Facebook
Twitter
Google+
YouTube
Blog
RSS Feed
වෙසෙස් බූන්දි
කාව්‍යකරණය, ජල සංකල්ප රූපය සහ ක්වොන්ටම් භෞතිකය- [දෙවන කොටස]
By Dis-Ease
බූන්දි, 22:16:26
[පළමු කොටස කියවන්න මෙතනින් යන්න.]

මා මෙහි සංක්ෂිප්තව දක්වන්නට උත්සාහ කරන ක්වොන්ටම් පද්ධතියක අවිනිශ්චිතතාවය වඩාත් පැහැදිලි කර ගැනීම කාව්‍යකරණයේ හඳුනා ගෙන ඇති අවිනිශ්චිතතාවය සහ විද්‍යාවේ පවතින අවිනිශ්චිතතාවය අතර ඇති සමාන්තර බව අවබෝධ කරගැනීමට අත්‍යාවශ්‍ය වේ.

කෙසේ වුවද අවිනිශ්චිතතාවය අභිමුව කාව්‍යකරණය සහ විද්‍යාව එකිනෙක පරමාදර්ශී ලෙස සමපාත වුවද මෙතැනදී අවධාරණයට ලක් විය යුත්තේ මෙයාකාර වූ පරමාදර්ශයන් සරලම අවස්ථාවක් නියෝජනය කරන උගුල් ලෙස ද ඒවා තුළ නොවැටී එම පරමාදර්ශ ගොඩ නැංවීම කළ යුතු බවයි. විසංයෝජනය විවේචනය හරහා ගොඩ නැගෙන පශ්චාත් ව්‍යුහවාදී ආස්ථානය මෙන්ම අනුපූරකත්වය හරහා ගොඩනැගෙන ක්වොන්ටම් භෞතික ආස්ථානය ද යන්නා වූ මේ ද්විත්යම ‍සිය පරමාදර්ශයන් නොවැලැක්විය හැකි ලෙස ඉල්ලා සිටියි. මක් නිසාද යත් පරමාදර්ශීත්වය හෝ නිරපේක්ෂකත්වය මග හැර යාම කළ නොහැකි දෙයක් වීම සහ පරමාදර්ශ ගොඩනැංවීම ඒ තුළම සංකේතීකරණය වීමක් ලෙසත් එනිසාම එය සන්නිකර්ශකයක් ලෙස මතුව ද්විතීයික වැදගත්කමක් නොවන ලෙසත් විතැන් වීමයි.

අනුපූරකත්වයේ හරය හෝ සාරය මා කිසි විටෙකත් මෙම විග්‍රහය තුළ වචනාර්ථයෙන් පෙළ ගස්වන්නේ නැත. සැබවින්ම එසේ කිරීමට නොහැකිය. නවසිය අසූ ගණන්වල සිට බොහෝ අය විද්‍යාවේ සහ සාහිත්‍යයේ අන්තර්-වින අවකාශය හෝ පොදු ලාක්ෂණිකයන් හඹා ගියේ වුවද විශේෂයෙන් දැනුම සම්බන්ධව වූ ඒ ඒ විනයන් සම්බන්ධව වූ සම්මුතීන් සහ භාෂාව තුළ නිරීක්ෂකයා සහ නිරීක්ෂිතය අතර ගොඩනංවන සම්බන්ධය පිළිබඳ කරනු ලබන සූත්‍රගත කිරීම් පිළිබඳ උනන්දු වූහ. විද්‍යාව සම්බන්ධයෙන් නම් මා සඳහන් කරන්නේ ක්වොන්ටම් භෞතිකයේ විවිධාකාර සිද්ධාන්තයන් විසින් නිශ්චිතතාවය පිළිබඳ පූර්වයෙන් තිබූ එකිනෙකින් ස්වායත්තව පැවැති මතවාදයන් එනම් විෂය හෝ වස්තුව සහ අර්ථය අතර සම්බන්ධය විවේචනයට ලක් වූ බවයි. විශේෂයෙන් මා මතුකර දක්වන්න කැමතියි ක්වොන්ටම් සංසිද්ධිය අරභයා වූ වර්නර් හයිසන්බර්ග් සහ නීල්ස් බෝර් විසින් සම්පාදිත කෝපන්හේගන් අර්ථකථනය. [වර්තමානයේ ක්වොන්ටම් සංසිද්ධිය සම්බන්‍ධයෙන් වඩාත්ම පිළිගත් අර්ථකථනය හයෙන් එකකි මේ.] මෙම සාහිත්‍ය සිද්ධාන්ත අදාලත්වය තුළ මාගේ විග්‍රහයට දැවැන්ත ලෙස පාදක වන්නේ විසං‍යෝජනාත්මක ගවේෂණය සහ ඩෙරීඩාගේ පශ්චාත් ව්‍යුහවාදී සිද්ධාන්තයි.

