Facebook
Twitter
Google+
YouTube
Blog
RSS Feed
රංග බූන්දි
ජේ.එච්. ජයවර්ධන නම් වූ නළුවා නොහොත් සැබෑ රූකඩයා
බූන්දි, 19:24:22
බටහිර සිනමාවේ මහා සිනමාකරුවෙකු වන ඇල්ෆර්ඩ් හිච්කොක් වරක් ප්‍රකාශ කළේ, නළු නිළියන් යනු 'පණ ඇති රූකඩ' බවත්, එම රූකඩ නිර්මාණාත්මකව හැසිරවීම, සිනමාකරුවන්ගේ කාර්යභාරය බවත්ය. එහෙත් අපේ නළු නිළියන් අධිනිශ්චය වී, රූකඩ රාමුවෙන් එළියට පැමිණ වීර සෙයියාවෙන් අභිෂේක ලබනවා පමණක් නොවේ; මේ වීරකම් උඩ දමා පාර්ලිමේන්තුවට පවා ගොස් ව්‍යාවස්ථාදායක වැඩ වලට පවා හොට දමන්නෝය...!

මේ අතර රූකඩයාගේ කාර්යභාරය අඩුවක් නැතිව, නිවැරදිව සිදු කළ සැබෑ නළුවෙක් පසුගිය දා ජිවිතයෙන් සමුගත්තා. ඔහු ජේ. එච්. ජයවර්ධන. මිය යන විටත් සැබෑ රූකඩයෙක් යන අයිඩෙන්ටිටිය පමණක් ඔහුට තිබුණ නිසා ඔහුගේ මරණය මාධ්‍ය කාලගෝට්ටියක් බවට පත් වුණේ නෑ. මාධ්‍ය කිහිපයක පළ වූ පුංචි මුද්දර ප්‍රමාණයේ හුදකලා පුවත් කිහිපයකින් අනතුරුව අපි ජේ.එච්.ව වළලා දමා අත්දෙක පිහිදා ගත්තා.

සිංහල සිනමාවේ චිත්‍රපට විසි හයකට ජේ. එච්. දායක වෙනවා. ඔහු කැමරාව ඉස්සරහා මුලින්ම රූකඩයෙක් බවට පත් වෙන්නේ 1953 වසරේ "එදා රෑ" චිත්‍රපටියෙන්. ඉන් පසුව ධර්මසිරි බණ්ඩාරනායකගේ, පතිරාජගේ, එච්.ඩී. ප්‍රේමරත්නගේ, ටයිටස් තොටවත්තගේ චිත්‍රපටි වල නිත්‍ය සාමාජිකයෙක් වෙනවා.

ජේ. එච්. යනු නළුවෙක් නොහොත් රූකඩයෙක් නිසා ඔහුට අනන්‍යතා අර්බුද අදාළ වෙන්නේ නෑ. ඒක නිසා ඇගේ වෛරය, ජුරිය ඔබයි වගේ චිත්‍රපට වලත් ඔහු රගපානවා.

ආර්. ආර්. සමරකෝන් තමයි ජේ. එච්.ව නිවැරදිවම අල්ලගන්නේ. එහෙමත් නැතිනම් ආර්.ආර්.ගේ කැළණි පාලම වේදිකා නාට්‍යයේ මැම්බර් මහත්තයා ගේ චරිතය නිසා ජේ.එච්.ට නළුවෙක් කියන සිවිල් අයිඩෙන්ටිටිය හම්බවෙනවා. ජේ.එච්.ට තියන අමුතු උච්චාරණ විලාශය නිසා ඔහු විචාරකයින් ඔහුව හඳුන්වන්නේ අධි තාත්වික රංගන ශිල්පියෙක් විදිහට. ඒත් ජේ.එච්. ගේ මිතුරන් නම් කියා සිටින්නේ ඔහුගේ මේ අධි තාත්වික රංගනය සහ ඔහුගේ සැබෑ ජීවන විලාසය අතර ඇත්තේ ඉතා අල්ප වෙනසක් බවයි.

