Facebook
Twitter
Google+
YouTube
Blog
RSS Feed
අදහස් බූන්දි
දේශපාලන සිරකරුවන් ඉදිරියේ සිරගත වන දේශපාලනය
බූන්දි, 18:01:32
මේ දවස් වල රටේ දේශපාලනය කැරකෙන්නේ ටොයියන් සහ බයියන්ගේ බල අරගල ආටක නාටක සමගයි. මෙම බල අරගල අතරින් ගිලිහී යන රටේ ගැහැණුන්ගේ සහ මිනිසුන්ගේ දහසකුත් එකක් ප්‍රශ්න අතර බොහෝ දෙනෙක් අමතක කර දැමීමට කැමති මිනිසුන් කොට්ඨාශයක් ඇත. ඒ දින නියමයක් නැතුව රටේ බන්ධනාගාර තුළ සිර කර සිටින දේශපාලන සිරකරුවන්ය. රටේ ප්‍රථම පුරවැසියා වන ජනාධිපතිවරයා ගේ සිට බොහෝ පුරවැසියන් කැමති වන්නේ දේශපාලන සිරකරුවන් පිළිබඳ ප්‍රශ්ණය වළලා දමා ඒ මත රෝස මල් වැවීමටය. එහෙත් අධෝමුඛයේ ඇති විසර ගෙඩියක් සේ දේශපාලන සිරකරුවන් පිළිබද කුරිරු ඇත්ත සමාජය තුළ යළි යළිත් පෑරී ඉස්මතු වෙමින් අපේ සමාජයේ හෘද සාක්ෂිය ප්‍රශ්න කරමින් සිටී.

ජනාධිපති මෛත්‍රීපාල සිරිසේන මහතා පසුගියදා ප්‍රකාශ කළ පරිදි දේශපාලන සිරකරුවන් නම් වූ සත්ත්ව විශේෂයක් ලංකාවේ භුමිය තුළ නැත. එනම් LTTE ත්‍රස්තවාදීන් සියළු දෙනා මරා දමා දැන් රට නිදහස් කරගෙන හමාර අතර එහිදී අල්ලා ගත් මිනීමරුවන්, දාමරිකයන් බන්ධනාගාර තුළට ගාල් කොට ප්‍රශ්නය අහවර කොට හමාරය. මාස කිහිපයකට කලින් සමාජ සංහිදියාව ගැන පොර ටෝක් දමා දමිළ සමාජය සමඟ දේශපාලන විනෝද සවාරියක් ගියමෛත්‍රී අවසානයේ තවත් 'මරා' වර්ගයේ දේශපාලකයෙක් වී බහුතර සිංහල සමාජය තුළ කුණුවෙමින් පැලපදියම් වීමේ ආරම්භය මෙයද?

දේශපාලන සිරකරුවන් සමඟ හොරගල් අහුලන දේශපාලකයන් බොහෝ දෙනෙක්ගේ ඔළුගෙඩි රත් වෙන කාරණය වන්නේ මෙම සිරකරුවන් අති බහුතරයක් දමිළ සිරකරුවන් වීමයි. ඔවුන් සිංහල මහා ජාතියේ සිරකරුවන් වූයේ නම් එක රැයෙන් සියළු රැඳවියන් එළියට දමා අපේ නායකයන්ට මහා ජාතියේ විකල්ප වීරයන් වීමට හැකියාව තිබුණි. 71 කැරැල්ලේ මෙන්ම 89-90 කැරලි වලදී සිරගත වූ දේශපාලන සිරකරුවන් එළියට දැමූ දේශපාලකයින් එක රැයින් වීරයන් බවට පත් විය. එහෙත් අවාසනාවකට මෙම රැඳවියන් දමිළ පමණක් නොවේ, මහා ජාතිය කිරිබත් කා ඔල්වරසන් දී සැමරූ යුධ ජයග්‍රහණයේ අනෙක් පැත්තේ සිටි ත්‍රස්තවාදින්ය. රනිල්,මෛත්‍රී සහ මරා ඇතුළු සියළු දේශපාලකයින් බහුතර සිංහල සමාජයේ ඡන්ද කුට්ටියට ඉව අල්ලන මේ කාලයේ ත්‍රස්තවාදීන් වූ මිනිසුන් සමඟ ගනුදෙනු කරන්නේ කවුද? හෘද සාක්ෂියට වඩා පාර්ලිමේන්තු බහුතරය කොපමණ වටීද?

