Facebook
Twitter
Google+
YouTube
Blog
RSS Feed
වෙසෙස් බූන්දි
ජිප්සීස් සුනිල්- 'සොමිය' ගෙන ආ සොමිකාරයා
බූන්දි, 17:43:04
ශ්‍රී ලාංකේය සිංහල සරල ගීත සංස්කෘතිය විපර්යාසයකට ලක්කිරීමට 70 දශකයේදී මෙරට ව්‍යාප්ත වූ කැසට්පටයට හැකි විය. එනමුත් මෙම කෙටි වියමන කැසට්පටය පිළිබඳව නොව, එම විපර්යාසය සොයායන ගමනේදී අපට හමුවන සොඳුරු මිනිසෙකු පිළිබඳවයි. 70 දශකයේදී සිංහල ගීතයෙන් මෙරට ශ්‍රාවකයා හට ආමන්ත්‍රණය කළ ඔහු අප අතරට ආවේ පණ්ඩිතයකු හෝ විශාරදයකු ලෙසින් නොව, ජිප්සීස් සුනිල් ලෙසිනි.


කැසට්පටය මෙරට ව්‍යාප්තවීමට පෙර සුනිල් පෙරේරා සංගීත ක්ෂේත්‍රයට අවතීර්ණවී සිටියද බොහෝ පිරිස් ඔහුව දැන හැඳින ගත්තේ 'සොමිය' කැසට්පටයේ එන 'කුරුමිට්ටෝ' ගීතයෙනි. මෙම කැසට්පටය සඳහා ගුවන් විදුලියෙන් වෙළඳෙ ප්‍රචාරයක් නෙලැබින. එවකට ගුවන් විදුලි සංස්ථාවේ සිටි බලධාරීන් 'සොමිය' යන වචනය අසික්කිත වචනයක් ලෙස සැලකීම එයට හේතුවයි. එසේ වුවද ජනතාව බොහෝ සෙයින් 'සොමිය' ට ආකර්ෂණය විය. 'සොමිය' යනු සෞම්‍යයයි. 'සොමිය' සෞම්‍යය ලෙස නොදැනී එයට එරෙහිවූවන් සිටියද, එහි එන කුරුමිට්ටෝ ගීතය ලොකු කුඩා සැමට සෞම්‍යයක් ගෙන දුනි. එම ගීතය සිංහල සරල ගීතයට වෙනස් වූ තාක්ෂණයක් මුසුකළ අපූර්ව අවස්ථාවක්දවේ. අපූර්වත්වය ප්‍රියකළ රසිකයින්ගේ ප්‍රතිචාර හේතුවෙන් ඇතැමුන්ට සෞම්‍ය නොවූ 'සොමිය' ජනප්‍රිය වීම වැළැක්වීමට කිසිවෙකුට නොහැකි විය.

"මේ ලෝකෙ ලස්සන වෙන්නේ විවිධත්වය නිසා. හැමදේම එකවගේනම් වැඩක් නෑ. මිනිස්සු හොයන්නෙ වෙනස් දෙයක්" ඒ සුනිල් පෙරේරාගේ හඬයි.



ඔහුට අවශ්‍ය වූයේ සිංහල ගීත රසවිඳින්නන් හට විවිධත්වයක් ලබා දීමයි. ඔහු කිසි විටෙක කිසිදු සංගීත ශෛලියක් හෝ ගායන විලාසයක් අවතක්සේරුවට ලක්කළේ නැත. එය සාම්ප්‍රදායික ගුරුකුලවාදී මතවල එල්බගෙන උත්තර භාරතීය ශාස්ත්‍රීය සංගීතය පමණක් රසවිඳින සහ එම සංගීතයට පමණක් ගරුකරන ප්‍රවීණයන්ට ද ආදර්ශයකි. උත්තර භාරතීය ශාස්ත්‍රීය සංගීතය යනු 'සංගීතය' නම් ප්‍රධාන කුලකයෙහි එක් උප කුලකයක් පමණක් බව අපි දනිමු. එබැවින් අපට එම සංගීත ශෛලිය පමණක් සුවිශේෂීකොට දැක්විය නොහැකිය. තමන් උගත් සංගීත ශෛලිය විශිෂ්ටතම සංගීතය යැයි පවසන ඇතැම් ප්‍රවීණයින්ට වඩා, ලොව පවතින අනෙක් සංගීත ශෛලීන්ට ගරු කරන සහ තමා නොදන්නා දේ නොදන්නා බව පවසන සුනිල් පෙරේරා නිහතමානී කලාකරුවෙකි.

