Facebook
Twitter
Google+
YouTube
Blog
RSS Feed
රත්තරං ටික
ඉතින් පන්චු, මේ සේරම දේවල් අර ගෙන ආවේ ඇයි?
බූන්දි, 05:09:30
"කාට ද ඵලදාව ඕනෑ?" මම කෑ ගෑවෙමි. "අපගේ ක‍්‍රියාව මිස, ක‍්‍රියාවේ ඵලය ගැන නො සිතිය යුතු ය කියන ‘භගවත්ගීතාවේ’ කතුවරයා අනුව යි අප කටයුතු කරන්නේ."

"එහෙම නම් ඔබට වුවමනා කරන්නෙ මොනවා ද?" චන්ද්‍රනාත් බාබු ඇසුවේ ය.

"කටු!" මම උස් හඬින් කීවෙමි. "ඒවා තිබුණාට පැළයට වියදමක් දරන්න වෙන්නෙ නෑ."

"කටු අනෙක් කටු වලට බාධා නොකරනවා පමණක් නොවෙයි, කෙනෙකු ගේ දෙ පයට රිදවීමේ විශේෂ ආකාරයක් කටුවල තිබෙනවා." ඔහු පිළිතුරු දුන්නේ ය.

"සටහන් පොතක ලියා තියාගන්න නම් ඒක හොඳයි." මම ප‍්‍රතිඋත්තර දුන්නෙමි. "ඒත් සැබෑ කාරණය වන්නේ අපේ හදවත් වල ඇති මේ ඇවිළෙන ගිනිදැල්ල යි. දැන් අපට වෙලා තියෙන්නෙ අනුන් ගෙ පතුල් වෙනුවෙන් කටු පඳුරු වගා කරන්න යි. පසුව ඒවා අපට රිද වූ අවස්ථා වල දී පසුතැවිලි වීම සඳහා අප විවේකය සොයා ගන්නවා. ඒත් ඒ ගැන වුණත් බියට පත් වන්නේ ඇයි? මෙලොව හැර යන්නට අපට කල් එළැඹුණා ම අපට සිහිලැල් වෙන්න පුළුවන් වේවි. අපි ගින්නෙන් දැවෙමින් සිටිනා අතරේ කෝපයෙන් පිපිරෙමු."

චන්ද්‍රනාත් බාබු සිනාසුණේ ය. "සත්තකින් ම කෝපයෙන් දැවෙන්න ඕනෑ. ඔහු කීවේ ය. ඒත් ඒක වීරත්වය හෝ ඵලක් ඇති වැඩක් විදියට හෝ වරදවා තේරුම් ගන්න එපා. ලෝකයේ සාර්ථක භාවයට පත් වුණු ජාතීන් එහෙම කළේ හිතේ ඇති දැඩි කෝප සහගත දැවීමෙන් නො වෙයි. යහපත් ක‍්‍රියාවෙන්. වැඩ කිරීමට බියෙන් හැම විට ම වැතිරී සිටින උදවිය, තමන් සිටින දුඃඛිත තත්ත්වය අවබෝධ කර ගත් විටක, තමන් ගේ ගැලවීම සඳහා කෙටි මං සොයමින් ඕනෑවට එපාවට කටයුතු කරනවා."

නිඛිල් කාමරයට එන අතරේ ඔහු පරාජය කළ හැකි අන්දමේ පිළිතුරක් දීමට මම සූදානම් වෙමින් සිටියෙමි. නැඟී සිට ගත් චන්ද්‍රනාත් බාබු "මී මැසි රැජින" දෙස බලා මෙසේ කීවේ ය. "මේ පොඩි අම්මා මට යන්න ඉඩ දෙනවා නම් හොඳයි. ඉටු කළ යුතු වැඩ රාශියක් මට තිබෙනවා."

ඔහු පිට වී යනවාත් සමඟ මම මගේ අතෙහි තිබූ පොත නිඛිල් ට පෙන්වූයෙමි. "අපගේ ‘මී මැසි රැජිනට’ මා මේ ගැන කියමිනුයි සිටියේ." මම කීවෙමි.

සියයට අනූවක් පමණ මිනිසුන් මුළා කළ යුතුව ඇත්තේ මුසාවාදයෙනි. එහෙත් ඒ සත්‍යගරුක පාසල් ගුරුවරයා ගේ මේ නො වෙනස් ශිෂ්‍යයා සත්‍යයෙන් මුළා කිරීම පහසු විය. ඔහු නිරතුරුව ම මුළාවට ලක් වන්නෙකි. එබැවින් ඔහු සමඟ කටයුතු කිරීමේ දී පහසු ම ක‍්‍රියා මාර්ගය වූයේ සියල්ල ඔහු ඉදිරියේ එළිදරවු කිරීම ය.

