Facebook
Twitter
Google+
YouTube
Blog
RSS Feed
Cine බූන්දි
ලෝකයේ භයානකම මිනිසා ඔස්කාර් රතුපලස දක්වා රැගෙන ආ ගැහැණිය
බූන්දි, 18:34:39
පසුගියදා අවසන් වුනු ඔස්කාර් සම්මාන උළලේ සම්භාව්‍ය වේදිකාවට එක් මැදිවියේ කාන්තාවක් ගොඩවෙනවා. වේදිකාවේ මයික‍්‍රෆෝනයට ඇය ඇගේ හඬ මුදා හරිනවා. "එඩ්වඩ් ස්නෝඩන්! ඔබට බොහෝම ස්තුතියි. ඔබේ නිර්භීත කමට, ඔබේ දරාගෙන සිටීමට, ඔබට බොහෝම ස්තූතියි." සභාවෙන් උණුසුම් අත්පොලසන් හඬක් නැගෙනවා. ඇගේ මුහුණ වෙහෙසකර, එහෙත් ආඩම්බර සිනහවකින් පිරී යනවා. ඇගේ නම ලෝරා....ලෝරා පෝට්‍රේස්.

ලෝරා පෝට්‍රේස් කියන්නේ මාධ්‍යවේදිනියක්. ජර්මනියේ ඉපිද, ඇමෙරිකාවේ ජීවත් වෙන වාර්තා චිත්‍රපට නිෂ්පාදිකාවක්. එඩ්වඩ් ස්නෝඩන් විසින් පසුගිය කාලයේ ලෝකයට එළිදරවු කරන ලද සිද්ධීන් ඇසුරෙන් ඇය විසින් නිෂ්පාදනය කරන ලද සිටිසzන්ෆෝ (Citizenfour) නම් වාර්තා චිත්‍රපටයට වසරේ හොඳම වාර්තා වැඩසටහනට හිමි ඔස්කාර් සම්මානය හිමි වූවා. මෙම සම්මානය සාමාන්‍ය සිනමා සම්මානයකට වඩා වෙනස් වන්නේ මිනිසා ඔළුවෙන් මවා සැලෝලයිට් පට මත දිගහරින ත්‍රාසජනක සිදුවීම් ඇය සැබෑ ලෝකයේදී අත්විඳිමින් මේ වාර්තා චිත්‍රපටය නිෂ්පාදනය කිරීමයි.

මේ සත්‍යය සොයා ඇය ගිය ගමනේ සංක්ෂිප්ත කතාවයි.

ඕනෑම පුවතක් ආරම්භ වෙන්නේ පුංචිම පුංචි ගොසිප් එකකින් කියල ලෝරා දන්නවා. වාසනාවකට හෝ අවාසනාවකට ඇය හඹාගෙන ගියේ ටිකක් භයානක ගොසිප් එකක්. මේ ගොසිප් එකට අනුව ඇමරිකාවේ ආණ්ඩුව හෝ ජාතික ආරක්ෂක ඒජන්සිය (NSA) රටේ ජනතාවගේ පෞද්ගලික ඊමේල් ලිපිනයන්ට සහ දුරකථන ඇමතුම් වලට සවන්දෙනවා. මේ ගැන හෙළිදරව්වක් කරන්න ඇය තොරතුරු ගවේෂණය කරමිනුයි සිටින්නේ.

ඒ වසර 2013 මුල්භාගය. ලෝරා සුපුරුදු පරිදි ඇගේ කොම්පියුටරයේ වැඩ කරමින් ඉන්නවා. හිටිඅඩියේම නන්නාඳුනන්නෙක් ඇයට ඊමේල් පණිවිඩයක් එවනවා. 'ඔබට ඉතා වැදගත් රහසක් කීමට මට අවශ්‍යයි. හැකිනම් මාව හමුවෙන්න' මේ පණිවිඩය ඇගේ කාර්යබහුල ජීවිතය ඇතුළෙ අමතක වෙලා යනවා. මාස තුනකට පස්සේ ආයෙත් මේ පණිවිඩය ඇගේ ඊමේල් අතරින් මතුවෙනවා. ඉන්පසු සතිපතාම පාහේ ඇයට මේ නන්නාඳුනන ඊමේල් ආරාධනය එනවා. එක් නිශ්චිත මොහොතක ඇය තීරණය කරනව මේ නන්නාඳුනන ඊමේල් එක සමඟ සම්බන්ධ වෙන්න.


