Facebook
Twitter
Google+
YouTube
Blog
RSS Feed
වෙසෙස් බූන්දි
ඉස්ලාම් අන්තවාදයේ ග්‍රහණය බිඳලිය හැක්කේ කෙසේද? -ක්‍රිස් හෙජස්
(2013 අගෝස්තු 14 වන දින, TruthDig වෙබ් අඩවියේ පළ වූ ක්‍රිස් හෙජස්ගේ Murdering the Wretched of the Earth යන ලිපියේ පරිවර්තනයකි.)
බූන්දි, 19:02:28
අන්තවාදී ඉස්ලාම් ධර්මය, අන්ත දුප්පත් මුස්ලිම් ජනයාගේ අවසාන සැනසිල්ල යි. දරිද්‍රතාවයෙන් පෙලෙන මේ විශ්වාසවන්තයින්ගේ ජීවිතවලට යන්තමින් හෝ සැබෑ සැකිල්ලක් ලබා දෙන්නේ අනිවාර්යය වූ දෛනික යාච්ඤා පහ පමණි. යාච්ඤා වලට පෙර සිරුර සෝදා පිරිසිඳු වීම, දැඩි සදාචාරාත්මක නීති පද්ධතිය, ජීවිතයට පරම වූ අරමුණක් ඇත්තේ ය යන වැටහීමත් සමග එකතුව සියක් මිලියන ගණනක් දරිද්‍රතාවයෙන් පෙළෙන්නාවූ මුස්ලිම් ජනතාව අපේක්ෂා භංගත්වයෙන් මුදා ගෙන තිබේ. පීඩනයට එරෙහිව පිළිසිඳ ගන්නා වූ අන්තවාදී දෘෂ්ටිවාදය අනම්‍යයය, අනුකම්පා විරහිතය. එය විප්ලවකාරී ලෙස ලෝකය කළු-සුදු වශයෙන්, හොඳ-නරක වශයෙන්, අදහන්නන් හා මිත්‍යා දෘෂ්ඨිකයින් වශයෙන්, බෙදා වෙන්කරයි. එය අනෙක් සියළු මතයන් පිළිකෙව් කරන අතර, ගැහැණුන්, යුදෙව්වන්, ක්‍රිස්තියානින් හා අනාගමිකයින් මෙන්ම සමලිංගිකයන් කෙරෙහි කෲර වෙයි. එහෙත් මේ සියල්ල සමග, එය සමාජයේ අන්තිම හිණිපෙත්තේ සිටින්නන්ට අවසාන ගැලවීම හා බලාපොරොත්තුව ද ගෙන එයි. කයිරෝවේ වීදි වල සියගණනක් අදහන්නන් ඝාතනය, ආගමික මතවාදයකට එරෙහිව කෙරුණු පහරදීමක්, හොස්නි මුබාරක් ගේ සාහසික පොලිස් රාජ්‍යයට ආපසු යාමක්, පමණක් නොව ඊජිප්තුව හා ලෝකයේ අනෙකුත් දුප්පත් කලාප ලේ විල් හා අපායන් බවට පෙරලන්නාවූ ශුද්ධ වූ සංග්‍රාමයක ආරම්භය ද සනිටුහන් කරයි.

