Facebook
Twitter
Google+
YouTube
Blog
RSS Feed
වෙසෙස් බූන්දි
ජිප්සීස් සුනිල්- 'සොමිය' ගෙන ආ සොමිකාරයා
බූන්දි, 17:43:04
ශ්‍රී ලාංකේය සිංහල සරල ගීත සංස්කෘතිය විපර්යාසයකට ලක්කිරීමට 70 දශකයේදී මෙරට ව්‍යාප්ත වූ කැසට්පටයට හැකි විය. එනමුත් මෙම කෙටි වියමන කැසට්පටය පිළිබඳව නොව, එම විපර්යාසය සොයායන ගමනේදී අපට හමුවන සොඳුරු මිනිසෙකු පිළිබඳවයි. 70 දශකයේදී සිංහල ගීතයෙන් මෙරට ශ්‍රාවකයා හට ආමන්ත්‍රණය කළ ඔහු අප අතරට ආවේ පණ්ඩිතයකු හෝ විශාරදයකු ලෙසින් නොව, ජිප්සීස් සුනිල් ලෙසිනි.


කැසට්පටය මෙරට ව්‍යාප්තවීමට පෙර සුනිල් පෙරේරා සංගීත ක්ෂේත්‍රයට අවතීර්ණවී සිටියද බොහෝ පිරිස් ඔහුව දැන හැඳින ගත්තේ 'සොමිය' කැසට්පටයේ එන 'කුරුමිට්ටෝ' ගීතයෙනි. මෙම කැසට්පටය සඳහා ගුවන් විදුලියෙන් වෙළඳෙ ප්‍රචාරයක් නෙලැබින. එවකට ගුවන් විදුලි සංස්ථාවේ සිටි බලධාරීන් 'සොමිය' යන වචනය අසික්කිත වචනයක් ලෙස සැලකීම එයට හේතුවයි. එසේ වුවද ජනතාව බොහෝ සෙයින් 'සොමිය' ට ආකර්ෂණය විය. 'සොමිය' යනු සෞම්‍යයයි. 'සොමිය' සෞම්‍යය ලෙස නොදැනී එයට එරෙහිවූවන් සිටියද, එහි එන කුරුමිට්ටෝ ගීතය ලොකු කුඩා සැමට සෞම්‍යයක් ගෙන දුනි. එම ගීතය සිංහල සරල ගීතයට වෙනස් වූ තාක්ෂණයක් මුසුකළ අපූර්ව අවස්ථාවක්දවේ. අපූර්වත්වය ප්‍රියකළ රසිකයින්ගේ ප්‍රතිචාර හේතුවෙන් ඇතැමුන්ට සෞම්‍ය නොවූ 'සොමිය' ජනප්‍රිය වීම වැළැක්වීමට කිසිවෙකුට නොහැකි විය.

"මේ ලෝකෙ ලස්සන වෙන්නේ විවිධත්වය නිසා. හැමදේම එකවගේනම් වැඩක් නෑ. මිනිස්සු හොයන්නෙ වෙනස් දෙයක්" ඒ සුනිල් පෙරේරාගේ හඬයි.



ඔහුට අවශ්‍ය වූයේ සිංහල ගීත රසවිඳින්නන් හට විවිධත්වයක් ලබා දීමයි. ඔහු කිසි විටෙක කිසිදු සංගීත ශෛලියක් හෝ ගායන විලාසයක් අවතක්සේරුවට ලක්කළේ නැත. එය සාම්ප්‍රදායික ගුරුකුලවාදී මතවල එල්බගෙන උත්තර භාරතීය ශාස්ත්‍රීය සංගීතය පමණක් රසවිඳින සහ එම සංගීතයට පමණක් ගරුකරන ප්‍රවීණයන්ට ද ආදර්ශයකි. උත්තර භාරතීය ශාස්ත්‍රීය සංගීතය යනු 'සංගීතය' නම් ප්‍රධාන කුලකයෙහි එක් උප කුලකයක් පමණක් බව අපි දනිමු. එබැවින් අපට එම සංගීත ශෛලිය පමණක් සුවිශේෂීකොට දැක්විය නොහැකිය. තමන් උගත් සංගීත ශෛලිය විශිෂ්ටතම සංගීතය යැයි පවසන ඇතැම් ප්‍රවීණයින්ට වඩා, ලොව පවතින අනෙක් සංගීත ශෛලීන්ට ගරු කරන සහ තමා නොදන්නා දේ නොදන්නා බව පවසන සුනිල් පෙරේරා නිහතමානී කලාකරුවෙකි.

