Facebook
Twitter
Google+
YouTube
Blog
RSS Feed
අදහස් බූන්දි
ලංකාවේ මේ මොහොතේ ලොකුම ප‍්‍රශ්නය ‘හලාල්’ද?
බූන්දි, 01:57:15
ජාතිවාදී - ආගම්වාදී සර්පයාව කහ රෙදි අස්සේ සඟවා ගත් එක්තරා සේනාවක් බදුල්ලට ගොස් නැටූ නාඩගම ගැන අයන්නේ පටන් කතාන්දරය ජනරළ විසින් හෙළි කරන ලදී. එහි මුල සිටින්නේ ධනපති පාලකයන් බවත් මැද සිටින්නේ කහ රෙදි පොරවා ගත් වියරු තක්කඩියන් පිරිසක් බවත් අග සිටින්නේ ප‍්‍රාදේශීය වශයෙන් පාරාජිකා වී ගිය හෝ වන්නට නියමිත දේශපාලන කල්ලකඩත්තයන් පිරිසක් බවත් දැන් කිසිවකුට රහසක් නොවේ.

සර්පයා මෙවර හිස ඔසවන්නේ ඇඹිලිපිටියෙනි. බොදු යැයි කියා ගන්නා සේනාවේ භික්ෂූන් පිරිසක් පසුගිය දා ඇඹිලිපිටිය නගරයේ දී ‘පති‍්‍රකා බෙදීමක්’ සිදු කළ අතර ආණ්ඩුවේ හවුල්කාර පක්ෂයක් වන ජාතික හෙළ උරුමය පක්ෂයේ සහයෝගය ද එයට ලැබී තිබුණේය.

එහිදී භික්ෂූන් දෙදෙනකු එක්ව මුස්ලිම් ව්‍යාපාරිකයන් දෙදෙනකුට පහර දී තිබූ අතර ජාතිවාදී නොවූ තරුණ පිරිසක් මැදිහත්ව තත්වය සන්සුන් කර ඇත. එහෙත් පොලිසිය පැමිණිල්ල භාරගැනීමට උනන්දු නොවූයේ ‘බලය’ කාගේ පැත්තේදැයි පෙන්වමිනි. ඊටත් පසු මුස්ලිම් විරෝධී උද්ඝෝෂණයක් ද ඇඹිලිපිටියේ පැවැත්විණ.

කෙසේ වෙතත් අත් පති‍්‍රකාවේ සඳහන් වී තිබුණේ තනිකරම මුස්ලිම් විරෝධී කරුණු කාරණාය. අමු සිංහල ජාතිවාදී කරුණු කාරණාය. හලාල් සහතිකය ලත් භාණ්ඩ වර්ජනය කරන්නැයි වෙළෙන්දන්ගෙනුත් පාරිභෝගිකයන්ගෙනුත් ඒ පති‍්‍රකාවෙන් ඉල්ලා තිබිණි.

මෙය විකාර කතාවකි. මන්ද, හලාල් යනු කිසියම් ආගමික විශ්වාසයක් මත පදනම් වූ ප‍්‍රමිතියකි. ඉස්ලාමිකයෝ තමන් පරිභෝජනය කරන ද්‍රව්‍යවල ‘හලාල්’ තිබේදැයි සොයා බලති - සලකති. පොදු මානව සමාජයක් වෙත යන ගමනක දී අත්හළ යුතු ‘චාරිත‍්‍ර - වාරිත‍්‍ර’ තිබේ නම් ඒවා අත්හැරීම වෙනම කතාවකි. එහෙම නොවී එක් මිථ්‍යාවක් අතහැරිය යුත්තේ තවත් මිථ්‍යාවක් මත පදනම් වෙමින් නොවේ.

