Facebook
Twitter
Google+
YouTube
Blog
RSS Feed
ගී කිය(ව)මු
මේ තරම් සියුමැලි ද කළුගල්....
බූන්දි, 08:40:20
නිර්මාණකරණය විෂයෙහි වූ ප‍්‍රතිභාව නන් දේශයන්හි විසිර යෙත්. එය කායික ශ‍්‍රමය මූලික කොට ගත් දෘශ්‍ය කලා, පොදු ජන කලා හෝ ව්‍යවහාරික කලා ලෙසත් මානසික ශ‍්‍රමය සූක්ෂ්ම කොට ගත් සාහිත්‍යාදී විදග්ධ කලා වශයෙනුත් බහු විධ වේ. ගැදි පැදි නළු ඈ සාහිත්‍ය කලාහි නියුක්ත පැරණි ඡේකයෝ බොහෝ සෙයින් ම ධන බල ණැන ආදි ඖදාර්යයෙන් පෝෂිත වූහ. ඔවුහූ රාජ රාජ මහා මාත්‍යාදින්ගේ නො මඳ ආදර සත්කාරයට බඳුන් වූවෝ වෙති. සියබස්ලකර කතු අබා සළමෙවන් ද, කව්සිමිණි කතු කලිකල් සවැනි නිරිඳුන් ද, රජුහු වෙත්. අමාවතුර කතු ගුරුළුදැමියන් ද, බුත්සරණ කතු විදු සක්විත්තන් ද, රජමැදුරු සේවනය කළ පඬිවරු වෙතියි චිර සම්මත ය. තොටගමුවේ සිරි රහල්, වෑත්තෑවේ, වීදාගම ආදි පැවිදි යතිවරු ද, බොහෝ නැණ බල සපන් රාජ රාජ මහාමාත්‍යාදින්ගේ නො මද උපචාරයට ලක් වූවෝ වූහ. මෙ පරිද්දෙන් සාහිත්‍යාදී මනඃශ‍්‍රම සුක්ෂ්ම වියත් කලාවෙහි නියුත්ත වූවෝ වරප‍්‍රසාදිතයහ.

එහෙත් එදිනෙදා දිවියෙහි අත්කම් බැර කම් ලිය කම් කරමින් ව්‍යවහාරික කලා පෝෂණය කළ පිත්තල වඩුවන්, ලී වඩුවන්, පන් වියන්නන් ගල් වඩුවන් බට පොතු වියන්නන් ආදිහූ අනේක විධ දුක්ඛ දෝමනස්සයන් අත් විඳිමින් සිය කලා මාධ්‍යයෙහි අතීත නිර්මිත සත් සම්ප‍්‍රදායන් රකිමින් ද වඩා ඔප මට්ටම් කරමින් ද ඒවා රක්ෂා කළෝ වෙති. ඔවුන්ගේ දිවි තතු අප‍්‍රිය ද අමනාපී ද විය. රාජ බියෙන් ද අමනුෂ්‍ය බියෙන් ද රෝග බියෙන් ද ඔවුහූ පරි පීඩිත වූහ. මෙලෙස කායික ශ‍්‍රමය මානසික ශ‍්‍රමයට වඩා ඌණ අගයකින් සැළකීම පුරාතන නිෂ්පාදන ප‍්‍රාකාරයන්හි සිට ම නො අඩු ව දක්නට හැකි වූ දුර්භාවිතයකි.

තතු එසේ වුව සිය කලා මාධ්‍යයන්හි ජීව ගුණයත් උදාරත්වයත් නො නසා රැක ගැන්මට මේ පිරිස් සමත් වූහ. ගොවියාගේ නෙළුම් කවියත් එඬෙරාගේ අඬහැරයත් තොටියාගේ පාරු කවියත් හේන් ගොවියාගේ පැල් කවියත් ඓන්ද්‍රීය කලා මාධ්‍ය ලෙස පරපුරෙන් පරපුරට දායාද විය. ඒවා ද ව්‍යවහාරික ජන කලා වේ. ඒ සියල්ල කායික ශ‍්‍රමය සමඟ අවියෝජනීය ලෙස බැඳී පවතී.

