Tamil Political Prisoners and Sri Lankan Cureent Politics | BOONDI.LK
Facebook
Twitter
Google+
YouTube
Blog
RSS Feed
අදහස් බූන්දි
දේශපාලන සිරකරුවන් ඉදිරියේ සිරගත වන දේශපාලනය
බූන්දි, 18:01:32
මේ දවස් වල රටේ දේශපාලනය කැරකෙන්නේ ටොයියන් සහ බයියන්ගේ බල අරගල ආටක නාටක සමගයි. මෙම බල අරගල අතරින් ගිලිහී යන රටේ ගැහැණුන්ගේ සහ මිනිසුන්ගේ දහසකුත් එකක් ප්‍රශ්න අතර බොහෝ දෙනෙක් අමතක කර දැමීමට කැමති මිනිසුන් කොට්ඨාශයක් ඇත. ඒ දින නියමයක් නැතුව රටේ බන්ධනාගාර තුළ සිර කර සිටින දේශපාලන සිරකරුවන්ය. රටේ ප්‍රථම පුරවැසියා වන ජනාධිපතිවරයා ගේ සිට බොහෝ පුරවැසියන් කැමති වන්නේ දේශපාලන සිරකරුවන් පිළිබඳ ප්‍රශ්ණය වළලා දමා ඒ මත රෝස මල් වැවීමටය. එහෙත් අධෝමුඛයේ ඇති විසර ගෙඩියක් සේ දේශපාලන සිරකරුවන් පිළිබද කුරිරු ඇත්ත සමාජය තුළ යළි යළිත් පෑරී ඉස්මතු වෙමින් අපේ සමාජයේ හෘද සාක්ෂිය ප්‍රශ්න කරමින් සිටී.

ජනාධිපති මෛත්‍රීපාල සිරිසේන මහතා පසුගියදා ප්‍රකාශ කළ පරිදි දේශපාලන සිරකරුවන් නම් වූ සත්ත්ව විශේෂයක් ලංකාවේ භුමිය තුළ නැත. එනම් LTTE ත්‍රස්තවාදීන් සියළු දෙනා මරා දමා දැන් රට නිදහස් කරගෙන හමාර අතර එහිදී අල්ලා ගත් මිනීමරුවන්, දාමරිකයන් බන්ධනාගාර තුළට ගාල් කොට ප්‍රශ්නය අහවර කොට හමාරය. මාස කිහිපයකට කලින් සමාජ සංහිදියාව ගැන පොර ටෝක් දමා දමිළ සමාජය සමඟ දේශපාලන විනෝද සවාරියක් ගියමෛත්‍රී අවසානයේ තවත් 'මරා' වර්ගයේ දේශපාලකයෙක් වී බහුතර සිංහල සමාජය තුළ කුණුවෙමින් පැලපදියම් වීමේ ආරම්භය මෙයද?

දේශපාලන සිරකරුවන් සමඟ හොරගල් අහුලන දේශපාලකයන් බොහෝ දෙනෙක්ගේ ඔළුගෙඩි රත් වෙන කාරණය වන්නේ මෙම සිරකරුවන් අති බහුතරයක් දමිළ සිරකරුවන් වීමයි. ඔවුන් සිංහල මහා ජාතියේ සිරකරුවන් වූයේ නම් එක රැයෙන් සියළු රැඳවියන් එළියට දමා අපේ නායකයන්ට මහා ජාතියේ විකල්ප වීරයන් වීමට හැකියාව තිබුණි. 71 කැරැල්ලේ මෙන්ම 89-90 කැරලි වලදී සිරගත වූ දේශපාලන සිරකරුවන් එළියට දැමූ දේශපාලකයින් එක රැයින් වීරයන් බවට පත් විය. එහෙත් අවාසනාවකට මෙම රැඳවියන් දමිළ පමණක් නොවේ, මහා ජාතිය කිරිබත් කා ඔල්වරසන් දී සැමරූ යුධ ජයග්‍රහණයේ අනෙක් පැත්තේ සිටි ත්‍රස්තවාදින්ය. රනිල්,මෛත්‍රී සහ මරා ඇතුළු සියළු දේශපාලකයින් බහුතර සිංහල සමාජයේ ඡන්ද කුට්ටියට ඉව අල්ලන මේ කාලයේ ත්‍රස්තවාදීන් වූ මිනිසුන් සමඟ ගනුදෙනු කරන්නේ කවුද? හෘද සාක්ෂියට වඩා පාර්ලිමේන්තු බහුතරය කොපමණ වටීද?