ලෝරා පෝට්‍රේස් ඔස්කාර් සම්මානය සමග

ඊමේල් එකේ තියනව දිග විස්තරයක්. ඇමරිකාවේ CIA සංවිධානය, පෙන්ටගනය සහ ජාතික ආරක්ෂක ආයතනය එකතු වෙලා ලෝකය පුරා රාජ්‍ය නායකයන්ගේ, විශේෂ පුරවැසියන්ගේ දත්ත වලට හොරෙන් සම්බන්ධ වෙන ඩොලර් කෝටි ගණනක ව්‍යාපෘතියක් ගැන විස්තර ලිස්ට් එකක්. එසේම මෙම ඔත්තු බැලීමේ ජාලයට අහුවෙන්නේ නැතිව වැඩ කළහැකි සොෆ්ට්වෙයාර් එකක විස්තරත් ඒ පණිවිඩයේ තියනවා. 'මට මේ සියළු තොරතුරු ඔප්පුකර පෙන්නන්න පුළුවන්' තවදුරටත් ඒ පණිවිඩය කියනවා.

ඉස්සෙල්ලම ලෝරාගේ හිත ගල්ගැහෙනව. මේ හෙළිදරව්ව ඇත්ත නම් ඒක මනුෂ්‍යත්වය පිළිබද ප්‍රශ්නයක්. ඒ වගේම එම ආරංචියේ අනෙක් පස සිටින්නේ බලවත් රාජ්‍ය එකක් නෙමෙයි, කිහිපයක්. තමන්ගේ පැවැත්ම වෙනුවෙන් ලෝරා වගේ කෙනෙක් අතුරුදහන් කිරීම ඔවුන්ට සුළු දෙයක්. ඊළගට ලෝරාට කල්පනා වෙන්නේ තමන් ගැන. මේ පුවතත් එක්ක තවදුරටත් වැඩ කළොත් ඇයට ඇගේ සරල සාමකාමී ජීවිතය නැති වී රාජ්‍යයේ සතුරෙක් විදියට අමාරු ජිවිතයක් ගතකරන්න වෙන බව ඇයට හිතෙනවා. ඒත් ඇය මාධ්‍යවේදිනියක්.

ඒක නිසා ඇය අමාරු ජිවිතයම තෝරා ගන්නවා.

ලෝරාගේ විමර්ශනයට තව කෙනෙක් හවුල් වෙනවා. ඒ තමයි ඇගේ මිතුරෙක් සහ බ්‍රිතාන්‍යයේ ගාර්ඩියන් පුවත්පතේ කතුවරයෙක් වන ග්‍රින්වල්ඩ්. ඔවුන් දෙදෙනා එකතු වී නාඳුනන මිතුරා එවන ලද පණිවිඩ එකින් එක විවර කරනවා. ඔවුන් මේ හැප්පෙන්නට යන්නේ ලෝකයේ ඉන්න ලොකුම මිලිටරි සහ බුද්ධි අංශය එක්ක කියල ඇය නොදන්නවා නොවේ. ඇය මීට පෙර සිතු ලෙසම ජීවිතය අමාරු සහ වෙනස් වෙන්න පටන් ගන්නවා.

ඇය ඇගේ ජංගම දුරකථනයේ සියලුම දත්ත මකා දමා, ක්‍රියා විරහිත කොට සඟවා තබනවා. ඇය සන්තකයට තිබුනේ පුංචි වීඩියෝ කැමරාවක් සහ සටහන් පොතක් පමණයි. පුංචි කාලේ ඉඳලම ඇයට තිබුණ පුරුද්දක්, යන යන තැන සටහන් පොතක් රැගෙන යාම සහ සිදු වෙන සියළු දේවල් සටහන් කරගැනීම. ඇගේ විමර්ශන සගයා, ග්‍රින්වල්ඩ් සමඟ ගනුදෙනු කිරීමට යොදාගත්තේ රහස් සංකේත ක්‍රමයක්. පාවිච්චි කරේ පොදු දුරකථන කුටි සහ අන්තර්ජාල කුටි.

