Facebook
Twitter
Google+
YouTube
Blog
RSS Feed
පොත් බූන්දි
ඒ නිද්‍රාවෙහි පසු වන්නේ ඔහුද ඔබද මමද නැතහොත්...?
බූන්දි, 19:12:30
2011 දී ප‍්‍රකාශය ට පත් වූ "මේ නිහඬ වෙරළට එන්න", මාලතී කල්පනා ඇම්බ්‍රෝස් ගේ ප‍්‍රථම කාව්‍ය සංග‍්‍රහය යි. ඉන් වසර පහකට පසු ව අප අතට පත්වන්නේ කල්පනාගෙ දෙ වන කාව්‍ය සංග‍්‍රහය වන "ඔබ ගැඹුරු නින්දක" ය. සමාජය ඉතා ගැඹුරු නිද්‍රාවක ට පත් ව ඇති මොහොතක කල්පනාගේ "ඔබ ගැඹුරු නින්දක" සමාජගත වෙයි. ඒ නිද්‍රාවෙහි පසු වන්නේ ඔහු ද, ඔබ ද, මම ද නැතහොත් එහි ඇත්තේ වෙනම ම කතාවක්දැයි යන්න අප කියවා බලමු.

නිද්‍රාවට කළ හැකි එකම දෙය
මට නො පෙනෙන්න
ඔබේ සිහින සඟවා ගැනුම
එනිසා ම
අවැසි ය මේ වෙණ වැයුම
නින්දෙන්ම ඔබ මිය නො යන්නට
සිහිනයෙන් සිහිවිකල් නො වන්නට

(-ඔබ ගැඹුරු නින්දක- පි:11)

අපි සිහින දකිමින් ම, එම සිහිනයේ ගැලෙමින් ම, අනතුරු ව එහි ගිලෙමින් ම මිය යන්නෝ වෙමු. එහෙත් සිහිනයෙන් මිය නො යන්න ට වීණාව අතට ගත්තෝ ඉඳහිට හෝ ඔබ ට හමු වෙනු ඇති.

විප‍්‍රයෝගය කවදත්, කාගෙත් හිත රිදවයි. නැවත නැවත ද හිත රිදවයි. දරා ගැනීම ට බැරි තරම් වන හැරයාම් අපමණ ය. එහි දී සදාකාලික අතැර යාම් සදාකාලික රිදවීමක් ව හිත් වල තැන්පත් ව විටින් විට මතු ව ඇස් තෙත් කර දමයි. මිත‍්‍රත්ත්වය නම් එ බඳු ය. එ වැනි මිතුදම් අතර ඇසින් ඇස හමු වී තිබුණා ද නැත්දැයි යන්න අදාළ නොවන්නකි. ක‍්‍රිස්ටිනා ඊට හොඳ නිදසුනකි.

වියෝගය!
ළය පලා ඇතුළු වී
කේශ නාලිකා තුළ දුවන්නේ
වේදනා වී මිදෙන්නේ
ළබැඳියන්ගේ විතරම ද ක‍්‍රිස්ටිනා?

(-ක‍්‍රිස්ටිනා- පි:14)

විශ්වය එක්තරා තැනක දී එකයායක ට ගොනු ව ඇතියෙන් එකිනෙකා ඔවුනොවුන් හා සමීප ව ද, සමීප වීම ට අවකාශ ලබමින් ද සිටී. ඇසින් ඇස නො දැක ද මිත‍්‍රත්වයෙන් බැඳේ. ඔවූහූ හිත් වල ට ක්ෂණයෙන් ළං විය හැකි දුරක සිටින්නෝ වෙති. අන්තර්ජාලය කෙතරම් මිනිසා ට සමීප වී දැයි දැනෙන්නේ එ වැනි මිතුරුදම් හමුවේ දී ය. ඔවූහූ දුක සැප බෙදා ගනිති. ආදරය ද, ජීවිතය ද බෙදා ගනිති. එවැන්නෙකුගේ වෙන්ව යාම දරාගැනීම ට කෙතරම් අපහසු වේ ද! ක‍්‍රිස්ටිනා එ වැන්නියකැයි අපට ද දැනෙන්නේ ඔවුනතර පැවැති දැඩි මිතුරුදම මෙන් ම කල්පනාගේ කාව්‍ය පරිකල්පනයේ රිදවීම නිසාදැයි වෙන් කර ගත නො හැකිය. එහි වේදනාව ඔබට ද දැනෙනු නියතයි.

