Facebook
Twitter
Google+
YouTube
Blog
RSS Feed
රත්තරං ටික
ඇයි එහෙනං හෙන වැදුණේ?
බූන්දි, 06:27:51
"සුබ සැන්දෑවක්" යි කියමින් ඕබි දොර ඇරියේ ය.

"සුබ සැන්දෑවක්! මේ ඔකොන්කෝ මහත්මයා ද?"
යි අමුත්තා විමසී ය.

එසේ යැයි ඕබි කී විට ගෙට ඇතුළු වූ මිනිසා තමා ඕබිට හඳුන්වා දුන්නේ ය. ඔහු ඇඳ සිටියේ අක්බාඩා නමින් හැඳින්වුණු සිවුරක් වැනි වූ නවීන මෝස්තරයේ මිළ අධික දිගු ලෝගුවකි.

"වාඩි වෙන්න"

"ස්තූතියි" කියමින් අසුන් ගත් අමුත්තා ලෝගුව ඇතුළේ සාක්කුවකින් දිග ලේන්සුවක් ගෙන මුහුණ පිස දා ගත්තේ ය.

"මහත්තයාගේ කාලෙ නාස්ති කරන්න මං කැමති නැහැ" යි අනතුරු ව කී ඔහු ලෝගුවට යටින් අත යවා දෑතේ බාහු වල දාඩිය ද ලේන්සුවෙන් තෙත මාත්තු කළේ ය.

"මගේ පුතා එන සැප්තැම්බර් වල එංගලන්තෙ යන්නයි ඉන්නෙ. මට ඕනෙ කරලා තියෙනවා මිනිහට ආණුඩුවෙ ශිෂ්‍යත්වයක් අර ගෙන දෙන්න. මහත්තයාට මේක කරන්න පුළුවන් නං මෙන්න මෙතන තියෙනවා පවුම් පනහක්." සිය ලෝගුවේ ඉදිරිපස සාක්කුවෙන් ඔහු නෝට්ටු මිටියක් එළියට ගත්තේ ය.

එහෙත් එවැන්නක් තමාට කළ නොහැකි යැයි ඕබි එහි දී ඔහු ට පැහැදිලි කළේ ය.

"කොටින් ම, මං නෙවෙයි ශිෂ්‍යත්වෙ දෙන්නෙ. මං කරන එක ම දේ තමයි, ඉල්ලුම් පත්තර බලලා, අපි ඉල්ලලා තියෙන සුදුසුකම් තියෙන අයව ශිෂ්‍යත්ව මණ්ඩලේට නිර්දේශ කරන එක."

"ඒක ම තමයි මහත්තයා මටත් කරගන්න ඕනෙ." ආගන්තුකයා කී ය. "අන්න ඒ දේ මට කරලා දෙන්න."

"ඒත් මං නිර්දේශ කළා කියලා මණ්ඩලේ ඒක පිළිගනියි කියලා හිතන්න බැහැ."

"ඒ ගැන කරදර වෙන්න එපා. මහත්තයා ගේ වැඩ කොටස කරන්නකෝ."

ඕබි නිහඬ ය. ඒ පිරිමි ළමයා ගේ නම ඕබිට මතක ය. ඔහුගේ නම අවසාන ලයිස්තුවට ද තේරී තිබිණි.

"ඇයි සල්ලි වියදම් කරලා එයාව අරින්නෙ නැත්තෙ? ඔය මහත්මයාට සල්ලිත් තියෙනවා නෙ. මේ ශිෂ්‍යත්වෙ තියෙන්නෙ සල්ලි නැති දුප්පත් ළමයින් ට."

එවිට ආගන්තුක මිනිසා සිනිසුණේ ය.

"මේ ලෝකෙ කාටවත් සල්ලි නැහැ"යි කී ඔහු නැගිට්ටේ ය. ඉන්පසු නෝට්ටු මිටිය ඕබි ඉදිරිපස මේසය උඩින් තිබ්බේ ය. "මේක සුළු තෑග්ගක් විතරයි." ඔහු කී ය. "අනාගතේ දී අපි හොඳ යාළුවො වෙයි. ළමයාගේ නම අමතක කරන්න එපා. මං ගිහින් එන්නං. ක්ලබ් එකට එහෙම එන්නෙ නැහැ නේ ද? මං කවදාවත් දැකලා නැහැ."

"මං ඒකෙ සාමාජිකයෙක් නෙමෙයි."

"සාමාජිකත්වෙ ගන්න එපා යැ"
ඔහු කී ය. "ගිහින් එන්නං."

මුදල් නෝට්ටු මිටිය එදා දවස මත්, රෑ එළි වෙනකල් මත්, එතැන ම තිබුණේ ය. ඕබි එය පත්තරයකින් වැසුවේ ය. දොර හොඳට අගුළු ලෑවේ ය. "මේ වැඩේ නම් අන්තිමයි." ඔහු තමාට ම කියා ගත්තේ ය. "අන්තිමයි!"