මේ ව්‍යවහාරික කලා අතර අපට හමු වන ඉපැරණි ම සම්ප‍්‍රදායන් වනුයේ සිතුවම් හා සුරුවම් කලා ය. රළු බිතෙහි හෝ ගල් බෙයඳෙහි නන් විසිතුරු ලාක්ෂාවෙන් සිතුවම් මැවූ සිත්තරුන්ගේ දස්කම් සීගිරියේත් තිවංක පිළිම ගෙයිත් අපට දැකිය හැකි ය. රළු පරළු පාශාන, කටුවෙන් ඔප දමා හනා වනා කර ඇති නන් විධ පිළිම හා කැටයම් සම්භාරය ගල් වඩුවන්ගේ විසිතුරු අත් හුරුව විද්‍යමාන කරයි. ගල් වඩුවෙකු සිය කටුවෙන් හා මිටියෙන් ගත තවමින් සිතෙහි සමාධිය නො මුදමින් නෙලනා පිළිමය විශිෂ්ට කලා නිර්මාණයක් වනුයේ එය ඊට අයත් සම්ප‍්‍රදායෙහි නියාම ධර්මයන්ට අනුගත වුවහොත් පමණි. එලෙස වියත් ජන පැසසුමට ලක් වන පිළිමයෙහි අධාත්මික සළකුණු දුටුවන් තුළ රස භාව උද්දීපනයෙහි පොහෝනා වේ. එම පිළිමයේ සාර භූත ප‍්‍රතිභා ගුණය වියත් ජන මන පුබුදයි. ඔවුන්ගේ අධ්‍යාත්මය විකසිත කොට පෝෂණය කරයි. එහෙත් මේ ගල් වඩුවන්ගේ දිවි තතුහි නම් ඒ සොඳුරු සොබා සිරි පළට නො කෙරෙයි. රජී වෙල්ගම නමැති නව පරපුරේ ගීත රචකයා ඒ ඓතිහාසික නො පෑහීම මෙලෙස ගීතයට නඟයි.

".... මේ තරම් සියුමැලි ද කළුගල්
සිතන්නටවත් බැරි නිසා
මම ගියා අවුකන බුදුන්ටත්
දෑස් දුන් මිනිසා සොයා...."


මේ පද පෙළ ධ්වනිතාර්ථවත් වේ. ගල් වඩුවන් කළුගලෙන් කර ඇති සියුම් සිත්තම් ඇස ගැටෙන විට කළුගල් මෙතරම් සියුමැළි දැයි කවියා තුළ කුකුස් උපදි. ඒ කුකුස් එම නිමැවුම කළ ශිල්පියා ගෙන් ම විමසීමට කවියා පෙළඹේ. කළුගල් යනු ඉතා දෘඩ කර්කශ පාෂාණයකි. එය බරින් අධික වන අතර ම ශක්තියෙන් ද තද බවින් ද අනූන වේ. එවැනි රළු ගොරෝසු වස්තුවකින් සියුම් හැඟීම් දනවන කලා නිර්මාණයක් කිරීම විස්මයජනක වේ. කවියා අවුකන බුදු රුවෙහි වූ ශාන්ත විතරාගී ගුණ මහිමය සංජානනය කොට ඉන් විස්මිත ව කළු ගල් මෙතරම් සියුමැළිදැයි ව්‍යාකූල වනුයේ බුදු රුවෙහි දෑසේ රැඳි මහා කරුණා ගුණය මතකයට නගමිණි. පතළ මහා කරුණාවෙන් ලෝකයා දෙස බලමින් සියලූලෝ වැස්සන් වෙත සිය මෙත් සිසිළ විහිදූ, පූර්ණක, අංගුලිමාල, නාලාගිරි, නන්දෝපනන්ද, ආලවක, ජටිල, තීර්තකාදීන් කරුණා මහිමයෙන් දමනය කළ බුදු රදුන්ගේ දෑස් පාෂාණමය අනුරුවකට නැංවිම ම අරුමැසි පුදුමැති පෙළහරකි. එවැනි නිමැවුමක් කළ නිර්මාණකරුවා විශ්මකර්මයෙකි. ශත සහශ‍්‍ර සංඛ්‍යාත සත් ජනයා සාධුකාර නගමින් පුදන්නේ ද වඳින්නේ ද ඒ සුවිශේෂ වූ ප‍්‍රතිභා ගුණයට විණා දෘඩ පාෂාණ උද්ගතයට නොවේ.

