Facebook
Twitter
Google+
YouTube
Blog
RSS Feed
පොත් බූන්දි
අකුරු ද හුස්ම ගන්නා බව සැබෑවකි..!
බූන්දි, 02:41:26
තීරු ලිපියක් යනු පුවත් පත් සඟරා තුල සුවිශේෂ අංගයකි. එහි ඇති විශේෂත්වය වන්නේ ඉතා සියුම් කාරණයක් නිමිත්ත ලෙස ගෙන ඒ වටා පාඨකයාට විසල් දැනුමක් හා අවබෝධයක් ලබා දෙන ආකාරයට රචනා කිරීමයි. මෙය පුවත් පත් කලාව තුළ විශේෂිත අංගයක් වනවා පමණක් නොව තීරු ලිපි රචනය පිළිබඳවම වෙන් වූ රචකයින් ද බිහි වී සිටී. ශ්‍රී ලංකාවේ පුවත්පත් ලෝකය තුළ දයාසේන ගුණසිංහගේ "රයිගම් රාළ", "උකුස්සා", සුන්දර නිහතමානි ද මැල්ගේ "මානිගේ තීරුව", තිඹිරියාගම බණ්ඩාරගේ "බණ්ඩාගේ වාක්‍යය", කරුණාදාස සූරිය ආරච්චිගේ "කසුරිගේ කොලම", විමලනාත් වීරරත්නගේ "විමලෙ ගේ කොලම" මෑත භාගයේ කතාබහට ලක්වූ තීරු ලිපි කිහිපයකි. නමුත් පුවත්පත් කලාව විෂයයක් ලෙස හදාරා ප්‍රවෘත්ති යනු කුමක්ද? විශේෂාංග ලිපියක් යනු කුමක්ද? කතුවැකියක් යනු කුමක්ද? තීරු ලිපියක් යනු කුමක්දැයි? නිසි ලෙස නොදැන පුවත්පත් සන්නිවේදන ක්ෂේත්‍රයට පය තබන තරුණ පුවත්පත් ලේඛකයින් සුලබ සමයක රංජිත් කුමාර සමරකෝන් නැමති තරුණ පුවත්පත් ලේඛකයා ගේ "හුස්ම ගන්න අකුරු" තීරු ලිපිය වරින් වර ලක්බිම පුවත්පතේ "N ජෙනරේෂන්" පිටුවේ කියවන්නට ලැබුණි. වරින් වර කියවූ මෙම තීරු ලිපි තුළින් සුහුඹුලේ වැඩෙන තීරු ලිපි රචකයෙකු හමු වූ අතර පසුව එය පොතක් ලෙස මුද්‍රණය කෙරුණි.

සංගෘහිත කල මෙම කෘතිය තුළ රංජිත්ගේ තීරු ලිපි රචනයේ විශේෂතා කිහිපයක් බැලූ බැල්මට හමු වේ. එක් අතකින් සිය තීරු ලිපිය රචනා කිරීම සඳහා ඔහු තෝරා ගන්නා මාතෘකාවන්ය. අනෙක් අතින් ඔහුගේ භාෂා භාවිතයයි. රංජිත්ගේ තීරු ලිපි එකතුව මූලික වශයෙන් කොටස් කිහිපයකට බෙදා දැක්විය හැකිය. එනම්, මානව සම්බන්ධතා, මානව හැඟීම්, දේශපාලනය සහ සාහිත්‍යය කලාවන් වශයෙනි. සිය මව, පියා, ගුරුවරුන් ආදීන්ගෙන් පටන්ගෙන එම චරිත ඔස්සේ වර්තමාන සමාජයේ එවන් චරිත නවමු කියවීමකට හසු කරන්නට රංජිත් උත්සාහ ගනියි. "ඇස් රතු වෙන තාත්තලා" තීරු ලිපිය සිය දුවා දරුවන් රැක ගැනීම සඳහා ඉතා දුෂ්කර කාර්යයන්ගේ නියැලෙන තාත්ත ලා පිළිබඳ අපූරු සටහනකි. එහි අවසානය අපගේ ඇස් රතු කරන්නට තරම් සමත් වෙයි. "අම්මලා" පිළිබඳ තීරු ලිපිය ද එවැන්නකි. "ගුරු පාද පියුම් සුවඳයි" තීරු ලිපිය වර්තමාන ගුරු භූමිකාවේ නියැලෙන්නන් විසින් අනිවාර්යයෙන්ම කියවා බැලියුතු සටහනකි. දරුවාගේ කුසලතා හඳුනා ගැනීමේ ඉවෙන් තොර ගුරුවරුන් අතින් අනාගත විශිෂ්ට පුරවැසියන් ඝාතනය වීමට ඇති ඉඩකඩ පිළිබඳව මේ සටහන අපූරු කතාන්දරයක් අපට පවසයි. බිතෝවන් නම් විශිෂ්ට සංගීතවේදියා පිළිබඳව රචනා කෙරෙන තීරු ලිපිය තුලින් ඔහුගේ Für Elise නම් සංගීත ඛණ්ඩය වර්තමානයේ "චූන් පාන්" නමින් ප්‍රසිද්ධ පාන් අලෙවි වෑන් රථ සිය තේමා සංගීතය සඳහා යොදාගන්නා බව තියුණු උත්ප්‍රාසයකින් ඔහු හෙළිදරව් කරන්නේ "චූන් පාන් සහ බිතෝවන්" නැමති තීරු ලිපියෙනි.