දේශපාලන ඩීල් වලට මැදි වී ත්‍රස්තවාදීන් බවට හෝ මිනීමරුවන් බවට පත් වූ මෙම දේශපාලන සිරකරුවන්ගේ ජිවිතවලට අහම්බයෙන් හෝ එබී බැලුවොත් පසුගිය 89-90 සමයේ මහා ජාතියේ අම්මලාට සහ තාත්තලාට අසන්නට දකින්නට ලැබුණු කථා වැනිම වූ කථා දමිළ භාෂාවෙන් අසන්නට දකින්නට ලැබෙනු ඇත.

සමහර තරුණයන් බන්ධනාගාර ගත වෙන්නේ වසර දහයකට පමණ පෙර සිංහල සමාජය විසින් හැම දෙමළෙකුම කොටියෙකු යයි සැලකු වකවානුවේදීය. සමහර තරුණයන් තම තරුණ වයසේ හොදම අවුරුදු ටික බන්ධනාගාරයක් තුළ ගත කරන්න කර ඇති දරුණුම ත්‍රස්තවාදී ක්‍රියාව නම් අගනුවර බෝම්බ පිපුරුණු අවස්ථා වල එහි නතර වී සිටීමයි. නොඑසේනම්, යුද ක්‍රියාවලියේ පෙළඹවීමකට භාජනය වී එහි අබැටක් තරමකට දායක වූ අයයි. තාරුණ්‍යයේ අවාසනාවට යුද්ධ කාලයේ හුවමාරු උණු අත් පත්‍රිකා සඟවා ගෙන සිටි ඇතැම් තරුණයන් දකුණේ මාධ්‍ය විසින් කොටි බුද්ධි අංශ මහා මොළකරුවන් බවට පත් කොට නඩු නැතිවම බන්ධනාගාර ගත කොට වසර ගණනාවක් දැන් ගෙවී ඇත. පසුගිය 88-89 සමයේ ඇතැම් පුවත්පත් ළඟ තබාගෙන සිටි දකුණේ තරුණයන්ට තම ජිවිත වලින් වන්දි ගෙවීමට සිදු වූ මහා අවාසනාවේ දමිළ පරිවර්තනය මෙය නොවේද?

මෙම තරුණයන් එළියට දැම්මොත් රටට කුමක් වේවිද? රටේ මහා ජාතියේ නිල නොවන ප්‍රකාශකයා වන විමල් විරවංශට අනුව නම් මොවුන් එළියට ඇවිත් යළිත් සංවිධානය වී, බටහිරින් ආධාර ලබා ගෙන නැවත යුද්ධය පටන් ගනු ඇත. එහෙත් සිවිල් යුද්ධ යනු කෝම්පිට්ටු සෙල්ලම් යුද්ධ නොවේ. ඒ සඳහා සමාජ, ආර්ථික සහ දේශපාලන කාරණා බිඳෙන් බිඳ ගොඩනැඟිය යුතුය. රට තුළ සහෝදර ජාතින් දෙකකට අයත් මිනිසුන් අතර හට ගන්නා යුද්ධ වලින් පසු කිරිබත් කා එය සැමරීම සහ වසරක් පාසා යළි යළිත් කිරිබත් කමින් යුද ජයග්‍රහණ සංවත්සර සැමරීම මඟින් දමිළ ජනතාවට තවත් සිවිල් යුද්ධයක් සඳහා අවශ්‍ය මානසික තුවක්කු ලැබෙනු ඇත. එසේම යුද්ධයේ අවක්ෂේප ලෙස ඉතිරි කර ගන්නා සිරකරුවන්ව වෛරයේ සහ සැකයේ මාංචු යොදා ගනිමින් බන්ධනාගාර ගත කර තැබීම යනු මීළඟ යුද්ධයට අවශ්‍ය ඔක්සිජන් තැම්පත් කර තැබීමක් බව භුමි පුත්‍ර පෝතකයන්ට හැර ඇස් ඉස් මස් ලේ වලින් හැදුනු ඕනෑම මනුස්සයෙකුට තේරෙන කාරණයකි.

