Facebook
Twitter
Google+
YouTube
Blog
RSS Feed
අදහස් බූන්දි
"හිම කැටයක් වගේ ඔබ ඇවිත්... දිය වෙලා යනවා නම්..." ලිපියට ප්‍රතිචාරයක්
කසුන් පතිරණගේ [Miles of a Dream | හිම කැටයක් වගේ ඔබ ඇවිත්... දිය වෙලා යනවා නම්...] ලිපියට ප්‍රතිචාරයකි.
බූන්දි, 21:29:49
Film එක නොබලපු මට කසුන් පතිරණ කියන දියුණු ඇඩ්වටයිසින්කරුවා උදයගේ Film එක ගැන කරලා තිබුණ විචාරය ඉතාමත් පෞද්ගලික තත්වයක ඉඳලා අරගෙන ආපු එකක් උනාට ඒකේ තිබුණා ඉතාමත් වැදගත් ප්‍රශ්නයක්. ඒ නිසාම උදයගේ film එක ගැන දල අදහසක් ගන්න තරමට මම ඉක්මන්වෙන එක තරමක් පසු බස්සලා මම පටන් ගන්නම් මේ විචාරය ගැන මට තියෙන අදහස ගැන. ඔහු මතු කරන කාරණය තමයි film එකේ වැඩ කරපු අයට විතරක් පෙන්නන්න හිතාගෙන සංවිධානය කරපු තිරගත කිරීම ගැන ප්‍රසිද්ධියේ විචාරයක් ලිවීම උදයගෙ යාලුවෙක් විදියටවත් සදාචාරාත්මක ද කියන එක. ඒක තවදුරටත් කසුන්ගෙ වචන වලින්ම උපුටනව නම් මෙහෙමයි.

"උඔ film එක කරලා ඒක එලියට දාන්න හිතන තැනදිම ඒක උඔයි මමයි බොරැල්ල EAP එකේ කතා කරන ක්ෂුද්‍ර තලයෙන් එහා ගිහිල්ලා සාර්ව තලයකට එනවා. එතකොට උඔගෙ සාර්ව ප්‍රකාශනය ගැන මම ක්ෂුද්‍ර තලයෙන් ප්‍රතිචාර දක්වලා තේරුමක් නෑ. අනික මචං මට film එකක් කරගන්න බැරි ඇරියස් එක මමත් කොහොමහරි පිට කරන්න ඕනනෙ."
-කසුන් පතිරණ

මෙව්ව අනවශ්‍ය කතා විදියට තිබුනට මේ film එක ගැන ලියපු ලියැවිල්ල මතු කරන ප්‍රධාන තර්කයක් වෙන්නෙ ඒක සදාචාරත්මකව නිවැරදි ද යන්නයි. මේකට කසුන් දෙන පිලිතුර තමයි "ක්ෂුද්‍ර තලය" හා "සාර්ව තලය" පිලිබඳ ව්‍යුහාත්මක වටහා ගැනීම. ඇත්තටම කසුන් කියන කාරණාව හරි. "සදාචාරය රීති" කියන එව්ව ඕනෙම කෙනෙකුට කඩන්න පුලුවන් නිසාම ඒවා විග්‍රහ කරන්න සදාචාර විද්‍යාවන් එක්ක පොර බදලා වැඩක් නෑ.

නමුත් කසුන් මේ "ක්ෂුද්‍ර තලය" හා "සාර්ව තලය" පිලිබඳ අදහස උපයෝගි කරගෙන ගොඩනගන තර්කය ඇතුලෙම තියෙනවා එයාම ඒකට බිලිවෙන තැන්. මං හිතන්නෙ කසුන් ඒක ගැන නොදැනම නෙවෙයි ඒක ගොඩනගන්නෙ. මං හිතන්නෙ එයාට ඒක වඩාත් තහවුරු වේවි මේ විදියට කිව්වම.