දේශපාලනය විෂය කරගත් ඔහුගේ තීරු ලිපි වලදී ඔහු ලෝකයේ උමතු පාලකයන් ගැන කරන සටහන් අපගේ දේශපාලන ඉතිහාසයට ද මනාව ගලපා ගත හැකි වෙයි. දකුණු කොරියාවේ “කිම් ජොන් ඉල්”, උගන්ඩාවේ “ඉඩි අමින්”, ගිනියාවේ “ෆ්‍රැන්සිස්කෝ නුග්මා”, හයිටියේ “ජින් ඩුවලියර්”, ලිබියාවේ “මුහම්මර් ගඩාෆි”, ඩොමිනික් රාජ්‍යයේ “රෆායල් ට්‍රැජිලෝ”, බොලිවියාවේ “මරියානෝ මෙල්ගරේජෝ”, තුර්ක්මෙනිස්ථානයේ “සපර්මුරාට් නියාපෙව්”, ඇල්බේනියාවේ “එන්වර් හෝක්ෂා” ආදීන්ගේ උමතු පාලනයන් පිළිබඳව ඇති තීරු ලිපිය විටෙක ඇඟ කිලිපොලන සුළුය. සමාජවාදී රාජ්‍ය පද්ධතියක අද ඉතිරිව ඇති දැවැන්තයා වන චීනය පිළිබඳව සඳහන් කරන ඔහුගේ තීරු ලිපි දෙක චීනය පිළිබඳව උදම් අනන ශ්‍රී ලාංකිකයන් ගේ හිසට එල්ල කරන කුළුගෙඩි පහරක් වැන්න. චීන විප්ලවයේ නියමුවා වන මාවෝ සේතුං ගේ පෞද්ගලික ජීවිතයේ ගති සොබාව, ඔහුගේ "ගේ කුරුලු සංහාරය", "සියක් මල් පිබිදීමේ ව්‍යාපාරය" වැනි අමනෝඥ කූට සංකල්ප, පසුකාලෙක චීනයේ "තියෙන්මාන්" චතුරශ්‍රයේ සිදුකල ශිෂ්‍ය සංහාරය වැනි කාරනා චීනය පිළිබඳව නව කියවීමකට අපව පොළඹවයි. චීනය පිළිබඳව රංජිත්ගේ තීරු ලිපි කියවන විට නිරායාසයෙන් අපගේ මතකයට නැගුනේ කම්කරුවන් සූරා කන වර්තමාන චීනයේ ස්වාභාවය ගැන නිපැයුන ලික්ෂීන් ෆන් (Lixin Fun)ගේ "Last Train Home" නම් වාර්තා චිත්‍රපටයයි.

