Facebook
Twitter
Google+
YouTube
Blog
RSS Feed
රහ කතා-බස්
අකිරා කුරොසව සමග සිනමාව ගැන කතාබහක්
බූන්දි, 03:11:51
'මද දයෝ' කුරොසව ගේ අවසන් චිත්‍රපටයයි. මීට පාදක වී ඇත්තේ 'උචිද හ්‍යක්කෙන් ' නමැති ජපන් ලේඛකයාගේ ජීවිතයේ, එනම් ඔහු ගුරු වෘත්තිය හැරදමා පොත් පත් ලිවීමෙහි නිරත වූ වර්ෂයේ සිට ඔහුගේ හැත්තෑහත් වන උපන් දිනය දක්වා සිදු වූ අර්ථවත් පුවත් කිහිපයකි. චිත්‍රපටය සකස් කොට ඇත්තේ ලේඛකයාගේ එදිනෙදා ජීවිතය අලලා ගෙතුණු වාර්තා ස්වරූපය ගත් නිබන්ධයක් ලෙසිනි. ඔහුගේ ඇතැම් සිනමාපට වල මෙන්ම මෙහි ද එක් ප්‍රධාන තේමාවක් වනුයේ ගුරු ගෝල සම්බන්ධතාවයයි.

ගුරුවරයා සර්ව සම්පූර්ණ පුද්ගලයෙකු ලෙස හෝ ශිෂ්‍යයන් සුවච කීකරු ගෝල පිරිසක් ලෙස හෝ දක්වා නොතිබීම මෙහි ප්‍රකට විශේෂත්වයකි. එසේම ගුරුවරයා පරමාදර්ශි පුද්ගලයෙකු ලෙස දක්වා තිබේ නම් එසේ කොට ඇත්තේ ඔහු කිසිම විටක තම ගෝලයන් අරබයා ආඥාදායකු සේ ක්‍රියා නොකිරීම අතින් පමණි. ගෝලයන් තම ගුරුවරයාට බෙහෙවින් ගරු බුහුමන් දැක්වීමට හේතුව ඔහුගේ දැනුම ඉක්මවා යන ඔහු සතු සිත්ගන්නා සුළු ගති පැවතුම් බව පෙනී යයි. මේ සිනමා පටය තුලින් ගුරුවරයා සහ ගෝලයන් එකිනෙකා කෙරෙහි විශ්වාසයෙන් හා ගෞරවයෙන් යුතුව වෙසෙන මනා සබඳතාවක් මූර්තිමත් කෙරේ.

චිත්‍රපටය අවසන්වනුයේත් ස්වභාව ධර්මය ඉස්මතු කොට දැක් වෙන සිදුවීමකිනි. එනම් හැත්තෑහත් වන වියේ පසුවන ගුරුතුමා දකින සිහිනයකිනි. කුඩා දරුවෙකුගේ අවධියේ පසුවන ඔහු වෙලක් මධ්‍යයේ සම වයසේ ළමුන් හා හැංගි මුත්තං ක්‍රීඩාවෙහි නියැලෙමින් සිටියි. පිදුරු ගොඩකට මුවා වී සිටින ඔහු 'තවම සූදානම් නැහැ' යන අරුතැතිව 'මද දයෝ- මද දයෝ' යනුවෙන් කෑ ගසමින් සිටී. එය මහලු වියෙහි පසුවෙන ගුරුතුමා තවමත් මරණයට සූදානම් නැතැයි වක්‍රාකාරයෙන් පවසන්නක් බඳුය.

'මද දයෝ' කියමින් දරුවා අහස දෙසට නෙත් යොමයි. එවිට ඔහු දකින්නේ විව්ධාකාර හැඩ තලයන්ගෙන් ද, ලොකු කුඩා ප්‍රමාණයෙන් ද අහසෙහි විසිර ඇති වලා සමූහයකි. ඒ වන විට අසු වන විය ඉක්මවා සිටි කුරොසව තමා තවමත් මරණයට සූදානම් නැතැයි ලොවට හඬගා කියන්නාක් සේ ප්‍රේක්ෂකයාට හැඟී යනු ඇත.