නිර්මාණකරුවාගේ වෙහෙස, ප‍්‍රතිභාවේ මහිමය ආදිය ඉතාමත් මැනවින් බසෙහි සිරි විසිතුරු ද රකිමින් සරල ව පැවසීමට කවියා සිය වදන් වැල පෙළ ගස්වයි.

නිර්මාණයේ විශිෂ්ට ගුණ සමඟ නිර්මාණකරුවාගේ අපි‍්‍රය අමනාප දිවි තතු අප වෙත එක පැහැර විදාරණය කෙරෙයි.

" ...... කලා වැව ළඟ ඉළුක් හෙවණක
මැටි පිලක පැදුරක් එළා
රිදුම් පිරිමදිමින් බලයි ඔහු
මැරෙන ඉපදෙන රළ දිහා.... "


සොබා දහමෙන් ලද ප‍්‍රාකෘතික ජීවිතය පමණක් රකිමින් කලාකරුවා අනිස දම් මෙනෙහි කරමින් දිවි ගෙවයි. ඔහු කළ මහා නිර්මාණ අත් විඳින ජනයාගේ දිවි තතු එහි වූ කලා පරිචයෙහි අයමින් හා විතරින් විශිෂ්ටත්වයට ද සුපුෂ්පිත භාවයට ද පත් වෙති. එහෙත් එහි නිර්මාපකයා වැව් තාවුලක මැටි පිලක ඉළුක් කොළ හෙවනක සිය ගත රිදුම් සිය දෑතින ම පිරි මැද ගනිමින් අනිස දම් මෙනෙහි කරයි. ඒ නැගෙන බසින රළ දෙස නොව මැරෙන ඉපදෙන රළ දෙස බලමිණි. දිය රළ ද බුදු දහමෙහි දේශිත සසර සැරීම මෙන් ම ඇති වී නැති වී යළි ඇති වෙයි. එය සමථයට මෙන් ම විදර්ශනාවට ද ආරම්මණ වනුයේ එහෙයිනි.

දෘඩ භෞතික වස්තුවක ලොව්තුරු සිරි පෑ මේ මහා කලාකරුවා දුක්ඛ භෝජන දුක්ඛ සෙය්යාවන්ගෙන් පරිපීඩිත ව සකර දම්හි අනිස දකිමින් කාලය ගෙවයි. ජීවිතයට පෙම් බඳින මිනිසුන්ට අරමුණු වූ සත් කලා නිමැවුම් නිමැ වූ මේ නිර්මාණකරුවා ලෞකික සුඛ හා ප‍්‍රිය සම්ප‍්‍රයෝගාදියෙන් පරත්වාරෝපිත ය.

"... ඉසුරුමුණියේ නුඹ තැනූ
පෙම්බරිය කොතැන ද කියා
මා ඇසූ විට හිනැහුනා ඔහු
තවම තනිකඩ යැයි කියා...."


