Facebook
Twitter
Google+
YouTube
Blog
RSS Feed
වෙසෙස් බූන්දි
ජිප්සීස් සුනිල්- 'සොමිය' ගෙන ආ සොමිකාරයා
බූන්දි, 17:43:04
ශ්‍රී ලාංකේය සිංහල සරල ගීත සංස්කෘතිය විපර්යාසයකට ලක්කිරීමට 70 දශකයේදී මෙරට ව්‍යාප්ත වූ කැසට්පටයට හැකි විය. එනමුත් මෙම කෙටි වියමන කැසට්පටය පිළිබඳව නොව, එම විපර්යාසය සොයායන ගමනේදී අපට හමුවන සොඳුරු මිනිසෙකු පිළිබඳවයි. 70 දශකයේදී සිංහල ගීතයෙන් මෙරට ශ්‍රාවකයා හට ආමන්ත්‍රණය කළ ඔහු අප අතරට ආවේ පණ්ඩිතයකු හෝ විශාරදයකු ලෙසින් නොව, ජිප්සීස් සුනිල් ලෙසිනි.


කැසට්පටය මෙරට ව්‍යාප්තවීමට පෙර සුනිල් පෙරේරා සංගීත ක්ෂේත්‍රයට අවතීර්ණවී සිටියද බොහෝ පිරිස් ඔහුව දැන හැඳින ගත්තේ 'සොමිය' කැසට්පටයේ එන 'කුරුමිට්ටෝ' ගීතයෙනි. මෙම කැසට්පටය සඳහා ගුවන් විදුලියෙන් වෙළඳෙ ප්‍රචාරයක් නෙලැබින. එවකට ගුවන් විදුලි සංස්ථාවේ සිටි බලධාරීන් 'සොමිය' යන වචනය අසික්කිත වචනයක් ලෙස සැලකීම එයට හේතුවයි. එසේ වුවද ජනතාව බොහෝ සෙයින් 'සොමිය' ට ආකර්ෂණය විය. 'සොමිය' යනු සෞම්‍යයයි. 'සොමිය' සෞම්‍යය ලෙස නොදැනී එයට එරෙහිවූවන් සිටියද, එහි එන කුරුමිට්ටෝ ගීතය ලොකු කුඩා සැමට සෞම්‍යයක් ගෙන දුනි. එම ගීතය සිංහල සරල ගීතයට වෙනස් වූ තාක්ෂණයක් මුසුකළ අපූර්ව අවස්ථාවක්දවේ. අපූර්වත්වය ප්‍රියකළ රසිකයින්ගේ ප්‍රතිචාර හේතුවෙන් ඇතැමුන්ට සෞම්‍ය නොවූ 'සොමිය' ජනප්‍රිය වීම වැළැක්වීමට කිසිවෙකුට නොහැකි විය.

"මේ ලෝකෙ ලස්සන වෙන්නේ විවිධත්වය නිසා. හැමදේම එකවගේනම් වැඩක් නෑ. මිනිස්සු හොයන්නෙ වෙනස් දෙයක්" ඒ සුනිල් පෙරේරාගේ හඬයි.



ඔහුට අවශ්‍ය වූයේ සිංහල ගීත රසවිඳින්නන් හට විවිධත්වයක් ලබා දීමයි. ඔහු කිසි විටෙක කිසිදු සංගීත ශෛලියක් හෝ ගායන විලාසයක් අවතක්සේරුවට ලක්කළේ නැත. එය සාම්ප්‍රදායික ගුරුකුලවාදී මතවල එල්බගෙන උත්තර භාරතීය ශාස්ත්‍රීය සංගීතය පමණක් රසවිඳින සහ එම සංගීතයට පමණක් ගරුකරන ප්‍රවීණයන්ට ද ආදර්ශයකි. උත්තර භාරතීය ශාස්ත්‍රීය සංගීතය යනු 'සංගීතය' නම් ප්‍රධාන කුලකයෙහි එක් උප කුලකයක් පමණක් බව අපි දනිමු. එබැවින් අපට එම සංගීත ශෛලිය පමණක් සුවිශේෂීකොට දැක්විය නොහැකිය. තමන් උගත් සංගීත ශෛලිය විශිෂ්ටතම සංගීතය යැයි පවසන ඇතැම් ප්‍රවීණයින්ට වඩා, ලොව පවතින අනෙක් සංගීත ශෛලීන්ට ගරු කරන සහ තමා නොදන්නා දේ නොදන්නා බව පවසන සුනිල් පෙරේරා නිහතමානී කලාකරුවෙකි.

