Facebook
Twitter
Google+
YouTube
Blog
RSS Feed
වෙසෙස් බූන්දි
‍ෆ්‍රෙඩ් හැම්ප්ටන්: ඌරකු නොව විප්ලවවාදියෙකු වීමට
බූන්දි, 16:38:51
සහෝදර සහෝදරියනි,

මම ඉපදුනේ සාමාන්‍ය මධ්‍යම පන්තියේ සමාජයක. ඒ නිසා තරමක හොඳ දේවල් මගෙ ජීවිතයේ මට ලැබුණා. නමුත් කෙමෙන් කෙමෙන් මම දැනගත්තා කුසට ආහාර ලැබෙන මිනිසුන්ට වඩා කුසගින්නේ ම ජීවත්වන මිනිස්සු මේ ලෝකයේ වැඩි බව. ඒ වගේම ශරීරයට අඳින්නට ඇඳුම් තියෙන මිනිසුන්ට වඩා ඇඳුම් කඩමාල්ලක් වත් නොමැති මිනිස්සු වැඩි බව. "මම" යනුවෙන් හැඳින්වෙන්නේ යාන්තමින් හෝ සැප විඳින කුඩා ජන කොට්ඨාශයෙන් එක් කෙනෙක් විතරයි. ඒ නිසා මම තීරණය කළා බහුතරයක් වූ අනෙකුත් මිනිසුන් කවදා හෝ නිදහස් වන තෙක් ඒ සඳහා ක්‍රියාකාරී වෙන්නට. ඒ අරගලය අත් නොහැර හිඳින්නට.

"විප්ලවය" කියන වචනය සමහරු පටලවා ගන්නවා. ගොඩක් අය හිතන්නේ විප්ලවය කියන්නේ නරක වචනයක් කියලා. විප්ලවය කියන්නේ ඔබගේ ශරීරය මතුපිට ඇති පැසවුණු තුවාලයක කැක්කුම් සුව කරගැනීම පිණිස ඒ මත තබන බෙහෙතක් වැනියි. අපි සියල්ලම ජීවත් වෙන්නේ රෝගී වුණු සමාජ පන්තියක. අපරාධකරුවන්, හොරුන්, මංකොල්ලකරුවන් හා දූෂකයින් බිහි කරණ සමාජයක තමයි අපි ජීවත් වෙන්නේ. එවැනි සමාජයක් නීරෝගී නැහැ.

සමහර යථාවන් වෙත අපට මඟහැර යා නොහැකියි. සත්‍යය නම් බහුතරයක් දුප්පතුන් යන්නය. සත්‍යය නම් බහුතරය අයත් වන්නේ ඔබත් අයත් පීඩිත පංතියට බව යන්නය. මම කතා කරන්නේ සුදු ජාතික බහුතරය ගැන. මම කතා කරන්නේ කළු බහුතරය ගැන. ඒ වගේම දුඹුරු හෝ කහ පැහැ සම සහිත බහුතරය ගැන.

සහෝදර සහෝදරියනි,

කතා කරනවාට වඩා වැඩියමක් අපට කරන්නට සිදුව තිබෙනවා.

ඇහුම්කන් දෙනවාට වඩා වැඩියමක් අපට කරන්නට සිදුව තිබෙනවා.

දැනුවත් වෙන ප්‍රමාණයට වඩා ට වඩා වැඩියමක් අපට කරන්නට සිදුව තිබෙනවා.

ඉතාමත්ම මහන්සියෙන් කැපවීමෙන් අපි ඒ සඳහා පුරුදුවීම ආරම්භ කළ යුතුයි. ඉතාමත්ම අමාරු වුවත් අපිට ඒ වෙනුවෙන් නිවෙස් වලින් එළියට බැස දුක් විඳින මිනිසුන් සමඟ එකට වැඩ කිරීමට පුරුදුවීම ආරම්භ කළයුතුයි.

අපිට ඉතා අසීරු වැඩ කොටසක් කරන්න ඉතිරි වී තිබෙනවා.