‍බෝර් සහ ඩෙරීඩා දෙදෙනාම දැනුම හෝ විද්‍යාව ගොඩනැංවීම උදෙසා භාෂාව සලකනු ලබන්නේ මූලික සහ අතිශය ගැටළුකාරී දෙයක් ලෙසටය. මා උපයෝගි කරගන්නේ බෝර්ගේ සිද්ධාන්ත ඇත්ත වශයෙන්ම ඒවා භෞතිකයේ දාර්ශනික ගැටළුව කෙරෙහි යොමු වීම නිසාත් ඩෙරීඩාගේ අවධානය දාර්ශනය කෙරෙහි අධිකාරිත්වය පවත්වන දාර්ශනික ගැටළු කෙරෙහි වීම නිසාත් සහ දෙදෙනාගේම කතිකාවන් කිසියම් අවිනිශ්චිතත්වය පිළිබඳ හෝ භාවාර්ථය සන්නිවේදනය කිරීමේ මිනිස් දැනුමේ සීමාව පිළිබඳව අතීරණාත්මක අන්තයකට භාෂාව කැඳවා යන නිසාත් ය. අතිශය සරල කිරීමක දී හැඟවුම්කරණයේ ගැටළුව ආශ්‍රිතව සාහිත්‍යමය සහ විද්‍යාත්මක විවේචනය නාභිගත වන්නේ භාෂාව තුළ හැඟවුම්කාරකය සහ හැඟවුම පිළිබඳව බිඳුමට බලපවත්වන බැවිනි. උදාහරණයක් ලෙස 1929 දී වර්නර් හයිසන්බර්ග් විසින් චිකාගෝ විශ්වවිද්‍යාලයේ පවත්වන ලද දේශනයක දී ක්වොන්ටම් භෞතික පර්යේෂණයන් අරබයා අවිනිශ්චිතතාවයේ සම්බන්ධතා පිළිබඳ අවධාරණය කරන ලද්දේ මෙබඳු අදහසකි.

මේ අවිනිශ්චිතතා සම්බන්ධය විශේෂිකරණය කරනු ලබන්නේ අංශු පිළිබඳ චිත්‍රනයේ උපයෝගීතාවයේ සීමාව බවයි. ස්ථානීය පිහිටුම සහ ප්‍රවේගය යන යෙදුම්වල ඕනෑම භාවිතයක් දෙන ලද සමීකරණයේ නිරවද්‍යතාවය තුළ ගණනය කරගැනීමට තේරුමක් නොමැති වීම සිදුවන්නේ එම වචන වලට එම සිදුවීම නිර්වචනය නොවීම තුළයි.

හයිසන්බර්ග් අවධාරණය කරන්නේ භාෂාවේ සංලක්ෂීය බව මෙතැන දී අදාලවන බව ඔහුගේ පාදක සටහන් අතර දක්වා තිබීමයි. මෙනයින් යමෙකු මතක තබා ගත යුතු වන්නේ මනුෂ්‍ය භාෂාව අවසර දෙන්නේ සිද්ධිවාචක දේට ඔබ්බෙන් වාක්‍ය නිර්මාණය කරගැනීමට මිස එම සංසිද්ධි පිළිබඳ නියෝජනයක් ඒ තුළ නොවන ආකාරයකින් බවය.-

-නැතහොත් වාක්‍ය තුළ කිසිවක් අන්තර්ගත නොවන බවය.

කොටින්ම කියතොත් මෙම වාක්‍ය විසින් අප පරිකල්පනය තුළ කිසියම් ආකාරයක සිතුවමක් ගොඩ නගනවා පමණි. උදාහරණයක් වශයෙන් අප ජීවත් වන ලෝකයට ඔබ්බෙන් පවතින ලෝකයක් ගැන කියවෙන ප්‍රකාශය සලකා බැලුවහොත් එම ලෝක අතර කිසියම් සම්බන්ධතාවයක් ගොඩ නගන්නට මූලික වශයෙන් නොහැකි වනවා පමණක් නොව එය කිසියම් පර්යේෂණාත්මක හැදෑරීමක් වෙත හෝ පොළඹවන්නේ නැති වුවද කිසියම් චිත්‍රයක් අපගේ සිත තුල මවාලන්නට මේ වගන්තිය සමත් වන්නේය. පෙනෙන්නා වූ පරිදි එවැනි වගන්තියක් විසින් කිසිවක් සාධනය කරන්නේ හෝ නිෂේධනය කරන්නේ හෝ නැත. කිසිවෙකු විසින් විශේෂයෙන් අවධාරණය කරගත යුත්තේ යථාර්ථය හෝ සත්‍යය යන වචන භාවිතයේ දී පවා අතිශය පරිස්සම් විය යුත්තේ ඉහත ආකාරයේම තත්වයන් තුළට එම වචන විසින් ද තේරුම ඇද දමන්නට හැකි බැවිනි.