ජේ.එච්.ගේ අධි තාත්වික රංගන විලාසය සහ කටහඬට නිල නොවන පේටන්ට් බලපත්‍රයක් මේ කාලයේ ඔහුට ලැබෙනවා. ඒත් ජේ.එච්. යනු කැමරා ඉදිරිපිට රූකඩයෙක් වී, අඩියක් පුඩියක් ගසා ගෙදර යන සරල ප්‍රාණියෙක් නිසා ඔහුව වෙළඳ ප්‍රචාරණ ආයතන වලට ක්‍රමානුකුලව විකිණෙන්නේ නෑ. ඔහුගේ තරුණ කාලයේදී ඔහු රඟපාන චරිත ප්‍රතිනිෂ්පාදනය කොට වෙළෙන්ඳන් බඩු විකුණන අතර ඒ නිසා ඔහුගේ සාක්කුවට එබෙන අමතර මොණරු කොළ ඇසුරු සැනින් මිතුරන් අතර දියවෙන මධු සාද බවට පත් වෙනවා.

අමරබන්දු රුපසිංහලා ගවන්විදුලියේ රජ කරන කාලයේ ජේ.එච්. ගුවන්විදුලියට ගොඩවදිනවා. ඊට පස්සේ මොණර තැන්න ගුවන් විදුලි නාට්‍යයේ රජ්ජුරුවෝ චරිතයට හඬ කවනවා. ඊට පස්සේ ජේ.එච්.ගේ අමුතු උච්චාරණය ගම්දනවු වල ආයෙත් රැව් පිළිරැව් දෙන්න පටන් ගන්නවා. මේ අසූව දශකයේ. එ්ත් ජේ.ආර්.ගේ දේශපාලනය විසින් හදිස්සියේම අමරබන්දුව ගුවන්විදුලියෙන් එළියට දැම්මම ජේ.එච්.ගේ ගුවන්විදුලියේ රජකම නැතිවෙලා යනවා.

නිහාල් සිල්වා වගේ අය ප්‍රේමදාස දේශපාලනයත් එක්ක ඒ කාලයේ නාට්‍ය කලාවේ අයිතිකාරයෝ වෙනවා. එතකොට ප්‍රතිවිරුද්ධ පැත්තේ ඉන්නේ සුගතපාල ද සිල්වා වගේ අය. සුගත්ලා, රන්ජිත් ධර්මකීර්තිලා, ජේ.එච්. ගේ මීවිත - හිත මිත්‍ර සගයන්. එ්ත් සුගත්ලා කලාවෙන් දේශපාලනය කරන කොට ජේ.එච්.ලා උදාසීනව ඉන්නවා. එහෙමත් නැතිනම් වේලාසනින් ගෙදර ගොස් නිදිය ගන්නවා. ඒ තමයි ජේ. එච්.

එක දවසක ජේ.එච්.ගේ ගෝලයෙක් වගේ යාළුවෙක් රතුපාට දේශපාලනයේ පන්ති පහටම සහභාගී වෙලා ඔලුගෙඩිය පුරවාගෙන ජේ.එච්. හම්බ වෙන්න එනවා. ගෝල යාලුවා තෙල බෙදන්න පටන්ගන්නවා. පිළිතුරු විදිහට ශුද්ධ සිංහල වචන අහුරක් ජේ.එච්.ගෙන් හම්බ වෙනවා.

"මං හොද ලිබරල් මිනිහෙක් බං..." ජේ. එච්. විහිළුවට වගේ කියනවා.

ඒත් ඒ විහිළු අස්සේ සුන්දර, නොකිලිටි මිනිහෙක් ඉන්නවා. ඒ තමයි හරිම නිදහස් ඇසකින් ලෝකය දකින ජේ.එච්...!

ඒත් ඒ නිදහස් ඇස වසර 1997 දී නොපෙනී යනව. එහෙමත් නැතිනම් ග්ලුකෝමා රෝගය හැදිල ජේ.එච්. ගේ ඇස් දෙකම අන්ධ වෙනවා. ඒ එක්කම මේ දක්ෂ රූකඩයා රඟහලෙන් බැහැල යනවා. එතැන් සිට ඔහු ලෝකය දකින්නේ තම දයාබර බිරිඳ සහ දරුවන්ගේ ඇස් වලින්.

ජේ.එච්.ගේ සමකාලීනයින් බොහෝ දෙනෙක් මේ වෙනකොට ජිවිතයෙන් සමුඅරගෙන. එහෙමත් නැතිනම් ජේ.එච්. දෑස පියාගෙන ඉන්න කාලේදී වීරයෝ වෙලා එක එක අයිඩෙන්ටිටි වලට මාරු වෙලා. එහෙමත් නැතිනම් විවිධ කඳවුරු වල දේශපාලකයින්ගේ දෑත ශක්තිමත් කරන්න ගොස් හිකනල්ලු වගේ දැපනේ වැටිලා. මේ සියළු විසුක දස්සනයන් නොබලන්නට දැස පියාගෙන ඉන්න තරම් එක අතකට ජේ. එච්. වාසනාවන්ත වුනා.