මේ සියළු අවදානම් අස්සේ නන්නාඳුනන තැනැත්තාගේ තොරතුරු ලෝකයට මුදාහැරීමට ඔවුන් තීරණයය කරනවා. ඒ අනුව ලන්ඩන් ගාර්ඩියන් පුවත්පතේ සහ ඇමරිකාවේ තව පුවත්පත් කිහිපයක, ජනතාවට එරෙහිව ඔත්තු බැලීමේ රාජ්‍ය කුමන්ත්‍රණය ගැන තොරතුරු පළ වෙනවා. ඊට පස්සේ සිතු පරිදිම ලෝකය ඇවිස්සෙනවා. මේ අතර ජාතික ආරක්ෂක ඒජන්සිය තම රහස් පිටවුණු ආකාරය සෙවීමට විශේෂ මෙහෙයුමක් දියත් කරනවා. මේ මෙහෙයුමට වසන් වෙලා ඉන්න තරම් ලෝරා සහ ග්‍රින්වල්ඩ් සමත් වෙයිද කියන ප්‍රශ්ණය ඔවුන්ටම ඇති වෙනව.

අපි දෙන්නගෙන් කවුරුහරි අතුරුදහන් වුණොත් අනෙකා ගැන හොයන්න එපා. දිගටම වැඩේ කරගෙන යන්න, දෙන්නම තීරණයකට එළඹෙනව. තත්ත්වය ඒ තරම් හොද නෑ. මං ගැන ආරංචියක් නැත්නම් හොයන්න මහන්සි වෙන්න එපා. ඇය අගේ පවුලේ සාමාජිකයන්ටත් පණිවිඩයක් යවනවා.

ලෝරා සහ ග්‍රින්වර්ල්ඩ් වෙත ජාතික ආරක්ෂක ඒජන්සියේ ඔත්තුකාරයන්ගේ උකුසු ඇස යොමු වී ඇති බව ඔවුන්ට දැනෙනවා. ඇය යන එන පසුපස හොරගල් අහුලන මිනිසුන් ගැන, මඟ තොටේදී අහම්බෙන් මෙන් ඇගේ මඟ අහුරන මිනිස්සු ගැන ඇය තම දිනපොතේ සටහන් කරගන්නවා. මේ අතර ලෝරා සහ ග්‍රින්වර්ල්ඩ් එකිනෙකා රහසින් හමු වී ඉදිරි එළිදරවු කිරීම් ගැන කථා කරගන්නවා. මැක්ඩොනල්ඩ් අවන්හලේ පෝලිමේ ඉන්න ගමන්, එහෙමත් නැතිනම් කාර්යබහුල දුම්රිය පොළවල් වල පත්තර බලන ගමන් අහම්බෙන් හමුවුණු මිනිසුන් වගේ ඔවුන් සාකච්ඡා කරනවා.


[Citizenfour Official Trailer]

මේ අතර තවත් සිදුවීමක් සිදුවෙනවා. සැබවින්ම සිදුවීම් වැලකට තවත් එක් පුරුකක් එකතු වෙනවා. තමන්ට ලැබෙන පුවත් තහවුරු කරගැනීම උදෙසා ඇය හමුවෙන සෑම කෙනෙක්ම පසුපසම FBI එක ලුහුබඳින්න පටන් ගන්නවා. සමහරුන්ගේ ගෙවල් අදිසි සෝදිසිකිරීම් වලට ලක්වෙනවා. ආරක්ෂක ඒජන්සියේ හිටපු නිලධාරියෙක් වන විලියම් බිනී එවැන්නෙක්. ලෝරා ඔහුව හමුවුන දාට පසුදා නන්නාඳුන පිරිසක් ඔහුගේ ගෙදර සෝදිසි කරනවා. තවත් ඇය හමුවුණු අයෙක්, නන්නාඳුන පිරිසක් විසින් පැහැරගෙන ගොස් මුදා හරිනවා.