සංකේතීකරණය- මෙය භාෂාවේ මග හැර යා නොහැකි ගුණයක් වන අතර එය විසින් අවිනිශ්චිතතාවය කරා ගෙන යනු ලබන ගැටළුව ඩෙරීඩා ඔහුගේ දර්ශන විචාරය තුළ ගවේෂණය කරන විෂයයි. මෙම විචාර ක්‍රමය ඇමරිකානු විචාරකයන් විසින් සාහිත්‍ය අධ්‍යයනය උදෙසා පිළිගෙන ඇත. එමෙන්ම බෝර් විසින් සිය විචාරය යොමන්නේ භෞතිකය තුළ පවතින්නා වූ එම තත්වය කෙරෙහිය. එසේ හෙයින් මගේ විග්‍රහය මෙලෙස කේන්ද්‍ර වන්නේ ජල සහ පර්වත නම් වූ සංකේතකරණයන් භාවිතාවේ යෙදූ හෝල්ඩ්රින් -කොල්රිඩ්ජ් සහ රිම්බාවුඩ් නම් වූ පෙර කවියන් ගේ නිර්මාණ හරහා ඔවුන් තුළ වූ අවිනිශ්චිතතාව පිළිබඳ අවබෝධය තුළ නූතන සාහිත්‍යකරණයේ සහ විද්‍යාවේ මෙන්ම ගණිත සිද්ධාන්තයේ පුරෝගාමීත්වය ගෙන හැර පෑමටයි.

සංකේත පිළිබඳ සන්තතියේ විශ්වකෝෂය [The Continuum Encyclopedia of Symbols] කෘතියේ ජලය නිර්වචනය වන්නේ අති සංකීර්ණ නිර්වචන ප්‍රේක්ෂාවලියකින් යුත් සංකේතයක් ලෙසිනි. හැඩයක් නැති බෙදී නොයන සුළු හෝ අවිභින්න ජල ඇල්ලක් හෝ ජලාශයක් හෝ මුහුද යනාදී වශයෙන් වර්ගීකරණය නොවූ ලෙස ජලය සංකේතවත් කරන්නේ සුලභ හැකියාවන් හෝ සියළු පැවැත්මේ සර්වාරම්භකයා ලෙසයි. පර්වත ලක්ෂණය ට එදිරිව ජලයේ සංකීර්ණ නිර්වචන ප්‍රේක්ෂාවලිය යන අරුත් දැක්වීම සළකා බැලීමට සහ හැඩයක් නැති බෙදී නොයන සුළු හෝ අවිභින්න යන ලක්ෂණය හෝ සළකා බැලීමට පර්වත යන්න අර්ථ දැක්වීම මදක් සළකා බලමු. පර්වත යනු ඝනත්වයේ සහ නොවෙනස්වනසුළු බවේ සංකේතයකි. බයිබලයේ දැක්වෙන්නේ ‍පර්වත යනු දෙවියන්ගේ ශක්තියේ සහ භක්තියේ සංකේතයක් ලෙස ය. සංකේතීකරණයේ ශබ්ධකෝෂය [The Dictionary of Symbolism ] ගෙන හැර දක්වන්නේ පර්වත ගැන මෙබඳු අදහසකි. ඒවායේ කල්පැවැත්ම නිසා පර්වත සහ විශාල ගල් ගෙඩි සාමාන්‍යයෙන් සංකේතවත් කරන්නේ ස්ථිර නොවෙනස්වන නිත්‍ය සහ වැඩි දුර විග්‍රහයේදී දේවාත්මය බවයි.