ඇත්තට ම ඔබ නික්ම ගොස් නැතුවැතී
දුරක ඈතක කොහෙ හරි ඇතී
මම මගෙ හිතට කොඳුරමී

(-ක‍්‍රිස්ටිනා-- පි: 15)

ලොව තනන්නේ මව්වරු සහ පියවරු එක්ව වුව ද පියවරු ගැන ලියවෙන්නේ අඩුවෙන් යැයි පසුගිය කාලයේ නිරන්තර කතාබහට ලක් විය. කෙතරම් ඒ ගැන කතා කළ ද මව්පියන් ගැන කෙරෙන කතාබහ නිමා වන්නේ නැත. නිමා කරන්නට ද බැරි ය. හෙට දවසේදී ද තවත්, තව තවත් ඔවුන් ගැන කතා කෙරෙනු ඇත. ඔවුන් ගුණ ගැයෙනු ඇත. කවි පබැඳෙනු ඇත. 'තාත්තලා ඒ හින්දයි බුදු වෙන්නේ' නම් කාව්‍යය මෙහි එන තවත් ආදරණීය කවියකි.

ගලින් නෙළ නෙළා සිවුරට රැළි දුන්නේ
රළින් රළ නගන වැවකට දිය දුන්නේ
පියෙන් පිය නැගෙන්නට උරහිස දුන්නේ
මනින්න බැරි තරමට සෙනෙහස දුන්නේ

(-තාත්තලා ඒ හින්දයි බුදු වෙන්නේ- පි:17)

මෙම කාව්‍ය සංග‍්‍රහය පිදෙන්නේ ද ඇගේ පියාණන් නමය ට ය. ඒ ද මෙසේ ය.

තාත්තා ට...

කොළඹ මග තොට මතක ඇහැරන
වියළි පොප්ලර් පත් අතර
නිශ්චින්දිපුර සිට ශම්ස් එලිසේ පිස හමන
අවර සුළං රැළි අතර
වුල්ෆන් පොතෙහි පිටු අතර
ස්නේහය ම දහදිය කොට වගුළ
නවම් මාවතේ මැදී ගිය තාර පාරක
ඔබ මුසුව ඇති බව
මම මට ම පවසමි...


පියවරු දරුවන් ගේ සිත් තුළ එලෙස මතක තබා යයි. ඒ මතක ඇහැරෙන වාරයක් පාසා දරුවන් ද පියවරුන් ද නැවත නැවතත් ස්නේහයෙන් බැඳෙනු ඇත.

දහවලක කළුවරට ඇහැරෙමි
ඔබ මුහුව ගිය තැන් පසිඳිමි
සඳ එළිය වැද මියැදෙමි
ඔබ හඟිමි....
නො හඟිමි...
වැළපෙමි...

(-තාත්තා ට- පි:21)

