Facebook
Twitter
Google+
YouTube
Blog
RSS Feed
රත්තරං ටික
සීත කාලෙත් මල් වවන්න පුළුවන් කියලා පිස්සො කට්ටියක් තීරණය කළා.
බූන්දි, 08:52:50
"ඔව්, මගේ කොල්ලා කියලා කියන්නෙ, මං පියානෝ එක ගහන කල් මේ දැන් අතන බලා ගෙන ඉන්න ඔල්මාදංකාරයා නං....."

"එයා ඇත්තටම පෙනුමයි."

නිශ්ශබ්ද වන්නැයි දේශකයා කියන විට ඔවුන්ගේ සාකච්ඡාව නතර වුණේ ය. රෝස මල මත ආරම්මණය රන්දා තම තමන්ගේ හිත් හිස් කරගන්නා සේ ඔහු සියල්ලන්ගෙන් ඉල්ලා සිටියේ ය.

"සිතුවිලි ආපහු ඒවි. ඒත් ඒවා පැත්තකට තල්ලු කරන්න බලන්න. අපිට තේරීම් දෙකක් තියෙනවා. එක්කෝ හිත පාලනේ කරගන්න. එහෙම නැත්නං හිත අපිව පාලනේ කරාවි. පස්සෙ කියපු අත්දැකීම තමයි අපි කාටත් හුරු. අනාරක්ෂාව, බය, සැක සංකාව, ස්නායු දුර්වලකම් වගේ දේවල් වලට අපි ඉඩ අරිනවා අපිව පෙරළගෙන යන්න. මොකද, අපි කා තුළත් ස්වයං විනාශකාරී නැමියාවක් තියෙන නිසා."

"තමන් පිළිබඳ පාලනේ නැතිකමයි, පිස්සුවයි එකට පටලවා ගන්න එපා. මතක තියා ගන්න, සුෆි සම්ප‍්‍රදායේ ගුරුවරයාට, නස්රුදීන්ට, කවුරුත් කියන්නෙ පිස්සා කියලා. තමන්ගෙ මිනිස්සු ඔහුව පිස්සෙක් විදියට ගන්න නිසාම තමයි, ඔහුට පුළුවන් වෙලා තියෙන්නෙ තමන් කැමති දෙයක් කරන්නත්, තමන් කැමති දෙයක් කියන්නත්. මධ්‍යතන යුගේ මේ තත්ත්වෙ තිබුණා රජගෙදර අන්දරේට. යම් යම් තර්ජන ගැන රජ්ජුරුවන්ට සැළ කරන්න ඇමතිවරු බයයි. මොකද, තමන්ගෙ තානාන්තර ගහලා යයි කියලා. ඒ වගේ වෙලාවට මේ රජ වාසල කවටයා තමයි රජ්ජුරුවන්ට අර වගේ ආරංචි කියන්නෙ."

"අපි සම්බන්ධයෙනුත් වෙන්න ඕනෙ ඒකයි. පිස්සුවෙන් ඉන්න. ඒත් සාමාන්‍ය මිනිස්සු වගේ හැසිරෙන්න. අනිත් මිනිස්සුන්ගෙන් වෙනස් කෙනෙක් වෙන්න බය වෙන්න එපා. ඒත් ඒක කරන්න ඕනේ අනුන්ගෙන් කැපී පේන්න නෙවෙයි. දැන් මේ මල ගැන හිත එලවන්න. සැබෑ 'මම' එළිදරව් ගන්න."

"සැබෑ 'මම' කියන්නෙ කවුද?" වෙරෝනිකා ඇසුවාය.

එතැන සිටි අනිත් අය එය දැන සිටියා වන්නට පුළුවන. ඉතිං මොකෝ? අනුන් කුමක් සිතනවා දැයි සිතීම, හැකි තාක් අඩුවෙන් කිරීමට පුරුදු විය යුතුය.

බාධා කිරීමෙන් මිනිසා තරමක් විමතියට පත් වූ බවක් පෙණුනි. එහෙත් ඔහු ප‍්‍රශ්නයට පිළිතුරු දුන්නේ ය.

"ඔයා ට. අනිත් අය හදලා තියෙන 'ඔයාට' නෙවෙයි."