බොදු යැයි කියා ගන්නා සේනාව නඟන තර්කය මෙයයි. ‘හලාල්’ වලට කැමැති නැති මිනිසුන් ‘හලාල්’ සහතිකය ලත් භාණ්ඩ පරිභෝජනය කරන්නේ මන්දැයි ඔවුහු අසති. අප කැමැති වුවත් නැතත් ‘අලුත් වෙළෙඳපොළ’ වල ‘පැරණි සංකල්ප’ තිබේ. ඒවා සහමුලින්ම ඉවත් කරනවා වෙනුවට ජාතිවාදී හෝ ආගම්වාදී ලෙස වැරැුදි කෙළවරකින් අල්ලා ගැනීම එක්කෝ මෝඩකමකි. එහෙමත් නැත්නම් උපායික තක්කඩිකමකි. මෙතැන ඇත්තේ එයින් දෙවැන්නය.

හොඳයි, කෙනකු මෙහෙම ප‍්‍රශ්නයක් ඇහුවොත් බොදු යැයි කියා ගන්නා බල සේනාව හෝ ඔවුන් සමඟ ජාතිවාදී රිලේ තරගයක යෙදෙන බංකොලොත් දේශපාලන ව්‍යාපාර, ඊට දෙන පිළිතුර කුමක්දැයි දැනගැනීමට අපි කැමැත්තෙමු. ‘‘පෝය දිනවලට මත්පැන් හල් හෝ මස් වෙළෙඳසල් වහන එකෙන් බුද්ධාගම නොඅදහන ජනතාවගේ පරිභෝජන අයිතිය උල්ලංඝනය වන්නේ නැද්ද?’’

එහෙම බැලු විට විවිධ ආගමික මතිමතාන්තර ‘වෙළෙඳපොළ’ට බලපෑම් කරන බව තේරුම්ගත හැකිය. ‘හලාල්’ පමණක් ඉවත් කර තේරුමක් නැති අතර ඉවත් කරනවා නම් ‘ඒ ජාතියේ සේරම බඩු’ අයින් කළ යුතුය. හැබැයි මේ සේනාවන් තමන්ගේ ‘බඩු’ ගැන කතාවක් නැත. ඒ වෙනුවට ‘හලාල්’ පමණක් අල්ලාගෙන ජාති - ආගම්වාදී සර්පයා නටවති.

ඔය කියන සේනාවන්ගේ තවත් තර්කයක් නම්, ‘හලාල්’ සහතිකය වෙනුවෙන් ගෙවන මුදල් ඉස්ලාම් ආගමේ උන්නතිය වෙනුවෙන් යොදවන බවයි. මෛති‍්‍රය, කරුණාව, මුදිතාව ගැන එක් වරෙක කතා කරන අය තවත් ආගමක උන්නතියට වෛර කිරීම ප‍්‍රහේලිකාවකි. විවිධ නිෂ්පාදන වෙළෙඳපොළට එවන සමාගම්, පාරිභෝගිකයන්ගෙන් අය කරගන්නා මුදල්වලින් කරන කරන හැමදේම මේ සේනාව සොයා බලනවාද? එහෙම නම් මානව විරෝධී කොයිතරම් දේවල් වෙනවා ඇද්ද?

සල්ලිවලට ආගමක් ජාතියක් නැත. ඒවා විවිධ තලවල දී විවිධ දේ වලට යෙදවේ. කොන්දොස්තර කෙනෙක් හවසට ‘‘අපේ සල්ලිවලින් බොනවා’’ කියා සල්ලි නොදී බස්වල යාම සඳහා තර්කයක් හදාගන්නට පුළුවන්කමක් නැත. ලංකාවේ රූපවාහිනී නාලිකා අතර ඉස්ලාමිකයකුට අයිති එකක් නැතැයි කියා හෝ ඒවායේ අයිතිකරුවන් බෞද්ධ හෝ හින්දු ආගමේ උන්නතියට තමන්ගේ ලාභ යොදවනවා කියා මුස්ලිම් ජාතික ව්‍යාපාරිකයන්, වෙළෙඳ දැන්වීම් ලබා නොදුන්නොත් එය තේරුමක් නැති වැඩකි. ‘හලාල්’ වර්ජනය කරන්නැයි ආගම්වාදී කෝණයකින් ඉල්ලීම එවැනිම තේරුමක් නැති වැඩකි. මේ ජාතියේ තේරුමක් නැති වැඩවලට ජනතාව අහු නොවිය යුතුය.