මෙබඳු සංසන්දනයන් අවසානයේ ජලය අතිශය ලෙස උභයවේගාත්මක එනම් එය ජීවය සහ සාඵල්‍යතාවය නියෝජනය කරන බැවින් ද ගිලී යාම සහ විනාශය ද එසේම සංකේතවත් කරන බැවිනි. ජනනය කරන්නා මෙන්ම විනාශ කරන්නාද යන උභයත්වය ජලය තුළ සංකේතවත් වේ. එම නිසා පර්වත යන වචනය අමරණීයත්වය සහ ස්ථායීතාවය ඇසුරේ ද ජලය මරණය සහ අනිත්‍යභාවය ඇසුරේද පවතී. ජලය සමහර තැන්වල ආදිකල්පික වියවුල යන සංකේතයන් ඇසුරේ ද වන අතර සුමේරියානු මිථ්‍යා කතාවල එන ජල‍යට අධිපති දෙවියන්ලෙස බහු ශීර්ෂයන්ගෙන් යුත් දෙවඟනක් වූ තියාමත් Tiamat නියෝජනය කරන්නේ වියවුල් බහුවිධකරණයේ සංකේතීය දෙවඟනක් ද ලෙසිනි. ඇය බොහෝ දේව කතා තුල විනාශයට පත්‍ වන්නේ මර්ඩුක් Marduk නම් වූ පුරුෂ සහ පෘථිවිකාරක මෙන්ම බලය සහ ස්ථායීතාවයේ නි‍යෝජිත දෙවියන් අතිනි.

ජල සංකේතය එහි ද්විමය ප්‍රතිපක්ෂය ලෙස පර්වත සංකේතය සැලකූ විට එය සරල කරනු ලබන්නේ හෝ සීමා කරනු ලබන්නේ එම ද්විප්‍රකාර සංකේතයන්ගේ ලාක්ෂණිකාර්ථය වන අතර එමගින් සංකීර්ණ අනුපූරකත්ව ස්වභාවය ද ජල සංකල්ප රූපයෙන් නොසළකා හරියි. සංකේතීය ලෙස ගංගා විසින් මුහුන් කරන්නේ විභේදනාත්මක නොවන සහ විරූපණය කරන ලද ජලයේ ලක්ෂණාර්ථ සහ පර්වතයේ ව්‍යූහාත්මක ලක්ෂණාර්ථ සහ පෘථි‍වියේ එම තත්වයන්මය. කෙසේ වුවත් ගංගා වඩාත් ආසන්න වශයෙන් සංකේතීයව ජලය හා සබැඳේ. ඒවායේ පවතින ගලායන ස්වභාවය හේතුවෙන් ගංගාවෝ තම සීමාවන් තුළ එනම් ගංගා ඉවුරු අතර එකවර ස්ථිතික සහ ගතික ලක්ෂණ විදහා පාමින් කාලයේ මෙන්ම අනිත්‍යතාවයේද සංකේතයෝ බවට පත් වෙති. මෙම විග්‍රහයෙන් කිසි විටෙකත් ජල සහ පර්වත සංකේතයන්ගේ මිශ්‍ර වීමක් ලෙස ගංගාව ව්‍යුත්පන්න කිරීමේ යොජනාවක් නොමැති බව සැලකිය යුතුය. කෙසේ වුවද මෙම ප්‍රවාදිත කාව්‍යයන් විග්‍රහ කරගැනීමට ගංගාව තුළ ජලය සහ පර්වතය යන ද්විප්‍රකාර සංකේතයන් නෛසර්ගිකව පවතින කාරණය අරභයා ගොඩනැගෙන අවිනිශ්චිතතාවය ප්‍රයෝජනවත් උපමාවක් ගොඩ නගන්නට ගංගාව පාදක වේ. මේ සියළු කවියන් භාෂාවේ අවිනිශ්චිතතාවය පිළිබඳ කටයුතුවල යෙදෙනමුත් ඔවුන් ඒ වචන සමග කේවල් කිරීමක් තුළ අවිනිශ්චිතතාවය සහ නිශ්චිතතාවය අතර කිසියම් සමතුලනයක් ද අපේක්ෂා කරයි. හෝල්ඩ්රින් අවිනිශ්චිතතාවය පිළිබඳ ගැටළුවකට මැදි වන්නේ, ඉතිහාසය තුළ කිසියම් අවස්ථාවක දී කවියාගේ කාර්යභාරය විය යුත්තේ දෙවියන්ගේ පරිවර්තකයා වීම ලෙස බොහෝ අය විශ්වාස කරන්නට ගත් සමය පිළිබඳවයි. එමෙන්ම මේ කර්තව්‍යය අරභයා ‍ඔහුගේ බොහෝ මුල් කාලීන නිර්මාණ කැප වූ බවද සැබෑවකි. පසුකාලීනව අනෙකුත් කවියන් විසින් හෝල්ඩ්රින්ට සාක්ෂාත් කළේ කාව්‍යකරණයේ කාරිය දේව වචනය පරිවර්තනය කිරීම නොවන වගය. ඊට ප්‍රතිපක්ෂව කවියන් විසින් කළ යුතුව තිබුනේ ගංගාවක ඉවුරු විසින් සිය ගමන් මගේ රඳවා ගන්නා අතරම එම ජල තලය අවට ගම්බිම් යටකර නොයන්නට නිශ්චිත මායිමක් රඳවා තබා ගන්නා සේම සියළු ඒකාධිකාරයන්ට එරෙහිව සීමාවක් තනා නඩත්තු කිරීමය.