දේශපාලන ඩීල් වලට මැදි වී ත්‍රස්තවාදීන් බවට හෝ මිනීමරුවන් බවට පත් වූ මෙම දේශපාලන සිරකරුවන්ගේ ජිවිතවලට අහම්බයෙන් හෝ එබී බැලුවොත් පසුගිය 89-90 සමයේ මහා ජාතියේ අම්මලාට සහ තාත්තලාට අසන්නට දකින්නට ලැබුණු කථා වැනිම වූ කථා දමිළ භාෂාවෙන් අසන්නට දකින්නට ලැබෙනු ඇත.

සමහර තරුණයන් බන්ධනාගාර ගත වෙන්නේ වසර දහයකට පමණ පෙර සිංහල සමාජය විසින් හැම දෙමළෙකුම කොටියෙකු යයි සැලකු වකවානුවේදීය. සමහර තරුණයන් තම තරුණ වයසේ හොදම අවුරුදු ටික බන්ධනාගාරයක් තුළ ගත කරන්න කර ඇති දරුණුම ත්‍රස්තවාදී ක්‍රියාව නම් අගනුවර බෝම්බ පිපුරුණු අවස්ථා වල එහි නතර වී සිටීමයි. නොඑසේනම්, යුද ක්‍රියාවලියේ පෙළඹවීමකට භාජනය වී එහි අබැටක් තරමකට දායක වූ අයයි. තාරුණ්‍යයේ අවාසනාවට යුද්ධ කාලයේ හුවමාරු උණු අත් පත්‍රිකා සඟවා ගෙන සිටි ඇතැම් තරුණයන් දකුණේ මාධ්‍ය විසින් කොටි බුද්ධි අංශ මහා මොළකරුවන් බවට පත් කොට නඩු නැතිවම බන්ධනාගාර ගත කොට වසර ගණනාවක් දැන් ගෙවී ඇත. පසුගිය 88-89 සමයේ ඇතැම් පුවත්පත් ළඟ තබාගෙන සිටි දකුණේ තරුණයන්ට තම ජිවිත වලින් වන්දි ගෙවීමට සිදු වූ මහා අවාසනාවේ දමිළ පරිවර්තනය මෙය නොවේද?

මෙම තරුණයන් එළියට දැම්මොත් රටට කුමක් වේවිද? රටේ මහා ජාතියේ නිල නොවන ප්‍රකාශකයා වන විමල් විරවංශට අනුව නම් මොවුන් එළියට ඇවිත් යළිත් සංවිධානය වී, බටහිරින් ආධාර ලබා ගෙන නැවත යුද්ධය පටන් ගනු ඇත. එහෙත් සිවිල් යුද්ධ යනු කෝම්පිට්ටු සෙල්ලම් යුද්ධ නොවේ. ඒ සඳහා සමාජ, ආර්ථික සහ දේශපාලන කාරණා බිඳෙන් බිඳ ගොඩනැඟිය යුතුය. රට තුළ සහෝදර ජාතින් දෙකකට අයත් මිනිසුන් අතර හට ගන්නා යුද්ධ වලින් පසු කිරිබත් කා එය සැමරීම සහ වසරක් පාසා යළි යළිත් කිරිබත් කමින් යුද ජයග්‍රහණ සංවත්සර සැමරීම මඟින් දමිළ ජනතාවට තවත් සිවිල් යුද්ධයක් සඳහා අවශ්‍ය මානසික තුවක්කු ලැබෙනු ඇත. එසේම යුද්ධයේ අවක්ෂේප ලෙස ඉතිරි කර ගන්නා සිරකරුවන්ව වෛරයේ සහ සැකයේ මාංචු යොදා ගනිමින් බන්ධනාගාර ගත කර තැබීම යනු මීළඟ යුද්ධයට අවශ්‍ය ඔක්සිජන් තැම්පත් කර තැබීමක් බව භුමි පුත්‍ර පෝතකයන්ට හැර ඇස් ඉස් මස් ලේ වලින් හැදුනු ඕනෑම මනුස්සයෙකුට තේරෙන කාරණයකි.

