Facebook
Twitter
Google+
YouTube
Blog
RSS Feed
අදහස් බූන්දි
ලංකාවේ මේ මොහොතේ ලොකුම ප‍්‍රශ්නය ‘හලාල්’ද?
බූන්දි, 01:57:15
ජාතිවාදී - ආගම්වාදී සර්පයාව කහ රෙදි අස්සේ සඟවා ගත් එක්තරා සේනාවක් බදුල්ලට ගොස් නැටූ නාඩගම ගැන අයන්නේ පටන් කතාන්දරය ජනරළ විසින් හෙළි කරන ලදී. එහි මුල සිටින්නේ ධනපති පාලකයන් බවත් මැද සිටින්නේ කහ රෙදි පොරවා ගත් වියරු තක්කඩියන් පිරිසක් බවත් අග සිටින්නේ ප‍්‍රාදේශීය වශයෙන් පාරාජිකා වී ගිය හෝ වන්නට නියමිත දේශපාලන කල්ලකඩත්තයන් පිරිසක් බවත් දැන් කිසිවකුට රහසක් නොවේ.

සර්පයා මෙවර හිස ඔසවන්නේ ඇඹිලිපිටියෙනි. බොදු යැයි කියා ගන්නා සේනාවේ භික්ෂූන් පිරිසක් පසුගිය දා ඇඹිලිපිටිය නගරයේ දී ‘පති‍්‍රකා බෙදීමක්’ සිදු කළ අතර ආණ්ඩුවේ හවුල්කාර පක්ෂයක් වන ජාතික හෙළ උරුමය පක්ෂයේ සහයෝගය ද එයට ලැබී තිබුණේය.

එහිදී භික්ෂූන් දෙදෙනකු එක්ව මුස්ලිම් ව්‍යාපාරිකයන් දෙදෙනකුට පහර දී තිබූ අතර ජාතිවාදී නොවූ තරුණ පිරිසක් මැදිහත්ව තත්වය සන්සුන් කර ඇත. එහෙත් පොලිසිය පැමිණිල්ල භාරගැනීමට උනන්දු නොවූයේ ‘බලය’ කාගේ පැත්තේදැයි පෙන්වමිනි. ඊටත් පසු මුස්ලිම් විරෝධී උද්ඝෝෂණයක් ද ඇඹිලිපිටියේ පැවැත්විණ.

කෙසේ වෙතත් අත් පති‍්‍රකාවේ සඳහන් වී තිබුණේ තනිකරම මුස්ලිම් විරෝධී කරුණු කාරණාය. අමු සිංහල ජාතිවාදී කරුණු කාරණාය. හලාල් සහතිකය ලත් භාණ්ඩ වර්ජනය කරන්නැයි වෙළෙන්දන්ගෙනුත් පාරිභෝගිකයන්ගෙනුත් ඒ පති‍්‍රකාවෙන් ඉල්ලා තිබිණි.

මෙය විකාර කතාවකි. මන්ද, හලාල් යනු කිසියම් ආගමික විශ්වාසයක් මත පදනම් වූ ප‍්‍රමිතියකි. ඉස්ලාමිකයෝ තමන් පරිභෝජනය කරන ද්‍රව්‍යවල ‘හලාල්’ තිබේදැයි සොයා බලති - සලකති. පොදු මානව සමාජයක් වෙත යන ගමනක දී අත්හළ යුතු ‘චාරිත‍්‍ර - වාරිත‍්‍ර’ තිබේ නම් ඒවා අත්හැරීම වෙනම කතාවකි. එහෙම නොවී එක් මිථ්‍යාවක් අතහැරිය යුත්තේ තවත් මිථ්‍යාවක් මත පදනම් වෙමින් නොවේ.

බොදු යැයි කියා ගන්නා සේනාව නඟන තර්කය මෙයයි. ‘හලාල්’ වලට කැමැති නැති මිනිසුන් ‘හලාල්’ සහතිකය ලත් භාණ්ඩ පරිභෝජනය කරන්නේ මන්දැයි ඔවුහු අසති. අප කැමැති වුවත් නැතත් ‘අලුත් වෙළෙඳපොළ’ වල ‘පැරණි සංකල්ප’ තිබේ. ඒවා සහමුලින්ම ඉවත් කරනවා වෙනුවට ජාතිවාදී හෝ ආගම්වාදී ලෙස වැරැුදි කෙළවරකින් අල්ලා ගැනීම එක්කෝ මෝඩකමකි. එහෙමත් නැත්නම් උපායික තක්කඩිකමකි. මෙතැන ඇත්තේ එයින් දෙවැන්නය.