අන්තවාදී ඉස්ලාම්වාදයේ ග්‍රහණය බිඳලිය හැකි එකම මාර්ගය, එහි අනුගාමිකයින් ගේ ඉදිරි ජීවිත දුප්පත්කමෙහිත්, පීඩනයෙහිත් ගිලී බලාපොරොත්තු විරහිත නොවන ලෙස, ලෝක අර්ථක්‍රමය තුල ඔවුන්ගේ ස්ථාවරය සනාථ කිරීමයි. ඔබ ජීවත් වන්නේ පෙනෙන තෙක් මානයේ පැතිරුණු කයිරෝවේ මුඩුක්කුවල හෝ ගාසා තීරයේ අනාථ කඳවුරුව‍ල හෝ නව දිල්ලියේ කොන්ක්‍රීට් අතු පැලවල්වල හෝ නම් ඔබට ගැලවී යාමට ඇති සියළු මාර්ග අසුරා දමා තිබේ. ඔබට අධ්‍යාපනයක් ලබාගත නොහැකියි. රැකියාවක් ලබාගත නොහැකියි. විවාහයක් කරගැනීමට තරම් ඔබට වත්කමක් නොමැතියි. මේ නිසාම ඔබට නූතන රදළයන්ගේ හා සෙන්පතියන්ගේ ආර්ථික ආධිපත්‍යයට අභියෝග කරන්නට ද නොහැකියි. ඔබේ පැවැත්ම තහවරු කරගැනීමට ඔබට විවෘතව ඇත්තාවූ එකම මාර්ගය ප්‍රාණදානියකු (martyr) නැතහොත් ෂාහිඩ් වරයකු වීමයි. එවිට ඔබට ජීවිත කාලය පුරා ලබාගත නොහැකි වූ, ප්‍රසිද්ධිය හා කීර්තිය එක කෙටි මොහොතකින් උරුමවෙයි. මෙලෙස, ඊජිප්තුවේ සිදුවන්නා වූ දේ ධර්ම යුද්ධයක් ලෙසත්, කයිරෝවේ ලේ තැවරුණු චතුරස්‍ර තුලින් මතුවන කැරලිකරුවන්ගේ ප්‍රචණ්ඩ ක්‍රියා ත්‍රස්තවාදය ලෙසත් අර්ථ දැක්වෙන මුත්, මේ අවුල් ජාලාව මෙහෙයවන යාන්ත්‍රණය කිසිසේත්ම ආගමික විශ්වාසයක් නොව, මහ පොලොවේ අවාසනාවන්තයින්, දීන ලෙස ගාල්කර නිරාහාරයෙන් හෝ වෙඩිතබා හෝ වනසා දමන්නා වූ ගරාවැටෙන ලෝක ආර්ථිකයයි. ඊජිප්තුවත් මුළු ලෝකයත් පුරා සංග්‍රාම සලකුණු මතුවෙමින් තිබේ. ඊජිප්තුවේ මිලිටරි ඒකාධිපතියා, ජනරාල් අබ්දුල් ෆටා එල් සිසි ගේ නාමධාරී ජනාධිපති, අඩ්ලි මන්සූර්, මිලිටරි ආණ්ඩුවකුත්, ඇඳිරි නීතිය හා හදිසි නීතියත් ප්‍රකාශයට පත්කර තිබේ. මේවා බොහෝ කලකට ඉවත් නොකෙරෙනු ඇත.





අන්තවාදී ව්‍යාපාරයන්ගේ ජීවනාලිය ප්‍රාණදානීන්ය. ඊජිප්තු හමුදාව මේ ව්‍යාපාරයට විපුල අස්වැන්නක් සපයා දී තිබේ. ශුද්ධවරයට ඔසවන ලද්දාවූ මේ මළවුන්ගේ මුහුණුත් නාමයනුත් කෝපාවිෂ්ඨ පූජකයින් විසින් ශුද්ධවූ පළිගැනීමක් සඳහා ආරාධනයකට යොදා ගැනෙනු ඇත. ප්‍රචණ්ඩත්වයත්, ප්‍රාණදානීන් ගේ නාම ලේඛනයත් වර්ධනය වන්නා හාම, ඊජිප්තුව ඉරා දෙකඩ කරන්නාවූ යුද්ධයක ගිනි දැල් ඇවිලෙනු ඇත. පොලිසිය, කොප්ටික් ක්‍රිස්තියානින්, බටහිර වැසියන්, ව්‍යාපාර, බැංකු, සංචාරක ව්‍යාපාරය හා හමුදාව එහි ඉලක්ක වනු ඇත. ‘මුස්ලිම් සහෝදරත්වය’ විසින් පක්ෂ දේශපාලනයේ සාර්ථකත්වය පෙන්වා රාජ්‍ය යාන්ත්‍රණය තුලට රැගෙන එන ලැබූ අන්තවාදී ඉස්ලාම් කොටස් නැවත භූගත වනු ඇත. ‘මුස්ලිම් සහෝදරත්වයේ’ කාඩර්වරුන් බොහෝ දෙනෙකුත් ඔවුන් හා එක්වනු ඇත. භූගතව නිපදවුනු බෝම්බ පිපිරවෙනු ඇත. තුවක්කු කරුවන්ගේ අහඹු පහරදීම් හා ඝාතන වලින්, මා 1990 දී නිව්යෝක් ටයිම්ස් නියෝජනය කරමින් කයිරෝවේ සිටි අවදියේ දී මෙන්ම, ඊජිප්තුවේ දෛනික ජීවිතය පළුදු වෙනු ඇත. එහෙත් මෙවර, පහරදීම් පෙරට වඩා පුළුල් හා භයානක වනු ඇති අතර, මැඩපැවැත්වීමත්, මුලිනුපුටා යටපත් කිරීමත්, වඩාත් අපහසු වනු ඇත.

