Facebook
Twitter
Google+
YouTube
Blog
RSS Feed
Cine බූන්දි
සැබෑ සංහිඳියාවේ සිනෙ ලකුණ- ඔබ නැතුව ඔබ එක්ක
බූන්දි, 18:13:48
'යුද්ධයෙන් දිනූ කිසිවෙක් නොමැත' යන බර්ට්‍රන්ඩ් රසල්ගේ ප්‍රකාශය ඔබ නැතුව ඔබ එක්ක චිත්‍රපටිය නරඹන විට සිහියට නැගුනත් එය සියයට සියයක්ම සත්‍ය නොවේ යයි සිතුනේ ශ්‍රී ලංකාවේ යුද්ධය පවතින කාලයේදීත් පශ්චාත් යුධ සමය තුළදීත් ඉන් නොයෙක් ආකාරයේ ප්‍රතිලාභ භුක්ති විඳිමින් සිටින මිනිසුන් සිටින නිසාය. චිත්‍රපටිය තුළ දී ප්‍රසන්න විතානගේ පෙන්වීමට උත්සහ කරන්නේ යුද්ධය නිසා දෙපාර්ශවයේම සාමාන්‍ය ජන ජීවිතය අවුලෙන් අවුලට පත්වී ඇති බවය. යුද්ධයෙන් තම සහෝදරයින් සහ දෙමව්පියන් අහිමි වූ දෙමළ කාන්තාවක් සහ හිටපු හමුදා සොල්දාදුවෙකු අතර ඇතිවන ප්‍රේම සම්බන්ධය තුළ වතුකරයේ ජනයා මුහුණ දෙන සමාජ ආර්ථික ගැටළු මෙන්ම යුද්ධය විසින් මිනිසුන්ගේ විඥානයට ඇති කර ඇති අනිටු බලපෑම් අප හමුවේ දිග හැර පෙන්වීමට ප්‍රසන්න සාර්ථක උත්සාහයක නිරත වන බව මගේ අදහසයි.

වර්තමානයේ ලාංකීය සමාජයේ ජනප්‍රිය මතය වන්නේ හමුදාවෙන් පැන ආ සෙබළුන් ස්ත්‍රී දුෂණ, මිනී මැරුම් සහ මංකොල්ලකෑම් වැනි විවිධ අපරාධ වලට සම්බන්ධ වන, රළු මිනිසුන් බවයි. එහි යම් සත්‍යතාවයක් නැතුවාම නොවේ. නමුත් ඊට ප්‍රතිවිරුද්ධව, යුධ මානසිකත්වයෙන් මිදී ආදරය, සෙනෙහස වැනි මනුෂ්‍ය හැගීම් වලින් පිරි සාමාන්‍ය මිනිසුන් බවට පත්වීමට අරගල කරන පුද්ගලයින් ද සිටින බව චිත්‍රපටිය තුළින් අපට පෙන්වීමට උත්සහ කරයි. තරුණිය සහ තරුණයා අතර ඇතිවන සම්බන්ධතාවය නිරූපණනය කෙරෙන්නේ ජාති ආගම් බේද ඉක්මවා යන ආදරය සහ සෙනෙහස උත්කර්ෂයට නංවමිනි. චිත්‍රපටිය අවසානයේ ප්‍රේක්ෂකයා ප්‍රේක්ෂකාගාරයෙන් නික්ම යන්නේ අන්‍ය ජාතීන් හෙලා දකින, ඔවුන්ට එරෙහිව වෛරය වපුරවන මානසිකත්වයකින් නොව, එකිනෙකාගේ දුෂ්කරතාවයන් සහ මානසිකත්වයන් සහානුකම්පිතව (Empathetic) දකින්නට පෙළෙඹෙන මානසිකත්වයකිනි. සැබෑ සංහිඳියාව යනු එයම නොවේද? ජාතක කතා, අතීත කතා පෙරටු කොට ගත් "චිත්‍රපටි" රජවුණු යුගයක, අපේ යුගයේ සිදුවුණු ඛේදවාචකයක අපට දැනුනු, තවමත් දැනෙමින් පවතින ප්‍රතිඵල සහ ඒ නිසා සාමාන්‍ය ජනයා ලෙස අප මුහුණ දෙමින් සිටින තත්වයන් පිලිබඳ කතා කෙරෙන, මනස කිසියම් දුරකට ආදරයෙන් සනහා ලන මෙවන් චිත්‍රපටියක් නැරඹීමට ලැබීම ඇත්තෙන්ම භාග්‍යයකි.