එදා ජනප්‍රිය සංස්කෘතිය තුළ ගී ගැයූ ගායකයා 'බජව්කාරයා' ලෙසින් අවප්‍රමාණ කෙරිණ. බජව්කාරයින් ලෙස නම් දරා සිටි සංගීත විෂයයෙහි හැකියාව ඇති පිරිස්, ගායන ශිල්පී ශිල්පිනීන් ලෙස හෝ කලාකරුවන් ලෙස හුවා දක්වන අද දවසේදී බොහෝ දෙනෙකුට අතීතය අමතකව ගොස් ඇත. 70 දශකයට පෙර පිටුපස දොරින් ඇතුලු වූ 'බජව්කාරයා' වර්තමානය වනවිට ප්‍රේක්ෂකාගාරයේ ඔල්වරසන් මැද අභිමානයෙන් යුතුව ඉදිරිපසින් වේදිකාවට පිවිසෙයි. සංගීත ක්ෂේත්‍රයේ නියැලෙන මිනිසුන්ගේ හැඩය වෙනස් කිරීමට, ඔවුනට වටිනාකමක් ලබා දීමට 'ජිප්සීස්' ගත් උත්සාහය මල් ඵල දරා ඇති අයුරු දැක සුනිල් පෙරේරා නිහඬව සතුටුවනු ඇත.

ප්‍රවීණයැයි සම්මත කලාකරුවන්ගේ ගොන්නට කිසිඳු දිනක නිර්දේශ නොවූ මොහු, 'ප්‍රවීණ'යෙකු යැයි හුවා දැක්වීමට මම උත්සාහ නොකරමි. ඒ, ප්‍රවීණ යන විශේෂණයට වඩා සුනිල් පෙරේරා නම් මිනිසාට වටිනාකමක් ඇතැයි මම විශ්වාස කරන බැවිනි. සිංහල ගීතයට පුරා හතළිස් වසරක දායකත්වයක් සැපයූ ඔහු අදටත් සොමිකාරයෙකි. වෙනත් අයුරකින් කිවහොත් සෞම්‍යවූ මිනිසෙකි.
මේ වියමන ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න-
Tags- Sunil Perara, Gypsies Band
Plus
ප්‍රතිචාර
අඩවි දත්ත
Facebook Page
Boondi Google+
Boondi RSS
තවත් වෙසෙස් බූන්දි
ජෝතිපාල ලංකාවේ ජනප්‍රිය ම ගායකයා වීමේ දේශපාලන ආර්ථීකය
බොබ් මාලි- මියැසි අරගලයක පිය සටහන් (වීඩියෝව)
ඇය හෙවත් මැඩෝනා!
දීපාල්- ගැලරියට ඇහුණේ නැති ගැලරියේ ගායකයා
පාට පාට බොලිවුඩ් හීන වලට වෙඩි තියන මහපාරේ ගායකයෝ
BoondiLets
බොබ් මාර්ලේ කියයි.
කියයි ඔබ වැස්සට පෙම් බඳින බව -
එහෙත් වහින විට අවැසිමය කුඩයක් ඔබට
කියයි ඔබ හිරුට පෙම් බඳින බව -
එද ඔබ හෙවණකට දුවන්නෙ ය... [More]
What's New | අලුතෙන්ම
කෙටියෙන්| මොන එල්ලුං ගස් ද?

10-Secs

(සුරත්) කුඩුකාරයෝ ටික විජහට එල්ලාලා
බේරා ගනිමු රට ඒකයි හදිස්සිය
මෙත්පල් මැතිඳු මුර ගානා හැටි දැකලා
ගිරවා මගේ දුන්නා එල ටෝක් එකක්

"එල්ලිය යුතු එවුන් දා ගෙන රෙදි අස්සේ... [More]
පොත්| උමතු වාට්ටුවට අප්පචිචී ඇවිත්!

