Facebook
Twitter
Google+
YouTube
Blog
RSS Feed
අදහස් බූන්දි
ගොළුවෝ, කථිකයෝ සහ කුමාර්
බූන්දි, 23:01:46
"ගොළු නොවන සියල්ලෝ කථිකයෝය". මේ වාක්‍යය කීවේ 1998 වයඹ පළාත් සභා මැතිවරණ ව්‍යාපාරය අබිමුවේ ජනතා විමුක්ති පෙරමුණේ පුත්තලම් දිස්ත්‍රික් සාමාජිකයන් වෙනුවෙන් සංවිධානය කරන ලද විශේෂ සූදානම් කිරීමේ වැඩමුළුවක් ඇමතූ 'මූලස්ථානයෙන් පැමිණි' සහෝදරයෙකි. චන්ද්‍රිකා බණ්ඩාරනායක පාලන සමයේ සිදු වූ මහා ඡන්ද මංකොල්ලයක් ලෙස කුප්‍රකට වූ එම මැතිවරණය, එයට දින නියම කළ දා පටන්ම සංග්‍රාමයක සිරි ගෙන තිබිණි. එවකට පුත්තලම හොල්ලමින් සිටි ද. මු. දසනායකලා ප්‍රමුඛ පොදුජන එක්සත් පෙරමුණ පුටුව ලකුණෙන් තරග වැදුණේ වයඹ පළාත් සභා මැතිවරණය වන් හෝ(ර්) ස් රේස් එකක් ලෙස ඉතාම උද්දච්ඡ ලෙස උපකල්පනය කරමින් රාජ්‍ය බලයේ කටු මුගුර මිට මොලවාගෙනය.

94 පරාජයෙන් දළ කැඩී සිටියේ වුව එක්සත් ජාතික පක්ෂයද සටන අතහැර තිබුණේ නැත. පුත්තලම දිස්ත්‍රික්කය යනු එජාප බලකොටුවකි. එයිනුත් හලාවත සහ වෙන්නප්පුව ආසන යනු කාලයක් තිස්සේ හරින්ද්‍ර කොරයලා පෙස්ටස් පෙරේරලා හොඳට සෙල්ලම් දැමූ, කැපුවත් කොළ ලෙස නම්කළ හැකි ආසන යුගලයකි. එහෙයින් ඒ හයිය ගෙන එජාපයද කරටකර සටනකට සූදානම් වෙමින් සිටියේය. මේ ප්‍රචණ්ඩ අලකලංචිය මැද ජවිපෙ තෝරාගෙන තිබුණේ සාමකාමීත්වයේ මාවතය. උනුත් එකයි මුනුත් එකයි සටන් පාඨය මුළින්ම යොදා ගැනුණේ මෙන්න මේ වයඹ පළාත් සභා මැතිවරණය සඳහාය. අපි දැන් නැවතත් අර වැඩමුළුවට එමු.

සබකෝලය ලැජ්ජාව බය අතහැර හැමෝටම ජනතාව අමතන්නට සිදුවන බව 'මූලස්ථානයෙන් පැමිණි' සහෝදරයා කීවේ පෙර කී වාක්‍යය වහරමිනි. එහෙම කියා හැරෙන තැපෑලෙන් ඔහු මෙහෙමද කීවේය. "ඒ වගේම මතක තියාගන්න ඕන, ස්ටේජ් එකට නැග්ගට පස්සෙ ඔලුව කසන්න නහය හාරන්න නියපොතු කන්න එපා. මිනිස්සු අපි දිහා බලාගෙන ඉන්නේ. මීඩියා අපි දිහා බලාගෙන ඉන්නේ. අනික, ලොකුම ප්‍රශ්නෙ තමයි මයික් එක ලඟට ගියාම ගොඩක් අයට එක එක්කෙනාව වැහෙනවා. මැරිච්ච මිනිස්සු විතරක් නෙවෙයි තාම ජීවත්වෙලා ඉන්න අයවත් වැහෙනවා. ඒක නිසා අරයව මෙයාව වැහෙන්නෙ නැතුව තමන් තමන් වෙලා කතාව කරන්න ඕන."`