සාහිත්‍ය හා කලාව පාදක කරගෙන ඔහු ලියා ඇති තීරු ලිපි වල විශ්ව සාහිත්‍ය පිළිබඳ ඔහුගේ කියවීම හා අවධානය මනාව පැහැදිළි වෙයි. ඇලෙක්සැන්ඩර් පුෂ්කින්, පැබ්ලෝ නෙරූඩා, යසුනරි කවබතා, චීනුවා අචිබෙ, චින්ගීස් අයිත්මාතෙව්, ඇල්බෙයා කැමූ, පාවුලෝ කොයියෝ වැනි සාහිත්‍යකරුවන් මෙන්ම අකිර කුරොසාවා, බර්ග්මාන් වැනි සිනමාකරුවන් ගැන ද ඔහු තබන සටහන් පාඨකයාට නව දැනුම සම්පාදනය කරන දිය උල්පත් බඳුය.

රංජිත් කුමාර සමරකෝන් නැමති තරුණ පුවත්පත් ලේඛකයා හා තීරු ලිපි රචකයා ගේ "හුස්ම ගන්න අකුරු" තීරු ලිපි එකතුවේදී ඔහුගේ රචනා ශෛලිය ගැන ද යමක් සඳහන් කළයුතුය. ඇතැම් තීරු ලිපි වලදී ඔහු භාවිතා කරන බස එම තීරු ලිපිවල අන්තර්ගතය හා මනාව සංයෝග වේ. මව, පියා, ගුරුවරු, ප්‍රේමය, විවාහය වැනි කාරණා පදනම් කරගෙන ලියන විට ඔහුගේ භාෂාව අතිශය හෘදයාංගම සංවේදී බසක් බවට පත්වේ. එසේම ඔහුගේ බස සජීවිය. අවශ්‍ය තැනක පාඨකයාට සිය පරිකල්පනය ඔස්සේ මනෝ රූප ගොඩනගා ගැනීමට එම බස මහෝපකාරිවේ. තවත් තැනෙක ඔහුගේ බස සියුම් ඉදිකටු මෙන්ම ඊතල ද වේ. නමුදු වෙඩි උණ්ඩ බවට පරිවර්තනය නොකිරීමට ඔහු වග බලාගනී.

"දෙකේ පන්තියේදී සහලෝලා උණ ගැනී සිටියදී මවෙතින් එකවර ම පන්ති කාමරයේදී පිට වූ වමනෙ පදාසය වැටුන සාරි පොට සෝදා "පුතේ දැන් අඩු වෙයි" කී ගුරුතුමී හරි පුදුම ඉස්කෝලේ මිලානි පියතුමාගේ දියණියකැයි මට දැන් සිතේ."
(-ගුරු පාද පියුම් සුවඳයි- 19 පිටුව)

"කාලය ගෙවී ගියාම සිදුවූ තවත් දෙයක් ගැන මිතුරෙකු මෙහෙම කීවා. මර්දනය ඉවර වුනාම දහස් ගානක් මැරුණා. මැරුණ හැමෝම වගේ උපාධියක් ගන්න ඔන්න මෙන්න හිටිය අය. දවසක් මෙහෙම මැරුණ අයගේ ගෙවල් වලට ලියුම් ආවලු. ඒ ලියුම් වල තිබුණේ මියගිය දරුවා වෙනුවෙන් වැය වූ වෙඩි උණ්ඩයේ ගාන රජයට ගෙවන ලෙස කියලාලු."
(-රතුපාට චීනයේ ලේ රතුපාට වූ කතාව- 111 පිටුව)

රංජිත් සිය තීරු ලිපි අරඹන්නේ තම ජීවිත අත්දැකීමක, ඇසූ දුටු කියවූ දෙයක අංශු මාත්‍රයක් වැනි ඉතා කුඩා නිමිත්තකිනි. ලිවීමේ දී ඔහු එහි වපසරිය වැඩිකරන්නේ තමන් උකහාගත් දැනුමෙනි. තමා ලෝකය කියවන දර්ශනයෙනි. ඒවා පාදක කරගෙන ඔහු කියවීමට දොල උපදින තීරු ලිපියක් රචනා කරයි. විසල් පදාසයක් පුරා විහිදුවන සිතුවමක් බඳු මේ තීරු ලිපියෙන් අපට ජීවිතය යළි කියවා බලන්න යැයි ඔහු ආරාධනා කරයි. තොරතුරු සොයා යෑමේ නොමඩිනා ලද ආශාවත්, සාහිත්‍ය පරිශීලනයත් තීරු ලිපි රචනයේදී ඔහුට දෑගසව් වැන්න.