ඊජිප්තුවේ ලියලන්නේ ලෝකයේ වරලත් හා පීඩිත ජන කොටස් අතර කෙරෙන ලෝක යුද්ධයක; ගරා වැටෙන සම්පත්, දුස්සාධ්‍ය විරැකියාව, අධි ජනගහණය, පාරිසරික විපරිතය නිසා පහත වැටෙන කෘෂි අස්වැන්න, හා ඉහළ යන ආහාර මිල නිසා රෝපණය වූ යුද්ධයක; මුල් බිජුවටයි. මිලියන අසූවක් වූ ඊජිප්තු ජනගහණයෙන් සියයට තිස්තුනක් අවුරුදු 14ට අඩු ලාබාලයෝය. මිලියන ගණනක් දරිද්‍රතා රේඛාවෙන් පහළ හෝ ඒ ආසන්න ආදායමක් ලබන්නෝය. ලෝක බැංකුව මේ රටේ ඒක පුද්ගල දෛනික ආදායම ඇමරිකානු ඩොලර් දෙකක් ලෙස සඳහන් කරයි. ඊජිප්තුවේ දිළින්දෝ සිය ආදායමෙන් අඩකටත් වැඩි ප්‍රමාණයක් ආහාර සඳහා; බොහෝවිට පෝෂ්‍ය ගුණයෙන් අවම වූ ආහාර සඳහා; වැය කරති. එක්සත් ජාතීන්ගේ ලෝක ආහාර ව්‍යාපෘතියට හා ඊජිප්තු ජන සැකසුම් හා සංඛ්‍යාන මධ්‍යම අධිකාරි වාර්තාවකට අනුව ආහාර අහේනියෙන් පෙළෙන ඊජිප්තු ජන සංඛ්‍යාව 2011 වසරේ දී මිලයන 13.7ක් එනම් ජනගහණයෙන් සියයට 17ක් වූ අතර, 2009 දී සියයට 14ක් විය. මන්ද පෝෂණය දිළිඳු දරුවන්ගේ ජන්ම දායාදයක් වී ඇති අතර, පස් වියට අඩු දරුවන්ගෙන් සියයට 31ක් අඩාල වූ වර්ධනයක් පෙන්නුම් කරයි. අසාක්ෂරතාව සියයට හැත්තෑවකට අධිකය.





‘ල මිසරාබ්ල’ හි වික්ටර් හියුගෝ, දිළින්දන් සමග යුද්ධය ‘ස්වාර්ථකාමීන්’ හා ‘දීනයින්’ අතර යුද්ධයක් ලෙස හඳුන්වයි. වික්ටර් හියුගෝට අනුව, ස්වාර්ථකාමීහු, "සමෘද්ධියෙන් භ්‍රාන්ත ව මොටවූ සංවේදනා ඇති, සමහර අවස්ථාවල දුක්විඳින සියල්ලන් පිලිකෙව් කරන තරමට දුක් විඳීමේ භීතියකින් පෙළෙන, නොසැලෙන ආත්ම විශ්වාසයක්, උත්තේජිත මමත්වයක්" ඇත්තවුන්ය. ඔවුන්ගේ උරුමය වන වධ බන්ධන හා සූරා කෑම දරාගත නොහී ප්‍රචණ්‍ඩත්වයට පෙරළෙන තුරුම නොසලකා හැර දැමෙන්නාවූ දීනයෝ "ඊෂ්‍යාව හා තෘෂ්ණාවත්, අනුන්ගේ සතුට නොරිස්සීමත්, පුද්ගල තෘප්තිය සොයා මානුෂිකත්වය කෙලෙසීමත්, උරුම කරගත් දුක්ඛ දෝමනස්සයන්, නොසන්සිඳෙන බලාපොරොත්තු, කර්ම විශ්වාසය, හා කිළිටි අඥානත්වයේ මීදුමෙන් වැසුණු හදවත්” ඇත්තෝය.

