Facebook
Twitter
Google+
YouTube
Blog
RSS Feed
පරිවර්තන කවි
හැ ඳි න් වී ම ක්
බූන්දි, 07:49:49
නොදන්නෙමි දේශපාලනය ගැන
දනිමි මම ඒ නමුත්
බලයෙ සිටි උන්ගෙ නම්.
නේරුගෙන් පටන් ගෙන
මාසවල නම් වගේ - සුමානේ දින වගේ
යළි යළිත් කියාගෙන යා හැකිය

මලබාරයේ උපන් - තද දුඹුරු
ඉන්දියානුවෙක්මි මම
භාෂා තුනක් කතා කරන
දෙකකින් ලියන – එකකින් සිහින දකින

ලියන්නෙපා ඉංග්‍රිසි‍යෙන්: ඔවුහු කියති
ඉංග්‍රීසි ඔබේ මව්බස නොවෙයි

විවේචකයිනි - මගේ යහළුවනි
ගෙදර පැමිණෙන ඥාති සොහොයුරනි !
කිමද ඔබ සියලු දෙන
පාඩුවේ මට ඉන්න නොදෙන්නේ ?
කැමති භාෂාවකින් ලියන්නට
කිමද ඉඩ නොදෙන්නේ ?

මා කතා කරන බස මගේ වෙයි
එහි තිබෙන විකෘතින්
එහි තිබෙන අරුමයන්
මගෙයි - මගෙ පමණමයි

එය අඩක් ඉංග්‍රීසි - අඩක් ඉන්දීය වෙයි
ඇතැම් විට හාස්‍යය ද එහි තිබෙයි
එහෙත් එය අවංකයි
මනුසතෙකු බැවින් මා
එය මානුෂික ද වෙයි

ඇයි ඔබට නොපෙනේද ?
එයින් මගෙ සතුටු - ආශා - පැතුම් හඬ නැගෙයි
කපුටන්ට කාක් නද
හා සිංහයන්ට ගෙරවුමද මෙන්
එයම මට ප්‍රයෝජනවත්ද වෙයි

අඳුරු මෝසම් වලාකුළුවලද
වැස්සේද – සුළං වැකි ගස්වලද
ගොළු අන්ධ වූ කතා බහ නොවෙයි
දැවෙන සුදු චිතකයක
අපැහැදිලි කෙඳිරිලෑමද නොවෙයි
එය මිනිස් කතාවය ;
මෙහි විනා අන් තැනක නොමැති මනැසේ හඬය
දැන සිටින – සවන් දෙන – දකින මනැසේ හඬය

දැරියකව උනිමි මම
එහෙත් පසු කලෙක මා උස් වෙත්ම

අඟ පසඟ පිම්බෙත්ම
තැනක දෙතැනක රෝම මතු වෙත්ම
මා වැඩී සිටින බව උහු කීහ.

අන් කුමක් සෙවිය යුතුදැයි නොදැන
දිනෙක මා ආදරය සෙවූ විට
ඔහු සොළොස් වියැති තාරුණ්‍යයක්
කාමරය තුළට ඇද ගෙන ගොසින්
වැසී දොර !

ඔහු මාව නොපෙළුවද
මගේ දුක්බර ගැහැණු ශරීරෙට
බොහෝ සේ පෙළුණු අයුරක් දැනුණි.
මගේ පියයුරුවලත් ගර්භාෂයෙත් බරින්
මම තැලී මිරිකුනෙමි ;
මම එතැන අසරණව හැකිළුනෙමි

ඉනික්බිති හුරු වුණෙමි ;
සොහොයුරා අඳින කලිසම් සමග
කමිසයක් අඳින්නත්,
කෙස්ස කොට කරන්නත්,
ගැහැණුකම නොසළකා හිඳින්නත්.