එය ඇත්තකි. එවකට ජවීපෙ තුළ වීරයා විමල් වීරවංශය. ප්‍රාදේශීය බොහෝ සහෝදරවරු කතා පවත්වද්දී 'පොඩි' වීරවංශමය ගතියක් පෙනෙන්නට තිබීම සාමාන්‍ය තත්වයක් විය. විමල් වීරවංශ කොපි කළේ රෝහණ විජේවීර සහෝදරයාගේ කතා ශෛලිය බව වෙනම කතාවකි. ඊට අමතරව සමහරු අජිත් කුමාර (මේ කියන්නේ පාර්ලිමේන්තු බෝම්බ සිද්ධියට සම්බන්ධ - පසුව ජවිපෙ හැරගිය) ගේ ශෛලියද අනුකරණය කලෝය. අජිත් කුමාර අනුකරණය කලේ 89 අරගලයට පෙර ජවිපෙ වේදිකා හෙල්ලූ පැරැණි නායකයන්ගේ ශෛලිය යැයි ලියුම්කරුට සිතෙයි. මේ අනුකරණ ශෛලිය කතාවෙන් වෙනස් කළේ ටිල්වින් සිල්වා සහෝදරයා යැයි කිව හැකිය. අපගේ කතාවේ එන වැඩමුළුවට මූලස්ථානයෙන් ආ සහෝදරයාටද අමුතුම කතා ශෛලියක් තිබිණි. එහෙත් ඔහු කිසිදිනෙක ජවිපෙ වේදිකාවක දැක නැත.

පෙර නුදුටු අමුතු විලාසයකට කතාකරන මේ මනුෂ්‍යයා, තමන් විසින් අමතනු ලැබෙන පිරිස කතාවෙන් අවනත කරගත්තේය. එක්තරා මෘදු කමකුත් ඊට යටින් පෙනෙන නොපෙනන පරිදි එලන ලද කිසියම් කර්කශ අධිකාරීත්වයකුත් ඒ හඬේ ගැබ්ව තිබිණි. සදයද නිර්දයද කිවනොහැකි කීරිගැහෙන උපහාසයක් ඔහු වහරන වචන තුළ පැවතියේය. එය බැණුම් වරුසාවකට වඩා ප්‍රබල බව දන්නෝ දනිති. වරෙක එකී උපහාසයේ කෙළවරක ගොස් වැදෙන ඔහුගේ සිනහව, තවත් වරෙක සහෝදරත්වයේ කෙළවර තෙක් දිවෙන සුහදකමකට මග පාදයි. 2011 වර්ෂයේ ජනතා විමුක්ති පෙරමුණේ මහා පිපිරුම එන තෙක් පක්ෂයේ කොයිකාගේත් ආදරය දිනූ වීරයා වූ ඔහු ප්‍රේම්කුමාර් ගුණරත්නම් හෙවත් කුමාර් සහෝදරයා ය.

දේශපාලනය යනු වීරයන් නිර්මාණය කර නොගත යුතුම කලාපයකි. මක්නිසාද යත් ඔවුහු භෞතිකව ජීවත්ව සිටියදී පවා දේශපාලනිකව මිය යා හැකි නිසාය. ජවිපෙ දෙකට කැඩී පෙරටුගාමී සමාජවාදී පක්ෂය නිර්මාණය වන විට රළ නගා ආවේ මෑතකාලීන වාමාංශික දේශපාලනයේ වඩාත්ම ප්‍රබෝධජනක අපේක්ෂාවන්ය කියා කීවොත් එය වැරදි නැත. එහෙත් ඒ අපේක්ෂාවන්ට අර්ථයක් ලැබුනේ නැත. ඉතා කෙටි කාලයක් තුළ වමට ආවේණික ඇමීබාකරණයේ සීග්‍රතාව වැඩිවිය. එක් 'විශාල වරදක්' දෙකඩ වී ඉනික්බිතිව පුංචි පුංචි 'වැරදි කෑලි' ගණනාවකට කැඩී බිඳී වෙන්ව ගියේ න්‍යායික ව්‍යවහාරික පඹ ගාලක් නිර්මාණය කරමිනි. ජාතිකවාදයේ සරණ ගිය මව් පක්ෂයෙන් වෙන්ව ගිය පුත්‍රයන්ට පවා පීඩිත ජන අයිතිය සම්බන්ධයෙන් කෙලින් හිටගත නොහැකි විය.