හොඳයි, කෙනකු මෙහෙම ප‍්‍රශ්නයක් ඇහුවොත් බොදු යැයි කියා ගන්නා බල සේනාව හෝ ඔවුන් සමඟ ජාතිවාදී රිලේ තරගයක යෙදෙන බංකොලොත් දේශපාලන ව්‍යාපාර, ඊට දෙන පිළිතුර කුමක්දැයි දැනගැනීමට අපි කැමැත්තෙමු. ‘‘පෝය දිනවලට මත්පැන් හල් හෝ මස් වෙළෙඳසල් වහන එකෙන් බුද්ධාගම නොඅදහන ජනතාවගේ පරිභෝජන අයිතිය උල්ලංඝනය වන්නේ නැද්ද?’’

එහෙම බැලු විට විවිධ ආගමික මතිමතාන්තර ‘වෙළෙඳපොළ’ට බලපෑම් කරන බව තේරුම්ගත හැකිය. ‘හලාල්’ පමණක් ඉවත් කර තේරුමක් නැති අතර ඉවත් කරනවා නම් ‘ඒ ජාතියේ සේරම බඩු’ අයින් කළ යුතුය. හැබැයි මේ සේනාවන් තමන්ගේ ‘බඩු’ ගැන කතාවක් නැත. ඒ වෙනුවට ‘හලාල්’ පමණක් අල්ලාගෙන ජාති - ආගම්වාදී සර්පයා නටවති.

ඔය කියන සේනාවන්ගේ තවත් තර්කයක් නම්, ‘හලාල්’ සහතිකය වෙනුවෙන් ගෙවන මුදල් ඉස්ලාම් ආගමේ උන්නතිය වෙනුවෙන් යොදවන බවයි. මෛති‍්‍රය, කරුණාව, මුදිතාව ගැන එක් වරෙක කතා කරන අය තවත් ආගමක උන්නතියට වෛර කිරීම ප‍්‍රහේලිකාවකි. විවිධ නිෂ්පාදන වෙළෙඳපොළට එවන සමාගම්, පාරිභෝගිකයන්ගෙන් අය කරගන්නා මුදල්වලින් කරන කරන හැමදේම මේ සේනාව සොයා බලනවාද? එහෙම නම් මානව විරෝධී කොයිතරම් දේවල් වෙනවා ඇද්ද?

සල්ලිවලට ආගමක් ජාතියක් නැත. ඒවා විවිධ තලවල දී විවිධ දේ වලට යෙදවේ. කොන්දොස්තර කෙනෙක් හවසට ‘‘අපේ සල්ලිවලින් බොනවා’’ කියා සල්ලි නොදී බස්වල යාම සඳහා තර්කයක් හදාගන්නට පුළුවන්කමක් නැත. ලංකාවේ රූපවාහිනී නාලිකා අතර ඉස්ලාමිකයකුට අයිති එකක් නැතැයි කියා හෝ ඒවායේ අයිතිකරුවන් බෞද්ධ හෝ හින්දු ආගමේ උන්නතියට තමන්ගේ ලාභ යොදවනවා කියා මුස්ලිම් ජාතික ව්‍යාපාරිකයන්, වෙළෙඳ දැන්වීම් ලබා නොදුන්නොත් එය තේරුමක් නැති වැඩකි. ‘හලාල්’ වර්ජනය කරන්නැයි ආගම්වාදී කෝණයකින් ඉල්ලීම එවැනිම තේරුමක් නැති වැඩකි. මේ ජාතියේ තේරුමක් නැති වැඩවලට ජනතාව අහු නොවිය යුතුය.

වර්තමාන වෙළෙඳපොළ ජයගැනීම යනු සූදුවකි. ඒ සූදුවෙන් සිංහලයකු පරාද වූ විට ඒකට වගකිවයුත්තේ දෙමළකුවත් මුසල්මානුවකුවත් නොවේ. මේ ජරාජීර්ණ වෙළෙඳපොළමය.

