Facebook
Twitter
Google+
YouTube
Blog
RSS Feed
අදහස් බූන්දි
අලුත්ගමින් නැගෙන ආගම්වාදී ජාතිවාදී උමතුවේ ගිනිදළු....!
බූන්දි, 01:59:33
"නටන්න එන්න එපා.. නැටුවොත් දෙවෙනි පියවර බේරුවල, අලුත්ගම යනාදී වශයෙන් මේ තියෙන කඩ සාප්පුවලට අබ සරණයි!" (ජනතාවගෙන් ප්‍රීති ඝෝෂා)
-ගලගොඩඅත්තේ ඥාණසාර හිමි, 2014 ජුනි 15 දින අලුත්ගම බොදු බල සේනා රැළිය අමතමින්

පසුගිය දින කිහිපය තුළ යුධ පිටියක් වූ අලුත්ගමට දැන් යළි දැනුම් දෙන තුරු ඇඳිරි නීතිය පනවා තිබේ. ගැටුම්වලට හේතුව ලෙස විවිධ කාරණා ගෙන හැර පෙන්වන අතර බෞද්ධ භික්ෂුවකට පහර දුන්නේය යන සිද්ධිය ද සිංහල දරුවෙකුට මුස්ලිම් කඩයක් තුළ සිදුවී යයි කියන අපචාර සිදධියක් ද ඉන් ප්‍රධාන තැන් ගනියි. ඉන් අනතුරුව බොදු බල සේනාව අලුත්ගමට පිවිසි අතර බොබසේ විසින් කරන ලද ලේ උණු කරන ජාතික ආමන්ත්‍රණයෙන් ඔද වැඩී ආපසු යමින් සිටි සිංහලයින්ට මුස්ලිම් ජාතිකයින් විසින් පහර දුන් අතර ඊට පිළිතුරු ලෙස මුස්ලිම් ජාතිකයින්ට අයත් කඩ ගිනි තැබිණි. මේ වන විට අලුත්ගම ජන ජීවිතය සම්පූර්ණයෙන්ම අඩාල වී ඇති අතර මුස්ලිම් සිංහල සියලු දෙනා පසුවන්නේ බියෙනි.

මේ වන විට මෙම උණුසුම මතුගම වැනි ප්‍රදේශ දක්වා ද පැතිරී ඇති අතර මතුගම ද මුස්ලිම් කඩ සප්පුවලට ගිනි තබා ඇත. එමෙන්ම කට වචනයෙන් සහ විවිධ ආරංචිවලින් තොරතුරු දැනගන්නා ජාති මාමක පිරිස් මතුගම තරම් ඈත සිට මෙන්ම අවට ගම්වලින් ද විවිධ වාහනවල නැගී අවුත් අලුත්ගම මුස්ලිම් කඩවලට ගිනි තබා තිබුණි. ඔවුන් ගණනින් දහස් ගණනක් වූ අතර මේ වන විටත් කිසිවෙකුත් සාමකාමී එළඹුමකට පිවිස නැත. අද වන විට දෙහිවල වෙළඳ සැලකට ගිනි තබා ඇති අතර ගැටුම්වලින් සිදු වූ මරණ පිළිබඳ සංඛ්‍යා ලේඛණ ද මේවන විට නිකුත් වෙමින් පවතියි. මේ ව්‍යසනයේ ව්‍යාප්තිය සහ එහා ප්‍රතිඵලය සිතා ගැනීමටත් අසීරු බියකරු එකක් පමණක් බව ජාතිවාදයේ බොහෝ සිදුවීම් අත් දැක ඇති අපි කවුරුත් දනිමු.