නන්නාඳුන පණිවිඩයක් ආයෙත් ලෝරාට එනව. 'මං හින්දා අහිංසක මිනිස්සුන්ට කරදර සිද්ධවෙන පාටයි. මං ප්‍රසිද්ධියේ මේ සියළු තොරතුරු හෙළිදරවු කරල රටින් පලා යනව. කරුණාකරල අහවල් දා හොංකොං වලට එන්න'

හොංකොන් වලදි ඔහු මේ එළිදරව්ව කලොත් එදාට ලෝකය හෙලවෙන බව ඇය දන්නවා. ඒත් ඔහුට රටින් පිටවෙන්න පුළුවන් වෙයිද? ඇමරිකාවේ සිරගෙයක් තුළ දී ඔහුගේ ජීවිතය කෙළවර වේවිද? ලෝරාට සහ ග්‍රින්වර්ල්ඩ් ට හොංකොං වලට යන්න පුළුවන් වේවිද? මේ තැනැත්තා දැනටමත් අත්අඩංගුවට පත් වෙලාද? මේ පණිවිඩය ඔවුන්ව අල්ලා ගැනීමට අටවපු උගුලක්ද?

කෙසේවෙතත් මේ දවස් වල අමාරු දේවල් ඇතුළෙම ජිවත් වෙන ලෝරා නිව්යෝක් ගුවන් තොටුපොළ වෙත යනව. ඇගේ ගමනාන්තය තමයි හොංකොං. ගුවන් තොටුපොළේ දී ඇයව රඳවා ගෙන ප්‍රශ්න කරනවා. ගුවන් තොටුපොළවල දී දිගු ප්‍රශ්න කිරීම් වලට, රඳවා ගැනීම් වලට හුරු වී සිටින ලෝරා, මේ සිදුවීම් තම සටහන් පොතේ ලියා ගන්නවා. කැමරාව එළියට අරගෙන වීඩියෝ කරගන්නවා. එක් නිළධාරියෙක් ඇගේ ලිවීම නතර කිරීමට අත් දෙකට මාංචු දැමීමට සැරසෙනවා. තවකෙක් ඇගේ වීඩියෝ කැමරාව උදුරා ගැනීමට සැරසෙනවා. මේ සියල්ලටම ඇය තනිවම මුහුණ දෙනවා.

ඇය ලෝකයේ බොහෝ රටවල් වලට පියාසර කොට ඇතත් මේ තමයි ඇය ගමන් කරන වෙහෙසකරම ගුවන් ගමන. තවමත් ඇයට තියෙන්නේ දෙගිඩියාවක්. ලෝකය මවිත කරවන හෙළිදරවුව කොහෙන් කෙළවර වේවිද?

ග්‍රීන්වල්ඩ් එන්නේ වෙන ගුවන් යානයක. ඔවුන් දෙදෙනාම සාමාන්‍ය පුද්ගලයන් දෙදෙනෙකු වගේ වෙන වෙනම හොංකොං හෝටලයට යනවා. කලින් කතිකා කරගත් පරිදි දෙදෙනාම නාඳුනන සගයා සිටින කාමරයට ඇතුළු වෙනවා.

'හලෝ... මම ස්නෝඩන්. එඩ්වඩ් ස්නෝඩන්.'

වයස විසිපහක් විතර වෙන තරුණයෙක්, බැරෑරුම් පෙනුමක් තියෙන කෙට්ටු තරුණයෙක් ඔවුන් ඉදිරියේ සිටගෙන ඉන්නවා. කිසිවෙක් කිසිවක් කථා නොකරන නිමේෂයක් පහු වෙනවා. මහා හෙළිදරවුවක් කරන්න යන්නේ මේ වගේ තරුණයෙක්ද? ස්නෝඩන් වැඩිය කථා කරන්නේ නෑ. නමුත් ලෝරාට ඔහුගෙන් අහන්න ගොඩක් දේවල් තියනව.

'ඔයා ඇයි මේමේ දේවල් එළිදරවු කරන්න හිතුවේ' ලෝරාගේ කැමරාව ක්‍රියාත්මකයි.