වර්තමාන වෙළෙඳපොළ ජයගැනීම යනු සූදුවකි. ඒ සූදුවෙන් සිංහලයකු පරාද වූ විට ඒකට වගකිවයුත්තේ දෙමළකුවත් මුසල්මානුවකුවත් නොවේ. මේ ජරාජීර්ණ වෙළෙඳපොළමය.

අනෙක් අතට මේ වෙලාවේ මේ දූපතේ ලොකුම ප‍්‍රශ්නය ‘හලාල්’ පිළිගන්නවාද නැද්ද යන්න නොවේ. මිනිස්සු අධික ජීවන බරකය. සුදු වෑන් සැරිසරයි. අර්බුදයේ කරවටක් ගිලුණු මිනිස්සු එකිනෙකා මරති. පුච්චති. යන යන තැන අනතුරුය. අපරාධය. එහෙව් රටක ‘හලාල්’ අල්ලාගෙන දැඟලීමෙන් සිද්ධ වන්නේ ඇත්ත ප‍්‍රශ්නය යට යෑමය. මේ කරන්නේ ඒකය. ඇත්ත ප‍්‍රශ්නය යට ගසන්නට, සර්පයා නටවන උන්ට ඕනෑය.

දූපතේ තැන් තැන්වලින් සර්පයා හිස ඔසවන්නේ අන්න ඒ උවමනාව නිසාය. පෙරදා බදුල්ලෙන් හිස එසවූ ඌ ඊයේ ඇඹිලිපිටියෙන් මතු වූයේය. හෙට කොතැනින් ඒදැයි කල්පනාවෙන් සිටිය යුතුය. ඒ කොතැනින් මතු වුණත් ඇඹිලිපිටියේ පොදු ජනයා ජාතිවාදී නොවී දුන් ආදර්ශයෙන්ම සර්පයාට උත්තර දෙන්නට ඕනෑය.

සමාජයේ දෙපා අතරින් සර්පයා ඇදෙද්දී ඌ පරදවන්නට නම්, ඊට වඩා වේගයෙන් අතින් අත යැවිය යුත්තේ පරෙවියාය.

(-ජනරළ/ http://lankaviews.com)
මේ වියමන ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න-
Tags- Janarala News Paper, Halaal certification, Sri Lankan Muslims, Sri Lankan Buddhists, Bodu Bala Sena
Plus
ප්‍රතිචාර
අඩවි දත්ත
Facebook Page
Boondi Google+
Boondi RSS
විමල් කැටිපෙආරච්චිගෙන් තවත් වියමන්
කරන්ට්ස්
ඇයි කුමක්ද ඔය මඳ සිනහවේ තේරුම?
කවි
අප්‍රේල් මතකය ද 'වේලාසනින් අවදි වේ'!
කවි
ඩබල්!
කවි
ඇන්ටන් ජෝන්ස්ලාට උපහාර හිඟයි!
අදහස්
ගොළුවෝ, කථිකයෝ සහ කුමාර්
තවත් අදහස් බූන්දි
අලුත් මිදියුෂ අලුත් බඳුනෙක
ඉස්ලාම් හොල්මන් අවතාර ගැන කවදාවත් අසා තිබෙනවාද?
ගාමිණි වියන්ගොඩගේ සයිටම් ජපමාලයට පිළිතුරක්- 4
ගාමිණි වියන්ගොඩගේ සයිටම් ජපමාලයට පිළිතුරක්- 3
ගාමිණි වියන්ගොඩගේ සයිටම් ජපමාලයට පිළිතුරක්- 2
බූන්දි නව ඊමේල් ලිපිනය- editorial@boondi.lk
BoondiLets
කාල් මාක්ස් ලියයි.
දර්ශනය ඉල්ලා සිටින්නේ සත්‍යය මිස සත්‍ය වශයෙන් අදහස් වන දෙය නොවේ. එය ඉල්ලා සිටින්නේ මුළු මහත් මනුෂ්‍ය වර්ගයාට ම සත්‍ය දේ මිස ඇතැම් ජනතාවකට සත්‍ය... [More]
What's New | අලුතෙන්ම
රංග| මහගම සේකරගේ නාට්‍ය සාහිත්‍යය සහ ජීවන දෘෂ්ටිය

