Facebook
Twitter
Google+
YouTube
Blog
RSS Feed
කතන්දර බූන්දි
සංසිඳීමක්
බූන්දි, 23:18:42
සන්තාපය තාමත් ඉවර නොවී තිබෙන බව සහන් අනුත්තරාට පැවසුවේලු. අනුත්තරාගේ ඇස් වලින් කඳුළු පෙරෙනවා. ඈ සිටියේ මට පිටුපා අහස දෙස බලාගෙන. ඉන්පසු අප දෙදෙනා ගල්බැම්ම මත වාඩිවී ගස් සෙලවෙන සිලි සිලි හඬට සවන් දුන්නෙමු. මුළු මහත් විශ්වයම කලාගාරයක් යැයි සහන් අපට පැවසුවේය.

"ගහ කොළ සතා සිව්පාවා තේරුම් ගන්න පුළුවන්, ඔවුන්ගේ හඬට සවන් දෙන්න පුළුවන් වුන දවසට තමයි මනුස්ස ජීවිතේ සම්පූර්ණ වෙන්නෙ." අනුත්තරාගේ ඉකිබිඳුම පරයා සහන්ගේ හඬ මගේ මනසේ නින්නාද විය.

"එයා හිටියේ හරි හමන් රස්සාවක් නැතිව නන්නත්තාර වෙලා. ජීවිතයේ බැඳීම් මතුවෙන හැම උල්පතක්ම එයා සම්බන්ධයෙන් වියළිලා ගියා. ඒක මිනිහෙක්ගේ දෛවයට වඩා මේ රටේ කාලකන්නිකම." අනුත්තරා පැවසුවාය.

මම යළිත් සොබා දහමේ හඬට සම වැදුනෙමි. සැපටිල්ලා ගසේ වසා සිටින කුරුල්ලෙකු කීචි බීචි ගා මොර දුන්නේය. මේ ගසේ අතු මත වාඩිවී සහන් සමඟ සිදුකල තර්ක විතර්ක මට සිහි වේ. ඒ සෑම විටෙකම ඔහුව තර්කයට පටලා ගත්තේ මා විසිනි. ඒ වන විට අප දෙදෙනා ගමන් කරමින් සිටියේ එකම අරමුණක් කරා වුවත් වෙනස්ම මාර්ග දෙකකයි. තමා තුළටම නැමුණු හදකින් යුතු වූ සහන් විමුක්තිය සොයා ගියේද ඔහුගේම ඇතුළු හද පර්යේෂණාගාරයක් කොට ගෙනය.

"කෙනෙකුට තමාගේ මනසින් හදාගත්තු ලෝකෙ අවසානයක් දකින්න පුළුවන්. ඒ කියන්නේ කැමති නම් අපට වුනත් අපේ සංකල්ප ලෝකෙ නැති කරගන්න පුළුවන්." සහන් පැවසුවේය.

එහෙත් මම උමතුවෙන් මෙන් ඔහු හා තර්ක කළෙමි. "සැබෑ විමුක්තිය කියන්නේ උඹ ඔය කියන විදිහෙ මනෝරාජික තැනක තියෙන දෙයක් නෙවේ. මේ සමාජ සම්බන්ධතා වෙනස් කරන්නේ නැතිව තනි පුද්ගලයෙක් සමඟ බද්ධ වුනු විමුක්තියක් ගැන කතා කරන එකත් මුලාවක්."

එහෙත් ඔහු පෙරලා මට මෙසේ පැවසුවේ ය.

"මට උඹත් එක්ක තර්ක කරන්න ඕනේ නෑ. තර්කය කියන්නේ වචන ගොඩකට. උඹ තාම කිසි දෙයක් පරාජය කරල නැති ප‍්‍රාථමිකයෙක්. ඉස්සෙල්ල වචන, භාෂාව පරාජය කරපන්. භාෂාව තමයි මිනිස්සු නිර්මාණය කරපු ඓතිහාසික බොරුව. භාෂාවෙන් නිදහස් වුනහම උඹට තේරෙන්න ගනීවි."

