Facebook
Twitter
Google+
YouTube
Blog
RSS Feed
පොත් බූන්දි
ඒ නිද්‍රාවෙහි පසු වන්නේ ඔහුද ඔබද මමද නැතහොත්...?
බූන්දි, 19:12:30
2011 දී ප‍්‍රකාශය ට පත් වූ "මේ නිහඬ වෙරළට එන්න", මාලතී කල්පනා ඇම්බ්‍රෝස් ගේ ප‍්‍රථම කාව්‍ය සංග‍්‍රහය යි. ඉන් වසර පහකට පසු ව අප අතට පත්වන්නේ කල්පනාගෙ දෙ වන කාව්‍ය සංග‍්‍රහය වන "ඔබ ගැඹුරු නින්දක" ය. සමාජය ඉතා ගැඹුරු නිද්‍රාවක ට පත් ව ඇති මොහොතක කල්පනාගේ "ඔබ ගැඹුරු නින්දක" සමාජගත වෙයි. ඒ නිද්‍රාවෙහි පසු වන්නේ ඔහු ද, ඔබ ද, මම ද නැතහොත් එහි ඇත්තේ වෙනම ම කතාවක්දැයි යන්න අප කියවා බලමු.

නිද්‍රාවට කළ හැකි එකම දෙය
මට නො පෙනෙන්න
ඔබේ සිහින සඟවා ගැනුම
එනිසා ම
අවැසි ය මේ වෙණ වැයුම
නින්දෙන්ම ඔබ මිය නො යන්නට
සිහිනයෙන් සිහිවිකල් නො වන්නට

(-ඔබ ගැඹුරු නින්දක- පි:11)

අපි සිහින දකිමින් ම, එම සිහිනයේ ගැලෙමින් ම, අනතුරු ව එහි ගිලෙමින් ම මිය යන්නෝ වෙමු. එහෙත් සිහිනයෙන් මිය නො යන්න ට වීණාව අතට ගත්තෝ ඉඳහිට හෝ ඔබ ට හමු වෙනු ඇති.

විප‍්‍රයෝගය කවදත්, කාගෙත් හිත රිදවයි. නැවත නැවත ද හිත රිදවයි. දරා ගැනීම ට බැරි තරම් වන හැරයාම් අපමණ ය. එහි දී සදාකාලික අතැර යාම් සදාකාලික රිදවීමක් ව හිත් වල තැන්පත් ව විටින් විට මතු ව ඇස් තෙත් කර දමයි. මිත‍්‍රත්ත්වය නම් එ බඳු ය. එ වැනි මිතුදම් අතර ඇසින් ඇස හමු වී තිබුණා ද නැත්දැයි යන්න අදාළ නොවන්නකි. ක‍්‍රිස්ටිනා ඊට හොඳ නිදසුනකි.

වියෝගය!
ළය පලා ඇතුළු වී
කේශ නාලිකා තුළ දුවන්නේ
වේදනා වී මිදෙන්නේ
ළබැඳියන්ගේ විතරම ද ක‍්‍රිස්ටිනා?

(-ක‍්‍රිස්ටිනා- පි:14)

විශ්වය එක්තරා තැනක දී එකයායක ට ගොනු ව ඇතියෙන් එකිනෙකා ඔවුනොවුන් හා සමීප ව ද, සමීප වීම ට අවකාශ ලබමින් ද සිටී. ඇසින් ඇස නො දැක ද මිත‍්‍රත්වයෙන් බැඳේ. ඔවූහූ හිත් වල ට ක්ෂණයෙන් ළං විය හැකි දුරක සිටින්නෝ වෙති. අන්තර්ජාලය කෙතරම් මිනිසා ට සමීප වී දැයි දැනෙන්නේ එ වැනි මිතුරුදම් හමුවේ දී ය. ඔවූහූ දුක සැප බෙදා ගනිති. ආදරය ද, ජීවිතය ද බෙදා ගනිති. එවැන්නෙකුගේ වෙන්ව යාම දරාගැනීම ට කෙතරම් අපහසු වේ ද! ක‍්‍රිස්ටිනා එ වැන්නියකැයි අපට ද දැනෙන්නේ ඔවුනතර පැවැති දැඩි මිතුරුදම මෙන් ම කල්පනාගේ කාව්‍ය පරිකල්පනයේ රිදවීම නිසාදැයි වෙන් කර ගත නො හැකිය. එහි වේදනාව ඔබට ද දැනෙනු නියතයි.