කෙල්ලක බිරිඳක වෙන්නැයි
සාරිවලින් සැරසෙන්නැයි
උහු කීයෙහු
“ගෙත්තම්කාරියක වෙන්න
අහර පිසින්නියක වෙන්න
මෙහෙකරුවන් සමග නිතර
දබර කරන්නියක වෙන්න”
“අනේ සුදෝ වෙනස් වෙන්න”
වර්ග කරන්නෝ ඇවිදින් මොර දුන්නෝ
“තාප්ප මත ඔහේ වාඩි වෙන්න එපා
ජනේල තිර තුළින් එබී බලන්නෙපා”

“'ඇමී' වෙන්න – 'කමලා' වෙන්න
තව තව හොඳ වී 'මාධවිකුට්ටි'* වෙන්න
කාලය හරි
නමක් භූමිකාවක් හෙම තෝර ගන්න”

“විකාර සෙල්ලම්වල නියැලෙන්න එපා
භින්නොන්මාදෙන් වාගේ ඉන්න එපා
කාමිනියක වෙන්න එපා
ආදරයක් බිඳුණු විටෙක
ලජ්ජා සහගත විදියට
සද්ද නගා අඬන්නෙපා.........”

.........මට මිනිසෙක් මුණ ගැසුණෙය
ඔහු හට ආදරය කළෙමි
ඇමතූ මුත් මා ඔහු ඒ
කිසියම් නාමෙකින් නොවෙයි

මා මෙන් ආදරය සොයන
ඕනෑම ගැහැණියක අවැසි
ඕනෑම මිනිසෙක් විය ඔහු !

ගඟක පිපාසිත ඉක්මන විය ඔහු තුළ
මුහුදක වෙහෙසින් තොර බව විය මා තුළ

සියළු දෙනම අමතා මම
ඔහු කවුරෙක්දැයි ඇසුවෙමි
“ඒ මම” පිළිතුරක් ලැබිණි

සියල් තන්හි සොයා බලා
මේ ලොව තුළ “මම” යනුවෙන්
තමා හඳුන්වා දුන් ඔබ දැක ගත්තෙමි
කොපුවක ලූ කඩුවක් මෙන්
සිරව එතී ඔබ සිටියෙහි.

නුහුරු නගර – හෝටල්වල
රෑ දොළහට තනිවම බොන
“මම” ඔබ විය
සිනා නගන “මම” ඔබ විය
ආලය කර ලජ්ජා වන “මම” ඔබ විය
මියෙමින් සිටියත් උගුරේ බිඳුණු හඬින්
එසේ නැතැයි මුසා කියන “මම” ඔබ විය

ඔව්! පව්කාරිය ද මාය
සාන්තුවරිය ද මෙමාය
ස්නේහවන්තිය ද එසේම
පාවා දෙන්නිය ද මාය

ඔබේ නොවන කිසි සතුටක් හිමි නැත මට
ඔබේ නොවන කිසි දුකකුත් හිමි නැත මට
මම ද සබඳ මා හට “මම” යැයි අමතමි.

*මෙම කිවිඳිය මලයාලම් බසින් ලේඛනයේ නිරත වීමේදී භාවිතා කළේ“මාධවීකුට්ටි” යන නමයි.

[ඉන්දියානු ජාතික Kamala Das කිවිඳිය (1934 - 2009) ගේ“ An Introduction” නමැති කවියේ පරිවර්තනය]
සිතුවම : Viktor Sheleg
මේ වියමන ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න-
Tags- Kamala Das, An Introduction
Plus
ප්‍රතිචාර
අඩවි දත්ත
Facebook Page
Boondi Google+
Boondi RSS
තවත් පරිවර්තන කවි
යෑම සහ ඒම අතර
කියන්නද මා නුඹට, නුඹ සොඳුරුයැයි ගිම්හානයේ දිනක් තරමටම?
අදේශපාලනික බුද්ධිමතුන්
මගේ බිරිඳගේ ඇස් හිරු වගේ නෑ
පිළිතුර මාගේ මිතුරනි, සුළඟේ මුසුව ඇත!
BoondiLets
පාවුලෝ කොයියෝ ලියයි.
ආදරේ කරන ඕනෑම කෙනෙක්, තමා එකිනෙකා හා නොමැති විට පවා එකිනෙකා තුල ජීවත්වෙනවා. සිරුරු දෙකක් හමුවුනාම ඒක හරියටම කුසලානයක් උතුරා යෑමක්. ඔවුනට පැය ගණක්, සමහරවිට... [More]
What's New | අලුතෙන්ම
පොත්| උමතු වාට්ටුවට අප්පචිචී ඇවිත්!

