Facebook
Twitter
Google+
YouTube
Blog
RSS Feed
අදහස් බූන්දි
සංජීව පුෂ්පකුමාර- ඔහු හරිම කොට ය!
බූන්දි, 21:10:52
සංජීව පුෂ්පකුමාර කොට ය. ඒ බව ඔහු විසින්ම 2011 - ශාන්ත පීටර්ස්බර්ග් සිනමා සම්මාන උළෙලේ දී 'නිව් ටෙරිටරීස්' අංශයේ හොඳම අධ්‍යක්ෂකට හිමි සම්මානය ලබමින් කියනු ලැබ ඇත. ඔහුගේ මේ නොඋස්කම නිසා ම ස්වාධීන රූපවාහිනිය ප්‍රමුඛ බොහෝ මාධ්‍යවලට ඔහු පුෂ්පකුමාර 'නැමැත්තා‍' නම් විය. තරමක් හෝ උසක් තිබ්බා නම් අඩු තරමින් ඔහුට 'මහතා' කෙසේ වෙතත්, නිකම්ම 'සංජීව පුෂ්පකුමාර'වත් වන්නට ඉඩ තිබිණි. ලෝක සිනමා වපසරිය තුළ කෙසේ වෙතත් ශ්‍රී ලාංකික සිනමා වපසරිය තුළ සංජීව තවම කොටෙකු බැවින් ධර්මසිරි බණ්ඩාරනායක සහ ප්‍රසන්න විතානගේ හැර වෙනත් සිනමාකරුවන් එක් අයෙකුවත් 'ඉගිල්ලෙන මාළුවෝ' වෙනුවෙන් තවම නම් හරියකට කටක් ඇර නැත.

කොටකු වීමේ පල විපාක එතනින් කෙළවර වී නැත. මේ 'කොටකම' නිසාම නිදහස් මාධ්‍ය ව්‍යාපාරයට හැරුණු විට අනෙත් හැමෝටම වාගේ සංජීවට හා චිත්‍රපටයට කලින් පෙනුනේ 'බැටේ දෙන වෙලාවේ දෙකක් ඇණ සල්ලං කර දමන්නට' හිතාගෙන පිටුපසින් ගෙනවිත් සිටවූ උස මිනිසකු වූ ගාමිණී වියන්ගොඩ ව ය. උස වියන්ගොඩට කොටයන්ට දෙන 'නැමැත්තා' නාමය දෙන්නට ගොස් ස්වාධීන රූපවාහිනිය හතර වරං ගසා ගත්තේ ය. ඒ උස අය බොහෝ දෙනෙක් පැමිණ වියන්ගොඩ උස බව පෙන්වා දුන් නිසා ය.

වියන්ගොඩ උස බව සැබෑ ය. සන්සන්දනාත්මක ව බැලූ කල මේ මොහොතේ ලංකාවේ සිටින උසම අය අතර වියන්ගොඩ ද වෙයි. එහෙත් වරද අපි බලමින් සිටින්නේ උස් තැන් දෙස පමණක් වීම ය. ඉක්මණින්ම පහළ ද නොබැලුවහොත් කොටට පෙනෙන සංජීවලා හැමදාටම නොපෙනී යන්නටද බැරිකමක් නැත.

සංජීවලාගේ 'කොටකම' ගැන කතා කරන්නට ඇති ඉතිරි බොහෝ දේවල් පසුවට කල් තබමු. ඊට පෙර අපි මේ 'කොටත්වය'ට හේතු වූ කරුණු ද සමහරක් කියවෙන බව පෙනෙන සංජීවගේ ශාන්ත පීටරස්බර්ග් සිනමා සම්මාන උළෙලේ අදහස් දැක්වීම විමසා බලමු. 'ඉගිල්ලෙන මාළුවෝ' සිනමාපටය පිටුපස සිටි, තවමත් සොයාගන්නට බැරි වී ඇත්නම් හඳුනාගත හැකි, කට්ටිය ගැන මේ සංජීවම කියන්නෙ! ! ! !


[වීඩියෝ සබැඳිය]

"මම හරිම කොටයි!