ඊයේ රාත්‍රී 9 ට පමණ අපගේ හිතවතෙකු, ආරක්ෂිතව පසුවන්නේදැයි විමසීමට අලුත්ගම වසන සිය ඥාති සහෝදරියකට කතා කළ විට ඇය සහ දරුවන් ඇතුළු නිවැසියන් සිට ඇත්තේ නිවස ඉදිරිපිට පාරේ ය. නිවස තුළට වී නිදා ගැනීමට හැකියාවක් නැත්තේ මුස්ලිම් පිරිසක් පැමිණ නිදා සිටින විට ගිනි තබාවිදැ යි යන බියෙනි. උදේ හවා කතා බහ කළ අසල්වැසි මුස්ලිම් කිහිපයකට අයත් නිවෙස් මඳක් එහායින් ගිනි ගෙන දැවෙයි. අහල පහල සියලු සිංහල පවුල්වල පිරිමින් ඇඳිරි නීතිය නොතකා ප්‍රධාන පාර අසල රැස්ව සිටින්නේ සිය නිවෙස්වලට ප්‍රහාරයක් එල්ල කරනට පිරිසක් පැමිණියහොත් එය වලක්වන අටියෙනි. ඇඳිරි නීතිය කඩ කරන බැවින් පොලිසිය හා එම පිරිස අතර බහින්බස් වීමකි. හෙට වාර විභාගයට පෙනී සිටිය යුතු එකොලොස් හැවිරිදි දියණිය බියේ ගැහෙමින් අම්මා ගේ අතක එල්ලී පාරේ නිදි මරයි.

එම සිංහල බෞද්ධ සහෝදරිය මෙන්ම ගමේ සිංහල මුස්ලිම් කාගෙත් ලෙඩට අත්බේත් කළ ඇගේ අසල්වැසි ෆර්සානා ද ජීවිතයට ඇති බිය නිසාවෙන් අසල ඇති පල්ලියක ආරක්ෂාව පතා ගොසිනි. අලුත්ගම නගරය හරහා ගමන් ගත් වාහන, බස් රථ සහ දුම්රියන් අලුත්ගම දී සහ බේරුවල දී නතර කරමින් මුස්ලිම් මිනිසුන් එළියට ඇද ගනිමින් පහර දී තිබුණි. අනෙක් අතට අලුත්ගම කාදියවත්ත හරහා ගමන් කළ සිංහල මිනිසුන්ට ද ඇමති වාහනවලට ද මුස්ලිම් පිරිස් ගල් මුල් ප්‍රහාර එල්ල කර තිබුණී.

මේ තාක් මේ ගමේ මඟුලට තුලාවට එකතු වුණු පෙරහැර කාලයට එකට පෙරහර බැලූ, දෙවොල් මඩු කාලයට එක්ව දෙවොල් මඩු බැලූ අවුරුද්දට රාමසාන් කාලයට කෑම පිඟාන බෙදා ගත් මිනිසුන් දැන් එකිනෙකාට බියෙන් මහ මඟට බැස වෙවුලමින් හිඳිති.

අන්තවාදී ආගමික කල්ලි විසින් ආසන්න අවුරුදු කිහිපය තුළ අවුලවමින් සිටි ආගම්වාදී ජාතිවාදී උමතුවේ ගිනිදළු දැන් අලුත්ගමින් නැගෙයි. එයින් අලුත්ගම සාමාන්‍ය මිනිසුන් පිළිස්සෙයි. සාමාන්‍ය මිනිසුන් තවමත් සිය පවුල්වල ආරක්ෂාව පතා දුව පැන ඇවිදින විට දේශපාලන ආශිර්වාදය සහිත අන්තවාදී ආගමික කණ්ඩායම් ඒ සාමාන්‍ය මිනිසුන් තුළ ඇවිලවිය හැකි ගින්නට ජාතිවාදයේ පිදුරු දමයි. සාමාන්‍ය පුරවැසියන් එහෙම ය. පිදුරු දමන්නට දමන්නට ඇවිලෙයි. මේ රටේ දේශපාලන පක්ෂ ද අන්තවාදී කණ්ඩායම් ද ආක්‍රමණිකයින් ද සියවස් ගණනක් තිස්සේ ප්‍රයෝජනයට ගත්තේ ඒ ස්වභාවය යි. "ගහපියව්" කියූ විට ගහන්නට ද "ගිනි තියපියව්" කියූ විට ගිනි තියන්නට ද "බෙලි කපපියව්" කියූ විට කඩුව ගන්නට ද නැගිටින සිංහල ද්‍රවිඩ මුස්ලිම් අපේ මිනිස්සු මේ අන්තවාදී න්‍යාය පත්‍රවල ගොදුරු වෙමින් එකිනෙකා මරා ගනිති.