පීඩිතයන් විසින් වැළඳගනු ලබන්නා වූ විශ්වාස පද්ධති සමානාත්මතාවය නොඉවසන දරදඬු ඒවා මුත්, ඒවා ගෝලීය ආධිපත්‍යය විසින් ඔවුන් වෙත එල්ල කර ඇති අසාධාරණය, රාජ්‍ය ත්‍රස්තවාදය හා ක්‍රෑරකම් වෙත කෙරෙන ප්‍රති ප්‍රහාරයක් ද වන්නේය. අපේ සතුරා අන්තවාදී ඉස්ලාමය නොවේ. එය ගෝලීය ධනේශ්වරය යි. අද අපේ ලෝකය, මහ පොලවේ දීනයින්, වෙළඳපල අණපනත් හමුවේ අඩ දැනිව වැටෙන, ගෝලීය සංස්ථාධිකාරය ලෝකයේ ධනය හා ස්වභාවික සම්පත් උරා බොද්දී කිරි දරුවන් හාමතේ හඬන, එක්සත් ජනපදයේ සහයෝගයෙන් ඇතිව අපේ හමුදාවන් නගර වීදී වල මිනිස් ඝාතන වල යෙදෙන්නා වූත් ලෝකයකි. ඊජිප්තු ව එළැඹෙන්නා වූ නරාවල පෙන්වන්නා වූ කවුළුවකි. පෘථිවි ග්‍රහයා මත මිනිස් වාසයේ අවසාන සමය සළකුණු වන්නේ වඳව නොයා සුරැකීමේ සංග්‍රාම වලින්ය. ඒවා කුමනාකාරදැ යි දැක ගැනීමට ඔබට අවශ්‍යය නම් කළ යුත්තේ කයිරෝ නගරයේ මෝචරියකට පිය නැගීම පමණකි.
මේ වියමන ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න-
Tags- Murdering the Wretched of the Earth, Muslim fundamentalists, Poverty in Egypt, War in Cairo, Malnutrition in Egypt, Les Misérables, Victor Hugo , Global Poverty, Muslim Brotherhood
Plus
ප්‍රතිචාර
අඩවි දත්ත
Facebook Page
Boondi Google+
Boondi RSS
තවත් වෙසෙස් බූන්දි
මැදියම් රැයේ වාහනවලට අතවනන සුදු හැඳි ගැහැනිය
වාලම්පුරි- වාසනාව, විහිළුව සහ මිත්‍යාව
ආගිය අතක් නැති වූ 'මහසෝනා'
අපි තමයි නියම විප්ලවකාරයෝ..!
දත්තවාදී යුගයේ විප්ලවවාදින් හඳුනාගනිමු!
BoondiLets
මයිකල් මුවර් කියයි.
ධනවාදය, අප විශ්වාස කරන සාධාරණත්වය, තෝරාගැනීමේ නිදහස, ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදය බඳු සියළු දේවලට එරෙහිය. එය ඇත්තේ, ධනවතුන් රැකීමටත් බඩජහරිකම නීත්‍යානුකූල කොට පවත්වා ගැනීමටත් ය. කෑදරකම අපගේ ආර්ථික... [More]
What's New | අලුතෙන්ම
Cine| අසන්ධිමිත්තා- වෘත්තයෙන් ආපස්සට

