Facebook
Twitter
Google+
YouTube
Blog
RSS Feed
රත්තරං ටික
සුදු කලු
බූන්දි, 08:28:03
"මහත්වරුනි," තාත්තා කතාව පටන් ගත්තේ ගෙදරදි මට 'ස්කවුට්' කියනව වගේ. තාත්තා ජූරියට කතා කළේ තැපැල් කන්තෝරුවේ කවුන්ටරේ ළඟ ඉන්න මිනිස්සුන්ට කතා කරනවා වගේ.

"කියන්න තියෙන දේ මම කෙටියෙන් කියන්නම්. මේ නඩුව ඇත්ත දැනගන්න අමාරු නඩුවක් නෙමෙයි. විත්තිකරුට තියෙන චෝදනා සම්පූර්ණයෙන්ම අසත්‍යයි. සුදු, කළු වෙන් කරලා තෝරා ගන්න පුළුවන් වගේ මේ නඩුව බොහොම සරල එකක්..."

"ටොම් රොබින්සන් ගේ අපරාධය පිළිබඳව වෛද්‍ය සහතිකයක් නැහැ. නඩුව රඳා පවතින්නේ සාක්කි කාරයෝ දෙන්නා මතයි. ඒ සාක්කි විත්තිකරු ප්‍රතික්ෂේප කරනවා. වරදකරු මේ උසාවියේ සිටින කෙනෙක්. ඒත් මේ විත්තිකරු නෙමෙයි. ප්‍රධාන සාක්කිකාරියට මම අනුකම්පා කරනවා. ඒත් මනුස්ස ජීවිතයක් ඔට්ටුවට තියන්න තරම් ඒ කරුණාව දීර්ඝ වෙන්නේ නෑ. එහෙම වෙන්නේ සාක්කිකාරිය තමාගේ වරද වසන් කරන්නට උත්සහ ගත් නිසා..."

"මහත්වරුනි, ඇය අපරාධයක් කළේ නෑ. ඇය කලේ අපේ සමාජයේ සම්ප්‍රදායික රටාවන් බිඳ දැමීම පමණයි. දුගී බවට සහ අනුවණ කමට ගොදුරු වූ ඇයට මා අනුකම්පා කරන්නේ නෑ. ඇය සුදු තරුණියක්. ඇයගේ වරද කුමක්ද කියා ඇය දන්නවා.සම්ප්‍රදායන්ට වඩා ඇයගේ ආශාවන් බලවත් වුණා. චාරිත්‍ර බිඳ දැමීමට තරම් ඇය මුරණ්ඩු වුණා. ළමයෙක් වගේ ඇය තමගේ වරද වහගන්නට උත්සහ කළත් ඇය ළමයෙක් නෙමෙයි. ඇයට වුවමණා කළේ තම වැරැද්ද සඟවා ගැනීම සඳහා ඔහුව තමා හමුවෙන්, මේ ලෝකයෙන් ඉවත්කර දමන්නටයි. ඇයගේ වරදේ සාක්ෂිය ටොම් රොබින්සන්. දිනපතා ඒ වරද ඇයට ඔහු සිහිපත් කරනවා. ඇය කළ වරද කුමක්ද? කළු මිනිහෙක් පෙළඹවීමට උත්සහ කිරීමයි."

"ඇය සුදු කාන්තාවක්. ඒත් කළු මිනිහෙක් පොළඹවා ගැනීමට උත්සහ කළා. අපගේ සමාජයේ සම්ප්‍රදාය අනුව එය නොකළ යුතු දෙයක්. ඇය සිප ගත්තේ මහළු මාමා කෙනෙක් නෙමෙයි. තරුණ නීග්‍රෝ ජාතිකයෙක්ව. ඒ වරද කරන්නට පළමුව කිසිවක් නොසිතුවත් පසුව අකුණක් පාත් වුණා වගේ ඇයට තමන්ගේ වරද පෙනෙන්නට පටන් ගත්තා."

"ඇගේ පියා ඇය දුටුවා. ඔහු කුමක්ද කළේ..? සාක්ෂි වලට අනුව යම් කිසිවෙක් මෙයෙලාට තදබල ලෙස පහර දී තිබෙනවා. ඒ වමත් කරුවෙක්. ඒ පහර දීම කලේ එවෙල්ස් මහතා විය හැකියි. වැදගත් සුදු මිනිහෙක් සහ පියෙක් හැටියට ඔහු කළ යුතු දේ කළා. එවෙල්ස් මහතා දිවුරුම් දුන්නේ වමතින්. මේ විත්ති කාරයට වමත පාවිච්චි කරන්න බැහැ. ඔහු දිවුරුම් දුන්නේ තමන්ට පාවිච්චි කළ හැකි එකම අතින්. ඒ දකුණු අතයි.

