Facebook
Twitter
Google+
YouTube
Blog
RSS Feed
අදහස් බූන්දි
දෙවියන් වහන්සේ සිනාසෙන්නේ රාත්‍රියටද විතරද?
බූන්දි, 19:30:28
විසිඑක්වන සියවසේ ජීවත්වෙන අපි මේ පසුකරමින් සිටින්නේ පාරිභෝගික භාණ්ඩ විසින් මිනිස් සබඳතා විස්ථාපනය කරමින් සිටින පරිවර්තන යුගයකි. අපි දැන් ආස කරන්නේ අළු දූලි ගසාගෙන යන ලිබරල් මඳ පවනක් අපේ ජිවිත හරහා හමාගෙන යනවා දකින්නටය. මිනිසුන් එක් පසෙකින් පාරිභෝගිකවාදී නවීන සතුන් බවට පත්වෙද්දී අනෙක් පසින් ඔවුනට දෙවියන් සමග ද ඇලී ගැලී සිටීමට සිදුවී ඇත්තේ ඇයි? කොටින්ම වඩ වඩාත් අතාර්කිකව හා වඩ වඩාත් ප්‍රබලව අපේ කරට අත දමාගෙන දෙවියන්වහන්සේ අප සමග සිටින්නේ ඇයි?

ලංකාවේ දෙවිවරුන්ගේ මහගෙදර බවට පත්ව ඇති කතරගම පූජා නගරය ආශ්‍රයෙන් මාගේ හිතවතෙක් කරමින් සිටින පරික්ෂණයක් මගින් අපූරු කාරණා කිහිපයක් හෙළිදරවු විය. (මෙම පරීක්ෂණ වාර්තාව තවමත් ප්‍රකාශයට පත්කොට නැත.) එහිදී, ලංකාවේ මිනිසුන් දෙවියන් සමග කරන ගනුදෙනු ඉතා ශ්‍රීඝ්‍ර ලෙස වැඩිවී ඇති බවත් මැද පන්තියේ නාගරික තරුණයන් දෙවියන් ඇදහීමේදී ඉදිරියෙන්ම සිටිනා බවත් ඔහු සොයා ගත්තේය.

ඉතා නවීන පන්නයේ දුරකථන අත දරාගෙන, කිරි ටොයියා වාහනවල නැගී රටේ සතරදිග්භාගයේ තිබෙන දේවාලවල පෝලිමේ සිටින 'නවීන මිනිසුන්' ඉතා සුලබ දසුනක් වී ඇත්තේ කවර නම් අරුමයකින්ද? ලංකාවේ වෙල් නියරවල් වල පවා කාපට් දමාගෙන යන මේ කාලයේ අපේ රටේ තරුණයන්ට ද හැල්මේ දිවයන්නට අනාගත මාවත් කිහිපයක්ම තන්වා දී තිබේ. ඔවුන්ට නිල් බලකා මාවතේ යා හැක. නොඑසේනම්, බොදු බලකා මාවතේ යා හැක. මේ යන එන ගමන් දෙවියන්ට ද ටච් එකක් දාගෙන යෑම දැන් තාරුණ්‍යයේ ට්‍රෙන්ඩ් එකයි.

ප්‍රොයිඩ් කීවේ ජිවිතේ අපට නොපෙනෙන, නොතේරෙන දේවල් අපි දෙවියන්ට භාර දෙන බවය. මිනිසුන් සමග ගනුදෙනු කරනවාට වඩා දෙවියන් සමග 'වැඩ' කිරීම පහසු වන්නේ මිනිසුන් මෙන් දෙවියන් කිසි දෙයක් ප්‍රතික්ෂේප කරන්නේ නැති නිසාය. එනිසා ඕනෑම කෙනෙකුට ඕනෑම දෙයක් දෙවියන්ට කිව හැකිය. වැඩේ හරි ගියොත් දෙවියන්ගේ හාස්කමකි. වැරදුනොත් දෙවියන්ට කොන්ත්‍රාත් එක භාර දීපු කෙනාගේ කිල්ලකි. මිනිසුන් විසින් දෙවියන්ට භාරදෙන කොන්ත්‍රාත්තු, කෙටිදුර ධාවන තරග වලින් ජයගැනීමට ගන්නා තහනම් උත්තේජක බඳුය.