ඇත්තට ම ඔබ නික්ම ගොස් නැතුවැතී
දුරක ඈතක කොහෙ හරි ඇතී
මම මගෙ හිතට කොඳුරමී

(-ක‍්‍රිස්ටිනා-- පි: 15)

ලොව තනන්නේ මව්වරු සහ පියවරු එක්ව වුව ද පියවරු ගැන ලියවෙන්නේ අඩුවෙන් යැයි පසුගිය කාලයේ නිරන්තර කතාබහට ලක් විය. කෙතරම් ඒ ගැන කතා කළ ද මව්පියන් ගැන කෙරෙන කතාබහ නිමා වන්නේ නැත. නිමා කරන්නට ද බැරි ය. හෙට දවසේදී ද තවත්, තව තවත් ඔවුන් ගැන කතා කෙරෙනු ඇත. ඔවුන් ගුණ ගැයෙනු ඇත. කවි පබැඳෙනු ඇත. 'තාත්තලා ඒ හින්දයි බුදු වෙන්නේ' නම් කාව්‍යය මෙහි එන තවත් ආදරණීය කවියකි.

ගලින් නෙළ නෙළා සිවුරට රැළි දුන්නේ
රළින් රළ නගන වැවකට දිය දුන්නේ
පියෙන් පිය නැගෙන්නට උරහිස දුන්නේ
මනින්න බැරි තරමට සෙනෙහස දුන්නේ

(-තාත්තලා ඒ හින්දයි බුදු වෙන්නේ- පි:17)

මෙම කාව්‍ය සංග‍්‍රහය පිදෙන්නේ ද ඇගේ පියාණන් නමය ට ය. ඒ ද මෙසේ ය.

තාත්තා ට...

කොළඹ මග තොට මතක ඇහැරන
වියළි පොප්ලර් පත් අතර
නිශ්චින්දිපුර සිට ශම්ස් එලිසේ පිස හමන
අවර සුළං රැළි අතර
වුල්ෆන් පොතෙහි පිටු අතර
ස්නේහය ම දහදිය කොට වගුළ
නවම් මාවතේ මැදී ගිය තාර පාරක
ඔබ මුසුව ඇති බව
මම මට ම පවසමි...


පියවරු දරුවන් ගේ සිත් තුළ එලෙස මතක තබා යයි. ඒ මතක ඇහැරෙන වාරයක් පාසා දරුවන් ද පියවරුන් ද නැවත නැවතත් ස්නේහයෙන් බැඳෙනු ඇත.

දහවලක කළුවරට ඇහැරෙමි
ඔබ මුහුව ගිය තැන් පසිඳිමි
සඳ එළිය වැද මියැදෙමි
ඔබ හඟිමි....
නො හඟිමි...
වැළපෙමි...

(-තාත්තා ට- පි:21)