ඉසුරුමුණි පෙම් යුවලගේ හාව භාව ලීලා රසික හදවත් තුළ ශෘංගාර හැඟුම් වඩන්නේ වේ. රතිය උද්ධීපනය කරන්නේ ද වේ. ස්ත‍්‍රී පුරුෂ සම්භෝගයෙහි සාධනීය අරුත්භාරය එහි පාෂාණීභූත ව උපලක්ෂිත ය. දකින්නෝ ඒ පෙමෙහි ලොබ වඩත්, දිවියෙහි සොඳුරු අරුත් සොයා ඔද වැඩෙත්. එහෙත් මේ නිර්මාණය කළ කලාකරුවා ඒ සියලු සොඳුරු දිවි තතුවලින් පළවා හැර ඇත. දවස මුළුල්ලේ කළු ගල් සමඟ ඔට්ටු වී තැළුම් ගත් ගත ද වෙහෙස පත් සිත ද තෙල් සාත්තු කොට සතපා නිවා සනහාලන්ට කවරෙකු හෝ නැත. පැලෙහි නිරතුරු පාළුව ම රජයයි. සිය සුසුම් වැල්හි උණුසුම ම නො පැටලී එකලාව දැනේ. අඳුරේ සිසිල් පහස් නො දැනේ. පේ‍්‍රමයෙහි සොඳුරු නිමේෂයන් මන දල්වන පරිකල්පනා පමණි. මේ හුදකලාව ම අවනඩුවකි. ඔහු දරිද්‍රතාවෙන් පීඩිත ව හුදකලා බවින් මර්දිත ව දිවි කතරෙහි විඩා ව කළකිරුණු සිත් ඇත්තේ උකටලී ව වෙසෙයි. හිස් දියඹේ රළට සිත් දි කල් මරයි.


මේ ගීතය සුනිල් එදිරිසිංහයන්ගේ යතිවර හඬින් ළයාන්විත ව ගැයෙන අතර දර්ශන රුවන් දිසානායකගේ සංගීතයෙන් පෝෂිත ය. තාම්පූරාවේ රළු තත් සැලෙන හඬ හා මුසු වන වයලීනයේ ගැස්ම ගල් වඩුවාගේ වේදනාකාරී ජීවිතය රිද්ම වර්ණයට නගයි. ඒ සමඟ ම වයලීනය සිහින් හඬින් හඬා වැටේ. සිතාරයේ තත් ශාන්ත රස මවමින් ඒ වේදනාව පිස ගෙන දිය රළ පෙරළෙන අයුරු අපගේ දෙසවන්හි මවයි. තබ්ලාවේත් ඝටම්හිත් කිඳා බසින ගැඹුරු තාල, වයලීනය හා සිතාරය මගින් මවන වේදනාවේත් උපේක්ෂාවේත් වර්ණයෝජනයෙහි වූ දයලෙක්තිකය නොබිඳි ගෙත්තමක් ලෙස රකියි. වස්දඬුවේ වැළපුමෙන් සංගීත ගෙත්තම තුළ පාළුව දැනවේ. ගීතයේ සාහිත්‍යාත්මක පද මාලාවේ භාව පාර්ශවය සංගීත ප‍්‍රස්තාරය බවට පත් ව ඇත. පද මාලාවේ නිසඟ භාව මණ්ඩලය තත් හා තාල මාධුර්යයට නැංවිමට සංගීත අධ්‍යක්ෂවරයා සමත් ව ඇත.

ඓන්ද්‍රීය නිර්මාණකරුවෝ හැම විට ම සංවේදි මිනිස් පිරිසක් වෙති. ඔවුහූ මානව සමාජයේ සොඳුරු සියුම් ගුණ සිය දහස් ගණනින් වඩමින් මතු පරපුරට දායාද කරති. එහෙත් ඔවුන්ගේ දිවි තතු හැම විට ම මෙපරිදි වූ කටුක පාළු පරාජිත බවින් හා දරිද්‍රතාවෙන් පරි පීඩිත වේ. ඔවුන් ජීවිතය ආස්වාදනය කිරීමේ හැකියාවෙන් පිටමං කොට තිබේ. ඔවුහූ සිය නිර්මාණ හරහා වඩා උත්කෘෂ්ට වූ සුපුෂ්පිත වූ ජීවිතයක් ඉල්ලා හඬ නගති. ඒ ප‍්‍රකාශනය නො නැසී පවත්නා දිව්‍යමය පෙළහරක් බඳු ය.