සිනමා ශ්‍රමය කියන එක පදනමේ තියාගෙන හිතන්න ගියොත් ක්ෂේත්‍රය පවත්වාගෙන යාමේ මූලික අරමුණ පෙරදැරිකරගෙන එහි කිසියම් සදාචාර ආකෘතින් පද්ධතියක් නියම කරලා තියෙනවා. මේවා ගොඩක් වෙලාවට කිසියම් ප්‍රමාණයක ආධිපත්‍යධාරී නියම කිරීම් ටිකක්. සිනමා කර්මාන්තයට පිවිසෙන ආධුනිකයෙක්ගෙ මානසිකත්වය සමීපව නිරීක්ෂණය කරන්න ගියොත් අපට එයාගේ ඔලුව ගැටෙන තැන් වල තියෙන කඩ ඉම් වලින් මේ ගැන අවබෝධයක් ගන්න පුලුවන්. සමහර වෙලාවට එයාට ප්‍රවීණයන් අතින් rag වෙන්නත් වෙන්නෙ මේ මම කියන්න හදන ව්‍යුහ වලදි තමයි. ඒ වගෙම ආධුනිකයොන්ට radical වෙන්න පුලුවන් ද්‍රව්‍යමය පදනමත් වැටෙන්නෙ මෙතනදි. ඉතිං මේ විදියට කරක් ගහන ආධුනිකයාගේ ලෝකය ටිකෙන් ටික පිරිලා පරිපූර්ණ වුනාම ඔහු කර්මාන්තයේ තමන්ට හිමි ශ්‍රේණියේ ප්‍රවීණයෙක් වෙනවා. ඒ වගේම මේ අධුනිකයාගෙ තැනින් තවත් වැදගත් ප්‍රතිනිෂ්පාදනයක් වෙනවා. ඒක තමයි කසුන්ගේ ඇරියස් එක. යම් ප්‍රමාණයක කැරලිකාර ශ්‍රමයක් වෙන්නෙ ඔන්න ඔය තැන. හැබැයි ඔය ශ්‍රමයත් පස්සෙ කාලෙක මේ සිනමාව නැමැති පරිධියේම පිහිටුවන්න පුලුවන් තැනක් බවට පත් වෙනවා. ඔන්න ඔය පිහිටු වීම මත තමයි කසුන් පතිරණ ලංකාවේ ඇඩ්වටයිසින් ක්ෂේත්‍රයෙ ලාබාලතම A/V Manger කෙනෙක් වෙන්නෙ.

මේ අනුව කසුන් කතා කරන ක්ෂුද්‍ර තලයෙ සහ සාර්ව තලයේ තර්කය මේ අනුවම ඔහුගේම තර්කයට විරුද්ධව පෙල ගැහෙන මොහොතක් මේක කියවන අපට අනුව නිරික්ෂණය වෙනවා. ඒක මම සිනමා ශ්‍රමයේ සදාචාර තර්කණය අපේ (ඩිලන්ක) ඩිංගා ගේන ප්‍රශ්නයෙන්ම ස්ථානගත කරන්න උත්සාහ කරන්නම්. මේ ලඟ දි දවසක අපි EAP bar territory එකට සාම්‍යයක් වන තරමේ සමීප හමුවක් ගල්කිස්ස මුහුදු වෙරලෙදි සිදු වෙනවා. ඒ වගේම ඒ එකතුවට හොඳ නිමිත්තක් විදියට කසුන්ගේ ලිපියත් හොඳින් ගැලපී තිබුණා. තවත් ක්ෂුද්‍ර තලයෙ සාකච්ඡාවකට වඩා යමක් එතැන ඉතිරි නොවනවායැයි කියන සුපුරුදු අදහසේ බොන්න පටන් ගත්තු මට ටිකකින් අහුවෙනවා මේ බීම කිසිසේත්ම ක්ෂුද්‍ර තලයෙ සාකච්ඡාවක් නොවෙන බව. ඇත්තටම මේ අහුවීම කියන කාරණාවට ද්‍රව්‍යමය පදනම දැමුනේ කසුන්ගෙම ලියැවිල්ල කියෙව්වායින් පස්සෙයි. ඉතිං ඒ නිසා එතැනදි සිදුවුණ යම් යම් ක්ෂුද්‍ර තලයේ කාරණා අතුරින් ප්‍රධානම subject එකක් උනේ උදය සහ උදයගේ සිනමා භාවිතාව. ඒක ගැන විවේචනයක් අඩු වැඩි වශයෙන් හැමොටම තිබුණත් මට මතු කරන්න අවශ්‍ය කාරණය වෙන්නෙ මෙන්න මේකයි.