කල්පනා ගේ ඔබ ගැඹුරු නින්දක කාව්‍ය සංග‍්‍රහයේ එන විවිධ කවි කාලෝචිත ව රචනා කරන ලද ඒවා වුව ද ඒවායේ සමාජ භාවිතාව ඒ මොහොතින් එහාට ගෙන යා හැකි සමාජ සංවර්ධනයට හේතුකාරක වන සහ ඒ ඒ දේ වර්ධනය කර ගන්නැයි කියන, නිවැරදි කර ගත යුතු යැයි සමාජය විසින් ම ඉල්ලා සිටිනු ලබන කරුණු කාරණා ය. එහෙත් අවාසනාවට යම් යම් කරුණු ඒ මොහොතින් එහා ට අප අමතක කර දමන කාරණා ය. ශ‍්‍රී ලංකා භූමිය තුළ ඇති රෝහල් ගණන කොතෙක් විය හැකි ද? ඒවායේ කලමණාකරණය සහ කාර්යය මණ්ඩලය, වෛද්‍යවරුන් අතින් සිදු වන අතපසු වීම් කෙතරම් වේද? එ වැනි අතපසු වීම්, නොසළකා හැරීම්, වැරදීම් නිසා ම ජීවිත කෙතරම් විනාශ වේ ද? මිනිස් ජීවිතයක වටිනාකම වටහා ගත් අතලොස්සක් වෛද්‍යවරු ඉන්නා බව ද අපි දනිමු. ඔවූහූ මුදල ඉක්මවා මනුස්සකම සළකන්නෝ වෙති. සමහර රෝහල් වල පහසුකම් නැත. අවශ්‍ය උපකරණ නැත. පළපුරුදු වෛද්‍යවරු නැත. එහෙත් බොහෝ රෝහල් වල නොසැළකීම නිසා ම සමහර රෝගීන් මිය යයි. පසුගිය කාලයේ දී එවැනි සිදුවීමක් පිළිබඳ ව සමාජයේ කතාබහක් ඇති වූ අතර, කල්පනා එම සිද්ධිය සමජය සංවාදය ට ගෙන ආවේ මෙලෙසයි.

දහසක් හෙලන සීතල සුසුමින් සැලෙන
දහසක් කඳුළු මල් රෝහල් බිම පිපෙන
එමලෙක තෙත නො දත් ජීවක සකිසඳින
අහසක් වී කුමට වැහි කඳුළක් නො දෙන

(-නො තෙත් හිත් මත කාසල් කඳුළු- පි:24)

ශ‍්‍රී ලංකා ඉතිහාසයේ කුවණ්ණා තරම් කතාබහට ලක් වූ ගැහැණියක් වේ දැයි සැකසහිත ය. කුවණ්ණා පිළිබඳ ව විවිධ නිර්මාණ ද වෙනදාටත් වැඩියෙන් අසන්නට ද, දකින්නට ද ලැබුණි. ඒවා කෙතරම් දුරට සාර්ථක වී දැයි යන්න ගැටළු සහගත වුව ද විවිධ කාව්‍ය නිර්මාණ ඒවා ට වඩා රසවත් ව අපට විඳින්නට ලැබුණි. මේ එ වැන්නකි.

පවර තෙදවත් කෙසරු
කවර ලෙස විද රුදුරු
අදහන්න බැරි වුණිද කුවණ්ණා
පේ‍්‍රමය ම ගිනි දළුව දැවෙන්නා

කපු වියා ගෙවී ගිය
රත් නෙළුම් ඇඟිලි තුඩු
කම්පිත වු ළය මඬළ ගසන්නා
සෙසාපති දරු උරුම යදින්නා

(-කුවණ්ණා- පි:28)

"ගිලෙන කොරියානු සෙවොල් නෞකාව තුළ තවමත් බේරා ගත නො හැකි වූ සිසු දරුවන් ඇතුළු දෙසිය පනස් දෙනෙක්; මිය ගිය සංඛ්‍යාව පණහක්." එය මොනතරම් හද රිද්දන පුවතක් වී දැයි මා නැවතත් ඔබට මතක් කළ යුතු නොවේ.

දවසකට හැකි වුණත්
සිතිජයෙන් ගිලිිහෙන්න
මුහුදකට පුළුවන්ද
ස්නේහයක් සඟවන්න
ළය හොවා දුක් දරා
මුතු මිණක් සේ තැනුව
දරුවෙකුට පුළුවන්ද
රළක් සේ බැසයන්න?
......