එදා ජනප්‍රිය සංස්කෘතිය තුළ ගී ගැයූ ගායකයා 'බජව්කාරයා' ලෙසින් අවප්‍රමාණ කෙරිණ. බජව්කාරයින් ලෙස නම් දරා සිටි සංගීත විෂයයෙහි හැකියාව ඇති පිරිස්, ගායන ශිල්පී ශිල්පිනීන් ලෙස හෝ කලාකරුවන් ලෙස හුවා දක්වන අද දවසේදී බොහෝ දෙනෙකුට අතීතය අමතකව ගොස් ඇත. 70 දශකයට පෙර පිටුපස දොරින් ඇතුලු වූ 'බජව්කාරයා' වර්තමානය වනවිට ප්‍රේක්ෂකාගාරයේ ඔල්වරසන් මැද අභිමානයෙන් යුතුව ඉදිරිපසින් වේදිකාවට පිවිසෙයි. සංගීත ක්ෂේත්‍රයේ නියැලෙන මිනිසුන්ගේ හැඩය වෙනස් කිරීමට, ඔවුනට වටිනාකමක් ලබා දීමට 'ජිප්සීස්' ගත් උත්සාහය මල් ඵල දරා ඇති අයුරු දැක සුනිල් පෙරේරා නිහඬව සතුටුවනු ඇත.

ප්‍රවීණයැයි සම්මත කලාකරුවන්ගේ ගොන්නට කිසිඳු දිනක නිර්දේශ නොවූ මොහු, 'ප්‍රවීණ'යෙකු යැයි හුවා දැක්වීමට මම උත්සාහ නොකරමි. ඒ, ප්‍රවීණ යන විශේෂණයට වඩා සුනිල් පෙරේරා නම් මිනිසාට වටිනාකමක් ඇතැයි මම විශ්වාස කරන බැවිනි. සිංහල ගීතයට පුරා හතළිස් වසරක දායකත්වයක් සැපයූ ඔහු අදටත් සොමිකාරයෙකි. වෙනත් අයුරකින් කිවහොත් සෞම්‍යවූ මිනිසෙකි.
මේ වියමන ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න-
Tags- Sunil Perara, Gypsies Band
Plus
ප්‍රතිචාර
අඩවි දත්ත
Facebook Page
Boondi Google+
Boondi RSS
තවත් වෙසෙස් බූන්දි
ජෝතිපාල ලංකාවේ ජනප්‍රිය ම ගායකයා වීමේ දේශපාලන ආර්ථීකය
බොබ් මාලි- මියැසි අරගලයක පිය සටහන් (වීඩියෝව)
ඇය හෙවත් මැඩෝනා!
දීපාල්- ගැලරියට ඇහුණේ නැති ගැලරියේ ගායකයා
පාට පාට බොලිවුඩ් හීන වලට වෙඩි තියන මහපාරේ ගායකයෝ
BoondiLets
බොබ් ඩිලන් කියයි.
ඇතැම් විට, අපට මේ ඌරන් පැරදවිය නොහැකි වනු ඇත. එහෙත්, උන් සමග එක් නොවී සිටීමට අපට හැකි විය යුතුය.
What's New | අලුතෙන්ම
Cine| අසන්ධිමිත්තා- වෘත්තයෙන් ආපස්සට