-ආරිය රාජකරුණා
['අපූරු ඉරිදා දවසක්' හි පසු පරිච්ඡේදයේ ලියූ 'අකිරා කුරොසවගේ චිත්‍රපට' හැඳින්වීම ඇසුරිනි.]


'මද දයෝ'- කුරොසව ගේ අවසන් චිත්‍රපටය

'මෙවැනි ආකාරයේ චිත්‍රපට කිරීමෙන් මා බොහෝ සතුටට පත් වෙනවා .' එවකට 83 වන වියෙහි පසු වූ අකිරා කුරොසව සිය සිනමා ජිවිතයේ රිදී ජුබිලිය සමරමින් කියා සිටියේය. 1993 දී සිය තිස්වන චලන චිත්‍රය - 'මද දයෝ' පිළිබඳ තෝකියෝ කැපිටල් හෝටලයේ පැවැත් වූ පුවත් පත් සාකච්ඡාවක් දී ෆ්‍රෙඩ් මාෂල් නම් මාධ්‍ය වේදියා හා කළ සාකච්ඡාවයි මේ.

''අධිරාජයා'' යනුවෙන් අන්වර්ථ නාමයක් ඔබට භාවිත කරන්නේ ඇයි?

ඒක මාධ්‍යකරුවන් විසින් මා වෙනුවෙන් යොදනු ලැබූවක්. ඔවුන් ඊට බොහොම කැමතියි.

සිත්තරෙකු වීමට ඔබට නොහැකි වූයේ ඇයි?

විභාගයෙන් අසමත් වූ නිසා.

ඔබ වඩාත් ප්‍රියකරන චිත්‍රපටය කුමක්ද?

බොහෝ දෙනෙකු ගේ අදහස නම් ඒ ''සමුරායි සත් දෙනා'' (Seven Samurai-1954) යනුයි. මොකද එය මා හැදුවේ ජනප්‍රියත්වයේ හිණිපෙත්තේ සිටින අවධියක වීම නිසා. එනමුත් එය මගේ පෞද්ගලික කැමැත්ත නොවෙයි. කිසියම් කාර්යයක උත්පත්තිය කියන්නේ, කිසියම් වූ වර්ධනය වන මතවාදයක විශාලනයක්. මා වඩාත්ම ප්‍රියකරන චිත්‍රපටය මෙයැයි කීමට හැකියාවක් මට ඇත්තේ නැහැ. ජීවිතේ එක් වතාවක හෝ වෙනත් වතාවක මේ චිත්‍රපට හැමෙකක්ම පාහේ පණ ගැන්වෙන බව මා ඔබට කියන්නට කැමතියි.

කුමන ආකාරයේ චිත්‍රපට නිර්මාණය කිරීමටද ඔබ වඩාත් කැමති?

මට ඕනෑ නැහැයි කියලා හිතෙන කිසිම දෙයක් මම සිනමාවට නගන්නේ නැහැ. විශේෂයෙන්ම මුදල් ඉපයීමේ සඳහා බලකෙරෙන විදියේ චිත්‍රපට නිර්මාණයට මගේ කිසිදු ආකාරයක කැමැත්තක් නෑ. එය හොඳ දෙයක් වෙන්නට හෝ නොවෙන්නට පුළුවන්. එහෙත් කෙනෙක් ඒ පිළිබඳ ස්ථාවරයක සිටිය යුතුයි. සිනමාකරුවෙකු කිසියම් දෙයක් විශ්වාසකරන්නෙක් විය යුතුයි, තමාට අවංක කෙනෙකු විය යුතුයි, තමාගේ කාර්යය සහ අරමුණ පිළිබඳ වාස්තවික විය යුතුයි. නිෂ්පාදකයෙකු සිනමාකරුවෙකුට මුදල් ලබා දිය යුතුයි, එවිට සිනමාකරුවා විශ්වාස කරනවා, නිෂ්පාදකවරයා නිර්මාණකරුවා පිළිබඳ කෙතරම් විශ්වාසයකින් පසුවනවාද යන්න.

ඔබ සත්‍යය සමග කටයුතු කරන්නේ කොහොමද?