මේකොම්බ් හි නීති නිළධරියාගේ සාක්ෂි හැරෙන්නට අනෙක් අයගේ සාක්ෂි වලින් කියවුනේ එකම දෙයක්. ඔක්කොම කළු මිනිස්සු බොරු කියනවා. උන් මිනිස්සු නෙමෙයි. ගෑනියෙක් ඉන්න තැනකදි උන්ව විශ්වාස කරන්න බැහැ. ඒත් මම ඔබට යමක් කියන්නම්. සමහර මිනිස්සු එහෙම තමයි. හමේ පාට සුදු වුණත්, කළු වුණත් මනුස්සයින්ගේ තත්වය ඕක තමයි. ඒ තිරිසන් ගති එක ජාතියකට සීමා කරන්න බැහැ. බොරුවක් නොකියපු, අවිනීත වැඩක් නොකරපු, ගෑනියෙක් දිහා ආශාවෙන් නොබලපු මිනිහෙක් දැන් මෙතන ඉන්නවද?"

තාත්තා ලේන්සුව අරගෙන ඉස්සෙල්ලා කණ්ණාඩි දෙක පිහ දැම්මා. ඊට පස්සේ මූණ පිහ දැම්මා. තාත්තට දාඩිය දාන්නේ නැහැ. ඒත් එදා තාත්තගේ ඇඟ දාඩියෙන් තෙත් වෙලා.

"මම කතාව අවසන් කරන්න කලින් තව එක දෙයක් කියන්නම්. තෝමස් ජෙෆර්සන් එක වරක් කිවුවා සියලු මිනිසුන් සමානයි කියලා. ඒත් ඒක එහෙම නෙවෙයි. සමහර මිනිස්සුන්ට අවස්ථාව ලැබෙන්නෙ උත්පත්තිය සමඟින්. ඇතැම් අය වැඩියෙන් මුදල් හොයනවා. ඇතැම් අය නිර්මාණශීලියි. නමුත් ජනාධිපතිත්, රස්තියාදුකාරයෙකුත් එක හා සමානව සලකන එක ආයතනයක් තියෙනවා. ඒ උසාවිය පමණයි. සුළු සුළු වැරදි තිබුණත් අපේ උසාවි වල මිනිස්සුන්ට සලකන්නේ සමානාත්මනාවයෙන්. උසාවිය මිනිස්සුන්ට වඩා උසස් නෑ. උසාවියේ හඬ ජූරියේ හඬයි. එතන ඉන්නේ මිනිස්සු. මේ මහත්වරු ඇසූ සාක්ෂි අනුව නිවැරදි තීරණයකට එළඹෙන බව මම විශ්වාස කරනවා. දෙවියන්ගේ නාමයෙන් ඔබගේ රාජකාරිය හරියට කරන්න..."

තාත්තාගේ කටහඬ අඩුවුණා. තාත්තා පස්සෙ කීවේ මොකක්දැයි කියලා මට තේරුනේ නෑ.

(-To Kill a Mocking Bird- 1960)

බට්ටිච්චෙකු වන් අහිංසක කලු මිනිසකුගේ අයිතිවාසිකම් වෙනුවෙන් පෙනී සිටිමින් සමාජ අපවාදයට ද වෛරයටද පාත්‍ර වන නීතිවේදි පියකුගේ නව හැවිරිදි දියණිය වන ස්කවුට් ගේ දැකීම් තුළින් ගොඩ නැංවෙන මේ අපූරු නවකතාව පුලිට්සර් සම්මානයෙන් ද පිදුම් ලැබීය. To Kill a Mocking Bird, 1962 දී එනමින්ම සිනමාවට නැගිණි. චිත්‍රා අයි. පෙරේරා ගේ සිංහල පරිවර්තනය විදර්ශන ප්‍රකාශනයකි.
මේ වියමන ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න-
Tags- To Kill A Mocking Bird By Hapar Lee
Plus
ප්‍රතිචාර
අඩවි දත්ත
Facebook Page
Boondi Google+
Boondi RSS
තවත් රත්තරං ටික
මෙන්න බත් කූරෙක්!
පළතුරු සහ චාරිත්‍රය
ඇඬෙන තරමට ජීවත් ව මැරෙමු!
මතක පෙට්ටි සහ ගින්දර
මිත්‍රත්වයේ ගිනිසිළුව
BoondiLets
ලියෝ තෝල්ස්තෝයි කියයි.
නිදහස් චින්තකයෝ යනු පූර්ව විනිශ්චයන්ගෙන් සහ ස්වකීය සම්ප්‍රදායන්ද, වරප්‍රසාදයන්ද, ඇදහිලි හා විශ්වාසයන්ද හා ගැටෙන සියල්ල අවබෝධ කරගැනීමට බියෙන් තොරව ස්වකීය මනස මෙහෙයවීමේ කැමැත්තෙන් කටයුතු කරන්නෝය.... [More]
What's New | අලුතෙන්ම
Cine| අසන්ධිමිත්තා- වෘත්තයෙන් ආපස්සට