එදා ජනප්‍රිය සංස්කෘතිය තුළ ගී ගැයූ ගායකයා 'බජව්කාරයා' ලෙසින් අවප්‍රමාණ කෙරිණ. බජව්කාරයින් ලෙස නම් දරා සිටි සංගීත විෂයයෙහි හැකියාව ඇති පිරිස්, ගායන ශිල්පී ශිල්පිනීන් ලෙස හෝ කලාකරුවන් ලෙස හුවා දක්වන අද දවසේදී බොහෝ දෙනෙකුට අතීතය අමතකව ගොස් ඇත. 70 දශකයට පෙර පිටුපස දොරින් ඇතුලු වූ 'බජව්කාරයා' වර්තමානය වනවිට ප්‍රේක්ෂකාගාරයේ ඔල්වරසන් මැද අභිමානයෙන් යුතුව ඉදිරිපසින් වේදිකාවට පිවිසෙයි. සංගීත ක්ෂේත්‍රයේ නියැලෙන මිනිසුන්ගේ හැඩය වෙනස් කිරීමට, ඔවුනට වටිනාකමක් ලබා දීමට 'ජිප්සීස්' ගත් උත්සාහය මල් ඵල දරා ඇති අයුරු දැක සුනිල් පෙරේරා නිහඬව සතුටුවනු ඇත.

ප්‍රවීණයැයි සම්මත කලාකරුවන්ගේ ගොන්නට කිසිඳු දිනක නිර්දේශ නොවූ මොහු, 'ප්‍රවීණ'යෙකු යැයි හුවා දැක්වීමට මම උත්සාහ නොකරමි. ඒ, ප්‍රවීණ යන විශේෂණයට වඩා සුනිල් පෙරේරා නම් මිනිසාට වටිනාකමක් ඇතැයි මම විශ්වාස කරන බැවිනි. සිංහල ගීතයට පුරා හතළිස් වසරක දායකත්වයක් සැපයූ ඔහු අදටත් සොමිකාරයෙකි. වෙනත් අයුරකින් කිවහොත් සෞම්‍යවූ මිනිසෙකි.
මේ වියමන ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න-
Tags- Sunil Perara, Gypsies Band
Plus
ප්‍රතිචාර
අඩවි දත්ත
Facebook Page
Boondi Google+
Boondi RSS
තවත් වෙසෙස් බූන්දි
ජෝතිපාල ලංකාවේ ජනප්‍රිය ම ගායකයා වීමේ දේශපාලන ආර්ථීකය
බොබ් මාලි- මියැසි අරගලයක පිය සටහන් (වීඩියෝව)
ඇය හෙවත් මැඩෝනා!
දීපාල්- ගැලරියට ඇහුණේ නැති ගැලරියේ ගායකයා
පාට පාට බොලිවුඩ් හීන වලට වෙඩි තියන මහපාරේ ගායකයෝ
බූන්දි නව ඊමේල් ලිපිනය- editorial@boondi.lk
BoondiLets
බොබ් මාර්ලේ කියයි.
කියයි ඔබ වැස්සට පෙම් බඳින බව -
එහෙත් වහින විට අවැසිමය කුඩයක් ඔබට
කියයි ඔබ හිරුට පෙම් බඳින බව -
එද ඔබ හෙවණකට දුවන්නෙ ය... [More]
What's New | අලුතෙන්ම
වෙසෙස්| ආගිය අතක් නැති වූ 'මහසෝනා'

