Facebook
Twitter
Google+
YouTube
Blog
RSS Feed
රහ කතා-බස්
මට සිනමාව කියන්නේ සමාජාවබෝධයට පත්වීමේ මාවතක්....| අශෝක හඳගම සමග
මේ දකුණු කොරියාවේ ජිඔන්යූ අන්තර්ජාතික සිනමා උළෙලේ දී (JIFF - JEONJU INTERNATIONAL FILM FESTIVAL) ශ්‍රී ලාංකික සිනමාවේදී අශෝක හඳගම සමඟ පුවත්පත් කලාවේදියෙකු කරන ලද සම්මුඛ සාකච්ඡාවක සිංහල පරිවර්තනය යි.
බූන්දි, 17:15:31
මේ චිත්‍රපටය හදන්න ඔබව පෙළඹවූ හේතුව කුමක්ද?

JIFF ප්‍රේක්ෂකයින්ට මතක නම්, මම මුලින් ම ඔවුන්ට ඉදිරිපත් කරපු චිත්‍රපටය ‘මේ මගේ සඳයි’. ඒ 2000 වසරෙදි. එය එම වසරේ හොඳම චිත්‍රපටයට හිමි Wusuk සම්මානය දිනා ගත්තා. එහි තේමාව වුණේ අපේ රට තුළ එවකට පැවති, බැලු බැල්මට අවසානයක් දකින්නට හැකි වෙතැයි කිසිවෙකු නොසිතූ යුද්ධය නිසා, ඉතා දුෂ්කර මායිම් ගමක විසූ සිංහල ප්‍රජාවක සාමාජිකයින් සතු වටිනාකම් සහ සම්බන්ධතාවල ස්වභාවය වෙනස් වූ ආකාරය යි. ඒ ‘කිසිදාක අවසාන නොවෙතැයි පෙනුණු යුද්ධය’ 2009 මැයි මාසෙ දි එල්ටීටීඊ යුධ යාන්ත්‍රණය රජය හමුදාමය යුධ බලය විසින් විනාශ කර දැමීමත් සමඟ අවසන් වුණා.



ඉතා දීර්ඝ වූ වසර තිහක් තිස්සේ ඇදී ගිය යුද්ධය නොසිතූ අවසානයකට ළඟා වුවත් එයින් මේ ර‍ටේ සාමාජයීය ජීවිතයට වුණු බලපෑම එතරම් ඉක්මණින් නැති වෙලා නෑ. යුද්ධයෙන් විනාශ කරන ලද උතුරේ ගම් සහ නගරවල යලිත් ජීවිතය හුස්ම ගන්නට පටන් ගැනීමත් සමඟ පීඩාවට පත් ප්‍රජාවන් දැන් මුහුණ දෙන්නේ වසර ගණනක් තිස්සේ ඔවුන් දිනා ගන්නට යුධ වැදුණු ‘වාර්ගික නිදහස‘ටත් එහා ගිය නවතම ගැටළු රාශියකට යි.

ජීවත්වීම සඳහා කෙරෙන අරගලය යුද්ධයටත් වඩා අමිහිරි, අවදානමින් පිරි, අසීරු එකක්... ශීඝ්‍රයෙන් වෙනස්වෙන තාවකාලික මහා පරිමාණ සංවර්ධන වාතාවරණය තුළ ‘ජීවිතේ කුඩා අංශුවක්’ වෙනුවෙන් සටන් වදින, දුක් විඳින මිනිසුන් මා දුටුවා. ‘යුද්ධය’ හෝ ‘යුද්ධයේ අවසානය’ යන ද්වයම ‘යුද්ධයට විසඳුම‘ නොවන බව රජය සහ ජනතාව යන දෙපාර්ශවය ම වටහා ගත යුතු බව මට හැඟුණා.

ඔබේ චිත්‍රපටයේ ප්‍රධාන ‍තේමාව මොකක්ද?

කෙටියෙන් ම කිව්වොත් ‘ජීවිතය සියල්ලට ඉහළින්’...!

සංග්‍රාම භූමිය මත සිය ජීවිත පූජාකළ නිර්භීත වීරයින් අප කොතෙකුත් දැක තිබෙනවා. එබඳු මරණ යුද්ධය තුළ දෙපාර්ශවයෙන් ම උත්කර්ෂයට නැංවුණා. නමුත් ජීවිතයේ ඇත්ත වටිනාකම තියෙන්නේ වෙන තැනක. ‘ඉනියවන්’ කියන්නේ සියලු සමාජ- දේශපාලනික යථාර්ථයන්‍ විසින් වඩ වඩාත් බියකරු සහ මරණීය බවට පත් කරන ලද ‘ජීවිතය’ සඳහා වන සටන ගෙන යාමට අධිෂ්ඨානයෙන් අරගල කරන්නාවූ සියල්ලන්ට පිදෙන උපහාරයක්.