හැමවිටම එය ඇතුල් කල හැකි සියළු අවස්ථා සහ විධි මා විසින් සොයා බැලිය යුතුයි. සත්‍ය කතා කිරීම ඔස්සේ මුදල් ඉපයීම ඉතාම දුෂ්කර කටයුත්තක්. කොහොම නමුත් ජපානයේ ඉතිහාසය සහ එහි සංස්කෘතික වටිනාකම් පිළිබඳව කතා කිරීම නම් බොහොම පහසු කටයුත්තක් වී තිබෙනවා.


Ikiru- 1952

ඔබේ සිනමාපටවල සංස්කරණ කටයුතු අන් කෙනෙකු වෙත නොදෙන්නේ ඇයි?

මා විසින් සියලු කටයුතු ඉටුකිරීම තමයි මගේ මූලධර්මය. සියලු දේ ඉටුකරන්නේ මා විසින්. එය අධ්‍යක්ෂවරයෙකු ලෙස මාගේ කාර්යයේ කොටසක්. අදාල රූප රාමු කැමරාකිරීමෙන් අනතුරුව පසු දිනම මා විසින් සංස්කරණය කෙරෙනවා. මං අනෙක් අයට වඩා වෙනස්. මම කැමති එය මේ ආකාරයෙන් කරන්නට, මොකද ඒ නිසා මුද්‍රණය පෙර අවසාන මිනිත්තුවේ ගන්නට සිදුවන තීරණ වළකිනවා. බොහොම නැවුම් හැඟීමක් එක්ක සංස්කරණය කරන එක හරිම ඵලදායි. නිවැරදි සංස්කරණයත් සමගම අවසානයේ ඇති වන සමබරතාව පවත්වාගැනීම ඉතා පහසුයි. හැමදිනකම රූපගතකිරීම අවසානයේ පැය දෙකක පමණ කාලයක් මා වැයකරනවා සංස්කරණ කටයුතු වලට.

සිනමාපටයක් නිර්මාණය සඳහා ඔබ කොපමණ කාලයක් වැය කරනවද?

මාස 8 ක් වැනි කාලයක් ඒ සඳහා වැය කරනවා. ඒත් හැමදවසකම රූගත කිරීම් කෙරෙන්නේ නෑ. එක් දර්ශන තලයක් සඳහා කැමරා තුනක් මම භාවිතා කරනවා. රූගත කිරිම් නැවත නැවත කෙරෙන්නෙත්, කපා හැරෙන්නෙත් ඉතාම අඩුවෙන්. ඇතැම් අවස්ථා වල එක් රූගත කිරීමක් මිනිත්තු 16ක් තුල මට නොනවත්වා කරගෙන යා හැකියි.

සිනමාපටයේ අවස්ථා ඔබට කොතරම් වැදගත් වනවාද? රංගන ශිල්පීන් කොතරම් දුරට ඔබට වැදගත් වෙනවාද?

මගේ චිත්‍රපටවල ඇති වැදගත්ම අංගය වෙන්නේ ඉතා හොඳ තිර රචනයක් තුලින් ගොඩ නගන අවස්ථාවනුයි. එය එසේ නොවේ නම් රංගන ශිල්පීන්ගෙන් ප්‍රයෝජනයක් වන්නේ නෑ. වෘත්තීය නොවූ අයට පවා හොඳින් රංගනයේ යෙදෙන්නට පුළුවන්. හැම විටම මම බලාපොරොත්තු වෙන්නේ ඉතා තාත්වික මට්ටමේ රංගන ශිල්පීන්.

ඔබේ පෞද්ගලික රුචි අරුචිකම් ගැන කතා කළොත්?

මම ක්‍රීඩා වලට බොහොම ප්‍රිය කරන කෙනෙක්. ඒ වගේම චිත්‍රපට නැරඹීමටත් කියවීමටත් මම බොහොම කැමතියි.

ඔබේ සිනමාපට තුල දී දෘෂ්‍ය සංකලනයන් කොපමණ වැදගත් වනවාද?

