Facebook
Twitter
Google+
YouTube
Blog
RSS Feed
වෙසෙස් බූන්දි
සම්මානයට අවමන් කළ මගේ පුංචි රෝස මලේ
බූන්දි, 00:22:19
ඕනෑම සම්මාන උළෙලක් සමාප්ත වූ පසු සාහිත්‍ය කෘති සම්බන්ධයෙන් ලබා දුන් විනිශ්චය පිළිබඳ විවාදාත්මක තත්ත්වයක් ඇතිවිය හැකිය. බොහෝ විට එවැනි වාද විවාද ඇති වන්නේ කෘතිය අන්තර්ගතයේ ප‍්‍රමිතිය පදනම් කරගෙන විවිධ පාඨක රුචි අරුචිකම් වලට සාපේක්ෂව ය. නමුත් 2011 වර්ෂයේ මහව විජයබා මහා විද්‍යාලයේදී පැවති රාජ්‍ය සාහිත්‍ය සම්මාන ප‍්‍රදානෝත්සවයේ දී ධම්මික බණ්ඩාර ගේ ‘මගේ පුංචි රෝස මලේ’ කෘතිය හොඳම ගීත සාහිත්‍ය කෘතිය ලෙස සම්මානයට පාත‍්‍ර වීම පිළිබඳ මෙරට ප‍්‍රබුද්ධ පාඨකයා අතර කිසිදු විවාදාත්මක තත්වයක් ඇති නොවිණි. ඊට හේතුව එය සම්මාන දීමට සුදුසු ප‍්‍රශස්ත කෘතියක් ලෙස පොදු මහත් පාඨකයාගේ පිළිගැනීම විය යුතුය.

මගේ පුංචි රෝස මලේ ගීත සංග‍්‍රහයට සම්මාන ලැබීම පිළිබඳ කිසිදු විවාදයක් මෙම ලියුම්කරුට ද නැත. එය පළ වූ කෘති අතර ප‍්‍රශස්ත මට්ටමේ ගේය කාව්‍යය අඩංගු කෘතියක් වන අතර ධම්මික බණ්ඩාර ද දක්ෂ ගී පද රචකයෙකු ලෙස රටේ කීර්තියක් දිනා ගත්තෙකි. එහෙත් ඔහු සම්මාන ලබා ගත් ආකාරය ප‍්‍රශ්න කිරිමට තරම් සදාචාරාත්මක ප‍්‍රශ්නයක් පොලාපැන්නේ පසුගිය වසරේ රාජ්‍ය සම්මානය දිනූ කෘතියටම මෙම වසරේ විද්‍යෝදය සම්මානයත් හිමි වීම නිසාය.

එකම කෘතියකට දෙවසරකදී ම සම්මාන ලබා ගැනීමේ අපූරු සම්මාන ව්‍යාකරණයක් හඳුන්වා දුන් එකම පුද්ගලයා මගේ පුංචි රෝස මලේ කෘතියෙහි කර්තෘ තුමා විය යුතුය. ඇත්තවශයෙන්ම එක් වර්ෂයක රාජ්‍ය සම්මාන ලැබීමෙන් පසුවත් ඊළඟ වර්ෂයට අදාළ විද්‍යෝදය සම්මානයත් ලබා ගන්නේ කෙසේද යන්න විමසා බැලිය යුතු කරුණකි.

මේ පිළිබඳව කෘතියෙහි කර්තෘ ධම්මික බණ්ඩාර මහතාගෙන් විමසූ විට ඔහු පැවසුවේ මගේ පුංචි රෝස මලේ නමැති ගීත පොත 2010 වර්ෂයේ ලියාපදිංචි කර තිබුණද මුද්‍රණය කළේ 2011 වර්ෂයේ දී බවයි. 2010 ලියාපදිංචි වර්ෂය සළකා රාජ්‍ය සම්මානය හිමි වූ බවත්, 2011 මුද්‍රණ වර්ෂය සළකා මෙවර විද්‍යෝදය සම්මානය හිමි වූ බවත්ය.

