Facebook
Twitter
Google+
YouTube
Blog
RSS Feed
වෙසෙස් බූන්දි
ජිප්සීස් සුනිල්- 'සොමිය' ගෙන ආ සොමිකාරයා
බූන්දි, 17:43:04
ශ්‍රී ලාංකේය සිංහල සරල ගීත සංස්කෘතිය විපර්යාසයකට ලක්කිරීමට 70 දශකයේදී මෙරට ව්‍යාප්ත වූ කැසට්පටයට හැකි විය. එනමුත් මෙම කෙටි වියමන කැසට්පටය පිළිබඳව නොව, එම විපර්යාසය සොයායන ගමනේදී අපට හමුවන සොඳුරු මිනිසෙකු පිළිබඳවයි. 70 දශකයේදී සිංහල ගීතයෙන් මෙරට ශ්‍රාවකයා හට ආමන්ත්‍රණය කළ ඔහු අප අතරට ආවේ පණ්ඩිතයකු හෝ විශාරදයකු ලෙසින් නොව, ජිප්සීස් සුනිල් ලෙසිනි.


කැසට්පටය මෙරට ව්‍යාප්තවීමට පෙර සුනිල් පෙරේරා සංගීත ක්ෂේත්‍රයට අවතීර්ණවී සිටියද බොහෝ පිරිස් ඔහුව දැන හැඳින ගත්තේ 'සොමිය' කැසට්පටයේ එන 'කුරුමිට්ටෝ' ගීතයෙනි. මෙම කැසට්පටය සඳහා ගුවන් විදුලියෙන් වෙළඳෙ ප්‍රචාරයක් නෙලැබින. එවකට ගුවන් විදුලි සංස්ථාවේ සිටි බලධාරීන් 'සොමිය' යන වචනය අසික්කිත වචනයක් ලෙස සැලකීම එයට හේතුවයි. එසේ වුවද ජනතාව බොහෝ සෙයින් 'සොමිය' ට ආකර්ෂණය විය. 'සොමිය' යනු සෞම්‍යයයි. 'සොමිය' සෞම්‍යය ලෙස නොදැනී එයට එරෙහිවූවන් සිටියද, එහි එන කුරුමිට්ටෝ ගීතය ලොකු කුඩා සැමට සෞම්‍යයක් ගෙන දුනි. එම ගීතය සිංහල සරල ගීතයට වෙනස් වූ තාක්ෂණයක් මුසුකළ අපූර්ව අවස්ථාවක්දවේ. අපූර්වත්වය ප්‍රියකළ රසිකයින්ගේ ප්‍රතිචාර හේතුවෙන් ඇතැමුන්ට සෞම්‍ය නොවූ 'සොමිය' ජනප්‍රිය වීම වැළැක්වීමට කිසිවෙකුට නොහැකි විය.

"මේ ලෝකෙ ලස්සන වෙන්නේ විවිධත්වය නිසා. හැමදේම එකවගේනම් වැඩක් නෑ. මිනිස්සු හොයන්නෙ වෙනස් දෙයක්" ඒ සුනිල් පෙරේරාගේ හඬයි.



ඔහුට අවශ්‍ය වූයේ සිංහල ගීත රසවිඳින්නන් හට විවිධත්වයක් ලබා දීමයි. ඔහු කිසි විටෙක කිසිදු සංගීත ශෛලියක් හෝ ගායන විලාසයක් අවතක්සේරුවට ලක්කළේ නැත. එය සාම්ප්‍රදායික ගුරුකුලවාදී මතවල එල්බගෙන උත්තර භාරතීය ශාස්ත්‍රීය සංගීතය පමණක් රසවිඳින සහ එම සංගීතයට පමණක් ගරුකරන ප්‍රවීණයන්ට ද ආදර්ශයකි. උත්තර භාරතීය ශාස්ත්‍රීය සංගීතය යනු 'සංගීතය' නම් ප්‍රධාන කුලකයෙහි එක් උප කුලකයක් පමණක් බව අපි දනිමු. එබැවින් අපට එම සංගීත ශෛලිය පමණක් සුවිශේෂීකොට දැක්විය නොහැකිය. තමන් උගත් සංගීත ශෛලිය විශිෂ්ටතම සංගීතය යැයි පවසන ඇතැම් ප්‍රවීණයින්ට වඩා, ලොව පවතින අනෙක් සංගීත ශෛලීන්ට ගරු කරන සහ තමා නොදන්නා දේ නොදන්නා බව පවසන සුනිල් පෙරේරා නිහතමානී කලාකරුවෙකි.

