Facebook
Twitter
Google+
YouTube
Blog
RSS Feed
අදහස් බූන්දි
දෙවියන් වහන්සේ සිනාසෙන්නේ රාත්‍රියටද විතරද?
බූන්දි, 19:30:28
විසිඑක්වන සියවසේ ජීවත්වෙන අපි මේ පසුකරමින් සිටින්නේ පාරිභෝගික භාණ්ඩ විසින් මිනිස් සබඳතා විස්ථාපනය කරමින් සිටින පරිවර්තන යුගයකි. අපි දැන් ආස කරන්නේ අළු දූලි ගසාගෙන යන ලිබරල් මඳ පවනක් අපේ ජිවිත හරහා හමාගෙන යනවා දකින්නටය. මිනිසුන් එක් පසෙකින් පාරිභෝගිකවාදී නවීන සතුන් බවට පත්වෙද්දී අනෙක් පසින් ඔවුනට දෙවියන් සමග ද ඇලී ගැලී සිටීමට සිදුවී ඇත්තේ ඇයි? කොටින්ම වඩ වඩාත් අතාර්කිකව හා වඩ වඩාත් ප්‍රබලව අපේ කරට අත දමාගෙන දෙවියන්වහන්සේ අප සමග සිටින්නේ ඇයි?

ලංකාවේ දෙවිවරුන්ගේ මහගෙදර බවට පත්ව ඇති කතරගම පූජා නගරය ආශ්‍රයෙන් මාගේ හිතවතෙක් කරමින් සිටින පරික්ෂණයක් මගින් අපූරු කාරණා කිහිපයක් හෙළිදරවු විය. (මෙම පරීක්ෂණ වාර්තාව තවමත් ප්‍රකාශයට පත්කොට නැත.) එහිදී, ලංකාවේ මිනිසුන් දෙවියන් සමග කරන ගනුදෙනු ඉතා ශ්‍රීඝ්‍ර ලෙස වැඩිවී ඇති බවත් මැද පන්තියේ නාගරික තරුණයන් දෙවියන් ඇදහීමේදී ඉදිරියෙන්ම සිටිනා බවත් ඔහු සොයා ගත්තේය.

ඉතා නවීන පන්නයේ දුරකථන අත දරාගෙන, කිරි ටොයියා වාහනවල නැගී රටේ සතරදිග්භාගයේ තිබෙන දේවාලවල පෝලිමේ සිටින 'නවීන මිනිසුන්' ඉතා සුලබ දසුනක් වී ඇත්තේ කවර නම් අරුමයකින්ද? ලංකාවේ වෙල් නියරවල් වල පවා කාපට් දමාගෙන යන මේ කාලයේ අපේ රටේ තරුණයන්ට ද හැල්මේ දිවයන්නට අනාගත මාවත් කිහිපයක්ම තන්වා දී තිබේ. ඔවුන්ට නිල් බලකා මාවතේ යා හැක. නොඑසේනම්, බොදු බලකා මාවතේ යා හැක. මේ යන එන ගමන් දෙවියන්ට ද ටච් එකක් දාගෙන යෑම දැන් තාරුණ්‍යයේ ට්‍රෙන්ඩ් එකයි.

ප්‍රොයිඩ් කීවේ ජිවිතේ අපට නොපෙනෙන, නොතේරෙන දේවල් අපි දෙවියන්ට භාර දෙන බවය. මිනිසුන් සමග ගනුදෙනු කරනවාට වඩා දෙවියන් සමග 'වැඩ' කිරීම පහසු වන්නේ මිනිසුන් මෙන් දෙවියන් කිසි දෙයක් ප්‍රතික්ෂේප කරන්නේ නැති නිසාය. එනිසා ඕනෑම කෙනෙකුට ඕනෑම දෙයක් දෙවියන්ට කිව හැකිය. වැඩේ හරි ගියොත් දෙවියන්ගේ හාස්කමකි. වැරදුනොත් දෙවියන්ට කොන්ත්‍රාත් එක භාර දීපු කෙනාගේ කිල්ලකි. මිනිසුන් විසින් දෙවියන්ට භාරදෙන කොන්ත්‍රාත්තු, කෙටිදුර ධාවන තරග වලින් ජයගැනීමට ගන්නා තහනම් උත්තේජක බඳුය.

