Facebook
Twitter
Google+
YouTube
Blog
RSS Feed
අදහස් බූන්දි
මරණයෙන් මතු ජීවිතය ද? මේ මොහොත ද? | අදහස් කිහිපයක්
බූන්දි, 16:37:33
බොහෝමයක් මිනිස්සු පිළිගන්න අකමැති දෙයක් තමා තමන් ඉපදුනේ මනුෂ්‍ය ලෝකයේ කියන එක. ඔවුන්ට තමන් ඉපදුනු තැන පවා දේශපාලන රාමු වලින් කොටුකරගෙන. ඔවුන් එම දේශපාලන රාමු තුලම තෙරපී හිරවී තමන්ගේ දිවිය හමාර කර දමනවා. තමන් භූ ගෝලීය වශයෙන් ඉපදුනු තැන තවත් ලක්ෂ්‍යකට සාපේක්ෂ බවවත් තේරුම් ගන්න තරම් ඔවුන්ගේ මනස විවෘත වෙලා නෑ. මහාද්වීප, රාජ්‍ය, ප්‍රාන්ත, නගර, ගම්, ආගම්, ජාති, කුල, පරම්පරා ලෙස මෙහෙම දිගටම මේ දේශපාලනික බෙදීම නොනැවතී ගමන් කරනවා.

"ආගම් දේශපාලනිකයි ද? ඔව් ඇත්තටම, ආගම් බිහිවන්නේ විවිධ දේශපාලනික කොට්ඨාශවල යහ පාලනය ඇති කරගන්න. පාලකයින්ට බලයේ සිටිමින් පාලනය මෘදුව ගෙනයන්න."

බහුතරයක් මනුෂ්‍යයන් තමන්ගේ ජීවිත කාලය ඇතුලතදී තමන්ට වෙන්නේ කුමක්ද, තමන් කරන්නේ කුමක්ද කියා පැහැදිලි අදහසක් නැත්තෝය. සමස්තයක් ලෙස මනුෂ්‍ය වර්ගයා දෙස බැලූ විට පෙනී යන්නේ තිරිසන් සත්වයාත් මනුෂ්‍යයාත් අතර එතරම් වෙනසක් නොපවතින බවකි. එසේනම් අනෙකුත් සත්වයනුත් මිනිසාත් අතර වෙනස කුමක්ද? මිනිසාට දියුණු මනසක් තිබෙන නිසා ඔවුන්ට අවබෝධය ලැබීමේ හැකියාව පවතියි. අනෙකුත් සත්වයන්ට පවතින්නේ හැඩගැසීමේ හැකියාව පමණි. මනුෂ්‍යයෙක් ලෙස ඉපිද සාමාන්‍ය සත්වයෙක් ලෙස යම් දෙයකට හැඩගැසීමෙන් මනුෂ්‍යත්වයට සිදුවන්නේ කිනම් සාධාරණයක්ද? ළදරුවෙකු ලෙස උපන් දින පටන් විවිධ ආකාරයට හැඩගැසෙමින් තමන්ට නිදහස් ලෙස සිතීමේ ඇති නිදහස පවා තමා විසින්ම නැති කර ගනී. "සියල්ලටම ප්‍රධාන වන්නේ මනස" යන ප්‍රාථමික කාරණය පවා ඔවුන්ට අවබෝධ කරගත නොහැකිව, තමා පිළිබඳ තමාට ඇති වගකීම පවා බැහැර කරමින් සිටියි.

වත්මන් ශ්‍රී ලංකාවේ තත්ත්වය සලකා බැලුවහොත්, තමා වෙහෙසෙන්නේ තමන්ගේ අනාගත පරපුර වෙනුවෙන් බව පවසමින්, විවිධ ගැටළු ඇති කරමින්, තවත් පුද්ගලයන් එකී ගැටළු වලට මැදිහත් කර ගනිමින්, විනාශකාරී ක්‍රියාවල නියැලෙමින් සිටින අන්තවාදීහු රැසක් සිටිති. බොහෝ විට මෙවන් අන්තවාදීන් ලෙස පෙනී සිටින්නේ කවුරුන්ද? තමන්ගේ මැදි විය පසු කල පුද්ගලයන්, තමාට තමන්ගේ තරුණ කාලයේදී අතපසු වූ දේවල් කෙරෙහි මානසික අසහනයකින් පෙලෙනවුන්, මිය යාමට පෙර තමන්ගේ තනිකම (solitude) වසා ගැනීම සඳහා තරුණ ප්‍රජාව ඔවුන්ගේ ව්‍යාපාර සඳහා යොදා ගන්නාවුන් වැනි අයයි. ලෝකයේ විවිධ කාලවල යුද්ධ දෙස සලකා බැලුවහොත් ඔබට මෙය ඉතා පහසුවෙන් තේරුම් ගත හැකිය. යුද්ධ දිනූවෙකු සමස්තයක් ලෙස ලබාගත් දෙයක් නොමැත.