සාගරේ තරම්
පෙම් කළ බවක් නො කියමී
ආදරේ තරම
කරදියෙන් මනින්නට බෑ දරුවනී


(-දරුවෙකුට පුළුවන්ද රළක් සේ බැසයන්න?- පි:39)

ජෙයපාලන් යනු දමිළ සාහිත්‍යය තුළ සදා නො මැකෙන නමකි. ඔහු ට රාජ්‍යයෙන් සිද්ධ වූ අකටයුතුකම් නො ඉවසූ සිංහල නිර්මාණකරුවන් සහෘද නිර්මාණකරුවා වෙනුවෙන් පෙනී සිටි අවස්ථා අප අගය කළ යුතු ය. නිර්මාණකරුවකු කිසිදු ජාතියක, ආගමක හෝ වෙන යම් දේශපාලනමය බෙදීමකින් යට කරන්නට බැරි ය. ඔවූහු සැම විට මිනිසා සහ සමාජය වෙනුවෙන් යමක් කරමින් හිඳින්නෝ ය. ජෙයපාලන් කවියා වසර කිහිපයක ට පෙර යළි මව් බිම ට පැමිණි අවස්ථාවේදී තම මව ගේ සොහොන බැලීම ට ගිය අවස්ථාවේ දී ඔහු අත්අඩංගුව ට ගෙන පිටුවහල් කර දමන ලදී. ඔහු සැබැවින් ම රටටත්, මිනිසුන්ටත් ආදරය කළ විසල් කවියකු බැව් ඔහු හදාරන්නෙකු ට විමසා බැලිය හැකි ය.

පටුනකින් සිඳ දමා කවි පිටුව
පිටුවහල් කළ හැකිද කවියෙකුව


(-ජෙයපාලන්- පි: 43)

යුද්ධයේ කුරිරු සෙවණැළි සහෘද සිත තාමත් සුවපත් කර නැතුවා විතරක් නොව සමාජයක් ලෙස අප ඊට උර දෙන්නේ මහා මැලිකමකිනි. අප ඔවුන් හා ජීවිතය බෙදාහදා ගන්නේ ඈතිනි. ඔවුන් අපේ අසල්වැසියා ලෙසින් සිතන්නට ඇත්තටම අප කැමති වූ දා ක මේ සියලු භේද භින්න වීම් නැතිව යනු ඇත. එ දිනක ශ‍්‍රී ලංකාව නම් පුංචි දිවයින සැබෑවට ම වර්ණවත් වනු නිසැක ය. එවන් දවසක සුබ නිමිති පෙනෙන තුරු නිර්මාණකරුවන් තම මෙහෙය ඉටු කරනු ඇත. "ජෙයපාලන්", "සිවගාමී" මෙන් ම "සැමරුම" මඟින් සමාජ කතිකාවත ගෙනෙන්නේ ද එතැනට ය. "කාබන් මිනිස්සු" මේ සියල්ලෙහි එකතුව යැයි හැඟේ. එහි අවසන් විග‍්‍රහය වනුයේ කිසිදු භේදයකින් මිනිසා නො වෙනස් වන බැව් ය.

උන් හදාපු මේ උගුලෙන්
අපි ගැලවෙන යම් දවසක
ඔබෙයි මගෙයි ඇස් ඇතුළේ
මිනිසෙක් දකිනා දවසක
බලෙන් ඔතපු හැව විසි කොට
සොහෝයුරනි සෝයුරියනි
අපට හැකිය බදාගන්න


(-කාබන් මිනිස්සු- පි: 56)

'පතන් බිමක කඳුළු' අප හෝර්ටන් තැන්න ට කැඳවා ගෙන යයි. එ කව සියලු දෙනා කියවා බලා තමන් සමඟම සංවාදයක යෙදෙන්නේ නම් මැනවි. සමහර පොඩි පොඩි දේ ඉටු කළ යුත්තේ සාමූහිකවම පමණක් නොව, තනි තනිව ය. එහි ප‍්‍රතිඵලය ඉතා විශාල ය.

හිතේ කුණු අත් මිටින් අරගෙන
තැනින් තැන දම දමා ගොස දෙන
මිනිසුනේ දුටුවා ද දින දින
අවසඟව මිය ඇදෙන මහ වන

(-පතන් බිමක කඳුළු- පි: 71)

ඇගේ නම මරියා
හැම කඳුළු කවුළුව ම ඇරියා
උතුරුකුරු තරු ලකුණ විමසා
උතුරු අහසට සිතින් නැගුණා

හමුවුණා නම් ඔබට,
ඈ නමින් මරියා...

