Facebook
Twitter
Google+
YouTube
Blog
RSS Feed
අදහස් බූන්දි
දේශපාලන සිරකරුවන් ඉදිරියේ සිරගත වන දේශපාලනය
බූන්දි, 18:01:32
මේ දවස් වල රටේ දේශපාලනය කැරකෙන්නේ ටොයියන් සහ බයියන්ගේ බල අරගල ආටක නාටක සමගයි. මෙම බල අරගල අතරින් ගිලිහී යන රටේ ගැහැණුන්ගේ සහ මිනිසුන්ගේ දහසකුත් එකක් ප්‍රශ්න අතර බොහෝ දෙනෙක් අමතක කර දැමීමට කැමති මිනිසුන් කොට්ඨාශයක් ඇත. ඒ දින නියමයක් නැතුව රටේ බන්ධනාගාර තුළ සිර කර සිටින දේශපාලන සිරකරුවන්ය. රටේ ප්‍රථම පුරවැසියා වන ජනාධිපතිවරයා ගේ සිට බොහෝ පුරවැසියන් කැමති වන්නේ දේශපාලන සිරකරුවන් පිළිබඳ ප්‍රශ්ණය වළලා දමා ඒ මත රෝස මල් වැවීමටය. එහෙත් අධෝමුඛයේ ඇති විසර ගෙඩියක් සේ දේශපාලන සිරකරුවන් පිළිබද කුරිරු ඇත්ත සමාජය තුළ යළි යළිත් පෑරී ඉස්මතු වෙමින් අපේ සමාජයේ හෘද සාක්ෂිය ප්‍රශ්න කරමින් සිටී.

ජනාධිපති මෛත්‍රීපාල සිරිසේන මහතා පසුගියදා ප්‍රකාශ කළ පරිදි දේශපාලන සිරකරුවන් නම් වූ සත්ත්ව විශේෂයක් ලංකාවේ භුමිය තුළ නැත. එනම් LTTE ත්‍රස්තවාදීන් සියළු දෙනා මරා දමා දැන් රට නිදහස් කරගෙන හමාර අතර එහිදී අල්ලා ගත් මිනීමරුවන්, දාමරිකයන් බන්ධනාගාර තුළට ගාල් කොට ප්‍රශ්නය අහවර කොට හමාරය. මාස කිහිපයකට කලින් සමාජ සංහිදියාව ගැන පොර ටෝක් දමා දමිළ සමාජය සමඟ දේශපාලන විනෝද සවාරියක් ගියමෛත්‍රී අවසානයේ තවත් 'මරා' වර්ගයේ දේශපාලකයෙක් වී බහුතර සිංහල සමාජය තුළ කුණුවෙමින් පැලපදියම් වීමේ ආරම්භය මෙයද?

දේශපාලන සිරකරුවන් සමඟ හොරගල් අහුලන දේශපාලකයන් බොහෝ දෙනෙක්ගේ ඔළුගෙඩි රත් වෙන කාරණය වන්නේ මෙම සිරකරුවන් අති බහුතරයක් දමිළ සිරකරුවන් වීමයි. ඔවුන් සිංහල මහා ජාතියේ සිරකරුවන් වූයේ නම් එක රැයෙන් සියළු රැඳවියන් එළියට දමා අපේ නායකයන්ට මහා ජාතියේ විකල්ප වීරයන් වීමට හැකියාව තිබුණි. 71 කැරැල්ලේ මෙන්ම 89-90 කැරලි වලදී සිරගත වූ දේශපාලන සිරකරුවන් එළියට දැමූ දේශපාලකයින් එක රැයින් වීරයන් බවට පත් විය. එහෙත් අවාසනාවකට මෙම රැඳවියන් දමිළ පමණක් නොවේ, මහා ජාතිය කිරිබත් කා ඔල්වරසන් දී සැමරූ යුධ ජයග්‍රහණයේ අනෙක් පැත්තේ සිටි ත්‍රස්තවාදින්ය. රනිල්,මෛත්‍රී සහ මරා ඇතුළු සියළු දේශපාලකයින් බහුතර සිංහල සමාජයේ ඡන්ද කුට්ටියට ඉව අල්ලන මේ කාලයේ ත්‍රස්තවාදීන් වූ මිනිසුන් සමඟ ගනුදෙනු කරන්නේ කවුද? හෘද සාක්ෂියට වඩා පාර්ලිමේන්තු බහුතරය කොපමණ වටීද?