යුද්ධය යනු රාත්‍රී භෝජන සංග්‍රහයක් නොවන නිසා එහි තුළ මිහිරි සහ අමිහිරි දේවල් බොහෝ සිදුවේ. ඉතිහාසය විසින් LTTE යුද්ධය අවසන් කළේ ඉතා සරදම් සහගත ආකාරයකටය. එහි බොහෝ නායකයින් අවසන් මොහොත තෙක් සටන් කොට ජීවිතක්‍ෂයට පත් වූ අතර සමහර නායකයින් සටන අතරමඟ අතහැර සතුරාගේ මිතුරන් බවට පත්විය. ඉතිරි වූ නායකයෝ තම සිවිල් බලය පාවිච්චි කොට විවිධ දේවල් කරමින් සිටිති. එහෙත් සංවිධානය වෙනුවෙන් දිවි හිමියෙන් සටන් වැදුණු පුංචි කාඩරයින් වසර ගණනාවක් තිස්සේ බන්ධනාගාර තුළ කූරු ගනින අතර ඔවුන් වෙනුවෙන් කතා කිරීමට දමිළ දේශපාලන නායකත්වයක් පවා අද නැත. මේ වෙනුවට මෙම දමිළ නායකයන්ට පාර්ලිමේන්තුව තුළ දිවි හිමියෙන් සටන් වදින්නට වෙනත් බොහෝ දේවල් ඇත.

ලංකාව නම් වූ දිවයින තුළ සිටින බොහෝ මිනිසුන් සහ ගැහැණුන් දේශපාලනය ලෙසින් හඳුනා ගෙන ඇත්තේ දිනපතා ජනමාධ්‍ය මඟින් එළියට දාන ඕපදූප, පුරසාරම්, විසුක දස්සනයන්ය. ඊට ඔබ්බට ගොස් රටේ උතුරු ප්‍රදේශයේ ජිවත්වන මිනිසුන් පිරිසක් රාජ්‍යයට එරෙහිව කල සටන දේශපාලනික ලෙස දකින්නට සමත් මහා ජාතික පුරවැසියන් අපට නැත. එමනිසා මහා ජාතික අපි තවමත් කැමති වන්නේ යුද්ධයේ අවක්ෂේප වූ සියලු දෙනා දෙමළ ත්‍රස්තවාදීන් ලෙස බන්ධනාගාර තුළම සිටිනවා දකින්නටය. මේ මානසික සිරගෙය තුළින් අප එළියට නොඑන තාක් කල් ජනතාවගේ රුධිර නාළ අල්ලා ගෙන සිටින අපේ දේශපාලකයින්, දේශපාලන සිරකරුවන් සමඟ අදේශපාලනික ලෙස ක්‍රීඩා කරනු ඇත.
මේ වියමන ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න-
Tags- Tamil Political Prisoners in Sri Lanka, Political Violence in Sri Lanka, LTTE detainees, Ethnic War in Sri Lanka, Mahinda Rajapaksa, Maithripala Sirisena
Plus
ප්‍රතිචාර
අඩවි දත්ත
Facebook Page
Boondi Google+
Boondi RSS
සරද සමරසිංහගෙන් තවත් වියමන්
කතන්දර
සෙන්ටෙනියල් දෝණි
වෙසෙස්
දත්තවාදී යුගයේ විප්ලවවාදින් හඳුනාගනිමු!
වෙසෙස්
සමාජවාදයේ සහ ධනවාදයේ දත්තවාදී කියවීම
වෙසෙස්
මානව සමාජයේ මීළඟ විප්ලවය 'දත්තවාදය'ද?
වෙසෙස්
හුදකලාව විකුණා විනෝදවෙන්න එන්න!
තවත් අදහස් බූන්දි
කුණු වී දුඟඳ හමන මජර ජනමාධ්‍ය සංස්කෘතියට එරෙහිව කුමක් කරමුද?
දෙසියවෙනි උපන්දිනයට කාල් මාක්ස්ට උපහාර තෑග්ගක්!
ඒ ඇගේ අහසයි!
සිංහලයා වඳ වෙමින් යනවද?
කාලෝ අයංතේ
බූන්දි නව ඊමේල් ලිපිනය- editorial@boondi.lk
BoondiLets
ක්‍රිස් හෙජස් කියයි.
අප දැන් සිටින්නේ වෛද්‍යවරුන් විසින් සෞඛ්‍යය වනසන, නීතිවේදීන් විසින් සාධාරණය වනසන, විශ්වවිද්‍යාල විසින් දැනුම වනසන, ආණ්ඩු විසින් නිදහස වනසන, මාධ්‍ය විසින් තොරතුරු වනසන, ආගම විසින්... [More]
What's New | අලුතෙන්ම
කවි| උතුරින් දකුනට

