Facebook
Twitter
Google+
YouTube
Blog
RSS Feed
රත්තරං ටික
සීත කාලෙත් මල් වවන්න පුළුවන් කියලා පිස්සො කට්ටියක් තීරණය කළා.
බූන්දි, 08:52:50
"ඔව්, මගේ කොල්ලා කියලා කියන්නෙ, මං පියානෝ එක ගහන කල් මේ දැන් අතන බලා ගෙන ඉන්න ඔල්මාදංකාරයා නං....."

"එයා ඇත්තටම පෙනුමයි."

නිශ්ශබ්ද වන්නැයි දේශකයා කියන විට ඔවුන්ගේ සාකච්ඡාව නතර වුණේ ය. රෝස මල මත ආරම්මණය රන්දා තම තමන්ගේ හිත් හිස් කරගන්නා සේ ඔහු සියල්ලන්ගෙන් ඉල්ලා සිටියේ ය.

"සිතුවිලි ආපහු ඒවි. ඒත් ඒවා පැත්තකට තල්ලු කරන්න බලන්න. අපිට තේරීම් දෙකක් තියෙනවා. එක්කෝ හිත පාලනේ කරගන්න. එහෙම නැත්නං හිත අපිව පාලනේ කරාවි. පස්සෙ කියපු අත්දැකීම තමයි අපි කාටත් හුරු. අනාරක්ෂාව, බය, සැක සංකාව, ස්නායු දුර්වලකම් වගේ දේවල් වලට අපි ඉඩ අරිනවා අපිව පෙරළගෙන යන්න. මොකද, අපි කා තුළත් ස්වයං විනාශකාරී නැමියාවක් තියෙන නිසා."

"තමන් පිළිබඳ පාලනේ නැතිකමයි, පිස්සුවයි එකට පටලවා ගන්න එපා. මතක තියා ගන්න, සුෆි සම්ප‍්‍රදායේ ගුරුවරයාට, නස්රුදීන්ට, කවුරුත් කියන්නෙ පිස්සා කියලා. තමන්ගෙ මිනිස්සු ඔහුව පිස්සෙක් විදියට ගන්න නිසාම තමයි, ඔහුට පුළුවන් වෙලා තියෙන්නෙ තමන් කැමති දෙයක් කරන්නත්, තමන් කැමති දෙයක් කියන්නත්. මධ්‍යතන යුගේ මේ තත්ත්වෙ තිබුණා රජගෙදර අන්දරේට. යම් යම් තර්ජන ගැන රජ්ජුරුවන්ට සැළ කරන්න ඇමතිවරු බයයි. මොකද, තමන්ගෙ තානාන්තර ගහලා යයි කියලා. ඒ වගේ වෙලාවට මේ රජ වාසල කවටයා තමයි රජ්ජුරුවන්ට අර වගේ ආරංචි කියන්නෙ."

"අපි සම්බන්ධයෙනුත් වෙන්න ඕනෙ ඒකයි. පිස්සුවෙන් ඉන්න. ඒත් සාමාන්‍ය මිනිස්සු වගේ හැසිරෙන්න. අනිත් මිනිස්සුන්ගෙන් වෙනස් කෙනෙක් වෙන්න බය වෙන්න එපා. ඒත් ඒක කරන්න ඕනේ අනුන්ගෙන් කැපී පේන්න නෙවෙයි. දැන් මේ මල ගැන හිත එලවන්න. සැබෑ 'මම' එළිදරව් ගන්න."

"සැබෑ 'මම' කියන්නෙ කවුද?" වෙරෝනිකා ඇසුවාය.

එතැන සිටි අනිත් අය එය දැන සිටියා වන්නට පුළුවන. ඉතිං මොකෝ? අනුන් කුමක් සිතනවා දැයි සිතීම, හැකි තාක් අඩුවෙන් කිරීමට පුරුදු විය යුතුය.

බාධා කිරීමෙන් මිනිසා තරමක් විමතියට පත් වූ බවක් පෙණුනි. එහෙත් ඔහු ප‍්‍රශ්නයට පිළිතුරු දුන්නේ ය.

"ඔයා ට. අනිත් අය හදලා තියෙන 'ඔයාට' නෙවෙයි."