මම අනුත්තරා දෙස බැලූවෙමි. ඇය තාමත් කඳුළු පිරුණු දෑසින් අහස දෙස බලා සිටින්නීය. සහනුත් මමත් ජීවිතයේ සියලූ බැඳීම් අත්හරිමින් සිටි සමයෙක අනුත්තරා අප වෙත ආවාය. උත්තර නොමැති ඉරණමක කොටස්කාරියක වීමේ ඇගේ දෛවය ඇයට වළකා ගත නොහැකි වූවාය. ලයිබ‍්‍රරියේ මුල්ලකට වී පොත පත කියවන අනුත්තරා ප‍්‍රාග්ධනයේ වසඟයට හසු නොවුණු නිර්මල පිනි බිඳක් ලෙසින් එකල මට පෙණුනේය. මම ඇගේ රූපයට වඩා ඈ තුළින් පිළිඹිබු වුනු දෘඩ මනුෂ්‍යත්වයට පෙම් බැන්දෙමි. අනුත්තරා මට හමුවුන කාලය වනවිට සහන් මිනිසුන්ගෙන් නිරාශ‍්‍රය වී සිටියේය. මා සම්බන්ධයෙන් පවා ඔහුගේ ප‍්‍රතිචාර නිශ්ක‍්‍රීය වෙමින් තිබුනේය. ඔහු පැවසුවේ ආශ‍්‍රය කිරීමට තරම් හරයක් කිසිවකු ළඟ නොමැති බවයි.

"මිනිස්සු වේශ නිරූපණය වෙලා. ඒගොල්ලො මං ඉදිරියට එද්දී ටිෂූ එකකින් වගේ උන්ගේ අධ්‍යාත්මයේ තියෙන සියළු දේ මට පේන්න ගන්නව. වේශ නිරූපණ යන්ත‍්‍රත් එක්ක සම්බන්ධයක් හදාගන්න මට බෑ." යි සහන් පැවසුවේය.

කෙසේ වෙතත් මට කලින් අනුත්තරා සහන්ගේ මිතුරියක වූවාය. අනුත්තරා තාමත් ඒ දවස ගැන කියමින් සිනාසෙන්නීය.

"එදා මම හිටියේ ලයිබ‍්‍රරියේ මට පුරුදු මේසෙට වෙලා පෙරදිග දර්ශනය ගැන ලියවුනු පොතක් කියව කියව. මට දැනුන මගේ මේසෙ ඉස්සරහ කවුරුහරි කෙනෙක් හිටගෙන ඉන්නව. මම ඔළුව උස්සල බලද්දී වැස්සට තෙත බරිතවුණ කොල්ලෙක් මං දිහා බකමූණෙක් වගේ බලන් ඉන්නව. ඒ විතරක්යැ - ගෝරිල්ලෙක් වගේ මූණ පුම්බල බුක් - බුක් ගෑවා. මට 'බකස්' ගාල හිනහ ගියා. එයා පුටුවක් ඇදල අරන් මං ඉස්සරහ වාඩි වුනා. වාඩිවෙලා කිව්ව "මම කැමතියි ඔයා එක්ක මිත‍්‍රත්වයක් හදා ගන්න.ඒ කියන්නෙ ඔයා මගේ මිතුරියක් වෙනව නම් මම කැමතියි. ඒකට ඉඩ දෙනව නම් මම ඔයාට පොරොන්දු වෙනව අපේ මිත‍්‍රත්වය පාවිච්චි කරල ඔයාගෙ ඇඟ උඩ නගින්න මම කවදාවත් උත්සාහ කරන්නෑ කියලා."