22-Secs

(දර්ශන මේදිස් ) (උප මාතෘකාව: පීඩිත ජාතියේ පීඩිතයෙකුගෙන් පීඩක ජාතියේ පීඩිතයෙකුට)

සබඳ අපි කඳු නොවෙමු
උනුන් පරයා නැගෙන
සුනිල දිය කඳුරු වෙමු
එකම කන්දෙන් වැටෙන... [More]
කවි| බෝධිසත්ව ගබ්සාව

15-Secs

(කුමාර හෙට්ටිආරච්චි) නිල් මල් බිසව් උකුලේ බිම් මල් පිපුණී
පන්දම් වැටේ සල් මල් ඔසරිය රැඳුණී
නේරංජනා ගඟ දෑසින් ඇද වැටුණී
පස් මහ බැලුම් නොබලා කුස පිළිසිඳුණී

සඳුන් සුවඳ මල් ගෝමර ළැම තොරණේ... [More]
පොත්| ලිස්සන පපුව මැද නොලිස්සන ගැහැනු සලකුණ

7-Mins

(හර්ෂිනී පුෂ්පමාලා ආරච්චිගේ) සාහිත්‍ය නිර්මාණ අතර භාවික ගුණයෙන් වඩා වැඩි සාහිත්‍යාංගය කවිය යයි සිතමි. තේමාත්මක ගැඹුරත්, කාව්‍යෝචිත බසත්, බහු විධ අරුත් සපයන භාෂා... [More]
කවි| දුම්මල ගලට ගිය අම්මා

20-Secs

(නන්දන වීරසිංහ) දුම්මල ගල ඉමේ මහ මූකලානේ
අඳෝනාව ඇඟ හීගඩු නඟන්නේ
කන්දේ් පරවේණී උළලේනියන්නේ
රෑ සමයමේ ඇයි මා බය කරන්නේ

අපෙ අම්මා දුම්මල ගලවන්න ගියා... [More]
කරන්ට්ස්| විප්ලවවාදියකුගේ නඩු විභාගය

39-Secs

(පරාක්‍රම කොඩිතුවක්කු) I.
(පාසලේ රපෝර්තුව)

උගන්වන සියලු දේ සැක කරයි
ප්‍රශ්න කරයි
අසම්මත ලෙස සිතයි... [More]
කවි| වස්සානය

45-Secs

(රත්න ශ්‍රී විජේසිංහ) ඔය දෑල දොඩමලු ය, සුවඳ බැරුවා ඉන්ට
නිල් වතුර තුරුලු කර කෙසේ අතහැර යම් ද?
කෙකටියා පඳුර සුදු මල් පොකුර වඩාගෙන
සොඳුර, නුඹ වාගේ ම හිනැහේය මා එක්ක

කුඹුක් අතු වතුර අතගගා නැමිලා දියට... [More]
කතා-බස්| ඇත්තටම කවුද මේ ප‍්‍රදීප් මැතිව්?

5-Mins

(කසුන් සමරතුංග) ‘මිස්ටර් කරුණාසේනගේ අක්මාව හොඳටම නරක් වෙලා.’

‘ඒ වුණාට මගේ පපුව හොඳයි!’

විහිළුවයි හිනාවයි අන්තිම අසරණ බව මටම දැනුණා. දොස්තරට ගාණක් නෑ. තුණ්ඩුවක්... [More]
ඔත්තු| ගඟේ නොයන තරුණ දේශපාලනයක්- අගෝ. 21

15-Secs

අජිත් පැරකුම් ජයසිංහ විසින් ලියන ලද එළියකන්ද වධකාගාරයේ සත්‍ය සිදුවීම් පසුබිම් කරගත් 1989 කැරැල්ල පිළිබඳ... [More]
කවි| ඉතා කුඩා විශාල වෙනස

2-Secs

(සමර විජේසිංහ) අපට නම්
පහසුකම් ඇත
දුකට බොන
ඛෙහෙත් ඇත

ඛෙහෙත් ටිකක්වත්... [More]
කතා-බස්| ඇමෙරිකානු ව්‍යාපෘතියේ පාපිෂ්ට කාලසටහන! (ජෙනරාල් වෙස්ලි ක්ලාර්ක් සමග)