සත්‍යය ලෙස හුවා දක්වන ධම්මික බණ්ඩාරගේ මෙම විග‍්‍රහය තුල සැඟව ඇති බොරුව බැලූ බැල්මට කෙනෙකුට නොපෙනේ. කිසියම් කෘතියක් ප‍්‍රකාශයට පත් කළ පසු එහි ලියාපදිංචිය එක වර්ෂයකටත් මුද්‍රණය තවත් වර්ෂයකටත් අයත් නොවේ. ඕනෑම කෘතියක් ජාතික ලේඛනාරක්ෂක දෙපාර්තමේන්තුවේ ලියාපදිංචි කෙරෙන්නේ එය මුද්‍රණය කිරීමෙන් පසුවය. එය ද කතුවරයාට හෝ ප‍්‍රකාශකයාට අයත් කාර්යයක් නොව මුද්‍රණාල හිමිකරුවන්ට අයත් කාර්යයකි. එය ජාතික පුස්තකාල ප‍්‍රලේඛනාගාරයෙන් ISBN අංකය සමඟ ලබාදෙන උපදෙස් මාලාවට අනුකූලව කෘතිය මුද්‍රණය කර ඇති බව පෙන්වා, ලබා ගන්නා බලපත‍්‍රයකට සමානය. එම ලියාපදිංචිය කෙරෙන වර්ෂය අදාළ කෘතිය ප‍්‍රකාශයට පත් වූ වර්ෂය සේ සැළකේ. ධම්මික බණ්ඩාර මහතා එය හොඳින් දනිතත් පොට වරද්දා ගත් පසු ළමා මනසක් තිබෙන වැඩිහිටියෙක් බවට පත් වී කරන ප‍්‍රකාශ පිළිගැනීමට මෙරට ප‍්‍රබුද්ධ පාඨකයා සූදානමින් ඇතැයි සිතිය නොහැකිය.

රාජ්‍ය සාහිත්‍ය සම්මාන උළෙල සඳහා සමීක්ෂණයට කෘති තෝරා ගන්නේ සම්මාන උළෙල පැවැත්වෙන වර්ෂයට පෙර වසරේ දෙසැම්බර් 31 දින දක්වා රාජ්‍ය ලේඛනාරක්ෂක දෙපාර්තමේන්තුවේ ලියාපදිංචි සියලූම ග‍්‍රන්ථයන් ය. ඒ බව නිර්දේශිත ග‍්‍රන්ථ හා සමීක්ෂණ මණ්ඩල පිළිබඳ තොරතුරු ඇතුළත් සමරු කලාපයේ පැහැදිලිව දක්වා තිබේ. කලා මණ්ඩලයේ මෙන්ම සාහිත්‍ය අනු මණ්ඩල සභිකයකු වූ මහාචාර්ය සමන්ත හේරත් මහතා පසුගිය සති අන්ත පුවත්පත් කීපයක් හරහා ද ඒ පිළිබඳව පුනරුච්ඡාරණය කර තිබිණි. එහෙත් 2011 වර්ෂයේ රාජ්‍ය සම්මාන ලැබූ ‘මගේ පුංචි රෝස මලේ’ ගීත සාහිත්‍ය කෘතියට නම් එම ක‍්‍රමය අනුගමනය කර ඇති බවක් නොපෙනේ. එම වර්ෂයේ රාජ්‍ය සම්මාන සඳහා ග‍්‍රන්ථ තෝරා ගත්තේ 2010 ජනවාරි 01 සිට දෙසැම්බර් 31 දක්වා ලේඛනාරක්ෂක දෙපාර්තමේන්තුවේ ලියාපදිංචි ග‍්‍රන්ථ පමණි. එහෙත් ජාතික පුස්තකාල ප‍්‍රලේඛනයෙන් ධම්මික බණ්ඩාරගේ මගේ පුංචි රෝස මලේ ගීත සංග‍්‍රහය කෘතියක් ලෙස මුද්‍රණය කිරීමට ISBN 978-955-30-2952-2 අංකය රැගෙන තිබෙන්නේ 2011 පෙබරවාරි 23 දා ය. ඉන් පසු කෘතිය මුද්‍රණය කොට ලේඛනාරක්ෂක දෙපාර්තමේන්තුවේ ලිියාපදිංචි කර තිබෙන්නේ 2011 ජූනි 29 වැනි දිනය.