දේශපාලන ඩීල් වලට මැදි වී ත්‍රස්තවාදීන් බවට හෝ මිනීමරුවන් බවට පත් වූ මෙම දේශපාලන සිරකරුවන්ගේ ජිවිතවලට අහම්බයෙන් හෝ එබී බැලුවොත් පසුගිය 89-90 සමයේ මහා ජාතියේ අම්මලාට සහ තාත්තලාට අසන්නට දකින්නට ලැබුණු කථා වැනිම වූ කථා දමිළ භාෂාවෙන් අසන්නට දකින්නට ලැබෙනු ඇත.

සමහර තරුණයන් බන්ධනාගාර ගත වෙන්නේ වසර දහයකට පමණ පෙර සිංහල සමාජය විසින් හැම දෙමළෙකුම කොටියෙකු යයි සැලකු වකවානුවේදීය. සමහර තරුණයන් තම තරුණ වයසේ හොදම අවුරුදු ටික බන්ධනාගාරයක් තුළ ගත කරන්න කර ඇති දරුණුම ත්‍රස්තවාදී ක්‍රියාව නම් අගනුවර බෝම්බ පිපුරුණු අවස්ථා වල එහි නතර වී සිටීමයි. නොඑසේනම්, යුද ක්‍රියාවලියේ පෙළඹවීමකට භාජනය වී එහි අබැටක් තරමකට දායක වූ අයයි. තාරුණ්‍යයේ අවාසනාවට යුද්ධ කාලයේ හුවමාරු උණු අත් පත්‍රිකා සඟවා ගෙන සිටි ඇතැම් තරුණයන් දකුණේ මාධ්‍ය විසින් කොටි බුද්ධි අංශ මහා මොළකරුවන් බවට පත් කොට නඩු නැතිවම බන්ධනාගාර ගත කොට වසර ගණනාවක් දැන් ගෙවී ඇත. පසුගිය 88-89 සමයේ ඇතැම් පුවත්පත් ළඟ තබාගෙන සිටි දකුණේ තරුණයන්ට තම ජිවිත වලින් වන්දි ගෙවීමට සිදු වූ මහා අවාසනාවේ දමිළ පරිවර්තනය මෙය නොවේද?

මෙම තරුණයන් එළියට දැම්මොත් රටට කුමක් වේවිද? රටේ මහා ජාතියේ නිල නොවන ප්‍රකාශකයා වන විමල් විරවංශට අනුව නම් මොවුන් එළියට ඇවිත් යළිත් සංවිධානය වී, බටහිරින් ආධාර ලබා ගෙන නැවත යුද්ධය පටන් ගනු ඇත. එහෙත් සිවිල් යුද්ධ යනු කෝම්පිට්ටු සෙල්ලම් යුද්ධ නොවේ. ඒ සඳහා සමාජ, ආර්ථික සහ දේශපාලන කාරණා බිඳෙන් බිඳ ගොඩනැඟිය යුතුය. රට තුළ සහෝදර ජාතින් දෙකකට අයත් මිනිසුන් අතර හට ගන්නා යුද්ධ වලින් පසු කිරිබත් කා එය සැමරීම සහ වසරක් පාසා යළි යළිත් කිරිබත් කමින් යුද ජයග්‍රහණ සංවත්සර සැමරීම මඟින් දමිළ ජනතාවට තවත් සිවිල් යුද්ධයක් සඳහා අවශ්‍ය මානසික තුවක්කු ලැබෙනු ඇත. එසේම යුද්ධයේ අවක්ෂේප ලෙස ඉතිරි කර ගන්නා සිරකරුවන්ව වෛරයේ සහ සැකයේ මාංචු යොදා ගනිමින් බන්ධනාගාර ගත කර තැබීම යනු මීළඟ යුද්ධයට අවශ්‍ය ඔක්සිජන් තැම්පත් කර තැබීමක් බව භුමි පුත්‍ර පෝතකයන්ට හැර ඇස් ඉස් මස් ලේ වලින් හැදුනු ඕනෑම මනුස්සයෙකුට තේරෙන කාරණයකි.