ප්‍රකාශන කාර්යයන් සඳහා එය භාවිත කළ හැකි ඉතා වැදගත් ආකාරයන් තිබෙනවා. මගෙ අළුත් සිනමා නිර්මාණය තුල මම ඒවා බොහොසෙයින් භාවිතා කොට තිබෙනවා.

ඉදිරියට ඇති ඔබේ සැලසුම් මොනවාද?

මගේ ජීවිතේ බොහෝ කාලෙක ඉඳන් තියෙන බලාපොරොත්තුවක් තමයි සුප්‍රකට චිත්‍ර ශිල්පියෙකුවන Vincent van Gogh ගේ ජීවිතය අලලා චිත්‍රපටක් කිරීම. සමහර විට මම මේ ව්‍යාපෘතිය අරඹාවි ඉදිරි වසර කිහිපය තුල.

ඔබේ අවසාන චිත්‍රපට හතර තුල 'තොෂිරො මිෆුනේ' (Toshiro Mifune) ට අවස්ථාවක් හිමි නොවුනේ ඇයි?

තොෂිරො මිෆුනේ කියන්නේ ඉතා ශ්‍රේෂ්ඨ රංගම ශිල්පියෙක්. ඔහු ජනප්‍රියත්වයේ හිණිපෙත්තේ සිටියදීම 'රත් රැවුල්කාරයා' (Red Beard) සඳහා ඔහුගේ විශිෂ්ඨ හැකියාවන් මට ලබා දුන්නා. අපි තවමත් සමීප මිතුරෝ. මගේ නිර්මාණ තුල ඔහු දකින්නට නොසිටියත්, ඔහු පිළිබඳ මා තුල ඇත්තේ අප්‍රමාණ ගෞරවයක්.


තොෂිරො මිෆුනේ- Rashomon- 1950

රංගන ශිල්පීන් හා කටයුතු කිරීමේදි ඔබේ රහස කුමක්ද?

හැමවිටම පුහුණු වීම ඔස්සේ ඔවුන් සූදානම් කරවනු ලබනවා. ඒ සඳහා මාස 8 ක කාලයක් ගත වෙනවා. එවිට ඔවුන්ට තමන්ට හිමි චරිතය හා මුහුවෙන්නටත් එය අවබෝධ කරගන්නටත් ඒ වෙනුවෙන් ඔවුන්ගේ රුචිකත්වය වර්ධනය කරගන්නට ඉඩ ප්‍රස්ථා හිමි වෙනවා. චරිතයක් ගොඩ නගන්න්ට කාලයක් ගත වෙනවා. ඇත්තෙන්ම එහි රහසක් නැහැ. එයට මූලිකව අවශ්‍ය වන්නේ ඉවසීමයි.

ඔබේ සිනමාපට වල ස්වභාවය ගැන යමක් කිවුවොත්?

සිනමා පටයක් නිර්මාණය කරන විට ඔබ එහි ප්‍රමුඛ භූමිකාව හා කටයුතු කරන්නන්ගෙන් කෙනෙක්. එක්ව සිනාසීම, හැඬීම, දුක්විඳීම කියන මේ හැමදේම. ඇත්තෙන්ම එය තමා චිත්‍රපටය කියන්නේ.

ඔබට හැකියාවක් ඇත්නම් සමාජය වෙත බලපෑම් කරමින් එය වෙනස් කරන්නට, ඔබ එය කරන්නේ කෙසේද?

කලාකරුවෙකු විදියට මා සතු නිර්මාණ කෞශලයේ වාසිය උපරිමෙන් දෙන්නට කටයුතු කරනවා. මම බොහොම සතුටු වෙනවා. ඒ මට මා ඉදිරිපත් කළ හැකි මාධ්‍යක් සහ අවස්ථාවක් තිබෙන නිසා. මගේ වෘත්තිය කෙරෙහි මා සතු වගකීමක් තිබෙනවා. සත්‍යවාදී සහ අවංක දැනුවත් වීමක් මට තිබෙනවා. එහි කිසිදු රහසක් මා සතුව නැහැ. මූලිකවම මම ජපන් සමාජය හා කටයුතු කරමින් එහි අපට ඇති ගැටළුකාරි අවස්ථා නිර්භය ලෙස ඉදිරිපත් කිරීමටත් කටයුතු කරනවා. මගේ සිනමාපට නරඹන්නේ නම් ඔබ මේ පිළිබඳව දන්නවා ඇති. කතන්දර කියන්නෙකු විදියට එහි සඟවාගත් කිසිදු රහසක් මට නැහැ.

