත ජරාජීර්ණ මනෝභාවයන්ගෙන් යුතු, කුණුවූ බලාපොරොත්තු විරහිත පොදු ජන ජීවිතවල කාළකණ්නිකමේ ප්‍රථිඵලය ලෙස (නාට්ටාමි "පූ" නමැත්තා විසින් හිඟන්නන් 15 ක් ම්ලේච්ඡ ලෙස මරා දැමීම, පාසල් දරු දැරියන් ටයි පටියෙන් එල්ලී වස බී සිය දිවි නසා ගැනීම මෙන්ම පවුල් ව්‍යභිචාරය, ප්‍රේමය , ඉඩම් ආරවුල් යනාදී සකල විධ හේතූන් මත එකිනෙකා මරාගැනීම උදාහරණ ලෙස සිහිපත් කරගත හැකිය.)

මේ ලැයිස්තුව තව දීර්ඝ විය හැකිය.

මේ මරණ සිදුවූයේ ඉතා සාමාන්‍ය ලෙස ය. සමාජය විසින් ඒවා භාර ගැනුනේ ක්ෂණික කම්පනයකිනි. ඉන් පසුව ඒවායේ වැදගත්කම හීන වී ගොස් පොළේ "රතු ළූණු මිල ඉහළ යාම" ටත් වඩා පහතට වැටුණි. ඒවාට එරෙහිව ඇති වූ විරෝධතා නින්දිත ලෙස නොසලකා හැරෙමින් තිබෙයි. ඒ මරණ වලට "අනේ අපොයි" කියන මහ ජනතාව විපරීත දේශපාලනික සූත්‍රය යළි යළිත් සාධනය කරමින් අනෙක් පැත්ත හැරී ඡන්දය දමා ගෝඩ් ෆාදර් ලා දිනවයි.

ලොක් ට අනුව "මිනිසුන්ට ජීවත් වීමට , නිදහසට සහ දේපළ රැස් කිරීමට ස්වභාවික අයිතියක් තිබේ. තම අයිතිවාසිකම්වලින් කොටසක් ඔවුන් සිය කැමැත්තෙන් රජය නම් තම අභිමතය පරිදි පිහිටුවාගත් පාලනාධිකාරයට පවරනු ලැබේ. ඒ, ජීවත්වීමේ නිදහසේ විසීමේ සහ දේපළ රැස්කරගැනීමේ සිය අයිතීන් වඩා හොඳින් සුරැකීම සඳහා ය." මෙහි ඛේදය වන්නේ මිනිසා සිය බලය පවරා දුන් පාලනාධිකාරය වන ආණ්ඩුව නම් ක්‍රමවේදය නිර්මාණය කර දුන් මේ කුණු ඇපල් ගෙඩිය ජනතාව සර්පයාගෙන් භාර ගන්නේ පැරණි වහල් යුගයේ මානසිකත්වයෙන් ම වීම යි. ධාර්මික යුද්ධ පිළිබඳ සුසුදු පෙම් බස්, දේශයේ ගෞරවය පිළිබඳ රොමෑන්තික දෙසුම්, කැපකිරීම (වහල්බව වෙනත් වචනවලින්) පිළිබඳ ගෞරවණීය මතවාද විසින් මේ පිළිලය ඔතමින් තිබෙයි. විකල්ප ඇකඩමියාව අතිශයින් බරපතළ ලෙස විවාදවල පැටළී පැටළී කෙස් පලයි. ජනතාව කුණුවූ ජීවිත පිරිමැදගනිමින් ස්වප්නමය නිද්‍රාවේ සෞන්දර්යය ද විඳියි. ඒ මොහොතේ දී ම කෙනෙකු අසල සිටින අනෙකාගේ ජීවත් වීමේ අයිතිය මහ දවල් උදුරා ගැනෙයි. මතක ඇතිව අප අමතක කළ යුත්තේ වෙන කිසිවක් නොවේ. රොස් විසින් තට්ටු කර අවදි කරන්නට තනන අපේ හෘද සාක්ෂිය යි.



