Facebook
Twitter
Google+
YouTube
Blog
RSS Feed
රත්තරං ටික
Dubrovsky- දුබ්‍රොව්ස්කියි
බූන්දි, 05:52:41
හඳ බැබලිණි. ජූලි මාසයේ රාත්‍රිය නිසලය. ඉඳහිට සුළං පහරක් හමා ගියේය. වත්ත පුරා කොළ ගැටෙන සැහැල්ලු ශබ්දයක් ඇසිණි.

හමුවීමට නියමිත ස්ථානය වෙත තරුණ සුන්දරිය ළඟා වූයේ සෙවණැල්ලක් මෙනි. එහෙත් වටපිට කිසිවෙකු සිටින බව නොපෙනේ. හිටිහැටියේම ලතා මණ්ඩපයේ පිටුපස සිට දුබ්‍රොව්ස්කියි ඇය ඉදිරියේ පෙනී සිටියේය.

'සිදුවූ සියල්ල මම දන්නවා' යැයි ඔහු කීවේ පහත් මෙන්ම දොම්නස මුසු හඬකිනි. 'ඔබ දුන් පොරොන්දුව මතක් කරන්න!'

'ඔබ මා රැකීමට යෝජනා කරනවාද? ඔබ කෝප නොවන්න. එම යෝජනාව මා බියපත් කරනවා. ඔබ මට ආධාර දෙන්නේ කිනම් ආකාරයටද?' මාෂා ඇසුවාය.

'ඔබ වෛර කරන මිනිසාව ඉවත් කර දැමීමට මට පුළුවනි.'

'දෙවියන්ගේ නාමෙට ඔහුට අත තියන්න එපා ඔබ. ඔබ මට ආදරය කරනවා නම්, ඔහුට අත තැබීමට ඉදිරිපත් නොවන්න. කිසියම් විපතකට වරද කාරිය වීමට මා කැමති නෑ...'

'මම ඔහුට අත තියන්නේ නැහැ. ඔබගේ තීරණය මට ශුද්ධ වූ නියමයකි. ඔහුගේ ජීවිතය නිසා ඔහු ඔබට ණය ගැතියි. මම කිසිමදාක ඔබගේ නාමයෙන් නපුරක් කරන්නේ නෑ. මා කරන අපරාධ වලදී පවා ඔබ පවිත්‍ර විය යුතුයි. එහෙත් ඔබගේ කෲර පියාගෙන් ඔබ ගලවා ගන්නේ කෙසේද?'

'තවම බලාපොරොත්තුවක් තැබිය හැකියි. මගේ කඳුළු වලින් සහ මගේ බලාපොරොත්තු සුන් වූ ගතියෙන් ඔහු ගේ සිත දිනා ගැනීමට මම බලාපොරොත්තු වෙනවා. මගේ තාත්තා මුරණ්ඩු වුණත්, මට බොහෝම ආදරය කරනවා.' ඕ තෙපලාය.

'පුහු බලාපොරොත්තු ඇති නොකරගන්න. තමන්ගේ සිතේ ඇතිවන හැඟීම අනුව නොව, බුද්ධිමත් ගනුදෙනු අනුව තරුණියන් පාවාදෙන විට, ඔවුන් පොදුවේ අඬන්නේ බිය සහ පිළිකුල නිසයි. ඔබෙග පියාත් ඔබේ කඳුළු එලෙස ගණන් ගනීවී. ඔබේ අදහස් වලට විරුද්ධව වුවද ඔබට වාසනාව ලබා දිය යුතු යැයි තීරණය කළොත් වන්නේ මොනවාද? ඒ මහල්ලාට ඔබගේ ඉරණම සදහටම බාර දීම පිණිස බලාත්කාරයෙන් ඔබ ඔහුට පාවා දීමට ඔබේ පියා තීරණය කළොත් මොනවා වේද?'

'එහෙනම්, එහෙනම් කළ යුතු වෙන කිසිවක් නැහැ. මා සොයා එන්න. මා ඔබේ බිරිඳ බවට පත් වෙන්නම්.'

දුබ්‍රොව්ස්කියි ගේ හදවත සැලිණි. ඔහුගේ සුදුමැලි මුහුණ දම් පැහැයට හැරිණි. ඒ මොහොතේදීම එය යළි පියවි පැහැය ලැබීය. හිස පහත දමා ගෙන ඔහු බොහෝ වෙලාවක් නිහඬව සිටියේය.