මේ මල් හරිම ලස්සනයි... ඒත් මගේ ජීවිතේ ලස්සන නැහැ.
පළවෙනියෙන්ම මට ඕන මේ ලබපු සම්මානය පිළිගන්වන්න මගේ අගය කරනම සිනමාකරුවන් අතරින් දෙදෙනෙකුට...
එක අයෙක් මියගිහින්... මං අදහස් කරන්නෙ.. එයාට මිය යන්න සිදු වෙලා... හුඟක් කාලෙකට ඉස්සර...
අනෙත් සිනමාකරුවා, එයා තවම ජීවතුන් අතර... ඒත් සමහර මිනිස්සුන්ට ඕන ඔහුව මරා දමන්න...
පළමුවැන්නා, අන්ද්‍රෙයි තරකොව්ස්කි...
මම පිළිගන්වනවා මේ සම්මානය ඔහුගේ නමට...
ඊළඟට, අනෙක් කෙනා, ජෆාර් පනාහි...
එරෙහි වෙන ගමන් ඉරානයේ බිහිසුණු සහ අමන, තකතීරු පාලනයට... මට ඕන පිළිගන්වන්න මේ සම්මානය ඔහුට...

ඊට පස්සෙ මම මගේ අම්මාට ස්තුති කරන්නම ඕන...
හේතුව... මේ චිත්‍රපටය මම හැදුවෙ, ඇමරිකානු ඩොලර් විසිපන්දහසක වියදමක් ඇතුළත...
මගේ අම්ම හැදුව කෑම පාර්සල් හැත්තෑවක්, මිනිස්සු හැත්තෑවකට..
දවස් දාහතක් තිස්සෙ...
එයාගෙම අත්වලින්, කිසි කෙනෙකුගේ උදව්වක් නැතුවම...
චිත්‍රපට කණ්ඩායමේ සියල්ලන්ටම...
ඒ නිසා මම මගේ අම්මට ස්තුති කරන්න ඕනමයි...

ඒත් එක්කම මගේ කණ්ඩායමට සහ කිසිම මුදලක් නොගෙන රඟපෑ මගේ කණ්ඩායමේ ප්‍රධාන නිළියට...
මම ඒ ගොල්ලන්ට ස්තුති කරන්න ඕනමයි...
ඊට පස්සෙ මගේ අනුග්‍රාහකයා වුණු, මට ඇමරිකානු ඩොලර් විසිපන්දහසක පමණ මුදලක් දුන්නු, මනෝහර නානායක්කාර මහතාට...

ඒත් එක්කම කරුණු දෙකක් තියෙනව, මම ස්තුති කරන්නම ඕන හැම ශ්‍රී ලාංකිකයෙකුටම...
හේතුව මම ඉගෙන ගත්තෙ නිදහස් අධ්‍යාපනය යටතෙයි ලංකාවෙදි...
ඒ නිසා මම ස්තුති කරන්නම ඕන...
ලංකාවෙ හැම දෙනාටම...

මම ස්තුති කරන්නම ඕන කොරියානු සමාජයට, කොරියානු ජනතාවට...
ඒ කියන්නෙ මම සිනමාව ඉගෙන ගන්නව 2007 ඉඳන් අද වෙනකම්ම,
කිහිප වතාවක්ම ගිහින් කොරියාවෙ ඉඳන්...
මේ හැම වෙලාවකම...
2007 දිත්, 2009 දිත්, මේ අවුරුද්දෙත්...
කොරියානු රජය මට අතහිත දුන්න...
මගේ අධ්‍යාපනය වෙනුවෙන් කොරියානු මිනිස්සුන්ගේ බදු සල්ලි වෙන් කරල...
ඉතින් මම ගොඩක් ස්තුතිවන්ත වෙන්න ඕනමයි...

ඊළඟට මම ස්තුතිවන්ත වෙන්න ඕන රොටර්ඩෑම් සිනමා උළෙලට...
ලන්දේසි ජාතිකයින්ට...
මට ඔවුන්ගේ බදු මුදල් එකතුවෙන්...
හුබර්ට් බාල් පදනම හරහා සල්ලි දුන්නට..
මගේ චිත්‍රපටියෙ වැඩ ඉවර කරගන්න..
සමහර විට මේ මට ලැබෙන අන්තිම වතාව වෙන්න පුළුවන්
ඒ ගොල්ලන්ට ස්තුති කරන්න ඉඩ ලැබෙන...

අවසාන වශයෙන් මම කැමතියි මේ උළෙල සංවිධායකයින්ට ස්තුති කරන්න...
මේ විශිෂ්ට නගරයට...
උළෙලේ වැඩසටහන් අධ්‍යක්ෂ අංජලිකාට..
මගේ චිත්‍රපටය මේ සදහා තෝරාගත්තාට...