ඇතැම් තීරු ලිපියක් තවත් ගැඹුරින් හදාරා ලියුවේ නම් මැනවැයි හිතෙන අවස්ථා ද "හුස්ම ගන්න අකුරු" තීරු ලිපි එකතුවේ දක්නට ලැබේ. එසේම භාවාතිශය භාෂාවට වඩා ඇතැම් තැනෙක බරසාර භාෂා ව්‍යවහාරයක් කලේ නම් මැනවැයි සිතෙන තැන්ද නැත්තේ නොවේ. තීරු ලිපියක් හුදෙක් ඇසට කඳුලක් ගෙනෙන හෘදය සංවේදී බවට පමණක් සීමාවිය යුතු නොවේ. එය පාඨකයා වෙත ප්‍රඥාව කැඳවා දියුණු පුරවැසියෙකු ලෙස ඔහු වඩා හිඳුවන සමාජ ආම්පන්නයක් ද විය යුතුය. නමුත් රංජිත් වැනි තරුණ පුවත්පත් ලේඛකයෙකු යම් හැදෑරීමක් සහිතව තීරු ලිපි රචනයට පිවිසීමම අගය කළ යුතු වන්නේ එවැන්නන් කෙමෙන් වඳ වී යන සත්ව කොට්ඨාශයක් බවට පත් වී ඇති බැවිනි.
මේ වියමන ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න-
Tags- Husma Ganna Akuru, Ranjith Kumara Samarakoon, Column Article Collection
Plus
ප්‍රතිචාර
අඩවි දත්ත
Facebook Page
Boondi Google+
Boondi RSS
කපිල එම්. ගමගේගෙන් තවත් වියමන්
පොත්
ඔහු, දිගු විරාමයකින් පසුව හමුවිය යුතු කවියෙක්
පොත්
"ටිකිරිලියා තරු මැද්දේ ගියා"- පරාක්‍රම ප්‍රේක්ෂාගාරයට ගල් ගසයි..!
කවි
යෝධයාගේ උයනේ සිරවූ බිරිඳ
පොත්
ජනමාධ්‍යවේදීන්ට බලපාන නීති- විමසුමක්
පොත්
රේන්ද ගුදමින් පෙරී ආ ආදරණීය වික්ටෝරියා
තවත් පොත් බූන්දි
සවන් දෙන්න! මේ අමිහිරි මතක අතීතයක සිට එන "අන්තිම දුම්රිය"යි!
අක්කරෙයිපත්තු අක්ෂර- අත්‍යවශ්‍ය හදිසි කියැවීමක්!
කාංචනාලගෙ පොකුණට ආපු පාත්ත මෙනවිය
කැත මත ලස්සන සෙවීම- සරද සමරසිංහ ප්‍රබන්ධ ප්‍රවේශය
සමහර කමටහන් සහ සමහර රජත
බූන්දි නව ඊමේල් ලිපිනය- editorial@boondi.lk
BoondiLets
දාර්ශනිකයා සහ මී පැටවු
ආචාර්ය ඊ. ඩබ්ලිව්. අදිකාරම් මහත්මෝ පුදුම මොළොක් සිතක් ඇති කුළුණු බර කෙනෙකි. දවසෙක ඒ මහතාණන් ගේ නිවසට මම ගියෙමි. තමන්ගේ කාරය එහි ම තිබියදී කොහේ... [More]
What's New | අලුතෙන්ම
කතන්දර| ගල් වඩුවා ('හූමිටි කතා')

2-Mins

(ආර්. කුෂ්නේරෝවිච් | දැදිගම වී. රුද්‍රිගු) එකෝමත් එක රටක ගල් වඩුවෙක් ගල් කඩමින් හිටියා. හිටි හැටියේම අසුන් පිට නැග ගත් මිනිසුන් කෑ ගහන හැටි ඇසුණා;

"දණ... [More]
රංග| 'පක්ෂීහු'- ඇරිස්ටොෆනීස්ගේ යුතෝපියානු සිහිනය

3-Mins

(චින්තා පවිත්‍රානි) ඇරිස්ටොෆනීස්ගේ නාට්‍ය නිර්මාණ අතුරින් ශ්‍රව්‍ය හා දෘශ්‍ය ප්‍රයෝගයන්ගෙන් අනූන වූත් වඩාත් නිර්මාණාත්මක වූත් නාට්‍යය හැටියට පිළිගැනෙන්නේ The Birds (පක්ෂීහු) නාට්‍යයයි.... [More]
වෙසෙස්| අපි තමයි නියම විප්ලවකාරයෝ..!