2-Mins

(තිලක් සේනාසිංහ ) "මගේ සීයා හොඳ කට්ටඬියෙක්. එයා ඔය යක්ෂයො ගැන පුදුම විදිහට විස්තර දන්නවා. කොටින්ම එයා මැරුණෙත් ගුරුකම් වැඩක් කරලා රෑ තනියම... [More]
පොත්| උතුරා යන්න ගඟ මම කැමති පොකුණට- විමසුමක්

3-Mins

(අනිල් හේරත්) ෆේස්බුක්. අද කාලයේ වඩාත්ම ආකර්ශණීය සංජානන මාධ්‍යය විය යුතු ය. බොහෝ දෙනා බොහෝ දෑ ලියන. කවි කෙටිකතා විචාර ඈ විවිධ... [More]
කවි| මා බිරිඳ උවැසියක වී

10-Secs

(රෝහණ පොතුලියැද්ද) දැල් තිර අතරින්
පෙනෙයි ඈ
ඔබ යනු, මොබ එනු
තෙල් මල් ගෙන, සුවඳ දුම් ගෙන

මල්, දෝතක්... [More]
ඔත්තු| උතුරා යන්න ගඟ මම කැමති පොකුණට - සැප්. 07

10-Secs

තුෂාරිකා ඇන්තනි ගේ පළමු කාව්‍ය සංග්‍රහය, 'උතුරා යන්න ගඟ මම කැමති පොකුණට' 2018 සැප්තැම්බර් 07... [More]
කතන්දර| සැප්තැම්බරයේ දවසක්

10-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) පණිවිඩයක් අරන් ඇවිත් හිටි විජයගෙ රාජ සේවකයා මං දිහා බලා හිටියෙ පිළිතුරු ලිපියක් යවනවා ද නැද්ද නැත්නම් මං යන්නද වගේ... [More]
වෙසෙස්| පාවුලෝ කොයියෝ හෙවත් පිස්සෙකු ගේ කතාව

5-Mins

(කසුන් සමරතුංග) පිස්සෙකුට පොත් ලියන්න පුළුවන්ද? පොඞ්ඩක් ඉන්න, සටහන ආරම්භයේ ම පිහියකින් ඇන්න වගේ එහෙම ප‍්‍රශ්නයක් ඇහුව ම මට දැනෙනවා නිකං මොකක්දෝ... [More]
කවි| නගා මැරූ අල....

33-Secs

(කේ.කේ. සමන් කුමාර [සර්පයා]) නුඹ පිච්ච කැකුළකි
පිළිකන්නක පිපි.
ඉඳුල් වතුරින් නුඹව නහවනා
උන්ටද සිනා සළනා.
කිඩාරං මලකැයි කියනා
උන්ටද සුවඳ දී... [More]
කවි| උතුරින් දකුනට

22-Secs

(දර්ශන මේදිස් ) (උප මාතෘකාව: පීඩිත ජාතියේ පීඩිතයෙකුගෙන් පීඩක ජාතියේ පීඩිතයෙකුට)

සබඳ අපි කඳු නොවෙමු
උනුන් පරයා නැගෙන
සුනිල දිය කඳුරු වෙමු
එකම කන්දෙන් වැටෙන... [More]
කවි| බෝධිසත්ව ගබ්සාව

15-Secs

(කුමාර හෙට්ටිආරච්චි) නිල් මල් බිසව් උකුලේ බිම් මල් පිපුණී
පන්දම් වැටේ සල් මල් ඔසරිය රැඳුණී
නේරංජනා ගඟ දෑසින් ඇද වැටුණී
පස් මහ බැලුම් නොබලා කුස පිළිසිඳුණී

සඳුන් සුවඳ මල් ගෝමර ළැම තොරණේ... [More]
පොත්| ලිස්සන පපුව මැද නොලිස්සන ගැහැනු සලකුණ