හුදු කේවල සිද්ධීයක් ජාතියකට එරෙහිව ජාතියක් නැගී සිටීමක් ලෙස අර්ථ දැක්වීමට මේ මිනිසුන්ට පුරුදු කළේ කවුරුන්ද? අදාල සිද්ධීන් පොදු නීතිමය පරිසරය තුළ විසඳා නොගෙන බොබසේ/සිංහල රාවය වැනි අන්තවාදී සංවිධාන වලට ඒවා ට මැදිහත්වීමට හැකි වාතාවරණයක් නිර්මාණය කළේ කවුරුන්ද? උදේ හවා මාධ්‍යවලින් ද ප්‍රසිද්ධ සම්මන්ත්‍රණ රැළි තබමින් ද වැපිරවූ ජාතිවාදය සහ ආගම්වාදය ට ආශිර්වාද කළ දේශපාලනඥයින් ට අවශ්‍ය වූයේ ද මෙයම නොවේද? පසුගිය කාලය පුරාම අන්තවාදී කොටස් විසින් අවුලුවන වන ලද ගිනිපුපුරුවල උෂ්ණත්වය රට පුරා පැතිරුණු අතර ජාතියේ ආගමේ නාමයෙන් පුපුරන්නට බලා සිටි මිනිසුන්ට අවශ්‍ය වූයේ කුමක් හෝ සිද්ධියක් පමණි. දුර දිග නො බලන අලුත්ගම ජනතාවට සිද්ධි දෙකක් ම ලැබුණ අතර එහි ප්‍රතිඵලයක් ලෙස දින කිහිපයක් තිස්සේ උණුසුම් වෙමින් පැවති අලුත්ගම පිදුරු ගොඩට බොදු බල සේනාව ගොස් තෙල් තෙල් දැමුවේය. මහින්ද රාජපක්ෂ ජනාධිපතිවරයාට ප්‍රසිද්ධියේ බණින ගලගොඩඅත්තේ ඥාණසාර ආරක්ෂක අමාත්‍යාංශයේ ලේකම්වරයාට ප්‍රශංසා කොට ලකුණු දමයි. ජනාධිපතිවරයාට චෝදනා කරන්නට මේ දූපත තුළ ඔහුට එවන් බලයක් ආරෝපණය වන්නේ කෙසේදැයි බුද්ධිමත් ජනතාව වටහා ගත යුතුය.

නීතිය හා සාමය රැකීමට හා පොදු ජනයා අපහසුතාවයට පත්වීම වැලැක්වීමට යැයි කියමින් සරසවි සිසුන්ගේ සාමකාමී විරෝධතා වලට පවා වාරණ නියෝග ගන්නා පොලීසිය, ආගමික ගැටුමක මුවවිට- කොයි මොහොතක පුපුරා යා හැකිදැයි නොදන්නා තත්වයක් යටතේ 'ඊනියා' බොදු සමුලුවක් සඳහා අවසර ලබාදෙයි.

රට තුළ ඇති ආර්ථික සමාජ පරිහාණිය මත ගොඩ නගන සිය රාජ්‍ය බලය ට එරෙහිවන සියලු ආකාරයේ සවිඥානික තත්ත්වයන් මැඬලීමට ඇති අවිය වන්නේ ආගමික/ ජාතික අන්තවාදය යි. අර්බුද සහිත ඕනෑම රටකට පොදු තත්ත්වයක් වන මෙය ඉන්දියාවේත් එහෙමය. ලංකාවේත් එහෙමය. එය ඡන්ද තියනවාටත් වඩා පහසු ය. මන්ද ආගමික සහ ජාතික පිස්සුව මේ රටවල ජනතාවට හොඳ හැටි එන්නත් කොට ලේවලට කවා ඇති බැවිනි.

අවසානයේ කෙසේ හෝ ඇවිලීයන වර්ගවාදී/ආගම්වාදී ගිනිදැල් වලින් විනාශයට පත්වන්නේ දෙපාර්ශ්වයේම අහිංසක මිනිස් ජීවිත මිස මේවා පසුපස ඉන්නා සැලසුම්කරුවන් හෝ ඔවුන්ගේ දරු- පවුල් නොවේ. 1958 සහ 1983 දී කරනු ලැබූ මෙවැනිම වර්ගවාදී මුග්ධකම් හේතුවෙන් අපි රටක් වශයෙන් දශක තුකට වැඩිකාලයක් මුලුල්ලේ වන්දි ගෙව්වෙමු. දැන් නැවතත් තවත් වටයකින් එම ඉතිහාසයම රඟදැක්වෙනු පෙනේ.