6-Mins

(කසුන් සමරතුංග) මට 'ඇය' මුණ ගැසුණේ අහම්බයකිනි. මගේ මිතුරෙකුගේ මැදිහත්වීමෙනි.

"ඔය ඉතින් ඔයත් මං දිහා බලන්නේ අමුතු විදියට. එතකොට ඉතින් අනිත් මිනිස්සු ගැන... [More]
වෙසෙස්| දත්තවාදී යුගයේ විප්ලවවාදින් හඳුනාගනිමු!

6-Mins

(සරද සමරසිංහ) ඉතිහාස හා සමාජ විද්‍යා විශේෂඥයෙකු වන යුවෙල් නෝව් හරාරි (Yuval Noah Harari) විසින් රචිත Homo Deus නොහොත් 'මීළඟ හතළිස් වසරේ... [More]
කතා-බස්| "පියවරු සහ පුත්තු"- සුමති සිවමෝහන් සමග කතාබහක්

8-Mins

(සමන් එම්. කාරියකරවන) මේ වසරේ මාර්තු මාසයේ දී ඉන්දියාවේ හයිද්‍රාබාද්හි පැවති ඉන්දියානු ලෝක සිනමා උලෙළේ දී හොඳ ම චිත්‍රපටයට හිමි ජූරි සම්මානය දිනා... [More]
කතන්දර| "අලි සෙල්ලං හා ලෙල්ලං!" [ළමා කාටූන් වීඩියෝව]

42-Secs

"අලි සෙල්ලං හා ලෙල්ලං!"- පොඩිත්තන්ට විනෝදාත්මක කතන්දරයක් [කාටූන්]- Sanjiv Jaiswal 'Sanjay' ලියා, Ajit Narayan සිත්තම් කළ 'Playtime' ඉන්දියානු ළමා කතන්දරයේ... [More]
පරිවර්තන| මගේ බිරිඳගේ ඇස් හිරු වගේ නෑ

59-Secs

(විලියම් ශේක්ස්පියර් | චින්තා පවිත්‍රානි) මගේ බිරිඳගේ ඇස් හිරු වගේ නෑ
පබළු ඇගේ දෙතොලේ රතට වඩා බොහෝ රතු පාටයි
හිම සුදු වී නම් ඇගේ පියයුරු අවපැහැ මන්ද?

කෙස් වයර් වී නම් ඇගේ හිසේ කළු වයර් වැවේ
මා රෝස, රතු හා සුදු පෑ රෝස මල් දැක තිබේ,... [More]
කවි| සටහන්ය; සුන්දර ගමක; මළගෙයක...

11-Secs

(විකුම් ජිතේන්ද්‍ර) සුදු රැළි පාලම්ය මග
කිඳුරා නිදිය සාලයෙහි

විඩාබර වූ ඉකියකි
අම්මෙකි
ආදරේ බර ඉල්ලාගෙන... [More]
කවි| ගරු අධිකරණයෙන් අවසරයි..!

46-Secs

(ජනිත් විතාරණගේ) අත තබා දිවුරන්න පුළුවන් ස්වාමිනි බොරු නෙවෙයි කියලා
මැරෙන්නට හිත හදාගෙන මම රේල් පාරෙත් ලැගන් ඉඳලා
කෝච්චිය දුර ඈත එනකොට තාත්තගේ බොන බෙහෙත් මැවිලා
කරන්නම වෙන දෙයක් නැති තැන ගියේ එතනට අම්මපල්ලා

පහන් කොච්චර එළිය දුන්නත් කැඩුන පසු කුණු ගොඩට හින්දා... [More]
වෙසෙස්| සුන්දර කළු කෙල්ල- රූපී කෞවුර්ගේ අතිශය සුන්දර ආත්මය!

2-Mins

(සදර්ශී කුසුම්වර්ෂා රණසිංහ) සමහර ගැහැණු- පිරිමි ජීවිතයේ බොහෝ මධුර දෑ සඟවාගෙන ඇවිදින පොත් බඳු ය. නැත්නම් තාලයක් ඇති කවි බඳු ය. හුදෙක් මනුස්ස... [More]
අදහස්| කුණු වී දුඟඳ හමන මජර ජනමාධ්‍ය සංස්කෘතියට එරෙහිව කුමක් කරමුද?