කුමාර් ගුණරත්නම් අද ජේවීපීයේ නැතත් නියම ජේවීපී කාරයෙකි. ජේවීපී දැක්මෙන් මතවාදයෙන් වැඩ රටාවෙන් වැඩ කලාවෙන් සංවිධාන විලාසයෙන් වචනයේ පරිසමාප්ත අර්ථයෙන්ම ජේවීපී කාරයෙකි. එනිසාම 2011 ඛණ්ඩනයේ අපේක්ෂාවන් මල්පලගන්වන්නට ඔහුට නොහැකි වී ඇත. එහෙත් තමන් අනුදත් සටන අත නොහරින දිරිමත් මිනිසුන් පොකුරක් තවමත් ඔහු වටා ඇත. ඒ මිනිසුන්ගේ ප්‍රාර්ථනාවන් අපි අවතක්සේරු නොකරමු. එහෙත් බොහෝ දහදිය ලේ කඳුළු මේ වනවිට ගඟේ ගොස් තිබේ. විප්ලවය කරන්නට හිතාගෙන ආ බොහෝ දෙනා - ඇතැම්විට මේ ලියුම්කරුද ඇතුළුව - දැන් තැන් තැන්වල සිල්ලර කඩ දමාගෙන ඇත. එසේ වූයේ ඇයි ? එයද ඇතුළු වැදගත් දේශපාලන ප්‍රශ්න ගණනාවකට කුමාර් ගුණරත්නම්ගෙන් පිළිතුරු ලබාගත යුතුය. හැබැයි , ඒ ප්‍රශ්න අසන්නට නම් කුමාර් මේ දේශපාලන භූමියේ සිටිය යුතුය.

අන් සියලු දේශපාලන ක්‍රියාකාරීන්ට තිබිය යුතු දේශපාලන නිදහස ඔහුගෙන් අහිමි නොකළ යුතුය. ඔහුගේ පක්ෂය ක්‍රියාකාරීව සිටින භූමියෙන් ඔහු පිටුවහල් නොකළ යුතුය. මනුෂ්‍යයන්ගේ දේශපාලන නිදහස අහිමි කරන සමාජයක වෙන මොන නිදහසක්වත් රැකෙන්නේ නැත. නීතියේ සංකීර්ණ නූල් සූත්තර වලින් දේශපාලන අයිතිය හකුලවන්නට ඉඩ දිය නොහැකිය. කුමාර් ගුණරත්නම්ගේ ප්‍රශ්නය හුදු ආගමන විගමන ගැටළුවකට ලඝු කිරීම තක්කඩි කමකි. ඔහු වෙනුවෙන් කතාකරන්නට සිවිල් සමාජයක් නැත. එදා ජවිපෙ යුද්ධයට සහය පලකළ සමයේ කුමාර්ලාද ඒ මල්වට්ටියට අතගැසූ නිසා "කාලා වරෙල්ලා" යැයි ඇතැම් විද්වතෙක් සිතනවා විය හැකිය. එහෙත් එය නරුම ස්ථාවරයකි. යහපාලනයේ මුරදේවතාවන්ට මේ දේශපාලන ප්‍රශ්නය නොපෙනෙන රහස කුමක්ද ?