වඩා සියුම් සංවේදි මිනිසුන් නො තකා හැර ඇති රස විහීන කලා නාශක බලවේග ම වැඞී වර්ධනය වී අධිනිශ්චය වී ඇති ලාංකේය සංස්කෘතික අවකාශයට මේ ගීතයෙන් කෙරෙන සමච්චලය දැනෙන්නෝ කවරහු වෙත් ද? ඔවුන් ම වැඩෙත් වා!



පදරචනය: රජී වෙල්ගම.
සංගීතය: දර්ශන රුවන් දිසානායක.
ගායනය: සුනිල් එදිරිසිංහ
මේ වියමන ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න-
Tags- Me tharam Syumalida Kalugal, Rajee Wasantha Welgama, Sunil Edirisinghe, Darshana Ruwan Dissanayake, Sinhala Songs, Avukana Statue
Plus
ප්‍රතිචාර
අඩවි දත්ත
Facebook Page
Boondi Google+
Boondi RSS
සමන් එම්. කාරියකරවනගෙන් තවත් වියමන්
වෙසෙස්
"සම්ප්‍රදාය" පිළිබඳ කතිකා විශ්ලේෂණයක්
වෙසෙස්
ඒ. වී. සුරවීර හා බටහිර සාහිත්‍ය විචාරය
පොත්
වත්මන් සමාජ කුනපයට එරෙහිව කුමාර කඹුරුපිටිය ගොනු කළ "පඹයාගේ සාක්කිය"
වෙසෙස්
සාහිත අඹර රිවි එව් විවසුවානෝ- නිති වදනිසුරු සුචරිත ගම්ලතානෝ....
ගී කිය(ව)මු
මගෙ දුවේ ඔබ අවදියෙන් නම්.....
තවත් ගී කිය(ව)මු
සඳ, හොරෙන්- හොරෙන්- හොරෙන්- බලමු!
ඔබට පමණි ඔබ ආදරේ- ප්‍රොයිඩියානු කියවීමක්
පාළුව දෙවනත් කරලා නාඬන් උල ලේනෝ- විප්ලවයේ මළගම
නන්දාගේ 'නැන්දා ලේලි ගීතය'- විමසුමක්
ආදරය, 'Birth' හි සිට සසර සැරි සරන තෙක්.....
බූන්දි නව ඊමේල් ලිපිනය- editorial@boondi.lk
BoondiLets
බොබ් ඩිලන් කියයි.
ඇතැම් විට, අපට මේ ඌරන් පැරදවිය නොහැකි වනු ඇත. එහෙත්, උන් සමග එක් නොවී සිටීමට අපට හැකි විය යුතුය.
What's New | අලුතෙන්ම
කවි| පියාපත්

8-Secs

(ධනුෂ්කා නිෂාදි කුලරත්න) දැලක පැටළුණු අය
මේ අපි කවුරුත්
නොගැලවී ඉන්න වෙර දරනවා

බත්කූරු යාළුවේ!
ගමනමයි ගැලවුම... [More]
රංග| හිනාව ගිලිහුණු සමාජයට "හිනාවෙලා මිනිත්තුවක්"

7-Mins

(සුදේශ් කවීශ්වර) උසස් කලා කෘතියක් අකුණු සැරයක් වැනි බව රෝම විචාරකයෙකු වූ ලොංජයිනස් ප්‍රකාශ කරයි. අකුණු පහර තමා අවට ඇති සියලුම දේ... [More]
පරිවර්තන| 'සැලී' උයනෙහි කෙළවර

16-Secs

(විලියම් බට්ලර් යේට්ස් | නිලූක කදුරුගමුව) හමුවීමු මා පියඹ සහ මම
'සැලී' උයනෙහි කෙළවර
හිමකුමරියකගේ පා නඟා ඈ
ඇවිද්දේ 'සැලී' උයන පසුකර.
තුරු මත කොළ වැවෙන විලසට
සෙමෙන් ආලය විඳින ලෙස... [More]
කවි| (ඔබ හිනැහෙන විට)