'මේවායේ තියන දේවල් දැක්කම මම ෂොක් උනා'

තමාට රැදී සිටින්න එතරම් වෙලා නැති බව ස්නෝඩන් කියනවා. ඔහු තමන් සතු තමන් සතු සියළු ලියකියවිලි, පරිගණක දත්ත ලෝරාට බාර දී ඔවුන්ගෙන් සමුගෙන කාමරයෙන් පිට වෙලා අතුරුදහන් වෙනවා. මේ තමයි ලෝරා සහ ස්නොඩන් හමු වෙන අන්තිම අවස්ථාව. ඊට පස්සේ ඔහු ආයෙත් ලෝකය ඉස්සරහට එන්නේ මොස්කව් ගුවන් තොටුපොලේ දී රුසියාවේ දේශපාලන රැකවරණ පැතීමට කලින්.

ඊළඟ මොහොතේම ලෝරා සහ ග්‍රීන්වර්ල්ඩ් මේ පුවත ලෝකයට මුදා හරිනවා. ලෝකය ඇවිස්සී ස්නෝඩන් ගැන හොයනවා. ඒත් ස්නොඩන් අතුරුදහන්.

ලෝරා සහ ග්‍රීන්වල්ඩ් හොංකොන් ගුවන් තොටුපොලේ තනිවෙනවා. ඔවුන් අත තියෙන්නේ ස්නොඩන් විසින් ලබාදුන් රහස් තොරතුරු කන්දරාවක්. මේවා සමඟ නිව්යෝක් ගුවන් තොටුපොලෙන් ගොඩබහින්න පුළුවන් වේවිද කියන දෙගිඩියාවක් ඔවුන්ට තියනවා. සමහරවිට මේ දත්ත සියල්ල ඔවුන් අත්අඩංගුවට ගන්න පුළුවන්. අවසානයේ ඔවුන් තීරණය කරනවා බ්‍රසීලයේ රියෝ-ද-ජනයිරෝ නගරයට යන්න.


ස්නෝඩන්, ග්‍රීන්වර්ල්ඩ් සහ ලෝරා මොස්කව්හිදී [nydailynews.com]

රියෝ කියන්නේ ග්‍රීන්වර්ල්ඩ්ගේ උපන් ගම. රියෝ වල ඈත කෙළවරක ඔහුට තියනව පුංචි ගෙයක්. මේ ගෙදර ඉන්නේ ග්‍රීන්වර්ල්ඩ්ගේ සහකරුවා සහ බල්ලන් දහයක් පමණයි. බල්ලන්ට සහ මිනිසුන්ට සම තැනක් හිමිවුණු මේ ගෙදර සිට ලෝරා සහ ග්‍රීන්වර්ල්ඩ්, ස්නොර්ඩන්ගේ තොරතුරු එකිනෙක විශ්ලේෂණය කරනවා. ඒවා ලෝකය පුරා බෙදා හරිනවා.

ලෝරාගේ වචන; 'මට හිතෙනව අපි ඇමරිකාවටවත්, ලෝකයේ කිසිම රටකටවත් අයිති නැති දෙන්නෙක් කියල. බැලු හැම තැනම අහිංසක හුරුබුහුටි බල්ලන් වැතිර ඉන්නවා. උන් අතර අපි නොපෙනී ගිහින්. කුස්සිය හැඩි වෙලා, ඒත් කෑමටවත් වෙලාවක් මිඩංගු කරන්න අපට බෑ. බිය, චකිතය විසින් අපේ බඩගින්න අතුරුදහන් කරල. ස්නොඩන් ගැන මගේ හිත කරදරයි. ඔහු ගැන කිසිම ආරංචියක් නෑ. ඒත් මට වැටෙන්න අයිතියක් නෑ. මට මා විසින්ම පවරගත්තු වැඩ කොටසක් ඉවර කරන්න තියනව'

කාලය ගෙවිල යනව. මේ අතර ස්නොඩන්ට රුසියාවේ රැකවරණය ලැබුණු බව ආරංචි වෙනවා. හෙලිදරවුවල උණුසුම මදක් පහව යනවා. ඇය ඇගේ උපන් බිම වන ජර්මනියට යනවා. හරියටම අවුරුද්දකට පසුව තම පවුලේ අය, සමීපතයන් ආදරයෙන් වැළඳ ගන්නවා. ඉන්පසු ඇයගේ 'සිටිසzන්ෆෝ' වාර්තා චිත්‍රපටය සංස්කරණය කිරීමට පටන් ගන්නවා.