"ඒක එයාලගේ ප්‍රශ්නයක්නේ - ඒක එයාලාම බේරගන්නෙ නැතැයි" කියා ඉහළම විප්ලවවාදීන් පවා සිතන බව පෙනෙයි. සමහරුන්ට ලංකාවේ වාමාංශික කෝටාව සම්පූර්ණයෙන්ම අත්පත්කර ගැනීමේ ආශාවක් තිබෙනවාද විය හැකිය. ලිබරල් ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදීන්ට මෙය එතරම් ප්‍රශ්නයක් නොවේ. මෙය රාජ්‍ය නොවන සංවිධාන වලින් මුදල් ලැබෙන 'ව්‍යාපෘතියක්' ද නොවේ. කිසිකෙනෙක් මේ ගැන කතාකරන්නේ නැත. කුමාර් සහ ඔහුගේ පක්ෂය හුදෙකලා කර ඇත. එදා කුමාර් ගුණරත්නම් කීවේ "ගොළු නොවන සියල්ලෝ කථිකයෝය" කියාය. මේ සෝෂල් මීඩියා යුගයේ 'ගොළු වූවන් පවා කථිකයෝය'. එසේ තිබියදී පවා අද මෙතැනදී සියලු කථිකයන් ගොළු වී තිබේ. මේ සටහන ලියන මොහොතේ කුමාර් නිදහස් කරන්නැයි ඉල්ලූ උද්ඝෝෂණයකට පොලිස් ප්‍රහාර එල්ල වී ඇත. ටෙක්නිකල් හන්දියේ උද්ඝෝෂණයට යන්නට බැරි ටෙක්නිකල් ප්‍රශ්නවල මේ ලියන අප පවා සිරකරුවන්ය. එහෙත් සාමාන්‍යයෙන් ඉතිහාසය, සියලු නිහැඬියාවන්හි වන්දිය අපෙන් ගනියි.
මේ වියමන ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න-
Tags- Kumar Gunarathnam, JVP, Tilvin Silva, Rohana Wijeweera, Wimal Weereawansa, Arresting of Prtemkumar Gunarathnam, Justice for Kumar Gunarathnam, Chandrika Bandaranayake, D.M. Dasanayake, Frontline Socialists Party (FSP), Peratugamee Samajawadee Pakshaya, Leftists in Sri Lanka, Yaha Palanaya
Plus
ප්‍රතිචාර
අඩවි දත්ත
Facebook Page
Boondi Google+
Boondi RSS
විමල් කැටිපෙආරච්චිගෙන් තවත් වියමන්
කරන්ට්ස්
ඇයි කුමක්ද ඔය මඳ සිනහවේ තේරුම?
කවි
අප්‍රේල් මතකය ද 'වේලාසනින් අවදි වේ'!
කවි
ඩබල්!
කවි
ඇන්ටන් ජෝන්ස්ලාට උපහාර හිඟයි!
කරන්ට්ස්
ජෝතිපාල
තවත් අදහස් බූන්දි
ඉස්ලාම් හොල්මන් අවතාර ගැන කවදාවත් අසා තිබෙනවාද?
ගාමිණි වියන්ගොඩගේ සයිටම් ජපමාලයට පිළිතුරක්- 4
ගාමිණි වියන්ගොඩගේ සයිටම් ජපමාලයට පිළිතුරක්- 3
ගාමිණි වියන්ගොඩගේ සයිටම් ජපමාලයට පිළිතුරක්- 2
ගාමිණි වියන්ගොඩගේ සයිටම් ජපමාලයට පිළිතුරක්- 1
බූන්දි නව ඊමේල් ලිපිනය- editorial@boondi.lk
BoondiLets
Che says...
My only one in the world,
I take you with me in my heart
And we will continue together until the road vanishes…

- From Che to Aleida

[Remembering... [More]
What's New | අලුතෙන්ම
වෙසෙස්| ටෙඩිබෙයා සහ ස්ත්‍රී ලිංගිකත්වය

5-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) ප්‍රවේශය

ප්‍රාථමික අවධියේදී ගැහැණු ළමුන් රුචි කරනුයේ තම අනුරුව දරන බෝනික්කන්ටය. අනාගතයෙහි වීමට අපේක්ෂිත මාතෘ සංකල්පයට සිය කුටුම්භ කාරකාදීන් සහ පොදු... [More]
ඔත්තු| කොළඹ නාට්‍ය කතිකාව නව මුහුණුවරකින්- ජූලි 25