'තාත්තා ඉදිරියේ දණින් වැටී අනාගතය ගැන ඔහුට දන්වා සිටින්න. ඔබගේ යෞවනත්වය, රෝගි සල්ලාල මහල්ලා අසල ගෙවී යන සැටි විස්තර කරන්න. ඒ ගැන කටුක ඇත්ත පහදා දීමට තීරණය කරන්න. තාත්තා ඔහුගේ තීරණය වෙනස් නොකරන්නේ නම්... ඔබ භයානක ආරක්ෂාවක් පතන බව ඔහුට දන්වා සිටින්න....

ධනය ඔබට විනාඩියකට වුව සැපතක් නොදෙන බව තාත්තාට කියන්න. දුප්පත් කම සනසාලීමට පොහොසත් කමට හැකි වුවද, එය නුපුරුදුකම නිසා ඇතිවන මොහොතක් පමණකි. තාත්තාගෙන් දැඩිලෙස ඉල්ලා හිටින්න. ඔහුගේ කෝපයට හා තර්ජනයට බිය නොවන්න. බලාපොරොත්තුවක සේයාවක් ඇති වන තුරු පසු නොබසින්න. වෙනත් ක්‍රමයක් නැතිනම්....'


මෙතැනදී දුබ්‍රොව්ස්කියි නිහඬ වී දෑතින් මුහුණ වසා ගත්තේ හති ලමිනි. මාෂා ඇඬුවාය....

'මගේ අසරණ අහිංසක දෛවය' යයි ඔහු කීවේ කටුක ලෙස හුස්ම ඉහළට ඇදගෙනය. 'ඔබ උදෙසා මම ජීවිතය පූජා කිරීමට සූදානම්. ඔබගේ රුව ඈත සිට දැකීමත්, ඔබගේ අත ඇල්ලීමත් මට පරම සැපතක්. මගේ නොසන්සුන් හදවතට ඔබ ලංකර ගෙන මට මෙසේ කීමට ඉඩ තිබේ නම්: සුරදූතිය මියයමු! අසරණය මා උතුම් සැපතින් ඈත්විය යුතුය. මුළු මහත් ශක්තිය යොදවා මා එය පරදවා නැගී සිටිය යුතුය... මා ඔබේ දෙපා අසල වැටීමට සහ වටහා ගත නොහැකි මට තරම් නොවන මේ සැපත ලබා දීම නිසා දෙවියන්ට පින්දීමට මම සූදානම්. දැන් මගේ හදවතෙහි ඊර්ෂ්‍යාවට ඉඩ නැති බව දැන දැනම, මා එයට ඊර්ෂ්‍යා කරන්නේ කෙසේද?'

ඔහු ඇගේ තුනුවග සෙමින් වැළඳ ගෙන ඔහුගේ හදවතට ඇය ලංකර ගත්තේය. ඕ විශ්වාසයෙන් යෞවන කොල්ලකරුගේ උරහිසට හිස තැබුවාය. දෙදෙන නිහඬ වූහ.

කාලය ගෙවිණි. 'යාමට වේලාවයි' ඕ තෙපලාය. දුබ්‍රොව්ස්කියි නින්දකින් පසුව අවදි වුනාක් මෙනි. ඔහු ඇගේ අතක් ගෙන ඇඟිල්ලකට මුදුවක් පැලැඳවීය.

'මා සොයා පැමිණීමට ඔබ තීරණය කළොත්, මේ මුද්ද ගෙනවිත් මෙම ඕක් ගසේ බෙනයට දමන්න. එවිට කළයුතු දේ මම දනිමි'යි හේ කීයේය.

දුබ්‍රොව්ස්කියි ඇගේ අතක් සිප ගෙනැ ගස් අතරට වැදී නොපෙනී ගියේය.

[අලෙක්සාන්දර් පුෂ්කින් ගේ 'දුබ්‍රොව්ස්කියි' (1832) ගද්‍ය කෘතියෙනි.]
මේ වියමන ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න-
Tags- Dubrovsky (1832), Дубровский), Alexander Pushkin, Russian Novels, Russian Author, The greatest Russian poet
Plus
ප්‍රතිචාර
අඩවි දත්ත
Facebook Page
Boondi Google+
Boondi RSS
තවත් රත්තරං ටික
මෙන්න බත් කූරෙක්!
පළතුරු සහ චාරිත්‍රය
ඇඬෙන තරමට ජීවත් ව මැරෙමු!
මතක පෙට්ටි සහ ගින්දර
මිත්‍රත්වයේ ගිනිසිළුව
BoondiLets
පාවුලෝ කොයියෝ ලියයි.
ආදරේ කරන ඕනෑම කෙනෙක්, තමා එකිනෙකා හා නොමැති විට පවා එකිනෙකා තුල ජීවත්වෙනවා. සිරුරු දෙකක් හමුවුනාම ඒක හරියටම කුසලානයක් උතුරා යෑමක්. ඔවුනට පැය ගණක්, සමහරවිට... [More]
What's New | අලුතෙන්ම
Cine| අසන්ධිමිත්තා- වෘත්තයෙන් ආපස්සට