මෙම වැඩසටහනට ඔස්කාර් සම්මානය ලැබුණු පසු එක් වාර්තාකරුවෙක් ඇගෙන් අපූරු ප්‍රශ්නයක් අහනවා. ඔබ රාජ්‍යට එරෙහිව විශාල හෙළිදරව්වක් කිරීමට දායක වුනු කෙනෙක්. ඒත් අද ඒ රාජ්‍යයේම ආයතනයක් විසින් ඔබව ඇගයීමට ලක්වෙනව. ඔබ මේ ගැන හිතෙන්නේ මොනවද?

මේ අවස්ථාව ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදය හෝ විනිවිදභාවය කියල කියන්න මම ඉක්මන් වෙන්නේ නෑ. ඒත් උත්සාහය සහ අවශ්‍යතාවය තියනව නම් ඕනෑම හැඩිදැඩි පරිසරයක උනත් මාධ්‍යවේදියෙකුට කොච්චර දුර යන්න පුළුවන්ද කියල මේ සිදුවීම් වලින් පේනවා.

මුලාශ්‍ර- newyorker.com, theguardian.com, ft.com
වෙනත් සබැඳි |
Citizenfour (2014)- IMDB Entry
මේ වියමන ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න-
Tags- Citizenfour (2014) documentary film by Laura Poitras, Whistleblower Edward Snowden, NSA, Academy Awards, Best Documentary Feature, Glenn Greenwald
Plus
ප්‍රතිචාර
අඩවි දත්ත
Facebook Page
Boondi Google+
Boondi RSS
සරද සමරසිංහගෙන් තවත් වියමන්
වෙසෙස්
ඩාෆ්නි ග්ලෙසියා: මරණයෙන් නිහඬ කළ- හොරකමට එරෙහි හඬ
අදහස්
සන්ධ්‍යා එක්නැලිගොඩට ඇමරිකාවේදී ගැරී වෙබ් මුණගැසුනාද?
වෙසෙස්
රේගනොමික්ස් සිට රනිල්නොමික්ස් නොහොත් සුපිරි ආර්ථික සමාජ ආශ්වාදයේ සිට අර්බුදය දක්වා
වෙසෙස්
දීපාල්- ගැලරියට ඇහුණේ නැති ගැලරියේ ගායකයා
අදහස්
අමරදේව මාස්ටර්, අපිනං ගොඩ...!
තවත් Cine බූන්දි
අතීත ව්‍යාධිය වෙත අනාගතයෙන් එන රෝග ලක්ෂණය (සමාප්තියක් නොවන ස්මර්ණ)
ස්වරූප නොපෙන්වීමේ සහ නොබැලීමේ විනෝදය
බහුචිතවාදීයා- සමකාලීන අගනාගරික සමාජ සැකැස්ම සහ එහි දේශපාලන ආර්ථීකය පිළිබද නියෝජනයක් ලෙස
බස්‌සා තටු සලන ගොම්මනේ නැටීම- ධර්මසේන පතිරාජගේ 'ස්‌වරූප' ගැන විචාරයක්‌
"මේ රට මගෙ නෙවෙයි; මගෙ අම්මගෙත් නෙවෙයි" සමඟ "28" කියවීම
බූන්දි නව ඊමේල් ලිපිනය- editorial@boondi.lk
BoondiLets
බර්ටොල්ට් බ්‍රෙෂ්ට් කියයි.
කලාව යනු යථාර්ථය ඉදිරියෙහි තබා ඇති කැඩපතක් නොවේ. යථාර්ථය හැඩගස්වනු පිණිස හෙලනු ලබන යකුළ් පහරකි.
What's New | අලුතෙන්ම
අදහස්| කතිරකාරයාගේ පෙබරවාරිය- ඔබ ඇවිත් යන්න එන්න!

5-Mins

(නැදිමාලේ Miniහෙක්) මැතිවරණය එන්නේ එල්ලය බලා ජනතාවගේ බඩටය. කතිරය යන්නේ දේශපානඥයාගේ සාක්කුවටය. කතිරයෙන් ගොඩ ගිය පසු ආණ්ඩුව, සභාව හෝ දේශපාලනඥයාට කතිරයත් කතිරකාරයාත්... [More]
ඔත්තු| "දේශද්‍රෝහියාගේ නිර්මල හෘදය" නවකතාව පිළිබඳ කතාබහක්

6-Secs

තරංගනී රෙසිකා ප්‍රනාන්දුගේ "දේශද්‍රෝහියාගේ නිර්මල හෘදය" නවකතාව පිළිබඳ සංවාදයක්, 2018 ජනවාරි 27, සෙනසුරාදා, ප.ව. 2.30ට,... [More]
අදහස්| පහේ ළමයෙක් ජනාධිපති අංකල් සිරිසේනට ලියයි!