ලෝක දේශපාලන සලකන්න. ලෝකයේ ප්‍රබල ආර්ථිකයන් සහිත රටවල් තමන්ගේ අය වැය හිඟය පියාවගන්න බරපතල අරගලයක යෙදෙමින් විවිධ තාවකාලික පැලැස්තර අලවා ගනිමින් සිටියි. ප්‍රබල නොවන රටවල් ප්‍රබල රටවල ගොදුරු බවට පත්ව සිටියි. මේ සියල්ල මුදල් නිසාද? ඔව්, ප්‍රබල රටවල්, දුබල රටවල විවිධ වැඩසටහන් ක්‍රියාත්මක කරන්නේ තමන්ගේ මුදල් වැඩි කර ගැනීම සඳහා. ප්‍රබල රටවල් අතර අරගල ඇතිවෙන්නේ මේ මුදල් කියන කාරණය මතම තමයි. ඊට උඩින් විවිධ ප්‍රශ්න තිබුනත්, යටින් ක්‍රියාත්මක වෙන්නේ මේ ප්‍රශ්නය තමයි. මේක හාවා තණකොළ කනවා, කොටිය ඇවිල්ල හාවා කන එකට සමානයි. ව්‍යාපාර ගත්තත්, දේශපාලනික ව්‍යුහ ගත්තත් මේ සියල්ලේම ක්‍රියාත්මක වෙන්නේ එකම මොඩල් එක.

මේ ඔක්කොම ප්‍රශ්ණ මැද්දේ මොකක්ද තමන්ට තනි පුද්ගලයෙක් වශයෙන් කරන්න පුළුවන් කාර්යභාරය?

සාපේක්ෂතාව තේරුම් ගැනීම. එවිට, තමන් ඇත්තටම කළයුත්තේ කුමක්ද කියන එකට තමන්ගේ හදවත උත්තර දෙයි. තමන් කරන්නේ කුමක්ද කියල තමන් හරියට දැනගැනීම අවශ්‍යයි. උදාහරණයක් ලෙස, ඉපදුන ගමන් හදන කේන්දරයෙන් ජීවිත ගැන තීරණය කරන්නේ තමන් ඉපදුනු මොහොතට සාපේක්ෂව. ඇතැමෙක් මේ සරල කාරණයවත් නොදැන කෙන්දරය මුළු ජීවිතයේම අරමුණ බවට පත්කරගන්නවා. ෆෙන් ෂුයි, වාස්තු විද්‍යාව වැනි විවිධ දේවල් මිනිස්සු වැළඳ ගන්නවා. ඉඩමක හැඩය කියන කාරණය භෞතිකව බෙදිලා නෑ. ඒවා යම් කිසි ලේඛනයක නැත්නම් මිනිස්සුන්ගේ හිතේ තමයි තිබෙන්නේ. තමන්ට කිසිම වෙහෙසක් නැතිවම ලැබුන අදහස් වෙනුවෙන් පමණක් තමන්ගේ ජීවිතය කෙටි කරගන්නවා. ඒක හරියට Love is Life කියන එක වගේ. ප්‍රේමය ට වඩා ජීවිතය ලොකුයි කියන එක තේරුම් ගත්තේ නැත්නම් මනුෂ්‍යයෙක් විශාල ප්‍රශ්නයකට මුහුණ දෙනවා. Love is Life කියල හිතාගෙන සිටින පුද්ගලයෙකුට, තමාගේ සහකරුගෙන් වෙන්වීමක් සිදුවුනොත්, එම පුද්ගලයා ජීවිත කාලයම විරහ වේදනාව විඳවනවා. ඒ පුද්ගලයා ජීවිතය විඳිනවට වඩා කරලා තියෙන්නේ විඳවල තියෙන එක.