කල්පනා ගේ ඔබ ගැඹුරු නින්දක කාව්‍ය සංග‍්‍රහයේ එන විවිධ කවි කාලෝචිත ව රචනා කරන ලද ඒවා වුව ද ඒවායේ සමාජ භාවිතාව ඒ මොහොතින් එහාට ගෙන යා හැකි සමාජ සංවර්ධනයට හේතුකාරක වන සහ ඒ ඒ දේ වර්ධනය කර ගන්නැයි කියන, නිවැරදි කර ගත යුතු යැයි සමාජය විසින් ම ඉල්ලා සිටිනු ලබන කරුණු කාරණා ය. එහෙත් අවාසනාවට යම් යම් කරුණු ඒ මොහොතින් එහා ට අප අමතක කර දමන කාරණා ය. ශ‍්‍රී ලංකා භූමිය තුළ ඇති රෝහල් ගණන කොතෙක් විය හැකි ද? ඒවායේ කලමණාකරණය සහ කාර්යය මණ්ඩලය, වෛද්‍යවරුන් අතින් සිදු වන අතපසු වීම් කෙතරම් වේද? එ වැනි අතපසු වීම්, නොසළකා හැරීම්, වැරදීම් නිසා ම ජීවිත කෙතරම් විනාශ වේ ද? මිනිස් ජීවිතයක වටිනාකම වටහා ගත් අතලොස්සක් වෛද්‍යවරු ඉන්නා බව ද අපි දනිමු. ඔවූහූ මුදල ඉක්මවා මනුස්සකම සළකන්නෝ වෙති. සමහර රෝහල් වල පහසුකම් නැත. අවශ්‍ය උපකරණ නැත. පළපුරුදු වෛද්‍යවරු නැත. එහෙත් බොහෝ රෝහල් වල නොසැළකීම නිසා ම සමහර රෝගීන් මිය යයි. පසුගිය කාලයේ දී එවැනි සිදුවීමක් පිළිබඳ ව සමාජයේ කතාබහක් ඇති වූ අතර, කල්පනා එම සිද්ධිය සමජය සංවාදය ට ගෙන ආවේ මෙලෙසයි.

දහසක් හෙලන සීතල සුසුමින් සැලෙන
දහසක් කඳුළු මල් රෝහල් බිම පිපෙන
එමලෙක තෙත නො දත් ජීවක සකිසඳින
අහසක් වී කුමට වැහි කඳුළක් නො දෙන

(-නො තෙත් හිත් මත කාසල් කඳුළු- පි:24)

ශ‍්‍රී ලංකා ඉතිහාසයේ කුවණ්ණා තරම් කතාබහට ලක් වූ ගැහැණියක් වේ දැයි සැකසහිත ය. කුවණ්ණා පිළිබඳ ව විවිධ නිර්මාණ ද වෙනදාටත් වැඩියෙන් අසන්නට ද, දකින්නට ද ලැබුණි. ඒවා කෙතරම් දුරට සාර්ථක වී දැයි යන්න ගැටළු සහගත වුව ද විවිධ කාව්‍ය නිර්මාණ ඒවා ට වඩා රසවත් ව අපට විඳින්නට ලැබුණි. මේ එ වැන්නකි.

පවර තෙදවත් කෙසරු
කවර ලෙස විද රුදුරු
අදහන්න බැරි වුණිද කුවණ්ණා
පේ‍්‍රමය ම ගිනි දළුව දැවෙන්නා

කපු වියා ගෙවී ගිය
රත් නෙළුම් ඇඟිලි තුඩු
කම්පිත වු ළය මඬළ ගසන්නා
සෙසාපති දරු උරුම යදින්නා

(-කුවණ්ණා- පි:28)

"ගිලෙන කොරියානු සෙවොල් නෞකාව තුළ තවමත් බේරා ගත නො හැකි වූ සිසු දරුවන් ඇතුළු දෙසිය පනස් දෙනෙක්; මිය ගිය සංඛ්‍යාව පණහක්." එය මොනතරම් හද රිද්දන පුවතක් වී දැයි මා නැවතත් ඔබට මතක් කළ යුතු නොවේ.

දවසකට හැකි වුණත්
සිතිජයෙන් ගිලිිහෙන්න
මුහුදකට පුළුවන්ද
ස්නේහයක් සඟවන්න
ළය හොවා දුක් දරා
මුතු මිණක් සේ තැනුව
දරුවෙකුට පුළුවන්ද
රළක් සේ බැසයන්න?
......

සාගරේ තරම්
පෙම් කළ බවක් නො කියමී
ආදරේ තරම
කරදියෙන් මනින්නට බෑ දරුවනී


(-දරුවෙකුට පුළුවන්ද රළක් සේ බැසයන්න?- පි:39)