අභ්‍යාස කිරීමට වෙරෝනිකා අදිටන් කර ගත්තාය. තමා කවුදැයි ගවේෂණය කිරීමට සමස්ත අවධානය යොමු කළ යුතුව තිබේ. විලෙත් හි ගත කළ ඒ දින කිහිපය තුළ හිතට ආ ඇතැම් හැඟීම් ඊට පෙර කිසිදාක එතරම් තදින් ඇගේ හිතට දැනී නැත. වෛරය, බය, ආලය, කුතුහලය, ජීවිත තෘෂ්ණාව ඒ අතර විය. ඇතැම් විට මාරි නිවැරදි විය හැක. ලිංගික සුරතාන්තය සාක්ෂාත් කරගැනීම යනු කුමක්දැයි සැබැවින්ම ඈ දැන සිටියා ද? නැත්නම් ඈ ද ගොස් සිටියේ පිරිමින් විසින් රැගෙන යාමට කැමති දුර දක්වා පමණක් ද?

මිනිසා බට නළාව වයන්නට පටන් ගත්තේ ය. ක‍්‍රම ක‍්‍රමයෙන් ඇගේ ආත්මය සංගීතය ට සැතපුණේ ය. එවිට මල වෙත අවධානය යොමු කිරීමට ඈ සමත් විය. දොස්තර ඉගෝර්ගේ නිරීක්ෂණය කාමරයෙන් ආ වේලේ සිට ඈට පූර්ණ සුවයක් දැනී තිබිණ. ඇතැම් විට ඒ, දෙන ලද බෙහෙත් වල ක‍්‍රියාකාරිත්වය නිසා වන්නට ද පුළුවන.

අද හෙට ම තමා මැරෙන්නට යන බව ඈ දැන සිටියා ය. ඉතිං කුමට බය වන්න ද? බය වීමෙන් අත්වන සෙතක් නැත. ඉරණම් කෙටී ඇති හෘදයාබාධය ඒ මඟින් වළකින්නේ නැත. හොඳ ම දෙය වන්නේ, ඉතිරිව ඇති ටික කාලයේ දිවා රෑ නො තකා ජීවිතේ රස විඳීමයි.

සංගීතය සන්සුන් ය. දාන සාලාවේ මළානික එළිය ආගමික සිරියක් ගෙනාවේ ය. ආගම තමාගේ අභ්‍යන්තරයට වැද තවමත් ඉතිරිව ඇති විශ්වාස සහ ඇදහීම් කවරේ දැයි නො බැලිය යුත්තේ ඇයි?

එහෙත් සංගීතය විසින් ඈ ගෙන ගියේ වෙනත් දිසාවකට ය. "හිත හිස් කරගන්න. කිසිවක් ගැන නො සිතන්න. නිකම්ම වෙන්න." ඒ අත්දැකීමට යට වෙන්නට ඈ සිය සිතට ඉඩ හැරියා ය. ඇසිපිය නො හෙළා මල දෙස බලා සිටිද්දී තමා කවරෙක් දැයි ඈ දුටුවා ය. ඒ දර්ශනයෙන් ඈ පිනා ගියේ ය. එතරම් ඉක්මන් වීම ගැන පමණක් හිත මුල්ලක තුනී දුකක් ඉපදිණ.

වෙරෝනිකා මැරෙන්න තීරණය කරයි -2000 (පිටු: 108-110)
['Veronika decides to die' by Paulo Coelho]
මේ වියමන ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න-
Tags- Veronica Decides to Die, Paulo Coelho, Best Selling Novel
Plus
ප්‍රතිචාර
අඩවි දත්ත
Facebook Page
Boondi Google+
Boondi RSS
පාවුලෝ කොයියෝගෙන් තවත් වියමන්
රත්තරං ටික
පළතුරු සහ චාරිත්‍රය
රත්තරං ටික
මිත්‍රත්වයේ ගිනිසිළුව
වෙසෙස්
පාවුලෝ කොයියෝගෙන් ලේඛනයට උපදෙස්
BoondiLets
පාවුලෝ කොයියෝ ලියයි.
කතා-බස්
වෙනස් වීම| පාවුලෝ කොයියෝ සමග සංවාදයක්
තවත් රත්තරං ටික
ඇඬෙන තරමට ජීවත් ව මැරෙමු!
මතක පෙට්ටි සහ ගින්දර
වරෙං වරෙං සුළංනේ- සුළං සුළං වරෙන්නේ
රිද්මයක් නැතිකම තමයි බවුල් වල රිද්මය. උමතුව.
සිස්ටම් vs ඕටී
BoondiLets
පියදෝර් දොස්තෝව්ස්කි කියයි.
පව්කාරයෙකුට චෝදනා කොට පිළිකෙව් කිරීම තරම් පහසු අන් කිසිවක් නැත. එපරිදිම, පව්කාරයෙකු තේරුම් ගැනීම තරම් අපහසු අන් කිසිවක් ද නැත!
What's New | අලුතෙන්ම
කෙටියෙන්| මොන එල්ලුං ගස් ද?