3-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) සාහිත්‍යය හෝ සිනමාපට තවදුරටත් සාම්ප්‍රදායික ආකෘතියම නොපතයි. රසවිඳින්නන්ව සාමාන්‍ය කතාවකින් නළවාදැමීමට නොහැකිය. තවදුරටත් ඔවුහුද හුරුපුරුදු නිර්මාණ ස්වභාවයම නොපතති. නිර්මාණකරුවකු... [More]
Cine| රාමු තුළ යළි රාමු වුණු "දැකල පුරුදු කෙනෙක්"

6-Mins

(විකුම් ජිතේන්ද්‍ර) මේ යුගය ඡායාරූප හා කැමරා යුගයක් වන අතර වෘත්තීය හෝ අර්ධවෘත්තීය කැමරා භාවිත කරන ආධුනිකයා පවා අධි සුන්දරත්වයෙන් යුතු ඡායාරූප... [More]
අදහස්| To Sir, With Love!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) To Sir With Love යනු මීට වසර 28 කට පමණ ඉහතදී කළු සුදු ටෙලිවිෂන් තිරයකින් මා බැලු චිත්‍රපටයකි. එය එතෙක්... [More]
වෙසෙස්| මැදියම් රැයේ වාහනවලට අතවනන සුදු හැඳි ගැහැනිය

5-Mins

(තිලක් සේනාසිංහ ) අද මෙන් මහජනයා හෝ රථවාහන බහුල නොවූ මීට දශක හය හතකට පෙර ඇතැම් දිනවල මැදියම් රැය ආසන්නයේ දී කොළඹ බොරැල්ලේ... [More]
ඔත්තු| හෙල්මලී ගුණතිලකගෙන් 'සහස් පියවර'

5-Secs

හෙල්මලී ගුණතිලක විසින් රචිත පළමු කෙටිකතා එකතුව වන 'සහස් පියවර' කෘතිය මුද්‍රණද්වාරයෙන් එළි දක්වා තිබේ.... [More]
පොත්| ඉණෙන් හැලෙන කලිසමක් රදවා ගන්න තතනමින්...

2-Mins

(රෝහණ පොතුලියැද්ද) පුද්ගල නාමයක්, වාසගමක් දුටු කල්හි ඔහුගේ ජාතිය/ ආගම/ කුලය/ ලිංගය/ ග්‍රාමීය, නාගරිකබව සිතියම් ගත කිරීම සාමාන්‍ය පුරුද්දක්. නමුත් "ඩොමිනික් චන්ද්‍රසාලි"... [More]
කෙටියෙන්| මොන එල්ලුං ගස් ද?

10-Secs

(සුරත්) කුඩුකාරයෝ ටික විජහට එල්ලාලා
බේරා ගනිමු රට ඒකයි හදිස්සිය
මෙත්පල් මැතිඳු මුර ගානා හැටි දැකලා
ගිරවා මගේ දුන්නා එල ටෝක් එකක්

"එල්ලිය යුතු එවුන් දා ගෙන රෙදි අස්සේ... [More]
පොත්| උමතු වාට්ටුවට අප්පචිචී ඇවිත්!

6-Mins

(කේ.ඩී. දර්ශන) 'උඹට එහෙම යන්න බැහැ උඹ ඉන්න ඕනෙ මම ළඟ. මගේ හෙවණැල්ලෙන් මිදෙන්න උඹට බැහැ.'
(-41 පිට)

'මම ගල් ගැහී අප්පච්චී දෙස බලාගෙන... [More]
රත්තරං ටික| මෙන්න බත් කූරෙක්!

28-Secs

මත්සුවා බැෂෝ යනු කෘතහස්ත ජපන් කවියෙකි. බැෂෝගෙ කවිකාර කම දැක දිනක් ඔහුගේ ශිෂ්‍යයෙකු ද කවියක්... [More]
කවි| ජානූ! පේ‍්‍රමයෙන් විතැන් විය හැකි දැයි මට කියන්න

24-Secs

(තුෂාරි ප්‍රියංගිකා) එකින් එක මතක අහුලමි
මංජුසාවකි හදවත මතක අහුරමි
සීත හිමයේ මිදුණු හිමකැටිති යට
ඔබට කවි ලියා සඟවමි
ජානූ!
පසුපස සෙවණැල්ල සේ ඇදෙමි... [More]
පොත්| සෞන්දර්යය වෙනුවට කටු අතු- අපේ යුගයේ උරුමය!