ජෙයපාලන් යනු දමිළ සාහිත්‍යය තුළ සදා නො මැකෙන නමකි. ඔහු ට රාජ්‍යයෙන් සිද්ධ වූ අකටයුතුකම් නො ඉවසූ සිංහල නිර්මාණකරුවන් සහෘද නිර්මාණකරුවා වෙනුවෙන් පෙනී සිටි අවස්ථා අප අගය කළ යුතු ය. නිර්මාණකරුවකු කිසිදු ජාතියක, ආගමක හෝ වෙන යම් දේශපාලනමය බෙදීමකින් යට කරන්නට බැරි ය. ඔවූහු සැම විට මිනිසා සහ සමාජය වෙනුවෙන් යමක් කරමින් හිඳින්නෝ ය. ජෙයපාලන් කවියා වසර කිහිපයක ට පෙර යළි මව් බිම ට පැමිණි අවස්ථාවේදී තම මව ගේ සොහොන බැලීම ට ගිය අවස්ථාවේ දී ඔහු අත්අඩංගුව ට ගෙන පිටුවහල් කර දමන ලදී. ඔහු සැබැවින් ම රටටත්, මිනිසුන්ටත් ආදරය කළ විසල් කවියකු බැව් ඔහු හදාරන්නෙකු ට විමසා බැලිය හැකි ය.

පටුනකින් සිඳ දමා කවි පිටුව
පිටුවහල් කළ හැකිද කවියෙකුව


(-ජෙයපාලන්- පි: 43)

යුද්ධයේ කුරිරු සෙවණැළි සහෘද සිත තාමත් සුවපත් කර නැතුවා විතරක් නොව සමාජයක් ලෙස අප ඊට උර දෙන්නේ මහා මැලිකමකිනි. අප ඔවුන් හා ජීවිතය බෙදාහදා ගන්නේ ඈතිනි. ඔවුන් අපේ අසල්වැසියා ලෙසින් සිතන්නට ඇත්තටම අප කැමති වූ දා ක මේ සියලු භේද භින්න වීම් නැතිව යනු ඇත. එ දිනක ශ‍්‍රී ලංකාව නම් පුංචි දිවයින සැබෑවට ම වර්ණවත් වනු නිසැක ය. එවන් දවසක සුබ නිමිති පෙනෙන තුරු නිර්මාණකරුවන් තම මෙහෙය ඉටු කරනු ඇත. "ජෙයපාලන්", "සිවගාමී" මෙන් ම "සැමරුම" මඟින් සමාජ කතිකාවත ගෙනෙන්නේ ද එතැනට ය. "කාබන් මිනිස්සු" මේ සියල්ලෙහි එකතුව යැයි හැඟේ. එහි අවසන් විග‍්‍රහය වනුයේ කිසිදු භේදයකින් මිනිසා නො වෙනස් වන බැව් ය.

උන් හදාපු මේ උගුලෙන්
අපි ගැලවෙන යම් දවසක
ඔබෙයි මගෙයි ඇස් ඇතුළේ
මිනිසෙක් දකිනා දවසක
බලෙන් ඔතපු හැව විසි කොට
සොහෝයුරනි සෝයුරියනි
අපට හැකිය බදාගන්න


(-කාබන් මිනිස්සු- පි: 56)

'පතන් බිමක කඳුළු' අප හෝර්ටන් තැන්න ට කැඳවා ගෙන යයි. එ කව සියලු දෙනා කියවා බලා තමන් සමඟම සංවාදයක යෙදෙන්නේ නම් මැනවි. සමහර පොඩි පොඩි දේ ඉටු කළ යුත්තේ සාමූහිකවම පමණක් නොව, තනි තනිව ය. එහි ප‍්‍රතිඵලය ඉතා විශාල ය.

හිතේ කුණු අත් මිටින් අරගෙන
තැනින් තැන දම දමා ගොස දෙන
මිනිසුනේ දුටුවා ද දින දින
අවසඟව මිය ඇදෙන මහ වන

(-පතන් බිමක කඳුළු- පි: 71)

ඇගේ නම මරියා
හැම කඳුළු කවුළුව ම ඇරියා
උතුරුකුරු තරු ලකුණ විමසා
උතුරු අහසට සිතින් නැගුණා

හමුවුණා නම් ඔබට,
ඈ නමින් මරියා...

