Facebook
Twitter
Google+
YouTube
Blog
RSS Feed
අදහස් බූන්දි
රාජ්‍ය සාහිත්‍ය සම්මාන- සම්පප‍්‍රලාප නොවන්නට- කාලෝචිත යෝජනාවක්
බූන්දි, 18:59:41
පසුගිය වසර කීපය තිස්සේ රාජ්‍ය සාහිත්‍ය සම්මාන සඳහා තෝරා ගනු ලැබූ පොත් පිළිබඳව නිර්දය විවේචන ඉදිරිපත් විය. එලෙස චෝදනා එල්ලවුවත් ශ‍්‍රී ලංකා කලා මණ්ඩලය හෝ ඒ යටතේ ඇති රාජ්‍ය සාහිත්‍ය අනුමණ්ඩලය එම විවේචනවලට ප‍්‍රතිචාර දැක්වීමට තරම් නම්‍යශීලි නොවීය. ඊට හේතු වන්නට ඇත්තේ එක් අතකින් විවේචකයන් එල්ල කළ චෝදනාවලට පිළිතුරු දීමට තරම් සුදුසු කාරණා හෝ තර්ක නොමැති වීම විය හැකිය. අනෙක් අතට එම චෝදනාවල ස්වරූපය දුටු විට ඔවුන්ගේ හෘද සාක්‍ෂිය ඔවුනට එරෙහිවූවා වන්නට ද පුලුවන. (තමන් එම විවේචන නුදුටු බවට රාජ්‍ය සාහිත්‍ය අනුමණඩල බලධාරියෙකු පැවසු බවත් එම පුවත්පත් වාර්තා ලබාගෙන ගොනු කරන ලෙස නිලධාරියකුට උපදෙස් දුන් බවත් වාර්තා විය. එහෙත් එම බලධාරියා විවේචන කියැවූ බවට නම් වාර්තා නොවීය.)

සාහිත්‍ය සම්මානවලින් පිදුම් ලැබූ පොත් කීපයක් පිළිබඳව නැවත වරක් සිහිපත් කර දීම වැදගත් වේයැයි කල්පනා කරන්නේ මේ පසුබිම යටතේයි. විද්‍යා ප‍්‍රබන්ධයට හිමි සම්මානය වරක් ලබා දුන්නේ 'කොළ පැල්ලම' නම් කෘතියකටයි. එම කෘතිය විද්‍යා ප‍්‍රබන්ධයක් නොවන බවටත් එහි ඇති වාක්‍යවලින් වැඩි කොටසක් මූලික ව්‍යාකරණ නීති පවා පිළිපැද නැති බවත් පුවත්පත් මගින් පෙන්වා දෙනු ලැබ ඇත. පසුගිය වසරේ පරිවර්තන සඳහා ලබා දී තිබූ සම්මානයක් පිළිබඳවද දැඩි විවේචනයක් එල්ල විය. චාල්ස් ඩාවින්ගේ 'පරිණාමවාදය' පිළිබඳ කෘතියේ සිංහල පරිවර්තනය අමු අමුවේ කරන ලද වැරදි පරිවර්තනයක් බවට නිදසුන් සහිතව කරුණු දක්වා තිබිණ. මෙම කෘති දෙකෙහිම දුර්වලතා පැහැදිලිවම දෘශ්‍යමාන වෙයි. විවේචකයන්ගේ තර්ක අභියෝග කළ නොහැකි තරම් ප‍්‍රබලවෙයි. සම්මාන දුන් අනෙක් කෘති දෙස බලන විටද සම්මාන ලැබූ කෘතිවලට වඩා ප‍්‍රශස්ත කෘති ඇති බවට කරුණු ඉදිරිපත් කෙරිණ. එහෙත් ඒවාට එරෙහිව සෘජුව චෝදනා කිරීම අපහසුවන්නේ සාහිත්‍ය විවේචනය පිළිබඳව එක් එක් පුද්ගලයන් අතර පවත්නා අදහස් විවිධ වන හෙයින් යැයි කියනු ලැබේ. එහෙත් එසේ විය නොහැක්කේ සාහිත්‍ය කෘතියක හොඳ නරක සඳහා නිශ්චිත නිර්ණායක සම්මත වී ඇති බැවිනි. සාහිත්‍ය විචාරය පිළිබඳ ශාස්ත‍්‍රීය අධ්‍යාපනයක් ලැබූ කෙනෙකුට සම්මාන ලැබූ කෘති කෙතරම් දුර්වලදැයි අවබෝධ වන බවට සැකයක් නම් නැත.