යුද්ධය යනු රාත්‍රී භෝජන සංග්‍රහයක් නොවන නිසා එහි තුළ මිහිරි සහ අමිහිරි දේවල් බොහෝ සිදුවේ. ඉතිහාසය විසින් LTTE යුද්ධය අවසන් කළේ ඉතා සරදම් සහගත ආකාරයකටය. එහි බොහෝ නායකයින් අවසන් මොහොත තෙක් සටන් කොට ජීවිතක්‍ෂයට පත් වූ අතර සමහර නායකයින් සටන අතරමඟ අතහැර සතුරාගේ මිතුරන් බවට පත්විය. ඉතිරි වූ නායකයෝ තම සිවිල් බලය පාවිච්චි කොට විවිධ දේවල් කරමින් සිටිති. එහෙත් සංවිධානය වෙනුවෙන් දිවි හිමියෙන් සටන් වැදුණු පුංචි කාඩරයින් වසර ගණනාවක් තිස්සේ බන්ධනාගාර තුළ කූරු ගනින අතර ඔවුන් වෙනුවෙන් කතා කිරීමට දමිළ දේශපාලන නායකත්වයක් පවා අද නැත. මේ වෙනුවට මෙම දමිළ නායකයන්ට පාර්ලිමේන්තුව තුළ දිවි හිමියෙන් සටන් වදින්නට වෙනත් බොහෝ දේවල් ඇත.

ලංකාව නම් වූ දිවයින තුළ සිටින බොහෝ මිනිසුන් සහ ගැහැණුන් දේශපාලනය ලෙසින් හඳුනා ගෙන ඇත්තේ දිනපතා ජනමාධ්‍ය මඟින් එළියට දාන ඕපදූප, පුරසාරම්, විසුක දස්සනයන්ය. ඊට ඔබ්බට ගොස් රටේ උතුරු ප්‍රදේශයේ ජිවත්වන මිනිසුන් පිරිසක් රාජ්‍යයට එරෙහිව කල සටන දේශපාලනික ලෙස දකින්නට සමත් මහා ජාතික පුරවැසියන් අපට නැත. එමනිසා මහා ජාතික අපි තවමත් කැමති වන්නේ යුද්ධයේ අවක්ෂේප වූ සියලු දෙනා දෙමළ ත්‍රස්තවාදීන් ලෙස බන්ධනාගාර තුළම සිටිනවා දකින්නටය. මේ මානසික සිරගෙය තුළින් අප එළියට නොඑන තාක් කල් ජනතාවගේ රුධිර නාළ අල්ලා ගෙන සිටින අපේ දේශපාලකයින්, දේශපාලන සිරකරුවන් සමඟ අදේශපාලනික ලෙස ක්‍රීඩා කරනු ඇත.
මේ වියමන ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න-
Tags- Tamil Political Prisoners in Sri Lanka, Political Violence in Sri Lanka, LTTE detainees, Ethnic War in Sri Lanka, Mahinda Rajapaksa, Maithripala Sirisena
Plus
ප්‍රතිචාර
අඩවි දත්ත
Facebook Page
Boondi Google+
Boondi RSS
සරද සමරසිංහගෙන් තවත් වියමන්
වෙසෙස්
සමාජවාදයේ සහ ධනවාදයේ දත්තවාදී කියවීම
වෙසෙස්
මානව සමාජයේ මීළඟ විප්ලවය 'දත්තවාදය'ද?
වෙසෙස්
හුදකලාව විකුණා විනෝදවෙන්න එන්න!
වෙසෙස්
පශ්චාත් සත්‍ය යුගයේ ජනමාධ්‍යයේ කාර්යභාරය අවසන්ද?
වෙසෙස්
ඩාෆ්නි ග්ලෙසියා: මරණයෙන් නිහඬ කළ- හොරකමට එරෙහි හඬ
තවත් අදහස් බූන්දි
කුණු වී දුඟඳ හමන මජර ජනමාධ්‍ය සංස්කෘතියට එරෙහිව කුමක් කරමුද?
දෙසියවෙනි උපන්දිනයට කාල් මාක්ස්ට උපහාර තෑග්ගක්!
ඒ ඇගේ අහසයි!
සිංහලයා වඳ වෙමින් යනවද?
කාලෝ අයංතේ
බූන්දි නව ඊමේල් ලිපිනය- editorial@boondi.lk
BoondiLets
Castro says...
Fight against the impossible and win.