2-Mins

අපේ පුතණ්ඩියා පහේ. මිනිහා සිස්සත්තෙට පාඩම් කරන මේසෙ උඩ හතරට පහට නමපු ලියුමක් තිබ්බා. මං කොල්ලා එහෙ මෙහෙ වෙනකල් ඉඳලා... [More]
වෙසෙස්| එකල්හී ස්ත්‍රී නිදහස කෙබඳු වී ද යත්- ඇතන්ස් සහ ස්පාර්ටා

5-Mins

(මහේෂි බී. වීරකෝන්) පුරාතන ග්‍රීක පෞර රාජ්‍යන් පිළිබඳ අධ්‍යනය කිරීමේදී ප්‍රමුඛස්ථානයක් ගනුයේ ඇතන්ස් සහ ස්පාර්ටා යන පෞර රාජ්‍යයන්ය. එකිනෙකට වෙනස් වූ දේශපාලනික සහ... [More]
අදහස්| අප ඔවුන්ගෙන් වෙනස් විය යුත්තේ කෙලෙසද?

2-Mins

(කෙවින් කරුණාතිලක) මා හිතවත් උපාසිකා මාතාවක් කී දෙයක් තේමා කරගෙන මෙම සටහන ලිවීමට අදහස් කලෙමි. ඇය නොවරදවාම පොහොයට සිල් සමාදන් වන, කාර්යාලයේ... [More]
කතන්දර| "කොණ්ඩෙ කපන කොටි බාබර්"- ළමා කතන්දරය [වීඩියෝව]

45-Secs

"කොණ්ඩෙ කපන කොටි බාබර්"- පොඩිත්තන්ට විනෝදාත්මක කතන්දරයක් [කාටූන්]- Rohini Nilekani ලියා, Angie හා Upesh සිත්තම් කළ "The Haircut" ළමා කතන්දරයේ... [More]
BoondiLets| ග්‍රවුචෝ මාක්ස් කියයි.
මං හිතන්නේ ටෙලිවිෂනය මාරම 'අධ්‍යාපනික'යි. මොකද, මොකෙක් හරි ඒක ඔන් කරන ඕනෙම වෙලාවක මං කරන්නේ, වෙන කාමරේකට ගිහිල්ලා හොඳ පොතක් කියවන එකයි!
කවි| නැගිටපන් බණ්ඩාර

28-Secs

(ඉරේෂා මධුවන්ති) ගොජ දමන පෙණ කැටිති ගොඩවැදී කට අගට
ඊ වේගයෙන් පනී දිවි පුදා හුළඟකට
විසිර පාවුල බැබිල, මියණ පත් අතු අතර
පිහි තලේ හේදුවා කඳුලකින් මහ කිතුල

වරපටින් වැළඳ වාරුව කිතුලෙ කඳ බඩට... [More]
වෙසෙස්| තෙත්බිම් පුරා අසූචි විසුරුවන 'සහස්‍රයේ නගරය'

7-Mins

(කපිල මහේෂ් රාජපක්ෂ) මානව වර්ගයා වනගත දිවියෙන් නික්ම ගංගා නිම්න ආශ්‍රිතව ශිෂ්ටාචාර ඇරඹු අවදියේ මුහුණ දුන් නව අභියෝග අතර ප්‍රමුඛ ගැටලුවක් වුයේ එතෙක්... [More]
අදහස්| [සරදගේ ලියුං හැකින්ස්]- අපේ ලොක්කාගෙං පුටිංට සැරම සැර ලියුමක්

2-Mins

රුසියාවේ ඉන්න මගේ යාළුවෙකුගෙන් හදිස්සියේම කෝල් එකක් ආවා. මිනිහා එහා පැත්තේ ඉඳගෙන බොහෝම සන්තෝසෙන් කෑ ගහන්න පටන් ගත්තා. "කියල වැඩක්... [More]
කතන්දර| "කණ්ණාඩියෙ හැංගි හොරා"- ළමා කතන්දරය [වීඩියෝව]