හද විසල් බව දරණු බැරි වී
සොවින් කෘෂ වූ සිරුර වැහැරී
ඇහුවේ ම නින්දෙනුත් ඇහැරී
‘කෝ පුතා, කෝ?’ කියා පමණී

(-මරියා- පි: 74)

අතුරුදන් වූ දරුවන් සොයනා මව්පියන්ගේ වේදනාව මෙතෙකැයි කිව නො හැකිය. තම දරුවන් ජීවත් නොවන බැව් හැඟුණ ද ඔවුන් මිය ගියේ යැයි කිසිවිට පිළිගන්නටවත් දෙමව්පියන් කැමති වන්නේ නැත. ඒ, දරුවන් කෙරෙහි ඔවුන් තුළ ඇති මහත් වූ ආදරය යි. ඒ ආදරය සිංහල, දෙමළ, මුස්ලිම් හෝ වෙනත් ජාතියක 'නම්' ලබන්නේ නැත. ඔවුන් තාමත් දරුන් එන පෙරමඟ බලනු විනා!

ඕනෑම නිර්මාණකරුවකුගේ නිර්මාණ ජීවිතය ට පාදක වන්නේ ආදරය යි. පේ‍්‍රමය යි. ආදරය නො විඳි කිසිවකු සමාජය දෙස දයාර්ද්‍රව බලන්නේ නැත. අනෙකා ට පේ‍්‍රම කරන්නේ නැත. සොබාදහම තකන්නේ නැත. ආදරය හිමි වීම ද, අහිමි වීම ද විවිධ නිර්මාණ බිහි කරයි. මෙහි එන අනෙකුත් බොහෝ කාව්‍ය සංකල්පනා වල ට නිමිති වන්නේ ඒ පේ‍්‍රමය යි. කල්පනා ගෙ "ඔබ ගැඹුරු නින්දක" ඇවිත් ඔබ ඇහැරවා දමන්නේ මෙවන් නිර්මාණ සමූහයකිනි.
මේ වියමන ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න-
Tags- Oba Gamburu Nindaka (2016), Kalpana Ambrose, Sinhala Poetry Collection, Sinhala Kavi, Sri Lankan Poetry
Plus
ප්‍රතිචාර
අඩවි දත්ත
Facebook Page
Boondi Google+
Boondi RSS
තුෂාරි ප්‍රියංගිකාගෙන් තවත් වියමන්
කවි
ජානූ! පේ‍්‍රමයෙන් විතැන් විය හැකි දැයි මට කියන්න
කවි
යෞවනය!
කවි
සිද්ධාර්ථ සහ මරියා ගේ පේ‍්‍රමයේ මහිමය!
කරන්ට්ස්
අපේ හුස්ම බිංදුව තියෙන්නෙම උඹ ළඟයි දුවේ!
කවි
කැමීලියා මලේ හැම පෙත්තකම ආදරේ කවි ලියා ඇත.
තවත් පොත් බූන්දි
ඉණෙන් හැලෙන කලිසමක් රදවා ගන්න තතනමින්...
උමතු වාට්ටුවට අප්පචිචී ඇවිත්!
සෞන්දර්යය වෙනුවට කටු අතු- අපේ යුගයේ උරුමය!
"මතක වන්නිය" හෙවත් උතුරේ ශේෂ පත්‍රය
මී පුප් සේ රස 'හෑල්ල'
BoondiLets
ලියෝ තෝල්ස්තෝයි කියයි.
නිදහස් චින්තකයෝ යනු පූර්ව විනිශ්චයන්ගෙන් සහ ස්වකීය සම්ප්‍රදායන්ද, වරප්‍රසාදයන්ද, ඇදහිලි හා විශ්වාසයන්ද හා ගැටෙන සියල්ල අවබෝධ කරගැනීමට බියෙන් තොරව ස්වකීය මනස මෙහෙයවීමේ කැමැත්තෙන් කටයුතු කරන්නෝය.... [More]
What's New | අලුතෙන්ම
Cine| අසන්ධිමිත්තා- වෘත්තයෙන් ආපස්සට