පසුව එම කෘතිය උත්සවාකාරයෙන් එළිදැක්වූවේ 2011 අගෝස්තු 30 දින ලූම්බිණි රඟහලේ දී ය. එම වසරේ රාජ්‍ය සම්මානය ලැබීමට නම් එම කෘතිය 2010 වර්ෂයේ දෙසැම්බර් 31 ට පෙර ලියාපදිංචි කර තිබිය යුතුය. නමුත් 2011 ඔක්තෝම්බර් 28 මහව විජයබා විද්‍යාලයේ දී පැවති රාජ්‍ය සම්මාන උළෙලේ දී මගේ පුංචි රෝස මල හොඳම ගීත සාහිත්‍ය කෘතිය ලෙස රාජ්‍ය සම්මාන ලබන්නේ කෙසේ ද යන්න ගැටළුවකි.

යට කී ගීත පොතට ISBN අංකය ගැනීම, ලියාපදිංචිය, එළිදැක්වීම, යනා දී සියලූ කාරණා සිදුවන්නේ 2011 වර්ෂයට අදාළව බැවින් 2012 විද්‍යෝදය සම්මානයට එම කෘතිය සළකා බැලීමේ වරදක් නැත. නමුත් එම සම්මාන කමිටුව ‘මගේ පුංචි රෝස මලේ’ කෘතියට සම්මානය ප‍්‍රදානය කරනු ලබන්නේ පසුගිය වසරේ රාජ්‍ය සම්මානය හිමි වූ බව දැන දැනම ඒ ගැන සඳහනක් ද කරමිනි. එහෙත් එම වසරේ රාජ්‍ය සම්මානයට පාත‍්‍ර වූයේ 2010 වර්ෂයට ලියාපදිංචියෙන් අයත් කෘති වලට බව සිතා බැලීම විද්‍යෝදය සම්මාන කමිටුවට අයත් කාර්යයක් නොවන බව මින් පෙනේ. එහි තේරුම කිසියම් කෘතියක් කුමන වර්ෂයකට අයත් වුවත් මුද්‍රණ වර්ෂය සඳහන් පිටුව පමණක් වෙනස් කර ඉදිරිපත් කරන්නේ නම් සම්මාන පිදීමට විද්‍යෝදය සම්මාන කමිටුව සැදී පැහැදී ඉන්නා බවයි. මෙවර ගීත සාහිත්‍ය කෘති සමීක්ෂණය කළේ ද ජනසන්නිවේදන විෂය පිළිබඳ කථිකාචාර්යවරියකි. පසුගිය වසරේ රාජ්‍ය සම්මාන ලැබූ කෘතියකට මෙවර විද්‍යෝදය සම්මානය ලබා දුන්නේ ඇයි දැයි ඇයගෙන් ද විමසූ විට ඇයද පැවසූවේ 2011 මුද්‍රණ වර්ෂය ලෙස කෘතියේ සඳහන්ව ඇති බැවින් සම්මාන දුන් බවයි. වඩා උත්ප‍්‍රාසාත්මක කරුණ වන්නේ එම කෘතිය 2010 වර්ෂයට අයත් ලෙස සළකා රාජ්‍ය සම්මාන දුන් අනු මණ්ඩලයේ සාමාජිකයකු , විද්‍යෝදය සම්මාන කමිටුවත් නියෝජනය කිරීමයි. අනෙක් කරුණ ගීත සමීක්ෂණයට සුදුසු අය සිටිය දී ජනසන්නිවේදනය විෂය කරගත් කථිකාචාර්යවරික් ලවා එම කෘතිය තේරීමයි. එය ද මගේ පුංචි රෝස මලේ... මමයි නුඹේ වියපත් බඹරා...යන ගීතයේ ම ජවනිකාවක් විය යුතුය.

ජාතික පුස්තකාල ප‍්‍රලේඛනාගාරයේ උසස් තනතුරක් දරන මහත්මයකුගෙන් ද (නම හෙළි නොකරන්නේ සදාචාරාත්මක නොවේ යැයි අප හඟින නිසා) මෙවැනි දෑ සිදු වීමට තිබෙන ඉඩ කඩ කෙසේදැයි විමසූ විට, ඔහු පැවසුවේ ඇතැම් ලේඛක ලේඛිකාවන් පහළ නිලධාරීන් සමඟ යහළු මිත‍්‍රකම් ඇති කරගෙන සම්මාන උළෙල සඳහාම දින වකවානු වෙනස් කර ගන්නා බවයි. තම දරුවන් පාසල් වලට ඇතුළත් කර ගැනීමට දෙමව්පියන් ව්‍යාජ ලිපි ලේඛන සකස් කරන ආකාරයට මේ රටේ සාහිත්‍යකරුවන් ද පත් වී තිබීම ඉතා කණගාටුදායකය.

