Facebook
Twitter
Google+
YouTube
Blog
RSS Feed
කවි බූන්දි
[සන්තාන ගීතිකා - 3] නිර්වර්ණ දේදුන්න
බූන්දි, 23:37:24
අවසාන කොළයත් ගිළිහුණ
මල් පැලෑටියකට
වතුර ඉසිමින් සිටියෙමි.

දෑතෙහි දේදුන්න පටලා
අහසින් උගුල්ලා ගත්තී,
දිගැටි අතැඟිලි අග්ගිසි අරක්ගත්
වංශක්කාර නිය තුඩු ළෙලව ළෙලවා
වර්ණ ඉරු ඉර ඉරා ඉර ඉරා කුටිය පුරවාලී ය.
අවසන,
ඈ අතෙහි සිහිසන්ව ලඹදුන් නිර්වර්ණ ශේෂය
අහසින් නෙළා ගත් වර්ෂා නිමිත්තේ
විනිවිඳිනසුළු හැඩතලය පමණකි.

හිටිවනම අනතීත හැඟුම් කවුළුව වසාලූ ඇය
අන්ධකාරය උදාවූ බව අවකාශයට කීවා ය.

මගේ මිමිණුම නැඟී ආයේ අඳුර අතපත ගාමිනි.

"අනන්තාලෝකයේ හා අනන්තාන්ධකාරයේ
අනුරාග අනුරාව නැඟෙන්නේ
ඔබේ ඔය ඉන්ද්‍රජාලික දෙනෙතින් බව අදහමි.
ගිරිස්මය අවසන් බව මෙනෙහි වන්නට
පොද වැහි මිණි කිකිණි නැංවෙනු ඇත්තේ ද
ඔය නෙතු කෙවෙණි අග්ගිස්සේ ම ය.
නෙතු පිල්ලමක් යට වැහි ලකුණු සඟවා දමන්නේ නම්
නොසඟවා එය පවසනු මැනව!"

පිළිවදන් ලෙස ලැබුණේ
යහනෙහි සැතැප්පෙන
ආංගික අභිනයේ
සුකුමාර ලලනා හඬ පමණකි.

සිතිවිලි නැඟෙන අඩවිය බුබ්බුලාකාර වෙමින් පැවතිණ.

කළුවරේ ගොතනවිට කවි අකුරු ඇද වෙන බැවින්
ඔය ඔතන විදුලිය බුබුළෙහි ඇස් අරින්නැයි කීවෙමි.

කිසිඳු බිත්තියක
එකඳු වහරුවක හෝ නැති බව ඈ කීයේ
යහන් තලයද එකෙළ මෙකෙළ කර වූ
වහකදුරුමය ස්වරයෙනි.
ඉතින්වත් වියරු විය යුතු යැයි මම සිතුවෙමි.

මා පරදා, මා පරයා නැඟෙන්නට මා සමඟ පොරබදිමින් සිටි
ආනන්තරීය අශිෂ්ඨයා මෙල්ලකර පයින් පාගාගත් මම,
ඔය නෙතුපියන් අතරින් උදෑසන නික්ම එන්නට
තව කොපමණ කලක් යද්දැයි ඇගෙන් ඇසුවෙමි.

තවම හරි හැටි රාත‍්‍රියවත් උදා වී නැතියෙන්
කීමට අපහසු බව ඇගේ දෘඪතර නිගමනය විය.

මම නැගිට ගොස් බිත්තිය පහුරු ගෑවෙමි.
හදිසි වනු නොමනායැයි මට රහසින් කීයේ කවුරුන්ද?

තරම් නොවනා ලෙස සන්සුන්ව සිටින්නට නම්
මැවුම්කරුවකු විය යුතු ය.

මැවුම්කාරී පටලැවිල්ලක වින්දිතයකුට
ස්වකීය අන්තර්භාෂණයට ඇහැම්කන් දෙනු මිස
මවනු හැක්කේ කවරක්ද?

"අඳුර එනකොට කුටියට හිතේ සඳරැස් ඉහිරේ
උහුලගන්නම බැරි ලෙස නිහඬ හදවත පෑරේ
හඳ හඹායන අහසින් නුහුරු කඳුළැලි බේරේ
පෙඟී අසරණ සිතිවිලි සිහින පැදුරෙන් ඇහැරේ

මන්දාරමට කලියෙන් අතීතය විය අහසේ
වලා නැති ඉම් පෙදෙසක පෙනුණ නොපෙනෙන රහසේ
මුදාගන්නට බැරිවුණු ඔබේ දෙකොපුළ පහසේ
සදාදර සැමරුම් ඇත මගේ නටඹුන් දෑසේ