මේ වියමන ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න-
Tags- Reginald Rose, Twelve Angry Men, Dolahak Sinhala Play by Athula Pathirana
පැරණි මාදිලියෙන් ලැබුණු ප්‍රතිචාර-
artist මෙහෙම කියනවා :
බන්ඩා යු.කේ කියන දේවල් ඇත්ත. ආර්ට් පැත්තෙන් ගත්තහම දොලහක් නාට්ටියෙ අලුත් එකතු කිරීම් මොකුත්ම නැහැ. මෝඩ ජෝක් මෝඩ තර්ක විතරයි. pure escapism

කිවුව වෙලාව- 2012-02-22 05:21:34
Namal මෙහෙම කියනවා :
@ banda UK, First of all (before criticize others), you should stop killing English. Please admit that you can\'t write in proper English. Learn first and then argue. බැරිනම් ඉංග්‍රීසි මරන්නෙ නැතිව සිංහලෙන් ලියන්න.

කිවුව වෙලාව- 2012-01-08 20:09:53
banda UK මෙහෙම කියනවා :
@ PODI DARME
Personally I have no any arias with anyone.
BUT 12th Drama\'s situation is that. That Is True.
We will see……
General public‘s reaction on next stage date.

And Also poor “PODI DARME” ,
Try understanding what are the different between FILM and SATGEPLAY.
Those two media cannot compare on same platform.
Hmmm,
ALSO try understanding poverty of our local stage plays.
Many current faults make that poverty on our theater.
Because of money.
Some people make poor dramas because of money.
Some people make poor drama without money. They call “low budget wedak machn..”
Some people make poor dramas but they have money,they have good concept , but they don’t know what is the DARMA.
STAGE PALY is stage play not a FILM or TELE….
Also, Athula is really upcoming actor on the stage. ( I am not compared with tele or Film)
And IF you wish to make good one Do it.
PODI DARME thama podi wedi ethi FILM & DARMA therum ganna..
But TRY it!


කිවුව වෙලාව- 2012-01-06 04:55:39
PODI DARME මෙහෙම කියනවා :
@Banda UK

Banda...., you have a big(I mean very big) arias with yourself.That's why you mentioned Athula as a up comming actor. Do something for your own banda(Even a Mega Teledrama). You may recover. On the other hand you better watch the movie "12 Angry Men". If you already watched, please watch it again.

UMBA PAV MACHAN. WIVECHANAYAK KARANAKOTA THAMANGE THIYANA ARIAS PENNANNA EPA. ETHAKOTA KETHAI. ANIKA OYA KIYANA EWA PATTA LAPATIYI..............


කිවුව වෙලාව- 2012-01-04 11:30:02
Nilu මෙහෙම කියනවා :