3-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) සාහිත්‍යය හෝ සිනමාපට තවදුරටත් සාම්ප්‍රදායික ආකෘතියම නොපතයි. රසවිඳින්නන්ව සාමාන්‍ය කතාවකින් නළවාදැමීමට නොහැකිය. තවදුරටත් ඔවුහුද හුරුපුරුදු නිර්මාණ ස්වභාවයම නොපතති. නිර්මාණකරුවකු... [More]
Cine| රාමු තුළ යළි රාමු වුණු "දැකල පුරුදු කෙනෙක්"

6-Mins

(විකුම් ජිතේන්ද්‍ර) මේ යුගය ඡායාරූප හා කැමරා යුගයක් වන අතර වෘත්තීය හෝ අර්ධවෘත්තීය කැමරා භාවිත කරන ආධුනිකයා පවා අධි සුන්දරත්වයෙන් යුතු ඡායාරූප... [More]
අදහස්| To Sir, With Love!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) To Sir With Love යනු මීට වසර 28 කට පමණ ඉහතදී කළු සුදු ටෙලිවිෂන් තිරයකින් මා බැලු චිත්‍රපටයකි. එය එතෙක්... [More]
වෙසෙස්| මැදියම් රැයේ වාහනවලට අතවනන සුදු හැඳි ගැහැනිය

5-Mins

(තිලක් සේනාසිංහ ) අද මෙන් මහජනයා හෝ රථවාහන බහුල නොවූ මීට දශක හය හතකට පෙර ඇතැම් දිනවල මැදියම් රැය ආසන්නයේ දී කොළඹ බොරැල්ලේ... [More]
ඔත්තු| හෙල්මලී ගුණතිලකගෙන් 'සහස් පියවර'

5-Secs

හෙල්මලී ගුණතිලක විසින් රචිත පළමු කෙටිකතා එකතුව වන 'සහස් පියවර' කෘතිය මුද්‍රණද්වාරයෙන් එළි දක්වා තිබේ.... [More]
පොත්| ඉණෙන් හැලෙන කලිසමක් රදවා ගන්න තතනමින්...

2-Mins

(රෝහණ පොතුලියැද්ද) පුද්ගල නාමයක්, වාසගමක් දුටු කල්හි ඔහුගේ ජාතිය/ ආගම/ කුලය/ ලිංගය/ ග්‍රාමීය, නාගරිකබව සිතියම් ගත කිරීම සාමාන්‍ය පුරුද්දක්. නමුත් "ඩොමිනික් චන්ද්‍රසාලි"... [More]
කෙටියෙන්| මොන එල්ලුං ගස් ද?

10-Secs

(සුරත්) කුඩුකාරයෝ ටික විජහට එල්ලාලා
බේරා ගනිමු රට ඒකයි හදිස්සිය
මෙත්පල් මැතිඳු මුර ගානා හැටි දැකලා
ගිරවා මගේ දුන්නා එල ටෝක් එකක්

"එල්ලිය යුතු එවුන් දා ගෙන රෙදි අස්සේ... [More]
පොත්| උමතු වාට්ටුවට අප්පචිචී ඇවිත්!

6-Mins

(කේ.ඩී. දර්ශන) 'උඹට එහෙම යන්න බැහැ උඹ ඉන්න ඕනෙ මම ළඟ. මගේ හෙවණැල්ලෙන් මිදෙන්න උඹට බැහැ.'
(-41 පිට)

'මම ගල් ගැහී අප්පච්චී දෙස බලාගෙන... [More]
රත්තරං ටික| මෙන්න බත් කූරෙක්!

28-Secs

මත්සුවා බැෂෝ යනු කෘතහස්ත ජපන් කවියෙකි. බැෂෝගෙ කවිකාර කම දැක දිනක් ඔහුගේ ශිෂ්‍යයෙකු ද කවියක්... [More]
කවි| ජානූ! පේ‍්‍රමයෙන් විතැන් විය හැකි දැයි මට කියන්න

24-Secs

(තුෂාරි ප්‍රියංගිකා) එකින් එක මතක අහුලමි
මංජුසාවකි හදවත මතක අහුරමි
සීත හිමයේ මිදුණු හිමකැටිති යට
ඔබට කවි ලියා සඟවමි
ජානූ!
පසුපස සෙවණැල්ල සේ ඇදෙමි... [More]
පොත්| සෞන්දර්යය වෙනුවට කටු අතු- අපේ යුගයේ උරුමය!