අනෙක් අතට මේ වෙලාවේ මේ දූපතේ ලොකුම ප‍්‍රශ්නය ‘හලාල්’ පිළිගන්නවාද නැද්ද යන්න නොවේ. මිනිස්සු අධික ජීවන බරකය. සුදු වෑන් සැරිසරයි. අර්බුදයේ කරවටක් ගිලුණු මිනිස්සු එකිනෙකා මරති. පුච්චති. යන යන තැන අනතුරුය. අපරාධය. එහෙව් රටක ‘හලාල්’ අල්ලාගෙන දැඟලීමෙන් සිද්ධ වන්නේ ඇත්ත ප‍්‍රශ්නය යට යෑමය. මේ කරන්නේ ඒකය. ඇත්ත ප‍්‍රශ්නය යට ගසන්නට, සර්පයා නටවන උන්ට ඕනෑය.

දූපතේ තැන් තැන්වලින් සර්පයා හිස ඔසවන්නේ අන්න ඒ උවමනාව නිසාය. පෙරදා බදුල්ලෙන් හිස එසවූ ඌ ඊයේ ඇඹිලිපිටියෙන් මතු වූයේය. හෙට කොතැනින් ඒදැයි කල්පනාවෙන් සිටිය යුතුය. ඒ කොතැනින් මතු වුණත් ඇඹිලිපිටියේ පොදු ජනයා ජාතිවාදී නොවී දුන් ආදර්ශයෙන්ම සර්පයාට උත්තර දෙන්නට ඕනෑය.

සමාජයේ දෙපා අතරින් සර්පයා ඇදෙද්දී ඌ පරදවන්නට නම්, ඊට වඩා වේගයෙන් අතින් අත යැවිය යුත්තේ පරෙවියාය.

(-ජනරළ/ http://lankaviews.com)
මේ වියමන ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න-
Tags- Janarala News Paper, Halaal certification, Sri Lankan Muslims, Sri Lankan Buddhists, Bodu Bala Sena
Plus
ප්‍රතිචාර
අඩවි දත්ත
Facebook Page
Boondi Google+
Boondi RSS
විමල් කැටිපෙආරච්චිගෙන් තවත් වියමන්
කරන්ට්ස්
ඇයි කුමක්ද ඔය මඳ සිනහවේ තේරුම?
කවි
අප්‍රේල් මතකය ද 'වේලාසනින් අවදි වේ'!
කවි
ඩබල්!
කවි
ඇන්ටන් ජෝන්ස්ලාට උපහාර හිඟයි!
අදහස්
ගොළුවෝ, කථිකයෝ සහ කුමාර්
තවත් අදහස් බූන්දි
අපේ මධ්‍යම පන්තියේ නුතන සංස්කෘතික විලාසිතාව!
ගල්කිස්සේ ප්‍රහාරය: අන්තවාදයේ නරුම මුහුණුවරයි!
[සරදගේ ලියුං හැකින්ස්]- මැතිවරණ කොමසාරිස්ට ජේ.ආර්.ගෙන් ලියුමක්!
ගබ්සාව සහ දෙවියන් වහන්සේගේ සැලැස්ම!
විභාගය ගොඩ යාමට ඥාන පූජාව!
බූන්දි නව ඊමේල් ලිපිනය- editorial@boondi.lk
BoondiLets
හැනා අරෙන්ඩ්ට් කියයි.
ඒකාධිපති රාජ්‍යයකට අතිශයින්ම සුදුසු, ඇති තතු හා ප්‍රබන්ධ අතරත්- සත්‍යය හා අසත්‍යය අතරත්, වෙනසක් නැතැයි අදහන සාමාන්‍ය ජනතාවය.
What's New | අලුතෙන්ම
අදහස්| අපේ මධ්‍යම පන්තියේ නුතන සංස්කෘතික විලාසිතාව!