ශ්‍යාම් ප්‍රනාන්දු සහ අන්ජලි පටෙල්ගේ රංගනය ඉතාම තාත්වික සහ ප්‍රශස්ත බව සිතෙන්නේ, චිත්‍රපටය නරඹන විට දැණුන හැඟීම් නිසාය. වර්තමානයේ බොහෝ දෙනෙක් හුරු වී සිටින්නේ ඝෝෂාකාරී, වේගවත් චිත්‍රපටිවලටය. නමුත් මෙම චිත්‍රපටියේ වචන භාවිත කෙරෙන්නේ එය අත්‍යවශ්‍ය මොහොතවල් වලදී පමණි. කතාව යනු එක් සන්නිවේදන ක්‍රමවේදයක් පමණක් බවත් මුහුණේ ඉරියව්, අංග චලන සහ අනෙකුත් ක්‍රමවේද වලින්ද සන්නිවේදනය සිදුකල හැකි බව චිත්‍රපටිය අපට පසක් කරයි. සමහර වෙලාවට එවැනි ඉරියව්, වචන වලට වඩා ප්‍රබල ලෙස හැඟීම් සන්නිවේදනය කරයි. චිත්‍රපටිය නරඹන විට ඔබ උද්වේගකර වනවා වෙනුවට තව තවත් සන්සුන් කෙරෙන අතර එමඟින් චිත්‍රපටියට පසුබිම් වන සංකීර්ණ සමාජ ගැටළු වඩාත් හොඳින් අවබෝධ කර ගතහැකි මානසික පසුබිමක් ප්‍රේක්ෂකයා තුළ ගොඩ නැගීමට අධ්‍යක්ෂවරයා සමත් වේ.

චිත්‍රපටියේ නිමාව කිසියම් අධිතාත්වික ස්වරූපයක් ගත්තද එමඟින් අප කිසියම් දුරකට අපහසුතාවයකට පත් වන්නේ අප බොහෝවිට හුරුවී සිටින්නේ සතුටුදායක නිමාවක්‌ දැකීමට නිසා බව මගේ අදහසයි. ෆියදෝර් දොස්තවෙස්කිගේ කතාවක, පිරිමියා ගණිකාවක් ඉදිරියේ වැඳ වැටෙමින් "මා වැඳ වැටෙන්නේ ඔබට නොව ඔබ තුල සිටින මනුෂ්‍යයාට" බව කියයි. චිත්‍රපටියේ අවසාන භාගයේදී ස්වාමිපුරුෂයා තම බිරිඳ ඉදිරියේ වැඳ වැටෙමින් නොකියා කියන්නේ, "මා වැඳ වැටෙන්නේ ඔබට නොව, ඔබ තුළ පවතින- මාව නැවතත් ආදරය, සෙනෙහස පිරි හැඟීම් දැනීම් සහිත ප්‍රකෘති මනුෂ්‍යයෙකු බවට පත්කළ, ජාති, ආගම් සහ අනෙකුත් සමාජ විෂමතාවයන් අතික්‍රමණය කල ආදරය සහ සෙනෙහසටයි" යයි මට සිතෙයි.

ශ්‍රී ලාංකික යයි ආඩම්බරෙන් කිව හැකි මෑත කාලයේ බිහිවූ අතලොස්සක් චිත්‍රපටි අතරෙන් එකක් ලෙස "ඔබ නැතුව ඔබ එක්ක" හැඳින්වීම අතිශයෝක්තියක් නොවේ.