39-Secs

ඉන්ටර් ඇක්ට් නාට්‍ය කණ්ඩායම පසුගිය වසර පුරා පවත්වාගෙන ආ කොළඹ නාට්‍ය කතිකාව නව මුහුණුවරකින් මේ... [More]
ඔත්තු| ඇත්ත- මුහුලස කතිකාව- ජූලි 18

23-Secs

"ලංකාවෙ ආර්ට් එකට විචාරයක් මොකටද?" මැයෙන් 'ඇත්ත' පුවත්පත විසින් සංවිධානය කරන "ඇත්ත- මුහුලස කතිකාවෙහි" දෙවැනි... [More]
වෙසෙස්| නවකතාවේ නිදහස: අරාජික සිංහල නවකතා කිහිපයක් ඇසුරින් [අවසන් කොටස]

10-Mins

(සුදර්ශන සමරවීර) මාතෘකාවක් සොයන වචන අනූතුන්දාහක්

ආරියවංශ අබේසේකර ලියූ, සිංහල දෙමළ වාර්ගික අර්බුදය පිළිබඳ ගැඹුරු සංවාදයකට හවුල් වෙන්නට වලිකන මේ කෘතිය ප්‍රබන්ධකතාවේ සත්‍යාභාසී... [More]
ඔත්තු| "දැහැමි ද මෙ දිවයින" සමග "Glimpses of a shattered Island"- ජූලි 20

10-Secs

චූලානන්ද සමරනායක විසින් රචිත කාව්‍ය ග්‍රන්ථ ද්විත්වය, "දැහැමි ද මෙ දිවයින" සහ "Glimpses of a... [More]
කතන්දර| "කුකුළා හා පාට"- සෝවියට් ළමා කතන්දරය [වීඩියෝව]

13-Secs

වී. සුතේයෙව් පොඩිත්තන් වෙනුවෙන් ලියා සිත්තම් කළ, පද්ම හර්ෂ කුරණගේ සිංහලට නැගූ "කුකුළා හා පාට" සෝවියට් ළමා කතන්දර පොත ඇසුරින්... [More]
අදහස්| ඉස්ලාම් හොල්මන් අවතාර ගැන කවදාවත් අසා තිබෙනවාද?

2-Mins

(තිලක් සේනාසිංහ ) ඉස්ලාම් ආගම ලෝකයේ බොහෝ වාද විවාද වලට ලක්වන්නකි. ඒ එහි දැක්වෙන දේශපාලනික, ආර්ථික සහ සංස්කෘතික කරුණු පදනම් කර ගනිමිනි. ලොව... [More]
පරිවර්තන| මම..සහ සිලුවටයෙහි එළිය

12-Secs

(ෆතීක් අබූබකර් | මාලතී කල්පනා ඇම්බ්‍රෝස්) මැදියම් රැයෙහි ලියැවෙන
හුදෙකලාවේ අවසාන පේළි දිග හැරෙන

මට ද වැඩියෙන් බිහිසුණු
අන්ධකාරයෙන් උපදින වදන් විසිරෙන... [More]
ඔත්තු| තරුණ සාහිත්‍ය වැඩමුළුව-සැප්. 01

40-Secs

විවිධ කලා ක්ෂේත්‍රයන්හි නම රැන්දූ විශිෂ්ඨයන් සමග යෞවනයේ අත්දැකීම් බෙදා හදා ගන්නට නූතන තරුණ පරපුරට... [More]
පොත්| ලියෝ තෝල්ස්තෝයිගේ ඇනා කැරනිනා නවකථාව සහ ද්විත්ව කථා වින්‍යාසය පිළිබඳ විමසුමක්