ඔහු දෑස පියාගෙන ඉන්න අවදියේදී ඇස් අරගෙන සිටි මිනිසුන් බොහෝ දේවල් කරන්න පුරුදු වෙලා ඉන්නවා. වේදිකාවෙන් බැස යන්න සුදානම් වෙලා ඉන්න සැදෑ සමයේ කලාකරුවන් කල්ලිවාදින් හෝ දේශපාලකයින් විසින් උපහාර උත්සව නාමයෙන් වේදිකා මතට දක්කාගෙන විත් කයිවාරු ගසා අනතුරුව අධෝමුඛයට පයින් දෙකක් ඇන පැත්තකට කරවීමේ "පාපයට" හසු නොවීමට ඇස් වසාගෙන සිටිය ජේ.එච්.ට පුළුවන් වෙනවා.

දක්ෂ රූකඩයෙක් ලෙස කැමරාව ඉස්සරහට ආපු ජේ.එච්. ජිවිතයෙන් සමුගෙන යන විට තම අයිඩෙන්ටිටිය විතරක් නෙමෙයි ආත්මය පවා රැකගෙන ආපසු යන්න යනවා.

ජේ.එච්. ජිවිතයෙන් පැරදුනත්, ඔබ දිනුම්!

(මුලාශ්‍ර තොරතුරු අරුණ පෙරේරා මහතාගෙනි.)

ඡායාරූපය- ජේ.එච්., වසන්ත කොටුවැල්ල සමග- ගම්පෙරළිය ටෙලි නාට්‍ය දර්ශන තලයේදී.
මේ වියමන ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න-
Tags- J.H. Jayawardena, Veteran Sri Lankan Actor, Sinhala Cinema, Sinhala Drama, Alfred Hitchcock, Kalani Palama, R.R. Samarakoon, Dharmasena Pathiraja, Dharmasiri Bandaranayake, H.D. Premarathna, Age Wayiraya, Moneratanna, Rajjuruvo
Plus
ප්‍රතිචාර
අඩවි දත්ත
Facebook Page
Boondi Google+
Boondi RSS
සරද සමරසිංහගෙන් තවත් වියමන්
වෙසෙස්
සමාජවාදයේ සහ ධනවාදයේ දත්තවාදී කියවීම
වෙසෙස්
මානව සමාජයේ මීළඟ විප්ලවය 'දත්තවාදය'ද?
වෙසෙස්
හුදකලාව විකුණා විනෝදවෙන්න එන්න!
වෙසෙස්
පශ්චාත් සත්‍ය යුගයේ ජනමාධ්‍යයේ කාර්යභාරය අවසන්ද?
වෙසෙස්
ඩාෆ්නි ග්ලෙසියා: මරණයෙන් නිහඬ කළ- හොරකමට එරෙහි හඬ
තවත් රංග බූන්දි
ග්‍රීක නාට්‍යයන්හි ගැබ්වන සියුස් බල විරෝධය
දේශපාලන සංස්කෘතියේ අඳුරු ප‍්‍රපාතයක් වෙත එබී බලන, "ප‍්‍රපාතය ළඟ වනස්පතිය"
හිනාව ගිලිහුණු සමාජයට "හිනාවෙලා මිනිත්තුවක්"
දෙවියන් බුදුන් මැරී බොහෝ කල්ය! -"මායා බන්ධන"- විචාරාත්මක විමර්ශනයක්
මහගම සේකරගේ නාට්‍ය සාහිත්‍යය සහ ජීවන දෘෂ්ටිය
බූන්දි නව ඊමේල් ලිපිනය- editorial@boondi.lk
BoondiLets
රෙනේ මැග්‍රිට් කියයි.
ජීවිතය මොනවා හෝ කරන්නැයි මට බලකරයි; ඉතින් මම චිත්‍ර අඳින්නෙමි!
What's New | අලුතෙන්ම
කතා-බස්| "පියවරු සහ පුත්තු"- සුමති සිවමෝහන් සමග කතාබහක්