3-Mins

(තාරක වරාපිටිය) අපේ රට වැනි සමාජයක සංස්කෘතික චින්තනය හෝ සාමාන්‍ය විචාර බුද්ධිය සකස් වන්නේ බොහෝ දුරට මධ්‍යම පාන්තික සමාජ ස්ථරයේ චින්තනයේ හැඩරුව... [More]
කවි| පියාපත්

8-Secs

(ධනුෂ්කා නිෂාදි කුලරත්න) දැලක පැටළුණු අය
මේ අපි කවුරුත්
නොගැලවී ඉන්න වෙර දරනවා

බත්කූරු යාළුවේ!
ගමනමයි ගැලවුම... [More]
රංග| හිනාව ගිලිහුණු සමාජයට "හිනාවෙලා මිනිත්තුවක්"

7-Mins

(සුදේශ් කවීශ්වර) උසස් කලා කෘතියක් අකුණු සැරයක් වැනි බව රෝම විචාරකයෙකු වූ ලොංජයිනස් ප්‍රකාශ කරයි. අකුණු පහර තමා අවට ඇති සියලුම දේ... [More]
පරිවර්තන| 'සැලී' උයනෙහි කෙළවර

16-Secs

(විලියම් බට්ලර් යේට්ස් | නිලූක කදුරුගමුව) හමුවීමු මා පියඹ සහ මම
'සැලී' උයනෙහි කෙළවර
හිමකුමරියකගේ පා නඟා ඈ
ඇවිද්දේ 'සැලී' උයන පසුකර.
තුරු මත කොළ වැවෙන විලසට
සෙමෙන් ආලය විඳින ලෙස... [More]
කවි| (ඔබ හිනැහෙන විට)

5-Secs

(මහගම සේකර) ඔබ හිනැහෙන විට
මුලු ලොව
ඔබ සමඟින් සිනා සෙයි

ඔබ වැලපෙන විට
මුලු ලොව... [More]
කරන්ට්ස්| ඈත සහ මෑත

23-Secs

(අමිල නන්දසිරි) "අනුරාධපුරයේ උද්‍යාන තුලදී පෙම්වතුන් යුවල 304ක් පොලිස් භාරයට."
-පුවතක්


ඈත, කුහුලින් සවල් ගහනා
මැදිවියේ නෙතු බහුලය
මෑත, විලියෙන් ජම්බු රතුවෙන... [More]
Cine| ස්වරූප නොපෙන්වීමේ සහ නොබැලීමේ විනෝදය

13-Mins

(එරික් ඉලයප්ආරච්චි) කලාත්මක අවකාශය සහාසික ලෙස විනෝදයේ අවකාශය විසින් පාගා දමනු ලබන අතරේ කලාත්මක ප්‍රදර්ශනයේ අවකාශය විනෝද ප්‍රදර්ශනයේ අවකාශය විසින් උදුරා ගනිමින්... [More]
කතන්දර| "හරි අපූරු අම්මාච්චි"- ළමා කතන්දරය [වීඩියෝව]

33-Secs

"හරි අපූරු අම්මාච්චි"- පොඩිත්තන්ට දැනුම ගෙනෙන විනෝදාත්මක කතන්දරයක් [කාටූන්]- Rajiv Eipe ලියා සිත්තම් කළ "Ammachi's Amazing Machines" සිඟිති කතන්දරයේ සිංහල... [More]
BoondiLets| අඳුර පලාගියේය!
තල්මසාගේ සිරුර ඇතුළත වූයේ අඳුරයි. පිනෝකියෝ පාවෙමින් තල්මසාගේ කුසෙහි ගැඹුරු ආගාධයට ඇදී ගියේය.

ඉමක් නැති ගණඳුර මැදින් හදිසියේම කුඩා ආලෝකයක් පහළ විය.

"කවුද ඔතන?" පිනෝකියෝගේ... [More]
කවි| සියයට විස්සයි, සතුට අනුලට!

38-Secs

(තුෂාරිකා ඇන්තනි) ඉසුරු දෙවිඳු මවනවද සිහිල පිරි පෙදෙසක්
ගිනි නිවුන මව් හිසක මැවු පසන් නිවසක්

දෛනික වැයෙන් මරදූන් පැරද ඉසිඹුවක්
පතයි මාස අග දිනක හෝ නිරාමිස සුවයක්... [More]
වෙසෙස්| තොවිල් වලදී යකුන් පලා යන විට ගස් අතු කඩා වැටෙන හැටි!