ගිය වසරේ රාජ්‍ය සම්මානය ලබා ගත් පසුත් මෙවර විද්‍යෝදය සම්මානය ලබා නොගෙන සිටීමට තරම් ධම්මික බණ්ඩාරගේ පුහුදුන් සිත ඉඩ නොදුන්න ද ප‍්‍රතිපත්තිමය හේතු මත ෂෝන් පෝල් සාත්‍රෙ නොබෙල් ත්‍යාගය පවා ප‍්‍රතික්ෂේප කළේ ය. එවිතරක් නොව මුහුදු ලිහිණි චිත‍්‍රපටයේ පසුබිම් සංගීතය වෙනුවෙන් තමාට ලැබුණු ජනාධිපති සම්මානය පවා තුන්වෙනි යාමය චිත‍්‍රපටයේ පසුබිම් සංගීතය කළ කේමදාස මාස්ටර් ට ලැබිය යුතු යැයි විශ්වාස කළ එච්.එම්. ජයවර්ධන නම් මිනිසෙක් මේ දූපතේ ද තවමත් වෙසෙන බව කිව යුතුය. ඒ කෙසේ වෙතත් නාසිවාදය පවා සාධාරණීකරණය කරමින් හිට්ලර් යටතේ විශ්වවිද්‍යාල කුලපතිකම භාර ගත් මාටින් හෙයිඩගර් වැනි දාර්ශනිකයන් ද සිටි බව අප අමතක කළ යුතු නැත.
මේ වියමන ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න-
Tags- Dhammika Bandara, Mage Punchi Rosa Male, State literary Awards Festival, Vidyodaya Literary Awards, Library Services and Documentation Board,Best Lyrics Award, Jean Paul Sartre, H.M. Jayawardena, Kemadasa Master, Thunweni Yamaya, Muhudu Lihini, Nobel prize, Adolf Hitler, Martin Heidegger, Sinhala Music, Best Lyricist
Plus
ප්‍රතිචාර
අඩවි දත්ත
Facebook Page
Boondi Google+
Boondi RSS
රත්තනදෙණියේ මේධානන්ද හිමිගෙන් තවත් වියමන්
අදහස්
රතන හිමියන්ට බැට දෙන බොදු බල සේනාවේ (අ)දේශපාලනය
කතා-බස්
හැම සංස්කෘතික චින්තනයක්ම ප්‍රතිසංස්කෘතික චින්තනයක් තමයි...! -මහාචාර්ය විමල් දිසානායක
කතා-බස්
"යන්ත්‍රානුසාරයෙන් මෙන් කෘති පළ කළ පමණින් නිර්මාණකරුවකු වෙන්න බැහැ...!"-මහාචාර්ය විමල් දිසානායක
කතා-බස්
"මිනිස් කමින් තොර පැවැත්මක් කවියට නෑ..."- සුමින්ද කිත්සිරි ගුණරත්න
කතා-බස්
ලෝක සාහිත්‍යය කියන්නේ මහා සාගරයක්...!- ගාමිණී වියන්ගොඩ
තවත් වෙසෙස් බූන්දි
ජෝතිපාල ලංකාවේ ජනප්‍රිය ම ගායකයා වීමේ දේශපාලන ආර්ථීකය
බොබ් මාලි- මියැසි අරගලයක පිය සටහන් (වීඩියෝව)
ඇය හෙවත් මැඩෝනා!
දීපාල්- ගැලරියට ඇහුණේ නැති ගැලරියේ ගායකයා
පාට පාට බොලිවුඩ් හීන වලට වෙඩි තියන මහපාරේ ගායකයෝ
බූන්දි නව ඊමේල් ලිපිනය- editorial@boondi.lk
BoondiLets
බොබ් මාර්ලේ කියයි.
කියයි ඔබ වැස්සට පෙම් බඳින බව -
එහෙත් වහින විට අවැසිමය කුඩයක් ඔබට
කියයි ඔබ හිරුට පෙම් බඳින බව -
එද ඔබ හෙවණකට දුවන්නෙ ය... [More]
What's New | අලුතෙන්ම
පරිවර්තන| යෑම සහ ඒම අතර