එදා ජනප්‍රිය සංස්කෘතිය තුළ ගී ගැයූ ගායකයා 'බජව්කාරයා' ලෙසින් අවප්‍රමාණ කෙරිණ. බජව්කාරයින් ලෙස නම් දරා සිටි සංගීත විෂයයෙහි හැකියාව ඇති පිරිස්, ගායන ශිල්පී ශිල්පිනීන් ලෙස හෝ කලාකරුවන් ලෙස හුවා දක්වන අද දවසේදී බොහෝ දෙනෙකුට අතීතය අමතකව ගොස් ඇත. 70 දශකයට පෙර පිටුපස දොරින් ඇතුලු වූ 'බජව්කාරයා' වර්තමානය වනවිට ප්‍රේක්ෂකාගාරයේ ඔල්වරසන් මැද අභිමානයෙන් යුතුව ඉදිරිපසින් වේදිකාවට පිවිසෙයි. සංගීත ක්ෂේත්‍රයේ නියැලෙන මිනිසුන්ගේ හැඩය වෙනස් කිරීමට, ඔවුනට වටිනාකමක් ලබා දීමට 'ජිප්සීස්' ගත් උත්සාහය මල් ඵල දරා ඇති අයුරු දැක සුනිල් පෙරේරා නිහඬව සතුටුවනු ඇත.

ප්‍රවීණයැයි සම්මත කලාකරුවන්ගේ ගොන්නට කිසිඳු දිනක නිර්දේශ නොවූ මොහු, 'ප්‍රවීණ'යෙකු යැයි හුවා දැක්වීමට මම උත්සාහ නොකරමි. ඒ, ප්‍රවීණ යන විශේෂණයට වඩා සුනිල් පෙරේරා නම් මිනිසාට වටිනාකමක් ඇතැයි මම විශ්වාස කරන බැවිනි. සිංහල ගීතයට පුරා හතළිස් වසරක දායකත්වයක් සැපයූ ඔහු අදටත් සොමිකාරයෙකි. වෙනත් අයුරකින් කිවහොත් සෞම්‍යවූ මිනිසෙකි.
මේ වියමන ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න-
Tags- Sunil Perara, Gypsies Band
Plus
ප්‍රතිචාර
අඩවි දත්ත
Facebook Page
Boondi Google+
Boondi RSS
තවත් වෙසෙස් බූන්දි
බොබ් මාලි- මියැසි අරගලයක පිය සටහන් (වීඩියෝව)
ඇය හෙවත් මැඩෝනා!
දීපාල්- ගැලරියට ඇහුණේ නැති ගැලරියේ ගායකයා
පාට පාට බොලිවුඩ් හීන වලට වෙඩි තියන මහපාරේ ගායකයෝ
හඳ පායන්නේ, පෑයිය යුත්තේ හන්තානට පමණද?
බූන්දි නව ඊමේල් ලිපිනය- editorial@boondi.lk
BoondiLets
බොබ් ඩිලන් කියයි.
ඇතැම් විට, අපට මේ ඌරන් පැරදවිය නොහැකි වනු ඇත. එහෙත්, උන් සමග එක් නොවී සිටීමට අපට හැකි විය යුතුය.
What's New | අලුතෙන්ම
කතන්දර| ගල් වඩුවා ('හූමිටි කතා')

2-Mins

(ආර්. කුෂ්නේරෝවිච් | දැදිගම වී. රුද්‍රිගු) එකෝමත් එක රටක ගල් වඩුවෙක් ගල් කඩමින් හිටියා. හිටි හැටියේම අසුන් පිට නැග ගත් මිනිසුන් කෑ ගහන හැටි ඇසුණා;

"දණ... [More]
රංග| 'පක්ෂීහු'- ඇරිස්ටොෆනීස්ගේ යුතෝපියානු සිහිනය

3-Mins

(චින්තා පවිත්‍රානි) ඇරිස්ටොෆනීස්ගේ නාට්‍ය නිර්මාණ අතුරින් ශ්‍රව්‍ය හා දෘශ්‍ය ප්‍රයෝගයන්ගෙන් අනූන වූත් වඩාත් නිර්මාණාත්මක වූත් නාට්‍යය හැටියට පිළිගැනෙන්නේ The Birds (පක්ෂීහු) නාට්‍යයයි.... [More]
වෙසෙස්| අපි තමයි නියම විප්ලවකාරයෝ..!