8-Mins

(සමන් එම්. කාරියකරවන) මේ වසරේ මාර්තු මාසයේ දී ඉන්දියාවේ හයිද්‍රාබාද්හි පැවති ඉන්දියානු ලෝක සිනමා උලෙළේ දී හොඳ ම චිත්‍රපටයට හිමි ජූරි සම්මානය දිනා... [More]
කතන්දර| "අලි සෙල්ලං හා ලෙල්ලං!" [ළමා කාටූන් වීඩියෝව]

42-Secs

"අලි සෙල්ලං හා ලෙල්ලං!"- පොඩිත්තන්ට විනෝදාත්මක කතන්දරයක් [කාටූන්]- Sanjiv Jaiswal 'Sanjay' ලියා, Ajit Narayan සිත්තම් කළ 'Playtime' ඉන්දියානු ළමා කතන්දරයේ... [More]
පරිවර්තන| මගේ බිරිඳගේ ඇස් හිරු වගේ නෑ

59-Secs

(විලියම් ශේක්ස්පියර් | චින්තා පවිත්‍රානි) මගේ බිරිඳගේ ඇස් හිරු වගේ නෑ
පබළු ඇගේ දෙතොලේ රතට වඩා බොහෝ රතු පාටයි
හිම සුදු වී නම් ඇගේ පියයුරු අවපැහැ මන්ද?

කෙස් වයර් වී නම් ඇගේ හිසේ කළු වයර් වැවේ
මා රෝස, රතු හා සුදු පෑ රෝස මල් දැක තිබේ,... [More]
කවි| සටහන්ය; සුන්දර ගමක; මළගෙයක...

11-Secs

(විකුම් ජිතේන්ද්‍ර) සුදු රැළි පාලම්ය මග
කිඳුරා නිදිය සාලයෙහි

විඩාබර වූ ඉකියකි
අම්මෙකි
ආදරේ බර ඉල්ලාගෙන... [More]
කවි| ගරු අධිකරණයෙන් අවසරයි..!

46-Secs

(ජනිත් විතාරණගේ) අත තබා දිවුරන්න පුළුවන් ස්වාමිනි බොරු නෙවෙයි කියලා
මැරෙන්නට හිත හදාගෙන මම රේල් පාරෙත් ලැගන් ඉඳලා
කෝච්චිය දුර ඈත එනකොට තාත්තගේ බොන බෙහෙත් මැවිලා
කරන්නම වෙන දෙයක් නැති තැන ගියේ එතනට අම්මපල්ලා

පහන් කොච්චර එළිය දුන්නත් කැඩුන පසු කුණු ගොඩට හින්දා... [More]
වෙසෙස්| සුන්දර කළු කෙල්ල- රූපී කෞවුර්ගේ අතිශය සුන්දර ආත්මය!

2-Mins

(සදර්ශී කුසුම්වර්ෂා රණසිංහ) සමහර ගැහැණු- පිරිමි ජීවිතයේ බොහෝ මධුර දෑ සඟවාගෙන ඇවිදින පොත් බඳු ය. නැත්නම් තාලයක් ඇති කවි බඳු ය. හුදෙක් මනුස්ස... [More]
අදහස්| කුණු වී දුඟඳ හමන මජර ජනමාධ්‍ය සංස්කෘතියට එරෙහිව කුමක් කරමුද?

3-Mins

(සුරෝෂන ඉරංග) අපේ රටේ මාධ්‍ය සංස්කෘතිය පවතින්නේ කුණු වී දුඟඳ හමන තත්ත්වයක බව අමුතුවෙන් පැවසිය යුතු නැත. එය අපේ රටේ දේශපාලන සංස්කෘතිය... [More]
අදහස්| දෙසියවෙනි උපන්දිනයට කාල් මාක්ස්ට උපහාර තෑග්ගක්!

16-Mins

(ඩෙස්මන්ඩ් මල්ලිකාරච්චි) කාල් මාක්ස්ගේ 200 වෙනි උපන්දිනය කොළඔ මහවැලි කේන්ද්‍රයේදී පසුගිය 11 වෙනි දින සමරනු ලැබුවේ කාල් මාක්ස්ගේ ප්‍රාග්ධනය කෘතියේ 3 වෙනි... [More]
Cine| ස්ත්‍රී සිත් පෙන්වන වෛෂ්ණාවී පිළිබඳ පසු විපරමක්

13-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) මෙම ලිපිය ආචාර්ය ලෙස්ටර් ජේම්ස් පීරිස්ගේ අදහස පරිදි සුමිත්‍රා පීරිස් විසින් නිෂ්පාදනය කරන්නට යෙදී, මෑතකදි තිරගත වූ වෛෂ්ණාවී සිනමාපටය සම්බන්ධයෙනි.... [More]
Cine| Gifted Hands: The Ben Carson Story- මිනිස් බව නිර්මාණය කළ හැක්කේ මිනිසුන්ටම පමණි!