යමෙක් අසනීප වුනහොත්, සාමාන්‍ය බෙහෙත් හේත් ක්‍රියාවලියට අමතරව, අමතර වාසියක් ලබාගැනීමට අපි දෙවියන් කරා දිව යන්නෙමු. බොහෝ දුක් මහන්සි වී දන්නා කියන දහංගැට ගසා වාහනයක හිමිකාරයෙක් වූ වහාම බොහෝ දෙනෙකු හැල්මේ දුවන්නේ දෙවියන් ලඟටයි. ඒ විතරක් නොවේ; විභාග වලින් පාස් කර දීම, ලොතරැයි අද්දවා දීම ආදී කාරණා පවා අපි දෙවියන්ට භාර දෙන්නෙමු. පුදුමය නම් මිනිසුන්ගේ මෙම අනේකවිධ රික්වෙස්ට්ස් අසාගෙන සිටිනා දෙවියන් පිස්සු නොහැදී බේරී ඉන්නා එකය! දෙවියන් මේවාට හිනාවෙන්නේ දවසේ වැඩ ඇරී ගෙදර ගියපසු රාත්‍රියට පමණද?

සමාජයේ තිබෙන දේවවාදී ලෙඩරෝග ඇතුළු අනේකවිධ ලෙඩරෝග වලට බෙහෙත් තිබෙන්නේ කොහේද? මුහුණු පොත තුළද? ෂොපින් මෝල් තුළද? එහෙමත් නැතිනම් මහපාරේ දේශපාලනය තුළද? මිනිසුන් හිස් අහසින් මහපොළවට කැන්දාගෙන යන දේශපාලනය අද තිබෙන්නේ කොහේද?

ලංකාවේ ජනමාධ්‍ය රනිල් වික්‍රමසිංහව හදුන්වන්නේ නොම්මර එකේ ලිබරල් දේශපාලකයෙක් ලෙසයි. තමන්ගේ ඇඟට නොගැලපෙන මේ ලිබරල් ඇඳුම ඇඟලා ගන්නට මැළිවන බවක් රනිල් පෙන්වන්නේ ද නැත. එහෙත් මේ මහා ලිබරල්වාදියා ලිබරල්වාදය දේවවාදය හා ගලපමින් මසකට වරක් තම ඇඟේ ලෙඩ පරික්ෂා කරගන්නට සිංගප්පුරුවට ගොස් එන ගමනේ දී ඉන්දියාවේ තිරුපති දේවාලයට ගොස් හිතේ ලෙඩට ද බෙහෙත් ලබාගැනීමට පුරුදු වී සිටී. රෝහණ විජේවීරගේ වර්තමාන අනුප්‍රාප්තිකයා වී සිටින අනුර කුමාර දේවාල ගානේ රස්තියාදු වෙන බව පේන්නට නැතත් අත්හැර දැමු සමාජ විප්ලවයේ පශ්චාත් මරණ සහතික නොහොත් සමාජ ප්‍රතිසංස්කරණ රාජ්‍යය පිළිබද පෙම් හසුන් රැගෙන මහා නායක හිමිවරුන් බැහැදැක දෙකට නැමී පිරිත් නුල් ගැටගහ ගැනීම සුලබ දසුනක් බවට පත්ව ඇත.

සජිත් නම් දේශපාලන තොත්ත බබා හිතන්නේ එජාපය සමගිකලේ දෙවියන් වහන්සේ කියාය! එනිසා, පසුගියදා ඔහු මුන්නේශ්වරමට ගොස් දෙවියන්ට මහා පත භාරයක් ඔප්පු කළේය.