3-Mins

(තිලක් සේනාසිංහ ) මිනිසුන්ට සහ වාසස්ථාන වලට අරක් ගන්නා යක්ෂයන් පලවා හැරීම පිණිස යක් තොවිල් පැවැත්වීම අප ජන සංස්කෘතියේ ප්‍රධානතම අංගයකි. මෙම යක්... [More]
BoondiLets| සරච්චන්ද්‍ර ලියයි.
පුතු සෙනේ මස් නහර හම සිඳ
ඇට සොයා ගොස් ඇට තුළට වැද
ඇට මිදුලු මත රඳා සිට දුක්
දෙයි නිබන්දා

-සිංහබාහු
කවි| (හදිසියේ මියගිය) අම්මාගේ මිනිය හඳුනාගැනීමට පුතුව කැඳවයි!

44-Secs

(ජනිත් විතාරණගේ) දෙක තුනක් ඇර හුඟක් කෙස් ගස් තිබුනේ බාගෙට සුදුවෙලා
ගල් තැලුම් මල් යටි පතුල්වල විලුඹ තිබුනා පුපුරලා
අලි ඇවිත් පැල කඩපු දවසේ තාත්තගේ බඩ පාගලා
පෙරළිලා ගෙයි බිත්ති පලුවක් කකුල තිබ්බේ කොරවෙලා

අන්න අර දුර පේන කන්දට ටිකක් එහායින් තියන බැද්දේ... [More]
Cine| බහුචිතවාදීයා- සමකාලීන අගනාගරික සමාජ සැකැස්ම සහ එහි දේශපාලන ආර්ථීකය පිළිබද නියෝජනයක් ලෙස

6-Mins

(නිර්මාල් රංජිත් දේවසිරි) පසුගිය සමයේ, විශේෂයෙන්ම, 2015 ජනවාරි 8 වනදා පැවැති ජනාධිපතිවරණය පූර්වගාමීව සමාජ මාධ්‍යවල ඇති වූ දේශපාලන කතිකාවේ දක්නට ලැබුණු මූලිකාංගයක් වූයේ,... [More]
කතන්දර| "මෙන්න මෙයා- බෝල බෙයා"- ළමා කතන්දරය [වීඩියෝව]

27-Secs

පොඩිත්තන්ට විනෝදාත්මක කතන්දරයක් [කාටූන්]- Ramendra Kumar ලියා, Delwyn Remedios සිත්තම් කළ "The Day It Rained Fish" සිඟිති කතන්දරය ඇසුරින්.

හඬ- නයෝමී... [More]
වෙසෙස්| ඩාෆ්නි ග්ලෙසියා: මරණයෙන් නිහඬ කළ- හොරකමට එරෙහි හඬ

4-Mins

(සරද සමරසිංහ) "ජනතාව අතුරින් කිහිප දෙනෙකු අත්‍යන්ත ම්ලේච්ඡයන් වීම හේතුවෙන් හෝ පාලක පක්ෂය ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදය යන වචනයේ අරුත නොදැන සිටීම හේතුවෙන් හෝ ජනමාධ්‍යවේදීන්ට... [More]
BoondiLets| දාරියෝ ෆෝ ලියයි.
(දාරියෝ ෆෝ | එච්. ඒ. පෙරේරා) පවතින පාලනය, ඉවසන් ඉන්න බැරි තරමට ජඩ, දූෂිත, මර්දනකාරී එකක් උනහම ජනතාව ජීවිත පරදුවට තියල හරි ඒක පෙරලලා දානවා. ඊට පස්සෙ අලුත් පාලකයෝ විසින් හිටපු... [More]
කතන්දර| "වීර යට්ටෝගේ සහ තෙයූන්ගේ කතන්දරය"- රුසියානු ළමා කතන්දරය [වීඩියෝව]

18-Secs

පොඩිත්තන්ට රුසියාවෙන් කතන්දරයක්- නෙන්ත් ජනකතාවක් ඇසුරින් ජාන්නා විටෙන්සොන් විසින් ලියන ලද, ලියනීඩ් ආරිස්තොව් විසින් සිත්තම් කරන ලද, "වීර යට්ටෝගේ සහ... [More]
Boondi Dot Lk · බූන්දියේ අපේ වැඩක් · editorial@boondi.lk
Home · Currents · Raha · Sookiri · Kavi · Dosi · Music · Plus · Facebook