ජනතාව දැනුවත් කිරීම අත්‍යවශ්‍ය යි. නිසි අධ්‍යාපනය නොලැබුණු විට මිනිසුන් ඕනෑම දෙයක් අනුමත කරාවි. දැනුවත් නොවුණු විට අද තියෙන "යටත් විජිතවාදය" වෙනුවට හෙට "නව යටත් විජිත වාදය" ඔබට ලැබේවි. අධ්‍යාපනයක් නැති විට ජනතාව දන්නෙ නැහැ මොනවද කරන්නේ ඇයි එහෙම කරන්නේ කියලා. ඔබට පුළුවන් වෙයි ජනතාව උද්වේගාත්මක ව්‍යාපාරයක් සඳහා එකතු කරගන්නට, ඒ මිනිස්සුන්ගේ දුප්පත් කම හින්දා එහෙම නැතිනම් ඒ මිනිස්සුන්ට මොනවා හරි ම දෙයක් උවමනා හින්දා.

අප පවසන්නේ මෙම අරගලයේ මූලික පදනම "පංතිය" බවයි. මාක්ස්, ලෙනින්, චේ ගුවේරා සහ මා ඕ සේතුං ඉතිහාසය පුරා පැවසුවේ, දැනුවත් කළේ සහ පුරුදු පුහුණු කළේ විප්ලවයේ පදනම පංති අරගලය යනුවෙන්. එක් පංතියක් පීඩිතයායි. අනෙක පීඩකයායි. එය විශ්වීය සත්‍යයයි.

සමහරවිට යමෙක් ඔබට පවසාවි ගින්දරත් එක්ක සටන් කිරීමට හොඳම අවිය ගින්දර බව. නමුත් අප ගින්දරත් එක්ක ගින්දර වලින් සටන් කරන්නෙ නෑ. ගින්දරත් එක්ක සටන් කිරිමට ඇති හොඳම අවිය වතුර. අපි ගින්දරට එරෙහිව සටන් කරන්නේ වතුරෙන්. අපි ජාතිවාදය ත් එක්ක සටන් කරන්නෙ එක්සත් කමින්. අපි සුදු ධනේශ්වරය ට එරෙහිව සටන් කරන්නට කළු ධනේශ්වරය යොදා ගන්නෙ නැහැ.

අපි ධනේශ්වරය සමඟ සටන් කරන්නේ සමාජවාදය සමඟින්.

සමාජවාදය යනු ජනතාවයි.

ඔබ සමාජවාදය ට බිය වන්නේ නම් ඔබ බිය වන්නේ ඔබටමයි.

ඔබ තේරුම් ගත යුතුයි සමාජවාදය අවශ්‍ය නම් ජනතාව යමක් කැප කළ යුතුබව. ඔබ අරගලය සඳහා අභියෝග කරන්නේ නම් ඔබ ජයග්‍රහණය ලබා ගැනීම සඳහා ද එයින්ම අභියෝග කරනවා.

ඔබ අරගලය සඳහා අභියෝග නොකරන්නේ නම් ඔබ ජයග්‍රහණය සඳහා ද සුදුස්සෙක් නොවේ.

ද්‍රෝහී වෙමින් පාරවල් දිගේ උඩට පහළට යන ප්‍රතිගාමී ඌරන් සමඟ අපගේ ගනුදෙනුවක් නැහැ. අප සිදුකරන්නේ සංවිධානගත වීම හා විප්ලවවාදී දේශපාලන බලය සඳහා අපේ ජීවිත කැප කිරීමයි. පවතින දේශපාලන ව්‍යුහයට එරෙහිව සටන් වැදීම සඳහා අවශ්‍ය විශේෂිත දෑ සඳහා පුරුදු පුහුණු වීමයි. අපි ම ඒ සඳහා සන්නද්ධ වීමයි. ජාත්‍යන්තර කම්කරු පන්තියේ විප්ලවය සමඟින් අපි ප්‍රතිගාමී ඌරන් සමඟ සටන් වදිමු. එය යි සිදු විය යුත්තේ. කම්කරු පන්තිය වෙත බලය හිමි වීම අනිවාර්යක්. එය අයිති විය යුත්තේ ජනතාවටයි.

සහෝදර සහෝදරියනි,

මම මට පැවරී ඇති වගකීම ඉටුකිරීමට සූදානම්.

මම හිතනවා මගේ මරණය සිදුවන්න ඕනේ හදිසි රිය අනතුරකින් නොවෙයි කියලා.

මම හිතනවා මගේ මරණය සිදු වන්න ඔනේ පය ලිස්සා ඇද වැටීමකින් නොවේ කියලා.