3-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) සාහිත්‍යය හෝ සිනමාපට තවදුරටත් සාම්ප්‍රදායික ආකෘතියම නොපතයි. රසවිඳින්නන්ව සාමාන්‍ය කතාවකින් නළවාදැමීමට නොහැකිය. තවදුරටත් ඔවුහුද හුරුපුරුදු නිර්මාණ ස්වභාවයම නොපතති. නිර්මාණකරුවකු... [More]
Cine| රාමු තුළ යළි රාමු වුණු "දැකල පුරුදු කෙනෙක්"

6-Mins

(විකුම් ජිතේන්ද්‍ර) මේ යුගය ඡායාරූප හා කැමරා යුගයක් වන අතර වෘත්තීය හෝ අර්ධවෘත්තීය කැමරා භාවිත කරන ආධුනිකයා පවා අධි සුන්දරත්වයෙන් යුතු ඡායාරූප... [More]
අදහස්| To Sir, With Love!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) To Sir With Love යනු මීට වසර 28 කට පමණ ඉහතදී කළු සුදු ටෙලිවිෂන් තිරයකින් මා බැලු චිත්‍රපටයකි. එය එතෙක්... [More]
වෙසෙස්| මැදියම් රැයේ වාහනවලට අතවනන සුදු හැඳි ගැහැනිය

5-Mins

(තිලක් සේනාසිංහ ) අද මෙන් මහජනයා හෝ රථවාහන බහුල නොවූ මීට දශක හය හතකට පෙර ඇතැම් දිනවල මැදියම් රැය ආසන්නයේ දී කොළඹ බොරැල්ලේ... [More]
ඔත්තු| හෙල්මලී ගුණතිලකගෙන් 'සහස් පියවර'

5-Secs

හෙල්මලී ගුණතිලක විසින් රචිත පළමු කෙටිකතා එකතුව වන 'සහස් පියවර' කෘතිය මුද්‍රණද්වාරයෙන් එළි දක්වා තිබේ.... [More]
පොත්| ඉණෙන් හැලෙන කලිසමක් රදවා ගන්න තතනමින්...

2-Mins

(රෝහණ පොතුලියැද්ද) පුද්ගල නාමයක්, වාසගමක් දුටු කල්හි ඔහුගේ ජාතිය/ ආගම/ කුලය/ ලිංගය/ ග්‍රාමීය, නාගරිකබව සිතියම් ගත කිරීම සාමාන්‍ය පුරුද්දක්. නමුත් "ඩොමිනික් චන්ද්‍රසාලි"... [More]
කෙටියෙන්| මොන එල්ලුං ගස් ද?

10-Secs

(සුරත්) කුඩුකාරයෝ ටික විජහට එල්ලාලා
බේරා ගනිමු රට ඒකයි හදිස්සිය
මෙත්පල් මැතිඳු මුර ගානා හැටි දැකලා
ගිරවා මගේ දුන්නා එල ටෝක් එකක්

"එල්ලිය යුතු එවුන් දා ගෙන රෙදි අස්සේ... [More]
පොත්| උමතු වාට්ටුවට අප්පචිචී ඇවිත්!

6-Mins

(කේ.ඩී. දර්ශන) 'උඹට එහෙම යන්න බැහැ උඹ ඉන්න ඕනෙ මම ළඟ. මගේ හෙවණැල්ලෙන් මිදෙන්න උඹට බැහැ.'
(-41 පිට)

'මම ගල් ගැහී අප්පච්චී දෙස බලාගෙන... [More]
රත්තරං ටික| මෙන්න බත් කූරෙක්!