4-Mins

(වජිර කාන්ත උබේසිංහ) මල් පිපෙන එකයි මිනිස්සු හැදෙන එකයි වෙනස්. මොකද මල් කොච්චර ලස්සන වුනත් මල් පුබුදුවන්න අවශ්‍ය ජලයයි, සුර්යාලෝකයයි විතරයි. මේවා කොපමණ... [More]
කවි| සර්ධාවෙන් ලියන වග නම්

36-Secs

(අමිල නන්දසිරි) අපි පුතේ දුර ඈත වන්නි හත් පත්තුවේ
පාන්දර බස් එකෙන් පෝලිමට එක්වුනේ
වැඳ පුරුදු මුදු මීට පෙරත් මුතියංගනේ
බුදුන් වැඩි බිම බුදුන් දකින්නට පෝලිමේ

අස්වැන්න කැපෙන මහ ගමට එන ලොරි කඩේ... [More]
කවි| යෞවනය!

25-Secs

(තුෂාරි ප්‍රියංගිකා) යෞවනය! ඇති තරම් හිනහා වී ඔබ ඉන්න
මැදිවිය බර වැඩී කෙනෙකුට
දරන්නට බෑ ඒ තනියම
දහක් අතරෙත් තනි වියහැකි බැවිනි.

පාට තවරා ගත්තු ගහකොළ... [More]
සිත්තර| "දූපතෙන් එහා කලාව ගැන අවදියෙන් ඉන්න වෙනවා!"- ප්‍රගීත් රත්නායක

5-Mins

(කසුන් සමරතුංග) චිත්‍රයක් යනු නිහඬ කවියක් යැයි කියනු ලැබේ. එනයින් ගෙන බලන කල ප්‍රගීත් රත්නායක යනු කැන්වසය මත, අපේ පරපුරේ නිහඬ කවි... [More]
කතන්දර| "කුකුළු පැටියයි තාර පැටියයි"- සෝවියට් ළමා කතන්දරය [වීඩියෝව]

14-Secs

මෙන්න තවත් ලස්සන සෝවියට් රුසියානු කතන්දරයක් [පොඩිත්තන්ට කාටූන්] වී. සුතේයෙව් ලියා සිත්තම් කළ "කුකුළු පැටියයි තාර පැටියයි" ළමා කතන්දරයේ සිංහල... [More]
වෙසෙස්| සමාජවාදයේ සහ ධනවාදයේ දත්තවාදී කියවීම

5-Mins

(සරද සමරසිංහ) මානව සමාජයේ ඉතා සුවිශේෂ හැරවුම් ලක්ෂ්‍යයන් දෙකක් වන සමාජවාදය සහ ධනවාදය දත්තවාදී දෘෂ්ටිකෝණයෙන් කියවාගත යුතු බව ඉතිහාස හා සමාජ විද්‍යා... [More]
කතන්දර| විරාම ලකුණු

7-Mins

(යශෝධා සම්මානි ප්‍රේමරත්න) "රායා, ඔයාට තේරෙනවද මම කියන දේ?" මම එකපාරටම පොළොවට වැටුනා. පොළව තිබුනේ බිම් මට්ටමට තට්ටු විසි එකක් උඩින්, කලබල නගරයක... [More]
කවි| හැරයාම

13-Secs

(තරින්ද්‍ර ගලහේන) නටුවකින් ගිලිහී වැටෙන
දුඹුරු පතක වන්
සොඳුරුවූ දුක්මුසු බවක් ඇත
ක්ෂය වෙමින් යන
සෑම ආදරයකටම...... [More]
ඔත්තු| කවි පොත් තුනක්- මැයි 26

11-Secs

ටිම්රාන් කීර්තිගේ "පෙම්බරියගෙන් වෙන් වුණ ලූලෙක් හැරෙයි ඇලකට", දිමුතු ප්‍රදීප් පෙරේරාගේ "ගඟුලක් ව නවතිමි", ඩොමිනික්... [More]
Boondi Dot Lk · බූන්දියේ අපේ වැඩක් · editorial@boondi.lk
Home · Currents · Raha · Sookiri · Kavi · Dosi · Music · Plus · Facebook