සාහිත්‍යයේ ප‍්‍රවර්ධනය පිළිබඳව අවංක ‍චේතනාවෙන් ක‍්‍රියා කරන්නේ නම් සුදුසු කෘති තෝරා ගැනීම දුෂ්කර කටයුත්තක් නොවේ. සුදුසු කෘතියකට සම්මාන ලබා දුන්ව විට ඊට එරෙහිව චෝදනා නැගුණ අවස්ථා විරලය. රාජ්‍ය සාහිත්‍ය සම්මාන දීමේ ක‍්‍රමය ආරම්භ කළ වකවානුවේ සම්මාන ලබා ඇති කෘති අද දක්වාත් පාඨකයන් අතර සම්භාවනාවට පාත‍්‍රවෙයි. එහෙත් පසුගිය වසර කීපය තුළ සම්මාන ලැබූ කෘති එම වර්ෂයේවත් පාඨක ප‍්‍රසාදයට ලක්වූ බවක් නොපෙනේ. මෑතක සිට පෞද්ගලික හිතවත්කම්, ගුරුකුල සහ කුලය වැනි නොවැදගත් කාරණා පවා සම්මාන සඳහා කෘති තේරීමේදි වැදගත් කාරණා ලෙස බලපා ඇති බව කණගාටුවෙන් වුවද සඳහන් කිරීමට සිදුව ඇත.

මෙම වැරදි තීරණ ගැනීම නිසා සිදුවන්නේ කුමක්ද? සාහිත්‍ය කෘති පිළිබඳ වැරදි ප‍්‍රමිතීන් ගොඩ නැගීමයි. මෙයින් ලේඛන ක්‍ෂෙත‍්‍රයට පිවිසෙන නවකයන් නොමග යෑමට ඉඩ ප‍්‍රස්ථා ඇති වේ. හඩු බසින් ලියැවෙන කෘතිවලට සම්මාන දුන් විට එය අනුකරණය කරන්නට බොහෝ දෙනෙක් පෙළඹේ. එය සාහිත්‍යයේ පමණක් නොව සිංහල භාෂාවේද පරිහානියටද හේතු වෙයි.

සම්මාන ප‍්‍රදානයෙන් පසු කෙතරම් චෝදනා එල්ල කළත් ඉන් ප‍්‍රතිඵලයක් අත්වන බවක් නොපෙනේ. අශ්වයා පිටව ගියාට පසු ඉස්තාලය වසා දැමීමෙන් ඵලක් නොවන්නාක් මෙනි.