අභ්‍යාස කිරීමට වෙරෝනිකා අදිටන් කර ගත්තාය. තමා කවුදැයි ගවේෂණය කිරීමට සමස්ත අවධානය යොමු කළ යුතුව තිබේ. විලෙත් හි ගත කළ ඒ දින කිහිපය තුළ හිතට ආ ඇතැම් හැඟීම් ඊට පෙර කිසිදාක එතරම් තදින් ඇගේ හිතට දැනී නැත. වෛරය, බය, ආලය, කුතුහලය, ජීවිත තෘෂ්ණාව ඒ අතර විය. ඇතැම් විට මාරි නිවැරදි විය හැක. ලිංගික සුරතාන්තය සාක්ෂාත් කරගැනීම යනු කුමක්දැයි සැබැවින්ම ඈ දැන සිටියා ද? නැත්නම් ඈ ද ගොස් සිටියේ පිරිමින් විසින් රැගෙන යාමට කැමති දුර දක්වා පමණක් ද?

මිනිසා බට නළාව වයන්නට පටන් ගත්තේ ය. ක‍්‍රම ක‍්‍රමයෙන් ඇගේ ආත්මය සංගීතය ට සැතපුණේ ය. එවිට මල වෙත අවධානය යොමු කිරීමට ඈ සමත් විය. දොස්තර ඉගෝර්ගේ නිරීක්ෂණය කාමරයෙන් ආ වේලේ සිට ඈට පූර්ණ සුවයක් දැනී තිබිණ. ඇතැම් විට ඒ, දෙන ලද බෙහෙත් වල ක‍්‍රියාකාරිත්වය නිසා වන්නට ද පුළුවන.

අද හෙට ම තමා මැරෙන්නට යන බව ඈ දැන සිටියා ය. ඉතිං කුමට බය වන්න ද? බය වීමෙන් අත්වන සෙතක් නැත. ඉරණම් කෙටී ඇති හෘදයාබාධය ඒ මඟින් වළකින්නේ නැත. හොඳ ම දෙය වන්නේ, ඉතිරිව ඇති ටික කාලයේ දිවා රෑ නො තකා ජීවිතේ රස විඳීමයි.

සංගීතය සන්සුන් ය. දාන සාලාවේ මළානික එළිය ආගමික සිරියක් ගෙනාවේ ය. ආගම තමාගේ අභ්‍යන්තරයට වැද තවමත් ඉතිරිව ඇති විශ්වාස සහ ඇදහීම් කවරේ දැයි නො බැලිය යුත්තේ ඇයි?

එහෙත් සංගීතය විසින් ඈ ගෙන ගියේ වෙනත් දිසාවකට ය. "හිත හිස් කරගන්න. කිසිවක් ගැන නො සිතන්න. නිකම්ම වෙන්න." ඒ අත්දැකීමට යට වෙන්නට ඈ සිය සිතට ඉඩ හැරියා ය. ඇසිපිය නො හෙළා මල දෙස බලා සිටිද්දී තමා කවරෙක් දැයි ඈ දුටුවා ය. ඒ දර්ශනයෙන් ඈ පිනා ගියේ ය. එතරම් ඉක්මන් වීම ගැන පමණක් හිත මුල්ලක තුනී දුකක් ඉපදිණ.

වෙරෝනිකා මැරෙන්න තීරණය කරයි -2000 (පිටු: 108-110)
['Veronika decides to die' by Paulo Coelho]
මේ වියමන ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න-
Tags- Veronica Decides to Die, Paulo Coelho, Best Selling Novel
Plus
ප්‍රතිචාර
අඩවි දත්ත
Facebook Page
Boondi Google+
Boondi RSS
පාවුලෝ කොයියෝගෙන් තවත් වියමන්
රත්තරං ටික
පළතුරු සහ චාරිත්‍රය
රත්තරං ටික
මිත්‍රත්වයේ ගිනිසිළුව
වෙසෙස්
පාවුලෝ කොයියෝගෙන් ලේඛනයට උපදෙස්
BoondiLets
පාවුලෝ කොයියෝ ලියයි.
කතා-බස්
වෙනස් වීම| පාවුලෝ කොයියෝ සමග සංවාදයක්
තවත් රත්තරං ටික
ඇඬෙන තරමට ජීවත් ව මැරෙමු!
මතක පෙට්ටි සහ ගින්දර
වරෙං වරෙං සුළංනේ- සුළං සුළං වරෙන්නේ
රිද්මයක් නැතිකම තමයි බවුල් වල රිද්මය. උමතුව.
සිස්ටම් vs ඕටී
බූන්දි නව ඊමේල් ලිපිනය- editorial@boondi.lk
BoondiLets
දාර්ශනිකයා සහ මී පැටවු
ආචාර්ය ඊ. ඩබ්ලිව්. අදිකාරම් මහත්මෝ පුදුම මොළොක් සිතක් ඇති කුළුණු බර කෙනෙකි. දවසෙක ඒ මහතාණන් ගේ නිවසට මම ගියෙමි. තමන්ගේ කාරය එහි ම තිබියදී කොහේ... [More]
What's New | අලුතෙන්ම
ඔත්තු| කැටිපෙගෙන් 'හමුවෙන්න තවම හැකි කොම්රේඩ්' - ජුලි 24