7-Mins

(හර්ෂිනී පුෂ්පමාලා ආරච්චිගේ) සාහිත්‍ය නිර්මාණ අතර භාවික ගුණයෙන් වඩා වැඩි සාහිත්‍යාංගය කවිය යයි සිතමි. තේමාත්මක ගැඹුරත්, කාව්‍යෝචිත බසත්, බහු විධ අරුත් සපයන භාෂා... [More]
කවි| දුම්මල ගලට ගිය අම්මා

20-Secs

(නන්දන වීරසිංහ) දුම්මල ගල ඉමේ මහ මූකලානේ
අඳෝනාව ඇඟ හීගඩු නඟන්නේ
කන්දේ් පරවේණී උළලේනියන්නේ
රෑ සමයමේ ඇයි මා බය කරන්නේ

අපෙ අම්මා දුම්මල ගලවන්න ගියා... [More]
කරන්ට්ස්| විප්ලවවාදියකුගේ නඩු විභාගය

39-Secs

(පරාක්‍රම කොඩිතුවක්කු) I.
(පාසලේ රපෝර්තුව)

උගන්වන සියලු දේ සැක කරයි
ප්‍රශ්න කරයි
අසම්මත ලෙස සිතයි... [More]
කවි| වස්සානය

45-Secs

(රත්න ශ්‍රී විජේසිංහ) ඔය දෑල දොඩමලු ය, සුවඳ බැරුවා ඉන්ට
නිල් වතුර තුරුලු කර කෙසේ අතහැර යම් ද?
කෙකටියා පඳුර සුදු මල් පොකුර වඩාගෙන
සොඳුර, නුඹ වාගේ ම හිනැහේය මා එක්ක

කුඹුක් අතු වතුර අතගගා නැමිලා දියට... [More]
කතා-බස්| ඇත්තටම කවුද මේ ප‍්‍රදීප් මැතිව්?

5-Mins

(කසුන් සමරතුංග) ‘මිස්ටර් කරුණාසේනගේ අක්මාව හොඳටම නරක් වෙලා.’

‘ඒ වුණාට මගේ පපුව හොඳයි!’

විහිළුවයි හිනාවයි අන්තිම අසරණ බව මටම දැනුණා. දොස්තරට ගාණක් නෑ. තුණ්ඩුවක්... [More]
ඔත්තු| ගඟේ නොයන තරුණ දේශපාලනයක්- අගෝ. 21

15-Secs

අජිත් පැරකුම් ජයසිංහ විසින් ලියන ලද එළියකන්ද වධකාගාරයේ සත්‍ය සිදුවීම් පසුබිම් කරගත් 1989 කැරැල්ල පිළිබඳ... [More]
කවි| ඉතා කුඩා විශාල වෙනස

2-Secs

(සමර විජේසිංහ) අපට නම්
පහසුකම් ඇත
දුකට බොන
ඛෙහෙත් ඇත

ඛෙහෙත් ටිකක්වත්... [More]
කතා-බස්| ඇමෙරිකානු ව්‍යාපෘතියේ පාපිෂ්ට කාලසටහන! (ජෙනරාල් වෙස්ලි ක්ලාර්ක් සමග)

31-Mins

(අජිත් සී හේරත්) ජෙනරාල් වෙස්ලි ක්ලාර්ක් සමග ඒමි ගුඩ්මාන් විසින් කරන ලද මෙම සම්මුඛ සාකච්ඡාව ලෝක ආධිපත්‍යය සඳහා වන ඇමෙරිකානු ව්‍යාපෘතියේ පාපිෂ්ට... [More]
කවි| මඳ නල

5-Secs

(ආරියවංශ රණවීර) කඳු වලල්ලට හොරෙන්
ආවා ඔබ මා ළගට
මල් පවා බලා සිටියා
ගත් සුසුම
නොහෙලා පහළට
පුදුමව.... [More]
Boondi Dot Lk · බූන්දියේ අපේ වැඩක් · editorial@boondi.lk
Home · Currents · Raha · Sookiri · Kavi · Dosi · Music · Plus · Facebook