ම.රා.ගේ දේශපාලනය ගැන කතාකොට පලක් නැත්තේ ම.රා. සහ සමාගම යනු දේවවාදය, සමාජවාදය, ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදය වාගේ හැම වාදයක්ම පැකට් කොට සිල්ලරට විකුණන සිල්ලර බඩු කඩයක් නිසාය. එහෙත් පෙ.ස.පයේ සහෝදරවරුන් ලංකාවේ රාජ්‍ය නිර්ආගමික වියයුතු බවට ඔවුන්ගේ ප්‍රතිපත්ති ප්‍රකාශයේ පුංචියට සඳහන් කොට ඇතත් ඔවුන් දෙවියන්ගෙන් මිනිසුන් ගලවාගන්නට වචන පාවිච්චි නොකරන්නේ ගගේ රළ පහර ඔවුන්ට සැර වැඩි නිසාද?

අපි සමග මහපාරේ ඇවිදයන, අපිසමග අඬන, සිනාසෙන, අපේ දුක සතුට අහගෙන ඉන්න, අපේ ප්‍රශ්න වලට උත්තර වෙනුවට ඔළුව අතගාන, සමහර වෙලාවට හෙමින්සීරුවේ අපේ ඔළුවට ටොකු අණින දෙවියන්වහන්සේව යළිත් අප අහසට යවන්නේ කවදාද? එදාට යළිත් මිනිස්සුන්ට මනුස්සකම හමුවෙනු ඇත.
මේ වියමන ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න-
Tags- Superstitious Belief, Ranil Wickramasinghe, Mahinda Rajapaksa, Anura Kumara Dissanayake, Katharagama
Plus
ප්‍රතිචාර
අඩවි දත්ත
Facebook Page
Boondi Google+
Boondi RSS
සරද සමරසිංහගෙන් තවත් වියමන්
කතන්දර
සෙන්ටෙනියල් දෝණි
වෙසෙස්
දත්තවාදී යුගයේ විප්ලවවාදින් හඳුනාගනිමු!
වෙසෙස්
සමාජවාදයේ සහ ධනවාදයේ දත්තවාදී කියවීම
වෙසෙස්
මානව සමාජයේ මීළඟ විප්ලවය 'දත්තවාදය'ද?
වෙසෙස්
හුදකලාව විකුණා විනෝදවෙන්න එන්න!
තවත් අදහස් බූන්දි
කුණු වී දුඟඳ හමන මජර ජනමාධ්‍ය සංස්කෘතියට එරෙහිව කුමක් කරමුද?
දෙසියවෙනි උපන්දිනයට කාල් මාක්ස්ට උපහාර තෑග්ගක්!
ඒ ඇගේ අහසයි!
සිංහලයා වඳ වෙමින් යනවද?
කාලෝ අයංතේ
බූන්දි නව ඊමේල් ලිපිනය- editorial@boondi.lk
BoondiLets
චේ ලියයි.
නීතිය පාන් නිදහස
ගොවිකමේ නව පිළිසකර
මේ ගැන ඔබේ හඬ
නින්නාද වෙද්දී හැමතින්
ඔබේ පසෙකින් අප ඇදෙනු
ඔබ දකිනු ඇත

-මෙක්සිකෝවේදී මුල් වරට පිදෙල් හමුවීමේ ආශ්වාදයෙන් චේ ලියූ කව.
[චේ - මාලනී... [More]
What's New | අලුතෙන්ම
පොත්| උතුරා යන්න ගඟ මම කැමති පොකුණට- විමසුමක්

3-Mins

(අනිල් හේරත්) ෆේස්බුක්. අද කාලයේ වඩාත්ම ආකර්ශණීය සංජානන මාධ්‍යය විය යුතු ය. බොහෝ දෙනා බොහෝ දෑ ලියන. කවි කෙටිකතා විචාර ඈ විවිධ... [More]
කවි| මා බිරිඳ උවැසියක වී