යමෙක් අසනීප වුනහොත්, සාමාන්‍ය බෙහෙත් හේත් ක්‍රියාවලියට අමතරව, අමතර වාසියක් ලබාගැනීමට අපි දෙවියන් කරා දිව යන්නෙමු. බොහෝ දුක් මහන්සි වී දන්නා කියන දහංගැට ගසා වාහනයක හිමිකාරයෙක් වූ වහාම බොහෝ දෙනෙකු හැල්මේ දුවන්නේ දෙවියන් ලඟටයි. ඒ විතරක් නොවේ; විභාග වලින් පාස් කර දීම, ලොතරැයි අද්දවා දීම ආදී කාරණා පවා අපි දෙවියන්ට භාර දෙන්නෙමු. පුදුමය නම් මිනිසුන්ගේ මෙම අනේකවිධ රික්වෙස්ට්ස් අසාගෙන සිටිනා දෙවියන් පිස්සු නොහැදී බේරී ඉන්නා එකය! දෙවියන් මේවාට හිනාවෙන්නේ දවසේ වැඩ ඇරී ගෙදර ගියපසු රාත්‍රියට පමණද?

සමාජයේ තිබෙන දේවවාදී ලෙඩරෝග ඇතුළු අනේකවිධ ලෙඩරෝග වලට බෙහෙත් තිබෙන්නේ කොහේද? මුහුණු පොත තුළද? ෂොපින් මෝල් තුළද? එහෙමත් නැතිනම් මහපාරේ දේශපාලනය තුළද? මිනිසුන් හිස් අහසින් මහපොළවට කැන්දාගෙන යන දේශපාලනය අද තිබෙන්නේ කොහේද?

ලංකාවේ ජනමාධ්‍ය රනිල් වික්‍රමසිංහව හදුන්වන්නේ නොම්මර එකේ ලිබරල් දේශපාලකයෙක් ලෙසයි. තමන්ගේ ඇඟට නොගැලපෙන මේ ලිබරල් ඇඳුම ඇඟලා ගන්නට මැළිවන බවක් රනිල් පෙන්වන්නේ ද නැත. එහෙත් මේ මහා ලිබරල්වාදියා ලිබරල්වාදය දේවවාදය හා ගලපමින් මසකට වරක් තම ඇඟේ ලෙඩ පරික්ෂා කරගන්නට සිංගප්පුරුවට ගොස් එන ගමනේ දී ඉන්දියාවේ තිරුපති දේවාලයට ගොස් හිතේ ලෙඩට ද බෙහෙත් ලබාගැනීමට පුරුදු වී සිටී. රෝහණ විජේවීරගේ වර්තමාන අනුප්‍රාප්තිකයා වී සිටින අනුර කුමාර දේවාල ගානේ රස්තියාදු වෙන බව පේන්නට නැතත් අත්හැර දැමු සමාජ විප්ලවයේ පශ්චාත් මරණ සහතික නොහොත් සමාජ ප්‍රතිසංස්කරණ රාජ්‍යය පිළිබද පෙම් හසුන් රැගෙන මහා නායක හිමිවරුන් බැහැදැක දෙකට නැමී පිරිත් නුල් ගැටගහ ගැනීම සුලබ දසුනක් බවට පත්ව ඇත.

සජිත් නම් දේශපාලන තොත්ත බබා හිතන්නේ එජාපය සමගිකලේ දෙවියන් වහන්සේ කියාය! එනිසා, පසුගියදා ඔහු මුන්නේශ්වරමට ගොස් දෙවියන්ට මහා පත භාරයක් ඔප්පු කළේය.