JIFF හි කොටස් කරුවෙකු වීම ගැන හැ‍ඟෙන්නෙ කොහොමද?

JIFF කියන්නේ මම හැමදාමත් ආසාවෙන් මගේ නිර්මාණ ඉදිරිපත් කරන තැනක්. මම JIFF වලට සම්බන්ධවෙන්නෙ එය පටන් අරගෙන දෙවන වසරෙ ඉඳන්. එහි දී මුල ඉඳලම චිත්‍රපට නිර්මාණකරණය සැලකුණේ කිසියම් කලාත්මක ප්‍රකාශනයක් ඉදිරිපත් කරන බැරෑරුම් විධික්‍රමයක් ලෙස සහ කෙනෙකු‍ට නිර්මාණ විශ්වාසයක් ඇතිව අනාවරණය කළ හැකි තැනක් ලෙස. මට හරිම සතුටුයි එබඳු වැදගත් උළෙලක සමීපතමයෙක් වෙන්න ලැබීම ගැන. මම හරිම කැමැත්තෙන් තමයි මෙහි රැ‍ඳෙන්නෙ.



සිනමාව කියන එක ඔබ අරුත් ගන්වගන්නෙ කොහොමද?

මට සිනමාව කියන්නෙ හුදු රසවින්දනයකට එහා ගිය දෙයක්. හරියට ම කිව්වොත් එය ‘සමාජාවබෝධයට පත්වීමේ’ මාවතක්. ඒ නිසා මම මගේ නිර්මාණ සලකන්නේ භාරදූර කාර්යයන් විදිහටයි. චිත්‍රපයක් හදන්න පටන් ගිනිද්දි මම සූදානම් වෙනවා දුක් විඳින්න සහ කැපකිරීම් කරන්න. මම මේ තාක් කරල තියෙන්නෙත් එහෙමයි. ඉදිරියටත් ඒක එහෙම ම වේවි.

වාණිජ යථාර්ථයන් තුළ හුඟ දෙනෙක් විශ්වාස නොකරන දෙයක් තමයි සිනමාවට මිනිස්සු වෙනස් කරන්න පුලුවන් කියන එක. මේ තාක් සාර්ථක වෙන්න බැරි වුණත් මම තදින් ම විශ්වාස කරනවා එය කළ හැකියි කියලා.

ඔබට ප්‍රේක්ෂකයින් සමඟ බෙදා ගන්නට පණිවුඩයක් තියෙනවද?

මේ චිත්‍රපටය තමයි මම දෙන පණිවුඩය; කිසියම් නිශ්චිත පණිවුඩයක් චිත්‍රපටය තුලදී නිවේදනය නොවුනත්.



මට නිරන්තරයෙන් ම මගේ ප්‍රේක්ෂකයා සමඟ බෙදා ගන්නට අවශ්‍ය දේ තමයි අපි මේ ජීවත් වෙන සමාජය පවතින්නේ, තියෙන්න ඕනෙ හොඳම විදිහට නෙවෙයි කියන එක. අපි එකට එක්ව එය වඩා යහපත් තැනක් බවට පත් කළ යුතුයි. සිනමාව කියන්නේ අපේ අවි ගබඩාවේ තිබෙන ඉතාම සංකීර්ණ ප්‍රබල අවියක්. ඒ ගැන ඇති විශ්වාසය කිසිවිටෙක බිඳ ගන්න එපා!
උපුටා ගැනීම- JIFF වෙබ් අඩවියෙන්
මේ වියමන ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න-
Tags- Asoka Handagama Sri Lankan Film Director, JIFF - JEONJU INTERNATIONAL FILM FESTIVAL
Plus
ප්‍රතිචාර
අඩවි දත්ත
Facebook Page
Boondi Google+
Boondi RSS
තවත් රහ කතා-බස්
"පියවරු සහ පුත්තු"- සුමති සිවමෝහන් සමග කතාබහක්
"ජාතිය තීරණය කරන්නේ ලේ නෙවෙයි; සංස්කෘතිය!"- නැගෙනහිර වෙරළෙන් ඇසුණු හඬ- හඳගම සමග කතාබහක්
"කෆ්කා යථාර්ථවාදය පිළිබඳ සම්ප්‍රදායික අදහස අර්බුදයට යවපු ලේඛකයෙක්"- එරික් ඉලයප්ආරච්චි
"මගේ ඇතුළෙත් දේශපාලන සත්ත්වයෙක් ඉන්නවා. මං ඌට ආදරෙයි!"- සෝමරත්න දිසානායක
"කිමිදෙන එක නෙමෙයි, පතුල හොයන එකයි අවුල"- විරාජ් ලියනාරච්චි
BoondiLets
චාර්ලි චැප්ලින් කියයි.
ඔබට බලය අවශ්‍ය වන්නේ අනෙකාට හිරිහැර කරන්නේ නම් පමණි. එසේ නොමැති නම් සියල්ල ඉටුකර ගැනීමට ආදරය පමණක් ඔබට සෑහෙනු ඇත.
What's New | අලුතෙන්ම
වෙසෙස්| වාලම්පුරි- වාසනාව, විහිළුව සහ මිත්‍යාව

