Facebook
Twitter
Google+
YouTube
Blog
RSS Feed
රත්තරං ටික
හාවෙක් ද තාත්තේ?- නෑ, තණකොළ පඳුරක්!
බූන්දි, 05:11:05
"තමා දකින විට ඔවුන් මැරී සිටියා ද?" මහේස්ත්‍රාත් තුමා ඇසීය.

"එහෙමයි හාමුදුරුවනේ."

මහේස්ත්‍රාත් තුමා තම පුද්ගලික දිනපොත පැත්තකින් තබා රාජකාරි සටහන් පොත අතට ගෙන ලියා ගත්තේය.

"දෙදෙනාටම තුවාල තිබෙනු තමා දුටුවා ද?"

"එහෙමයි හාමුදුරුවනේ. දෙන්නා ගේ ම තුවාළ තිබුණේ පපුවෙ විතරයි. ඒ තුවාළ වලින් ගලාපු ලේ වතුරට හේදි හේදි ගියා."

"මළ මිනිසුන්ගෙ අතේ හෝ බිම ආයුධ තිබෙනු තමා දුටුවාද?"

"එකෙකු අතේ දිග උල් පිහියක් තිබුණා. ඒක මිරිකාගෙනයි උන්නෙ. අනිකා වැටිලා හිටිය තැන ඒ වාගේ ම දිග හරක් අං මිට පිහියක් වැටිලා තිබුණා. ඒ මිනිහා පස් කා ගෙන වැටිලා හිටියේ."


ආරච්චි මේ අවස්ථාවේ එම පිහියා දෙක මහේස්ත්‍රාත් තුමා ට ඉදිරිපත් කළේය.

"තමා දුටුවේ මේ පිහියා දෙකට සමාන පිහියා දෙකක් ද?"

"එහෙමයි හාමුදුරුවනේ."

"මේ මිනිමැරුම් කොයි විදියට සිදු වුණාදැයි තමාට කියන්නට පුළුවන් ද? "


"හාමුදුරුවනේ, මගේ බට්ටි මරළා තියෙන්නෙ මුං දෙන්නා. දේවාලයේ කපු මහත්තයා මට කීවේ කොහොමද? තෝ යන කොට තොගෙ ගම් සීමාවේ දී අපරාධකරුවන් ගේ මළ සිරුරු දකින්නට ලැබෙයි කියලා. ඒ කිව්ව විදියට අකුරක් නෑර වැඩ සිද්ද වෙලා තියෙනවා."

"ප්‍රශ්න වලට කොටින් උත්තර දීපන්."
පොලිස් නිළධාරියා පොරොන්සිනාට සැර කළේ ය. මහේස්ත්‍රාත් තුමා පොලිස් නිළධාරියාට ඉංග්‍රීසියෙන් මෙසේ කීවේ ය.

"ඒ ගෑනි ට බාධා කරන්න එපා. ගැහැනියට කතා කරන්න ඉඩ දෙනු."

"කලබල නොවී දන්නා දේ කියනු. ඔය මිනිමැරීම කොයි ආකාරයකින් සිද්ද වුණා ද කියලා තමා සිතනවා ද?"
මහේස්ත්‍රාත් තුමා ඇසී ය.

"හාමුදුරුවනේ, දෙවියො අපරාධකරුවන්ට දඬුවම් දුන්නා. උන්නාන්සෙ මට පොරොන්දු වෙච්ච විදියට වැඩ සිද්ද කළා."

මහේස්ත්‍රාත් තුමා තම පුද්ගලික දිනපොත නැවත ගෙන පොරොන්සිනා කී දේ සටහන් කර ගත්තේ ය. පොරොන්සිනා ගේ සාක්ෂිය අවසන් විය.

ආරච්චි ගේ සාක්ෂියෙන් කියැවුණේ මේ එකිනෙකා පිහියෙන් ඇණකොටා ගෙන සිදු කරගත් අපරාධ දෙකක් බව ය. මහේස්ත්‍රාත් තුමා සිද්ධිය සිදු වූ ස්ථානයට ද ගොස් වගවිභාග කොටබලා තීන්දුව සටහන් කෙළේ ද එකිනෙකා උල් පිහියා පාවිච්චි කොට ඇණ ගැනීමෙන් දිදු කර ගත් අපරාධ දෙකක් ලෙසට ය. මේ අපරාධයට වගකිය යුතු පිටස්තරයෙකු හෝ පිටස්තරයින් නැති බව සාක්ෂි වලින් පෙනී යන බව ද හේ වැඩි දුරටත් සඳහන් කෙළේ ය.