[Luchar contra lo imposible y vencer.]
What's New | අලුතෙන්ම
කතා-බස්| "පියවරු සහ පුත්තු"- සුමති සිවමෝහන් සමග කතාබහක්

8-Mins

(සමන් එම්. කාරියකරවන) මේ වසරේ මාර්තු මාසයේ දී ඉන්දියාවේ හයිද්‍රාබාද්හි පැවති ඉන්දියානු ලෝක සිනමා උලෙළේ දී හොඳ ම චිත්‍රපටයට හිමි ජූරි සම්මානය දිනා... [More]
කතන්දර| "අලි සෙල්ලං හා ලෙල්ලං!" [ළමා කාටූන් වීඩියෝව]

42-Secs

"අලි සෙල්ලං හා ලෙල්ලං!"- පොඩිත්තන්ට විනෝදාත්මක කතන්දරයක් [කාටූන්]- Sanjiv Jaiswal 'Sanjay' ලියා, Ajit Narayan සිත්තම් කළ 'Playtime' ඉන්දියානු ළමා කතන්දරයේ... [More]
පරිවර්තන| මගේ බිරිඳගේ ඇස් හිරු වගේ නෑ

59-Secs

(විලියම් ශේක්ස්පියර් | චින්තා පවිත්‍රානි) මගේ බිරිඳගේ ඇස් හිරු වගේ නෑ
පබළු ඇගේ දෙතොලේ රතට වඩා බොහෝ රතු පාටයි
හිම සුදු වී නම් ඇගේ පියයුරු අවපැහැ මන්ද?

කෙස් වයර් වී නම් ඇගේ හිසේ කළු වයර් වැවේ
මා රෝස, රතු හා සුදු පෑ රෝස මල් දැක තිබේ,... [More]
කවි| සටහන්ය; සුන්දර ගමක; මළගෙයක...

11-Secs

(විකුම් ජිතේන්ද්‍ර) සුදු රැළි පාලම්ය මග
කිඳුරා නිදිය සාලයෙහි

විඩාබර වූ ඉකියකි
අම්මෙකි
ආදරේ බර ඉල්ලාගෙන... [More]
කවි| ගරු අධිකරණයෙන් අවසරයි..!

46-Secs

(ජනිත් විතාරණගේ) අත තබා දිවුරන්න පුළුවන් ස්වාමිනි බොරු නෙවෙයි කියලා
මැරෙන්නට හිත හදාගෙන මම රේල් පාරෙත් ලැගන් ඉඳලා
කෝච්චිය දුර ඈත එනකොට තාත්තගේ බොන බෙහෙත් මැවිලා
කරන්නම වෙන දෙයක් නැති තැන ගියේ එතනට අම්මපල්ලා

පහන් කොච්චර එළිය දුන්නත් කැඩුන පසු කුණු ගොඩට හින්දා... [More]
වෙසෙස්| සුන්දර කළු කෙල්ල- රූපී කෞවුර්ගේ අතිශය සුන්දර ආත්මය!

2-Mins

(සදර්ශී කුසුම්වර්ෂා රණසිංහ) සමහර ගැහැණු- පිරිමි ජීවිතයේ බොහෝ මධුර දෑ සඟවාගෙන ඇවිදින පොත් බඳු ය. නැත්නම් තාලයක් ඇති කවි බඳු ය. හුදෙක් මනුස්ස... [More]
අදහස්| කුණු වී දුඟඳ හමන මජර ජනමාධ්‍ය සංස්කෘතියට එරෙහිව කුමක් කරමුද?

3-Mins

(සුරෝෂන ඉරංග) අපේ රටේ මාධ්‍ය සංස්කෘතිය පවතින්නේ කුණු වී දුඟඳ හමන තත්ත්වයක බව අමුතුවෙන් පැවසිය යුතු නැත. එය අපේ රටේ දේශපාලන සංස්කෘතිය... [More]
අදහස්| දෙසියවෙනි උපන්දිනයට කාල් මාක්ස්ට උපහාර තෑග්ගක්!

16-Mins

(ඩෙස්මන්ඩ් මල්ලිකාරච්චි) කාල් මාක්ස්ගේ 200 වෙනි උපන්දිනය කොළඔ මහවැලි කේන්ද්‍රයේදී පසුගිය 11 වෙනි දින සමරනු ලැබුවේ කාල් මාක්ස්ගේ ප්‍රාග්ධනය කෘතියේ 3 වෙනි... [More]
Cine| ස්ත්‍රී සිත් පෙන්වන වෛෂ්ණාවී පිළිබඳ පසු විපරමක්

13-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) මෙම ලිපිය ආචාර්ය ලෙස්ටර් ජේම්ස් පීරිස්ගේ අදහස පරිදි සුමිත්‍රා පීරිස් විසින් නිෂ්පාදනය කරන්නට යෙදී, මෑතකදි තිරගත වූ වෛෂ්ණාවී සිනමාපටය සම්බන්ධයෙනි.... [More]
Cine| Gifted Hands: The Ben Carson Story- මිනිස් බව නිර්මාණය කළ හැක්කේ මිනිසුන්ටම පමණි!