එදා මැදියම් රෑ ඔහු බය වී ඇහැරුණේ ය. ඉන් පසු බොහෝ වේලාවක් යන තෙක් ඔහු ට නින්ද ගියේ නැත.

****

"ඔයා ලස්සනට නටනවා." ඈ ඔහුගේ සිරුරට තව තවත් තුරුලු වන විට ඔහු කීවේ ය. ඉතා වේගයෙන් ඇගේ හුස්ම ඉහළ පහළ වැටේ. ඉන් පසු ඔහු ඇගේ අත ගෙන තමාගේ කර වටා දමා ගත්තේ ය. එවිට ඇගේ දෙතොල ඔහුගේ දෙතොලට සෙන්ටිමීටරයක ආසන්නයේ විය. වැයෙන සංගීත රිද්මය ගැන දැන් ඔවුන්ගේ තැකීමක් නැත. ටික වේලාවකින් ඕබි ඇය සිය නිදන කාමරය පැත්තට එක්කර ගෙන ගියේ ය. මුල දී තරමක් අදිමදි කළ ද අනතුරු ව ඈ ඊට අනුමැතිය පෑවා ය.

පැහැදිලිව ම, ඈ අහිංසක පාසල් දැරියක් නො වූවා ය. තමාගේ රාජකාරිය ඈ මැනවින් දැන සිටියා ය. කෙසේ වෙතත්, දැනට මත් ඈ අවසාන ලැයිස්තුවට තේරී තිබිණි. එහෙත් මේ වූ කලී මහා අකටයුත්තකි. එය එසේ නොවේ යැයි ඇඟවීමේ තේරුමක් නැත. කෙනෙකු අඩුම වශයෙන් තමන්ට ව්ත් අවංක විය යුතු ය. ටික වේලාවකින් ඔහු ඇයව තම වාහනයේ ම නංවා ගෙන ටවුමට ගොස් ඇරලුවේ ය. ආපසු එන ගමන් මේ රසවත් කතාව කීමට ඔහු ක්‍රිස්ටෝපර්ගේ නිවසට ද ගොඩ විය. ඒ ගැන ඔහු සමඟ කතා කොට, ඔහු සමඟ සිනා සී, අන්තිමේ දී එය අමතක කර දමන්නට ඒ මඟින් ඔහුට හැකි වනු ඇත. එහෙත් එදා ද ඔහු ඒ කතාව නො කීවේ ය. "වෙන දවසක බැරි යැ" යි ඔහු ට සිතිණි.

****

"ඔකොන්කෝ කියන්නෙ මේ මහත්මයා ද?" නන්නාඳුනන පුද්ගලයා ප්‍රශ්න කළේ ය.

"ඔව්" ඕබි කී ය. ඔහුට ම පවා හඳුනාගත නො හැකි තරමට ඔහුගේ හඬ වෙනස් වී ඇත.

කාමරය කරකැවෙන්නට පටන් ගත්තේ ය. අමුත්තා කිසිවක් කියයි. එහෙත් එය ඇසෙන්නේ දුරක සිට එන හඬක් සේ ය. හරියට උණ රෝගියෙකුට යම් යම් විකාර දේ ඇසෙන්නා සේ ය. අමුත්තා ඕබි ගේ ඇඟපත පරීඬා කළේ ය. සාක්කුවේ තිබූ නෝට්ටු ටික ඉන් පසු ඔහු අතට ගත්තේ ය. එසේ කොට නැවත මොකක්දෝ කියවන්නට පටන් ගත්තේ ය. රැජිනගේ නම ද ඊට ඈඳින. හරියට ගමේ ගොඩේ ඇවිස්සුණු දාමරික පිරිසක් ඉදිරියේ දිස්ත්‍රික් නිළධාරියා කැරලි මර්දන පනත කියවන්නා සේ ය. මේ අතරේ අනික් පුද්ගලයා ඕබිගේ දොර ළඟ දුරකථනය වෙත ගොස් පොලීසියට ඇමතුවේ ය.

කවුරුනුත් තම තමන්ගෙන් අසා ගත් ප්‍රශ්නයක් විය. එනම් මෙසේ වූයේ ඇයි ද යන්නයි. උගත් විනිශ්චයකාර තුමා ද, අප මුලින් දුටු පරිදි ඇසුවේ මෙවන් උගත් පුද්ගලයෙකු එවැන්නක් කළේ මන්ද, වැනි ප්‍රශ්න ම ය.