තම රාජකාරි වාර්තාවේ කලුකම්බිලි දේවාලය ගැන හෝ පොරොන්සිනා ගේ එළදෙන හොරු ගෙන යාම ගැන හෝ සඳහන් නුවූවත්, මහේස්ත්‍රාත් තුමා එංගලන්තයේ සිටින තම මිත්‍රයෙකුට ලියූ ලිපියක ඒ පිළිබඳ ව දීර්ඝ වශයෙන් කරුණු දක්වා මෙසේ ද සටහන් කර තිබුණේ ය.

".. මේ නො දියුණු පිටිසර ගම්වාසීන් ට අපට නො පෙනෙන, අපට කිසිකල දැනගන්නට වුවමනාවක් ද නො කළ ලෝකයක් ඇත. අණවිණ, පළිගැසීම් සම්බන්ධයෙන් අබමල් රේණුවක අවිශ්වාසයක් ඔවුන් තුළ නැත්තේ ඔවුන් ඒ සියල්ල අත්දැකීමෙන් ම ප්‍රත්‍යක්ෂ කරගෙන ඇති නිසා ය. මේ ගම්වැසියන් ට යුක්තිය පසිඳලීමට නඩුකාරවරුන් වුවමනා නැත. වුවමනා වන්නේ භක්තිමත් ව දෙවියන් යැද තම යාදින්න ඉදිරිපත් කිරීම පමණි. මම මේ සිද්ධිය යළි යළිත් සිහිපත් කොට, කරුණු එකිනෙක මනාව ගොනු වී ඇති සැටි සිහිපත් කොට පුදුමයට පත් වීමි. මේ මිනිසුන් ගේ ජීවිතය හා වෙළී පවත්නා මේ ධර්මතා ගැන විධිමත් පරීක්ෂණයක් පවත්වන්නට මගේ බලවත් ආශාවක් ඇත. තව අවුරුදු දහයක් දොළහක් ලංකාවේ මට ගත කරන්නට ලැබුණොත් මම ඒ කර්තව්‍ය කරන්නෙමි."

****

උංගප්පු ගේ මළකුණ ඔහු මළ රාත්‍රියේ ම පොංසප්පු හා බුංජප්පු විසින් සොයා ගන්නා ලද නමුත්, දිලෝට වූ දෙයක් කාටවත් දැන ගන්නට ලැබුණේ නැත.

[අස්වැන්න - 1971]
මේ වියමන ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න-
Tags- Aswenna by Jayasena Jayakody, Sinhala Novel, Sri Lankan Rituals
Plus
ප්‍රතිචාර
අඩවි දත්ත
Facebook Page
Boondi Google+
Boondi RSS
ජයසේන ජයකොඩිගෙන් තවත් වියමන්
රත්තරං ටික
පිච්ච මල
තවත් රත්තරං ටික
මෙන්න බත් කූරෙක්!
පළතුරු සහ චාරිත්‍රය
ඇඬෙන තරමට ජීවත් ව මැරෙමු!
මතක පෙට්ටි සහ ගින්දර
මිත්‍රත්වයේ ගිනිසිළුව
BoondiLets
පාවුලෝ කොයියෝ ලියයි.
ආදරේ කරන ඕනෑම කෙනෙක්, තමා එකිනෙකා හා නොමැති විට පවා එකිනෙකා තුල ජීවත්වෙනවා. සිරුරු දෙකක් හමුවුනාම ඒක හරියටම කුසලානයක් උතුරා යෑමක්. ඔවුනට පැය ගණක්, සමහරවිට... [More]
What's New | අලුතෙන්ම
Cine| අසන්ධිමිත්තා- වෘත්තයෙන් ආපස්සට