ඇත්තටම තමන් ගැන හිතනවා කියන්නේ ආත්මාර්ථකාමී වෙනවා කියන එක නෙවෙයි. ආත්මාර්ථකාමී වෙනවා කියන්නේ තමන් ගැන විතරක් මෝඩ විදිහට හිතන එකටයි. මිනිස්සුන්ට දුක් වෙනවට වඩා තියෙන්නේ තමන්ට දුක හිතෙයි කියල තියෙන බය...! අපිට මරණයෙන් පස්සේ ලැබෙන දෙයක් ගැන විශ්වාස කළ හැක්කේ කෙසේද? ඇත්තටම අපිට මරණයෙන් පසු දෙයක් ගැන කිසිම විශ්වාසයක් තියන්න බෑ. මේ මොහොතේ අපට ලැබෙන දෙයක් ගැන අපිට 100% විශ්වාසය තියන්න පුළුවන්.
මේ වියමන ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න-
Tags- Religion, Politics, Life, Life After Death, Relativity
Plus
ප්‍රතිචාර
අඩවි දත්ත
Facebook Page
Boondi Google+
Boondi RSS
ෂෙහාන් ධර්මකීර්තිගෙන් තවත් වියමන්
අදහස්
උල්කාපාතත් එක්ක ඉගිල්ලෙන මාළුවෝ සහ කිලින් ෆීල්ඩ්ස්
තවත් අදහස් බූන්දි
කුණු වී දුඟඳ හමන මජර ජනමාධ්‍ය සංස්කෘතියට එරෙහිව කුමක් කරමුද?
දෙසියවෙනි උපන්දිනයට කාල් මාක්ස්ට උපහාර තෑග්ගක්!
ඒ ඇගේ අහසයි!
සිංහලයා වඳ වෙමින් යනවද?
කාලෝ අයංතේ
බූන්දි නව ඊමේල් ලිපිනය- editorial@boondi.lk
BoondiLets
හැනා අරෙන්ඩ්ට් කියයි.
ඒකාධිපති රාජ්‍යයකට අතිශයින්ම සුදුසු, ඇති තතු හා ප්‍රබන්ධ අතරත්- සත්‍යය හා අසත්‍යය අතරත්, වෙනසක් නැතැයි අදහන සාමාන්‍ය ජනතාවය.
What's New | අලුතෙන්ම
වෙසෙස්| ආගිය අතක් නැති වූ 'මහසෝනා'

2-Mins

(තිලක් සේනාසිංහ ) "මගේ සීයා හොඳ කට්ටඬියෙක්. එයා ඔය යක්ෂයො ගැන පුදුම විදිහට විස්තර දන්නවා. කොටින්ම එයා මැරුණෙත් ගුරුකම් වැඩක් කරලා රෑ තනියම... [More]
පොත්| උතුරා යන්න ගඟ මම කැමති පොකුණට- විමසුමක්

3-Mins

(අනිල් හේරත්) ෆේස්බුක්. අද කාලයේ වඩාත්ම ආකර්ශණීය සංජානන මාධ්‍යය විය යුතු ය. බොහෝ දෙනා බොහෝ දෑ ලියන. කවි කෙටිකතා විචාර ඈ විවිධ... [More]
කවි| මා බිරිඳ උවැසියක වී

10-Secs

(රෝහණ පොතුලියැද්ද) දැල් තිර අතරින්
පෙනෙයි ඈ
ඔබ යනු, මොබ එනු
තෙල් මල් ගෙන, සුවඳ දුම් ගෙන

මල්, දෝතක්... [More]
ඔත්තු| උතුරා යන්න ගඟ මම කැමති පොකුණට - සැප්. 07

10-Secs

තුෂාරිකා ඇන්තනි ගේ පළමු කාව්‍ය සංග්‍රහය, 'උතුරා යන්න ගඟ මම කැමති පොකුණට' 2018 සැප්තැම්බර් 07... [More]
කතන්දර| සැප්තැම්බරයේ දවසක්

10-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) පණිවිඩයක් අරන් ඇවිත් හිටි විජයගෙ රාජ සේවකයා මං දිහා බලා හිටියෙ පිළිතුරු ලිපියක් යවනවා ද නැද්ද නැත්නම් මං යන්නද වගේ... [More]
වෙසෙස්| පාවුලෝ කොයියෝ හෙවත් පිස්සෙකු ගේ කතාව

5-Mins

(කසුන් සමරතුංග) පිස්සෙකුට පොත් ලියන්න පුළුවන්ද? පොඞ්ඩක් ඉන්න, සටහන ආරම්භයේ ම පිහියකින් ඇන්න වගේ එහෙම ප‍්‍රශ්නයක් ඇහුව ම මට දැනෙනවා නිකං මොකක්දෝ... [More]
කවි| නගා මැරූ අල....

33-Secs

(කේ.කේ. සමන් කුමාර [සර්පයා]) නුඹ පිච්ච කැකුළකි
පිළිකන්නක පිපි.
ඉඳුල් වතුරින් නුඹව නහවනා
උන්ටද සිනා සළනා.
කිඩාරං මලකැයි කියනා
උන්ටද සුවඳ දී... [More]
කවි| උතුරින් දකුනට

22-Secs

(දර්ශන මේදිස් ) (උප මාතෘකාව: පීඩිත ජාතියේ පීඩිතයෙකුගෙන් පීඩක ජාතියේ පීඩිතයෙකුට)

සබඳ අපි කඳු නොවෙමු
උනුන් පරයා නැගෙන
සුනිල දිය කඳුරු වෙමු
එකම කන්දෙන් වැටෙන... [More]
කවි| බෝධිසත්ව ගබ්සාව