අන්තිමේ මම කියන්න ඕන...
අනෂ්ටාසියා, ෂෙන්යා ඒත් එක්කම එලේනා..
ස්තුතියි ඔය ගොල්ලන්ට...
හේතුව රුසියානු තානාපති කාර්යාලය එකඟ වුණෙත් නැහැ මුලදි
මට වීසා එක දෙන්න මෙහෙට එන්න...
ඒ ගොල්ල හිතන්න ඇති මම නතර වෙයි කියල..
මම ආදරෙයිනෙ මෙහෙට...
මෙහෙ උන්නු සහ ඉන්න...
තරකොව්ස්කිට... ඇලෙක්සැන්ඩර් සොකොරොව්ට.... ගොගොල්ට.. දොස්තයෙව්ස්කිට... වගේ අයටත්...
ඉතින් ඔයාල ගොඩක් මහන්සි වුණා...
මගේ වීසා එක අරන් දෙන්න...
මට මෙහෙට එන්න...

සමාවෙන්න මම ගොඩක් වෙලාවක් ගත්ත ස්තුති කරන්න...
බොහොමත්ම ස්තුතියි... ! !"

පසු සටහන: ඉහත වන සංජීවගේ අදහස් දැක්වීම තුළ මවිසින් තද අකුරින් දක්වා ඇත්තේ චිත්‍රපටයට සෘජුව හා වක්‍රව උදව් කළ බව පෙනෙන පිරිස ය. ඒ මේ පසුපස වන පිරිස සොයා යන පරීක්ෂකයකුට උදව්වක් ලෙස ය.

('අළු' බ්ලොග් අඩවියෙන් උපුටා ගන්නා ලද්දකි.)
මේ වියමන ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න-
Tags- Sanjeewa Pushpakumara, Flying Fish, Film Ban, Censorship, Saint Petersburg International Film Festival
Plus
ප්‍රතිචාර
අඩවි දත්ත
Facebook Page
Boondi Google+
Boondi RSS
ප්‍රියන්ත ෆොන්සේකාගෙන් තවත් වියමන්
Cine
සෙල්විලා හැරී බලා සිනාසෙන තෙක්: "ඔබ නැතුව ඔබ එක්ක" චිත්‍රපටය පිළිබඳ කෙටි ඇගයුමක්
අදහස්
ජූලිය එළඹෙමින් පවතී!
වෙසෙස්
සෙසෑන් වෙත ලියමි!
අදහස්
අත්තනායක මොඩල්...!
අදහස්
ජගත් චමිලගේ ගෙයි බිත්තියට මුවා වී සංජීව පුෂ්පකුමාරට වෙඩි තැබීම
තවත් අදහස් බූන්දි
හිත් මත බර අඩි තබමින් "සහෝදරයා" නික්ම ගිය පසු...
ආදරණීය රෝහණට හෙවත් ඉස්සර රෝහණට
නයනහාරී නිමේෂ
මල්තුහින නොවේ මේ යාපනේ - இவைகள் யாழின் பனித்துளிகள் அல்ல
ඔටුවන් එක්ක නිදිවදින "බල්ලොත් එක්ක" බෑ.....!
බූන්දි නව ඊමේල් ලිපිනය- editorial@boondi.lk
BoondiLets
දාරියෝ ෆෝ ලියයි.
පවතින පාලනය, ඉවසන් ඉන්න බැරි තරමට ජඩ, දූෂිත, මර්දනකාරී එකක් උනහම ජනතාව ජීවිත පරදුවට තියල හරි ඒක පෙරලලා දානවා. ඊට පස්සෙ අලුත් පාලකයෝ විසින් හිටපු... [More]
What's New | අලුතෙන්ම
කතන්දර| ගල් වඩුවා ('හූමිටි කතා')

2-Mins

(ආර්. කුෂ්නේරෝවිච් | දැදිගම වී. රුද්‍රිගු) එකෝමත් එක රටක ගල් වඩුවෙක් ගල් කඩමින් හිටියා. හිටි හැටියේම අසුන් පිට නැග ගත් මිනිසුන් කෑ ගහන හැටි ඇසුණා;

"දණ... [More]
රංග| 'පක්ෂීහු'- ඇරිස්ටොෆනීස්ගේ යුතෝපියානු සිහිනය

3-Mins

(චින්තා පවිත්‍රානි) ඇරිස්ටොෆනීස්ගේ නාට්‍ය නිර්මාණ අතුරින් ශ්‍රව්‍ය හා දෘශ්‍ය ප්‍රයෝගයන්ගෙන් අනූන වූත් වඩාත් නිර්මාණාත්මක වූත් නාට්‍යය හැටියට පිළිගැනෙන්නේ The Birds (පක්ෂීහු) නාට්‍යයයි.... [More]
වෙසෙස්| අපි තමයි නියම විප්ලවකාරයෝ..!