3-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) සාහිත්‍යය හෝ සිනමාපට තවදුරටත් සාම්ප්‍රදායික ආකෘතියම නොපතයි. රසවිඳින්නන්ව සාමාන්‍ය කතාවකින් නළවාදැමීමට නොහැකිය. තවදුරටත් ඔවුහුද හුරුපුරුදු නිර්මාණ ස්වභාවයම නොපතති. නිර්මාණකරුවකු... [More]
Cine| රාමු තුළ යළි රාමු වුණු "දැකල පුරුදු කෙනෙක්"

6-Mins

(විකුම් ජිතේන්ද්‍ර) මේ යුගය ඡායාරූප හා කැමරා යුගයක් වන අතර වෘත්තීය හෝ අර්ධවෘත්තීය කැමරා භාවිත කරන ආධුනිකයා පවා අධි සුන්දරත්වයෙන් යුතු ඡායාරූප... [More]
අදහස්| To Sir, With Love!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) To Sir With Love යනු මීට වසර 28 කට පමණ ඉහතදී කළු සුදු ටෙලිවිෂන් තිරයකින් මා බැලු චිත්‍රපටයකි. එය එතෙක්... [More]
වෙසෙස්| මැදියම් රැයේ වාහනවලට අතවනන සුදු හැඳි ගැහැනිය

5-Mins

(තිලක් සේනාසිංහ ) අද මෙන් මහජනයා හෝ රථවාහන බහුල නොවූ මීට දශක හය හතකට පෙර ඇතැම් දිනවල මැදියම් රැය ආසන්නයේ දී කොළඹ බොරැල්ලේ... [More]
ඔත්තු| හෙල්මලී ගුණතිලකගෙන් 'සහස් පියවර'

5-Secs

හෙල්මලී ගුණතිලක විසින් රචිත පළමු කෙටිකතා එකතුව වන 'සහස් පියවර' කෘතිය මුද්‍රණද්වාරයෙන් එළි දක්වා තිබේ.... [More]
පොත්| ඉණෙන් හැලෙන කලිසමක් රදවා ගන්න තතනමින්...

2-Mins

(රෝහණ පොතුලියැද්ද) පුද්ගල නාමයක්, වාසගමක් දුටු කල්හි ඔහුගේ ජාතිය/ ආගම/ කුලය/ ලිංගය/ ග්‍රාමීය, නාගරිකබව සිතියම් ගත කිරීම සාමාන්‍ය පුරුද්දක්. නමුත් "ඩොමිනික් චන්ද්‍රසාලි"... [More]
කෙටියෙන්| මොන එල්ලුං ගස් ද?

10-Secs

(සුරත්) කුඩුකාරයෝ ටික විජහට එල්ලාලා
බේරා ගනිමු රට ඒකයි හදිස්සිය
මෙත්පල් මැතිඳු මුර ගානා හැටි දැකලා
ගිරවා මගේ දුන්නා එල ටෝක් එකක්

"එල්ලිය යුතු එවුන් දා ගෙන රෙදි අස්සේ... [More]
පොත්| උමතු වාට්ටුවට අප්පචිචී ඇවිත්!

6-Mins

(කේ.ඩී. දර්ශන) 'උඹට එහෙම යන්න බැහැ උඹ ඉන්න ඕනෙ මම ළඟ. මගේ හෙවණැල්ලෙන් මිදෙන්න උඹට බැහැ.'
(-41 පිට)

'මම ගල් ගැහී අප්පච්චී දෙස බලාගෙන... [More]
රත්තරං ටික| මෙන්න බත් කූරෙක්!

28-Secs

මත්සුවා බැෂෝ යනු කෘතහස්ත ජපන් කවියෙකි. බැෂෝගෙ කවිකාර කම දැක දිනක් ඔහුගේ ශිෂ්‍යයෙකු ද කවියක්... [More]
කවි| ජානූ! පේ‍්‍රමයෙන් විතැන් විය හැකි දැයි මට කියන්න

24-Secs

(තුෂාරි ප්‍රියංගිකා) එකින් එක මතක අහුලමි
මංජුසාවකි හදවත මතක අහුරමි
සීත හිමයේ මිදුණු හිමකැටිති යට
ඔබට කවි ලියා සඟවමි
ජානූ!
පසුපස සෙවණැල්ල සේ ඇදෙමි... [More]
පොත්| සෞන්දර්යය වෙනුවට කටු අතු- අපේ යුගයේ උරුමය!