මේ සියළු කවියන් අවිනිශ්චිතතාවයේ ගැටළුව වෙත එකිනෙකට වෙනස් ලීලාවෙන් ළං වේ. ඒ කෙසේද යත් බලාපොරොත්තු විය යුතුව තිබූ ආකාරයෙන්ම ජල සංකල්පරූපය මේ කවියන්ගේ කවි තුළ විවිධ හැඟවුම්කාරකයන් ලෙස ඔවුන් භාවිතාවේ යොදා ඇති හෙයිනි.‍ මේ සියළු කවියන් ජල සංකල්ප රූපය එය අවිනිශ්චිතත්වයේ මාදිලියක් ලෙස සිය කාව්‍ය නිර්මාණ තුල විවිධ සංකේතීකරණයන් තුළ භාවිතා කොට ඇත්තේ කවි‍යාගේ සංකල්ප රූප තුළ අවිනිශ්චිතත්වය පිළිබඳව පවතින ගැටළුවේම විවිධ භාවිතයන් ලෙසය. එනමුත් සමානත්වයන් ද උසුලයි. සෑම කවියෙකුගේම අභිලාෂය, අවිනිශ්චිතත්වය මොනයම් ආකාරයකින් හෝ ගංගාවල ප්‍රතිබිම්බයන් හා රාමුගතවන්නේ කෙලෙස ද යත් මා කලින් සඳහන් කළ ආකාරයටම ගංගාවල ඉවුරු පිළිබඳ කියැවුණු ආකාරයෙන්ම ඉදිරිපත් කිරීමය.

අවසානයේ දී මේ කවියන් භාෂාවෙහි භූමිකාව කෙරෙහි ඔවුන් දක්වන අවධානය අප අවට වූ ලෝකයේ නිරීක්ෂණයන් හා පැහැදිලි කිරීම් හා සමග එකඟ වේ. මේ කවියන්ගේ ක්‍රියාකාරකම් විසිවන සියවසේ අග භාගයේ භාෂාව පිළිබඳ වඩාත් විධිමත් විශ්ලේෂණයන් හා සියුම්ව සමපාත වන අතර විශේෂයෙන් ලේඛනයේ සහ දාර්ශනික විසංයෝජන භාවිතයන් මෙන්ම භෞතිකය තුළ ක්වොන්ටම් සංසිද්ධීන් විසින් ගොඩනගන ලද නිරීක්ෂණය පිළිබඳ ගැටළු හා සමපාත වේ. පාඨකයන් වශයෙන් අපට මෙම සන්දර්භය තුළ මේ කවියන්ගෙන් ඉගෙන ගන්නට ඇත්තේ මෙ තරම් අප්‍රතිහත ධෛර්‍යයකින් මනුෂ්‍යත්වය තුළ සබැඳුණු භාෂාවේ සන්නිවේදන කාර්යය උදෙසා වන අවිනිශ්චිතතාවය වටහා ගැනීම ඔවුන්ගේ කාර්යය තුළින් සාධනය කරගත හැකි බවයි.

සටහන්
*බීවර් ක්‍රීක් සහ සැන්තියම් ගංගාව සලෙම් වලින් පිට පිහිටි ජල පද්ධති දෙකකි. මගේ මතකයේ මුල් සොයා ගිය විට භාෂාවේ නිශ්චිතතා‍වයේ ක්‍රියාකාරකම් පිළිබඳ හට ගත් පටලැවිලි වල මුල්ම අවස්ථා ගත කළ ප්‍රදේශය ඔරිගොන් ය. ඒ මට වයස 13 වෙද්දීය.

කෙසේ වුවද මගේ නම්වල මුල් සොයා යාමේ පටලැවිලි වල මූලාරම්භය හෝ එහි මූලික බීජය ගැන මට ද ප්‍රශ්නකාරී වන්නේ මේ කිසියම් ලක්ෂ්‍යයකදී හෝ කිසියම් නිශ්චිත කාලවකවානුවක දී මගේ නම පවා සී.... ආර්.... සිට සී.... එස්.... ලෙස වෙනස් වූයේ අධිකරණයේ අනුමැතිය පවා නොමැතිවම ය.