9-Mins

(ජෝන් දිනේෂ්) මහගම සේකර (1929-1976)

"1929 අප්‍රේල් 07 වැනිදා සියනෑ කෝරළයේ කිරිඳිවැල රදාවානේදී ජන්මලාභය ලැබූ මහගමසේකර මූලික අධ්‍යාපනය ලැබුයේ ගමේ පාසලෙනි. ළමා... [More]
කවි| "මිරැන්ඩා...... මම යන්නම්"

20-Secs

(උපුල් සේනාධීරිගේ) මිරැන්ඩා......... මම යන්නම්*
යනු මිස තවදුරටත් මෙහි
රැඳීමක් නොමැත මට
එහෙයින් මම යන්නම්

අප තැනූ ආදර දෙවොලට... [More]
ඔත්තු| උපුල් සේනාධීරිගේ කවි මග විමසීමක්- සැප්. 23

7-Secs

2017, සැප්තැම්බර් 23 සෙනසුරාදා, උදේ 9:00 සිට දහවල් 12:00 දක්වා, කොළඹ මහජන පුස්තකාලයේ, පළමුවන මහලේ... [More]
වෙසෙස්| භූතයෙක්, යකැදුරෙක් සහ සත්‍ය කතාවක්

6-Mins

(තිලක් සේනාසිංහ ) ගුප්ත විශ්වාස සෑම සමාජයකම අඩුවැඩි වශයෙන් දක්නට ලැබේ. ඇතැම් සමාජයන් හි ඒවා සංස්කෘතිකාංග ලෙස ද ඉදිරිපත්ව ඇත. අතීත ශ්‍රී ලාංකීය... [More]
කවි| මැටි බඳුන්

30-Secs

(ජනක මහබෙල්ලන) පෙලින් පෙලට
මැටි බඳුන් රැසක්
තබා තිබුනු
ඒ මහලු කුඹලගෙ
සාප්පුව ඉදිරිපිට
එක් සුන්දර සවසක... [More]
වෙසෙස්| තෝල්ස්තෝයි අදට වලංගු ද?

12-Mins

(චින්තක රණසිංහ) අද අපි මේ ගෙනියන තෝල්ස්තෝයි පිළිබඳ සාකච්ඡාව මේ වගේ වාතාවරණයක් රටේ තියන තත්ත්වයකදි වුණත් තිබීම අතිශය වැදගත්. ලංකාවෙ පහුගිය අවුරුදු... [More]
Cine| බස්‌සා තටු සලන ගොම්මනේ නැටීම- ධර්මසේන පතිරාජගේ 'ස්‌වරූප' ගැන විචාරයක්‌

4-Mins

(සිවමෝහන් සුමති | එරික් ඉලයප්ආරච්චි) ග්‍රෙගරි සැම්සන් තව ස්‌වල්ප වේලාවකින් ළඟාවනු ඇති තානායම දෙස බලයි. යටත් විජිත භාෂාවෙන් එය කඳුරට නැවතුම්පළක්‌ (hill station) බව කිව... [More]
රත්තරං ටික| පළතුරු සහ චාරිත්‍රය

1-Mins

(පාවුලෝ කොයියෝ | සංජය නිල්රුවන් ගුණසේකර) ගිනියම් වූ කතරෙහි පලවැල සොයා ගැනීම ඉතා අසීරු කටයුත්තකි. ඒ බැව් දත් දෙවියන් දිනක් තම... [More]

Warning: Division by zero in /home/boondilk/public_html/article.php on line 1198
රහක් ඇති Music| ආල වඩන සුවඳ සබන්

අමරසිරි පීරිස්
ප්‍රේමසිරි කේමදාස
රත්න ශ්‍රී විජේසිංහ
[Play]
අදහස්| අලුත් මිදියුෂ අලුත් බඳුනෙක