ම.රා.ගේ දේශපාලනය ගැන කතාකොට පලක් නැත්තේ ම.රා. සහ සමාගම යනු දේවවාදය, සමාජවාදය, ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදය වාගේ හැම වාදයක්ම පැකට් කොට සිල්ලරට විකුණන සිල්ලර බඩු කඩයක් නිසාය. එහෙත් පෙ.ස.පයේ සහෝදරවරුන් ලංකාවේ රාජ්‍ය නිර්ආගමික වියයුතු බවට ඔවුන්ගේ ප්‍රතිපත්ති ප්‍රකාශයේ පුංචියට සඳහන් කොට ඇතත් ඔවුන් දෙවියන්ගෙන් මිනිසුන් ගලවාගන්නට වචන පාවිච්චි නොකරන්නේ ගගේ රළ පහර ඔවුන්ට සැර වැඩි නිසාද?

අපි සමග මහපාරේ ඇවිදයන, අපිසමග අඬන, සිනාසෙන, අපේ දුක සතුට අහගෙන ඉන්න, අපේ ප්‍රශ්න වලට උත්තර වෙනුවට ඔළුව අතගාන, සමහර වෙලාවට හෙමින්සීරුවේ අපේ ඔළුවට ටොකු අණින දෙවියන්වහන්සේව යළිත් අප අහසට යවන්නේ කවදාද? එදාට යළිත් මිනිස්සුන්ට මනුස්සකම හමුවෙනු ඇත.
මේ වියමන ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න-
Tags- Superstitious Belief, Ranil Wickramasinghe, Mahinda Rajapaksa, Anura Kumara Dissanayake, Katharagama
Plus
ප්‍රතිචාර
අඩවි දත්ත
Facebook Page
Boondi Google+
Boondi RSS
සරද සමරසිංහගෙන් තවත් වියමන්
වෙසෙස්
දත්තවාදී යුගයේ විප්ලවවාදින් හඳුනාගනිමු!
වෙසෙස්
සමාජවාදයේ සහ ධනවාදයේ දත්තවාදී කියවීම
වෙසෙස්
මානව සමාජයේ මීළඟ විප්ලවය 'දත්තවාදය'ද?
වෙසෙස්
හුදකලාව විකුණා විනෝදවෙන්න එන්න!
වෙසෙස්
පශ්චාත් සත්‍ය යුගයේ ජනමාධ්‍යයේ කාර්යභාරය අවසන්ද?
තවත් අදහස් බූන්දි
කුණු වී දුඟඳ හමන මජර ජනමාධ්‍ය සංස්කෘතියට එරෙහිව කුමක් කරමුද?
දෙසියවෙනි උපන්දිනයට කාල් මාක්ස්ට උපහාර තෑග්ගක්!
ඒ ඇගේ අහසයි!
සිංහලයා වඳ වෙමින් යනවද?
කාලෝ අයංතේ
බූන්දි නව ඊමේල් ලිපිනය- editorial@boondi.lk
BoondiLets
ස්ටීව් බිකෝ කියයි.
පීඩකයා සතු හොඳම ආයුධය නම්, පීඩිතයාගේ පීඩිත මානසිකත්වයයි.
What's New | අලුතෙන්ම
ඔත්තු| කැටිපෙගෙන් 'හමුවෙන්න තවම හැකි කොම්රේඩ්' - ජුලි 24

16-Secs

විමල් කැටිපෙආරච්චි විසින් රචිත පළමු කාව්‍ය සංග්‍රහය 'හමුවෙන්න තවම හැකි කොම්රේඩ්' 2018 ජූලි 24 දා... [More]
කවි| මල් බදාගෙන ගස් මැරෙන්නේ අන්න ඒකයි ශාන්තී

36-Secs

(සඳිනි ප්‍රාර්ථනා තෙන්නකෝන්) අන්න කෙළවර මලක් පිපිලා,
ඔබත් දැක්කද ශාන්තී,
ගමේ මුදුනෙම අහස කිට්ටුව,
හිනා නගනව ශාන්තී

තල මලක් නම් මළ ගෙයක්,... [More]
කවි| ඒ මුහුණ

31-Secs

(මංජුල වෙඩිවර්ධන) ඒ මුහුණ අහිංසක වෙන්න බැරිකමක් නෑ
ඒත් ඒ ආදරේ අහිංසක නෑ.