"අපි එදින සිදුකළ සාකච්ඡාව ගැන සදාචාරාත්මක එකඟතාවයකට ආවොත් මේ මේසයෙන් එහාට කිසිදූ සාකච්ඡාවක් යන්නෙ නැහැයි" කියන පොරොන්දුව ඇත්තටම මේ ලිපිය ලියද්දිත් අහෝසි වෙලා ඉවරයි. පැහැදිලිවම කිව්වොත් එදින සාකච්ඡාව දැන් තියෙන්නෙ සාර්ව තලයේ. එතකොට අපිට පුලුවන් හෙමින් හෙමින් අපිට උදයගේ film එක ගැන තියෙන අදහස ලිඛිතව සාර්ව තලයට ගේන්න. එතනදි උදයගෙ ප්‍රශ්නය වගෙම අරවින්ද පෙරේරා ගොනු කරන්න හදපු ප්‍රශ්නයත් ඉතාමත්ම තීරණාත්මක තැන්. කසුන්ගෙ ලියැවිල්ල ගැන ප්‍රශ්න කරපු ඩිලන්ක (ඩිංගා)ගෙ ප්‍රශ්නයත් අනිවාර්ය ලෙසම කසුන් විසින් සාර්ව තලයෙදිම ඉතාමත් විධිමත් ලෙස ගොඩ නැගිය යුතු පිළිතුරු වෙනවා.. ඒ නිසා මම ඩිංගාගෙ ප්‍රශ්නය පමණක් මේ විදියට කසුන්ට මතක් කරන්නම්.

"කස්සා... උඹ ඔය කරපු වැඩේ වැරදියි."

මේ විදියට ගත්තහම කසුන්ගෙ ලියැවිල්ල පිහිටුවන්න පුලුවන් සන්දර්භයේ ඝන ටික අහුවෙනවා. film එක release වෙන්න කලින් විචාරයක් ලිව්වම ඇති වෙන යහපත් හෝ අයහපත් තත්වයන්ට වඩා මෙතැනදි වැදගත් වෙන්නෙ ලක්මාල්, අරවින්ද අතර ගිහිපු සාකච්චාව තව දුරටත් ක්ෂුද්‍ර තලයේ ද කියන ප්‍රශ්නය. කසුන්ම තම ලිපිය ගැන අවංක අදහස් පල කිරිමක් ද එතැන සිද්ධ වුන එකත් මේ අනුව සාර්ව තලයෙදි මතු කල යුතුයි.


උදය ධර්මවර්ධන

ඒ නිසා මම මගේ අවසාන ප්‍රකාශය කරන්නම්. ඒක මෙහෙමයි...

කසුන්ගෙ ලියැවිල්ල නිසා අපට ෆිල්ම් එක ගැන වෙනත් ව්‍යුහාත්මක වටහා ගැනීමක් ලැබෙනවා. ඒකට හේතුව වෙන්නෙ ෆිල්ම් එක බිහිවීම පිටුපස තියෙන එක්තරා ශ්‍රමයක අයිතිකරුවෙක් එහිම විවේචකයා වීම. ඒවගේම ඔහුගේ මිතුරෙකු ද වීම යි. තවද මේ නිසා සිනමා විචාරය සඳහා අලුත් කතිකාවක් ද බිහි වෙනවා. එනම් ක්ෂේත්‍රයේ කට කතා ලෙස තිබෙන්නට නියමිත ව තිබූ කතන්දර වලට සාර්ව තලයෙ සංවාදයක් හිමිවීමයි. එමෙන්ම මෙහි සියදිවි හානි කරගැනීම වන්නෙ මේ අගුලු හැරීමේ මුල් තර්ක පද්ධතියෙ හිමිකරුවා විම කසුන් පතිරණ විසින් ගනු ලබන අතර එම හිමිකරුවාම එකී තර්කයට නිරාවරණය වීමයි. ඒ නිසායි අවධාරණයෙන් පවසන්නෙ..