මට එදා පුදුම හිතුන මේ කොල්ල ගැන. ජීවිතේ ගැන මහා දාර්ශනික කථා කියන මිනිස්සු ඕන තරම් මට ඒ වෙනකොට හමුවෙලා තිබුනා. කොටින්ම මට උගන්වපු ගුරුවරු පවා මොකක්දෝ සමීප විය නොහැකි හතුරු කමක් හැමදාම අපි අතරෙ ඉතිරිකරගෙන හිටිය. දන ගහල වැඳපු වැඩිහිටියන්ගේ හිත්වලත් මොකක්දෝ ගුප්ත දෙයක් සැඟවිලා තියෙනව කියලා හය-හතර තේරෙන කාලෙ ඉදන්ම මට හිතිලා තියෙනවා. මම ජීවත් වුනේ බයෙන් සැකෙන්. වැඩිහිටි පිරිමි ඉස්සරහ මගේ දණහිස් වෙව්ලුව. කොටින්ම මට සේරම පිරිමි පෙණුනෙ මාව ගිලගන්න බලන් ඉන්න හිවල් රැළක් විදිහට. ඒත් එදා මේ කොල්ලගෙ ඇස් වල තිබුනු අවංකකම මම ටක්කෙටම තේරුම් ගත්තා. මට දැනුනා මගේ ක්ලෝන පිටපතක් මං ඉස්සරහ ඉඳගෙන ඉන්නව වගේ හැඟීමක්. පැනල මේ කොල්ලව බදාගෙන ඉඹින්න තරම් ආවේගයක් මට ආව. හී... හී..... මගේ ඇස් වලට කඳුළු පිරුණ. දැනගෙන ජීවත්වෙන්න ගත්තු දවසෙ ඉඳන් එදා තරම් මම සතුටට අඬල නෑ කවදාවත්ම.


පස්සෙ දවසක සැපටිල්ලා ගහ උඩදී සහන් මට මෙහෙම කිව්වා. "මං මගේ අන්තිම එක්ස්පරිමන්ට් එකත් කරා.... මට දැන් මං ගැන පූර්ණ විශ්වාසයක් තිබෙනවා. අනුත්තරා දැන් මගේ හැබෑම මිතුරියක්. සිදුහත් කුමාරයාටත් ස්ත‍්‍රීත්වය වටා ගොඩනගල තිබුණු මායාව බිඳදාන්නළඟන රැඟුම් බලන්නම වුනා. තුන්සිය හැටපස් දවසෙම බස්වල එක ගොඩේ තෙරපිලා මිරිකිලා යන එන මේ මිනිසුන්ට තාමත් බැරිවෙලා තියෙනව සැබෑ මිනිස්කම වෙත ළඟා වෙන පාර අවුරල තියෙන මායාව මොකක්ද කියල තේරුම් ගන්න."

මම ඒ වෙනකොට හිටියෙ සහන් කෙරෙහි ආකර්ශණය වෙමින්. මට වඩා මොන පැත්තෙන් බැලුවත් ඔහු දක්‍ෂයෙක්. කන්තෝරු කාමරවල සීතලට ගුලිවෙලා ඉන්න මිනිසුන් සමඟ බලන විට සහන් අඩුම තරමින් මෙරටෙහි ඇකඩමියාව තුළ ඉහළ තනතුරක ඉන්න ඕනෙ මිනිසෙක් ය යනුවෙන් මට සිතුණු වාර අනන්තය. එහෙත් අම්මයි, නංගිල දෙන්නෙකුයි ජීවත් කරවීමට ඔහුට අන්තිමේ පාරට බසින්න සිදු විය. එනමුත් කවදාවත් සහන් ඔහුගේ ඉරණම ගැන පශ්චාත්තාප නොවුනු බව මගේ විශ්වාසයයි.

"බෙදීම් හදාගත්තොත් තමයි බං මේ හැමදේකම අසම්පූර්ණත්වයක් අපට පෙනෙන්නෙ. මේ හැමදේකම මම නම් දකින්නෙ ශුන්‍යත්වයක් විතරයි." ඔහු කීවේය.