කිවුව වෙලාව- 2011-12-22 04:22:18
bandaUK මෙහෙම කියනවා :
So Sorry!
Athula & Saman too,
First Of all,
12 is not Athula Pathirana's Translation or adaptation. It’s Saman Pushpa Liyanage's poor Translation.
No one panic end of the "12k" local production at Wanted held on 1&2nd Dec 2011 because Its Athula's Direction was highlighted only comedy of the incident. Hide the original idea.
That's the main flier of the 12k. Finally all spectators are Clapping to Actors for their poor, cheap local comedy act. Nothing more.
Real hero of this play was hiding and other cheap comedian actors are highlighted. It’s Athula's poor understanding of these situations. Athula was not good Director or interpreter. He is only upcoming Actor. He proved that through 12k.
On the other hand, this direct translation is not marching to our local theater. Why they not trying to adapted to local situations. Or why they not trying to do, re writes the situations. That’s the poverty of our theater. No any new local interpretation OR new philosophy. Original idea of ROSE’s play also hides.
12k was very poor presentation.
12k’s very poor stage set like local superstar type set. Set’s space arrangement also not provided logical support to the play.
12k music by Kasun kalhara's shows his poverty of knowledge about theater.
Some poor performances of W.Jayasiri, Sampath Jayaweera, D.Dais, P. de Mel, Sanjaya, Saman, Jagath & Gihan Chikera was played like comedian not a jury members. Actually they don’t know their roles.
Wishwajith Gunasekara was mainly hiding main idea of play by his poor acting. Wishwa, W jayasiri and D.Dias are really good local actors but they not contribute their full capacity. Personally I believe their television fucking contribution was damage to their brains. And also who follows Rajitha Disanayake’s poor theater techniques it’s badly infected to local theater crisis.
They are trying to create comedy for specter’s attention. By this reason ORIGINAL IDEA was hide 1st half of the play... And also Lionel Fernando’s poor narration was damage to start of this play tempo.
12k was real poor play. Wasting our/their money and time too.
They our local theater artists are don’t know what are the theater works & what are the modern theaters GO…
So Sorry!
Athula & Saman too,
First Of all,
12 is not Athula Pathirana's Translation or adaptation. It’s Saman Pushpa Liyanage's poor Translation.
No one panic end of the "12k" local production at Wanted held on 1&2nd Dec 2011 because Its Athula's Direction was highlighted only comedy of the incident. Hide the original idea.
That's the main flier of the 12k. Finally all spectators are Clapping to Actors for their poor, cheap local comedy act. Nothing more.
Real hero of this play was hiding and other cheap comedian actors are highlighted. It’s Athula's poor understanding of these situations. Athula was not good Director or interpreter. He is only upcoming Actor. He proved that through 12k.
On the other hand, this direct translation is not marching to our local theater. Why they not trying to adapted to local situations. Or why they not trying to do, re writes the situations. That’s the poverty of our theater. No any new local interpretation OR new philosophy. Original idea of ROSE’s play also hides.
12k was very poor presentation.
12k’s very poor stage set like local superstar type set. Set’s space arrangement also not provided logical support to the play.
12k music by Kasun kalhara's shows his poverty of knowledge about theater.
Some poor performances of W.Jayasiri, Sampath Jayaweera, D.Dais, P. de Mel, Sanjaya, Saman, Jagath & Gihan Chikera was played like comedian not a jury members. Actually they don’t know their roles.
Wishwajith Gunasekara was mainly hiding main idea of play by his poor acting. Wishwa, W jayasiri and D.Dias are really good local actors but they not contribute their full capacity. Personally I believe their television fucking contribution was damage to their brains. And also who follows Rajitha Disanayake’s poor theater techniques it’s badly infected to local theater crisis.
They are trying to create comedy for specter’s attention. By this reason ORIGINAL IDEA was hide 1st half of the play... And also Lionel Fernando’s poor narration was damage to start of this play tempo.
12k was real poor play. Wasting our/their money and time too.
They our local theater artists are don’t know what are the theater works & what are the modern theaters GO…


කිවුව වෙලාව- 2011-12-16 02:06:13
Sithu මෙහෙම කියනවා :


කිවුව වෙලාව- 2011-12-15 20:57:10
අදෘෂ්‍ය මෙහෙම කියනවා :
An inspiring text ! Gratitude goes to Ross , Athula ,Aloka and boondi !

රොස් විසින් තට්ටු කර අවදි කරන්නට තනන අපේ හෘද සාක්ෂිය යි.
but as long as the conscience is numbed for this stimulation ???????????????


කිවුව වෙලාව- 2011-12-14 00:19:28
Plus
ප්‍රතිචාර
අඩවි දත්ත
Facebook Page
Boondi Google+
Boondi RSS
ආලෝක රණසිංහගෙන් තවත් වියමන්
අදහස්
මැරයිනි, ජයතිලක බණ්ඩාර නම් ජනතාවාදී අරගලකරුවාට අත නොතබනු!
අදහස්
ජෙයපාලන් නම් වන පාලම් තනන්නා....!!
අදහස්
පෙම්ලොවදී දුටු ඔහුමද මේ- ඔහුටද මා අන්ධ වුණේ? | Killing Fields වැලිවේරිය
කරන්ට්ස්
නිදහස ලැබුණා මල්ලි, නිදහස ලැබුණා
අදහස්
රිසානා
තවත් රංග බූන්දි
'පක්ෂීහු'- ඇරිස්ටොෆනීස්ගේ යුතෝපියානු සිහිනය
ග්‍රීක නාට්‍යයන්හි ගැබ්වන සියුස් බල විරෝධය
දේශපාලන සංස්කෘතියේ අඳුරු ප‍්‍රපාතයක් වෙත එබී බලන, "ප‍්‍රපාතය ළඟ වනස්පතිය"
හිනාව ගිලිහුණු සමාජයට "හිනාවෙලා මිනිත්තුවක්"
දෙවියන් බුදුන් මැරී බොහෝ කල්ය! -"මායා බන්ධන"- විචාරාත්මක විමර්ශනයක්
BoondiLets
චාර්ලි චැප්ලින් කියයි.
ඔබට බලය අවශ්‍ය වන්නේ අනෙකාට හිරිහැර කරන්නේ නම් පමණි. එසේ නොමැති නම් සියල්ල ඉටුකර ගැනීමට ආදරය පමණක් ඔබට සෑහෙනු ඇත.
What's New | අලුතෙන්ම
අදහස්| To Sir, With Love!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) To Sir With Love යනු මීට වසර 28 කට පමණ ඉහතදී කළු සුදු ටෙලිවිෂන් තිරයකින් මා බැලු චිත්‍රපටයකි. එය එතෙක්... [More]
වෙසෙස්| මැදියම් රැයේ වාහනවලට අතවනන සුදු හැඳි ගැහැනිය