"කසුන් කෙදිනක හෝ film එකක් කිරිමේ හීනය දක්වා ඇදී යන මාවත දෙස අප වැනි මිතුරන් ඇසි පිය නොගසා බලා සිටින බවයි."

මෙයට ඔබගෙ ඉපැරණි මිතුරා සහ ඔබේ කෙටි චිත්‍රපට ඉතිහාසයේ "සහය අධ්‍යක්ෂක",
-ශ්‍රීනාත් චතුරංග
මේ වියමන ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න-
Tags- Miles of a Dream (2013) by Udaya Dharmawardhana, Written by Chinthana Dharmadasa, Lakshantha Abenayake, Pauline Delpech, Indrachapa Liyanage
Plus
ප්‍රතිචාර
අඩවි දත්ත
Facebook Page
Boondi Google+
Boondi RSS
ශ්‍රීනාත් චතුරංගගෙන් තවත් වියමන්
අදහස්
සිනමා ශිෂ්‍යයා සහ සිනමා අපචාර
තවත් අදහස් බූන්දි
ආදරණීය රෝහණට හෙවත් ඉස්සර රෝහණට
නයනහාරී නිමේෂ
මල්තුහින නොවේ මේ යාපනේ - இவைகள் யாழின் பனித்துளிகள் அல்ல
ඔටුවන් එක්ක නිදිවදින "බල්ලොත් එක්ක" බෑ.....!
රණසිංහ සර් (රෙජී රණසිංහ) පිළිබඳ මගේ මතකය
බූන්දි නව ඊමේල් ලිපිනය- editorial@boondi.lk
BoondiLets
අන්ද්රේ තර්කොව්ස්කි කියයි.
අධ්‍යක්ෂකවරයාගේ කර්තව්‍යය වන්නේ ජීවිතය ප්‍රතිනිර්මාණය කිරීමයි. එහි චලනයන්, ප්‍රතිෂේදයන්, ගතිකයන්, සංඝට්ටනයන් ප්‍රතිනිර්මාණය කිරීමයි. ඔහුගේ යුතුකම වන්නේ ඔහු අනුදක්නා සත්‍යයේ ලේශ මාත්‍රයක් වුව; එකී සත්‍යය කිසිවෙකු... [More]
What's New | අලුතෙන්ම
අදහස්| ගල්කිස්සේ ප්‍රහාරය: අන්තවාදයේ නරුම මුහුණුවරයි!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) මේ මොහොත වනතාක් බුරුමයේ හෙවත් මියන්මාරයේ ඇතිවී තිබෙන අර්බුදය යනු සිරියාවේ, ඉරාකයේ හෝ ලිබියාවේ ඇතිවුණු/ ඇතිකළ අරාජිකත්වය තුලින් මතුවූ මුස්ලිම්... [More]
වෙසෙස්| සංචාරක ව්‍යාපාරය, අධිපාරිභෝජනය සහ ශ්‍රී ලංකාව

3-Mins

(සංඛ කිරිඳිවැල) සංචාරක කර්මාන්තය ලෝකයේ ප්‍රමුඛතම කර්මාන්තයක් වන අතරම සීඝ්‍රතාවයකින් වර්ධනය වෙමින් පවතී. එය ඊටත් වඩා සැලකිය යුතු වේගයකින් ලංකාවේ වර්ධනය වෙමින්... [More]
BoondiLets| ෆෙඩ්රික් නීට්ෂේ කියයි.
(සඳකාන්ත) රකුසන් හා යුද වදින්නන්, එ් කාර්යය නිසාම රකුසන් බවට පත් නොවීමට වග බලාගත යුතුය. අැති පමණ කල් අාගාධයක් පතුලට නෙත් යොමා සිටියොත් අාගාධය ද පෙරළා... [More]
අදහස්| [සරදගේ ලියුං හැකින්ස්]- මැතිවරණ කොමසාරිස්ට ජේ.ආර්.ගෙන් ලියුමක්!