එබැවින් කල්වේලා ඇතිවම බලධාරීන්ගේ අවධානය යොමු විය යුතු කාරණා කිහිපයක් පෙන්වාදීම යුතුකමක් මෙන්ම වගකීමක් කොට සළකමි. රාජ්‍ය සම්මාන සඳහා කෘති තේරීමේ වගකීම පැවරී ඇත්තේ රාජ්‍ය සාහිත්‍ය අනුමණ්ඩලයටයි. එය ශ‍්‍රී ලංකා කලා මණ්ඩලය යටතේ ඇති අනුමණ්ඩලයක් බැවින් ශ‍්‍රී ලංකා කලා මණ්ඩලයට ද මේ සම්බන්ධව වැදගත් වගකීමක් පැවරී ඇත. එබැවින් මෙම සිදුව ඇති වැරදි නිවැරදි කිරීම ආරම්භ කළ යුත්තේද ශී‍්‍ර ලංකා කලා මණ්ඩලයේ මෙහෙයවීමෙනි. රාජ්‍ය සාහිත්‍ය අනුමණ්ඩලයට සුදුසු සාමාජිකයන් පත් කිරීමේ වගකීම ඇත්තේ කලා මණ්ඩලයටයි. එබැවින් වර්තමාන සාහිත්‍ය මණ්ඩලය විසුරුවා හැර එම මණ්ඩලයට දේශපාලන ගැත්තන් නොවන සුදුස්සන් තෝරා පත්කිරීමට ශ‍්‍රී ලංකා කලා මණ්ඩලය වග බලා ගත යුතුවෙයි. වර්තමාන සාහිත්‍ය මණඩල සාමාජිකත්වය දරන සියල්ලන්ම නුසුදුස්සන් බවක් මෙයින් අදහස් නොකෙරේ. (මෙම මණ්ඩලයේ සාහිත්‍යධරයන් නොවන කිහිප දෙනෙක් සාමාජිකත්වය දරති.) මණ්ඩලයේ කටයුතුවලදී සුදුස්සන් අභිබවා නුසුදුස්සන්ගේ හඬ ඉස්මතු වන බව පෙනී යයි. සාහිත්‍ය මණ්ඩලයට සම්පප‍්‍රලාප සම්-ප‍්‍රවේශකයන් වෙනුවට ශාස්ත‍්‍රීය පදනමක පිහිටා සාහිත්‍යය විභාග කිරීමේ හැකියාවෙන් යුතු විමර්ශන බුද්ධිය හා සිහිනුවණ ඇත්තවුන් සම්බන්ධ කර ගැනීම කාලෝචිත බව වටහා ගත යුතු බව ය. සාහිත්‍ය ක්‍ෂෙත‍්‍රය වෙනුවෙන් සාධනීය කාර්යභාරයක් ඉටු කර ඇති දේශපාලන ගැත්තන් නොවන පිරිස් තවමත් පිටත සිටින බව ශ‍්‍රී ලංකා කලා මණ්ඩලයට මතක් කරදීමට කැමැත්තෙමි. (මෙම අදහස කලා මණ්ඩලයට ඉදිරිපත් කරන්නේ ශ‍්‍රී ලංකා කලා මණ්ඩලය නියම සුදුස්සන්ගෙන් සමන්විත බලපෑම්වලට යටත් නොවන අදීන සංස්ථාවක්ය යන උපකල්පනයේ පිහිටා බව කරුණාවෙන් සළකනු මැනවි.) එම කලා මණ්ඩලයට සාධනීය කාර්යභාරයක් ඉටු කර ඇති සාහිත්‍යධරයන් අතරින් තෝරාගත් පුද්ගලයන් සාහිත්‍ය අනුමණ්ඩලයට පත් කර ගැනීමට හැකිනම් දැනට සිදුවන දුර්වලතා අවම කර ගත හැකිවේ යැයි විශ්වාස කරමි.

රාජ්‍ය සාහිත්‍ය අනුමණ්ඩලය සම්මාන සඳහා කෘති තෝරාගැනීමේදී අනුගමනය කළ ක‍්‍රියා මාර්ගය වුයේ ඊට පෙර වර්ෂයේ පළවූ පොත් සමීක්‍ෂකයන් වෙත යවා වාර්තා ලබා ගැනීමයි. එම වාර්තා පදනම් කරගෙන සුදුසු කෘති තෝරා ගැනේ. ප‍්‍රථමයෙන් සාහිත්‍ය අනුමණ්ඩලයේ සාමාජිකත්වය සංශෝධනය විය යුතු අතර දෙවනුව සම්මාන සඳහා සාහිත්‍ය කෘති තේරූ සමීක්‍ෂණ මණ්ඩල වෙනස් විය යුතුවෙයි.