කටහඬත් නිවී ඇති බව ඇත්ත
පපුව ඇතුළට ඇවිත්
හෘද සන්තානයේ අඩි තබා ඇවිදිද්දි... [More]
කවි| ෂැන්ග්‍රිලා....

25-Secs

(දමිත් වැලිකල) නොයන්න සැංඟිලා
ඉන්න බැරිද මාත් එක්ක ළං වෙලා...
අත් අල්ලං කතා කරමු හිනැහිලා..
දකින දකින හැම හීනෙම ෂැන්ග්‍රිලා..
උඹ හිටියා මං යන මං අවුරලා..... [More]
පරිවර්තන| අදේශපාලනික බුද්ධිමතුන්

30-Secs

(ඔටෝ රෙනෙ කැස්ටිලෝ | මහේෂ් මුණසිංහ) එක් දිනෙක
මගේ රටෙහි වෙසෙන
අදේශපාලනික බුද්ධිමතුන් ව
ප්‍රශ්න කරාවි
සාමාන්‍ය මිනිසුන් පැමිණ
එදිනෙදා දිවි ගැටගහන... [More]
කවි| ඇනා සර්ගෙව්යනාගේ කවිය

24-Secs

(මොනිකා රුවන් පතිරණ) ජීවිතයෙ ගැල ඇදුණු වසර යුග
ගිම් නොනිමි එකම දිගු ගමනක් ය
තැවුල් ගිනි පුළිඟු හද සිදුරු කළ
කිහිරඟුරු විසුළ මරු කතරක්ය

නිල දිදුල කදෝ පැණි එළියෙහි ද... [More]
කතන්දර| ගල් වඩුවා ('හූමිටි කතා')

2-Mins

(ආර්. කුෂ්නේරෝවිච් | දැදිගම වී. රුද්‍රිගු) එකෝමත් එක රටක ගල් වඩුවෙක් ගල් කඩමින් හිටියා. හිටි හැටියේම අසුන් පිට නැග ගත් මිනිසුන් කෑ ගහන හැටි ඇසුණා;

"දණ... [More]
රංග| 'පක්ෂීහු'- ඇරිස්ටොෆනීස්ගේ යුතෝපියානු සිහිනය

3-Mins

(චින්තා පවිත්‍රානි) ඇරිස්ටොෆනීස්ගේ නාට්‍ය නිර්මාණ අතුරින් ශ්‍රව්‍ය හා දෘශ්‍ය ප්‍රයෝගයන්ගෙන් අනූන වූත් වඩාත් නිර්මාණාත්මක වූත් නාට්‍යය හැටියට පිළිගැනෙන්නේ The Birds (පක්ෂීහු) නාට්‍යයයි.... [More]
වෙසෙස්| අපි තමයි නියම විප්ලවකාරයෝ..!

6-Mins

(කසුන් සමරතුංග) මට 'ඇය' මුණ ගැසුණේ අහම්බයකිනි. මගේ මිතුරෙකුගේ මැදිහත්වීමෙනි.

"ඔය ඉතින් ඔයත් මං දිහා බලන්නේ අමුතු විදියට. එතකොට ඉතින් අනිත් මිනිස්සු ගැන... [More]
වෙසෙස්| දත්තවාදී යුගයේ විප්ලවවාදින් හඳුනාගනිමු!

6-Mins

(සරද සමරසිංහ) ඉතිහාස හා සමාජ විද්‍යා විශේෂඥයෙකු වන යුවෙල් නෝව් හරාරි (Yuval Noah Harari) විසින් රචිත Homo Deus නොහොත් 'මීළඟ හතළිස් වසරේ... [More]
කතා-බස්| "පියවරු සහ පුත්තු"- සුමති සිවමෝහන් සමග කතාබහක්

8-Mins

(සමන් එම්. කාරියකරවන) මේ වසරේ මාර්තු මාසයේ දී ඉන්දියාවේ හයිද්‍රාබාද්හි පැවති ඉන්දියානු ලෝක සිනමා උලෙළේ දී හොඳ ම චිත්‍රපටයට හිමි ජූරි සම්මානය දිනා... [More]
කතන්දර| "අලි සෙල්ලං හා ලෙල්ලං!" [ළමා කාටූන් වීඩියෝව]