5-Secs

(මහගම සේකර) ඔබ හිනැහෙන විට
මුලු ලොව
ඔබ සමඟින් සිනා සෙයි

ඔබ වැලපෙන විට
මුලු ලොව... [More]
කරන්ට්ස්| ඈත සහ මෑත

23-Secs

(අමිල නන්දසිරි) "අනුරාධපුරයේ උද්‍යාන තුලදී පෙම්වතුන් යුවල 304ක් පොලිස් භාරයට."
-පුවතක්


ඈත, කුහුලින් සවල් ගහනා
මැදිවියේ නෙතු බහුලය
මෑත, විලියෙන් ජම්බු රතුවෙන... [More]
Cine| ස්වරූප නොපෙන්වීමේ සහ නොබැලීමේ විනෝදය

13-Mins

(එරික් ඉලයප්ආරච්චි) කලාත්මක අවකාශය සහාසික ලෙස විනෝදයේ අවකාශය විසින් පාගා දමනු ලබන අතරේ කලාත්මක ප්‍රදර්ශනයේ අවකාශය විනෝද ප්‍රදර්ශනයේ අවකාශය විසින් උදුරා ගනිමින්... [More]
කතන්දර| "හරි අපූරු අම්මාච්චි"- ළමා කතන්දරය [වීඩියෝව]

33-Secs

"හරි අපූරු අම්මාච්චි"- පොඩිත්තන්ට දැනුම ගෙනෙන විනෝදාත්මක කතන්දරයක් [කාටූන්]- Rajiv Eipe ලියා සිත්තම් කළ "Ammachi's Amazing Machines" සිඟිති කතන්දරයේ සිංහල... [More]
BoondiLets| අඳුර පලාගියේය!
තල්මසාගේ සිරුර ඇතුළත වූයේ අඳුරයි. පිනෝකියෝ පාවෙමින් තල්මසාගේ කුසෙහි ගැඹුරු ආගාධයට ඇදී ගියේය.

ඉමක් නැති ගණඳුර මැදින් හදිසියේම කුඩා ආලෝකයක් පහළ විය.

"කවුද ඔතන?" පිනෝකියෝගේ... [More]
කවි| සියයට විස්සයි, සතුට අනුලට!

38-Secs

(තුෂාරිකා ඇන්තනි) ඉසුරු දෙවිඳු මවනවද සිහිල පිරි පෙදෙසක්
ගිනි නිවුන මව් හිසක මැවු පසන් නිවසක්

දෛනික වැයෙන් මරදූන් පැරද ඉසිඹුවක්
පතයි මාස අග දිනක හෝ නිරාමිස සුවයක්... [More]
වෙසෙස්| තොවිල් වලදී යකුන් පලා යන විට ගස් අතු කඩා වැටෙන හැටි!

3-Mins

(තිලක් සේනාසිංහ ) මිනිසුන්ට සහ වාසස්ථාන වලට අරක් ගන්නා යක්ෂයන් පලවා හැරීම පිණිස යක් තොවිල් පැවැත්වීම අප ජන සංස්කෘතියේ ප්‍රධානතම අංගයකි. මෙම යක්... [More]
BoondiLets| සරච්චන්ද්‍ර ලියයි.
පුතු සෙනේ මස් නහර හම සිඳ
ඇට සොයා ගොස් ඇට තුළට වැද
ඇට මිදුලු මත රඳා සිට දුක්
දෙයි නිබන්දා

-සිංහබාහු
කවි| (හදිසියේ මියගිය) අම්මාගේ මිනිය හඳුනාගැනීමට පුතුව කැඳවයි!