5-Mins

(තිලක් සේනාසිංහ ) අද මෙන් මහජනයා හෝ රථවාහන බහුල නොවූ මීට දශක හය හතකට පෙර ඇතැම් දිනවල මැදියම් රැය ආසන්නයේ දී කොළඹ බොරැල්ලේ... [More]
ඔත්තු| හෙල්මලී ගුණතිලකගෙන් 'සහස් පියවර'

5-Secs

හෙල්මලී ගුණතිලක විසින් රචිත පළමු කෙටිකතා එකතුව වන 'සහස් පියවර' කෘතිය මුද්‍රණද්වාරයෙන් එළි දක්වා තිබේ.... [More]
පොත්| ඉණෙන් හැලෙන කලිසමක් රදවා ගන්න තතනමින්...

2-Mins

(රෝහණ පොතුලියැද්ද) පුද්ගල නාමයක්, වාසගමක් දුටු කල්හි ඔහුගේ ජාතිය/ ආගම/ කුලය/ ලිංගය/ ග්‍රාමීය, නාගරිකබව සිතියම් ගත කිරීම සාමාන්‍ය පුරුද්දක්. නමුත් "ඩොමිනික් චන්ද්‍රසාලි"... [More]
කෙටියෙන්| මොන එල්ලුං ගස් ද?

10-Secs

(සුරත්) කුඩුකාරයෝ ටික විජහට එල්ලාලා
බේරා ගනිමු රට ඒකයි හදිස්සිය
මෙත්පල් මැතිඳු මුර ගානා හැටි දැකලා
ගිරවා මගේ දුන්නා එල ටෝක් එකක්

"එල්ලිය යුතු එවුන් දා ගෙන රෙදි අස්සේ... [More]
පොත්| උමතු වාට්ටුවට අප්පචිචී ඇවිත්!

6-Mins

(කේ.ඩී. දර්ශන) 'උඹට එහෙම යන්න බැහැ උඹ ඉන්න ඕනෙ මම ළඟ. මගේ හෙවණැල්ලෙන් මිදෙන්න උඹට බැහැ.'
(-41 පිට)

'මම ගල් ගැහී අප්පච්චී දෙස බලාගෙන... [More]
රත්තරං ටික| මෙන්න බත් කූරෙක්!

28-Secs

මත්සුවා බැෂෝ යනු කෘතහස්ත ජපන් කවියෙකි. බැෂෝගෙ කවිකාර කම දැක දිනක් ඔහුගේ ශිෂ්‍යයෙකු ද කවියක්... [More]
කවි| ජානූ! පේ‍්‍රමයෙන් විතැන් විය හැකි දැයි මට කියන්න

24-Secs

(තුෂාරි ප්‍රියංගිකා) එකින් එක මතක අහුලමි
මංජුසාවකි හදවත මතක අහුරමි
සීත හිමයේ මිදුණු හිමකැටිති යට
ඔබට කවි ලියා සඟවමි
ජානූ!
පසුපස සෙවණැල්ල සේ ඇදෙමි... [More]
පොත්| සෞන්දර්යය වෙනුවට කටු අතු- අපේ යුගයේ උරුමය!