3-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) සාහිත්‍යය හෝ සිනමාපට තවදුරටත් සාම්ප්‍රදායික ආකෘතියම නොපතයි. රසවිඳින්නන්ව සාමාන්‍ය කතාවකින් නළවාදැමීමට නොහැකිය. තවදුරටත් ඔවුහුද හුරුපුරුදු නිර්මාණ ස්වභාවයම නොපතති. නිර්මාණකරුවකු... [More]
Cine| රාමු තුළ යළි රාමු වුණු "දැකල පුරුදු කෙනෙක්"

6-Mins

(විකුම් ජිතේන්ද්‍ර) මේ යුගය ඡායාරූප හා කැමරා යුගයක් වන අතර වෘත්තීය හෝ අර්ධවෘත්තීය කැමරා භාවිත කරන ආධුනිකයා පවා අධි සුන්දරත්වයෙන් යුතු ඡායාරූප... [More]
අදහස්| To Sir, With Love!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) To Sir With Love යනු මීට වසර 28 කට පමණ ඉහතදී කළු සුදු ටෙලිවිෂන් තිරයකින් මා බැලු චිත්‍රපටයකි. එය එතෙක්... [More]
වෙසෙස්| මැදියම් රැයේ වාහනවලට අතවනන සුදු හැඳි ගැහැනිය

5-Mins

(තිලක් සේනාසිංහ ) අද මෙන් මහජනයා හෝ රථවාහන බහුල නොවූ මීට දශක හය හතකට පෙර ඇතැම් දිනවල මැදියම් රැය ආසන්නයේ දී කොළඹ බොරැල්ලේ... [More]
ඔත්තු| හෙල්මලී ගුණතිලකගෙන් 'සහස් පියවර'

5-Secs

හෙල්මලී ගුණතිලක විසින් රචිත පළමු කෙටිකතා එකතුව වන 'සහස් පියවර' කෘතිය මුද්‍රණද්වාරයෙන් එළි දක්වා තිබේ.... [More]
පොත්| ඉණෙන් හැලෙන කලිසමක් රදවා ගන්න තතනමින්...

2-Mins

(රෝහණ පොතුලියැද්ද) පුද්ගල නාමයක්, වාසගමක් දුටු කල්හි ඔහුගේ ජාතිය/ ආගම/ කුලය/ ලිංගය/ ග්‍රාමීය, නාගරිකබව සිතියම් ගත කිරීම සාමාන්‍ය පුරුද්දක්. නමුත් "ඩොමිනික් චන්ද්‍රසාලි"... [More]
කෙටියෙන්| මොන එල්ලුං ගස් ද?

10-Secs

(සුරත්) කුඩුකාරයෝ ටික විජහට එල්ලාලා
බේරා ගනිමු රට ඒකයි හදිස්සිය
මෙත්පල් මැතිඳු මුර ගානා හැටි දැකලා
ගිරවා මගේ දුන්නා එල ටෝක් එකක්

"එල්ලිය යුතු එවුන් දා ගෙන රෙදි අස්සේ... [More]
පොත්| උමතු වාට්ටුවට අප්පචිචී ඇවිත්!

6-Mins

(කේ.ඩී. දර්ශන) 'උඹට එහෙම යන්න බැහැ උඹ ඉන්න ඕනෙ මම ළඟ. මගේ හෙවණැල්ලෙන් මිදෙන්න උඹට බැහැ.'
(-41 පිට)

'මම ගල් ගැහී අප්පච්චී දෙස බලාගෙන... [More]
රත්තරං ටික| මෙන්න බත් කූරෙක්!

28-Secs

මත්සුවා බැෂෝ යනු කෘතහස්ත ජපන් කවියෙකි. බැෂෝගෙ කවිකාර කම දැක දිනක් ඔහුගේ ශිෂ්‍යයෙකු ද කවියක්... [More]
කවි| ජානූ! පේ‍්‍රමයෙන් විතැන් විය හැකි දැයි මට කියන්න

24-Secs

(තුෂාරි ප්‍රියංගිකා) එකින් එක මතක අහුලමි
මංජුසාවකි හදවත මතක අහුරමි
සීත හිමයේ මිදුණු හිමකැටිති යට
ඔබට කවි ලියා සඟවමි
ජානූ!
පසුපස සෙවණැල්ල සේ ඇදෙමි... [More]
පොත්| සෞන්දර්යය වෙනුවට කටු අතු- අපේ යුගයේ උරුමය!