13-Mins

(චූලානන්ද සමරනායක) කිවිඳියකගෙ කාව්‍ය ග‍්‍රන්ථයක් එළිදක්වන මොහොතක ඇගේ කවියට ප‍්‍රවේශ වෙන්න වඩාම සුදුසු මාවත මොකක්ද? මේක ටිකක් විසඳගන්න අමාරු ප‍්‍රශ්ණයක්. මොකද අද... [More]
ඔත්තු| 'නො පවතිනු වස් ප්‍රේමය ව පවතිමි' සහ 'පියා නො හැඹූ පියාපත්'- දෙසැ. 01

11-Secs

මාලතී කල්පනා ඇම්බ්‍රෝස්ගේ 'නො පවතිනු වස් ප්‍රේමය ව පවතිමි' සහ 'පියා නො හැඹූ පියාපත්' කාව්‍ය... [More]
වෙසෙස්| වාලම්පුරි- වාසනාව, විහිළුව සහ මිත්‍යාව

1-Mins

(තාරක වරාපිටිය) ලංකාවේ ඉහළ "අලෙවි වටිනාකමක්" ඇති, ‘අනුහස් ඇති’ ගුප්ත වස්තුවකි වාලම්පුරිය. මෙම ‘වටිනාකම’ තීරණය වන්නේ එහි ඇති ද්‍රව්‍යමය වටිනාකම හෝ වෙනත්... [More]
පොත්| "මතක වන්නිය" හෙවත් උතුරේ ශේෂ පත්‍රය

3-Mins

(සුරෝෂන ඉරංග) කලා කෘතියකින් භාවමය කම්පනයක් ඇතිකළ හැකි නම් එයට කිසියම් සමාජ බලපෑමක් සිදුකළ හැකිය. එසේ කම්පනයත්, පශ්චාත්තාපයත් ජනිත කළ, දමිළ බසින්... [More]
අදහස්| විද්‍යාවේ සියවසක පිම්ම!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) පසුගිය සියවසේ මිනිස් ශිෂ්ඨාචාරය මුහුණපෑ ප්‍රධාන මාරක අභියෝග තුන වුයේ වසංගත, සාගත හා සංග්‍රාමයන්ය. ඒ සියවස තුල එසේ ඉන් මියැදුන... [More]
කරන්ට්ස්| "අඟ"

19-Secs

(උපුල් සේනාධීරිගේ) අංඟ පුලාවකට නැති මිනිස්සු
තම හිස අත ගෑහ
අඟක්... ඔව් අඟක්
රයිනෝසිරසක හැඩගත් අඟක්
මොළයක් නැති සිරසක්
තෙතක් නැති හදවතක්... [More]
වෙසෙස්| ඇනා කැරනිනා සහ ඇනා ස්ටෙපානොව්නා

7-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) ලියෝ තෝල්ස්තෝයි විරචිත ඇනා කැරනිනා නවකතාවේ ප්‍රධාන කථා නායිකාව වන ඇනා අර්කෙඩියෙව්නා කැරනිනා නමැති චරිතය ගොඩනැංවීම සඳහා තෝල්ස්තොයිට කාන්තාවන් කිහිප... [More]
පරිවර්තන| යෑම සහ ඒම අතර

20-Secs

(ඔක්තාවියෝ පාස් | නිලූක කදුරුගමුව) තම විනිවිද පෙනෙනබව සමඟ
ආලයෙන් බැඳුණු දහවල
අවිනිශ්චිතව ටැග්ගැහෙයි
යෑම සහ නැවතීම අතරමැද.
මුළු ලෝකයම නිසලව නැලැවෙන
මුහුදු බොක්කකිය දැන් වටකුරු පස්වරුව.... [More]
Boondi Dot Lk · බූන්දියේ අපේ වැඩක් · editorial@boondi.lk
Home · Currents · Raha · Sookiri · Kavi · Dosi · Music · Plus · Facebook