13-Mins

(චූලානන්ද සමරනායක) කිවිඳියකගෙ කාව්‍ය ග‍්‍රන්ථයක් එළිදක්වන මොහොතක ඇගේ කවියට ප‍්‍රවේශ වෙන්න වඩාම සුදුසු මාවත මොකක්ද? මේක ටිකක් විසඳගන්න අමාරු ප‍්‍රශ්ණයක්. මොකද අද... [More]
ඔත්තු| 'නො පවතිනු වස් ප්‍රේමය ව පවතිමි' සහ 'පියා නො හැඹූ පියාපත්'- දෙසැ. 01

11-Secs

මාලතී කල්පනා ඇම්බ්‍රෝස්ගේ 'නො පවතිනු වස් ප්‍රේමය ව පවතිමි' සහ 'පියා නො හැඹූ පියාපත්' කාව්‍ය... [More]
වෙසෙස්| වාලම්පුරි- වාසනාව, විහිළුව සහ මිත්‍යාව

1-Mins

(තාරක වරාපිටිය) ලංකාවේ ඉහළ "අලෙවි වටිනාකමක්" ඇති, ‘අනුහස් ඇති’ ගුප්ත වස්තුවකි වාලම්පුරිය. මෙම ‘වටිනාකම’ තීරණය වන්නේ එහි ඇති ද්‍රව්‍යමය වටිනාකම හෝ වෙනත්... [More]
පොත්| "මතක වන්නිය" හෙවත් උතුරේ ශේෂ පත්‍රය

3-Mins

(සුරෝෂන ඉරංග) කලා කෘතියකින් භාවමය කම්පනයක් ඇතිකළ හැකි නම් එයට කිසියම් සමාජ බලපෑමක් සිදුකළ හැකිය. එසේ කම්පනයත්, පශ්චාත්තාපයත් ජනිත කළ, දමිළ බසින්... [More]
අදහස්| විද්‍යාවේ සියවසක පිම්ම!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) පසුගිය සියවසේ මිනිස් ශිෂ්ඨාචාරය මුහුණපෑ ප්‍රධාන මාරක අභියෝග තුන වුයේ වසංගත, සාගත හා සංග්‍රාමයන්ය. ඒ සියවස තුල එසේ ඉන් මියැදුන... [More]
කරන්ට්ස්| "අඟ"

19-Secs

(උපුල් සේනාධීරිගේ) අංඟ පුලාවකට නැති මිනිස්සු
තම හිස අත ගෑහ
අඟක්... ඔව් අඟක්
රයිනෝසිරසක හැඩගත් අඟක්
මොළයක් නැති සිරසක්
තෙතක් නැති හදවතක්... [More]
වෙසෙස්| ඇනා කැරනිනා සහ ඇනා ස්ටෙපානොව්නා

7-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) ලියෝ තෝල්ස්තෝයි විරචිත ඇනා කැරනිනා නවකතාවේ ප්‍රධාන කථා නායිකාව වන ඇනා අර්කෙඩියෙව්නා කැරනිනා නමැති චරිතය ගොඩනැංවීම සඳහා තෝල්ස්තොයිට කාන්තාවන් කිහිප... [More]
පරිවර්තන| යෑම සහ ඒම අතර

20-Secs

(ඔක්තාවියෝ පාස් | නිලූක කදුරුගමුව) තම විනිවිද පෙනෙනබව සමඟ
ආලයෙන් බැඳුණු දහවල
අවිනිශ්චිතව ටැග්ගැහෙයි
යෑම සහ නැවතීම අතරමැද.
මුළු ලෝකයම නිසලව නැලැවෙන
මුහුදු බොක්කකිය දැන් වටකුරු පස්වරුව.... [More]
පොත්| මී පුප් සේ රස 'හෑල්ල'

2-Mins

(කේ.ඩී. දර්ශන) "තිත්ත ම තිත්ත කසායටත් සීනි මී පැණි අවශ්‍ය වන්නා සේ යකඩම යකඩ තැපැල් පෙට්ටියටත් මී පැණි පටල පිටින් ලැබීමෙන්, සතුරන්... [More]
කවි| පෙට්ටියක් දිනා ඇත!

44-Secs

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) නිමිත්ත- ගුවන්විදුලි නාලිකාවකින් පැමිණ පැවැත් වූ තරඟයකින් පිටිසරබද ගැමියෙක් නවීන රූපවාහිනියක් දිනා ඇත.

අරඹෙ ඈත ගස් ගොල්ලේ
කෝටු කඩන ඉපනැල්ලේ
චරස් චරස් අඩි පැන පැන
දර නෙළනා බාල නගෝ... [More]
Boondi Dot Lk · බූන්දියේ අපේ වැඩක් · editorial@boondi.lk
Home · Currents · Raha · Sookiri · Kavi · Dosi · Music · Plus · Facebook