පසුගිය වසර කීපය තුල පොත් තේරීම් කළ සමීක්‍ෂණ මණ්ඩල තමන්ගේ වගකීම් නිසියාකාරව ඉටු කර නැතිවා පමණක් නොව වගකීම් පැහැර ඇති බව ඔවුන් තෝරා නිර්දේශ කර ඇති පොත් දෙස බලනවිට පෙනීයයි. නිදසුනක් වශයෙන් හොඳම පරිවර්තන කෘතිය සඳහා සම්මාන නිර්දේශ කළ සමීක්‍ෂකවරු මුල් කෘතිය සහ පරිවර්තනය අතර සැසඳීමක් කර නැත. යටත් පිරිසෙයින් පරිවර්තන කෘතිය කියවාවත් නැත. (එහෙත් ඒ සඳහා ගෙවන ගාස්තු නම් ලබාගෙන ඇත!) ඔවුන් සළකා බලා ඇත්තේ පොතේ ප‍්‍රමාණය සහ ඝනකම පමණකි. මීට වසර කීපයකට පමණ පෙර යොවුන් සාහිත්‍යය සම්මානය සඳහා සාහිත්‍ය අනුමණ්ඩලය නිර්දේශ කළ පොතක් ඉන් වසර විස්සකට පමණ පෙර පළ වූ පොතක් බව පෙන්වා දීමෙන් පසු එම සම්මානය දීම අවලංගු කරනු ලැබීය. එම යොවුන් කෘතියේ රචකයා සම්මානයට හිමිකරුවෙක් බව ප‍්‍රසිද්ධියට පත් කිරීමෙන් පසු අවසාන මොහොතේ එය අවලංගු කිරීමෙන් එම ලේඛකයාට සිදුවුයේ බරපතළ අවමානයකි. රාජ්‍ය සාහිත්‍ය අනුමණ්ඩලයේ සාමාජිකයන් අතර හෝ සමීක්‍ෂකයන් අතර සමකාලින සාහිත්‍ය ක‍්‍රියාකාරකම් පිළිබඳ සාමාන්‍ය අවබෝධයක් ඇති අයෙකු සිටියා නම් අදාළ යොවුන් සාහිත්‍ය කෘතිය වසර ගණනාවකට පෙර පළවූ පොතක් බව පෙන්වා දිය හැකිව තිබිණි. එම යොවුන් සාහිත්‍ය කෘතියේ මුල් පිටුවලම එය වසර විස්සකට පමණ පෙර පළවූ පොතක් බවට පැහැදිලි සාධක දක්නට ලැබිණ. තමන්ගේ නිර්මාණ ලෙස ඉදිරිපත් කරන සමහර සාහිත්‍ය කෘති විදේශීය ලේඛකයන්ගේ කෘතිවල අනුවාදයන් වුවත් සාහිත්‍ය අනුමණ්ඩලය ඒවා විශිෂ්ට කෘති ලෙස නම්කර ඇත. නිදසුනක් වශයෙන් දෙමළ සාහිත්‍ය ඉතිහාසය නමැති කෘතිය දැක්විය හැකිය. එය විශිෂ්ට කෘතියක් ලෙස සාහිත්‍ය අනු මණ්ඩලය විසින් නම් කරනු ලැබ ඇතග එහෙත් එම කෘතිය චෙන්නායි සරසවියේ උපකුලපති විසින් දෙමළ භාෂාවෙන් රචනා කර පසු කාලයක ඉංග‍්‍රිසියට පරිවර්තනය කරනු ලැබූ 'The History of Tamil Literature' නම් කෘතියේ අඩුපාඩු සහිත සිංහල පරිවර්තනයකි.

සමීක්‍ෂකයන් අතින් සිදුවන වැරදිවලට වගකිව යුත්තේ රාජ්‍ය සාහිත්‍ය අනුමණ්ඩලයයි. පසුගිය වසරේ වැරදි පරිවර්තන කෘතිය සඳහා සම්මානය නිර්දේශ කර තිබුනේ සමාජ විද්‍යාව පිළිබඳ විශ්වවිද්‍යාල ආචාර්යවරයකු බව දැනගන්නට ලැබිණ. එතුමා මුල් කෘතිය පරිවර්තන කෘතිය සමග සැසඳිම කෙසේ වෙතත් පරිවර්තන කෘතිය එක් වරක්වත් කියවා නැත. එසේ කියැවුවා නම් සම්මානය සඳහා නිර්දේශ නොකරන බවට සැකයක් ද නැත.