6-Mins

(කසුන් සමරතුංග) මට 'ඇය' මුණ ගැසුණේ අහම්බයකිනි. මගේ මිතුරෙකුගේ මැදිහත්වීමෙනි.

"ඔය ඉතින් ඔයත් මං දිහා බලන්නේ අමුතු විදියට. එතකොට ඉතින් අනිත් මිනිස්සු ගැන... [More]
වෙසෙස්| දත්තවාදී යුගයේ විප්ලවවාදින් හඳුනාගනිමු!

6-Mins

(සරද සමරසිංහ) ඉතිහාස හා සමාජ විද්‍යා විශේෂඥයෙකු වන යුවෙල් නෝව් හරාරි (Yuval Noah Harari) විසින් රචිත Homo Deus නොහොත් 'මීළඟ හතළිස් වසරේ... [More]
කතා-බස්| "පියවරු සහ පුත්තු"- සුමති සිවමෝහන් සමග කතාබහක්

8-Mins

(සමන් එම්. කාරියකරවන) මේ වසරේ මාර්තු මාසයේ දී ඉන්දියාවේ හයිද්‍රාබාද්හි පැවති ඉන්දියානු ලෝක සිනමා උලෙළේ දී හොඳ ම චිත්‍රපටයට හිමි ජූරි සම්මානය දිනා... [More]
කතන්දර| "අලි සෙල්ලං හා ලෙල්ලං!" [ළමා කාටූන් වීඩියෝව]

42-Secs

"අලි සෙල්ලං හා ලෙල්ලං!"- පොඩිත්තන්ට විනෝදාත්මක කතන්දරයක් [කාටූන්]- Sanjiv Jaiswal 'Sanjay' ලියා, Ajit Narayan සිත්තම් කළ 'Playtime' ඉන්දියානු ළමා කතන්දරයේ... [More]
පරිවර්තන| මගේ බිරිඳගේ ඇස් හිරු වගේ නෑ

59-Secs

(විලියම් ශේක්ස්පියර් | චින්තා පවිත්‍රානි) මගේ බිරිඳගේ ඇස් හිරු වගේ නෑ
පබළු ඇගේ දෙතොලේ රතට වඩා බොහෝ රතු පාටයි
හිම සුදු වී නම් ඇගේ පියයුරු අවපැහැ මන්ද?

කෙස් වයර් වී නම් ඇගේ හිසේ කළු වයර් වැවේ
මා රෝස, රතු හා සුදු පෑ රෝස මල් දැක තිබේ,... [More]
කවි| සටහන්ය; සුන්දර ගමක; මළගෙයක...

11-Secs

(විකුම් ජිතේන්ද්‍ර) සුදු රැළි පාලම්ය මග
කිඳුරා නිදිය සාලයෙහි

විඩාබර වූ ඉකියකි
අම්මෙකි
ආදරේ බර ඉල්ලාගෙන... [More]
කවි| ගරු අධිකරණයෙන් අවසරයි..!

46-Secs

(ජනිත් විතාරණගේ) අත තබා දිවුරන්න පුළුවන් ස්වාමිනි බොරු නෙවෙයි කියලා
මැරෙන්නට හිත හදාගෙන මම රේල් පාරෙත් ලැගන් ඉඳලා
කෝච්චිය දුර ඈත එනකොට තාත්තගේ බොන බෙහෙත් මැවිලා
කරන්නම වෙන දෙයක් නැති තැන ගියේ එතනට අම්මපල්ලා

පහන් කොච්චර එළිය දුන්නත් කැඩුන පසු කුණු ගොඩට හින්දා... [More]
වෙසෙස්| සුන්දර කළු කෙල්ල- රූපී කෞවුර්ගේ අතිශය සුන්දර ආත්මය!

2-Mins

(සදර්ශී කුසුම්වර්ෂා රණසිංහ) සමහර ගැහැණු- පිරිමි ජීවිතයේ බොහෝ මධුර දෑ සඟවාගෙන ඇවිදින පොත් බඳු ය. නැත්නම් තාලයක් ඇති කවි බඳු ය. හුදෙක් මනුස්ස... [More]
අදහස්| කුණු වී දුඟඳ හමන මජර ජනමාධ්‍ය සංස්කෘතියට එරෙහිව කුමක් කරමුද?