**Prince of Darkness සිනමා පටයට ස්තුතිවන්ත වේවා. කවුද කීවේ හොල්මන් චිත්‍රපටි කිසිදු වැදගැම්මක් නැතැයි කියා?

***අවාසනාවට අවිනිශ්චිතතාව යන දේ තුළ පවතින යම් පරස්පරයක් නිසා හට ගන්නා මේ ලියැවිල්ලට වඩා අතිශය විශාල වන්නේ වුව ද ගවේශනයට ඉමහත් දෙයක් වුව ද මේ සීමාවන් තුළ ‍මේ ලිපිය එම දෙය සමස්ථයක් වශයෙන් බටහිර පාර භෞතිකය, චින්තනය සහ විද්‍යාව තුළ ද පවතින පරස්පරය විචාරයට බඳුන් කරන්නේය.
Source- Writing.com | © Copyright 2009 Dis-Ease (UN: chomonkyo at Writing.Com). All rights reserved. Dis-Ease has granted Writing.Com, its affiliates and syndicates non-exclusive rights to display this work.
මේ වියමන ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න-
Tags- Dis-Ease, Poetry Water Imagery Quantum Physics, Writing.com
පැරණි මාදිලියෙන් ලැබුණු ප්‍රතිචාර-
roshan මෙහෙම කියනවා :
mata english eka meeta wadiya hodata theruna. machan preethi ayi apita sinhalen ehema liyanna bari kiyala barapathala widihata hoyala balanna one

කිවුව වෙලාව- 2010-04-05 08:59:32
Anonymous මෙහෙම කියනවා :
ඔයා ඒක තේරුම්ගත්ත නම් අපිටත් දැනගන්න බූන්දියට ලියන්නකෝ......මෙයා

@Mugalan,
yanda nikan pissu nathuwa... hari narakayi...
hu hu dannawada? ඔයිට වැඩිය බුද්ධ දේශනාව බලවත්....!


කිවුව වෙලාව- 2010-03-22 21:32:09
Mugalan මෙහෙම කියනවා :
"ඔයිට වැඩිය බුද්ධ දේශනාව බලවත් ඔය සංකල්ප බොහොම අමාරුවෙන්නේ පැහැදිලි කරන්නේ බුදු දහම එහෙම නැ ඕන කෙනෙකුට තෙරෙනවා..."

ඔයා ඒක තේරුම්ගත්ත නම් අපිටත් දැනගන්න බූන්දියට ලියන්නකෝ......මෙයා


කිවුව වෙලාව- 2010-03-22 06:35:24
Amunulla මෙහෙම කියනවා :
simply a gr8t effort....... weldone

කිවුව වෙලාව- 2010-03-19 03:26:50
HANDAYA මෙහෙම කියනවා :
a difficult text.. still trying to understand.. anyway a good job.. keep it up bro

කිවුව වෙලාව- 2010-03-18 23:33:16
Anonymous මෙහෙම කියනවා :
@ano

ඔව්වොව්වොව්

ලංකාවේ බෞද්ධයො කියන්නේ බුදු බණ අහලම සියල්ල තේරුම් ගත් නිර්වාණ දොරටුවේ ඉන්න කට්ටියක් නම් තමයි...


කිවුව වෙලාව- 2010-03-17 02:26:36
Anonymous මෙහෙම කියනවා :
ඔයිට වැඩිය බුද්ධ දේශනාව බලවත් ඔය සංකල්ප බොහොම අමාරුවෙන්නේ පැහැදිලි කරන්නේ බුදු දහම එහෙම නැ ඕන කෙනෙකුට තෙරෙනවා.

කිවුව වෙලාව- 2010-03-17 02:26:13
Plus
ප්‍රතිචාර
අඩවි දත්ත
Facebook Page
Boondi Google+
Boondi RSS
ඩිස්-ඊස්ගෙන් තවත් වියමන්
වෙසෙස්
කාව්‍යකරණය, ජල සංකල්ප රූපය සහ ක්වොන්ටම් භෞතිකය- [පළමු කොටස]
තවත් වෙසෙස් බූන්දි
ඇනා කැරනිනා සහ ඇනා ස්ටෙපානොව්නා
පාවුලෝ කොයියෝ හෙවත් පිස්සෙකු ගේ කතාව
සුන්දර කළු කෙල්ල- රූපී කෞවුර්ගේ අතිශය සුන්දර ආත්මය!
අරාබි සාහිත්‍යයේ ඛලීල් සලකුණ
තෝල්ස්තෝයි අදට වලංගු ද?
BoondiLets
කැරොලිනා මාරියා ඩි ජීසස් ලියයි.
ජනාධිපතියො, උඹ කූඩුවක ඉන්න ගිරවෙක්. ලස්සන ලස්සන කතා කියනවා. ඒත්, බඩගින්නෙ ඉන්න මිනිස්සු ව්‍යාඝ්‍රයෝ කියලා හිතා ගන්න එක හොඳයි. උන් ඉන්නෙ කෝපයෙන්. අවස්ථාව ආපු ගමන්... [More]
What's New | අලුතෙන්ම
Cine| අසන්ධිමිත්තා- වෘත්තයෙන් ආපස්සට