මෙම තත්වයට පිළියම් වශයෙන් ගත යුතු පියවර කවරේද? පසුගිය වසර කීපය තුළ සාහිත්‍ය කෘති සමීක්‍ෂණය සඳහා පත්කර සිටි සිල්ලර සමීක්‍ෂකයන් නැවත පත් කර නොගැනීම ඒ සඳහා වන එක් පිළියමකි. සමීක්‍ෂණ කටයුතු සඳහා අනුමණ්ඩල සාමාජිකයන්ගේ පෞද්ගලික හිතවතුන් පත් කරගෙන එමගින් ඔවුන්ට දීමනාවක් ලබාදීම මගින් සාහිත්‍ය ක්‍ෂෙත‍්‍රයට සිදුවන්නේ බලවත් හානියකි. මෙම සමීක්‍ෂණ කාර්යය විශ්ව සාහිත්‍යය පිළිබඳ මූලික අවබෝධයක්වත් ඇති වෙනත් සුදුස්සන් පිරිසකට පැවරීම මැනැවැයි යෝජනා කරන්නේ එබැවිනි. එමගින් යටත් පිරිසෙයින් අලුත් වෙනසක් අපේක්‍ෂා කළ හැකිය. එසේ නැතිනම් පරණ මඩ ගොහොරුවේම ලගිමින් නැවත වරක් මඩ නාගැනීමට සාහිත්‍ය අනුමණ්ඩලයට සහ කලා මණ්ඩලයට සිදුවනු ඇත.

රාජ්‍ය සාහිත්‍ය සම්මානවලට අමතරව ස්වර්ණ පුස්තක සහ ගොඩගේ සම්මාන වැනි සම්මාන ප‍්‍රදාන කිරීමේ තවත් වැඩ පිළිවෙළවල් ඇත. එහෙත් එම වැඩ පිළිවෙළවල දුර්වලතා හෝ සාධනිය ලක්‍ෂණ පිළිබඳව අදහස් පළ කිරීමට අපේක්‍ෂා නොකරන්නේ ඒවා හුදෙක් පෞද්ගලික ආයතනවලින් සිදු කරන සේවාවන් වන හෙයිනි. එම ආයතනවල අරමුණ වෙළඳ ප‍්‍රචාරණයක් ලබා ගැනීමයි. එහෙත් රාජ්‍ය සාහිත්‍ය සම්මාන පිරිනමන්නේ මේ රටේ සමස්ත ජනතාවගේම මුදලිනි. එබැවින් එහි පාරදෘශ්‍ය භාවයක් තිබිය යුතුය. එමගින් රටට ඵලදායී සේවාවක් ලැබිය යුතුය. හැකිතාක් අවංකව හා නිරවද්‍යව කටයුතු කරන සැබෑ උගතුන් ලවා සුදුසු කෘති තෝරා සම්මාන පිරිනැමීම රාජ්‍ය සාහිත්‍ය අනුමණ්ඩලයේ පමණක් නොව ශ‍්‍රී ලංකා කලා මණ්ඩලයේද වගකීමකි. තරමක කල්වේලා ඇතිව මෙම කාරණා සඳහන් කරන්නේ සුදුස්සක් කිරීමට තවමත් ප‍්‍රමාද නැති බැවිනි.
මේ වියමන ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න-
Tags- State Literary Festival, Godage Literary Festival,Swarna Pusthaka Awards, Charles Darwin, Evolution, Sri Lanka Arts Council, Translations, Kola Pallama
Plus
ප්‍රතිචාර
අඩවි දත්ත
Facebook Page
Boondi Google+
Boondi RSS
විචක්ෂණ අධිකාරිගෙන් තවත් වියමන්
අදහස්
පරිණාමවාදයට අභියෝගයක්!!! මිනිසාගේ මීළග පරිණාමය වඳුරා ද?
තවත් අදහස් බූන්දි
විරහවේ නොස්ටැල්ජියාව, ආදරය සහ කවිය
"ඔවුන් කරන්නේ කුමක්දැයි ඔවුන් නොදනීද?"- බෙනාගේ කවිය ඉදිරියේ ඇති අනතුර- පුබුදු ජයගොඩ [Video]
"වරප්‍රසාදිත සිංහල නිරීක්ෂකයින් අතින් ලියැවෙන කවිය අවවරප්‍රසාදිත දෙමළ ජනතාව ඉවසයිද?"- ලියනගේ අමරකීර්ති [Video]
අවමානය තුරුලට ගෙන සම්මානයට බැටදීම
පිරිත් වතුර, ආසිරි පැන් වෙනුවට කවි ඇසිඩ්
බූන්දි නව ඊමේල් ලිපිනය- editorial@boondi.lk
BoondiLets
අයිසෙක් බුෂෙවිස් සිංගර් කියයි.
සාහිත‍්‍යයේ නියම හරය වන්නේ බුද්ධිය සහ හැඟීම් අතර ද ජීවිතය සහ මරණය අතර ද ඇතිවන සංග්‍රාමය යි. සාහිත්‍යය ඕනෑවට වඩා බුද්ධිමය වන විට, එනම් ආශාවන්... [More]
What's New | අලුතෙන්ම
පරිවර්තන| යෑම සහ ඒම අතර