ඔබේ 'මද දයෝ' සිනමා පටය කුමක් පිළිබඳවද?

එය මහාචාර්ය වරයෙකු වන උචිද හ්‍යක්කෙන් සහ ඔහුගේ පෙර සිටි සිසුන් අතර ඇති හෘදයාංගම බැඳීම පිළිබඳයි. ඒ තුල මේ වන විට ඒ සියල්ල අමතක කර දැමූ එහෙත් කිසියම් වූ නොමිණිය හැකි දෙයක් තියෙනවා. එය උණුසුම් හිත් ඇති ප්‍රාර්ථනීය ලෝකයක්. මේ සිනමා පටය නරඹීමෙන් පසු සියල්ලෝම තමන්ගේ මුව රැඳුණු පුළුල් සිනාවකින් සහ නැවුම් හදවතකින් යුතුව සිනමාහලෙන් නික්ම යනු ඇතැයි මා බලාපොරොත්තු වෙනවා.
මේ වියමන ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න-
Tags- Akira Kurosawa, Akira Kurosawa's Last Movie 'Madadayo' 1993, Hyakken Uchida, Toshiro Mifune
Plus
ප්‍රතිචාර
අඩවි දත්ත
Facebook Page
Boondi Google+
Boondi RSS
තවත් රහ කතා-බස්
"මගේ ඇතුළෙත් දේශපාලන සත්ත්වයෙක් ඉන්නවා. මං ඌට ආදරෙයි!"- සෝමරත්න දිසානායක
"කිමිදෙන එක නෙමෙයි, පතුල හොයන එකයි අවුල"- විරාජ් ලියනාරච්චි
"හොඳ දේට රැල්ලක් හදන්න ඕනේ...!"- 'ගිරිකූඨ කාශ්‍යප' ගැන අඛිල සපුමල් සමග කතාබහක්
මාලක දේවප්‍රියගෙන් 'කණට පාරක්'
මේ කැරකෙන්නෙ එකම කට්ටිය. දෙගොල්ලන්ගෙම තියෙන්නේ අන්‍යොන්‍ය හොරකම්.- කෞශල්‍යා ප්‍රනාන්දු
බූන්දි නව ඊමේල් ලිපිනය- editorial@boondi.lk
BoondiLets
චාර්ලි චැප්ලින් කියයි.
ඔබට බලය අවශ්‍ය වන්නේ අනෙකාට හිරිහැර කරන්නේ නම් පමණි. එසේ නොමැති නම් සියල්ල ඉටුකර ගැනීමට ආදරය පමණක් ඔබට සෑහෙනු ඇත.
What's New | අලුතෙන්ම
අදහස්| ගල්කිස්සේ ප්‍රහාරය: අන්තවාදයේ නරුම මුහුණුවරයි!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) මේ මොහොත වනතාක් බුරුමයේ හෙවත් මියන්මාරයේ ඇතිවී තිබෙන අර්බුදය යනු සිරියාවේ, ඉරාකයේ හෝ ලිබියාවේ ඇතිවුණු/ ඇතිකළ අරාජිකත්වය තුලින් මතුවූ මුස්ලිම්... [More]
වෙසෙස්| සංචාරක ව්‍යාපාරය, අධිපාරිභෝජනය සහ ශ්‍රී ලංකාව

3-Mins

(සංඛ කිරිඳිවැල) සංචාරක කර්මාන්තය ලෝකයේ ප්‍රමුඛතම කර්මාන්තයක් වන අතරම සීඝ්‍රතාවයකින් වර්ධනය වෙමින් පවතී. එය ඊටත් වඩා සැලකිය යුතු වේගයකින් ලංකාවේ වර්ධනය වෙමින්... [More]
BoondiLets| ෆෙඩ්රික් නීට්ෂේ කියයි.
(සඳකාන්ත) රකුසන් හා යුද වදින්නන්, එ් කාර්යය නිසාම රකුසන් බවට පත් නොවීමට වග බලාගත යුතුය. අැති පමණ කල් අාගාධයක් පතුලට නෙත් යොමා සිටියොත් අාගාධය ද පෙරළා... [More]
අදහස්| [සරදගේ ලියුං හැකින්ස්]- මැතිවරණ කොමසාරිස්ට ජේ.ආර්.ගෙන් ලියුමක්!