ඊයේ පුපුරා ගිය සිදුවීම වූ කලී පැහැදිලි ලෙසම හුදකලා සංසිද්ධියක් නොවේ. එය වසර කිහිපයක් මුලුල්ලේ ක්‍රමක්‍රමයෙන් පෝෂණය කරන ලද මතවාදයක තාර්කික ප්‍රතිඵලයයි. දැන් රටක් සහ ජනතාවක් ලෙස අප හමුවේ ඇත්තේ සිංහලයින් වෙනවාද මුස්ලිමුන් වෙනවාද දෙමළුන් වෙනවාද යන ගැටළුව නොවේ. තව කොතෙක් කල් දේශපාලකයින්ගේ සහ ආගමික නායකයින්ගේ පටු ආගමික ජාතික වැඩපිළිවෙලවල්වල ඉත්තන් වෙනවාද, සියල්ලන් වැනසී යාමට පෙර මිනිසුන් ලෙස ශේෂ වීම සඳහා අප කුමක් කළ යුතු ද යන පැණය යි.

(ඡායාරූප- BBC වෙබ් අඩවියෙන්)
මේ වියමන ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න-
Tags- Aluthgama Sinhala Muslim Riots, Bodu Bala Sena, Sinhala Ravaya, Ayagama Samitha Thero, Galagoda Aththe Gnanasara
Plus
ප්‍රතිචාර
අඩවි දත්ත
Facebook Page
Boondi Google+
Boondi RSS
බූන්දි වැ.දෙ.ගෙන් තවත් වියමන්
කතා-බස්
"කිමිදෙන එක නෙමෙයි, පතුල හොයන එකයි අවුල"- විරාජ් ලියනාරච්චි
කතා-බස්
"හොඳ දේට රැල්ලක් හදන්න ඕනේ...!"- 'ගිරිකූඨ කාශ්‍යප' ගැන අඛිල සපුමල් සමග කතාබහක්
වෙසෙස්
ගංවතුරෙන් අපදාවන්ට ලක්වූවන්ට අවැසි සහය සඳහා
සිත්තර
"මම අඳින්නෙ මිනිස් හැඟීම්"- හෂිනි චන්ද්‍රසිරි
කතා-බස්
"උසාවිය තුළ දී රජයේ නිළධාරීන්ට සහ මට උස් හඬින් බැණ වැදුණා"- සන්ධ්‍යා එක්නැලිගොඩ
තවත් අදහස් බූන්දි
විද්‍යාවේ සියවසක පිම්ම!
මරණ දඬුවම සහ සුළුතරයේ හෘද සාක්ෂිය!
කුණු වී දුඟඳ හමන මජර ජනමාධ්‍ය සංස්කෘතියට එරෙහිව කුමක් කරමුද?
දෙසියවෙනි උපන්දිනයට කාල් මාක්ස්ට උපහාර තෑග්ගක්!
ඒ ඇගේ අහසයි!
BoondiLets
හර්මන් ගෝරිං (නියුරම්බර්ග් නඩුවේ දී) කියයි.
ස්වභාවිකවම සාමාන්‍ය මිනිසුන් යුද්ධයට අකමැතිය. මෙය රුසියාවටත්, එංගලන්තයටත් එසේම ජර්මනියටත් එකසේ අදාලය. මේ අපේ අවබෝධයයි. එසේ වුවත් අවසානයේ දී ප්‍රතිපත්තිමය තීරණ ඇත්තේ රටක නායකත්වය අත... [More]
What's New | අලුතෙන්ම
පොත්| ඉණෙන් හැලෙන කලිසමක් රදවා ගන්න තතනමින්...