6-Mins

(කේ.ඩී. දර්ශන) 'උඹට එහෙම යන්න බැහැ උඹ ඉන්න ඕනෙ මම ළඟ. මගේ හෙවණැල්ලෙන් මිදෙන්න උඹට බැහැ.'
(-41 පිට)

'මම ගල් ගැහී අප්පච්චී දෙස බලාගෙන... [More]
කවි| ජානූ! පේ‍්‍රමයෙන් විතැන් විය හැකි දැයි මට කියන්න

24-Secs

(තුෂාරි ප්‍රියංගිකා) එකින් එක මතක අහුලමි
මංජුසාවකි හදවත මතක අහුරමි
සීත හිමයේ මිදුණු හිමකැටිති යට
ඔබට කවි ලියා සඟවමි
ජානූ!
පසුපස සෙවණැල්ල සේ ඇදෙමි... [More]
පොත්| සෞන්දර්යය වෙනුවට කටු අතු- අපේ යුගයේ උරුමය!

13-Mins

(චූලානන්ද සමරනායක) කිවිඳියකගෙ කාව්‍ය ග‍්‍රන්ථයක් එළිදක්වන මොහොතක ඇගේ කවියට ප‍්‍රවේශ වෙන්න වඩාම සුදුසු මාවත මොකක්ද? මේක ටිකක් විසඳගන්න අමාරු ප‍්‍රශ්ණයක්. මොකද අද... [More]
ඔත්තු| 'නො පවතිනු වස් ප්‍රේමය ව පවතිමි' සහ 'පියා නො හැඹූ පියාපත්'- දෙසැ. 01

11-Secs

මාලතී කල්පනා ඇම්බ්‍රෝස්ගේ 'නො පවතිනු වස් ප්‍රේමය ව පවතිමි' සහ 'පියා නො හැඹූ පියාපත්' කාව්‍ය... [More]
වෙසෙස්| වාලම්පුරි- වාසනාව, විහිළුව සහ මිත්‍යාව

1-Mins

(තාරක වරාපිටිය) ලංකාවේ ඉහළ "අලෙවි වටිනාකමක්" ඇති, ‘අනුහස් ඇති’ ගුප්ත වස්තුවකි වාලම්පුරිය. මෙම ‘වටිනාකම’ තීරණය වන්නේ එහි ඇති ද්‍රව්‍යමය වටිනාකම හෝ වෙනත්... [More]
පොත්| "මතක වන්නිය" හෙවත් උතුරේ ශේෂ පත්‍රය

3-Mins

(සුරෝෂන ඉරංග) කලා කෘතියකින් භාවමය කම්පනයක් ඇතිකළ හැකි නම් එයට කිසියම් සමාජ බලපෑමක් සිදුකළ හැකිය. එසේ කම්පනයත්, පශ්චාත්තාපයත් ජනිත කළ, දමිළ බසින්... [More]
අදහස්| විද්‍යාවේ සියවසක පිම්ම!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) පසුගිය සියවසේ මිනිස් ශිෂ්ඨාචාරය මුහුණපෑ ප්‍රධාන මාරක අභියෝග තුන වුයේ වසංගත, සාගත හා සංග්‍රාමයන්ය. ඒ සියවස තුල එසේ ඉන් මියැදුන... [More]
කරන්ට්ස්| "අඟ"

19-Secs

(උපුල් සේනාධීරිගේ) අංඟ පුලාවකට නැති මිනිස්සු
තම හිස අත ගෑහ
අඟක්... ඔව් අඟක්
රයිනෝසිරසක හැඩගත් අඟක්
මොළයක් නැති සිරසක්
තෙතක් නැති හදවතක්... [More]
වෙසෙස්| ඇනා කැරනිනා සහ ඇනා ස්ටෙපානොව්නා

7-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) ලියෝ තෝල්ස්තෝයි විරචිත ඇනා කැරනිනා නවකතාවේ ප්‍රධාන කථා නායිකාව වන ඇනා අර්කෙඩියෙව්නා කැරනිනා නමැති චරිතය ගොඩනැංවීම සඳහා තෝල්ස්තොයිට කාන්තාවන් කිහිප... [More]
පරිවර්තන| යෑම සහ ඒම අතර