හද විසල් බව දරණු බැරි වී
සොවින් කෘෂ වූ සිරුර වැහැරී
ඇහුවේ ම නින්දෙනුත් ඇහැරී
‘කෝ පුතා, කෝ?’ කියා පමණී

(-මරියා- පි: 74)

අතුරුදන් වූ දරුවන් සොයනා මව්පියන්ගේ වේදනාව මෙතෙකැයි කිව නො හැකිය. තම දරුවන් ජීවත් නොවන බැව් හැඟුණ ද ඔවුන් මිය ගියේ යැයි කිසිවිට පිළිගන්නටවත් දෙමව්පියන් කැමති වන්නේ නැත. ඒ, දරුවන් කෙරෙහි ඔවුන් තුළ ඇති මහත් වූ ආදරය යි. ඒ ආදරය සිංහල, දෙමළ, මුස්ලිම් හෝ වෙනත් ජාතියක 'නම්' ලබන්නේ නැත. ඔවුන් තාමත් දරුන් එන පෙරමඟ බලනු විනා!

ඕනෑම නිර්මාණකරුවකුගේ නිර්මාණ ජීවිතය ට පාදක වන්නේ ආදරය යි. පේ‍්‍රමය යි. ආදරය නො විඳි කිසිවකු සමාජය දෙස දයාර්ද්‍රව බලන්නේ නැත. අනෙකා ට පේ‍්‍රම කරන්නේ නැත. සොබාදහම තකන්නේ නැත. ආදරය හිමි වීම ද, අහිමි වීම ද විවිධ නිර්මාණ බිහි කරයි. මෙහි එන අනෙකුත් බොහෝ කාව්‍ය සංකල්පනා වල ට නිමිති වන්නේ ඒ පේ‍්‍රමය යි. කල්පනා ගෙ "ඔබ ගැඹුරු නින්දක" ඇවිත් ඔබ ඇහැරවා දමන්නේ මෙවන් නිර්මාණ සමූහයකිනි.
මේ වියමන ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න-
Tags- Oba Gamburu Nindaka (2016), Kalpana Ambrose, Sinhala Poetry Collection, Sinhala Kavi, Sri Lankan Poetry
Plus
ප්‍රතිචාර
අඩවි දත්ත
Facebook Page
Boondi Google+
Boondi RSS
තුෂාරි ප්‍රියංගිකාගෙන් තවත් වියමන්
කරන්ට්ස්
අපේ හුස්ම බිංදුව තියෙන්නෙම උඹ ළඟයි දුවේ!
කවි
කැමීලියා මලේ හැම පෙත්තකම ආදරේ කවි ලියා ඇත.
කවි
ශරදාකාසයේ සඳ දැකීම හෙවත් ආදරයේ සංගායනාව!
කවි
හැම බිම් අඟළක් යට ම හුස්ම ගන්නා මිනිසෙකි!
කවි
මං ඇහුවම අහක බලන් ඔබ කිව්වෙම දුකක් නෑ කියලා විතරමයි
තවත් පොත් බූන්දි
කැත මත ලස්සන සෙවීම- සරද සමරසිංහ ප්‍රබන්ධ ප්‍රවේශය
සමහර කමටහන් සහ සමහර රජත
ලියෝ තෝල්ස්තෝයිගේ ඇනා කැරනිනා නවකථාව සහ ද්විත්ව කථා වින්‍යාසය පිළිබඳ විමසුමක්
'රැජින' තුලින් ඉතිහාසයට මානුෂික සංස්කරණයක්
හකාවතී- කියවල අඬන්නද? හිනාවෙන්නද?
බූන්දි නව ඊමේල් ලිපිනය- editorial@boondi.lk
BoondiLets
ඇනටෝල් ෆ්‍රාන්ස් කියයි.
බොහෝ දේ ඉගැන්වීම මගින් ඔබේ අහංකාරකම තෘප්තිමත් කර ගැනීමට උත්සාහ නොකරන්න. ජනයාගේ කුතුහලය පුබුදුවාලන්න. මනස් විවර කිරීම ප්‍රමාණවත්ය. ඒවාට ඕනෑවට වඩා බර නොපටවන්න. ගිනි පුපුරක්... [More]
What's New | අලුතෙන්ම
BoondiLets| පියදෝර් දොස්තෝව්ස්කි කියයි.
පව්කාරයෙකුට චෝදනා කොට පිළිකෙව් කිරීම තරම් පහසු අන් කිසිවක් නැත. එපරිදිම, පව්කාරයෙකු තේරුම් ගැනීම තරම් අපහසු අන් කිසිවක් ද නැත!
කතන්දර| ලියුම්

6-Mins

(ජනිත් විතාරණගේ) "අසෝක මහත්තයො මෙන්න මේක මහත්තයාට දෙන්න කියලාමයි මං අරගෙන ආවේ.."