2-Mins

(රෝහණ පොතුලියැද්ද) පුද්ගල නාමයක්, වාසගමක් දුටු කල්හි ඔහුගේ ජාතිය/ ආගම/ කුලය/ ලිංගය/ ග්‍රාමීය, නාගරිකබව සිතියම් ගත කිරීම සාමාන්‍ය පුරුද්දක්. නමුත් "ඩොමිනික් චන්ද්‍රසාලි"... [More]
කෙටියෙන්| මොන එල්ලුං ගස් ද?

10-Secs

(සුරත්) කුඩුකාරයෝ ටික විජහට එල්ලාලා
බේරා ගනිමු රට ඒකයි හදිස්සිය
මෙත්පල් මැතිඳු මුර ගානා හැටි දැකලා
ගිරවා මගේ දුන්නා එල ටෝක් එකක්

"එල්ලිය යුතු එවුන් දා ගෙන රෙදි අස්සේ... [More]
පොත්| උමතු වාට්ටුවට අප්පචිචී ඇවිත්!

6-Mins

(කේ.ඩී. දර්ශන) 'උඹට එහෙම යන්න බැහැ උඹ ඉන්න ඕනෙ මම ළඟ. මගේ හෙවණැල්ලෙන් මිදෙන්න උඹට බැහැ.'
(-41 පිට)

'මම ගල් ගැහී අප්පච්චී දෙස බලාගෙන... [More]
රත්තරං ටික| මෙන්න බත් කූරෙක්!

28-Secs

මත්සුවා බැෂෝ යනු කෘතහස්ත ජපන් කවියෙකි. බැෂෝගෙ කවිකාර කම දැක දිනක් ඔහුගේ ශිෂ්‍යයෙකු ද කවියක්... [More]
කවි| ජානූ! පේ‍්‍රමයෙන් විතැන් විය හැකි දැයි මට කියන්න

24-Secs

(තුෂාරි ප්‍රියංගිකා) එකින් එක මතක අහුලමි
මංජුසාවකි හදවත මතක අහුරමි
සීත හිමයේ මිදුණු හිමකැටිති යට
ඔබට කවි ලියා සඟවමි
ජානූ!
පසුපස සෙවණැල්ල සේ ඇදෙමි... [More]
පොත්| සෞන්දර්යය වෙනුවට කටු අතු- අපේ යුගයේ උරුමය!

13-Mins

(චූලානන්ද සමරනායක) කිවිඳියකගෙ කාව්‍ය ග‍්‍රන්ථයක් එළිදක්වන මොහොතක ඇගේ කවියට ප‍්‍රවේශ වෙන්න වඩාම සුදුසු මාවත මොකක්ද? මේක ටිකක් විසඳගන්න අමාරු ප‍්‍රශ්ණයක්. මොකද අද... [More]
ඔත්තු| 'නො පවතිනු වස් ප්‍රේමය ව පවතිමි' සහ 'පියා නො හැඹූ පියාපත්'- දෙසැ. 01

11-Secs

මාලතී කල්පනා ඇම්බ්‍රෝස්ගේ 'නො පවතිනු වස් ප්‍රේමය ව පවතිමි' සහ 'පියා නො හැඹූ පියාපත්' කාව්‍ය... [More]
වෙසෙස්| වාලම්පුරි- වාසනාව, විහිළුව සහ මිත්‍යාව

1-Mins

(තාරක වරාපිටිය) ලංකාවේ ඉහළ "අලෙවි වටිනාකමක්" ඇති, ‘අනුහස් ඇති’ ගුප්ත වස්තුවකි වාලම්පුරිය. මෙම ‘වටිනාකම’ තීරණය වන්නේ එහි ඇති ද්‍රව්‍යමය වටිනාකම හෝ වෙනත්... [More]
පොත්| "මතක වන්නිය" හෙවත් උතුරේ ශේෂ පත්‍රය

3-Mins

(සුරෝෂන ඉරංග) කලා කෘතියකින් භාවමය කම්පනයක් ඇතිකළ හැකි නම් එයට කිසියම් සමාජ බලපෑමක් සිදුකළ හැකිය. එසේ කම්පනයත්, පශ්චාත්තාපයත් ජනිත කළ, දමිළ බසින්... [More]
අදහස්| විද්‍යාවේ සියවසක පිම්ම!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) පසුගිය සියවසේ මිනිස් ශිෂ්ඨාචාරය මුහුණපෑ ප්‍රධාන මාරක අභියෝග තුන වුයේ වසංගත, සාගත හා සංග්‍රාමයන්ය. ඒ සියවස තුල එසේ ඉන් මියැදුන... [More]
කරන්ට්ස්| "අඟ"