2-Mins

අපේ මැතිවරණ කොමිසමේ සභාපති මහින්ද දේශප්‍රිය මගේ හොඳ යාළුවෙක්. නිතර මට කෝල් කරනවා. ‘මැතිවරණත් තියන්නේ නැති එකේ හරි කම්මැලියි බං...... [More]
කතන්දර| "වීර යට්ටෝගේ සහ තෙයූන්ගේ කතන්දරය"- රුසියානු ළමා කතන්දරය [වීඩියෝව]

18-Secs

පොඩිත්තන්ට රුසියාවෙන් කතන්දරයක්- නෙන්ත් ජනකතාවක් ඇසුරින් ජාන්නා විටෙන්සොන් විසින් ලියන ලද, ලියනීඩ් ආරිස්තොව් විසින් සිත්තම් කරන ලද, "වීර යට්ටෝගේ සහ... [More]
කරන්ට්ස්| අපේ හුස්ම බිංදුව තියෙන්නෙම උඹ ළඟයි දුවේ!

40-Secs

(තුෂාරි ප්‍රියංගිකා) බඩගින්න නිසා වමනය කළ පාසල් දැරිය ගැබිණියකැයි චෝදනා කොට විදුහල්පතිනිය විසින් ඇය පාසලින් අස් කරයි.
-පුවතක්


කුළියක් කරන් රෑ දාවල පිරිමහලා
දවසට වරක් විතරම විටෙකදි කාලා
දරුවට උගන්නන්නම වීරිය යොදලා... [More]
කවි| මාතෘ වාට්ටුව ඉදිරිපිට මල් පිපුණු සල් ගස

30-Secs

(පද්මිණි ශ්‍රියාලතා ) මායා මව් බිහිකරන විට ලොවට බුදු පුතෙක්
අතු නමා පාත් කර සැනසුවේ සල් ගහක්
මල් නෙළන්නට කියා එක වසරෙ ‍පෙළ පොතක්
කාලයක් දරුවනට පෙන්නුවෙත් සල් ගහක්

මේ මෙතන තිඹිරිගෙයි ඉදිරිපිට රෝහලේ... [More]
අදහස්| ගබ්සාව සහ දෙවියන් වහන්සේගේ සැලැස්ම!

3-Mins

(තාරක වරාපිටිය) "දරුවෙක් උපදිනවා කියල කියන්නේ, දෙවියන් වහන්සේගේ සැලැස්මෙනුයි ජීවිතය උදා වෙන්නේ. එක දරුවෙක්වත් දේව සැලැස්මෙන් පිට ඉපදෙන්නේ නැහැ." යෝජිත ගබ්සා නීති... [More]
ගී කිය(ව)මු| සඳ, හොරෙන්- හොරෙන්- හොරෙන්- බලමු!

4-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) ප්‍රේමයට රාත්‍රිය මහෝපකාරීවන්නේ යම් සේ ද ශෘංගාරෝද්දීපනයට සඳ සතු කාර්යභාර්ය ද එසේ ම වේ. ළමා ලපටියන් සඳ දකිනුයේ සිය කුටුම්බ... [More]
කතන්දර| සරසවි ශිෂ්‍යයාගේ මරණය

6-Mins

(සහන් කසීර වික්‍රමසිංහ) ප්‍රවෘත්ති සංස්කාරක තුමනි,
සති දෙකකට උඩදි ගෙලවැල ලාගෙන සියදිවි නසාගත් 'කසුන් හේරත්' නම් සරසවි ශිෂ්‍යයාගේ (ශිෂ්‍ය සංගම් නායකයෙක් ලෙස ද... [More]
කවි| ප්‍රේමයක් ඇති වුණේ නෑ!