20-Secs

(ඔක්තාවියෝ පාස් | නිලූක කදුරුගමුව) තම විනිවිද පෙනෙනබව සමඟ
ආලයෙන් බැඳුණු දහවල
අවිනිශ්චිතව ටැග්ගැහෙයි
යෑම සහ නැවතීම අතරමැද.
මුළු ලෝකයම නිසලව නැලැවෙන
මුහුදු බොක්කකිය දැන් වටකුරු පස්වරුව.... [More]
පොත්| මී පුප් සේ රස 'හෑල්ල'

2-Mins

(කේ.ඩී. දර්ශන) "තිත්ත ම තිත්ත කසායටත් සීනි මී පැණි අවශ්‍ය වන්නා සේ යකඩම යකඩ තැපැල් පෙට්ටියටත් මී පැණි පටල පිටින් ලැබීමෙන්, සතුරන්... [More]
කවි| පෙට්ටියක් දිනා ඇත!

44-Secs

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) නිමිත්ත- ගුවන්විදුලි නාලිකාවකින් පැමිණ පැවැත් වූ තරඟයකින් පිටිසරබද ගැමියෙක් නවීන රූපවාහිනියක් දිනා ඇත.

අරඹෙ ඈත ගස් ගොල්ලේ
කෝටු කඩන ඉපනැල්ලේ
චරස් චරස් අඩි පැන පැන
දර නෙළනා බාල නගෝ... [More]
සිත්තර| ගුවෙර්නිකා යථාර්ථය!

1-Mins

(කසුන් සමරතුංග) මේ පැබ්ලෝ පිකාසෝගේ 'ගුවෙර්නිකා' නම් සුප්‍රසිද්ධ සහ අති සූක්‍ෂම තෙළි වික්‍රමය යි. යුද්ධයත් කලාකරුවාත් අතර පරාසයේ ඉසියුම් සංවේදනා සහ සංකීර්ණතා... [More]
අදහස්| මරණ දඬුවම සහ සුළුතරයේ හෘද සාක්ෂිය!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) බරපතල අපරාධ කිහිපයකට මරණ දඬුවම යලි ක්‍රියාත්මක කිරීමට ගෙනා යෝජනාව පිලිබඳ සංවාදය දැන් කෙමෙන් නිවීගොස් ඇත. එහෙත් ඒ මාතෘකාව පිලිබඳ... [More]
වෙසෙස්| ආගිය අතක් නැති වූ 'මහසෝනා'

2-Mins

(තිලක් සේනාසිංහ ) "මගේ සීයා හොඳ කට්ටඬියෙක්. එයා ඔය යක්ෂයො ගැන පුදුම විදිහට විස්තර දන්නවා. කොටින්ම එයා මැරුණෙත් ගුරුකම් වැඩක් කරලා රෑ තනියම... [More]
පොත්| උතුරා යන්න ගඟ මම කැමති පොකුණට- විමසුමක්

3-Mins

(අනිල් හේරත්) ෆේස්බුක්. අද කාලයේ වඩාත්ම ආකර්ශණීය සංජානන මාධ්‍යය විය යුතු ය. බොහෝ දෙනා බොහෝ දෑ ලියන. කවි කෙටිකතා විචාර ඈ විවිධ... [More]
කවි| මා බිරිඳ උවැසියක වී

10-Secs

(රෝහණ පොතුලියැද්ද) දැල් තිර අතරින්
පෙනෙයි ඈ
ඔබ යනු, මොබ එනු
තෙල් මල් ගෙන, සුවඳ දුම් ගෙන

මල්, දෝතක්... [More]
ඔත්තු| උතුරා යන්න ගඟ මම කැමති පොකුණට - සැප්. 07

10-Secs

තුෂාරිකා ඇන්තනි ගේ පළමු කාව්‍ය සංග්‍රහය, 'උතුරා යන්න ගඟ මම කැමති පොකුණට' 2018 සැප්තැම්බර් 07... [More]
Boondi Dot Lk · බූන්දියේ අපේ වැඩක් · editorial@boondi.lk
Home · Currents · Raha · Sookiri · Kavi · Dosi · Music · Plus · Facebook