31-Mins

(අජිත් සී හේරත්) ජෙනරාල් වෙස්ලි ක්ලාර්ක් සමග ඒමි ගුඩ්මාන් විසින් කරන ලද මෙම සම්මුඛ සාකච්ඡාව ලෝක ආධිපත්‍යය සඳහා වන ඇමෙරිකානු ව්‍යාපෘතියේ පාපිෂ්ට... [More]
කවි| මඳ නල

5-Secs

(ආරියවංශ රණවීර) කඳු වලල්ලට හොරෙන්
ආවා ඔබ මා ළගට
මල් පවා බලා සිටියා
ගත් සුසුම
නොහෙලා පහළට
පුදුමව.... [More]
පරිවර්තන| කියන්නද මා නුඹට, නුඹ සොඳුරුයැයි ගිම්හානයේ දිනක් තරමටම?

52-Secs

(විලියම් ශේක්ස්පියර් | මහේෂි බී. වීරකෝන්) කියන්නද මා නුඹට...,
නුඹ සොඳුරුයැයි ගිම්හානයේ දිනක් තරමටම?
එනමුත් නුඹ ඊටත් වඩා වැඩියෙන් මුදුයි, සුන්දරයි මට.
රළු පවන් වෙසක් මස සිඟිති මල් පෙළන කල,
සිසිර කල දහවලත් බොහෝ දිගු කරන විට,
දෙව්ලොවේ ඇස අරා සැඩ රැසින් ලොව පෙළයි.... [More]
කවි| තුරු වන්දනය

51-Secs

(ලාල් හෑගොඩ) මහා අරණ තුල දෑස අබියස
මේ දැන් පහළවුවාසේ පෙනෙන දසුනෙන්
කිවි තෙමේ වික්ෂිප්ත විය.

ළා හරිත චත්‍රයක් වන් උඩුවියන තුළ
විසිරුණු ආලෝකයෙන්... [More]
කතන්දර| සෙන්ටෙනියල් දෝණි

4-Mins

(සරද සමරසිංහ) දෝණි දොර ඇරගෙන ගෙට ගොඩවෙනකොට අම්මයි රාජ් අන්කලුයි සාලයේ සෝපාවේ තුරුළු වෙලා ඉඳගෙන ෆෝන් එකේ මොකක්දෝ බලනවා. දෙන්නම ඩිංගක් තිගැස්සෙනව.... [More]
පොත්| යුතෝපියාව- සුන්දර ගම්මානය පිළිබඳ ප්‍රතිවික්ටෝරියානු කියවීමක් සඳහා

4-Mins

(කේ.ඩී. දර්ශන) ලිඛිත කලා මාධ්‍යයන් අතර කෙටිකතාවට හිමි වන්නේ සුවිශේෂී තැනකි. එය පමණක් නොව, ඉදිරියට කෙටි යන විශේෂණය සහිත සෑම කලා මාධ්‍යයක්... [More]
කවි| සිනාසෙන ඔබෙ මූණ

36-Secs

(ලක්ශාන්ත අතුකෝරල) සිනාසෙන ඔබෙ මූණ
බොහෝ කලකින් මා ගමට ආ
මේ අහඹු කාලකණ්ණිදා
පටු මගෙහි පවුරු මත
පොල් ගසෙක - කඩ පිළෙක
සිනාසී එබීගෙන ඔඛෙ මූණ... [More]
කතා-බස්| ඒ මිනිස් අරගලයට මම හිස නමනවා! -මො.ල. සෙනෙවිරත්න

2-Mins

(කසුන් සමරතුංග) 'හික්මවීම පිණිස මේ දඬුවම ඉවසන්න' නම් වූ ස්වකීය කුළුඳුල් කාව්‍ය සංග්‍රහයේ කතෘ සටහන වෙනුවෙන් එහි කතුවර මො.ල. සෙනෙවිරත්න මෙසේ ලියයි.

"ලබා... [More]
වෙසෙස්| ජෝතිපාල ලංකාවේ ජනප්‍රිය ම ගායකයා වීමේ දේශපාලන ආර්ථීකය

18-Mins

(සමන් එම්. කාරියකරවන) එච්. ආර්. ජෝතිපාල යනු ලංකාවේ එදා මෙදා තුර අනභියෝගී ව රැඳී සිටින ජනප්‍රිය ම ගායකයා වේ. ඔහුගේ මරණය සිදුවූයේ 1987... [More]
Boondi Dot Lk · බූන්දියේ අපේ වැඩක් · editorial@boondi.lk
Home · Currents · Raha · Sookiri · Kavi · Dosi · Music · Plus · Facebook