Facebook
Twitter
Google+
YouTube
Blog
RSS Feed
වෙසෙස් බූන්දි
හින්දු සමුළුවට දෙවරක් ජයවේවා!
එස් සිවනායගම් කතුවැකි | 1982 අප්‍රේල් 10
බූන්දි, 02:30:52
චෙල්ලයියා රාජදුරෙයි මහතා කිළිටි වූ දේශපාලන ප්‍රතිරූපයක් ඇත්තෙකි. කවුරුත් පාහේ දන්නා කාරණයක් ගැන ආචාරශීලි වීමේ හෝ එය සඟවා ලීමේ හෝ අවශ්‍යතාවක් පැන නොනගී. ඔහුගේ අමාත්‍යාංශයේ මෙහෙයවීමෙන් ශ්‍රී ලංකාවේ පවත්වනු ලබන ජගත් හින්දු සමලූව, ඔහුගේ ප්‍රසන්න වාග්චාතූර්යය ප්‍රසිද්ධියේ විදහා දැක්වීමටත්, අත්පොලසන් ලැබීමටත්, මල්මාලා පළඳවා ගැනීමටත්, ඡායාරූප ගත කරනු ලැබීමටත්,-

-හිටිඅඩියේ ප්‍රසිද්ධියට පත් වීමටත් ඔහුට මහඟු අවස්ථාවක් උදා කර දෙයි. මේ නම් අපේ සෑම ආදරණීය දේශපාලකයෙකුම පාහේ මහත් සේ ප්‍රිය කරන ඉඩ ප්‍රස්ථාවකි.

එහෙත් රාජදුරෙයි මහතා හා බැඳුනු දේශපාලන වශයෙන් වෙනතක ඈඳීම පසෙක ලූ කළ, අප හමුවේ ඇත්තේ නිසැකයෙන්ම පුරෝගාමී මෙන්ම දුර්ලභද වූ සිදුවීමකි. සැටඩේ රිවීව් පුවත්පත මේ කටයුත්තටත්, ඒ සඳහා මෙරටට පැමිණෙන ජාත්‍යන්තර නියෝජිතයන්ටත්, ජනාධිපතිවරයාගේ හා අගමැතිවරයාගේ සහභාගීත්වයටත්, සමළුව සාර්ථක කර ගැනීම සඳහා රාජදුරෙයි මහතා හා ඔහුගේ අමාත්‍යාංශය දැරූ වීරියටත් ස්වකීය ආචාරය පුද කරයි. ජනප්‍රිය දෙමළ නායකත්වය දමිළ කලා නිර්මාණ පිළිබඳව කිසිදු සංවේදිතාවක් නොදක්වන රටක, මුල්ම වතාවට මුල් පෙලේ ඉංදීය සංගීත හා නර්තන ශිල්පීන් ගණනාවක් ද පැමිණෙතැයි දන්වා තිබීමද අතිරේක ආශීර්වාදයකි. අපගේ සිරස්තලයේ කියැවුනු පරිද්දෙන්ම දෑවරක් ජයවේවා! තුන්ඈවරක් නොවේ. ජයවේවායි දෑවරක් නොකීවේ ඇයි දැයි පැහැදිලි කළයුතුය. භාෂා වේවා, ආගමික වේවා, ජාතික සමුළුවකින් පොදු ප්‍රභාෂ්වර බවෙක, දුර විහිදෙන ජාතික ජයග්‍රහනයක එසේත් නැතිනම් පවතින ශක්තිමත් තැනකින් ඔබ්බට වූ වර්ධනයක නියෝජනයක් අපේක‍ෂා කිරීම යුක්ති යුක්තය. අපි සත්‍යයට මුහුණ දෙමු. මේ ජගත් හින්දු සමළුව පැවැත්වෙන්නේ හින්දු ධර්මය ශ්‍රී ලංකාවෙන් පසුබසිමින් සිටින යුගයකයි. මේ පසුබෑම සිදු වූයේ හින්දු ධර්මයේ හෝ හින්දු සමාජයේ ආවේනික දුර්වලතාවක් හේතු කොට ගෙන නම් ජගත් සමුළුවක් පැවැත්වීම එහි පුනර්ජීවනයට හේතු වනු නියති.