යුද්ධය යනු රාත්‍රී භෝජන සංග්‍රහයක් නොවන නිසා එහි තුළ මිහිරි සහ අමිහිරි දේවල් බොහෝ සිදුවේ. ඉතිහාසය විසින් LTTE යුද්ධය අවසන් කළේ ඉතා සරදම් සහගත ආකාරයකටය. එහි බොහෝ නායකයින් අවසන් මොහොත තෙක් සටන් කොට ජීවිතක්‍ෂයට පත් වූ අතර සමහර නායකයින් සටන අතරමඟ අතහැර සතුරාගේ මිතුරන් බවට පත්විය. ඉතිරි වූ නායකයෝ තම සිවිල් බලය පාවිච්චි කොට විවිධ දේවල් කරමින් සිටිති. එහෙත් සංවිධානය වෙනුවෙන් දිවි හිමියෙන් සටන් වැදුණු පුංචි කාඩරයින් වසර ගණනාවක් තිස්සේ බන්ධනාගාර තුළ කූරු ගනින අතර ඔවුන් වෙනුවෙන් කතා කිරීමට දමිළ දේශපාලන නායකත්වයක් පවා අද නැත. මේ වෙනුවට මෙම දමිළ නායකයන්ට පාර්ලිමේන්තුව තුළ දිවි හිමියෙන් සටන් වදින්නට වෙනත් බොහෝ දේවල් ඇත.

ලංකාව නම් වූ දිවයින තුළ සිටින බොහෝ මිනිසුන් සහ ගැහැණුන් දේශපාලනය ලෙසින් හඳුනා ගෙන ඇත්තේ දිනපතා ජනමාධ්‍ය මඟින් එළියට දාන ඕපදූප, පුරසාරම්, විසුක දස්සනයන්ය. ඊට ඔබ්බට ගොස් රටේ උතුරු ප්‍රදේශයේ ජිවත්වන මිනිසුන් පිරිසක් රාජ්‍යයට එරෙහිව කල සටන දේශපාලනික ලෙස දකින්නට සමත් මහා ජාතික පුරවැසියන් අපට නැත. එමනිසා මහා ජාතික අපි තවමත් කැමති වන්නේ යුද්ධයේ අවක්ෂේප වූ සියලු දෙනා දෙමළ ත්‍රස්තවාදීන් ලෙස බන්ධනාගාර තුළම සිටිනවා දකින්නටය. මේ මානසික සිරගෙය තුළින් අප එළියට නොඑන තාක් කල් ජනතාවගේ රුධිර නාළ අල්ලා ගෙන සිටින අපේ දේශපාලකයින්, දේශපාලන සිරකරුවන් සමඟ අදේශපාලනික ලෙස ක්‍රීඩා කරනු ඇත.
මේ වියමන ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න-
Tags- Tamil Political Prisoners in Sri Lanka, Political Violence in Sri Lanka, LTTE detainees, Ethnic War in Sri Lanka, Mahinda Rajapaksa, Maithripala Sirisena
Plus
ප්‍රතිචාර
අඩවි දත්ත
Facebook Page
Boondi Google+
Boondi RSS
සරද සමරසිංහගෙන් තවත් වියමන්
වෙසෙස්
ඩාෆ්නි ග්ලෙසියා: මරණයෙන් නිහඬ කළ- හොරකමට එරෙහි හඬ
අදහස්
සන්ධ්‍යා එක්නැලිගොඩට ඇමරිකාවේදී ගැරී වෙබ් මුණගැසුනාද?
වෙසෙස්
රේගනොමික්ස් සිට රනිල්නොමික්ස් නොහොත් සුපිරි ආර්ථික සමාජ ආශ්වාදයේ සිට අර්බුදය දක්වා
වෙසෙස්
දීපාල්- ගැලරියට ඇහුණේ නැති ගැලරියේ ගායකයා
අදහස්
අමරදේව මාස්ටර්, අපිනං ගොඩ...!
තවත් අදහස් බූන්දි
අපේ මධ්‍යම පන්තියේ නුතන සංස්කෘතික විලාසිතාව!
ගල්කිස්සේ ප්‍රහාරය: අන්තවාදයේ නරුම මුහුණුවරයි!
[සරදගේ ලියුං හැකින්ස්]- මැතිවරණ කොමසාරිස්ට ජේ.ආර්.ගෙන් ලියුමක්!
ගබ්සාව සහ දෙවියන් වහන්සේගේ සැලැස්ම!
විභාගය ගොඩ යාමට ඥාන පූජාව!
බූන්දි නව ඊමේල් ලිපිනය- editorial@boondi.lk
BoondiLets
ස්ටීව් බිකෝ කියයි.
පීඩකයා සතු හොඳම ආයුධය නම්, පීඩිතයාගේ පීඩිත මානසිකත්වයයි.
What's New | අලුතෙන්ම
අදහස්| අපේ මධ්‍යම පන්තියේ නුතන සංස්කෘතික විලාසිතාව!