3-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) සාහිත්‍යය හෝ සිනමාපට තවදුරටත් සාම්ප්‍රදායික ආකෘතියම නොපතයි. රසවිඳින්නන්ව සාමාන්‍ය කතාවකින් නළවාදැමීමට නොහැකිය. තවදුරටත් ඔවුහුද හුරුපුරුදු නිර්මාණ ස්වභාවයම නොපතති. නිර්මාණකරුවකු... [More]
Cine| රාමු තුළ යළි රාමු වුණු "දැකල පුරුදු කෙනෙක්"

6-Mins

(විකුම් ජිතේන්ද්‍ර) මේ යුගය ඡායාරූප හා කැමරා යුගයක් වන අතර වෘත්තීය හෝ අර්ධවෘත්තීය කැමරා භාවිත කරන ආධුනිකයා පවා අධි සුන්දරත්වයෙන් යුතු ඡායාරූප... [More]
අදහස්| To Sir, With Love!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) To Sir With Love යනු මීට වසර 28 කට පමණ ඉහතදී කළු සුදු ටෙලිවිෂන් තිරයකින් මා බැලු චිත්‍රපටයකි. එය එතෙක්... [More]
වෙසෙස්| මැදියම් රැයේ වාහනවලට අතවනන සුදු හැඳි ගැහැනිය

5-Mins

(තිලක් සේනාසිංහ ) අද මෙන් මහජනයා හෝ රථවාහන බහුල නොවූ මීට දශක හය හතකට පෙර ඇතැම් දිනවල මැදියම් රැය ආසන්නයේ දී කොළඹ බොරැල්ලේ... [More]
ඔත්තු| හෙල්මලී ගුණතිලකගෙන් 'සහස් පියවර'

5-Secs

හෙල්මලී ගුණතිලක විසින් රචිත පළමු කෙටිකතා එකතුව වන 'සහස් පියවර' කෘතිය මුද්‍රණද්වාරයෙන් එළි දක්වා තිබේ.... [More]
පොත්| ඉණෙන් හැලෙන කලිසමක් රදවා ගන්න තතනමින්...

2-Mins

(රෝහණ පොතුලියැද්ද) පුද්ගල නාමයක්, වාසගමක් දුටු කල්හි ඔහුගේ ජාතිය/ ආගම/ කුලය/ ලිංගය/ ග්‍රාමීය, නාගරිකබව සිතියම් ගත කිරීම සාමාන්‍ය පුරුද්දක්. නමුත් "ඩොමිනික් චන්ද්‍රසාලි"... [More]
කෙටියෙන්| මොන එල්ලුං ගස් ද?

10-Secs

(සුරත්) කුඩුකාරයෝ ටික විජහට එල්ලාලා
බේරා ගනිමු රට ඒකයි හදිස්සිය
මෙත්පල් මැතිඳු මුර ගානා හැටි දැකලා
ගිරවා මගේ දුන්නා එල ටෝක් එකක්

"එල්ලිය යුතු එවුන් දා ගෙන රෙදි අස්සේ... [More]
පොත්| උමතු වාට්ටුවට අප්පචිචී ඇවිත්!

6-Mins

(කේ.ඩී. දර්ශන) 'උඹට එහෙම යන්න බැහැ උඹ ඉන්න ඕනෙ මම ළඟ. මගේ හෙවණැල්ලෙන් මිදෙන්න උඹට බැහැ.'
(-41 පිට)

'මම ගල් ගැහී අප්පච්චී දෙස බලාගෙන... [More]
රත්තරං ටික| මෙන්න බත් කූරෙක්!