10-Secs

(සුරත්) කුඩුකාරයෝ ටික විජහට එල්ලාලා
බේරා ගනිමු රට ඒකයි හදිස්සිය
මෙත්පල් මැතිඳු මුර ගානා හැටි දැකලා
ගිරවා මගේ දුන්නා එල ටෝක් එකක්

"එල්ලිය යුතු එවුන් දා ගෙන රෙදි අස්සේ... [More]
පොත්| උමතු වාට්ටුවට අප්පචිචී ඇවිත්!

6-Mins

(කේ.ඩී. දර්ශන) 'උඹට එහෙම යන්න බැහැ උඹ ඉන්න ඕනෙ මම ළඟ. මගේ හෙවණැල්ලෙන් මිදෙන්න උඹට බැහැ.'
(-41 පිට)

'මම ගල් ගැහී අප්පච්චී දෙස බලාගෙන... [More]
කවි| ජානූ! පේ‍්‍රමයෙන් විතැන් විය හැකි දැයි මට කියන්න

24-Secs

(තුෂාරි ප්‍රියංගිකා) එකින් එක මතක අහුලමි
මංජුසාවකි හදවත මතක අහුරමි
සීත හිමයේ මිදුණු හිමකැටිති යට
ඔබට කවි ලියා සඟවමි
ජානූ!
පසුපස සෙවණැල්ල සේ ඇදෙමි... [More]
පොත්| සෞන්දර්යය වෙනුවට කටු අතු- අපේ යුගයේ උරුමය!

13-Mins

(චූලානන්ද සමරනායක) කිවිඳියකගෙ කාව්‍ය ග‍්‍රන්ථයක් එළිදක්වන මොහොතක ඇගේ කවියට ප‍්‍රවේශ වෙන්න වඩාම සුදුසු මාවත මොකක්ද? මේක ටිකක් විසඳගන්න අමාරු ප‍්‍රශ්ණයක්. මොකද අද... [More]
ඔත්තු| 'නො පවතිනු වස් ප්‍රේමය ව පවතිමි' සහ 'පියා නො හැඹූ පියාපත්'- දෙසැ. 01

11-Secs

මාලතී කල්පනා ඇම්බ්‍රෝස්ගේ 'නො පවතිනු වස් ප්‍රේමය ව පවතිමි' සහ 'පියා නො හැඹූ පියාපත්' කාව්‍ය... [More]
වෙසෙස්| වාලම්පුරි- වාසනාව, විහිළුව සහ මිත්‍යාව

1-Mins

(තාරක වරාපිටිය) ලංකාවේ ඉහළ "අලෙවි වටිනාකමක්" ඇති, ‘අනුහස් ඇති’ ගුප්ත වස්තුවකි වාලම්පුරිය. මෙම ‘වටිනාකම’ තීරණය වන්නේ එහි ඇති ද්‍රව්‍යමය වටිනාකම හෝ වෙනත්... [More]
පොත්| "මතක වන්නිය" හෙවත් උතුරේ ශේෂ පත්‍රය

3-Mins

(සුරෝෂන ඉරංග) කලා කෘතියකින් භාවමය කම්පනයක් ඇතිකළ හැකි නම් එයට කිසියම් සමාජ බලපෑමක් සිදුකළ හැකිය. එසේ කම්පනයත්, පශ්චාත්තාපයත් ජනිත කළ, දමිළ බසින්... [More]
අදහස්| විද්‍යාවේ සියවසක පිම්ම!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) පසුගිය සියවසේ මිනිස් ශිෂ්ඨාචාරය මුහුණපෑ ප්‍රධාන මාරක අභියෝග තුන වුයේ වසංගත, සාගත හා සංග්‍රාමයන්ය. ඒ සියවස තුල එසේ ඉන් මියැදුන... [More]
කරන්ට්ස්| "අඟ"

19-Secs

(උපුල් සේනාධීරිගේ) අංඟ පුලාවකට නැති මිනිස්සු
තම හිස අත ගෑහ
අඟක්... ඔව් අඟක්
රයිනෝසිරසක හැඩගත් අඟක්
මොළයක් නැති සිරසක්
තෙතක් නැති හදවතක්... [More]
වෙසෙස්| ඇනා කැරනිනා සහ ඇනා ස්ටෙපානොව්නා