1-Mins

(තාරක වරාපිටිය) ලංකාවේ ඉහළ "අලෙවි වටිනාකමක්" ඇති, ‘අනුහස් ඇති’ ගුප්ත වස්තුවකි වාලම්පුරිය. මෙම ‘වටිනාකම’ තීරණය වන්නේ එහි ඇති ද්‍රව්‍යමය වටිනාකම හෝ වෙනත්... [More]
පොත්| "මතක වන්නිය" හෙවත් උතුරේ ශේෂ පත්‍රය

3-Mins

(සුරෝෂන ඉරංග) කලා කෘතියකින් භාවමය කම්පනයක් ඇතිකළ හැකි නම් එයට කිසියම් සමාජ බලපෑමක් සිදුකළ හැකිය. එසේ කම්පනයත්, පශ්චාත්තාපයත් ජනිත කළ, දමිළ බසින්... [More]
අදහස්| විද්‍යාවේ සියවසක පිම්ම!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) පසුගිය සියවසේ මිනිස් ශිෂ්ඨාචාරය මුහුණපෑ ප්‍රධාන මාරක අභියෝග තුන වුයේ වසංගත, සාගත හා සංග්‍රාමයන්ය. ඒ සියවස තුල එසේ ඉන් මියැදුන... [More]
කරන්ට්ස්| "අඟ"

19-Secs

(උපුල් සේනාධීරිගේ) අංඟ පුලාවකට නැති මිනිස්සු
තම හිස අත ගෑහ
අඟක්... ඔව් අඟක්
රයිනෝසිරසක හැඩගත් අඟක්
මොළයක් නැති සිරසක්
තෙතක් නැති හදවතක්... [More]
වෙසෙස්| ඇනා කැරනිනා සහ ඇනා ස්ටෙපානොව්නා

7-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) ලියෝ තෝල්ස්තෝයි විරචිත ඇනා කැරනිනා නවකතාවේ ප්‍රධාන කථා නායිකාව වන ඇනා අර්කෙඩියෙව්නා කැරනිනා නමැති චරිතය ගොඩනැංවීම සඳහා තෝල්ස්තොයිට කාන්තාවන් කිහිප... [More]
පරිවර්තන| යෑම සහ ඒම අතර

20-Secs

(ඔක්තාවියෝ පාස් | නිලූක කදුරුගමුව) තම විනිවිද පෙනෙනබව සමඟ
ආලයෙන් බැඳුණු දහවල
අවිනිශ්චිතව ටැග්ගැහෙයි
යෑම සහ නැවතීම අතරමැද.
මුළු ලෝකයම නිසලව නැලැවෙන
මුහුදු බොක්කකිය දැන් වටකුරු පස්වරුව.... [More]
පොත්| මී පුප් සේ රස 'හෑල්ල'

2-Mins

(කේ.ඩී. දර්ශන) "තිත්ත ම තිත්ත කසායටත් සීනි මී පැණි අවශ්‍ය වන්නා සේ යකඩම යකඩ තැපැල් පෙට්ටියටත් මී පැණි පටල පිටින් ලැබීමෙන්, සතුරන්... [More]
කවි| පෙට්ටියක් දිනා ඇත!

44-Secs

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) නිමිත්ත- ගුවන්විදුලි නාලිකාවකින් පැමිණ පැවැත් වූ තරඟයකින් පිටිසරබද ගැමියෙක් නවීන රූපවාහිනියක් දිනා ඇත.