28-Secs

මත්සුවා බැෂෝ යනු කෘතහස්ත ජපන් කවියෙකි. බැෂෝගෙ කවිකාර කම දැක දිනක් ඔහුගේ ශිෂ්‍යයෙකු ද කවියක්... [More]
කවි| ජානූ! පේ‍්‍රමයෙන් විතැන් විය හැකි දැයි මට කියන්න

24-Secs

(තුෂාරි ප්‍රියංගිකා) එකින් එක මතක අහුලමි
මංජුසාවකි හදවත මතක අහුරමි
සීත හිමයේ මිදුණු හිමකැටිති යට
ඔබට කවි ලියා සඟවමි
ජානූ!
පසුපස සෙවණැල්ල සේ ඇදෙමි... [More]
පොත්| සෞන්දර්යය වෙනුවට කටු අතු- අපේ යුගයේ උරුමය!

13-Mins

(චූලානන්ද සමරනායක) කිවිඳියකගෙ කාව්‍ය ග‍්‍රන්ථයක් එළිදක්වන මොහොතක ඇගේ කවියට ප‍්‍රවේශ වෙන්න වඩාම සුදුසු මාවත මොකක්ද? මේක ටිකක් විසඳගන්න අමාරු ප‍්‍රශ්ණයක්. මොකද අද... [More]
ඔත්තු| 'නො පවතිනු වස් ප්‍රේමය ව පවතිමි' සහ 'පියා නො හැඹූ පියාපත්'- දෙසැ. 01

11-Secs

මාලතී කල්පනා ඇම්බ්‍රෝස්ගේ 'නො පවතිනු වස් ප්‍රේමය ව පවතිමි' සහ 'පියා නො හැඹූ පියාපත්' කාව්‍ය... [More]
වෙසෙස්| වාලම්පුරි- වාසනාව, විහිළුව සහ මිත්‍යාව

1-Mins

(තාරක වරාපිටිය) ලංකාවේ ඉහළ "අලෙවි වටිනාකමක්" ඇති, ‘අනුහස් ඇති’ ගුප්ත වස්තුවකි වාලම්පුරිය. මෙම ‘වටිනාකම’ තීරණය වන්නේ එහි ඇති ද්‍රව්‍යමය වටිනාකම හෝ වෙනත්... [More]
පොත්| "මතක වන්නිය" හෙවත් උතුරේ ශේෂ පත්‍රය

3-Mins

(සුරෝෂන ඉරංග) කලා කෘතියකින් භාවමය කම්පනයක් ඇතිකළ හැකි නම් එයට කිසියම් සමාජ බලපෑමක් සිදුකළ හැකිය. එසේ කම්පනයත්, පශ්චාත්තාපයත් ජනිත කළ, දමිළ බසින්... [More]
අදහස්| විද්‍යාවේ සියවසක පිම්ම!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) පසුගිය සියවසේ මිනිස් ශිෂ්ඨාචාරය මුහුණපෑ ප්‍රධාන මාරක අභියෝග තුන වුයේ වසංගත, සාගත හා සංග්‍රාමයන්ය. ඒ සියවස තුල එසේ ඉන් මියැදුන... [More]
කරන්ට්ස්| "අඟ"

19-Secs

(උපුල් සේනාධීරිගේ) අංඟ පුලාවකට නැති මිනිස්සු
තම හිස අත ගෑහ
අඟක්... ඔව් අඟක්
රයිනෝසිරසක හැඩගත් අඟක්
මොළයක් නැති සිරසක්
තෙතක් නැති හදවතක්... [More]
වෙසෙස්| ඇනා කැරනිනා සහ ඇනා ස්ටෙපානොව්නා

7-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) ලියෝ තෝල්ස්තෝයි විරචිත ඇනා කැරනිනා නවකතාවේ ප්‍රධාන කථා නායිකාව වන ඇනා අර්කෙඩියෙව්නා කැරනිනා නමැති චරිතය ගොඩනැංවීම සඳහා තෝල්ස්තොයිට කාන්තාවන් කිහිප... [More]
පරිවර්තන| යෑම සහ ඒම අතර

20-Secs

(ඔක්තාවියෝ පාස් | නිලූක කදුරුගමුව) තම විනිවිද පෙනෙනබව සමඟ
ආලයෙන් බැඳුණු දහවල
අවිනිශ්චිතව ටැග්ගැහෙයි
යෑම සහ නැවතීම අතරමැද.
මුළු ලෝකයම නිසලව නැලැවෙන
මුහුදු බොක්කකිය දැන් වටකුරු පස්වරුව.... [More]
Boondi Dot Lk · බූන්දියේ අපේ වැඩක් · editorial@boondi.lk
Home · Currents · Raha · Sookiri · Kavi · Dosi · Music · Plus · Facebook