මම විශ්වාස කරන්නෙ නෑ මම ඉපදුනේ හෘදයාබාධයකින් මිය යන්නට කියලා.

එහෙමත් නැත්තම් මම විශ්වාස කරන්නෙ නෑ මම ඉපදුනේ පෙනහළු පිළිකාවකින් මැරෙන්නට කියලා.

ඔබ හිතනවා නම් ඔබ මැරනේන තරුණ වැඩියි. ඔබට තව කාලයක් ජීවත් වෙන්න අවශ්‍යයි කියලා, එහෙම නම් සහෝදර සහෝදරියනි ඔබ දැනටමත් මරණයට පත් වී අවසානයි.

මම විශ්වාස කරනවා මට පැවරී ඇති කාර්යය සිදු කිරීමට මට හැකියාවක් තියෙනවා කියා.

මම විශ්වාස කරනවා කම්කරු පන්තියට වඩා හොඳ ජීවිතයක් ලබා දීමට මගේ ජීවිතය පරිත්‍යාග කිරීමට හැකි යැයි කියා.

මම විශ්වාස කරනවා ජාත්‍යන්තර කම්කරු අරගලයේ විප්ලවවාදීයෙක් හැටියට මට මරණයට පත් වන්නට හැකි යයි කියා.

ඔබ සියළු දෙනාම අවසානයේ එයත් සමග ජීවත් වේවි.

එම අරගලය එලඹෙන්නට නියමිතයි.

ඔබට නිදහස වෙනුවෙන් සටන් වදින්නෙක් සිරගත කළ හැක. එහෙත් නිදහස සිර ගත කළ නොහැක. ඔබට විප්ලවාදියෙක් මරා දැමිය හැක. එහෙත් ඔබට කිසිම දිනක විප්ලවය මරා දැමිය නොහැක.




ෆ්‍රෙඩ් හැම්ප්ටන්

‍ෆ්‍රෙඩ් හැම්ප්ටන් යනු "බ්ලැක් පෑන්ත(ර්)" පක්ෂයේ ඇමෙරිකාවේ ඉලිනෝයි(ස්) ශාඛාවේ උප සභාපතිවරයායි. කළු ජාතීන්ගේ නිදහස, නිර්ධන පංති විප්ලවය හා සමාජවාදය වෙනුවෙන් සටන් වැදුණු සටන් සගයෙකි. ඔහු සතු වූ ජීව ගුණය හා කළු ජාතීන්ගේ පීබිදීමට බිය වූ රිචඩ් නික්සන් රජයේ බලපෑම මත මෙම තරුණ රැඩිකල් විප්ලවවාදීයා ව 1969 දී ඇමෙරිකාණු රාජ්‍ය රහස් පරීක්ෂක බියුරෝව (FBI) මෙහෙයවීමෙන් නිදි යහනේදී ම වෙඩි තබා මරා දමද්දී වසය 21 සම්පූර්ණ වූවා පමණකි. ඉහතින් සඳහන් වන්නේ ‍ෆ්‍රෙඩ් හැම්ප්ටන් විසින් පැවැත්වූ කතා කිහිපයක සාරාංශයෙන් සැකසූවක ලූප්හෝල්ස් [loopholes] අනුවාදයකි.
මේ වියමන ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න-
Tags- Fred Hampton (1948–1969), African-American activist, Deputy chairman of the Illinois chapter of the Black Panther Party
Plus
ප්‍රතිචාර
අඩවි දත්ත
Facebook Page
Boondi Google+
Boondi RSS
ලූප්හෝල්ස්ගෙන් තවත් වියමන්
අදහස්
ඒ කා ධි ප ති...!
තවත් වෙසෙස් බූන්දි
මැදියම් රැයේ වාහනවලට අතවනන සුදු හැඳි ගැහැනිය
වාලම්පුරි- වාසනාව, විහිළුව සහ මිත්‍යාව
ආගිය අතක් නැති වූ 'මහසෝනා'
අපි තමයි නියම විප්ලවකාරයෝ..!
දත්තවාදී යුගයේ විප්ලවවාදින් හඳුනාගනිමු!
BoondiLets
අමීන් ඩාඩා (ඉඩි අමින්) කියයි.
අමීන් ඩාඩා (ඉඩි අමින්) 1971 ඉඳලා 1979 වෙනකල් උගන්ඩාවේ පාලකයා. මේ අමීන් ඩාඩා කිවුව දේවල් කීපයක්.