8-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) රුසියානු විප්ලවයට තදනුබද්ධ උන්නතිකාමී ලේඛකකයකු වූ ලියෝ තෝල්ස්තෝයි (1829-1910) විසින් විරචිත ශ්‍රේෂ්ඨත ම මනෝවිද්‍යාත්මක නවකථාව ඇනා කැරනිනා (1873)ය. මෙය වූ... [More]
වෙසෙස්| බොබ් මාලි- මියැසි අරගලයක පිය සටහන් (වීඩියෝව)

21-Secs

බොබ් මාලි (රොබට් නෙස්ටා මාලි) (1945-1981), තම කෙටි ජීවන චාරිකාව නිමා කොට ලෝකයෙන් සමුගත්තේ අමරණීය මියැසි නිර්මාණ රැසක් ලොවට ඉතිරි... [More]
ඔත්තු| සුසුම් නාඳුනන අප දෙදෙන- ජුලි 15

10-Secs

උපේක්ෂා ප්‍රේමතිලකගේ දෙවන කාව්‍ය සංග්‍රහය 'සුසුම් නාඳුනන අප දෙදෙන', 2017, ජූලි 15, සවස 3.00ට, ... [More]
කවි| අද දවස මෙතෙකින් නිමයි..

10-Secs

(උපේක්ෂා ප්‍රේමතිලක) පල්ලියේ ගල් තාප්පය මුදුනත
පරෙවියන් පෙම් කෙළියි
හීන් අඬකින් ගීතිකාවක්
නැගෙයි බැසයයි

අර්ධ අඳුරැති සුරුවමක පාමුල... [More]
අදහස්| ගාමිණි වියන්ගොඩගේ සයිටම් ජපමාලයට පිළිතුරක්- 4

23-Mins

(අජිත් සී හේරත්) සිසුමර්දන, වැඩවර්ජන, වෙද දුර්ජන සහ කේ. ඩබ්ලිව්. ජනරංජන

රාවය කර්තෘ කේ. ඩබ්ලිව්. ජනරංජන "ශිෂ්‍යයන්ට ඥානය දෙන්නේ කවුද?" යනුවෙන් ලිපියක්... [More]
වෙසෙස්| නවකතාවේ නිදහස: අරාජික සිංහල නවකතා කිහිපයක් ඇසුරින් [දෙවන කොටස]

11-Mins

(සුදර්ශන සමරවීර) කෘත්‍රිම දූපත්

බණ කතා කීමට යාම නිසා නිර්මාණාත්මක අවගමනක යෙදෙමින් සිටි සුනේත්‍රා රාජකරුණානායකගේ නවකතාවලියේ එන නිර්මාණ එකකට එකක් වෙනස් කෘති මාලාවකි.... [More]
කවි| කැමීලියා මලේ හැම පෙත්තකම ආදරේ කවි ලියා ඇත.

38-Secs

(තුෂාරි ප්‍රියංගිකා) පුංචි කඳු මුදුනත හිඳ
ඔබ වයලීනය වයන විට
පාන්දරින් හිනැහෙන කැමීලියා මල් වලින්
මම කවි අහුලමි
ඔබට එකත්පසව එකතු කර තියමි..... [More]
කරන්ට්ස්| සිරි ගුණසිංහ

14-Secs

(ජගත් ගාමිණී මාවතගම) ඔබේ කවි හුල
ඉතා තියුණු ය
සිතු බිත බිඳ
ඇතුළු හද ගැබ වදින

සිත සයුරු පත්ලේ එලන... [More]
කතන්දර| දෙවියන්ගේ වැරැද්ද හෙවත් හදවත දෙබඩි වීම...

5-Mins

(විසල් සේනාතිලක) පසුව ලියමි-

කතාවක් පටන් ගැන්මට පෙර පසුව ලිවිය යුතු කොටස ලිවීම කියවන්නා තව දුරටත් කතාව වෙත බැඳ තබා... [More]
Boondi Dot Lk · බූන්දියේ අපේ වැඩක් · editorial@boondi.lk
Home · Currents · Raha · Sookiri · Kavi · Dosi · Music · Plus · Facebook