6-Mins

(අජිත් හැඩ්ලි පෙරේරා) අප අසල්වැසි ඉන්දියාව නොබෝ දා අලුත් ජනාධිපතිවරයකු තෝරා ගත්තේ ය. ඉන්දියාවේ බොහෝ දෙනා තවමත් දලිත්වරුන් පිළිකුල් කරති. ඔවුන්ගේ ඇඟේ වැදුනු... [More]
ඔත්තු| කවි පොත් සල්පිල මෙවරත්

45-Secs

2017 කොළඹ ජාත්‍යන්තර පොත් ප්‍රදර්ශනයට සමගාමීව, පොත් ප්‍රකාශකයන්ගේ සංගමයේ පූර්ණ අනුග්‍රහයෙන් පැවැත්වෙන 'කවි පොත් සල්පිල',... [More]
වෙසෙස්| දහමට බියෙන් සයුරට පනින මියන්මාර රොහින්ගානුවෝ

5-Mins

(මාලතී කල්පනා ඇම්බ්‍රෝස්) ලොව වඩාත්ම හිංසනයට පත්වන ජන වර්ගයක් ලෙස ලැයිස්තුගත වන (එක්සත් ජාතීන්ගේ සංවිධාන වාර්තාව, 2013) මියන්මාර‍යේ රොහින්ගා මුස්ලිම් ජනයා දස දහස්... [More]
කවි| පෙම් යුවළ

27-Secs

(මහගම සේකර) 'ඉසුරු මුනියෙහි පෙතැලි ගලක
ඒ ආලයෙ ලීලය පෑ
විස්මිත ගල් වඩුවාණෙනි'
අමරණීය වේ ඔබගේ නාමේ
කියනු මැනවි මට
මූර්තියට ඔබ මේ ලෙස නැඟුවේ... [More]
ඔත්තු| බූමරංගය ඔබේ ඇස් දෙක- සැප්. 07

9-Secs

කාංචනා අමිලානිගේ දෙවැනි කාව්‍ය සංග්‍රහය "බූමරංගය ඔබේ ඇස් දෙක", 2017, සැප්තැම්බර් 07 වැනිදා, සවස 4:00ට,... [More]
කතන්දර| "හාවයි ඉබ්බයි දැන් හරි යාලුයි"- ළමා කතන්දරය [වීඩියෝව]

28-Secs

වෙන්කට්‍රාමන ගොව්ඩා ලියූ පද්මනාබ් සිත්තම් කළ, "The Hare & the Tortoise (Again!)" සිඟිති කතන්දරය ඇසුරින් හැදූ කාටූනය.

Sinhala Translation of... [More]
කවි| An Attacked Mosque alias Sutta Palli

40-Secs

(ෆතීක් අබූබකර්) Poem embeds the same boy
twenty sixth time
into the memory of an attacked mosque
where thousand eyes of misery
are wide-opened scars... [More]
Cine| "මේ රට මගෙ නෙවෙයි; මගෙ අම්මගෙත් නෙවෙයි" සමඟ "28" කියවීම

8-Mins

(කේ.ඩී. දර්ශන) මෙය 28 සිනමාපටය ගැන බරපතල න්‍යායික විචාරයක් නොවෙන්න පුළුවං. දවසින් දවස මතු කරගන්නවා වෙනුවට සංස්කෘතික සළුපිලි අන්දලා යට කරන්න හදන... [More]
කතන්දර| "කළු කිටියා හරි නරකයි"- ළමා කතන්දරය [වීඩියෝව]

27-Secs

අනුෂ්කා රවිශංකර් පොඩිත්තන් වෙනුවෙන් රචනා කළ, ප්‍රියා කුරියාන් සිත්තම් කළ, "It's All the Cat's Fault!" සිඟිති කතන්දරය ඇසුරින් හැදූ කාටූනය.... [More]
Boondi Dot Lk · බූන්දියේ අපේ වැඩක් · editorial@boondi.lk
Home · Currents · Raha · Sookiri · Kavi · Dosi · Music · Plus · Facebook