කඳුළු එන්නේ ඇහි පියන් යට විතරද
හිත රිදෙන්නේ සිතුම් තෙරපෙන අතරද
අත හැරෙන්නේ වචන අතරින් පතරද
කවි කියන්නේ තිබාසෙට බොර වතුරද"
මේ වියමන ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න-
Plus
ප්‍රතිචාර
අඩවි දත්ත
Facebook Page
Boondi Google+
Boondi RSS
මංජුල වෙඩිවර්ධනගෙන් තවත් වියමන්
කවි
ඒ මුහුණ
පොත්
කැත මත ලස්සන සෙවීම- සරද සමරසිංහ ප්‍රබන්ධ ප්‍රවේශය
කවි
සුළඟට අවනතව
කරන්ට්ස්
මම තොප නොහඳුනමි
කවි
[සන්තාන ගීතිකා - 7] අවාළු පැහැය විනිවිදිමිනි..
තවත් කවි බූන්දි
ජානූ! පේ‍්‍රමයෙන් විතැන් විය හැකි දැයි මට කියන්න
පෙට්ටියක් දිනා ඇත!
මා බිරිඳ උවැසියක වී
නගා මැරූ අල....
උතුරින් දකුනට
BoondiLets
අයිසෙක් බුෂෙවිස් සිංගර් කියයි.
සාහිත‍්‍යයේ නියම හරය වන්නේ බුද්ධිය සහ හැඟීම් අතර ද ජීවිතය සහ මරණය අතර ද ඇතිවන සංග්‍රාමය යි. සාහිත්‍යය ඕනෑවට වඩා බුද්ධිමය වන විට, එනම් ආශාවන්... [More]
What's New | අලුතෙන්ම
Cine| අසන්ධිමිත්තා- වෘත්තයෙන් ආපස්සට

3-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) සාහිත්‍යය හෝ සිනමාපට තවදුරටත් සාම්ප්‍රදායික ආකෘතියම නොපතයි. රසවිඳින්නන්ව සාමාන්‍ය කතාවකින් නළවාදැමීමට නොහැකිය. තවදුරටත් ඔවුහුද හුරුපුරුදු නිර්මාණ ස්වභාවයම නොපතති. නිර්මාණකරුවකු... [More]
Cine| රාමු තුළ යළි රාමු වුණු "දැකල පුරුදු කෙනෙක්"

6-Mins

(විකුම් ජිතේන්ද්‍ර) මේ යුගය ඡායාරූප හා කැමරා යුගයක් වන අතර වෘත්තීය හෝ අර්ධවෘත්තීය කැමරා භාවිත කරන ආධුනිකයා පවා අධි සුන්දරත්වයෙන් යුතු ඡායාරූප... [More]
අදහස්| To Sir, With Love!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) To Sir With Love යනු මීට වසර 28 කට පමණ ඉහතදී කළු සුදු ටෙලිවිෂන් තිරයකින් මා බැලු චිත්‍රපටයකි. එය එතෙක්... [More]
වෙසෙස්| මැදියම් රැයේ වාහනවලට අතවනන සුදු හැඳි ගැහැනිය

5-Mins

(තිලක් සේනාසිංහ ) අද මෙන් මහජනයා හෝ රථවාහන බහුල නොවූ මීට දශක හය හතකට පෙර ඇතැම් දිනවල මැදියම් රැය ආසන්නයේ දී කොළඹ බොරැල්ලේ... [More]
ඔත්තු| හෙල්මලී ගුණතිලකගෙන් 'සහස් පියවර'

5-Secs

හෙල්මලී ගුණතිලක විසින් රචිත පළමු කෙටිකතා එකතුව වන 'සහස් පියවර' කෘතිය මුද්‍රණද්වාරයෙන් එළි දක්වා තිබේ.... [More]
පොත්| ඉණෙන් හැලෙන කලිසමක් රදවා ගන්න තතනමින්...

2-Mins

(රෝහණ පොතුලියැද්ද) පුද්ගල නාමයක්, වාසගමක් දුටු කල්හි ඔහුගේ ජාතිය/ ආගම/ කුලය/ ලිංගය/ ග්‍රාමීය, නාගරිකබව සිතියම් ගත කිරීම සාමාන්‍ය පුරුද්දක්. නමුත් "ඩොමිනික් චන්ද්‍රසාලි"... [More]
කෙටියෙන්| මොන එල්ලුං ගස් ද?

10-Secs

(සුරත්) කුඩුකාරයෝ ටික විජහට එල්ලාලා
බේරා ගනිමු රට ඒකයි හදිස්සිය
මෙත්පල් මැතිඳු මුර ගානා හැටි දැකලා
ගිරවා මගේ දුන්නා එල ටෝක් එකක්

"එල්ලිය යුතු එවුන් දා ගෙන රෙදි අස්සේ... [More]
පොත්| උමතු වාට්ටුවට අප්පචිචී ඇවිත්!

6-Mins

(කේ.ඩී. දර්ශන) 'උඹට එහෙම යන්න බැහැ උඹ ඉන්න ඕනෙ මම ළඟ. මගේ හෙවණැල්ලෙන් මිදෙන්න උඹට බැහැ.'
(-41 පිට)

'මම ගල් ගැහී අප්පච්චී දෙස බලාගෙන... [More]
රත්තරං ටික| මෙන්න බත් කූරෙක්!