6-Mins

(කේ.ඩී. දර්ශන) 'උඹට එහෙම යන්න බැහැ උඹ ඉන්න ඕනෙ මම ළඟ. මගේ හෙවණැල්ලෙන් මිදෙන්න උඹට බැහැ.'
(-41 පිට)

'මම ගල් ගැහී අප්පච්චී දෙස බලාගෙන... [More]
කවි| ජානූ! පේ‍්‍රමයෙන් විතැන් විය හැකි දැයි මට කියන්න

24-Secs

(තුෂාරි ප්‍රියංගිකා) එකින් එක මතක අහුලමි
මංජුසාවකි හදවත මතක අහුරමි
සීත හිමයේ මිදුණු හිමකැටිති යට
ඔබට කවි ලියා සඟවමි
ජානූ!
පසුපස සෙවණැල්ල සේ ඇදෙමි... [More]
පොත්| සෞන්දර්යය වෙනුවට කටු අතු- අපේ යුගයේ උරුමය!

13-Mins

(චූලානන්ද සමරනායක) කිවිඳියකගෙ කාව්‍ය ග‍්‍රන්ථයක් එළිදක්වන මොහොතක ඇගේ කවියට ප‍්‍රවේශ වෙන්න වඩාම සුදුසු මාවත මොකක්ද? මේක ටිකක් විසඳගන්න අමාරු ප‍්‍රශ්ණයක්. මොකද අද... [More]
ඔත්තු| 'නො පවතිනු වස් ප්‍රේමය ව පවතිමි' සහ 'පියා නො හැඹූ පියාපත්'- දෙසැ. 01

11-Secs

මාලතී කල්පනා ඇම්බ්‍රෝස්ගේ 'නො පවතිනු වස් ප්‍රේමය ව පවතිමි' සහ 'පියා නො හැඹූ පියාපත්' කාව්‍ය... [More]
වෙසෙස්| වාලම්පුරි- වාසනාව, විහිළුව සහ මිත්‍යාව

1-Mins

(තාරක වරාපිටිය) ලංකාවේ ඉහළ "අලෙවි වටිනාකමක්" ඇති, ‘අනුහස් ඇති’ ගුප්ත වස්තුවකි වාලම්පුරිය. මෙම ‘වටිනාකම’ තීරණය වන්නේ එහි ඇති ද්‍රව්‍යමය වටිනාකම හෝ වෙනත්... [More]
පොත්| "මතක වන්නිය" හෙවත් උතුරේ ශේෂ පත්‍රය

3-Mins

(සුරෝෂන ඉරංග) කලා කෘතියකින් භාවමය කම්පනයක් ඇතිකළ හැකි නම් එයට කිසියම් සමාජ බලපෑමක් සිදුකළ හැකිය. එසේ කම්පනයත්, පශ්චාත්තාපයත් ජනිත කළ, දමිළ බසින්... [More]
අදහස්| විද්‍යාවේ සියවසක පිම්ම!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) පසුගිය සියවසේ මිනිස් ශිෂ්ඨාචාරය මුහුණපෑ ප්‍රධාන මාරක අභියෝග තුන වුයේ වසංගත, සාගත හා සංග්‍රාමයන්ය. ඒ සියවස තුල එසේ ඉන් මියැදුන... [More]
කරන්ට්ස්| "අඟ"

19-Secs

(උපුල් සේනාධීරිගේ) අංඟ පුලාවකට නැති මිනිස්සු
තම හිස අත ගෑහ
අඟක්... ඔව් අඟක්
රයිනෝසිරසක හැඩගත් අඟක්
මොළයක් නැති සිරසක්
තෙතක් නැති හදවතක්... [More]
වෙසෙස්| ඇනා කැරනිනා සහ ඇනා ස්ටෙපානොව්නා