4-Mins

(වජිර කාන්ත උබේසිංහ) මල් පිපෙන එකයි මිනිස්සු හැදෙන එකයි වෙනස්. මොකද මල් කොච්චර ලස්සන වුනත් මල් පුබුදුවන්න අවශ්‍ය ජලයයි, සුර්යාලෝකයයි විතරයි. මේවා කොපමණ... [More]
කවි| සර්ධාවෙන් ලියන වග නම්

36-Secs

(අමිල නන්දසිරි) අපි පුතේ දුර ඈත වන්නි හත් පත්තුවේ
පාන්දර බස් එකෙන් පෝලිමට එක්වුනේ
වැඳ පුරුදු මුදු මීට පෙරත් මුතියංගනේ
බුදුන් වැඩි බිම බුදුන් දකින්නට පෝලිමේ

අස්වැන්න කැපෙන මහ ගමට එන ලොරි කඩේ... [More]
කවි| යෞවනය!

25-Secs

(තුෂාරි ප්‍රියංගිකා) යෞවනය! ඇති තරම් හිනහා වී ඔබ ඉන්න
මැදිවිය බර වැඩී කෙනෙකුට
දරන්නට බෑ ඒ තනියම
දහක් අතරෙත් තනි වියහැකි බැවිනි.

පාට තවරා ගත්තු ගහකොළ... [More]
සිත්තර| "දූපතෙන් එහා කලාව ගැන අවදියෙන් ඉන්න වෙනවා!"- ප්‍රගීත් රත්නායක

5-Mins

(කසුන් සමරතුංග) චිත්‍රයක් යනු නිහඬ කවියක් යැයි කියනු ලැබේ. එනයින් ගෙන බලන කල ප්‍රගීත් රත්නායක යනු කැන්වසය මත, අපේ පරපුරේ නිහඬ කවි... [More]
කතන්දර| "කුකුළු පැටියයි තාර පැටියයි"- සෝවියට් ළමා කතන්දරය [වීඩියෝව]

14-Secs

මෙන්න තවත් ලස්සන සෝවියට් රුසියානු කතන්දරයක් [පොඩිත්තන්ට කාටූන්] වී. සුතේයෙව් ලියා සිත්තම් කළ "කුකුළු පැටියයි තාර පැටියයි" ළමා කතන්දරයේ සිංහල... [More]
වෙසෙස්| සමාජවාදයේ සහ ධනවාදයේ දත්තවාදී කියවීම

5-Mins

(සරද සමරසිංහ) මානව සමාජයේ ඉතා සුවිශේෂ හැරවුම් ලක්ෂ්‍යයන් දෙකක් වන සමාජවාදය සහ ධනවාදය දත්තවාදී දෘෂ්ටිකෝණයෙන් කියවාගත යුතු බව ඉතිහාස හා සමාජ විද්‍යා... [More]
කතන්දර| විරාම ලකුණු

7-Mins

(යශෝධා සම්මානි ප්‍රේමරත්න) "රායා, ඔයාට තේරෙනවද මම කියන දේ?" මම එකපාරටම පොළොවට වැටුනා. පොළව තිබුනේ බිම් මට්ටමට තට්ටු විසි එකක් උඩින්, කලබල නගරයක... [More]
කවි| හැරයාම

13-Secs

(තරින්ද්‍ර ගලහේන) නටුවකින් ගිලිහී වැටෙන
දුඹුරු පතක වන්
සොඳුරුවූ දුක්මුසු බවක් ඇත
ක්ෂය වෙමින් යන
සෑම ආදරයකටම...... [More]
ඔත්තු| කවි පොත් තුනක්- මැයි 26

11-Secs

ටිම්රාන් කීර්තිගේ "පෙම්බරියගෙන් වෙන් වුණ ලූලෙක් හැරෙයි ඇලකට", දිමුතු ප්‍රදීප් පෙරේරාගේ "ගඟුලක් ව නවතිමි", ඩොමිනික්... [More]
Boondi Dot Lk · බූන්දියේ අපේ වැඩක් · editorial@boondi.lk
Home · Currents · Raha · Sookiri · Kavi · Dosi · Music · Plus · Facebook