"මම දේශපාලනඥයෙක් නොවෙයි; මම වෘත්තීයමය සොල්දාදුවෙක්."(1971)

"සමහර විටෙක මිනිස්සු වැරදියට... [More]
What's New | අලුතෙන්ම
Cine| අසන්ධිමිත්තා- වෘත්තයෙන් ආපස්සට

3-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) සාහිත්‍යය හෝ සිනමාපට තවදුරටත් සාම්ප්‍රදායික ආකෘතියම නොපතයි. රසවිඳින්නන්ව සාමාන්‍ය කතාවකින් නළවාදැමීමට නොහැකිය. තවදුරටත් ඔවුහුද හුරුපුරුදු නිර්මාණ ස්වභාවයම නොපතති. නිර්මාණකරුවකු... [More]
Cine| රාමු තුළ යළි රාමු වුණු "දැකල පුරුදු කෙනෙක්"

6-Mins

(විකුම් ජිතේන්ද්‍ර) මේ යුගය ඡායාරූප හා කැමරා යුගයක් වන අතර වෘත්තීය හෝ අර්ධවෘත්තීය කැමරා භාවිත කරන ආධුනිකයා පවා අධි සුන්දරත්වයෙන් යුතු ඡායාරූප... [More]
අදහස්| To Sir, With Love!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) To Sir With Love යනු මීට වසර 28 කට පමණ ඉහතදී කළු සුදු ටෙලිවිෂන් තිරයකින් මා බැලු චිත්‍රපටයකි. එය එතෙක්... [More]
වෙසෙස්| මැදියම් රැයේ වාහනවලට අතවනන සුදු හැඳි ගැහැනිය

5-Mins

(තිලක් සේනාසිංහ ) අද මෙන් මහජනයා හෝ රථවාහන බහුල නොවූ මීට දශක හය හතකට පෙර ඇතැම් දිනවල මැදියම් රැය ආසන්නයේ දී කොළඹ බොරැල්ලේ... [More]
ඔත්තු| හෙල්මලී ගුණතිලකගෙන් 'සහස් පියවර'

5-Secs

හෙල්මලී ගුණතිලක විසින් රචිත පළමු කෙටිකතා එකතුව වන 'සහස් පියවර' කෘතිය මුද්‍රණද්වාරයෙන් එළි දක්වා තිබේ.... [More]
පොත්| ඉණෙන් හැලෙන කලිසමක් රදවා ගන්න තතනමින්...

2-Mins

(රෝහණ පොතුලියැද්ද) පුද්ගල නාමයක්, වාසගමක් දුටු කල්හි ඔහුගේ ජාතිය/ ආගම/ කුලය/ ලිංගය/ ග්‍රාමීය, නාගරිකබව සිතියම් ගත කිරීම සාමාන්‍ය පුරුද්දක්. නමුත් "ඩොමිනික් චන්ද්‍රසාලි"... [More]
කෙටියෙන්| මොන එල්ලුං ගස් ද?

10-Secs

(සුරත්) කුඩුකාරයෝ ටික විජහට එල්ලාලා
බේරා ගනිමු රට ඒකයි හදිස්සිය
මෙත්පල් මැතිඳු මුර ගානා හැටි දැකලා
ගිරවා මගේ දුන්නා එල ටෝක් එකක්

"එල්ලිය යුතු එවුන් දා ගෙන රෙදි අස්සේ... [More]
පොත්| උමතු වාට්ටුවට අප්පචිචී ඇවිත්!

6-Mins

(කේ.ඩී. දර්ශන) 'උඹට එහෙම යන්න බැහැ උඹ ඉන්න ඕනෙ මම ළඟ. මගේ හෙවණැල්ලෙන් මිදෙන්න උඹට බැහැ.'
(-41 පිට)

'මම ගල් ගැහී අප්පච්චී දෙස බලාගෙන... [More]
රත්තරං ටික| මෙන්න බත් කූරෙක්!