3-Mins

(තාරක වරාපිටිය) අපේ රට වැනි සමාජයක සංස්කෘතික චින්තනය හෝ සාමාන්‍ය විචාර බුද්ධිය සකස් වන්නේ බොහෝ දුරට මධ්‍යම පාන්තික සමාජ ස්ථරයේ චින්තනයේ හැඩරුව... [More]
කවි| පියාපත්

8-Secs

(ධනුෂ්කා නිෂාදි කුලරත්න) දැලක පැටළුණු අය
මේ අපි කවුරුත්
නොගැලවී ඉන්න වෙර දරනවා

බත්කූරු යාළුවේ!
ගමනමයි ගැලවුම... [More]
රංග| හිනාව ගිලිහුණු සමාජයට "හිනාවෙලා මිනිත්තුවක්"

7-Mins

(සුදේශ් කවීශ්වර) උසස් කලා කෘතියක් අකුණු සැරයක් වැනි බව රෝම විචාරකයෙකු වූ ලොංජයිනස් ප්‍රකාශ කරයි. අකුණු පහර තමා අවට ඇති සියලුම දේ... [More]
පරිවර්තන| 'සැලී' උයනෙහි කෙළවර

16-Secs

(විලියම් බට්ලර් යේට්ස් | නිලූක කදුරුගමුව) හමුවීමු මා පියඹ සහ මම
'සැලී' උයනෙහි කෙළවර
හිමකුමරියකගේ පා නඟා ඈ
ඇවිද්දේ 'සැලී' උයන පසුකර.
තුරු මත කොළ වැවෙන විලසට
සෙමෙන් ආලය විඳින ලෙස... [More]
කවි| (ඔබ හිනැහෙන විට)

5-Secs

(මහගම සේකර) ඔබ හිනැහෙන විට
මුලු ලොව
ඔබ සමඟින් සිනා සෙයි

ඔබ වැලපෙන විට
මුලු ලොව... [More]
කරන්ට්ස්| ඈත සහ මෑත

23-Secs

(අමිල නන්දසිරි) "අනුරාධපුරයේ උද්‍යාන තුලදී පෙම්වතුන් යුවල 304ක් පොලිස් භාරයට."
-පුවතක්


ඈත, කුහුලින් සවල් ගහනා
මැදිවියේ නෙතු බහුලය
මෑත, විලියෙන් ජම්බු රතුවෙන... [More]
Cine| ස්වරූප නොපෙන්වීමේ සහ නොබැලීමේ විනෝදය

13-Mins

(එරික් ඉලයප්ආරච්චි) කලාත්මක අවකාශය සහාසික ලෙස විනෝදයේ අවකාශය විසින් පාගා දමනු ලබන අතරේ කලාත්මක ප්‍රදර්ශනයේ අවකාශය විනෝද ප්‍රදර්ශනයේ අවකාශය විසින් උදුරා ගනිමින්... [More]
කතන්දර| "හරි අපූරු අම්මාච්චි"- ළමා කතන්දරය [වීඩියෝව]

33-Secs

"හරි අපූරු අම්මාච්චි"- පොඩිත්තන්ට දැනුම ගෙනෙන විනෝදාත්මක කතන්දරයක් [කාටූන්]- Rajiv Eipe ලියා සිත්තම් කළ "Ammachi's Amazing Machines" සිඟිති කතන්දරයේ සිංහල... [More]
BoondiLets| අඳුර පලාගියේය!
තල්මසාගේ සිරුර ඇතුළත වූයේ අඳුරයි. පිනෝකියෝ පාවෙමින් තල්මසාගේ කුසෙහි ගැඹුරු ආගාධයට ඇදී ගියේය.

ඉමක් නැති ගණඳුර මැදින් හදිසියේම කුඩා ආලෝකයක් පහළ විය.

"කවුද ඔතන?" පිනෝකියෝගේ... [More]
කවි| සියයට විස්සයි, සතුට අනුලට!

38-Secs

(තුෂාරිකා ඇන්තනි) ඉසුරු දෙවිඳු මවනවද සිහිල පිරි පෙදෙසක්
ගිනි නිවුන මව් හිසක මැවු පසන් නිවසක්

දෛනික වැයෙන් මරදූන් පැරද ඉසිඹුවක්
පතයි මාස අග දිනක හෝ නිරාමිස සුවයක්... [More]
වෙසෙස්| තොවිල් වලදී යකුන් පලා යන විට ගස් අතු කඩා වැටෙන හැටි!