2-Mins

අපේ මැතිවරණ කොමිසමේ සභාපති මහින්ද දේශප්‍රිය මගේ හොඳ යාළුවෙක්. නිතර මට කෝල් කරනවා. ‘මැතිවරණත් තියන්නේ නැති එකේ හරි කම්මැලියි බං...... [More]
කතන්දර| "වීර යට්ටෝගේ සහ තෙයූන්ගේ කතන්දරය"- රුසියානු ළමා කතන්දරය [වීඩියෝව]

18-Secs

පොඩිත්තන්ට රුසියාවෙන් කතන්දරයක්- නෙන්ත් ජනකතාවක් ඇසුරින් ජාන්නා විටෙන්සොන් විසින් ලියන ලද, ලියනීඩ් ආරිස්තොව් විසින් සිත්තම් කරන ලද, "වීර යට්ටෝගේ සහ... [More]
කරන්ට්ස්| අපේ හුස්ම බිංදුව තියෙන්නෙම උඹ ළඟයි දුවේ!

40-Secs

(තුෂාරි ප්‍රියංගිකා) බඩගින්න නිසා වමනය කළ පාසල් දැරිය ගැබිණියකැයි චෝදනා කොට විදුහල්පතිනිය විසින් ඇය පාසලින් අස් කරයි.
-පුවතක්


කුළියක් කරන් රෑ දාවල පිරිමහලා
දවසට වරක් විතරම විටෙකදි කාලා
දරුවට උගන්නන්නම වීරිය යොදලා... [More]
කවි| මාතෘ වාට්ටුව ඉදිරිපිට මල් පිපුණු සල් ගස

30-Secs

(පද්මිණි ශ්‍රියාලතා ) මායා මව් බිහිකරන විට ලොවට බුදු පුතෙක්
අතු නමා පාත් කර සැනසුවේ සල් ගහක්
මල් නෙළන්නට කියා එක වසරෙ ‍පෙළ පොතක්
කාලයක් දරුවනට පෙන්නුවෙත් සල් ගහක්

මේ මෙතන තිඹිරිගෙයි ඉදිරිපිට රෝහලේ... [More]
අදහස්| ගබ්සාව සහ දෙවියන් වහන්සේගේ සැලැස්ම!

3-Mins

(තාරක වරාපිටිය) "දරුවෙක් උපදිනවා කියල කියන්නේ, දෙවියන් වහන්සේගේ සැලැස්මෙනුයි ජීවිතය උදා වෙන්නේ. එක දරුවෙක්වත් දේව සැලැස්මෙන් පිට ඉපදෙන්නේ නැහැ." යෝජිත ගබ්සා නීති... [More]
ගී කිය(ව)මු| සඳ, හොරෙන්- හොරෙන්- හොරෙන්- බලමු!

4-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) ප්‍රේමයට රාත්‍රිය මහෝපකාරීවන්නේ යම් සේ ද ශෘංගාරෝද්දීපනයට සඳ සතු කාර්යභාර්ය ද එසේ ම වේ. ළමා ලපටියන් සඳ දකිනුයේ සිය කුටුම්බ... [More]
කතන්දර| සරසවි ශිෂ්‍යයාගේ මරණය

6-Mins

(සහන් කසීර වික්‍රමසිංහ) ප්‍රවෘත්ති සංස්කාරක තුමනි,
සති දෙකකට උඩදි ගෙලවැල ලාගෙන සියදිවි නසාගත් 'කසුන් හේරත්' නම් සරසවි ශිෂ්‍යයාගේ (ශිෂ්‍ය සංගම් නායකයෙක් ලෙස ද... [More]
කවි| ප්‍රේමයක් ඇති වුණේ නෑ!