6-Mins

(කසුන් සමරතුංග) මට 'ඇය' මුණ ගැසුණේ අහම්බයකිනි. මගේ මිතුරෙකුගේ මැදිහත්වීමෙනි.

"ඔය ඉතින් ඔයත් මං දිහා බලන්නේ අමුතු විදියට. එතකොට ඉතින් අනිත් මිනිස්සු ගැන... [More]
වෙසෙස්| දත්තවාදී යුගයේ විප්ලවවාදින් හඳුනාගනිමු!

6-Mins

(සරද සමරසිංහ) ඉතිහාස හා සමාජ විද්‍යා විශේෂඥයෙකු වන යුවෙල් නෝව් හරාරි (Yuval Noah Harari) විසින් රචිත Homo Deus නොහොත් 'මීළඟ හතළිස් වසරේ... [More]
කතා-බස්| "පියවරු සහ පුත්තු"- සුමති සිවමෝහන් සමග කතාබහක්

8-Mins

(සමන් එම්. කාරියකරවන) මේ වසරේ මාර්තු මාසයේ දී ඉන්දියාවේ හයිද්‍රාබාද්හි පැවති ඉන්දියානු ලෝක සිනමා උලෙළේ දී හොඳ ම චිත්‍රපටයට හිමි ජූරි සම්මානය දිනා... [More]
කතන්දර| "අලි සෙල්ලං හා ලෙල්ලං!" [ළමා කාටූන් වීඩියෝව]

42-Secs

"අලි සෙල්ලං හා ලෙල්ලං!"- පොඩිත්තන්ට විනෝදාත්මක කතන්දරයක් [කාටූන්]- Sanjiv Jaiswal 'Sanjay' ලියා, Ajit Narayan සිත්තම් කළ 'Playtime' ඉන්දියානු ළමා කතන්දරයේ... [More]
පරිවර්තන| මගේ බිරිඳගේ ඇස් හිරු වගේ නෑ

59-Secs

(විලියම් ශේක්ස්පියර් | චින්තා පවිත්‍රානි) මගේ බිරිඳගේ ඇස් හිරු වගේ නෑ
පබළු ඇගේ දෙතොලේ රතට වඩා බොහෝ රතු පාටයි
හිම සුදු වී නම් ඇගේ පියයුරු අවපැහැ මන්ද?

කෙස් වයර් වී නම් ඇගේ හිසේ කළු වයර් වැවේ
මා රෝස, රතු හා සුදු පෑ රෝස මල් දැක තිබේ,... [More]
කවි| සටහන්ය; සුන්දර ගමක; මළගෙයක...

11-Secs

(විකුම් ජිතේන්ද්‍ර) සුදු රැළි පාලම්ය මග
කිඳුරා නිදිය සාලයෙහි

විඩාබර වූ ඉකියකි
අම්මෙකි
ආදරේ බර ඉල්ලාගෙන... [More]
කවි| ගරු අධිකරණයෙන් අවසරයි..!

46-Secs

(ජනිත් විතාරණගේ) අත තබා දිවුරන්න පුළුවන් ස්වාමිනි බොරු නෙවෙයි කියලා
මැරෙන්නට හිත හදාගෙන මම රේල් පාරෙත් ලැගන් ඉඳලා
කෝච්චිය දුර ඈත එනකොට තාත්තගේ බොන බෙහෙත් මැවිලා
කරන්නම වෙන දෙයක් නැති තැන ගියේ එතනට අම්මපල්ලා

පහන් කොච්චර එළිය දුන්නත් කැඩුන පසු කුණු ගොඩට හින්දා... [More]
වෙසෙස්| සුන්දර කළු කෙල්ල- රූපී කෞවුර්ගේ අතිශය සුන්දර ආත්මය!