42-Secs

"අලි සෙල්ලං හා ලෙල්ලං!"- පොඩිත්තන්ට විනෝදාත්මක කතන්දරයක් [කාටූන්]- Sanjiv Jaiswal 'Sanjay' ලියා, Ajit Narayan සිත්තම් කළ 'Playtime' ඉන්දියානු ළමා කතන්දරයේ... [More]
පරිවර්තන| මගේ බිරිඳගේ ඇස් හිරු වගේ නෑ

59-Secs

(විලියම් ශේක්ස්පියර් | චින්තා පවිත්‍රානි) මගේ බිරිඳගේ ඇස් හිරු වගේ නෑ
පබළු ඇගේ දෙතොලේ රතට වඩා බොහෝ රතු පාටයි
හිම සුදු වී නම් ඇගේ පියයුරු අවපැහැ මන්ද?

කෙස් වයර් වී නම් ඇගේ හිසේ කළු වයර් වැවේ
මා රෝස, රතු හා සුදු පෑ රෝස මල් දැක තිබේ,... [More]
කවි| සටහන්ය; සුන්දර ගමක; මළගෙයක...

11-Secs

(විකුම් ජිතේන්ද්‍ර) සුදු රැළි පාලම්ය මග
කිඳුරා නිදිය සාලයෙහි

විඩාබර වූ ඉකියකි
අම්මෙකි
ආදරේ බර ඉල්ලාගෙන... [More]
කවි| ගරු අධිකරණයෙන් අවසරයි..!

46-Secs

(ජනිත් විතාරණගේ) අත තබා දිවුරන්න පුළුවන් ස්වාමිනි බොරු නෙවෙයි කියලා
මැරෙන්නට හිත හදාගෙන මම රේල් පාරෙත් ලැගන් ඉඳලා
කෝච්චිය දුර ඈත එනකොට තාත්තගේ බොන බෙහෙත් මැවිලා
කරන්නම වෙන දෙයක් නැති තැන ගියේ එතනට අම්මපල්ලා

පහන් කොච්චර එළිය දුන්නත් කැඩුන පසු කුණු ගොඩට හින්දා... [More]
වෙසෙස්| සුන්දර කළු කෙල්ල- රූපී කෞවුර්ගේ අතිශය සුන්දර ආත්මය!

2-Mins

(සදර්ශී කුසුම්වර්ෂා රණසිංහ) සමහර ගැහැණු- පිරිමි ජීවිතයේ බොහෝ මධුර දෑ සඟවාගෙන ඇවිදින පොත් බඳු ය. නැත්නම් තාලයක් ඇති කවි බඳු ය. හුදෙක් මනුස්ස... [More]
අදහස්| කුණු වී දුඟඳ හමන මජර ජනමාධ්‍ය සංස්කෘතියට එරෙහිව කුමක් කරමුද?

3-Mins

(සුරෝෂන ඉරංග) අපේ රටේ මාධ්‍ය සංස්කෘතිය පවතින්නේ කුණු වී දුඟඳ හමන තත්ත්වයක බව අමුතුවෙන් පැවසිය යුතු නැත. එය අපේ රටේ දේශපාලන සංස්කෘතිය... [More]
අදහස්| දෙසියවෙනි උපන්දිනයට කාල් මාක්ස්ට උපහාර තෑග්ගක්!

16-Mins

(ඩෙස්මන්ඩ් මල්ලිකාරච්චි) කාල් මාක්ස්ගේ 200 වෙනි උපන්දිනය කොළඔ මහවැලි කේන්ද්‍රයේදී පසුගිය 11 වෙනි දින සමරනු ලැබුවේ කාල් මාක්ස්ගේ ප්‍රාග්ධනය කෘතියේ 3 වෙනි... [More]
Boondi Dot Lk · බූන්දියේ අපේ වැඩක් · editorial@boondi.lk
Home · Currents · Raha · Sookiri · Kavi · Dosi · Music · Plus · Facebook