10-Secs

(රෝහණ පොතුලියැද්ද) දැල් තිර අතරින්
පෙනෙයි ඈ
ඔබ යනු, මොබ එනු
තෙල් මල් ගෙන, සුවඳ දුම් ගෙන

මල්, දෝතක්... [More]
ඔත්තු| උතුරා යන්න ගඟ මම කැමති පොකුණට - සැප්. 07

10-Secs

තුෂාරිකා ඇන්තනි ගේ පළමු කාව්‍ය සංග්‍රහය, 'උතුරා යන්න ගඟ මම කැමති පොකුණට' 2018 සැප්තැම්බර් 07... [More]
කතන්දර| සැප්තැම්බරයේ දවසක්

10-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) පණිවිඩයක් අරන් ඇවිත් හිටි විජයගෙ රාජ සේවකයා මං දිහා බලා හිටියෙ පිළිතුරු ලිපියක් යවනවා ද නැද්ද නැත්නම් මං යන්නද වගේ... [More]
වෙසෙස්| පාවුලෝ කොයියෝ හෙවත් පිස්සෙකු ගේ කතාව

5-Mins

(කසුන් සමරතුංග) පිස්සෙකුට පොත් ලියන්න පුළුවන්ද? පොඞ්ඩක් ඉන්න, සටහන ආරම්භයේ ම පිහියකින් ඇන්න වගේ එහෙම ප‍්‍රශ්නයක් ඇහුව ම මට දැනෙනවා නිකං මොකක්දෝ... [More]
කවි| නගා මැරූ අල....

33-Secs

(කේ.කේ. සමන් කුමාර [සර්පයා]) නුඹ පිච්ච කැකුළකි
පිළිකන්නක පිපි.
ඉඳුල් වතුරින් නුඹව නහවනා
උන්ටද සිනා සළනා.
කිඩාරං මලකැයි කියනා
උන්ටද සුවඳ දී... [More]
කවි| උතුරින් දකුනට

22-Secs

(දර්ශන මේදිස් ) (උප මාතෘකාව: පීඩිත ජාතියේ පීඩිතයෙකුගෙන් පීඩක ජාතියේ පීඩිතයෙකුට)

සබඳ අපි කඳු නොවෙමු
උනුන් පරයා නැගෙන
සුනිල දිය කඳුරු වෙමු
එකම කන්දෙන් වැටෙන... [More]
කවි| බෝධිසත්ව ගබ්සාව

15-Secs

(කුමාර හෙට්ටිආරච්චි) නිල් මල් බිසව් උකුලේ බිම් මල් පිපුණී
පන්දම් වැටේ සල් මල් ඔසරිය රැඳුණී
නේරංජනා ගඟ දෑසින් ඇද වැටුණී
පස් මහ බැලුම් නොබලා කුස පිළිසිඳුණී

සඳුන් සුවඳ මල් ගෝමර ළැම තොරණේ... [More]
පොත්| ලිස්සන පපුව මැද නොලිස්සන ගැහැනු සලකුණ

7-Mins

(හර්ෂිනී පුෂ්පමාලා ආරච්චිගේ) සාහිත්‍ය නිර්මාණ අතර භාවික ගුණයෙන් වඩා වැඩි සාහිත්‍යාංගය කවිය යයි සිතමි. තේමාත්මක ගැඹුරත්, කාව්‍යෝචිත බසත්, බහු විධ අරුත් සපයන භාෂා... [More]
කවි| දුම්මල ගලට ගිය අම්මා

20-Secs

(නන්දන වීරසිංහ) දුම්මල ගල ඉමේ මහ මූකලානේ
අඳෝනාව ඇඟ හීගඩු නඟන්නේ
කන්දේ් පරවේණී උළලේනියන්නේ
රෑ සමයමේ ඇයි මා බය කරන්නේ