15-Secs

(කුමාර හෙට්ටිආරච්චි) නිල් මල් බිසව් උකුලේ බිම් මල් පිපුණී
පන්දම් වැටේ සල් මල් ඔසරිය රැඳුණී
නේරංජනා ගඟ දෑසින් ඇද වැටුණී
පස් මහ බැලුම් නොබලා කුස පිළිසිඳුණී

සඳුන් සුවඳ මල් ගෝමර ළැම තොරණේ... [More]
පොත්| ලිස්සන පපුව මැද නොලිස්සන ගැහැනු සලකුණ

7-Mins

(හර්ෂිනී පුෂ්පමාලා ආරච්චිගේ) සාහිත්‍ය නිර්මාණ අතර භාවික ගුණයෙන් වඩා වැඩි සාහිත්‍යාංගය කවිය යයි සිතමි. තේමාත්මක ගැඹුරත්, කාව්‍යෝචිත බසත්, බහු විධ අරුත් සපයන භාෂා... [More]
කවි| දුම්මල ගලට ගිය අම්මා

20-Secs

(නන්දන වීරසිංහ) දුම්මල ගල ඉමේ මහ මූකලානේ
අඳෝනාව ඇඟ හීගඩු නඟන්නේ
කන්දේ් පරවේණී උළලේනියන්නේ
රෑ සමයමේ ඇයි මා බය කරන්නේ

අපෙ අම්මා දුම්මල ගලවන්න ගියා... [More]
කරන්ට්ස්| විප්ලවවාදියකුගේ නඩු විභාගය

39-Secs

(පරාක්‍රම කොඩිතුවක්කු) I.
(පාසලේ රපෝර්තුව)

උගන්වන සියලු දේ සැක කරයි
ප්‍රශ්න කරයි
අසම්මත ලෙස සිතයි... [More]
කවි| වස්සානය

45-Secs

(රත්න ශ්‍රී විජේසිංහ) ඔය දෑල දොඩමලු ය, සුවඳ බැරුවා ඉන්ට
නිල් වතුර තුරුලු කර කෙසේ අතහැර යම් ද?
කෙකටියා පඳුර සුදු මල් පොකුර වඩාගෙන
සොඳුර, නුඹ වාගේ ම හිනැහේය මා එක්ක

කුඹුක් අතු වතුර අතගගා නැමිලා දියට... [More]
කතා-බස්| ඇත්තටම කවුද මේ ප‍්‍රදීප් මැතිව්?

5-Mins

(කසුන් සමරතුංග) ‘මිස්ටර් කරුණාසේනගේ අක්මාව හොඳටම නරක් වෙලා.’

‘ඒ වුණාට මගේ පපුව හොඳයි!’

විහිළුවයි හිනාවයි අන්තිම අසරණ බව මටම දැනුණා. දොස්තරට ගාණක් නෑ. තුණ්ඩුවක්... [More]
ඔත්තු| ගඟේ නොයන තරුණ දේශපාලනයක්- අගෝ. 21

15-Secs

අජිත් පැරකුම් ජයසිංහ විසින් ලියන ලද එළියකන්ද වධකාගාරයේ සත්‍ය සිදුවීම් පසුබිම් කරගත් 1989 කැරැල්ල පිළිබඳ... [More]
කවි| ඉතා කුඩා විශාල වෙනස

2-Secs

(සමර විජේසිංහ) අපට නම්
පහසුකම් ඇත
දුකට බොන
ඛෙහෙත් ඇත

ඛෙහෙත් ටිකක්වත්... [More]
කතා-බස්| ඇමෙරිකානු ව්‍යාපෘතියේ පාපිෂ්ට කාලසටහන! (ජෙනරාල් වෙස්ලි ක්ලාර්ක් සමග)

31-Mins

(අජිත් සී හේරත්) ජෙනරාල් වෙස්ලි ක්ලාර්ක් සමග ඒමි ගුඩ්මාන් විසින් කරන ලද මෙම සම්මුඛ සාකච්ඡාව ලෝක ආධිපත්‍යය සඳහා වන ඇමෙරිකානු ව්‍යාපෘතියේ පාපිෂ්ට... [More]
කවි| මඳ නල

5-Secs

(ආරියවංශ රණවීර) කඳු වලල්ලට හොරෙන්
ආවා ඔබ මා ළගට
මල් පවා බලා සිටියා
ගත් සුසුම
නොහෙලා පහළට
පුදුමව.... [More]
Boondi Dot Lk · බූන්දියේ අපේ වැඩක් · editorial@boondi.lk
Home · Currents · Raha · Sookiri · Kavi · Dosi · Music · Plus · Facebook