අරඹෙ ඈත ගස් ගොල්ලේ
කෝටු කඩන ඉපනැල්ලේ
චරස් චරස් අඩි පැන පැන
දර නෙළනා බාල නගෝ... [More]
සිත්තර| ගුවෙර්නිකා යථාර්ථය!

1-Mins

(කසුන් සමරතුංග) මේ පැබ්ලෝ පිකාසෝගේ 'ගුවෙර්නිකා' නම් සුප්‍රසිද්ධ සහ අති සූක්‍ෂම තෙළි වික්‍රමය යි. යුද්ධයත් කලාකරුවාත් අතර පරාසයේ ඉසියුම් සංවේදනා සහ සංකීර්ණතා... [More]
අදහස්| මරණ දඬුවම සහ සුළුතරයේ හෘද සාක්ෂිය!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) බරපතල අපරාධ කිහිපයකට මරණ දඬුවම යලි ක්‍රියාත්මක කිරීමට ගෙනා යෝජනාව පිලිබඳ සංවාදය දැන් කෙමෙන් නිවීගොස් ඇත. එහෙත් ඒ මාතෘකාව පිලිබඳ... [More]
වෙසෙස්| ආගිය අතක් නැති වූ 'මහසෝනා'

2-Mins

(තිලක් සේනාසිංහ ) "මගේ සීයා හොඳ කට්ටඬියෙක්. එයා ඔය යක්ෂයො ගැන පුදුම විදිහට විස්තර දන්නවා. කොටින්ම එයා මැරුණෙත් ගුරුකම් වැඩක් කරලා රෑ තනියම... [More]
පොත්| උතුරා යන්න ගඟ මම කැමති පොකුණට- විමසුමක්

3-Mins

(අනිල් හේරත්) ෆේස්බුක්. අද කාලයේ වඩාත්ම ආකර්ශණීය සංජානන මාධ්‍යය විය යුතු ය. බොහෝ දෙනා බොහෝ දෑ ලියන. කවි කෙටිකතා විචාර ඈ විවිධ... [More]
කවි| මා බිරිඳ උවැසියක වී

10-Secs

(රෝහණ පොතුලියැද්ද) දැල් තිර අතරින්
පෙනෙයි ඈ
ඔබ යනු, මොබ එනු
තෙල් මල් ගෙන, සුවඳ දුම් ගෙන

මල්, දෝතක්... [More]
ඔත්තු| උතුරා යන්න ගඟ මම කැමති පොකුණට - සැප්. 07

10-Secs

තුෂාරිකා ඇන්තනි ගේ පළමු කාව්‍ය සංග්‍රහය, 'උතුරා යන්න ගඟ මම කැමති පොකුණට' 2018 සැප්තැම්බර් 07... [More]
කතන්දර| සැප්තැම්බරයේ දවසක්

10-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) පණිවිඩයක් අරන් ඇවිත් හිටි විජයගෙ රාජ සේවකයා මං දිහා බලා හිටියෙ පිළිතුරු ලිපියක් යවනවා ද නැද්ද නැත්නම් මං යන්නද වගේ... [More]
වෙසෙස්| පාවුලෝ කොයියෝ හෙවත් පිස්සෙකු ගේ කතාව

5-Mins

(කසුන් සමරතුංග) පිස්සෙකුට පොත් ලියන්න පුළුවන්ද? පොඞ්ඩක් ඉන්න, සටහන ආරම්භයේ ම පිහියකින් ඇන්න වගේ එහෙම ප‍්‍රශ්නයක් ඇහුව ම මට දැනෙනවා නිකං මොකක්දෝ... [More]
කවි| නගා මැරූ අල....

33-Secs

(කේ.කේ. සමන් කුමාර [සර්පයා]) නුඹ පිච්ච කැකුළකි
පිළිකන්නක පිපි.
ඉඳුල් වතුරින් නුඹව නහවනා
උන්ටද සිනා සළනා.
කිඩාරං මලකැයි කියනා
උන්ටද සුවඳ දී... [More]
කවි| උතුරින් දකුනට

22-Secs

(දර්ශන මේදිස් ) (උප මාතෘකාව: පීඩිත ජාතියේ පීඩිතයෙකුගෙන් පීඩක ජාතියේ පීඩිතයෙකුට)

සබඳ අපි කඳු නොවෙමු
උනුන් පරයා නැගෙන
සුනිල දිය කඳුරු වෙමු
එකම කන්දෙන් වැටෙන... [More]
Boondi Dot Lk · බූන්දියේ අපේ වැඩක් · editorial@boondi.lk
Home · Currents · Raha · Sookiri · Kavi · Dosi · Music · Plus · Facebook