3-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) සාහිත්‍යය හෝ සිනමාපට තවදුරටත් සාම්ප්‍රදායික ආකෘතියම නොපතයි. රසවිඳින්නන්ව සාමාන්‍ය කතාවකින් නළවාදැමීමට නොහැකිය. තවදුරටත් ඔවුහුද හුරුපුරුදු නිර්මාණ ස්වභාවයම නොපතති. නිර්මාණකරුවකු... [More]
Cine| රාමු තුළ යළි රාමු වුණු "දැකල පුරුදු කෙනෙක්"

6-Mins

(විකුම් ජිතේන්ද්‍ර) මේ යුගය ඡායාරූප හා කැමරා යුගයක් වන අතර වෘත්තීය හෝ අර්ධවෘත්තීය කැමරා භාවිත කරන ආධුනිකයා පවා අධි සුන්දරත්වයෙන් යුතු ඡායාරූප... [More]
අදහස්| To Sir, With Love!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) To Sir With Love යනු මීට වසර 28 කට පමණ ඉහතදී කළු සුදු ටෙලිවිෂන් තිරයකින් මා බැලු චිත්‍රපටයකි. එය එතෙක්... [More]
වෙසෙස්| මැදියම් රැයේ වාහනවලට අතවනන සුදු හැඳි ගැහැනිය

5-Mins

(තිලක් සේනාසිංහ ) අද මෙන් මහජනයා හෝ රථවාහන බහුල නොවූ මීට දශක හය හතකට පෙර ඇතැම් දිනවල මැදියම් රැය ආසන්නයේ දී කොළඹ බොරැල්ලේ... [More]
ඔත්තු| හෙල්මලී ගුණතිලකගෙන් 'සහස් පියවර'

5-Secs

හෙල්මලී ගුණතිලක විසින් රචිත පළමු කෙටිකතා එකතුව වන 'සහස් පියවර' කෘතිය මුද්‍රණද්වාරයෙන් එළි දක්වා තිබේ.... [More]
පොත්| ඉණෙන් හැලෙන කලිසමක් රදවා ගන්න තතනමින්...

2-Mins

(රෝහණ පොතුලියැද්ද) පුද්ගල නාමයක්, වාසගමක් දුටු කල්හි ඔහුගේ ජාතිය/ ආගම/ කුලය/ ලිංගය/ ග්‍රාමීය, නාගරිකබව සිතියම් ගත කිරීම සාමාන්‍ය පුරුද්දක්. නමුත් "ඩොමිනික් චන්ද්‍රසාලි"... [More]
කෙටියෙන්| මොන එල්ලුං ගස් ද?

10-Secs

(සුරත්) කුඩුකාරයෝ ටික විජහට එල්ලාලා
බේරා ගනිමු රට ඒකයි හදිස්සිය
මෙත්පල් මැතිඳු මුර ගානා හැටි දැකලා
ගිරවා මගේ දුන්නා එල ටෝක් එකක්

"එල්ලිය යුතු එවුන් දා ගෙන රෙදි අස්සේ... [More]
පොත්| උමතු වාට්ටුවට අප්පචිචී ඇවිත්!

6-Mins

(කේ.ඩී. දර්ශන) 'උඹට එහෙම යන්න බැහැ උඹ ඉන්න ඕනෙ මම ළඟ. මගේ හෙවණැල්ලෙන් මිදෙන්න උඹට බැහැ.'
(-41 පිට)

'මම ගල් ගැහී අප්පච්චී දෙස බලාගෙන... [More]
රත්තරං ටික| මෙන්න බත් කූරෙක්!