44-Secs

(ජනිත් විතාරණගේ) දෙක තුනක් ඇර හුඟක් කෙස් ගස් තිබුනේ බාගෙට සුදුවෙලා
ගල් තැලුම් මල් යටි පතුල්වල විලුඹ තිබුනා පුපුරලා
අලි ඇවිත් පැල කඩපු දවසේ තාත්තගේ බඩ පාගලා
පෙරළිලා ගෙයි බිත්ති පලුවක් කකුල තිබ්බේ කොරවෙලා

අන්න අර දුර පේන කන්දට ටිකක් එහායින් තියන බැද්දේ... [More]
Cine| බහුචිතවාදීයා- සමකාලීන අගනාගරික සමාජ සැකැස්ම සහ එහි දේශපාලන ආර්ථීකය පිළිබද නියෝජනයක් ලෙස

6-Mins

(නිර්මාල් රංජිත් දේවසිරි) පසුගිය සමයේ, විශේෂයෙන්ම, 2015 ජනවාරි 8 වනදා පැවැති ජනාධිපතිවරණය පූර්වගාමීව සමාජ මාධ්‍යවල ඇති වූ දේශපාලන කතිකාවේ දක්නට ලැබුණු මූලිකාංගයක් වූයේ,... [More]
කතන්දර| "මෙන්න මෙයා- බෝල බෙයා"- ළමා කතන්දරය [වීඩියෝව]

27-Secs

පොඩිත්තන්ට විනෝදාත්මක කතන්දරයක් [කාටූන්]- Ramendra Kumar ලියා, Delwyn Remedios සිත්තම් කළ "The Day It Rained Fish" සිඟිති කතන්දරය ඇසුරින්.

හඬ- නයෝමී... [More]
වෙසෙස්| ඩාෆ්නි ග්ලෙසියා: මරණයෙන් නිහඬ කළ- හොරකමට එරෙහි හඬ

4-Mins

(සරද සමරසිංහ) "ජනතාව අතුරින් කිහිප දෙනෙකු අත්‍යන්ත ම්ලේච්ඡයන් වීම හේතුවෙන් හෝ පාලක පක්ෂය ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදය යන වචනයේ අරුත නොදැන සිටීම හේතුවෙන් හෝ ජනමාධ්‍යවේදීන්ට... [More]
BoondiLets| දාරියෝ ෆෝ ලියයි.
(දාරියෝ ෆෝ | එච්. ඒ. පෙරේරා) පවතින පාලනය, ඉවසන් ඉන්න බැරි තරමට ජඩ, දූෂිත, මර්දනකාරී එකක් උනහම ජනතාව ජීවිත පරදුවට තියල හරි ඒක පෙරලලා දානවා. ඊට පස්සෙ අලුත් පාලකයෝ විසින් හිටපු... [More]
කතන්දර| "වීර යට්ටෝගේ සහ තෙයූන්ගේ කතන්දරය"- රුසියානු ළමා කතන්දරය [වීඩියෝව]

18-Secs

පොඩිත්තන්ට රුසියාවෙන් කතන්දරයක්- නෙන්ත් ජනකතාවක් ඇසුරින් ජාන්නා විටෙන්සොන් විසින් ලියන ලද, ලියනීඩ් ආරිස්තොව් විසින් සිත්තම් කරන ලද, "වීර යට්ටෝගේ සහ... [More]
අදහස්| ගල්කිස්සේ ප්‍රහාරය: අන්තවාදයේ නරුම මුහුණුවරයි!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) මේ මොහොත වනතාක් බුරුමයේ හෙවත් මියන්මාරයේ ඇතිවී තිබෙන අර්බුදය යනු සිරියාවේ, ඉරාකයේ හෝ ලිබියාවේ ඇතිවුණු/ ඇතිකළ අරාජිකත්වය තුලින් මතුවූ මුස්ලිම්... [More]
Boondi Dot Lk · බූන්දියේ අපේ වැඩක් · editorial@boondi.lk
Home · Currents · Raha · Sookiri · Kavi · Dosi · Music · Plus · Facebook