7-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) ලියෝ තෝල්ස්තෝයි විරචිත ඇනා කැරනිනා නවකතාවේ ප්‍රධාන කථා නායිකාව වන ඇනා අර්කෙඩියෙව්නා කැරනිනා නමැති චරිතය ගොඩනැංවීම සඳහා තෝල්ස්තොයිට කාන්තාවන් කිහිප... [More]
පරිවර්තන| යෑම සහ ඒම අතර

20-Secs

(ඔක්තාවියෝ පාස් | නිලූක කදුරුගමුව) තම විනිවිද පෙනෙනබව සමඟ
ආලයෙන් බැඳුණු දහවල
අවිනිශ්චිතව ටැග්ගැහෙයි
යෑම සහ නැවතීම අතරමැද.
මුළු ලෝකයම නිසලව නැලැවෙන
මුහුදු බොක්කකිය දැන් වටකුරු පස්වරුව.... [More]
පොත්| මී පුප් සේ රස 'හෑල්ල'

2-Mins

(කේ.ඩී. දර්ශන) "තිත්ත ම තිත්ත කසායටත් සීනි මී පැණි අවශ්‍ය වන්නා සේ යකඩම යකඩ තැපැල් පෙට්ටියටත් මී පැණි පටල පිටින් ලැබීමෙන්, සතුරන්... [More]
කවි| පෙට්ටියක් දිනා ඇත!

44-Secs

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) නිමිත්ත- ගුවන්විදුලි නාලිකාවකින් පැමිණ පැවැත් වූ තරඟයකින් පිටිසරබද ගැමියෙක් නවීන රූපවාහිනියක් දිනා ඇත.

අරඹෙ ඈත ගස් ගොල්ලේ
කෝටු කඩන ඉපනැල්ලේ
චරස් චරස් අඩි පැන පැන
දර නෙළනා බාල නගෝ... [More]
සිත්තර| ගුවෙර්නිකා යථාර්ථය!

1-Mins

(කසුන් සමරතුංග) මේ පැබ්ලෝ පිකාසෝගේ 'ගුවෙර්නිකා' නම් සුප්‍රසිද්ධ සහ අති සූක්‍ෂම තෙළි වික්‍රමය යි. යුද්ධයත් කලාකරුවාත් අතර පරාසයේ ඉසියුම් සංවේදනා සහ සංකීර්ණතා... [More]
අදහස්| මරණ දඬුවම සහ සුළුතරයේ හෘද සාක්ෂිය!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) බරපතල අපරාධ කිහිපයකට මරණ දඬුවම යලි ක්‍රියාත්මක කිරීමට ගෙනා යෝජනාව පිලිබඳ සංවාදය දැන් කෙමෙන් නිවීගොස් ඇත. එහෙත් ඒ මාතෘකාව පිලිබඳ... [More]
වෙසෙස්| ආගිය අතක් නැති වූ 'මහසෝනා'

2-Mins

(තිලක් සේනාසිංහ ) "මගේ සීයා හොඳ කට්ටඬියෙක්. එයා ඔය යක්ෂයො ගැන පුදුම විදිහට විස්තර දන්නවා. කොටින්ම එයා මැරුණෙත් ගුරුකම් වැඩක් කරලා රෑ තනියම... [More]
පොත්| උතුරා යන්න ගඟ මම කැමති පොකුණට- විමසුමක්

3-Mins

(අනිල් හේරත්) ෆේස්බුක්. අද කාලයේ වඩාත්ම ආකර්ශණීය සංජානන මාධ්‍යය විය යුතු ය. බොහෝ දෙනා බොහෝ දෑ ලියන. කවි කෙටිකතා විචාර ඈ විවිධ... [More]
කවි| මා බිරිඳ උවැසියක වී

10-Secs

(රෝහණ පොතුලියැද්ද) දැල් තිර අතරින්
පෙනෙයි ඈ
ඔබ යනු, මොබ එනු
තෙල් මල් ගෙන, සුවඳ දුම් ගෙන

මල්, දෝතක්... [More]
Boondi Dot Lk · බූන්දියේ අපේ වැඩක් · editorial@boondi.lk
Home · Currents · Raha · Sookiri · Kavi · Dosi · Music · Plus · Facebook