16-Secs

විමල් කැටිපෙආරච්චි විසින් රචිත පළමු කාව්‍ය සංග්‍රහය 'හමුවෙන්න තවම හැකි කොම්රේඩ්' 2018 ජූලි 24 දා... [More]
කවි| මල් බදාගෙන ගස් මැරෙන්නේ අන්න ඒකයි ශාන්තී

36-Secs

(සඳිනි ප්‍රාර්ථනා තෙන්නකෝන්) අන්න කෙළවර මලක් පිපිලා,
ඔබත් දැක්කද ශාන්තී,
ගමේ මුදුනෙම අහස කිට්ටුව,
හිනා නගනව ශාන්තී

තල මලක් නම් මළ ගෙයක්,... [More]
කවි| ඒ මුහුණ

31-Secs

(මංජුල වෙඩිවර්ධන) ඒ මුහුණ අහිංසක වෙන්න බැරිකමක් නෑ
ඒත් ඒ ආදරේ අහිංසක නෑ.

කටහඬත් නිවී ඇති බව ඇත්ත
පපුව ඇතුළට ඇවිත්
හෘද සන්තානයේ අඩි තබා ඇවිදිද්දි... [More]
කවි| ෂැන්ග්‍රිලා....

25-Secs

(දමිත් වැලිකල) නොයන්න සැංඟිලා
ඉන්න බැරිද මාත් එක්ක ළං වෙලා...
අත් අල්ලං කතා කරමු හිනැහිලා..
දකින දකින හැම හීනෙම ෂැන්ග්‍රිලා..
උඹ හිටියා මං යන මං අවුරලා..... [More]
පරිවර්තන| අදේශපාලනික බුද්ධිමතුන්

30-Secs

(ඔටෝ රෙනෙ කැස්ටිලෝ | මහේෂ් මුණසිංහ) එක් දිනෙක
මගේ රටෙහි වෙසෙන
අදේශපාලනික බුද්ධිමතුන් ව
ප්‍රශ්න කරාවි
සාමාන්‍ය මිනිසුන් පැමිණ
එදිනෙදා දිවි ගැටගහන... [More]
කවි| ඇනා සර්ගෙව්යනාගේ කවිය

24-Secs

(මොනිකා රුවන් පතිරණ) ජීවිතයෙ ගැල ඇදුණු වසර යුග
ගිම් නොනිමි එකම දිගු ගමනක් ය
තැවුල් ගිනි පුළිඟු හද සිදුරු කළ
කිහිරඟුරු විසුළ මරු කතරක්ය

නිල දිදුල කදෝ පැණි එළියෙහි ද... [More]
කතන්දර| ගල් වඩුවා ('හූමිටි කතා')

2-Mins

(ආර්. කුෂ්නේරෝවිච් | දැදිගම වී. රුද්‍රිගු) එකෝමත් එක රටක ගල් වඩුවෙක් ගල් කඩමින් හිටියා. හිටි හැටියේම අසුන් පිට නැග ගත් මිනිසුන් කෑ ගහන හැටි ඇසුණා;

"දණ... [More]
රංග| 'පක්ෂීහු'- ඇරිස්ටොෆනීස්ගේ යුතෝපියානු සිහිනය

3-Mins

(චින්තා පවිත්‍රානි) ඇරිස්ටොෆනීස්ගේ නාට්‍ය නිර්මාණ අතුරින් ශ්‍රව්‍ය හා දෘශ්‍ය ප්‍රයෝගයන්ගෙන් අනූන වූත් වඩාත් නිර්මාණාත්මක වූත් නාට්‍යය හැටියට පිළිගැනෙන්නේ The Birds (පක්ෂීහු) නාට්‍යයයි.... [More]
වෙසෙස්| අපි තමයි නියම විප්ලවකාරයෝ..!

6-Mins

(කසුන් සමරතුංග) මට 'ඇය' මුණ ගැසුණේ අහම්බයකිනි. මගේ මිතුරෙකුගේ මැදිහත්වීමෙනි.

"ඔය ඉතින් ඔයත් මං දිහා බලන්නේ අමුතු විදියට. එතකොට ඉතින් අනිත් මිනිස්සු ගැන... [More]
වෙසෙස්| දත්තවාදී යුගයේ විප්ලවවාදින් හඳුනාගනිමු!