3-Mins

(සුරෝෂන ඉරංග) අපේ රටේ මාධ්‍ය සංස්කෘතිය පවතින්නේ කුණු වී දුඟඳ හමන තත්ත්වයක බව අමුතුවෙන් පැවසිය යුතු නැත. එය අපේ රටේ දේශපාලන සංස්කෘතිය... [More]
අදහස්| දෙසියවෙනි උපන්දිනයට කාල් මාක්ස්ට උපහාර තෑග්ගක්!

16-Mins

(ඩෙස්මන්ඩ් මල්ලිකාරච්චි) කාල් මාක්ස්ගේ 200 වෙනි උපන්දිනය කොළඔ මහවැලි කේන්ද්‍රයේදී පසුගිය 11 වෙනි දින සමරනු ලැබුවේ කාල් මාක්ස්ගේ ප්‍රාග්ධනය කෘතියේ 3 වෙනි... [More]
Cine| ස්ත්‍රී සිත් පෙන්වන වෛෂ්ණාවී පිළිබඳ පසු විපරමක්

13-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) මෙම ලිපිය ආචාර්ය ලෙස්ටර් ජේම්ස් පීරිස්ගේ අදහස පරිදි සුමිත්‍රා පීරිස් විසින් නිෂ්පාදනය කරන්නට යෙදී, මෑතකදි තිරගත වූ වෛෂ්ණාවී සිනමාපටය සම්බන්ධයෙනි.... [More]
Cine| Gifted Hands: The Ben Carson Story- මිනිස් බව නිර්මාණය කළ හැක්කේ මිනිසුන්ටම පමණි!

4-Mins

(වජිර කාන්ත උබේසිංහ) මල් පිපෙන එකයි මිනිස්සු හැදෙන එකයි වෙනස්. මොකද මල් කොච්චර ලස්සන වුනත් මල් පුබුදුවන්න අවශ්‍ය ජලයයි, සුර්යාලෝකයයි විතරයි. මේවා කොපමණ... [More]
කවි| සර්ධාවෙන් ලියන වග නම්

36-Secs

(අමිල නන්දසිරි) අපි පුතේ දුර ඈත වන්නි හත් පත්තුවේ
පාන්දර බස් එකෙන් පෝලිමට එක්වුනේ
වැඳ පුරුදු මුදු මීට පෙරත් මුතියංගනේ
බුදුන් වැඩි බිම බුදුන් දකින්නට පෝලිමේ

අස්වැන්න කැපෙන මහ ගමට එන ලොරි කඩේ... [More]
කවි| යෞවනය!

25-Secs

(තුෂාරි ප්‍රියංගිකා) යෞවනය! ඇති තරම් හිනහා වී ඔබ ඉන්න
මැදිවිය බර වැඩී කෙනෙකුට
දරන්නට බෑ ඒ තනියම
දහක් අතරෙත් තනි වියහැකි බැවිනි.

පාට තවරා ගත්තු ගහකොළ... [More]
සිත්තර| "දූපතෙන් එහා කලාව ගැන අවදියෙන් ඉන්න වෙනවා!"- ප්‍රගීත් රත්නායක

5-Mins

(කසුන් සමරතුංග) චිත්‍රයක් යනු නිහඬ කවියක් යැයි කියනු ලැබේ. එනයින් ගෙන බලන කල ප්‍රගීත් රත්නායක යනු කැන්වසය මත, අපේ පරපුරේ නිහඬ කවි... [More]
කතන්දර| "කුකුළු පැටියයි තාර පැටියයි"- සෝවියට් ළමා කතන්දරය [වීඩියෝව]

14-Secs

මෙන්න තවත් ලස්සන සෝවියට් රුසියානු කතන්දරයක් [පොඩිත්තන්ට කාටූන්] වී. සුතේයෙව් ලියා සිත්තම් කළ "කුකුළු පැටියයි තාර පැටියයි" ළමා කතන්දරයේ සිංහල... [More]
Boondi Dot Lk · බූන්දියේ අපේ වැඩක් · editorial@boondi.lk
Home · Currents · Raha · Sookiri · Kavi · Dosi · Music · Plus · Facebook