නිඛිල් පිටකවරයෙහි තිබූ පොතේ නම කියැ වූ නමුත් කිසිවක් නො කීවේ ය. "අපේ මේ ලෝකය මිනිසුන් විසින් විශේෂණ පද නමැති දූලි වලින් වසා දමා තිබෙනවා. මේ ලේඛකයන් කරන්නේ ඔවුන්ගේ අතෙහි ඇති කොසු වලින් ඒ දූලි අතු ගා දැමීම යි. ඉතින් මා කියමින් සිටි ආකාරයට ඔබ මේ පොත කියවනවා නම් මම කැමතියි." මම දිගටම කතා කර ගෙන ගියෙමි.

"එය මා කියවා තිබෙනවා." නිඛිල් කීවේ ය.

"හොඳ යි, මොනව ද ඔබ ඒ ගැන කියන්නෙ?"

"යමක් හිතන්න මතන්න උනන්දු අයට නම් මේ පොත බොහොම වැඩදායක යි. ඒත් කල්පනා කිරීම පැහැර හරින අයට නම් මේක විෂ යි."

"ඔබ මොකක් ද අදහස් කළේ?"

"'දේපොළ අයිතිය පිළිබඳ සමානාත්මතාව' ගැන කතා කරන උදවිය හොරුන් නො විය යුතු යි. එසේ විය යුත්තේ ඔවුන් හොරු නම් ඔවුන් වැදි බණකාරයන් වන නිසයි. හිතේ දැඩි ආශාව වර්ධනය වෙමින් පවතිද්දී මේ වර්ගයේ පොතක් නිවැරදි ව වටහා ගැනීම පහසු වන්නේ නැහැ."

"දැඩි ආශාව කියන්නේ අපට මඟ පෙන්වා දෙන වීදි ලාම්පුවක්. ඒක මුසාවක් කියා කීම අප ගේ ස්වභාවික දෑස උදුරා දැමීමෙන් පසුව, වඩා හොඳ පෙනීමක් බලාපොරොත්තු වෙනවා වගේ නිෂ්ඵල වැඩක්."

පැහැදිලි ව පෙනෙන අන්දම ට නිඛිල් ගේ උද්වේගී බව වැඩි වෙමින් තිබිණ. "දැඩි ආශාව පිළිබඳ සත්‍යය මා පිළිගන්නවා. එහෙත් එසේ වන්නේ සංයමය පිළිබඳ සත්‍යය පිළිගත් විට පමණයි. අපට බැලීමට අවශ්‍ය දෙය අප ගේ දෑස තුළට ගිල්වීමෙන් වන්නේ දෑස තුවාල වීමයි. අපට ඒවා දැකගන්න බැරි වෙනවා. දැඩි ආශාවේ සැහැසි බවත් හැසිරෙන්නේ එහෙමයි. මනසත්, එයට ගෝචර වූ වස්තුවත් අතර එහි අරමුණ පරාජය කරන අන්දමේ කිසිවක් ඇති වන්නට එය ඉඩ තබන්නේ නැහැ."

"ඒක නිසැකව ම ඔබේ බුද්ධි මහිමය පෙන්වන පුරාජේරු කතාවක් විතරයි. එය ඔබට සත්‍යයේ කුරිරු පැත්ත නො සළකා හරිමින් සුචරිතවාදී රස බොජුනේ මිහිර විඳින්නට ඉඩ ලබා දෙනවා. ලෝකයෙහි ඇති දෑ ගුප්ත භාවයට පත් කරවන්නට ඔබට මෙයින් පිහිටක් ලැබෙනවා. එනිසා ඔබට පැවරී ඇති වැඩ කටයුතු කිසිදු ශක්තියකින් යුතුව ඉටු කිරීමට නො හැකි වෙනවා"යි මම පිළිතුරු දුනිමි.

"ශක්තිය අනවශ්‍ය තැනකදී ශක්තිය බලහත්කාරයෙන් ඇතුළු වීම ඔබේ වැඩ කටයුතු ඉටු කිරීමේ දී උදව්වක් බවට පත් වන්නේ නැහැ... ඒත්, මේ දේවල් ගැන අප මෙසේ වාද කරන්නේ ඇයි? නිශ්ඵල වාද විවාද වලින් සිද්ධ වන්නේ සත්‍යයේ නැවුම් කුසුම් අතු ගා දැමීමක් පමණ යි."

"මී මැස්සිය" මේ කතා බහට සම්බන්ධ වෙනවා දැකීමට මා කැමති වූ නමුත්, මේ දක්වා ඈ වචනයකුදු නො කීවා ය.