45-Secs

(භාතිෂ අකලංක සිල්වා) එක ගමේ, ළඟ ගෙවල්,
එක වයස, ඒ වුනත්
කළු කෙල්ලෙ නුඹේ ගැන
කිසිදාක මගෙ හිතේ
ප්‍රේමයක් ඇති වුණේ නෑ!... [More]
කතන්දර| "එඩිසන්ගෙ අම්මා"- ළමා කතන්දරය [වීඩියෝව]

12-Secs

තෝමස් අල්වා එඩිසන් කියන මහා විද්‍යාඥයා ගැන චූටි ටීචර් කියන අපූරු කතාවක්-

Voiced by- Masha Suwani and Nayomi Gunasiri
Script and Animated... [More]
අදහස්| විභාගය ගොඩ යාමට ඥාන පූජාව!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) ස්ථානය- වේයන්ගොඩ, පත්තලගෙදර බෝධිමංගලාරාමය විහාරස්ථානය
නිමිත්ත- ශිෂ්‍යත්ව විභාගය වෙනුවෙන් පෙනී සිටින සිසු-සිසුවියන් හට උසස් ප්‍රතිඵල ලබා ගැනීම උදෙසා පවත්වනු ලබන විශේෂ... [More]
අදහස්| [සරදගේ ලියුං හැකින්ස්]- සිරිසේන මහත්තයාට ලියා ඔප්පු කරන වග නම්...,

2-Mins

සෑර්,

සෑර් කැකිරාව පැත්තේ ඇවිල්ල කුඹුරු ටිකක් එහෙම හාලා දීලා, මදිවට වගා සංග්‍රාමයක් එහෙමත් පටන් ගන්නව කියල ආරංචියක් ආව. ආසාවේ උහුලගන්ඩ... [More]
කවි| පටාචාරා

1-Mins

(ප්‍රියලාල් කොග්ගලගේ) සැවැත් නුවරත් නොවෙයි, සිටු කුලේකත් නොවෙයි පටාචාරා ඉපදුණේ
බුදුන් වැඩියත් රජුන් නොවඩින ඈත දුර මහියංගණේ
ඈ කැටුව ආ දාසයා වෙමි ඉපිද ඈ පිළිබඳ සෙනේ
අතු පැහීමයි ගෙඩි කැඩීමයි දත් එකම ශිල්පය වුණේ

පුතෙකු වැදුවා, දුවක වැදුවා මමත් පොඩි අතුපැලක් හැදුවා... [More]
රංග| දෙවියන් බුදුන් මැරී බොහෝ කල්ය! -"මායා බන්ධන"- විචාරාත්මක විමර්ශනයක්

10-Mins

(ප‍්‍රනීත් චානක මුරමුදලිගේ) වත්මන

පරමාදර්ශී කලාවන්ට කණකොකා හඬන 2017 වැනි යුගයක, තරුණ නාට්‍යකරුවන්ට සෙත්ශාන්තියක් මෙන් වූ ජාතික තරුණ සේවා සභා නාට්‍ය තරඟාවලිය මෙවරත් යම්... [More]
පරිවර්තන| අඳුරු ගොම්මනක කතාව

16-Secs

(ෆතීක් අබූබකර් | මාලතී කල්පනා ඇම්බ්‍රෝස්) මැටි බඳුන
පිරී යයි
මා හෙවත්
පිරියම් නො කළ
වදනින් ...
සිත්තම් කරමි... [More]
කවි| නෙළුමෙහි කුහුඹු මිනිසාට

24-Secs

(දුලන්ජන් විතාරම) වළාකුළු සිඹී ඉහළට නැගුනාම
බලා නෙත් අහස මුදුනේ රැඳුනාම
රවා බලන ඉර තරහින් බැලුවාම
නිවා විඩා දුරලා නුඹ ගනු කෝම

පියාඹන කාක පෙරහැර නිරන්තරේ... [More]
Boondi Dot Lk · බූන්දියේ අපේ වැඩක් · editorial@boondi.lk
Home · Currents · Raha · Sookiri · Kavi · Dosi · Music · Plus · Facebook