13-Mins

(චූලානන්ද සමරනායක) කිවිඳියකගෙ කාව්‍ය ග‍්‍රන්ථයක් එළිදක්වන මොහොතක ඇගේ කවියට ප‍්‍රවේශ වෙන්න වඩාම සුදුසු මාවත මොකක්ද? මේක ටිකක් විසඳගන්න අමාරු ප‍්‍රශ්ණයක්. මොකද අද... [More]
ඔත්තු| 'නො පවතිනු වස් ප්‍රේමය ව පවතිමි' සහ 'පියා නො හැඹූ පියාපත්'- දෙසැ. 01

11-Secs

මාලතී කල්පනා ඇම්බ්‍රෝස්ගේ 'නො පවතිනු වස් ප්‍රේමය ව පවතිමි' සහ 'පියා නො හැඹූ පියාපත්' කාව්‍ය... [More]
වෙසෙස්| වාලම්පුරි- වාසනාව, විහිළුව සහ මිත්‍යාව

1-Mins

(තාරක වරාපිටිය) ලංකාවේ ඉහළ "අලෙවි වටිනාකමක්" ඇති, ‘අනුහස් ඇති’ ගුප්ත වස්තුවකි වාලම්පුරිය. මෙම ‘වටිනාකම’ තීරණය වන්නේ එහි ඇති ද්‍රව්‍යමය වටිනාකම හෝ වෙනත්... [More]
පොත්| "මතක වන්නිය" හෙවත් උතුරේ ශේෂ පත්‍රය

3-Mins

(සුරෝෂන ඉරංග) කලා කෘතියකින් භාවමය කම්පනයක් ඇතිකළ හැකි නම් එයට කිසියම් සමාජ බලපෑමක් සිදුකළ හැකිය. එසේ කම්පනයත්, පශ්චාත්තාපයත් ජනිත කළ, දමිළ බසින්... [More]
අදහස්| විද්‍යාවේ සියවසක පිම්ම!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) පසුගිය සියවසේ මිනිස් ශිෂ්ඨාචාරය මුහුණපෑ ප්‍රධාන මාරක අභියෝග තුන වුයේ වසංගත, සාගත හා සංග්‍රාමයන්ය. ඒ සියවස තුල එසේ ඉන් මියැදුන... [More]
කරන්ට්ස්| "අඟ"

19-Secs

(උපුල් සේනාධීරිගේ) අංඟ පුලාවකට නැති මිනිස්සු
තම හිස අත ගෑහ
අඟක්... ඔව් අඟක්
රයිනෝසිරසක හැඩගත් අඟක්
මොළයක් නැති සිරසක්
තෙතක් නැති හදවතක්... [More]
වෙසෙස්| ඇනා කැරනිනා සහ ඇනා ස්ටෙපානොව්නා

7-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) ලියෝ තෝල්ස්තෝයි විරචිත ඇනා කැරනිනා නවකතාවේ ප්‍රධාන කථා නායිකාව වන ඇනා අර්කෙඩියෙව්නා කැරනිනා නමැති චරිතය ගොඩනැංවීම සඳහා තෝල්ස්තොයිට කාන්තාවන් කිහිප... [More]
පරිවර්තන| යෑම සහ ඒම අතර

20-Secs

(ඔක්තාවියෝ පාස් | නිලූක කදුරුගමුව) තම විනිවිද පෙනෙනබව සමඟ
ආලයෙන් බැඳුණු දහවල
අවිනිශ්චිතව ටැග්ගැහෙයි
යෑම සහ නැවතීම අතරමැද.
මුළු ලෝකයම නිසලව නැලැවෙන
මුහුදු බොක්කකිය දැන් වටකුරු පස්වරුව.... [More]
Boondi Dot Lk · බූන්දියේ අපේ වැඩක් · editorial@boondi.lk
Home · Currents · Raha · Sookiri · Kavi · Dosi · Music · Plus · Facebook