20-Secs

(ඔක්තාවියෝ පාස් | නිලූක කදුරුගමුව) තම විනිවිද පෙනෙනබව සමඟ
ආලයෙන් බැඳුණු දහවල
අවිනිශ්චිතව ටැග්ගැහෙයි
යෑම සහ නැවතීම අතරමැද.
මුළු ලෝකයම නිසලව නැලැවෙන
මුහුදු බොක්කකිය දැන් වටකුරු පස්වරුව.... [More]
පොත්| මී පුප් සේ රස 'හෑල්ල'

2-Mins

(කේ.ඩී. දර්ශන) "තිත්ත ම තිත්ත කසායටත් සීනි මී පැණි අවශ්‍ය වන්නා සේ යකඩම යකඩ තැපැල් පෙට්ටියටත් මී පැණි පටල පිටින් ලැබීමෙන්, සතුරන්... [More]
කවි| පෙට්ටියක් දිනා ඇත!

44-Secs

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) නිමිත්ත- ගුවන්විදුලි නාලිකාවකින් පැමිණ පැවැත් වූ තරඟයකින් පිටිසරබද ගැමියෙක් නවීන රූපවාහිනියක් දිනා ඇත.

අරඹෙ ඈත ගස් ගොල්ලේ
කෝටු කඩන ඉපනැල්ලේ
චරස් චරස් අඩි පැන පැන
දර නෙළනා බාල නගෝ... [More]
සිත්තර| ගුවෙර්නිකා යථාර්ථය!

1-Mins

(කසුන් සමරතුංග) මේ පැබ්ලෝ පිකාසෝගේ 'ගුවෙර්නිකා' නම් සුප්‍රසිද්ධ සහ අති සූක්‍ෂම තෙළි වික්‍රමය යි. යුද්ධයත් කලාකරුවාත් අතර පරාසයේ ඉසියුම් සංවේදනා සහ සංකීර්ණතා... [More]
අදහස්| මරණ දඬුවම සහ සුළුතරයේ හෘද සාක්ෂිය!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) බරපතල අපරාධ කිහිපයකට මරණ දඬුවම යලි ක්‍රියාත්මක කිරීමට ගෙනා යෝජනාව පිලිබඳ සංවාදය දැන් කෙමෙන් නිවීගොස් ඇත. එහෙත් ඒ මාතෘකාව පිලිබඳ... [More]
වෙසෙස්| ආගිය අතක් නැති වූ 'මහසෝනා'

2-Mins

(තිලක් සේනාසිංහ ) "මගේ සීයා හොඳ කට්ටඬියෙක්. එයා ඔය යක්ෂයො ගැන පුදුම විදිහට විස්තර දන්නවා. කොටින්ම එයා මැරුණෙත් ගුරුකම් වැඩක් කරලා රෑ තනියම... [More]
පොත්| උතුරා යන්න ගඟ මම කැමති පොකුණට- විමසුමක්

3-Mins

(අනිල් හේරත්) ෆේස්බුක්. අද කාලයේ වඩාත්ම ආකර්ශණීය සංජානන මාධ්‍යය විය යුතු ය. බොහෝ දෙනා බොහෝ දෑ ලියන. කවි කෙටිකතා විචාර ඈ විවිධ... [More]
කවි| මා බිරිඳ උවැසියක වී

10-Secs

(රෝහණ පොතුලියැද්ද) දැල් තිර අතරින්
පෙනෙයි ඈ
ඔබ යනු, මොබ එනු
තෙල් මල් ගෙන, සුවඳ දුම් ගෙන

මල්, දෝතක්... [More]
ඔත්තු| උතුරා යන්න ගඟ මම කැමති පොකුණට - සැප්. 07

10-Secs

තුෂාරිකා ඇන්තනි ගේ පළමු කාව්‍ය සංග්‍රහය, 'උතුරා යන්න ගඟ මම කැමති පොකුණට' 2018 සැප්තැම්බර් 07... [More]
කතන්දර| සැප්තැම්බරයේ දවසක්