බිමාලා- 2003 (පි: 80)
මේ වියමන ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න-
Tags- Bimala by Rabindranath Tagore, Sinhala Translation- 2003
Plus
ප්‍රතිචාර
අඩවි දත්ත
Facebook Page
Boondi Google+
Boondi RSS
රවීන්ද්‍රනාත් තාගෝර්ගෙන් තවත් වියමන්
පරිවර්තන
කර්තෘ භාවය
තවත් රත්තරං ටික
මෙන්න බත් කූරෙක්!
පළතුරු සහ චාරිත්‍රය
ඇඬෙන තරමට ජීවත් ව මැරෙමු!
මතක පෙට්ටි සහ ගින්දර
මිත්‍රත්වයේ ගිනිසිළුව
BoondiLets
රොබට් රග්දෙත්ස්වෙන්ස්කි ලියයි.
සාමාන්‍යයෙන් කියනවා නම් යම් විටක හෝ කවියක් නොතැනූ මිනිසෙක් මෙලොව නැති බව හොඳටම විශ්වාසය. හැම කෙනෙක්ම එක් මට්ටමකට කවි ලියති. හැම කෙනෙක්ම...! ඊට පසු සිදු... [More]
What's New | අලුතෙන්ම
Cine| අසන්ධිමිත්තා- වෘත්තයෙන් ආපස්සට

3-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) සාහිත්‍යය හෝ සිනමාපට තවදුරටත් සාම්ප්‍රදායික ආකෘතියම නොපතයි. රසවිඳින්නන්ව සාමාන්‍ය කතාවකින් නළවාදැමීමට නොහැකිය. තවදුරටත් ඔවුහුද හුරුපුරුදු නිර්මාණ ස්වභාවයම නොපතති. නිර්මාණකරුවකු... [More]
Cine| රාමු තුළ යළි රාමු වුණු "දැකල පුරුදු කෙනෙක්"

6-Mins

(විකුම් ජිතේන්ද්‍ර) මේ යුගය ඡායාරූප හා කැමරා යුගයක් වන අතර වෘත්තීය හෝ අර්ධවෘත්තීය කැමරා භාවිත කරන ආධුනිකයා පවා අධි සුන්දරත්වයෙන් යුතු ඡායාරූප... [More]
අදහස්| To Sir, With Love!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) To Sir With Love යනු මීට වසර 28 කට පමණ ඉහතදී කළු සුදු ටෙලිවිෂන් තිරයකින් මා බැලු චිත්‍රපටයකි. එය එතෙක්... [More]
වෙසෙස්| මැදියම් රැයේ වාහනවලට අතවනන සුදු හැඳි ගැහැනිය

5-Mins

(තිලක් සේනාසිංහ ) අද මෙන් මහජනයා හෝ රථවාහන බහුල නොවූ මීට දශක හය හතකට පෙර ඇතැම් දිනවල මැදියම් රැය ආසන්නයේ දී කොළඹ බොරැල්ලේ... [More]
ඔත්තු| හෙල්මලී ගුණතිලකගෙන් 'සහස් පියවර'

5-Secs

හෙල්මලී ගුණතිලක විසින් රචිත පළමු කෙටිකතා එකතුව වන 'සහස් පියවර' කෘතිය මුද්‍රණද්වාරයෙන් එළි දක්වා තිබේ.... [More]
පොත්| ඉණෙන් හැලෙන කලිසමක් රදවා ගන්න තතනමින්...

2-Mins

(රෝහණ පොතුලියැද්ද) පුද්ගල නාමයක්, වාසගමක් දුටු කල්හි ඔහුගේ ජාතිය/ ආගම/ කුලය/ ලිංගය/ ග්‍රාමීය, නාගරිකබව සිතියම් ගත කිරීම සාමාන්‍ය පුරුද්දක්. නමුත් "ඩොමිනික් චන්ද්‍රසාලි"... [More]
කෙටියෙන්| මොන එල්ලුං ගස් ද?

10-Secs

(සුරත්) කුඩුකාරයෝ ටික විජහට එල්ලාලා
බේරා ගනිමු රට ඒකයි හදිස්සිය
මෙත්පල් මැතිඳු මුර ගානා හැටි දැකලා
ගිරවා මගේ දුන්නා එල ටෝක් එකක්

"එල්ලිය යුතු එවුන් දා ගෙන රෙදි අස්සේ... [More]
පොත්| උමතු වාට්ටුවට අප්පචිචී ඇවිත්!

6-Mins

(කේ.ඩී. දර්ශන) 'උඹට එහෙම යන්න බැහැ උඹ ඉන්න ඕනෙ මම ළඟ. මගේ හෙවණැල්ලෙන් මිදෙන්න උඹට බැහැ.'
(-41 පිට)

'මම ගල් ගැහී අප්පච්චී දෙස බලාගෙන... [More]
රත්තරං ටික| මෙන්න බත් කූරෙක්!