7-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) ලියෝ තෝල්ස්තෝයි විරචිත ඇනා කැරනිනා නවකතාවේ ප්‍රධාන කථා නායිකාව වන ඇනා අර්කෙඩියෙව්නා කැරනිනා නමැති චරිතය ගොඩනැංවීම සඳහා තෝල්ස්තොයිට කාන්තාවන් කිහිප... [More]
පරිවර්තන| යෑම සහ ඒම අතර

20-Secs

(ඔක්තාවියෝ පාස් | නිලූක කදුරුගමුව) තම විනිවිද පෙනෙනබව සමඟ
ආලයෙන් බැඳුණු දහවල
අවිනිශ්චිතව ටැග්ගැහෙයි
යෑම සහ නැවතීම අතරමැද.
මුළු ලෝකයම නිසලව නැලැවෙන
මුහුදු බොක්කකිය දැන් වටකුරු පස්වරුව.... [More]
පොත්| මී පුප් සේ රස 'හෑල්ල'

2-Mins

(කේ.ඩී. දර්ශන) "තිත්ත ම තිත්ත කසායටත් සීනි මී පැණි අවශ්‍ය වන්නා සේ යකඩම යකඩ තැපැල් පෙට්ටියටත් මී පැණි පටල පිටින් ලැබීමෙන්, සතුරන්... [More]
කවි| පෙට්ටියක් දිනා ඇත!

44-Secs

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) නිමිත්ත- ගුවන්විදුලි නාලිකාවකින් පැමිණ පැවැත් වූ තරඟයකින් පිටිසරබද ගැමියෙක් නවීන රූපවාහිනියක් දිනා ඇත.

අරඹෙ ඈත ගස් ගොල්ලේ
කෝටු කඩන ඉපනැල්ලේ
චරස් චරස් අඩි පැන පැන
දර නෙළනා බාල නගෝ... [More]
සිත්තර| ගුවෙර්නිකා යථාර්ථය!

1-Mins

(කසුන් සමරතුංග) මේ පැබ්ලෝ පිකාසෝගේ 'ගුවෙර්නිකා' නම් සුප්‍රසිද්ධ සහ අති සූක්‍ෂම තෙළි වික්‍රමය යි. යුද්ධයත් කලාකරුවාත් අතර පරාසයේ ඉසියුම් සංවේදනා සහ සංකීර්ණතා... [More]
අදහස්| මරණ දඬුවම සහ සුළුතරයේ හෘද සාක්ෂිය!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) බරපතල අපරාධ කිහිපයකට මරණ දඬුවම යලි ක්‍රියාත්මක කිරීමට ගෙනා යෝජනාව පිලිබඳ සංවාදය දැන් කෙමෙන් නිවීගොස් ඇත. එහෙත් ඒ මාතෘකාව පිලිබඳ... [More]
වෙසෙස්| ආගිය අතක් නැති වූ 'මහසෝනා'

2-Mins

(තිලක් සේනාසිංහ ) "මගේ සීයා හොඳ කට්ටඬියෙක්. එයා ඔය යක්ෂයො ගැන පුදුම විදිහට විස්තර දන්නවා. කොටින්ම එයා මැරුණෙත් ගුරුකම් වැඩක් කරලා රෑ තනියම... [More]
පොත්| උතුරා යන්න ගඟ මම කැමති පොකුණට- විමසුමක්

3-Mins

(අනිල් හේරත්) ෆේස්බුක්. අද කාලයේ වඩාත්ම ආකර්ශණීය සංජානන මාධ්‍යය විය යුතු ය. බොහෝ දෙනා බොහෝ දෑ ලියන. කවි කෙටිකතා විචාර ඈ විවිධ... [More]
කවි| මා බිරිඳ උවැසියක වී

10-Secs

(රෝහණ පොතුලියැද්ද) දැල් තිර අතරින්
පෙනෙයි ඈ
ඔබ යනු, මොබ එනු
තෙල් මල් ගෙන, සුවඳ දුම් ගෙන

මල්, දෝතක්... [More]
Boondi Dot Lk · බූන්දියේ අපේ වැඩක් · editorial@boondi.lk
Home · Currents · Raha · Sookiri · Kavi · Dosi · Music · Plus · Facebook