3-Mins

(සුරෝෂන ඉරංග) අපේ රටේ මාධ්‍ය සංස්කෘතිය පවතින්නේ කුණු වී දුඟඳ හමන තත්ත්වයක බව අමුතුවෙන් පැවසිය යුතු නැත. එය අපේ රටේ දේශපාලන සංස්කෘතිය... [More]
අදහස්| දෙසියවෙනි උපන්දිනයට කාල් මාක්ස්ට උපහාර තෑග්ගක්!

16-Mins

(ඩෙස්මන්ඩ් මල්ලිකාරච්චි) කාල් මාක්ස්ගේ 200 වෙනි උපන්දිනය කොළඔ මහවැලි කේන්ද්‍රයේදී පසුගිය 11 වෙනි දින සමරනු ලැබුවේ කාල් මාක්ස්ගේ ප්‍රාග්ධනය කෘතියේ 3 වෙනි... [More]
Cine| ස්ත්‍රී සිත් පෙන්වන වෛෂ්ණාවී පිළිබඳ පසු විපරමක්

13-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) මෙම ලිපිය ආචාර්ය ලෙස්ටර් ජේම්ස් පීරිස්ගේ අදහස පරිදි සුමිත්‍රා පීරිස් විසින් නිෂ්පාදනය කරන්නට යෙදී, මෑතකදි තිරගත වූ වෛෂ්ණාවී සිනමාපටය සම්බන්ධයෙනි.... [More]
Cine| Gifted Hands: The Ben Carson Story- මිනිස් බව නිර්මාණය කළ හැක්කේ මිනිසුන්ටම පමණි!

4-Mins

(වජිර කාන්ත උබේසිංහ) මල් පිපෙන එකයි මිනිස්සු හැදෙන එකයි වෙනස්. මොකද මල් කොච්චර ලස්සන වුනත් මල් පුබුදුවන්න අවශ්‍ය ජලයයි, සුර්යාලෝකයයි විතරයි. මේවා කොපමණ... [More]
කවි| සර්ධාවෙන් ලියන වග නම්

36-Secs

(අමිල නන්දසිරි) අපි පුතේ දුර ඈත වන්නි හත් පත්තුවේ
පාන්දර බස් එකෙන් පෝලිමට එක්වුනේ
වැඳ පුරුදු මුදු මීට පෙරත් මුතියංගනේ
බුදුන් වැඩි බිම බුදුන් දකින්නට පෝලිමේ

අස්වැන්න කැපෙන මහ ගමට එන ලොරි කඩේ... [More]
කවි| යෞවනය!

25-Secs

(තුෂාරි ප්‍රියංගිකා) යෞවනය! ඇති තරම් හිනහා වී ඔබ ඉන්න
මැදිවිය බර වැඩී කෙනෙකුට
දරන්නට බෑ ඒ තනියම
දහක් අතරෙත් තනි වියහැකි බැවිනි.

පාට තවරා ගත්තු ගහකොළ... [More]
සිත්තර| "දූපතෙන් එහා කලාව ගැන අවදියෙන් ඉන්න වෙනවා!"- ප්‍රගීත් රත්නායක

5-Mins

(කසුන් සමරතුංග) චිත්‍රයක් යනු නිහඬ කවියක් යැයි කියනු ලැබේ. එනයින් ගෙන බලන කල ප්‍රගීත් රත්නායක යනු කැන්වසය මත, අපේ පරපුරේ නිහඬ කවි... [More]
කතන්දර| "කුකුළු පැටියයි තාර පැටියයි"- සෝවියට් ළමා කතන්දරය [වීඩියෝව]

14-Secs

මෙන්න තවත් ලස්සන සෝවියට් රුසියානු කතන්දරයක් [පොඩිත්තන්ට කාටූන්] වී. සුතේයෙව් ලියා සිත්තම් කළ "කුකුළු පැටියයි තාර පැටියයි" ළමා කතන්දරයේ සිංහල... [More]
Boondi Dot Lk · බූන්දියේ අපේ වැඩක් · editorial@boondi.lk
Home · Currents · Raha · Sookiri · Kavi · Dosi · Music · Plus · Facebook