2-Mins

(සදර්ශී කුසුම්වර්ෂා රණසිංහ) සමහර ගැහැණු- පිරිමි ජීවිතයේ බොහෝ මධුර දෑ සඟවාගෙන ඇවිදින පොත් බඳු ය. නැත්නම් තාලයක් ඇති කවි බඳු ය. හුදෙක් මනුස්ස... [More]
අදහස්| කුණු වී දුඟඳ හමන මජර ජනමාධ්‍ය සංස්කෘතියට එරෙහිව කුමක් කරමුද?

3-Mins

(සුරෝෂන ඉරංග) අපේ රටේ මාධ්‍ය සංස්කෘතිය පවතින්නේ කුණු වී දුඟඳ හමන තත්ත්වයක බව අමුතුවෙන් පැවසිය යුතු නැත. එය අපේ රටේ දේශපාලන සංස්කෘතිය... [More]
අදහස්| දෙසියවෙනි උපන්දිනයට කාල් මාක්ස්ට උපහාර තෑග්ගක්!

16-Mins

(ඩෙස්මන්ඩ් මල්ලිකාරච්චි) කාල් මාක්ස්ගේ 200 වෙනි උපන්දිනය කොළඔ මහවැලි කේන්ද්‍රයේදී පසුගිය 11 වෙනි දින සමරනු ලැබුවේ කාල් මාක්ස්ගේ ප්‍රාග්ධනය කෘතියේ 3 වෙනි... [More]
Cine| ස්ත්‍රී සිත් පෙන්වන වෛෂ්ණාවී පිළිබඳ පසු විපරමක්

13-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) මෙම ලිපිය ආචාර්ය ලෙස්ටර් ජේම්ස් පීරිස්ගේ අදහස පරිදි සුමිත්‍රා පීරිස් විසින් නිෂ්පාදනය කරන්නට යෙදී, මෑතකදි තිරගත වූ වෛෂ්ණාවී සිනමාපටය සම්බන්ධයෙනි.... [More]
Cine| Gifted Hands: The Ben Carson Story- මිනිස් බව නිර්මාණය කළ හැක්කේ මිනිසුන්ටම පමණි!

4-Mins

(වජිර කාන්ත උබේසිංහ) මල් පිපෙන එකයි මිනිස්සු හැදෙන එකයි වෙනස්. මොකද මල් කොච්චර ලස්සන වුනත් මල් පුබුදුවන්න අවශ්‍ය ජලයයි, සුර්යාලෝකයයි විතරයි. මේවා කොපමණ... [More]
කවි| සර්ධාවෙන් ලියන වග නම්

36-Secs

(අමිල නන්දසිරි) අපි පුතේ දුර ඈත වන්නි හත් පත්තුවේ
පාන්දර බස් එකෙන් පෝලිමට එක්වුනේ
වැඳ පුරුදු මුදු මීට පෙරත් මුතියංගනේ
බුදුන් වැඩි බිම බුදුන් දකින්නට පෝලිමේ

අස්වැන්න කැපෙන මහ ගමට එන ලොරි කඩේ... [More]
කවි| යෞවනය!

25-Secs

(තුෂාරි ප්‍රියංගිකා) යෞවනය! ඇති තරම් හිනහා වී ඔබ ඉන්න
මැදිවිය බර වැඩී කෙනෙකුට
දරන්නට බෑ ඒ තනියම
දහක් අතරෙත් තනි වියහැකි බැවිනි.

පාට තවරා ගත්තු ගහකොළ... [More]
සිත්තර| "දූපතෙන් එහා කලාව ගැන අවදියෙන් ඉන්න වෙනවා!"- ප්‍රගීත් රත්නායක

5-Mins

(කසුන් සමරතුංග) චිත්‍රයක් යනු නිහඬ කවියක් යැයි කියනු ලැබේ. එනයින් ගෙන බලන කල ප්‍රගීත් රත්නායක යනු කැන්වසය මත, අපේ පරපුරේ නිහඬ කවි... [More]
කතන්දර| "කුකුළු පැටියයි තාර පැටියයි"- සෝවියට් ළමා කතන්දරය [වීඩියෝව]

14-Secs

මෙන්න තවත් ලස්සන සෝවියට් රුසියානු කතන්දරයක් [පොඩිත්තන්ට කාටූන්] වී. සුතේයෙව් ලියා සිත්තම් කළ "කුකුළු පැටියයි තාර පැටියයි" ළමා කතන්දරයේ සිංහල... [More]
Boondi Dot Lk · බූන්දියේ අපේ වැඩක් · editorial@boondi.lk
Home · Currents · Raha · Sookiri · Kavi · Dosi · Music · Plus · Facebook