එහෙත් සෑබෑ තත්වය එය නොවේ.

මේ ජගත් සමුළුව පසුපස ඇති ගාමක බලගවේගය කුමක්ද? සංවිධායකයන් මේ කෙරේ දක්වන ආකල්පය දැක ඇති අපට අන්තරායකින් තොරව අනාවැකියක් පළ කළ හැකිය. විදේශීය නියෝජිතයන් සෑම දෙනාටම කෑම අරුචිය උපදින තුරු යට දැක්වෙන දෑ කියනු ඇත.

එක, හින්දු කටයුතු පිළිබඳ බලා කියා ගැනීමට වෙනම අමාත්‍යාංශයක් පිහිටුවා ඇති එකම රට ශ්‍රී ලංකාවයි.
දෙක, මේ සමුලූවෙන් විදහා දැක්වෙන්නේ හින්දු ආගම සමඟ රටේ බහුතරයකගේ ඇදහිල්ල වන බුද්ධාගම සහජීවනයෙන් පවත්නා සැටියි.

තමන්ගේ නාස්පොල්ලට එහා බලන ඕනෑම විදේශීය නියෝජිතයෙකුට පෙනී යනු ඇත්තේ ශ්‍රී ලංකාවේ සිටින හින්දූන් මේ මොහොතේ අත්විඳින අනාරක‍ෂිතභාවය හමුවේ මේ එකදු ප්‍රකාශයක් හෝ සත්‍යයෙන් තොර බවයි. මේ සතියේ සැටඩේ රිවීව් පුවත්පත හොඳින් කියවා බැලූවහොත් එය මැනැවින් පැහැදිලි වනු ඇති.

මේ පිළිබඳ මෑත සලකුණූ වව්නියාවෙන්, ශ්‍රී පාදයෙන් හා කතරගමින් දැක ගත හැකිය. මේ සියළුම කැත පැල්ලම් මත සුදු හුණු ගෑමට නම් රාජදුරෙයි මහතා තමන්ගේ මුළුමහත් චිත්තාකර්ශනීය භාවයත්, වාග්චාතුර්යයත් මෙහෙයට කැඳවිය යුතුය.

සුදු හුණු ගෑමෙන් වැළකී සිටීම අසීරු වෙතත් අඩුම වශයෙන් ශ්‍රී ලංකාවේ හින්දූන්ගේ තත්වය සර්වසම්පූර්ණ යැයි කියන හා විදේශීය නියෝජිතයන්ගේ ඇසට වැලි ගැසීමෙන් වැලකී සිටීමට හෝ රාජදුරෙයි මහතා අඩුම තරමින් වීරිය කළොත් යෙහෙකි.
සුබ්‍රමනියම් සිවනායගම් විසින් රචිත මේි කතුවැකි මුල් වරට පල වුයේ ඉංග්‍රීසියෙන් යාපනයේ සතිපතා මුද්‍රිත සැටඩේ රිවිව් (Saturday Review) පුවත්පතේය. ඒ ජේ.ආර්.ජයවර්ධන කාලයේ මර්දනය විසින් 1983දී එම පුවත්පත තහනම් කරන ලදුව කතුවරයා දේශපාලන සරණාගතයකු ලෙස ඉන්දියාවට පළා යාමට පෙරාතුවය. ඡේ.ආර් පාලන සමයේ උතුරු නැගෙනහිර ජනතාව අත්විඳි පීඩාවත් එයින් උපන් දෙමළ විමුක්ති කාමයේ දේශපාලන දිශානතියත් දකුණ දිසාවේ මාධ්‍යවේදීන් වූ අපට පහදා දුන්නේ එම පුවත්පතයි. තහනමින් පසුව එස්.සිවනායගම් ලංකාව හැර ගියත් දමිළ ජාතික ගැටලුව නන් අයුරින් ලෝකයා හමුවේ විදහා දැක්වීමට ඔහු ටැමිල් නේෂන්, ටැමින් ටයිම්ස්, ටැමිල් වොයිස් ඉන්ටර් නැෂනල් හා හොට් ස්ප්‍රිං යන සඟරා මදුරාසියෙන්ද, ලන්ඩනයෙන්ද එළි දැක්වුයේ දහසක් ගැහැට මැදය.