20-Secs

(ඔක්තාවියෝ පාස් | නිලූක කදුරුගමුව) තම විනිවිද පෙනෙනබව සමඟ
ආලයෙන් බැඳුණු දහවල
අවිනිශ්චිතව ටැග්ගැහෙයි
යෑම සහ නැවතීම අතරමැද.
මුළු ලෝකයම නිසලව නැලැවෙන
මුහුදු බොක්කකිය දැන් වටකුරු පස්වරුව.... [More]
පොත්| මී පුප් සේ රස 'හෑල්ල'

2-Mins

(කේ.ඩී. දර්ශන) "තිත්ත ම තිත්ත කසායටත් සීනි මී පැණි අවශ්‍ය වන්නා සේ යකඩම යකඩ තැපැල් පෙට්ටියටත් මී පැණි පටල පිටින් ලැබීමෙන්, සතුරන්... [More]
කවි| පෙට්ටියක් දිනා ඇත!

44-Secs

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) නිමිත්ත- ගුවන්විදුලි නාලිකාවකින් පැමිණ පැවැත් වූ තරඟයකින් පිටිසරබද ගැමියෙක් නවීන රූපවාහිනියක් දිනා ඇත.

අරඹෙ ඈත ගස් ගොල්ලේ
කෝටු කඩන ඉපනැල්ලේ
චරස් චරස් අඩි පැන පැන
දර නෙළනා බාල නගෝ... [More]
සිත්තර| ගුවෙර්නිකා යථාර්ථය!

1-Mins

(කසුන් සමරතුංග) මේ පැබ්ලෝ පිකාසෝගේ 'ගුවෙර්නිකා' නම් සුප්‍රසිද්ධ සහ අති සූක්‍ෂම තෙළි වික්‍රමය යි. යුද්ධයත් කලාකරුවාත් අතර පරාසයේ ඉසියුම් සංවේදනා සහ සංකීර්ණතා... [More]
අදහස්| මරණ දඬුවම සහ සුළුතරයේ හෘද සාක්ෂිය!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) බරපතල අපරාධ කිහිපයකට මරණ දඬුවම යලි ක්‍රියාත්මක කිරීමට ගෙනා යෝජනාව පිලිබඳ සංවාදය දැන් කෙමෙන් නිවීගොස් ඇත. එහෙත් ඒ මාතෘකාව පිලිබඳ... [More]
වෙසෙස්| ආගිය අතක් නැති වූ 'මහසෝනා'

2-Mins

(තිලක් සේනාසිංහ ) "මගේ සීයා හොඳ කට්ටඬියෙක්. එයා ඔය යක්ෂයො ගැන පුදුම විදිහට විස්තර දන්නවා. කොටින්ම එයා මැරුණෙත් ගුරුකම් වැඩක් කරලා රෑ තනියම... [More]
පොත්| උතුරා යන්න ගඟ මම කැමති පොකුණට- විමසුමක්

3-Mins

(අනිල් හේරත්) ෆේස්බුක්. අද කාලයේ වඩාත්ම ආකර්ශණීය සංජානන මාධ්‍යය විය යුතු ය. බොහෝ දෙනා බොහෝ දෑ ලියන. කවි කෙටිකතා විචාර ඈ විවිධ... [More]
කවි| මා බිරිඳ උවැසියක වී

10-Secs

(රෝහණ පොතුලියැද්ද) දැල් තිර අතරින්
පෙනෙයි ඈ
ඔබ යනු, මොබ එනු
තෙල් මල් ගෙන, සුවඳ දුම් ගෙන

මල්, දෝතක්... [More]
ඔත්තු| උතුරා යන්න ගඟ මම කැමති පොකුණට - සැප්. 07

10-Secs

තුෂාරිකා ඇන්තනි ගේ පළමු කාව්‍ය සංග්‍රහය, 'උතුරා යන්න ගඟ මම කැමති පොකුණට' 2018 සැප්තැම්බර් 07... [More]
කතන්දර| සැප්තැම්බරයේ දවසක්