13-Mins

(චූලානන්ද සමරනායක) කිවිඳියකගෙ කාව්‍ය ග‍්‍රන්ථයක් එළිදක්වන මොහොතක ඇගේ කවියට ප‍්‍රවේශ වෙන්න වඩාම සුදුසු මාවත මොකක්ද? මේක ටිකක් විසඳගන්න අමාරු ප‍්‍රශ්ණයක්. මොකද අද... [More]
ඔත්තු| 'නො පවතිනු වස් ප්‍රේමය ව පවතිමි' සහ 'පියා නො හැඹූ පියාපත්'- දෙසැ. 01

11-Secs

මාලතී කල්පනා ඇම්බ්‍රෝස්ගේ 'නො පවතිනු වස් ප්‍රේමය ව පවතිමි' සහ 'පියා නො හැඹූ පියාපත්' කාව්‍ය... [More]
වෙසෙස්| වාලම්පුරි- වාසනාව, විහිළුව සහ මිත්‍යාව

1-Mins

(තාරක වරාපිටිය) ලංකාවේ ඉහළ "අලෙවි වටිනාකමක්" ඇති, ‘අනුහස් ඇති’ ගුප්ත වස්තුවකි වාලම්පුරිය. මෙම ‘වටිනාකම’ තීරණය වන්නේ එහි ඇති ද්‍රව්‍යමය වටිනාකම හෝ වෙනත්... [More]
පොත්| "මතක වන්නිය" හෙවත් උතුරේ ශේෂ පත්‍රය

3-Mins

(සුරෝෂන ඉරංග) කලා කෘතියකින් භාවමය කම්පනයක් ඇතිකළ හැකි නම් එයට කිසියම් සමාජ බලපෑමක් සිදුකළ හැකිය. එසේ කම්පනයත්, පශ්චාත්තාපයත් ජනිත කළ, දමිළ බසින්... [More]
අදහස්| විද්‍යාවේ සියවසක පිම්ම!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) පසුගිය සියවසේ මිනිස් ශිෂ්ඨාචාරය මුහුණපෑ ප්‍රධාන මාරක අභියෝග තුන වුයේ වසංගත, සාගත හා සංග්‍රාමයන්ය. ඒ සියවස තුල එසේ ඉන් මියැදුන... [More]
කරන්ට්ස්| "අඟ"

19-Secs

(උපුල් සේනාධීරිගේ) අංඟ පුලාවකට නැති මිනිස්සු
තම හිස අත ගෑහ
අඟක්... ඔව් අඟක්
රයිනෝසිරසක හැඩගත් අඟක්
මොළයක් නැති සිරසක්
තෙතක් නැති හදවතක්... [More]
වෙසෙස්| ඇනා කැරනිනා සහ ඇනා ස්ටෙපානොව්නා

7-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) ලියෝ තෝල්ස්තෝයි විරචිත ඇනා කැරනිනා නවකතාවේ ප්‍රධාන කථා නායිකාව වන ඇනා අර්කෙඩියෙව්නා කැරනිනා නමැති චරිතය ගොඩනැංවීම සඳහා තෝල්ස්තොයිට කාන්තාවන් කිහිප... [More]
පරිවර්තන| යෑම සහ ඒම අතර

20-Secs

(ඔක්තාවියෝ පාස් | නිලූක කදුරුගමුව) තම විනිවිද පෙනෙනබව සමඟ
ආලයෙන් බැඳුණු දහවල
අවිනිශ්චිතව ටැග්ගැහෙයි
යෑම සහ නැවතීම අතරමැද.
මුළු ලෝකයම නිසලව නැලැවෙන
මුහුදු බොක්කකිය දැන් වටකුරු පස්වරුව.... [More]
Boondi Dot Lk · බූන්දියේ අපේ වැඩක් · editorial@boondi.lk
Home · Currents · Raha · Sookiri · Kavi · Dosi · Music · Plus · Facebook