චිනුවා අචිබේ

-හිරු බැස ගිය පසු- 1999
මේ වියමන ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න-
Plus
ප්‍රතිචාර
අඩවි දත්ත
Facebook Page
Boondi Google+
Boondi RSS
තවත් රත්තරං ටික
පළතුරු සහ චාරිත්‍රය
ඇඬෙන තරමට ජීවත් ව මැරෙමු!
මතක පෙට්ටි සහ ගින්දර
මිත්‍රත්වයේ ගිනිසිළුව
වරෙං වරෙං සුළංනේ- සුළං සුළං වරෙන්නේ
BoondiLets
කැරොලිනා මාරියා ඩි ජීසස් ලියයි.
ජනාධිපතියො, උඹ කූඩුවක ඉන්න ගිරවෙක්. ලස්සන ලස්සන කතා කියනවා. ඒත්, බඩගින්නෙ ඉන්න මිනිස්සු ව්‍යාඝ්‍රයෝ කියලා හිතා ගන්න එක හොඳයි. උන් ඉන්නෙ කෝපයෙන්. අවස්ථාව ආපු ගමන්... [More]
What's New | අලුතෙන්ම
කෙටියෙන්| මොන එල්ලුං ගස් ද?

10-Secs

(සුරත්) කුඩුකාරයෝ ටික විජහට එල්ලාලා
බේරා ගනිමු රට ඒකයි හදිස්සිය
මෙත්පල් මැතිඳු මුර ගානා හැටි දැකලා
ගිරවා මගේ දුන්නා එල ටෝක් එකක්

"එල්ලිය යුතු එවුන් දා ගෙන රෙදි අස්සේ... [More]
පොත්| උමතු වාට්ටුවට අප්පචිචී ඇවිත්!

6-Mins

(කේ.ඩී. දර්ශන) 'උඹට එහෙම යන්න බැහැ උඹ ඉන්න ඕනෙ මම ළඟ. මගේ හෙවණැල්ලෙන් මිදෙන්න උඹට බැහැ.'
(-41 පිට)

'මම ගල් ගැහී අප්පච්චී දෙස බලාගෙන... [More]
කවි| ජානූ! පේ‍්‍රමයෙන් විතැන් විය හැකි දැයි මට කියන්න

24-Secs

(තුෂාරි ප්‍රියංගිකා) එකින් එක මතක අහුලමි
මංජුසාවකි හදවත මතක අහුරමි
සීත හිමයේ මිදුණු හිමකැටිති යට
ඔබට කවි ලියා සඟවමි
ජානූ!
පසුපස සෙවණැල්ල සේ ඇදෙමි... [More]
පොත්| සෞන්දර්යය වෙනුවට කටු අතු- අපේ යුගයේ උරුමය!

13-Mins

(චූලානන්ද සමරනායක) කිවිඳියකගෙ කාව්‍ය ග‍්‍රන්ථයක් එළිදක්වන මොහොතක ඇගේ කවියට ප‍්‍රවේශ වෙන්න වඩාම සුදුසු මාවත මොකක්ද? මේක ටිකක් විසඳගන්න අමාරු ප‍්‍රශ්ණයක්. මොකද අද... [More]
ඔත්තු| 'නො පවතිනු වස් ප්‍රේමය ව පවතිමි' සහ 'පියා නො හැඹූ පියාපත්'- දෙසැ. 01

11-Secs

මාලතී කල්පනා ඇම්බ්‍රෝස්ගේ 'නො පවතිනු වස් ප්‍රේමය ව පවතිමි' සහ 'පියා නො හැඹූ පියාපත්' කාව්‍ය... [More]
වෙසෙස්| වාලම්පුරි- වාසනාව, විහිළුව සහ මිත්‍යාව

1-Mins

(තාරක වරාපිටිය) ලංකාවේ ඉහළ "අලෙවි වටිනාකමක්" ඇති, ‘අනුහස් ඇති’ ගුප්ත වස්තුවකි වාලම්පුරිය. මෙම ‘වටිනාකම’ තීරණය වන්නේ එහි ඇති ද්‍රව්‍යමය වටිනාකම හෝ වෙනත්... [More]
පොත්| "මතක වන්නිය" හෙවත් උතුරේ ශේෂ පත්‍රය

3-Mins

(සුරෝෂන ඉරංග) කලා කෘතියකින් භාවමය කම්පනයක් ඇතිකළ හැකි නම් එයට කිසියම් සමාජ බලපෑමක් සිදුකළ හැකිය. එසේ කම්පනයත්, පශ්චාත්තාපයත් ජනිත කළ, දමිළ බසින්... [More]
අදහස්| විද්‍යාවේ සියවසක පිම්ම!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) පසුගිය සියවසේ මිනිස් ශිෂ්ඨාචාරය මුහුණපෑ ප්‍රධාන මාරක අභියෝග තුන වුයේ වසංගත, සාගත හා සංග්‍රාමයන්ය. ඒ සියවස තුල එසේ ඉන් මියැදුන... [More]
කරන්ට්ස්| "අඟ"