19-Secs

(උපුල් සේනාධීරිගේ) අංඟ පුලාවකට නැති මිනිස්සු
තම හිස අත ගෑහ
අඟක්... ඔව් අඟක්
රයිනෝසිරසක හැඩගත් අඟක්
මොළයක් නැති සිරසක්
තෙතක් නැති හදවතක්... [More]
වෙසෙස්| ඇනා කැරනිනා සහ ඇනා ස්ටෙපානොව්නා

7-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) ලියෝ තෝල්ස්තෝයි විරචිත ඇනා කැරනිනා නවකතාවේ ප්‍රධාන කථා නායිකාව වන ඇනා අර්කෙඩියෙව්නා කැරනිනා නමැති චරිතය ගොඩනැංවීම සඳහා තෝල්ස්තොයිට කාන්තාවන් කිහිප... [More]
පරිවර්තන| යෑම සහ ඒම අතර

20-Secs

(ඔක්තාවියෝ පාස් | නිලූක කදුරුගමුව) තම විනිවිද පෙනෙනබව සමඟ
ආලයෙන් බැඳුණු දහවල
අවිනිශ්චිතව ටැග්ගැහෙයි
යෑම සහ නැවතීම අතරමැද.
මුළු ලෝකයම නිසලව නැලැවෙන
මුහුදු බොක්කකිය දැන් වටකුරු පස්වරුව.... [More]
පොත්| මී පුප් සේ රස 'හෑල්ල'

2-Mins

(කේ.ඩී. දර්ශන) "තිත්ත ම තිත්ත කසායටත් සීනි මී පැණි අවශ්‍ය වන්නා සේ යකඩම යකඩ තැපැල් පෙට්ටියටත් මී පැණි පටල පිටින් ලැබීමෙන්, සතුරන්... [More]
කවි| පෙට්ටියක් දිනා ඇත!

44-Secs

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) නිමිත්ත- ගුවන්විදුලි නාලිකාවකින් පැමිණ පැවැත් වූ තරඟයකින් පිටිසරබද ගැමියෙක් නවීන රූපවාහිනියක් දිනා ඇත.

අරඹෙ ඈත ගස් ගොල්ලේ
කෝටු කඩන ඉපනැල්ලේ
චරස් චරස් අඩි පැන පැන
දර නෙළනා බාල නගෝ... [More]
සිත්තර| ගුවෙර්නිකා යථාර්ථය!

1-Mins

(කසුන් සමරතුංග) මේ පැබ්ලෝ පිකාසෝගේ 'ගුවෙර්නිකා' නම් සුප්‍රසිද්ධ සහ අති සූක්‍ෂම තෙළි වික්‍රමය යි. යුද්ධයත් කලාකරුවාත් අතර පරාසයේ ඉසියුම් සංවේදනා සහ සංකීර්ණතා... [More]
අදහස්| මරණ දඬුවම සහ සුළුතරයේ හෘද සාක්ෂිය!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) බරපතල අපරාධ කිහිපයකට මරණ දඬුවම යලි ක්‍රියාත්මක කිරීමට ගෙනා යෝජනාව පිලිබඳ සංවාදය දැන් කෙමෙන් නිවීගොස් ඇත. එහෙත් ඒ මාතෘකාව පිලිබඳ... [More]
වෙසෙස්| ආගිය අතක් නැති වූ 'මහසෝනා'

2-Mins

(තිලක් සේනාසිංහ ) "මගේ සීයා හොඳ කට්ටඬියෙක්. එයා ඔය යක්ෂයො ගැන පුදුම විදිහට විස්තර දන්නවා. කොටින්ම එයා මැරුණෙත් ගුරුකම් වැඩක් කරලා රෑ තනියම... [More]
Boondi Dot Lk · බූන්දියේ අපේ වැඩක් · editorial@boondi.lk
Home · Currents · Raha · Sookiri · Kavi · Dosi · Music · Plus · Facebook