හාමුදුරුවන්ට වැඳලා නැගිටිනකොටම සිවුරු පොට ඇතුලෙන් ඇදලා ගත්ත බාගෙට දියවෙච්ච බ්‍රවුන්පේපර්... [More]
අදහස්| [සරදගේ ලියුං හැකින්ස්]- ජාත්‍යන්තර හොරුන්ගේ සංගමයෙන් බය නැති අගමැතිට ලියුමක්

2-Mins

ඡන්දයක් පවත්වන්න යනවයි කියල හාවක් හූවක් යනකොට නානාප්‍රකාර පක්ෂ, පෙරමුණු බිහිවෙන්න පටන්ගන්නවා. පක්ෂ බිහිවෙන හදිස්සියට ඒවාට දමන්න නම් හොයා දෙන,... [More]
රංග| දේශපාලන සංස්කෘතියේ අඳුරු ප‍්‍රපාතයක් වෙත එබී බලන, "ප‍්‍රපාතය ළඟ වනස්පතිය"

6-Mins

(දමිත් වැලිකල) පසුගිය යෞවන නාට්‍ය උළෙලේ ඉදිරිපත් වූ නාට්‍ය අතරින්, ඉතා සරු වියමනක් ඔස්සේ නාටකීය ධාරණාවක් ආකෘතිකමය සෞන්දර්යකින් යුතුව ඉදිරිපත් කරන්නට සමත්... [More]
කවි| බිරියෝසා හිම හඬයි!

42-Secs

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) බබයිගා යකින්නගෙ කුකුළු අඬු ගේ ගාව මං හිටියෙ මුළු ගෙය ම මුර කරන්
ගෙයි මුල්ලෙ පූසගේ නියෙන් මා සීරිලා පිට පොත්ත තදින් වැහැරී ගිහින්
කඳුකරෙන් හැමූ එක් අවාරේ හුළඟකට කේඩෑරි කොළ වැටුණ ඉකි ගසන්
යකින්නිය යකින්නියෙ වතුර උතුරක් දියන් බිරියෝසා මම පුරන් වී ගිහින්

වසිලිස්සා කෙලි පොඩ්ඩි දුව එද්දි බයවෙලා කඳුලකින් දිග ගවුම නෑවිලා... [More]
කවි| හිරු බැස යෑම නියතයකි!

17-Secs

(විකුම් ජිතේන්ද්‍ර) ඔරලෝසු මුහුණත
කියයි
ඒ මොහොත පැමිණි බව...

තබමි සුදු පැහැ
හිස් තැනක්...... [More]
Cine| අතීත ව්‍යාධිය වෙත අනාගතයෙන් එන රෝග ලක්ෂණය (සමාප්තියක් නොවන ස්මර්ණ)

6-Mins

(විදර්ශන කන්නන්ගර) ස්මර්ණ සමාප්ති නම් වූ ටෙලි චිත්‍රපටිය රූපවාහිනියේ විකාශය වූයේ 2000 වර්ෂයේදීය. අප එම අත්දැකීම නැවත සිහිපත් කරමින් තිබෙන මෙම 2017... [More]
කතන්දර| "පොල්ලෙ බලේ"- රුසියානු ළමා කතන්දරය [වීඩියෝව]

19-Secs

පොඩිත්තන්ට රුසියාවෙන් කතන්දරයක්- වී. සුතේයෙව් ලියා සිත්තම් කළ "කතන්දර හා පින්තූර" සෝවියට් ළමා පොතෙහි ඇතුළත් "පොල්ලෙ බලේ" ළමා කතන්දරය (අනුවාදය-... [More]
BoondiLets| ජෝන් ලෙනන් කියයි.
ජීවිතය යනු, ඔබ කලබලයෙන් වෙන වෙන සැලසුම් සාදමින් ඉන්නා විට, ඔබට සිදුවන දෙයයි!
අදහස්| [සරදගේ ලියුං හැකින්ස්]- කහටගස්දිගිලියෙ කුසුමාවතීගෙන් මංගල ඇමතිතුමාට!