මේ වියමන ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න-
Tags- Oba Nathuwa Oba Ekka, With You- Without You, Prasanna Vithanage, Shyam Fernando, Anjali Patil, Sinhala Film, Sri Lankan Cinema
Plus
ප්‍රතිචාර
අඩවි දත්ත
Facebook Page
Boondi Google+
Boondi RSS
උපුල් වික්‍රමසිංහගෙන් තවත් වියමන්
අදහස්
පශ්චාත් යුධ සමයෙහි පස් වසක එළඹුම
අදහස්
මානව හිමිකම්- ප්‍රතිහෙජමොනික දේශපාලන කතිකාවක් ලෙස
වෙසෙස්
"ගෝලීය පාර්ලිමේන්තුව": විසඳුම වෙනුවට ගැටළුව තවදුරටත් අර්බුදයට හෙලීම
අදහස්
ශ්‍රී ලංකාව- ව්‍යවස්ථාපිත ඒකාධිපතිත්වයක් කරා....
තවත් Cine බූන්දි
ස්ත්‍රී සිත් පෙන්වන වෛෂ්ණාවී පිළිබඳ පසු විපරමක්
Gifted Hands: The Ben Carson Story- මිනිස් බව නිර්මාණය කළ හැක්කේ මිනිසුන්ටම පමණි!
ලෙස්ටර්- සිනමා අඹරේ මැකී ගිය රිදී රේඛාව
"තුන්දෙනෙක්|மூவர்"- මිනිස්කම අහිමි වීම පිටුපස ඇති දේශපාලන ප්‍රශ්නය නිරාවරණය කිරීමේ අභියෝගය
ලාංකේය සිනමාව වාණිජවාදී විනෝදායන කර්මාන්තයක් වීම හා ධර්මසේන පතිරාජගේ ප්‍රේක්ෂාගාරය
බූන්දි නව ඊමේල් ලිපිනය- editorial@boondi.lk
BoondiLets
චාර්ලි චැප්ලින් කියයි.
ඔබට බලය අවශ්‍ය වන්නේ අනෙකාට හිරිහැර කරන්නේ නම් පමණි. එසේ නොමැති නම් සියල්ල ඉටුකර ගැනීමට ආදරය පමණක් ඔබට සෑහෙනු ඇත.
What's New | අලුතෙන්ම
වෙසෙස්| ආගිය අතක් නැති වූ 'මහසෝනා'

2-Mins

(තිලක් සේනාසිංහ ) "මගේ සීයා හොඳ කට්ටඬියෙක්. එයා ඔය යක්ෂයො ගැන පුදුම විදිහට විස්තර දන්නවා. කොටින්ම එයා මැරුණෙත් ගුරුකම් වැඩක් කරලා රෑ තනියම... [More]
පොත්| උතුරා යන්න ගඟ මම කැමති පොකුණට- විමසුමක්

3-Mins

(අනිල් හේරත්) ෆේස්බුක්. අද කාලයේ වඩාත්ම ආකර්ශණීය සංජානන මාධ්‍යය විය යුතු ය. බොහෝ දෙනා බොහෝ දෑ ලියන. කවි කෙටිකතා විචාර ඈ විවිධ... [More]
කවි| මා බිරිඳ උවැසියක වී

10-Secs

(රෝහණ පොතුලියැද්ද) දැල් තිර අතරින්
පෙනෙයි ඈ
ඔබ යනු, මොබ එනු
තෙල් මල් ගෙන, සුවඳ දුම් ගෙන

මල්, දෝතක්... [More]
ඔත්තු| උතුරා යන්න ගඟ මම කැමති පොකුණට - සැප්. 07

10-Secs

තුෂාරිකා ඇන්තනි ගේ පළමු කාව්‍ය සංග්‍රහය, 'උතුරා යන්න ගඟ මම කැමති පොකුණට' 2018 සැප්තැම්බර් 07... [More]
කතන්දර| සැප්තැම්බරයේ දවසක්

10-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) පණිවිඩයක් අරන් ඇවිත් හිටි විජයගෙ රාජ සේවකයා මං දිහා බලා හිටියෙ පිළිතුරු ලිපියක් යවනවා ද නැද්ද නැත්නම් මං යන්නද වගේ... [More]
වෙසෙස්| පාවුලෝ කොයියෝ හෙවත් පිස්සෙකු ගේ කතාව

5-Mins

(කසුන් සමරතුංග) පිස්සෙකුට පොත් ලියන්න පුළුවන්ද? පොඞ්ඩක් ඉන්න, සටහන ආරම්භයේ ම පිහියකින් ඇන්න වගේ එහෙම ප‍්‍රශ්නයක් ඇහුව ම මට දැනෙනවා නිකං මොකක්දෝ... [More]
කවි| නගා මැරූ අල....

33-Secs

(කේ.කේ. සමන් කුමාර [සර්පයා]) නුඹ පිච්ච කැකුළකි
පිළිකන්නක පිපි.
ඉඳුල් වතුරින් නුඹව නහවනා
උන්ටද සිනා සළනා.
කිඩාරං මලකැයි කියනා
උන්ටද සුවඳ දී... [More]
කවි| උතුරින් දකුනට

22-Secs

(දර්ශන මේදිස් ) (උප මාතෘකාව: පීඩිත ජාතියේ පීඩිතයෙකුගෙන් පීඩක ජාතියේ පීඩිතයෙකුට)

සබඳ අපි කඳු නොවෙමු
උනුන් පරයා නැගෙන
සුනිල දිය කඳුරු වෙමු
එකම කන්දෙන් වැටෙන... [More]
කවි| බෝධිසත්ව ගබ්සාව