6-Mins

(සරද සමරසිංහ) ඉතිහාස හා සමාජ විද්‍යා විශේෂඥයෙකු වන යුවෙල් නෝව් හරාරි (Yuval Noah Harari) විසින් රචිත Homo Deus නොහොත් 'මීළඟ හතළිස් වසරේ... [More]
කතා-බස්| "පියවරු සහ පුත්තු"- සුමති සිවමෝහන් සමග කතාබහක්

8-Mins

(සමන් එම්. කාරියකරවන) මේ වසරේ මාර්තු මාසයේ දී ඉන්දියාවේ හයිද්‍රාබාද්හි පැවති ඉන්දියානු ලෝක සිනමා උලෙළේ දී හොඳ ම චිත්‍රපටයට හිමි ජූරි සම්මානය දිනා... [More]
කතන්දර| "අලි සෙල්ලං හා ලෙල්ලං!" [ළමා කාටූන් වීඩියෝව]

42-Secs

"අලි සෙල්ලං හා ලෙල්ලං!"- පොඩිත්තන්ට විනෝදාත්මක කතන්දරයක් [කාටූන්]- Sanjiv Jaiswal 'Sanjay' ලියා, Ajit Narayan සිත්තම් කළ 'Playtime' ඉන්දියානු ළමා කතන්දරයේ... [More]
පරිවර්තන| මගේ බිරිඳගේ ඇස් හිරු වගේ නෑ

59-Secs

(විලියම් ශේක්ස්පියර් | චින්තා පවිත්‍රානි) මගේ බිරිඳගේ ඇස් හිරු වගේ නෑ
පබළු ඇගේ දෙතොලේ රතට වඩා බොහෝ රතු පාටයි
හිම සුදු වී නම් ඇගේ පියයුරු අවපැහැ මන්ද?

කෙස් වයර් වී නම් ඇගේ හිසේ කළු වයර් වැවේ
මා රෝස, රතු හා සුදු පෑ රෝස මල් දැක තිබේ,... [More]
කවි| සටහන්ය; සුන්දර ගමක; මළගෙයක...

11-Secs

(විකුම් ජිතේන්ද්‍ර) සුදු රැළි පාලම්ය මග
කිඳුරා නිදිය සාලයෙහි

විඩාබර වූ ඉකියකි
අම්මෙකි
ආදරේ බර ඉල්ලාගෙන... [More]
කවි| ගරු අධිකරණයෙන් අවසරයි..!

46-Secs

(ජනිත් විතාරණගේ) අත තබා දිවුරන්න පුළුවන් ස්වාමිනි බොරු නෙවෙයි කියලා
මැරෙන්නට හිත හදාගෙන මම රේල් පාරෙත් ලැගන් ඉඳලා
කෝච්චිය දුර ඈත එනකොට තාත්තගේ බොන බෙහෙත් මැවිලා
කරන්නම වෙන දෙයක් නැති තැන ගියේ එතනට අම්මපල්ලා

පහන් කොච්චර එළිය දුන්නත් කැඩුන පසු කුණු ගොඩට හින්දා... [More]
වෙසෙස්| සුන්දර කළු කෙල්ල- රූපී කෞවුර්ගේ අතිශය සුන්දර ආත්මය!

2-Mins

(සදර්ශී කුසුම්වර්ෂා රණසිංහ) සමහර ගැහැණු- පිරිමි ජීවිතයේ බොහෝ මධුර දෑ සඟවාගෙන ඇවිදින පොත් බඳු ය. නැත්නම් තාලයක් ඇති කවි බඳු ය. හුදෙක් මනුස්ස... [More]
අදහස්| කුණු වී දුඟඳ හමන මජර ජනමාධ්‍ය සංස්කෘතියට එරෙහිව කුමක් කරමුද?

3-Mins

(සුරෝෂන ඉරංග) අපේ රටේ මාධ්‍ය සංස්කෘතිය පවතින්නේ කුණු වී දුඟඳ හමන තත්ත්වයක බව අමුතුවෙන් පැවසිය යුතු නැත. එය අපේ රටේ දේශපාලන සංස්කෘතිය... [More]
අදහස්| දෙසියවෙනි උපන්දිනයට කාල් මාක්ස්ට උපහාර තෑග්ගක්!

16-Mins

(ඩෙස්මන්ඩ් මල්ලිකාරච්චි) කාල් මාක්ස්ගේ 200 වෙනි උපන්දිනය කොළඔ මහවැලි කේන්ද්‍රයේදී පසුගිය 11 වෙනි දින සමරනු ලැබුවේ කාල් මාක්ස්ගේ ප්‍රාග්ධනය කෘතියේ 3 වෙනි... [More]
Boondi Dot Lk · බූන්දියේ අපේ වැඩක් · editorial@boondi.lk
Home · Currents · Raha · Sookiri · Kavi · Dosi · Music · Plus · Facebook