38-Secs

"කණ්ණාඩියෙ හැංගි හොරා"- පොඩිත්තන්ට ලස්සන පුංචි කතන්දරයක් [කාටූන්]- Rachita Udaykumar ලියා, Suvidha Mistry සිත්තම් කළ "My Best Friend" සිඟිති කතන්දරයේ... [More]
කවි| අතුරුදහන්වූවන් හඳුනා ගැනීමේ පෙරෙට්ටුව

27-Secs

(කසුන් හර්ෂණ) මැයි මහේ සාපයට පහන් පෙළ ඇවිලූ ව,
දුක් ගීය තමා ඒ කන්ද උඩ වැහි කළුව
සඳ එහෙම නෑවිත් පොරවද්දී රෑ සළුව
නංගි අපි කෑවේ ගින්දරේ කොස් පළුව

විඩාබර දෙනෙත් අග රැඳුනාම ඉඟි නළුව... [More]
කතා-බස්| "ජාතිය තීරණය කරන්නේ ලේ නෙවෙයි; සංස්කෘතිය!"- නැගෙනහිර වෙරළෙන් ඇසුණු හඬ- හඳගම සමග කතාබහක්

9-Mins

(කේ.ඩී. දර්ශන) මේ දිනවල අයිටීඑන් නාලිකාවේ විකාශය වන "නැගෙනහිර වෙරළෙන් ඇසෙන" ටෙලි නාට්‍යය දුවන රැල්ලට හාත්පසින් ම වෙනස් මානයකුයි නියෝජනය කරන්නේ. එක... [More]
අදහස්| [සරදගේ ලියුං හැකින්ස්]- රට කොරන මහත්තුරු- පතති කිරි උතුරනා අවුරුදු!

2-Mins

අලුත් අවුරුද්දේ උදේ පාන්දර ගෙදර ලියුම් පෙට්ටිය ඇරල බලනකොටයි මං දැක්කෙ, රටේ ලොකු ලොකු උන්නැහේලා මට අලුත් අවුරුදු සුබ පැතුම්... [More]
කවි| කුණු නොවෙන ප්‍රේමයක්

36-Secs

(කුෂාන් ශාලික) කන්ද පාමුල ගෙන්දගම් නිම්නෙක
හැටේ වත්තේ ලස්සනම හරියක
මම හිටියෙ ලෑලි ගෙදරක
ඒ දවස් වල

කන්ද මුදුනේ ඉඳුල් අතරට... [More]
BoondiLets| ඒබ්‍රහම් ටී. කොවූර් කියයි.
තමන් විසින් පානු ලබන ඊනියා ප්‍රාතිහාර්යයන් පරීක්ෂාවට ලක් කිරීමට ඉඩ නොදෙන්නා තක්කඩියෙකි. එබඳු පරීක්ෂා කිරීමකට ධෛර්යය නොමැත්තා පහසුවෙන් මුළාවේ වැටෙන්නෙකි. පරීක්ෂාවකින් තොරව සියල්ල විශ්වාස කිරීමට... [More]
කතන්දර| චිත්‍ර ප්‍රදර්ශනය

2-Mins

(අනුෂ්ක තිලකරත්න) පොඩි එවුන්ගෙ චිත්‍ර ටික නම් ඔක්කොම ලැබුනා. ගිය සැරේ වගේම මේ සැරෙත් ශාලාවෙ ඉඩ මදි වෙයි. කමක් නෑ කොහොම හරි... [More]
ඔත්තු| "ගුත්තිල කාව්‍ය" වේදිකාවට!

13-Secs

"ගුත්තිල කාව්‍ය"- අඛිල සපුමල්ගේ නවතම සංගීත නාට්‍යයේ මංගල දැක්ම, 2018 ජනවාරි 11 වන දින, ලයනල්... [More]
Boondi Dot Lk · බූන්දියේ අපේ වැඩක් · editorial@boondi.lk
Home · Currents · Raha · Sookiri · Kavi · Dosi · Music · Plus · Facebook