අපෙ අම්මා දුම්මල ගලවන්න ගියා... [More]
කරන්ට්ස්| විප්ලවවාදියකුගේ නඩු විභාගය

39-Secs

(පරාක්‍රම කොඩිතුවක්කු) I.
(පාසලේ රපෝර්තුව)

උගන්වන සියලු දේ සැක කරයි
ප්‍රශ්න කරයි
අසම්මත ලෙස සිතයි... [More]
කවි| වස්සානය

45-Secs

(රත්න ශ්‍රී විජේසිංහ) ඔය දෑල දොඩමලු ය, සුවඳ බැරුවා ඉන්ට
නිල් වතුර තුරුලු කර කෙසේ අතහැර යම් ද?
කෙකටියා පඳුර සුදු මල් පොකුර වඩාගෙන
සොඳුර, නුඹ වාගේ ම හිනැහේය මා එක්ක

කුඹුක් අතු වතුර අතගගා නැමිලා දියට... [More]
කතා-බස්| ඇත්තටම කවුද මේ ප‍්‍රදීප් මැතිව්?

5-Mins

(කසුන් සමරතුංග) ‘මිස්ටර් කරුණාසේනගේ අක්මාව හොඳටම නරක් වෙලා.’

‘ඒ වුණාට මගේ පපුව හොඳයි!’

විහිළුවයි හිනාවයි අන්තිම අසරණ බව මටම දැනුණා. දොස්තරට ගාණක් නෑ. තුණ්ඩුවක්... [More]
ඔත්තු| ගඟේ නොයන තරුණ දේශපාලනයක්- අගෝ. 21

15-Secs

අජිත් පැරකුම් ජයසිංහ විසින් ලියන ලද එළියකන්ද වධකාගාරයේ සත්‍ය සිදුවීම් පසුබිම් කරගත් 1989 කැරැල්ල පිළිබඳ... [More]
කවි| ඉතා කුඩා විශාල වෙනස

2-Secs

(සමර විජේසිංහ) අපට නම්
පහසුකම් ඇත
දුකට බොන
ඛෙහෙත් ඇත

ඛෙහෙත් ටිකක්වත්... [More]
කතා-බස්| ඇමෙරිකානු ව්‍යාපෘතියේ පාපිෂ්ට කාලසටහන! (ජෙනරාල් වෙස්ලි ක්ලාර්ක් සමග)

31-Mins

(අජිත් සී හේරත්) ජෙනරාල් වෙස්ලි ක්ලාර්ක් සමග ඒමි ගුඩ්මාන් විසින් කරන ලද මෙම සම්මුඛ සාකච්ඡාව ලෝක ආධිපත්‍යය සඳහා වන ඇමෙරිකානු ව්‍යාපෘතියේ පාපිෂ්ට... [More]
කවි| මඳ නල

5-Secs

(ආරියවංශ රණවීර) කඳු වලල්ලට හොරෙන්
ආවා ඔබ මා ළගට
මල් පවා බලා සිටියා
ගත් සුසුම
නොහෙලා පහළට
පුදුමව.... [More]
පරිවර්තන| කියන්නද මා නුඹට, නුඹ සොඳුරුයැයි ගිම්හානයේ දිනක් තරමටම?

52-Secs

(විලියම් ශේක්ස්පියර් | මහේෂි බී. වීරකෝන්) කියන්නද මා නුඹට...,
නුඹ සොඳුරුයැයි ගිම්හානයේ දිනක් තරමටම?
එනමුත් නුඹ ඊටත් වඩා වැඩියෙන් මුදුයි, සුන්දරයි මට.
රළු පවන් වෙසක් මස සිඟිති මල් පෙළන කල,
සිසිර කල දහවලත් බොහෝ දිගු කරන විට,
දෙව්ලොවේ ඇස අරා සැඩ රැසින් ලොව පෙළයි.... [More]
Boondi Dot Lk · බූන්දියේ අපේ වැඩක් · editorial@boondi.lk
Home · Currents · Raha · Sookiri · Kavi · Dosi · Music · Plus · Facebook