10-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) පණිවිඩයක් අරන් ඇවිත් හිටි විජයගෙ රාජ සේවකයා මං දිහා බලා හිටියෙ පිළිතුරු ලිපියක් යවනවා ද නැද්ද නැත්නම් මං යන්නද වගේ... [More]
වෙසෙස්| පාවුලෝ කොයියෝ හෙවත් පිස්සෙකු ගේ කතාව

5-Mins

(කසුන් සමරතුංග) පිස්සෙකුට පොත් ලියන්න පුළුවන්ද? පොඞ්ඩක් ඉන්න, සටහන ආරම්භයේ ම පිහියකින් ඇන්න වගේ එහෙම ප‍්‍රශ්නයක් ඇහුව ම මට දැනෙනවා නිකං මොකක්දෝ... [More]
කවි| නගා මැරූ අල....

33-Secs

(කේ.කේ. සමන් කුමාර [සර්පයා]) නුඹ පිච්ච කැකුළකි
පිළිකන්නක පිපි.
ඉඳුල් වතුරින් නුඹව නහවනා
උන්ටද සිනා සළනා.
කිඩාරං මලකැයි කියනා
උන්ටද සුවඳ දී... [More]
කවි| උතුරින් දකුනට

22-Secs

(දර්ශන මේදිස් ) (උප මාතෘකාව: පීඩිත ජාතියේ පීඩිතයෙකුගෙන් පීඩක ජාතියේ පීඩිතයෙකුට)

සබඳ අපි කඳු නොවෙමු
උනුන් පරයා නැගෙන
සුනිල දිය කඳුරු වෙමු
එකම කන්දෙන් වැටෙන... [More]
කවි| බෝධිසත්ව ගබ්සාව

15-Secs

(කුමාර හෙට්ටිආරච්චි) නිල් මල් බිසව් උකුලේ බිම් මල් පිපුණී
පන්දම් වැටේ සල් මල් ඔසරිය රැඳුණී
නේරංජනා ගඟ දෑසින් ඇද වැටුණී
පස් මහ බැලුම් නොබලා කුස පිළිසිඳුණී

සඳුන් සුවඳ මල් ගෝමර ළැම තොරණේ... [More]
පොත්| ලිස්සන පපුව මැද නොලිස්සන ගැහැනු සලකුණ

7-Mins

(හර්ෂිනී පුෂ්පමාලා ආරච්චිගේ) සාහිත්‍ය නිර්මාණ අතර භාවික ගුණයෙන් වඩා වැඩි සාහිත්‍යාංගය කවිය යයි සිතමි. තේමාත්මක ගැඹුරත්, කාව්‍යෝචිත බසත්, බහු විධ අරුත් සපයන භාෂා... [More]
කවි| දුම්මල ගලට ගිය අම්මා

20-Secs

(නන්දන වීරසිංහ) දුම්මල ගල ඉමේ මහ මූකලානේ
අඳෝනාව ඇඟ හීගඩු නඟන්නේ
කන්දේ් පරවේණී උළලේනියන්නේ
රෑ සමයමේ ඇයි මා බය කරන්නේ

අපෙ අම්මා දුම්මල ගලවන්න ගියා... [More]
කරන්ට්ස්| විප්ලවවාදියකුගේ නඩු විභාගය

39-Secs

(පරාක්‍රම කොඩිතුවක්කු) I.
(පාසලේ රපෝර්තුව)

උගන්වන සියලු දේ සැක කරයි
ප්‍රශ්න කරයි
අසම්මත ලෙස සිතයි... [More]
කවි| වස්සානය

45-Secs

(රත්න ශ්‍රී විජේසිංහ) ඔය දෑල දොඩමලු ය, සුවඳ බැරුවා ඉන්ට
නිල් වතුර තුරුලු කර කෙසේ අතහැර යම් ද?
කෙකටියා පඳුර සුදු මල් පොකුර වඩාගෙන
සොඳුර, නුඹ වාගේ ම හිනැහේය මා එක්ක

කුඹුක් අතු වතුර අතගගා නැමිලා දියට... [More]
Boondi Dot Lk · බූන්දියේ අපේ වැඩක් · editorial@boondi.lk
Home · Currents · Raha · Sookiri · Kavi · Dosi · Music · Plus · Facebook