13-Mins

(චූලානන්ද සමරනායක) කිවිඳියකගෙ කාව්‍ය ග‍්‍රන්ථයක් එළිදක්වන මොහොතක ඇගේ කවියට ප‍්‍රවේශ වෙන්න වඩාම සුදුසු මාවත මොකක්ද? මේක ටිකක් විසඳගන්න අමාරු ප‍්‍රශ්ණයක්. මොකද අද... [More]
ඔත්තු| 'නො පවතිනු වස් ප්‍රේමය ව පවතිමි' සහ 'පියා නො හැඹූ පියාපත්'- දෙසැ. 01

11-Secs

මාලතී කල්පනා ඇම්බ්‍රෝස්ගේ 'නො පවතිනු වස් ප්‍රේමය ව පවතිමි' සහ 'පියා නො හැඹූ පියාපත්' කාව්‍ය... [More]
වෙසෙස්| වාලම්පුරි- වාසනාව, විහිළුව සහ මිත්‍යාව

1-Mins

(තාරක වරාපිටිය) ලංකාවේ ඉහළ "අලෙවි වටිනාකමක්" ඇති, ‘අනුහස් ඇති’ ගුප්ත වස්තුවකි වාලම්පුරිය. මෙම ‘වටිනාකම’ තීරණය වන්නේ එහි ඇති ද්‍රව්‍යමය වටිනාකම හෝ වෙනත්... [More]
පොත්| "මතක වන්නිය" හෙවත් උතුරේ ශේෂ පත්‍රය

3-Mins

(සුරෝෂන ඉරංග) කලා කෘතියකින් භාවමය කම්පනයක් ඇතිකළ හැකි නම් එයට කිසියම් සමාජ බලපෑමක් සිදුකළ හැකිය. එසේ කම්පනයත්, පශ්චාත්තාපයත් ජනිත කළ, දමිළ බසින්... [More]
අදහස්| විද්‍යාවේ සියවසක පිම්ම!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) පසුගිය සියවසේ මිනිස් ශිෂ්ඨාචාරය මුහුණපෑ ප්‍රධාන මාරක අභියෝග තුන වුයේ වසංගත, සාගත හා සංග්‍රාමයන්ය. ඒ සියවස තුල එසේ ඉන් මියැදුන... [More]
කරන්ට්ස්| "අඟ"

19-Secs

(උපුල් සේනාධීරිගේ) අංඟ පුලාවකට නැති මිනිස්සු
තම හිස අත ගෑහ
අඟක්... ඔව් අඟක්
රයිනෝසිරසක හැඩගත් අඟක්
මොළයක් නැති සිරසක්
තෙතක් නැති හදවතක්... [More]
වෙසෙස්| ඇනා කැරනිනා සහ ඇනා ස්ටෙපානොව්නා

7-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) ලියෝ තෝල්ස්තෝයි විරචිත ඇනා කැරනිනා නවකතාවේ ප්‍රධාන කථා නායිකාව වන ඇනා අර්කෙඩියෙව්නා කැරනිනා නමැති චරිතය ගොඩනැංවීම සඳහා තෝල්ස්තොයිට කාන්තාවන් කිහිප... [More]
පරිවර්තන| යෑම සහ ඒම අතර

20-Secs

(ඔක්තාවියෝ පාස් | නිලූක කදුරුගමුව) තම විනිවිද පෙනෙනබව සමඟ
ආලයෙන් බැඳුණු දහවල
අවිනිශ්චිතව ටැග්ගැහෙයි
යෑම සහ නැවතීම අතරමැද.
මුළු ලෝකයම නිසලව නැලැවෙන
මුහුදු බොක්කකිය දැන් වටකුරු පස්වරුව.... [More]
Boondi Dot Lk · බූන්දියේ අපේ වැඩක් · editorial@boondi.lk
Home · Currents · Raha · Sookiri · Kavi · Dosi · Music · Plus · Facebook