19-Secs

(උපුල් සේනාධීරිගේ) අංඟ පුලාවකට නැති මිනිස්සු
තම හිස අත ගෑහ
අඟක්... ඔව් අඟක්
රයිනෝසිරසක හැඩගත් අඟක්
මොළයක් නැති සිරසක්
තෙතක් නැති හදවතක්... [More]
වෙසෙස්| ඇනා කැරනිනා සහ ඇනා ස්ටෙපානොව්නා

7-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) ලියෝ තෝල්ස්තෝයි විරචිත ඇනා කැරනිනා නවකතාවේ ප්‍රධාන කථා නායිකාව වන ඇනා අර්කෙඩියෙව්නා කැරනිනා නමැති චරිතය ගොඩනැංවීම සඳහා තෝල්ස්තොයිට කාන්තාවන් කිහිප... [More]
පරිවර්තන| යෑම සහ ඒම අතර

20-Secs

(ඔක්තාවියෝ පාස් | නිලූක කදුරුගමුව) තම විනිවිද පෙනෙනබව සමඟ
ආලයෙන් බැඳුණු දහවල
අවිනිශ්චිතව ටැග්ගැහෙයි
යෑම සහ නැවතීම අතරමැද.
මුළු ලෝකයම නිසලව නැලැවෙන
මුහුදු බොක්කකිය දැන් වටකුරු පස්වරුව.... [More]
පොත්| මී පුප් සේ රස 'හෑල්ල'

2-Mins

(කේ.ඩී. දර්ශන) "තිත්ත ම තිත්ත කසායටත් සීනි මී පැණි අවශ්‍ය වන්නා සේ යකඩම යකඩ තැපැල් පෙට්ටියටත් මී පැණි පටල පිටින් ලැබීමෙන්, සතුරන්... [More]
කවි| පෙට්ටියක් දිනා ඇත!

44-Secs

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) නිමිත්ත- ගුවන්විදුලි නාලිකාවකින් පැමිණ පැවැත් වූ තරඟයකින් පිටිසරබද ගැමියෙක් නවීන රූපවාහිනියක් දිනා ඇත.

අරඹෙ ඈත ගස් ගොල්ලේ
කෝටු කඩන ඉපනැල්ලේ
චරස් චරස් අඩි පැන පැන
දර නෙළනා බාල නගෝ... [More]
සිත්තර| ගුවෙර්නිකා යථාර්ථය!

1-Mins

(කසුන් සමරතුංග) මේ පැබ්ලෝ පිකාසෝගේ 'ගුවෙර්නිකා' නම් සුප්‍රසිද්ධ සහ අති සූක්‍ෂම තෙළි වික්‍රමය යි. යුද්ධයත් කලාකරුවාත් අතර පරාසයේ ඉසියුම් සංවේදනා සහ සංකීර්ණතා... [More]
අදහස්| මරණ දඬුවම සහ සුළුතරයේ හෘද සාක්ෂිය!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) බරපතල අපරාධ කිහිපයකට මරණ දඬුවම යලි ක්‍රියාත්මක කිරීමට ගෙනා යෝජනාව පිලිබඳ සංවාදය දැන් කෙමෙන් නිවීගොස් ඇත. එහෙත් ඒ මාතෘකාව පිලිබඳ... [More]
වෙසෙස්| ආගිය අතක් නැති වූ 'මහසෝනා'

2-Mins

(තිලක් සේනාසිංහ ) "මගේ සීයා හොඳ කට්ටඬියෙක්. එයා ඔය යක්ෂයො ගැන පුදුම විදිහට විස්තර දන්නවා. කොටින්ම එයා මැරුණෙත් ගුරුකම් වැඩක් කරලා රෑ තනියම... [More]
පොත්| උතුරා යන්න ගඟ මම කැමති පොකුණට- විමසුමක්

3-Mins

(අනිල් හේරත්) ෆේස්බුක්. අද කාලයේ වඩාත්ම ආකර්ශණීය සංජානන මාධ්‍යය විය යුතු ය. බොහෝ දෙනා බොහෝ දෑ ලියන. කවි කෙටිකතා විචාර ඈ විවිධ... [More]
කවි| මා බිරිඳ උවැසියක වී

10-Secs

(රෝහණ පොතුලියැද්ද) දැල් තිර අතරින්
පෙනෙයි ඈ
ඔබ යනු, මොබ එනු
තෙල් මල් ගෙන, සුවඳ දුම් ගෙන

මල්, දෝතක්... [More]
Boondi Dot Lk · බූන්දියේ අපේ වැඩක් · editorial@boondi.lk
Home · Currents · Raha · Sookiri · Kavi · Dosi · Music · Plus · Facebook