15-Secs

(කුමාර හෙට්ටිආරච්චි) නිල් මල් බිසව් උකුලේ බිම් මල් පිපුණී
පන්දම් වැටේ සල් මල් ඔසරිය රැඳුණී
නේරංජනා ගඟ දෑසින් ඇද වැටුණී
පස් මහ බැලුම් නොබලා කුස පිළිසිඳුණී

සඳුන් සුවඳ මල් ගෝමර ළැම තොරණේ... [More]
පොත්| ලිස්සන පපුව මැද නොලිස්සන ගැහැනු සලකුණ

7-Mins

(හර්ෂිනී පුෂ්පමාලා ආරච්චිගේ) සාහිත්‍ය නිර්මාණ අතර භාවික ගුණයෙන් වඩා වැඩි සාහිත්‍යාංගය කවිය යයි සිතමි. තේමාත්මක ගැඹුරත්, කාව්‍යෝචිත බසත්, බහු විධ අරුත් සපයන භාෂා... [More]
කවි| දුම්මල ගලට ගිය අම්මා

20-Secs

(නන්දන වීරසිංහ) දුම්මල ගල ඉමේ මහ මූකලානේ
අඳෝනාව ඇඟ හීගඩු නඟන්නේ
කන්දේ් පරවේණී උළලේනියන්නේ
රෑ සමයමේ ඇයි මා බය කරන්නේ

අපෙ අම්මා දුම්මල ගලවන්න ගියා... [More]
කරන්ට්ස්| විප්ලවවාදියකුගේ නඩු විභාගය

39-Secs

(පරාක්‍රම කොඩිතුවක්කු) I.
(පාසලේ රපෝර්තුව)

උගන්වන සියලු දේ සැක කරයි
ප්‍රශ්න කරයි
අසම්මත ලෙස සිතයි... [More]
කවි| වස්සානය

45-Secs

(රත්න ශ්‍රී විජේසිංහ) ඔය දෑල දොඩමලු ය, සුවඳ බැරුවා ඉන්ට
නිල් වතුර තුරුලු කර කෙසේ අතහැර යම් ද?
කෙකටියා පඳුර සුදු මල් පොකුර වඩාගෙන
සොඳුර, නුඹ වාගේ ම හිනැහේය මා එක්ක

කුඹුක් අතු වතුර අතගගා නැමිලා දියට... [More]
කතා-බස්| ඇත්තටම කවුද මේ ප‍්‍රදීප් මැතිව්?

5-Mins

(කසුන් සමරතුංග) ‘මිස්ටර් කරුණාසේනගේ අක්මාව හොඳටම නරක් වෙලා.’

‘ඒ වුණාට මගේ පපුව හොඳයි!’

විහිළුවයි හිනාවයි අන්තිම අසරණ බව මටම දැනුණා. දොස්තරට ගාණක් නෑ. තුණ්ඩුවක්... [More]
ඔත්තු| ගඟේ නොයන තරුණ දේශපාලනයක්- අගෝ. 21

15-Secs

අජිත් පැරකුම් ජයසිංහ විසින් ලියන ලද එළියකන්ද වධකාගාරයේ සත්‍ය සිදුවීම් පසුබිම් කරගත් 1989 කැරැල්ල පිළිබඳ... [More]
කවි| ඉතා කුඩා විශාල වෙනස

2-Secs

(සමර විජේසිංහ) අපට නම්
පහසුකම් ඇත
දුකට බොන
ඛෙහෙත් ඇත

ඛෙහෙත් ටිකක්වත්... [More]
කතා-බස්| ඇමෙරිකානු ව්‍යාපෘතියේ පාපිෂ්ට කාලසටහන! (ජෙනරාල් වෙස්ලි ක්ලාර්ක් සමග)

31-Mins

(අජිත් සී හේරත්) ජෙනරාල් වෙස්ලි ක්ලාර්ක් සමග ඒමි ගුඩ්මාන් විසින් කරන ලද මෙම සම්මුඛ සාකච්ඡාව ලෝක ආධිපත්‍යය සඳහා වන ඇමෙරිකානු ව්‍යාපෘතියේ පාපිෂ්ට... [More]
කවි| මඳ නල

5-Secs

(ආරියවංශ රණවීර) කඳු වලල්ලට හොරෙන්
ආවා ඔබ මා ළගට
මල් පවා බලා සිටියා
ගත් සුසුම
නොහෙලා පහළට
පුදුමව.... [More]
Boondi Dot Lk · බූන්දියේ අපේ වැඩක් · editorial@boondi.lk
Home · Currents · Raha · Sookiri · Kavi · Dosi · Music · Plus · Facebook