28-Secs

මත්සුවා බැෂෝ යනු කෘතහස්ත ජපන් කවියෙකි. බැෂෝගෙ කවිකාර කම දැක දිනක් ඔහුගේ ශිෂ්‍යයෙකු ද කවියක්... [More]
කවි| ජානූ! පේ‍්‍රමයෙන් විතැන් විය හැකි දැයි මට කියන්න

24-Secs

(තුෂාරි ප්‍රියංගිකා) එකින් එක මතක අහුලමි
මංජුසාවකි හදවත මතක අහුරමි
සීත හිමයේ මිදුණු හිමකැටිති යට
ඔබට කවි ලියා සඟවමි
ජානූ!
පසුපස සෙවණැල්ල සේ ඇදෙමි... [More]
පොත්| සෞන්දර්යය වෙනුවට කටු අතු- අපේ යුගයේ උරුමය!

13-Mins

(චූලානන්ද සමරනායක) කිවිඳියකගෙ කාව්‍ය ග‍්‍රන්ථයක් එළිදක්වන මොහොතක ඇගේ කවියට ප‍්‍රවේශ වෙන්න වඩාම සුදුසු මාවත මොකක්ද? මේක ටිකක් විසඳගන්න අමාරු ප‍්‍රශ්ණයක්. මොකද අද... [More]
ඔත්තු| 'නො පවතිනු වස් ප්‍රේමය ව පවතිමි' සහ 'පියා නො හැඹූ පියාපත්'- දෙසැ. 01

11-Secs

මාලතී කල්පනා ඇම්බ්‍රෝස්ගේ 'නො පවතිනු වස් ප්‍රේමය ව පවතිමි' සහ 'පියා නො හැඹූ පියාපත්' කාව්‍ය... [More]
වෙසෙස්| වාලම්පුරි- වාසනාව, විහිළුව සහ මිත්‍යාව

1-Mins

(තාරක වරාපිටිය) ලංකාවේ ඉහළ "අලෙවි වටිනාකමක්" ඇති, ‘අනුහස් ඇති’ ගුප්ත වස්තුවකි වාලම්පුරිය. මෙම ‘වටිනාකම’ තීරණය වන්නේ එහි ඇති ද්‍රව්‍යමය වටිනාකම හෝ වෙනත්... [More]
පොත්| "මතක වන්නිය" හෙවත් උතුරේ ශේෂ පත්‍රය

3-Mins

(සුරෝෂන ඉරංග) කලා කෘතියකින් භාවමය කම්පනයක් ඇතිකළ හැකි නම් එයට කිසියම් සමාජ බලපෑමක් සිදුකළ හැකිය. එසේ කම්පනයත්, පශ්චාත්තාපයත් ජනිත කළ, දමිළ බසින්... [More]
අදහස්| විද්‍යාවේ සියවසක පිම්ම!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) පසුගිය සියවසේ මිනිස් ශිෂ්ඨාචාරය මුහුණපෑ ප්‍රධාන මාරක අභියෝග තුන වුයේ වසංගත, සාගත හා සංග්‍රාමයන්ය. ඒ සියවස තුල එසේ ඉන් මියැදුන... [More]
කරන්ට්ස්| "අඟ"

19-Secs

(උපුල් සේනාධීරිගේ) අංඟ පුලාවකට නැති මිනිස්සු
තම හිස අත ගෑහ
අඟක්... ඔව් අඟක්
රයිනෝසිරසක හැඩගත් අඟක්
මොළයක් නැති සිරසක්
තෙතක් නැති හදවතක්... [More]
වෙසෙස්| ඇනා කැරනිනා සහ ඇනා ස්ටෙපානොව්නා

7-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) ලියෝ තෝල්ස්තෝයි විරචිත ඇනා කැරනිනා නවකතාවේ ප්‍රධාන කථා නායිකාව වන ඇනා අර්කෙඩියෙව්නා කැරනිනා නමැති චරිතය ගොඩනැංවීම සඳහා තෝල්ස්තොයිට කාන්තාවන් කිහිප... [More]
පරිවර්තන| යෑම සහ ඒම අතර

20-Secs

(ඔක්තාවියෝ පාස් | නිලූක කදුරුගමුව) තම විනිවිද පෙනෙනබව සමඟ
ආලයෙන් බැඳුණු දහවල
අවිනිශ්චිතව ටැග්ගැහෙයි
යෑම සහ නැවතීම අතරමැද.
මුළු ලෝකයම නිසලව නැලැවෙන
මුහුදු බොක්කකිය දැන් වටකුරු පස්වරුව.... [More]
Boondi Dot Lk · බූන්දියේ අපේ වැඩක් · editorial@boondi.lk
Home · Currents · Raha · Sookiri · Kavi · Dosi · Music · Plus · Facebook