10-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) පණිවිඩයක් අරන් ඇවිත් හිටි විජයගෙ රාජ සේවකයා මං දිහා බලා හිටියෙ පිළිතුරු ලිපියක් යවනවා ද නැද්ද නැත්නම් මං යන්නද වගේ... [More]
වෙසෙස්| පාවුලෝ කොයියෝ හෙවත් පිස්සෙකු ගේ කතාව

5-Mins

(කසුන් සමරතුංග) පිස්සෙකුට පොත් ලියන්න පුළුවන්ද? පොඞ්ඩක් ඉන්න, සටහන ආරම්භයේ ම පිහියකින් ඇන්න වගේ එහෙම ප‍්‍රශ්නයක් ඇහුව ම මට දැනෙනවා නිකං මොකක්දෝ... [More]
කවි| නගා මැරූ අල....

33-Secs

(කේ.කේ. සමන් කුමාර [සර්පයා]) නුඹ පිච්ච කැකුළකි
පිළිකන්නක පිපි.
ඉඳුල් වතුරින් නුඹව නහවනා
උන්ටද සිනා සළනා.
කිඩාරං මලකැයි කියනා
උන්ටද සුවඳ දී... [More]
කවි| උතුරින් දකුනට

22-Secs

(දර්ශන මේදිස් ) (උප මාතෘකාව: පීඩිත ජාතියේ පීඩිතයෙකුගෙන් පීඩක ජාතියේ පීඩිතයෙකුට)

සබඳ අපි කඳු නොවෙමු
උනුන් පරයා නැගෙන
සුනිල දිය කඳුරු වෙමු
එකම කන්දෙන් වැටෙන... [More]
කවි| බෝධිසත්ව ගබ්සාව

15-Secs

(කුමාර හෙට්ටිආරච්චි) නිල් මල් බිසව් උකුලේ බිම් මල් පිපුණී
පන්දම් වැටේ සල් මල් ඔසරිය රැඳුණී
නේරංජනා ගඟ දෑසින් ඇද වැටුණී
පස් මහ බැලුම් නොබලා කුස පිළිසිඳුණී

සඳුන් සුවඳ මල් ගෝමර ළැම තොරණේ... [More]
පොත්| ලිස්සන පපුව මැද නොලිස්සන ගැහැනු සලකුණ

7-Mins

(හර්ෂිනී පුෂ්පමාලා ආරච්චිගේ) සාහිත්‍ය නිර්මාණ අතර භාවික ගුණයෙන් වඩා වැඩි සාහිත්‍යාංගය කවිය යයි සිතමි. තේමාත්මක ගැඹුරත්, කාව්‍යෝචිත බසත්, බහු විධ අරුත් සපයන භාෂා... [More]
කවි| දුම්මල ගලට ගිය අම්මා

20-Secs

(නන්දන වීරසිංහ) දුම්මල ගල ඉමේ මහ මූකලානේ
අඳෝනාව ඇඟ හීගඩු නඟන්නේ
කන්දේ් පරවේණී උළලේනියන්නේ
රෑ සමයමේ ඇයි මා බය කරන්නේ

අපෙ අම්මා දුම්මල ගලවන්න ගියා... [More]
කරන්ට්ස්| විප්ලවවාදියකුගේ නඩු විභාගය

39-Secs

(පරාක්‍රම කොඩිතුවක්කු) I.
(පාසලේ රපෝර්තුව)

උගන්වන සියලු දේ සැක කරයි
ප්‍රශ්න කරයි
අසම්මත ලෙස සිතයි... [More]
කවි| වස්සානය

45-Secs

(රත්න ශ්‍රී විජේසිංහ) ඔය දෑල දොඩමලු ය, සුවඳ බැරුවා ඉන්ට
නිල් වතුර තුරුලු කර කෙසේ අතහැර යම් ද?
කෙකටියා පඳුර සුදු මල් පොකුර වඩාගෙන
සොඳුර, නුඹ වාගේ ම හිනැහේය මා එක්ක

කුඹුක් අතු වතුර අතගගා නැමිලා දියට... [More]
Boondi Dot Lk · බූන්දියේ අපේ වැඩක් · editorial@boondi.lk
Home · Currents · Raha · Sookiri · Kavi · Dosi · Music · Plus · Facebook