28-Secs

මත්සුවා බැෂෝ යනු කෘතහස්ත ජපන් කවියෙකි. බැෂෝගෙ කවිකාර කම දැක දිනක් ඔහුගේ ශිෂ්‍යයෙකු ද කවියක්... [More]
කවි| ජානූ! පේ‍්‍රමයෙන් විතැන් විය හැකි දැයි මට කියන්න

24-Secs

(තුෂාරි ප්‍රියංගිකා) එකින් එක මතක අහුලමි
මංජුසාවකි හදවත මතක අහුරමි
සීත හිමයේ මිදුණු හිමකැටිති යට
ඔබට කවි ලියා සඟවමි
ජානූ!
පසුපස සෙවණැල්ල සේ ඇදෙමි... [More]
පොත්| සෞන්දර්යය වෙනුවට කටු අතු- අපේ යුගයේ උරුමය!

13-Mins

(චූලානන්ද සමරනායක) කිවිඳියකගෙ කාව්‍ය ග‍්‍රන්ථයක් එළිදක්වන මොහොතක ඇගේ කවියට ප‍්‍රවේශ වෙන්න වඩාම සුදුසු මාවත මොකක්ද? මේක ටිකක් විසඳගන්න අමාරු ප‍්‍රශ්ණයක්. මොකද අද... [More]
ඔත්තු| 'නො පවතිනු වස් ප්‍රේමය ව පවතිමි' සහ 'පියා නො හැඹූ පියාපත්'- දෙසැ. 01

11-Secs

මාලතී කල්පනා ඇම්බ්‍රෝස්ගේ 'නො පවතිනු වස් ප්‍රේමය ව පවතිමි' සහ 'පියා නො හැඹූ පියාපත්' කාව්‍ය... [More]
වෙසෙස්| වාලම්පුරි- වාසනාව, විහිළුව සහ මිත්‍යාව

1-Mins

(තාරක වරාපිටිය) ලංකාවේ ඉහළ "අලෙවි වටිනාකමක්" ඇති, ‘අනුහස් ඇති’ ගුප්ත වස්තුවකි වාලම්පුරිය. මෙම ‘වටිනාකම’ තීරණය වන්නේ එහි ඇති ද්‍රව්‍යමය වටිනාකම හෝ වෙනත්... [More]
පොත්| "මතක වන්නිය" හෙවත් උතුරේ ශේෂ පත්‍රය

3-Mins

(සුරෝෂන ඉරංග) කලා කෘතියකින් භාවමය කම්පනයක් ඇතිකළ හැකි නම් එයට කිසියම් සමාජ බලපෑමක් සිදුකළ හැකිය. එසේ කම්පනයත්, පශ්චාත්තාපයත් ජනිත කළ, දමිළ බසින්... [More]
අදහස්| විද්‍යාවේ සියවසක පිම්ම!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) පසුගිය සියවසේ මිනිස් ශිෂ්ඨාචාරය මුහුණපෑ ප්‍රධාන මාරක අභියෝග තුන වුයේ වසංගත, සාගත හා සංග්‍රාමයන්ය. ඒ සියවස තුල එසේ ඉන් මියැදුන... [More]
කරන්ට්ස්| "අඟ"

19-Secs

(උපුල් සේනාධීරිගේ) අංඟ පුලාවකට නැති මිනිස්සු
තම හිස අත ගෑහ
අඟක්... ඔව් අඟක්
රයිනෝසිරසක හැඩගත් අඟක්
මොළයක් නැති සිරසක්
තෙතක් නැති හදවතක්... [More]
වෙසෙස්| ඇනා කැරනිනා සහ ඇනා ස්ටෙපානොව්නා

7-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) ලියෝ තෝල්ස්තෝයි විරචිත ඇනා කැරනිනා නවකතාවේ ප්‍රධාන කථා නායිකාව වන ඇනා අර්කෙඩියෙව්නා කැරනිනා නමැති චරිතය ගොඩනැංවීම සඳහා තෝල්ස්තොයිට කාන්තාවන් කිහිප... [More]
පරිවර්තන| යෑම සහ ඒම අතර

20-Secs

(ඔක්තාවියෝ පාස් | නිලූක කදුරුගමුව) තම විනිවිද පෙනෙනබව සමඟ
ආලයෙන් බැඳුණු දහවල
අවිනිශ්චිතව ටැග්ගැහෙයි
යෑම සහ නැවතීම අතරමැද.
මුළු ලෝකයම නිසලව නැලැවෙන
මුහුදු බොක්කකිය දැන් වටකුරු පස්වරුව.... [More]
Boondi Dot Lk · බූන්දියේ අපේ වැඩක් · editorial@boondi.lk
Home · Currents · Raha · Sookiri · Kavi · Dosi · Music · Plus · Facebook