ජාතික ආරක්ෂක පණත යටතේ වසරක කාලයක් ඉන්දියාවේ සිරබත් කෑම එයින් එකක් පමණි. දේශපාලන සරණාගතයකු ලෙස මහාද්වීප කීපයකම වසරින් වසර දිවි ගෙවන්නට සිදුවූ මේ කතු විරුවාට දේශපාලන රැකවරණ ලැබුණේ නිජබිමින් පිටුවහල් වී දශකයකටත් වැඩි කාලයකට පසුවය. සැටඩේ රිවිව් කතු කම දරන්නට යාපනයට යන්නට කලින් සිවනායගම් කොළඹින් පළ කළ සිලෝන් ඩේලි නිව්ස් හා සිලෝන් ඩේලි මිරර් යන ඉංග්‍රීසි පුවත්පත් දෙකේම කර්තෘ මාණ්ඩලිකයකු විය. දැන් ප්‍රංශයේ ජීවත්වන එස් සිවනායගම් සියවස් කාලකට ඉහතදී ලියු මේ කතුවැකි වල එන දෙමළාට දෙමළ වීම නිසාම මුහුණ පාන්නට වී ඇති ගැටලු අදවත් විසැඳි ඇති දැයි කියවාම බලන්න.

සිංහලට නැගුවේ- යමුනා බණ්ඩාර
මේ වියමන ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න-
Tags- Yamuna Bandara, Subramaniyam Sivanayagam, The Pen and The Gun, Editor of Saturday Review
Plus
ප්‍රතිචාර
අඩවි දත්ත
Facebook Page
Boondi Google+
Boondi RSS
එස් සිවනායගම්ගෙන් තවත් වියමන්
වෙසෙස්
දැන් බැරි නම් කවදාවත්ම බෑ!
වෙසෙස්
තමන්ගේ මැට්ටම් තම්මැට්ටම්
වෙසෙස්
උඩ කරණම් බිම කරණම්
වෙසෙස්
නායකත්වයේ ගැටළු
වෙසෙස්
මේ ගල් ගැසීම නවතනු!
තවත් වෙසෙස් බූන්දි
මැදියම් රැයේ වාහනවලට අතවනන සුදු හැඳි ගැහැනිය
වාලම්පුරි- වාසනාව, විහිළුව සහ මිත්‍යාව
ආගිය අතක් නැති වූ 'මහසෝනා'
අපි තමයි නියම විප්ලවකාරයෝ..!
දත්තවාදී යුගයේ විප්ලවවාදින් හඳුනාගනිමු!
BoondiLets
කාල් මාක්ස් ලියයි.
දර්ශනය ඉල්ලා සිටින්නේ සත්‍යය මිස සත්‍ය වශයෙන් අදහස් වන දෙය නොවේ. එය ඉල්ලා සිටින්නේ මුළු මහත් මනුෂ්‍ය වර්ගයාට ම සත්‍ය දේ මිස ඇතැම් ජනතාවකට සත්‍ය... [More]
What's New | අලුතෙන්ම
Cine| අසන්ධිමිත්තා- වෘත්තයෙන් ආපස්සට

3-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) සාහිත්‍යය හෝ සිනමාපට තවදුරටත් සාම්ප්‍රදායික ආකෘතියම නොපතයි. රසවිඳින්නන්ව සාමාන්‍ය කතාවකින් නළවාදැමීමට නොහැකිය. තවදුරටත් ඔවුහුද හුරුපුරුදු නිර්මාණ ස්වභාවයම නොපතති. නිර්මාණකරුවකු... [More]
Cine| රාමු තුළ යළි රාමු වුණු "දැකල පුරුදු කෙනෙක්"