45-Secs

(භාතිෂ අකලංක සිල්වා) එක ගමේ, ළඟ ගෙවල්,
එක වයස, ඒ වුනත්
කළු කෙල්ලෙ නුඹේ ගැන
කිසිදාක මගෙ හිතේ
ප්‍රේමයක් ඇති වුණේ නෑ!... [More]
කතන්දර| "එඩිසන්ගෙ අම්මා"- ළමා කතන්දරය [වීඩියෝව]

12-Secs

තෝමස් අල්වා එඩිසන් කියන මහා විද්‍යාඥයා ගැන චූටි ටීචර් කියන අපූරු කතාවක්-

Voiced by- Masha Suwani and Nayomi Gunasiri
Script and Animated... [More]
අදහස්| විභාගය ගොඩ යාමට ඥාන පූජාව!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) ස්ථානය- වේයන්ගොඩ, පත්තලගෙදර බෝධිමංගලාරාමය විහාරස්ථානය
නිමිත්ත- ශිෂ්‍යත්ව විභාගය වෙනුවෙන් පෙනී සිටින සිසු-සිසුවියන් හට උසස් ප්‍රතිඵල ලබා ගැනීම උදෙසා පවත්වනු ලබන විශේෂ... [More]
අදහස්| [සරදගේ ලියුං හැකින්ස්]- සිරිසේන මහත්තයාට ලියා ඔප්පු කරන වග නම්...,

2-Mins

සෑර්,

සෑර් කැකිරාව පැත්තේ ඇවිල්ල කුඹුරු ටිකක් එහෙම හාලා දීලා, මදිවට වගා සංග්‍රාමයක් එහෙමත් පටන් ගන්නව කියල ආරංචියක් ආව. ආසාවේ උහුලගන්ඩ... [More]
කවි| පටාචාරා

1-Mins

(ප්‍රියලාල් කොග්ගලගේ) සැවැත් නුවරත් නොවෙයි, සිටු කුලේකත් නොවෙයි පටාචාරා ඉපදුණේ
බුදුන් වැඩියත් රජුන් නොවඩින ඈත දුර මහියංගණේ
ඈ කැටුව ආ දාසයා වෙමි ඉපිද ඈ පිළිබඳ සෙනේ
අතු පැහීමයි ගෙඩි කැඩීමයි දත් එකම ශිල්පය වුණේ

පුතෙකු වැදුවා, දුවක වැදුවා මමත් පොඩි අතුපැලක් හැදුවා... [More]
රංග| දෙවියන් බුදුන් මැරී බොහෝ කල්ය! -"මායා බන්ධන"- විචාරාත්මක විමර්ශනයක්

10-Mins

(ප‍්‍රනීත් චානක මුරමුදලිගේ) වත්මන

පරමාදර්ශී කලාවන්ට කණකොකා හඬන 2017 වැනි යුගයක, තරුණ නාට්‍යකරුවන්ට සෙත්ශාන්තියක් මෙන් වූ ජාතික තරුණ සේවා සභා නාට්‍ය තරඟාවලිය මෙවරත් යම්... [More]
පරිවර්තන| අඳුරු ගොම්මනක කතාව

16-Secs

(ෆතීක් අබූබකර් | මාලතී කල්පනා ඇම්බ්‍රෝස්) මැටි බඳුන
පිරී යයි
මා හෙවත්
පිරියම් නො කළ
වදනින් ...
සිත්තම් කරමි... [More]
කවි| නෙළුමෙහි කුහුඹු මිනිසාට

24-Secs

(දුලන්ජන් විතාරම) වළාකුළු සිඹී ඉහළට නැගුනාම
බලා නෙත් අහස මුදුනේ රැඳුනාම
රවා බලන ඉර තරහින් බැලුවාම
නිවා විඩා දුරලා නුඹ ගනු කෝම

පියාඹන කාක පෙරහැර නිරන්තරේ... [More]
Boondi Dot Lk · බූන්දියේ අපේ වැඩක් · editorial@boondi.lk
Home · Currents · Raha · Sookiri · Kavi · Dosi · Music · Plus · Facebook