3-Mins

(තිලක් සේනාසිංහ ) මිනිසුන්ට සහ වාසස්ථාන වලට අරක් ගන්නා යක්ෂයන් පලවා හැරීම පිණිස යක් තොවිල් පැවැත්වීම අප ජන සංස්කෘතියේ ප්‍රධානතම අංගයකි. මෙම යක්... [More]
BoondiLets| සරච්චන්ද්‍ර ලියයි.
පුතු සෙනේ මස් නහර හම සිඳ
ඇට සොයා ගොස් ඇට තුළට වැද
ඇට මිදුලු මත රඳා සිට දුක්
දෙයි නිබන්දා

-සිංහබාහු
කවි| (හදිසියේ මියගිය) අම්මාගේ මිනිය හඳුනාගැනීමට පුතුව කැඳවයි!

44-Secs

(ජනිත් විතාරණගේ) දෙක තුනක් ඇර හුඟක් කෙස් ගස් තිබුනේ බාගෙට සුදුවෙලා
ගල් තැලුම් මල් යටි පතුල්වල විලුඹ තිබුනා පුපුරලා
අලි ඇවිත් පැල කඩපු දවසේ තාත්තගේ බඩ පාගලා
පෙරළිලා ගෙයි බිත්ති පලුවක් කකුල තිබ්බේ කොරවෙලා

අන්න අර දුර පේන කන්දට ටිකක් එහායින් තියන බැද්දේ... [More]
Cine| බහුචිතවාදීයා- සමකාලීන අගනාගරික සමාජ සැකැස්ම සහ එහි දේශපාලන ආර්ථීකය පිළිබද නියෝජනයක් ලෙස

6-Mins

(නිර්මාල් රංජිත් දේවසිරි) පසුගිය සමයේ, විශේෂයෙන්ම, 2015 ජනවාරි 8 වනදා පැවැති ජනාධිපතිවරණය පූර්වගාමීව සමාජ මාධ්‍යවල ඇති වූ දේශපාලන කතිකාවේ දක්නට ලැබුණු මූලිකාංගයක් වූයේ,... [More]
කතන්දර| "මෙන්න මෙයා- බෝල බෙයා"- ළමා කතන්දරය [වීඩියෝව]

27-Secs

පොඩිත්තන්ට විනෝදාත්මක කතන්දරයක් [කාටූන්]- Ramendra Kumar ලියා, Delwyn Remedios සිත්තම් කළ "The Day It Rained Fish" සිඟිති කතන්දරය ඇසුරින්.

හඬ- නයෝමී... [More]
වෙසෙස්| ඩාෆ්නි ග්ලෙසියා: මරණයෙන් නිහඬ කළ- හොරකමට එරෙහි හඬ

4-Mins

(සරද සමරසිංහ) "ජනතාව අතුරින් කිහිප දෙනෙකු අත්‍යන්ත ම්ලේච්ඡයන් වීම හේතුවෙන් හෝ පාලක පක්ෂය ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදය යන වචනයේ අරුත නොදැන සිටීම හේතුවෙන් හෝ ජනමාධ්‍යවේදීන්ට... [More]
BoondiLets| දාරියෝ ෆෝ ලියයි.
(දාරියෝ ෆෝ | එච්. ඒ. පෙරේරා) පවතින පාලනය, ඉවසන් ඉන්න බැරි තරමට ජඩ, දූෂිත, මර්දනකාරී එකක් උනහම ජනතාව ජීවිත පරදුවට තියල හරි ඒක පෙරලලා දානවා. ඊට පස්සෙ අලුත් පාලකයෝ විසින් හිටපු... [More]
කතන්දර| "වීර යට්ටෝගේ සහ තෙයූන්ගේ කතන්දරය"- රුසියානු ළමා කතන්දරය [වීඩියෝව]

18-Secs

පොඩිත්තන්ට රුසියාවෙන් කතන්දරයක්- නෙන්ත් ජනකතාවක් ඇසුරින් ජාන්නා විටෙන්සොන් විසින් ලියන ලද, ලියනීඩ් ආරිස්තොව් විසින් සිත්තම් කරන ලද, "වීර යට්ටෝගේ සහ... [More]
Boondi Dot Lk · බූන්දියේ අපේ වැඩක් · editorial@boondi.lk
Home · Currents · Raha · Sookiri · Kavi · Dosi · Music · Plus · Facebook