6-Mins

(විකුම් ජිතේන්ද්‍ර) මේ යුගය ඡායාරූප හා කැමරා යුගයක් වන අතර වෘත්තීය හෝ අර්ධවෘත්තීය කැමරා භාවිත කරන ආධුනිකයා පවා අධි සුන්දරත්වයෙන් යුතු ඡායාරූප... [More]
අදහස්| To Sir, With Love!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) To Sir With Love යනු මීට වසර 28 කට පමණ ඉහතදී කළු සුදු ටෙලිවිෂන් තිරයකින් මා බැලු චිත්‍රපටයකි. එය එතෙක්... [More]
වෙසෙස්| මැදියම් රැයේ වාහනවලට අතවනන සුදු හැඳි ගැහැනිය

5-Mins

(තිලක් සේනාසිංහ ) අද මෙන් මහජනයා හෝ රථවාහන බහුල නොවූ මීට දශක හය හතකට පෙර ඇතැම් දිනවල මැදියම් රැය ආසන්නයේ දී කොළඹ බොරැල්ලේ... [More]
ඔත්තු| හෙල්මලී ගුණතිලකගෙන් 'සහස් පියවර'

5-Secs

හෙල්මලී ගුණතිලක විසින් රචිත පළමු කෙටිකතා එකතුව වන 'සහස් පියවර' කෘතිය මුද්‍රණද්වාරයෙන් එළි දක්වා තිබේ.... [More]
පොත්| ඉණෙන් හැලෙන කලිසමක් රදවා ගන්න තතනමින්...

2-Mins

(රෝහණ පොතුලියැද්ද) පුද්ගල නාමයක්, වාසගමක් දුටු කල්හි ඔහුගේ ජාතිය/ ආගම/ කුලය/ ලිංගය/ ග්‍රාමීය, නාගරිකබව සිතියම් ගත කිරීම සාමාන්‍ය පුරුද්දක්. නමුත් "ඩොමිනික් චන්ද්‍රසාලි"... [More]
කෙටියෙන්| මොන එල්ලුං ගස් ද?

10-Secs

(සුරත්) කුඩුකාරයෝ ටික විජහට එල්ලාලා
බේරා ගනිමු රට ඒකයි හදිස්සිය
මෙත්පල් මැතිඳු මුර ගානා හැටි දැකලා
ගිරවා මගේ දුන්නා එල ටෝක් එකක්

"එල්ලිය යුතු එවුන් දා ගෙන රෙදි අස්සේ... [More]
පොත්| උමතු වාට්ටුවට අප්පචිචී ඇවිත්!

6-Mins

(කේ.ඩී. දර්ශන) 'උඹට එහෙම යන්න බැහැ උඹ ඉන්න ඕනෙ මම ළඟ. මගේ හෙවණැල්ලෙන් මිදෙන්න උඹට බැහැ.'
(-41 පිට)

'මම ගල් ගැහී අප්පච්චී දෙස බලාගෙන... [More]
රත්තරං ටික| මෙන්න බත් කූරෙක්!

28-Secs

මත්සුවා බැෂෝ යනු කෘතහස්ත ජපන් කවියෙකි. බැෂෝගෙ කවිකාර කම දැක දිනක් ඔහුගේ ශිෂ්‍යයෙකු ද කවියක්... [More]
කවි| ජානූ! පේ‍්‍රමයෙන් විතැන් විය හැකි දැයි මට කියන්න

24-Secs

(තුෂාරි ප්‍රියංගිකා) එකින් එක මතක අහුලමි
මංජුසාවකි හදවත මතක අහුරමි
සීත හිමයේ මිදුණු හිමකැටිති යට
ඔබට කවි ලියා සඟවමි
ජානූ!
පසුපස සෙවණැල්ල සේ ඇදෙමි... [More]
පොත්| සෞන්දර්යය වෙනුවට කටු අතු- අපේ යුගයේ උරුමය!