28-Secs

මත්සුවා බැෂෝ යනු කෘතහස්ත ජපන් කවියෙකි. බැෂෝගෙ කවිකාර කම දැක දිනක් ඔහුගේ ශිෂ්‍යයෙකු ද කවියක්... [More]
කවි| ජානූ! පේ‍්‍රමයෙන් විතැන් විය හැකි දැයි මට කියන්න

24-Secs

(තුෂාරි ප්‍රියංගිකා) එකින් එක මතක අහුලමි
මංජුසාවකි හදවත මතක අහුරමි
සීත හිමයේ මිදුණු හිමකැටිති යට
ඔබට කවි ලියා සඟවමි
ජානූ!
පසුපස සෙවණැල්ල සේ ඇදෙමි... [More]
පොත්| සෞන්දර්යය වෙනුවට කටු අතු- අපේ යුගයේ උරුමය!

13-Mins

(චූලානන්ද සමරනායක) කිවිඳියකගෙ කාව්‍ය ග‍්‍රන්ථයක් එළිදක්වන මොහොතක ඇගේ කවියට ප‍්‍රවේශ වෙන්න වඩාම සුදුසු මාවත මොකක්ද? මේක ටිකක් විසඳගන්න අමාරු ප‍්‍රශ්ණයක්. මොකද අද... [More]
ඔත්තු| 'නො පවතිනු වස් ප්‍රේමය ව පවතිමි' සහ 'පියා නො හැඹූ පියාපත්'- දෙසැ. 01

11-Secs

මාලතී කල්පනා ඇම්බ්‍රෝස්ගේ 'නො පවතිනු වස් ප්‍රේමය ව පවතිමි' සහ 'පියා නො හැඹූ පියාපත්' කාව්‍ය... [More]
වෙසෙස්| වාලම්පුරි- වාසනාව, විහිළුව සහ මිත්‍යාව

1-Mins

(තාරක වරාපිටිය) ලංකාවේ ඉහළ "අලෙවි වටිනාකමක්" ඇති, ‘අනුහස් ඇති’ ගුප්ත වස්තුවකි වාලම්පුරිය. මෙම ‘වටිනාකම’ තීරණය වන්නේ එහි ඇති ද්‍රව්‍යමය වටිනාකම හෝ වෙනත්... [More]
පොත්| "මතක වන්නිය" හෙවත් උතුරේ ශේෂ පත්‍රය

3-Mins

(සුරෝෂන ඉරංග) කලා කෘතියකින් භාවමය කම්පනයක් ඇතිකළ හැකි නම් එයට කිසියම් සමාජ බලපෑමක් සිදුකළ හැකිය. එසේ කම්පනයත්, පශ්චාත්තාපයත් ජනිත කළ, දමිළ බසින්... [More]
අදහස්| විද්‍යාවේ සියවසක පිම්ම!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) පසුගිය සියවසේ මිනිස් ශිෂ්ඨාචාරය මුහුණපෑ ප්‍රධාන මාරක අභියෝග තුන වුයේ වසංගත, සාගත හා සංග්‍රාමයන්ය. ඒ සියවස තුල එසේ ඉන් මියැදුන... [More]
කරන්ට්ස්| "අඟ"

19-Secs

(උපුල් සේනාධීරිගේ) අංඟ පුලාවකට නැති මිනිස්සු
තම හිස අත ගෑහ
අඟක්... ඔව් අඟක්
රයිනෝසිරසක හැඩගත් අඟක්
මොළයක් නැති සිරසක්
තෙතක් නැති හදවතක්... [More]
වෙසෙස්| ඇනා කැරනිනා සහ ඇනා ස්ටෙපානොව්නා

7-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) ලියෝ තෝල්ස්තෝයි විරචිත ඇනා කැරනිනා නවකතාවේ ප්‍රධාන කථා නායිකාව වන ඇනා අර්කෙඩියෙව්නා කැරනිනා නමැති චරිතය ගොඩනැංවීම සඳහා තෝල්ස්තොයිට කාන්තාවන් කිහිප... [More]
පරිවර්තන| යෑම සහ ඒම අතර

20-Secs

(ඔක්තාවියෝ පාස් | නිලූක කදුරුගමුව) තම විනිවිද පෙනෙනබව සමඟ
ආලයෙන් බැඳුණු දහවල
අවිනිශ්චිතව ටැග්ගැහෙයි
යෑම සහ නැවතීම අතරමැද.
මුළු ලෝකයම නිසලව නැලැවෙන
මුහුදු බොක්කකිය දැන් වටකුරු පස්වරුව.... [More]
Boondi Dot Lk · බූන්දියේ අපේ වැඩක් · editorial@boondi.lk
Home · Currents · Raha · Sookiri · Kavi · Dosi · Music · Plus · Facebook