2-Mins

අපේ මංගී මහත්තයා නොහොත් මුදල් ඇමති මංගල සමරවීර මහත්තයා මේ පාර අය වැයෙන් බියර්වල මිල අඩු කළාට පස්සේ රටේ මිනිස්සු... [More]
ඔත්තු| මාසික සිනමා දැක්ම- 'Lipstick Under My Burkha'- නොවැ. 26

7-Secs

Alankrita Shrivastavaගේ "Lipstick Under My Burkha" චිත්‍රපටය, 2017 නොවැම්බර් 26 ඉරිදා, සවස 3:00 ට, මීගමුව... [More]
අදහස්| අපේ මධ්‍යම පන්තියේ නුතන සංස්කෘතික විලාසිතාව!

3-Mins

(තාරක වරාපිටිය) අපේ රට වැනි සමාජයක සංස්කෘතික චින්තනය හෝ සාමාන්‍ය විචාර බුද්ධිය සකස් වන්නේ බොහෝ දුරට මධ්‍යම පාන්තික සමාජ ස්ථරයේ චින්තනයේ හැඩරුව... [More]
කවි| පියාපත්

8-Secs

(ධනුෂ්කා නිෂාදි කුලරත්න) දැලක පැටළුණු අය
මේ අපි කවුරුත්
නොගැලවී ඉන්න වෙර දරනවා

බත්කූරු යාළුවේ!
ගමනමයි ගැලවුම... [More]
රංග| හිනාව ගිලිහුණු සමාජයට "හිනාවෙලා මිනිත්තුවක්"

7-Mins

(සුදේශ් කවීශ්වර) උසස් කලා කෘතියක් අකුණු සැරයක් වැනි බව රෝම විචාරකයෙකු වූ ලොංජයිනස් ප්‍රකාශ කරයි. අකුණු පහර තමා අවට ඇති සියලුම දේ... [More]
පරිවර්තන| 'සැලී' උයනෙහි කෙළවර

16-Secs

(විලියම් බට්ලර් යේට්ස් | නිලූක කදුරුගමුව) හමුවීමු මා පියඹ සහ මම
'සැලී' උයනෙහි කෙළවර
හිමකුමරියකගේ පා නඟා ඈ
ඇවිද්දේ 'සැලී' උයන පසුකර.
තුරු මත කොළ වැවෙන විලසට
සෙමෙන් ආලය විඳින ලෙස... [More]
කවි| (ඔබ හිනැහෙන විට)

5-Secs

(මහගම සේකර) ඔබ හිනැහෙන විට
මුලු ලොව
ඔබ සමඟින් සිනා සෙයි

ඔබ වැලපෙන විට
මුලු ලොව... [More]
කරන්ට්ස්| ඈත සහ මෑත

23-Secs

(අමිල නන්දසිරි) "අනුරාධපුරයේ උද්‍යාන තුලදී පෙම්වතුන් යුවල 304ක් පොලිස් භාරයට."
-පුවතක්


ඈත, කුහුලින් සවල් ගහනා
මැදිවියේ නෙතු බහුලය
මෑත, විලියෙන් ජම්බු රතුවෙන... [More]
Cine| ස්වරූප නොපෙන්වීමේ සහ නොබැලීමේ විනෝදය

13-Mins

(එරික් ඉලයප්ආරච්චි) කලාත්මක අවකාශය සහාසික ලෙස විනෝදයේ අවකාශය විසින් පාගා දමනු ලබන අතරේ කලාත්මක ප්‍රදර්ශනයේ අවකාශය විනෝද ප්‍රදර්ශනයේ අවකාශය විසින් උදුරා ගනිමින්... [More]
Boondi Dot Lk · බූන්දියේ අපේ වැඩක් · editorial@boondi.lk
Home · Currents · Raha · Sookiri · Kavi · Dosi · Music · Plus · Facebook