28-Secs

මත්සුවා බැෂෝ යනු කෘතහස්ත ජපන් කවියෙකි. බැෂෝගෙ කවිකාර කම දැක දිනක් ඔහුගේ ශිෂ්‍යයෙකු ද කවියක්... [More]
කවි| ජානූ! පේ‍්‍රමයෙන් විතැන් විය හැකි දැයි මට කියන්න

24-Secs

(තුෂාරි ප්‍රියංගිකා) එකින් එක මතක අහුලමි
මංජුසාවකි හදවත මතක අහුරමි
සීත හිමයේ මිදුණු හිමකැටිති යට
ඔබට කවි ලියා සඟවමි
ජානූ!
පසුපස සෙවණැල්ල සේ ඇදෙමි... [More]
පොත්| සෞන්දර්යය වෙනුවට කටු අතු- අපේ යුගයේ උරුමය!

13-Mins

(චූලානන්ද සමරනායක) කිවිඳියකගෙ කාව්‍ය ග‍්‍රන්ථයක් එළිදක්වන මොහොතක ඇගේ කවියට ප‍්‍රවේශ වෙන්න වඩාම සුදුසු මාවත මොකක්ද? මේක ටිකක් විසඳගන්න අමාරු ප‍්‍රශ්ණයක්. මොකද අද... [More]
ඔත්තු| 'නො පවතිනු වස් ප්‍රේමය ව පවතිමි' සහ 'පියා නො හැඹූ පියාපත්'- දෙසැ. 01

11-Secs

මාලතී කල්පනා ඇම්බ්‍රෝස්ගේ 'නො පවතිනු වස් ප්‍රේමය ව පවතිමි' සහ 'පියා නො හැඹූ පියාපත්' කාව්‍ය... [More]
වෙසෙස්| වාලම්පුරි- වාසනාව, විහිළුව සහ මිත්‍යාව

1-Mins

(තාරක වරාපිටිය) ලංකාවේ ඉහළ "අලෙවි වටිනාකමක්" ඇති, ‘අනුහස් ඇති’ ගුප්ත වස්තුවකි වාලම්පුරිය. මෙම ‘වටිනාකම’ තීරණය වන්නේ එහි ඇති ද්‍රව්‍යමය වටිනාකම හෝ වෙනත්... [More]
පොත්| "මතක වන්නිය" හෙවත් උතුරේ ශේෂ පත්‍රය

3-Mins

(සුරෝෂන ඉරංග) කලා කෘතියකින් භාවමය කම්පනයක් ඇතිකළ හැකි නම් එයට කිසියම් සමාජ බලපෑමක් සිදුකළ හැකිය. එසේ කම්පනයත්, පශ්චාත්තාපයත් ජනිත කළ, දමිළ බසින්... [More]
අදහස්| විද්‍යාවේ සියවසක පිම්ම!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) පසුගිය සියවසේ මිනිස් ශිෂ්ඨාචාරය මුහුණපෑ ප්‍රධාන මාරක අභියෝග තුන වුයේ වසංගත, සාගත හා සංග්‍රාමයන්ය. ඒ සියවස තුල එසේ ඉන් මියැදුන... [More]
කරන්ට්ස්| "අඟ"

19-Secs

(උපුල් සේනාධීරිගේ) අංඟ පුලාවකට නැති මිනිස්සු
තම හිස අත ගෑහ
අඟක්... ඔව් අඟක්
රයිනෝසිරසක හැඩගත් අඟක්
මොළයක් නැති සිරසක්
තෙතක් නැති හදවතක්... [More]
වෙසෙස්| ඇනා කැරනිනා සහ ඇනා ස්ටෙපානොව්නා

7-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) ලියෝ තෝල්ස්තෝයි විරචිත ඇනා කැරනිනා නවකතාවේ ප්‍රධාන කථා නායිකාව වන ඇනා අර්කෙඩියෙව්නා කැරනිනා නමැති චරිතය ගොඩනැංවීම සඳහා තෝල්ස්තොයිට කාන්තාවන් කිහිප... [More]
පරිවර්තන| යෑම සහ ඒම අතර

20-Secs

(ඔක්තාවියෝ පාස් | නිලූක කදුරුගමුව) තම විනිවිද පෙනෙනබව සමඟ
ආලයෙන් බැඳුණු දහවල
අවිනිශ්චිතව ටැග්ගැහෙයි
යෑම සහ නැවතීම අතරමැද.
මුළු ලෝකයම නිසලව නැලැවෙන
මුහුදු බොක්කකිය දැන් වටකුරු පස්වරුව.... [More]
Boondi Dot Lk · බූන්දියේ අපේ වැඩක් · editorial@boondi.lk
Home · Currents · Raha · Sookiri · Kavi · Dosi · Music · Plus · Facebook