28-Secs

මත්සුවා බැෂෝ යනු කෘතහස්ත ජපන් කවියෙකි. බැෂෝගෙ කවිකාර කම දැක දිනක් ඔහුගේ ශිෂ්‍යයෙකු ද කවියක්... [More]
කවි| ජානූ! පේ‍්‍රමයෙන් විතැන් විය හැකි දැයි මට කියන්න

24-Secs

(තුෂාරි ප්‍රියංගිකා) එකින් එක මතක අහුලමි
මංජුසාවකි හදවත මතක අහුරමි
සීත හිමයේ මිදුණු හිමකැටිති යට
ඔබට කවි ලියා සඟවමි
ජානූ!
පසුපස සෙවණැල්ල සේ ඇදෙමි... [More]
පොත්| සෞන්දර්යය වෙනුවට කටු අතු- අපේ යුගයේ උරුමය!

13-Mins

(චූලානන්ද සමරනායක) කිවිඳියකගෙ කාව්‍ය ග‍්‍රන්ථයක් එළිදක්වන මොහොතක ඇගේ කවියට ප‍්‍රවේශ වෙන්න වඩාම සුදුසු මාවත මොකක්ද? මේක ටිකක් විසඳගන්න අමාරු ප‍්‍රශ්ණයක්. මොකද අද... [More]
ඔත්තු| 'නො පවතිනු වස් ප්‍රේමය ව පවතිමි' සහ 'පියා නො හැඹූ පියාපත්'- දෙසැ. 01

11-Secs

මාලතී කල්පනා ඇම්බ්‍රෝස්ගේ 'නො පවතිනු වස් ප්‍රේමය ව පවතිමි' සහ 'පියා නො හැඹූ පියාපත්' කාව්‍ය... [More]
වෙසෙස්| වාලම්පුරි- වාසනාව, විහිළුව සහ මිත්‍යාව

1-Mins

(තාරක වරාපිටිය) ලංකාවේ ඉහළ "අලෙවි වටිනාකමක්" ඇති, ‘අනුහස් ඇති’ ගුප්ත වස්තුවකි වාලම්පුරිය. මෙම ‘වටිනාකම’ තීරණය වන්නේ එහි ඇති ද්‍රව්‍යමය වටිනාකම හෝ වෙනත්... [More]
පොත්| "මතක වන්නිය" හෙවත් උතුරේ ශේෂ පත්‍රය

3-Mins

(සුරෝෂන ඉරංග) කලා කෘතියකින් භාවමය කම්පනයක් ඇතිකළ හැකි නම් එයට කිසියම් සමාජ බලපෑමක් සිදුකළ හැකිය. එසේ කම්පනයත්, පශ්චාත්තාපයත් ජනිත කළ, දමිළ බසින්... [More]
අදහස්| විද්‍යාවේ සියවසක පිම්ම!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) පසුගිය සියවසේ මිනිස් ශිෂ්ඨාචාරය මුහුණපෑ ප්‍රධාන මාරක අභියෝග තුන වුයේ වසංගත, සාගත හා සංග්‍රාමයන්ය. ඒ සියවස තුල එසේ ඉන් මියැදුන... [More]
කරන්ට්ස්| "අඟ"

19-Secs

(උපුල් සේනාධීරිගේ) අංඟ පුලාවකට නැති මිනිස්සු
තම හිස අත ගෑහ
අඟක්... ඔව් අඟක්
රයිනෝසිරසක හැඩගත් අඟක්
මොළයක් නැති සිරසක්
තෙතක් නැති හදවතක්... [More]
වෙසෙස්| ඇනා කැරනිනා සහ ඇනා ස්ටෙපානොව්නා

7-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) ලියෝ තෝල්ස්තෝයි විරචිත ඇනා කැරනිනා නවකතාවේ ප්‍රධාන කථා නායිකාව වන ඇනා අර්කෙඩියෙව්නා කැරනිනා නමැති චරිතය ගොඩනැංවීම සඳහා තෝල්ස්තොයිට කාන්තාවන් කිහිප... [More]
පරිවර්තන| යෑම සහ ඒම අතර

20-Secs

(ඔක්තාවියෝ පාස් | නිලූක කදුරුගමුව) තම විනිවිද පෙනෙනබව සමඟ
ආලයෙන් බැඳුණු දහවල
අවිනිශ්චිතව ටැග්ගැහෙයි
යෑම සහ නැවතීම අතරමැද.
මුළු ලෝකයම නිසලව නැලැවෙන
මුහුදු බොක්කකිය දැන් වටකුරු පස්වරුව.... [More]
Boondi Dot Lk · බූන්දියේ අපේ වැඩක් · editorial@boondi.lk
Home · Currents · Raha · Sookiri · Kavi · Dosi · Music · Plus · Facebook