13-Mins

(චූලානන්ද සමරනායක) කිවිඳියකගෙ කාව්‍ය ග‍්‍රන්ථයක් එළිදක්වන මොහොතක ඇගේ කවියට ප‍්‍රවේශ වෙන්න වඩාම සුදුසු මාවත මොකක්ද? මේක ටිකක් විසඳගන්න අමාරු ප‍්‍රශ්ණයක්. මොකද අද... [More]
ඔත්තු| 'නො පවතිනු වස් ප්‍රේමය ව පවතිමි' සහ 'පියා නො හැඹූ පියාපත්'- දෙසැ. 01

11-Secs

මාලතී කල්පනා ඇම්බ්‍රෝස්ගේ 'නො පවතිනු වස් ප්‍රේමය ව පවතිමි' සහ 'පියා නො හැඹූ පියාපත්' කාව්‍ය... [More]
වෙසෙස්| වාලම්පුරි- වාසනාව, විහිළුව සහ මිත්‍යාව

1-Mins

(තාරක වරාපිටිය) ලංකාවේ ඉහළ "අලෙවි වටිනාකමක්" ඇති, ‘අනුහස් ඇති’ ගුප්ත වස්තුවකි වාලම්පුරිය. මෙම ‘වටිනාකම’ තීරණය වන්නේ එහි ඇති ද්‍රව්‍යමය වටිනාකම හෝ වෙනත්... [More]
පොත්| "මතක වන්නිය" හෙවත් උතුරේ ශේෂ පත්‍රය

3-Mins

(සුරෝෂන ඉරංග) කලා කෘතියකින් භාවමය කම්පනයක් ඇතිකළ හැකි නම් එයට කිසියම් සමාජ බලපෑමක් සිදුකළ හැකිය. එසේ කම්පනයත්, පශ්චාත්තාපයත් ජනිත කළ, දමිළ බසින්... [More]
අදහස්| විද්‍යාවේ සියවසක පිම්ම!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) පසුගිය සියවසේ මිනිස් ශිෂ්ඨාචාරය මුහුණපෑ ප්‍රධාන මාරක අභියෝග තුන වුයේ වසංගත, සාගත හා සංග්‍රාමයන්ය. ඒ සියවස තුල එසේ ඉන් මියැදුන... [More]
කරන්ට්ස්| "අඟ"

19-Secs

(උපුල් සේනාධීරිගේ) අංඟ පුලාවකට නැති මිනිස්සු
තම හිස අත ගෑහ
අඟක්... ඔව් අඟක්
රයිනෝසිරසක හැඩගත් අඟක්
මොළයක් නැති සිරසක්
තෙතක් නැති හදවතක්... [More]
වෙසෙස්| ඇනා කැරනිනා සහ ඇනා ස්ටෙපානොව්නා

7-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) ලියෝ තෝල්ස්තෝයි විරචිත ඇනා කැරනිනා නවකතාවේ ප්‍රධාන කථා නායිකාව වන ඇනා අර්කෙඩියෙව්නා කැරනිනා නමැති චරිතය ගොඩනැංවීම සඳහා තෝල්ස්තොයිට කාන්තාවන් කිහිප... [More]
පරිවර්තන| යෑම සහ ඒම අතර

20-Secs

(ඔක්තාවියෝ පාස් | නිලූක කදුරුගමුව) තම විනිවිද පෙනෙනබව සමඟ
ආලයෙන් බැඳුණු දහවල
අවිනිශ්චිතව ටැග්ගැහෙයි
යෑම සහ නැවතීම අතරමැද.
මුළු ලෝකයම නිසලව නැලැවෙන
මුහුදු බොක්කකිය දැන් වටකුරු පස්වරුව.... [More]
Boondi Dot Lk · බූන්දියේ අපේ වැඩක් · editorial@boondi.lk
Home · Currents · Raha · Sookiri · Kavi · Dosi · Music · Plus · Facebook