සැපටිල්ලා ගහට යටින් ඈතට දිවයන වෙල්යාය පුරා සැන්දෑ සූර්යාලෝකය පැතිරී තිබේ. වෙල්යාය කෙළවර අහස රක්ත වර්ණයෙන් බැබලේ. සහන්ගේ අම්මා ආලින්දයේ හාන්සි පුටුවට වී ඈත වෙල්යාය දෙස බලාගෙන සිටී. අනුත්තරා මගේ උරහිසට හේත්තු වූවාය. සහන් ගියාට පසු ඇතිවුනු හිස්කමේ ආගාධයට අපි දෙදෙනාම ඇද වැටුනෙමු. අනුත්තරාත්, මමත් අතිනත ගත්තේ අනුරාගයටත් වඩා විරාගය පෙරටු කොටගත් ආත්මීය හැඟීමකිනි. එක් කලෙක අපි තිදෙනාම මේ විපරිත ලෝකයේ හුදකලා වූවන් වී සිටියෙමු. තනි තනිව අප අත්විඳි දේවල් දියුණු තේරුම් ගැනීමක් දක්වා විකසිත කිරීමට අප අතර ඇතිවුන මිතුදම සමත් විය. එහෙත් සහන්ගේ නික්ම යාමෙන් පසු ඇතිවුන හිස්කම අපි පුරවා ගත්තේ අනුත්තරාත්, මමත් එකම ජීවි ඒකකයක් බවට පත්වීම හරහාය.

මම අද වන විට ඈ පිළිබඳ පූර්ණ විශ්වාසයකින් පසුවෙමි. ඇයත් එලෙසම මාව විශ්වාස කරනවා ඇත. දිනෙන් දින අප අතර මෝරා වැඩෙන අනුරාගයට ගොදුරු නොවී සිටීමට ද අපට නොහැක. අප දෙදෙන දිනෙක ගෙවල් දොරවල් හදනු ඇත. දරු මල්ලන් බිහි කරනු ඇත. ඒ සියල්ල සිදු වනු ඇත්තේ එකිනෙකා කෙරෙහි පූර්ණ විශ්වාසයක් තිබෙන නිසාය. ජීවිතයේ යථාර්ථය පිළිබඳ සවිඥ්ඥානක නිසා අපට අප දෙදෙනා හැර අන් තැනක්ද ලෝකයේ නැත. එහෙත් විශ්වාසය කඩවුණු, විනාශ වුනු තත්ත්වයකට මුහුණ දෙන්නේ කෙසේද කියා අප තාමත් සිතා නැත.

මට දැන් දැන් ඔහුගේ මුහුණ මැවී පෙනේ. ඔහුගේ මුහු‍ණේත් ඇස්වලත් තිබුණු අව්‍යාජත්වය අප දෙදෙනා තරම් මෙලොව කිසිවකු දැන නොසිටින්නට ඇත. මනුෂ්‍යත්වයේ අර්ථය අපි ඔහු තුළින් දුටුවෙමු. එහෙත් ඔහු දිනෙන් දින අප කෙරෙන් දුරස් විය. තව කලෙකදී සහන් යනු අපේ ජීවිත වල මතක මං පෙතක් පමණක් වනු ඇත. ඉඳහිට ලැබෙන විරාමයක බීර වීදුරුවක් තොලගාමින් ඒ මං පෙතේ මෙමා පියමන් කරනු ඇත. මට ඔහු මේ රක්තවර්ණ අහසේ පෙනේ. හිස බූ ගා කසාවතක් හැඳ නිවුණු දෑසින් ඔහු මා දෙස බලා සිටී. වළාකුළු ඔහුට පවන් සලයි. සුළඟට සෙලවෙන ගහකොළ වල නාදය ඔහු වෙනුවෙන් ගැයෙන මිහිරි ගීතයයි. හෝ...... ඕ..... ඕ..... "මම උගෙන් පිරිලා......." මම අනුත්තරා දෙස බලා කෑ ගැසුවෙමි.... "කොහොමටත් එයා තාම බුදුවෙලා නෑ...." අනුත්තරා කීවාය.

-අඳින ලද සුදු පැහැ ඉරි සටහන් (2016)
මේ වියමන ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න-
Tags- Andina Lada Sudu Paha Iri Satahan, Sinhala Short Stories, Sanjeewa Munamalpe, Sinhala Ketikatha
Plus
ප්‍රතිචාර
අඩවි දත්ත
Facebook Page
Boondi Google+
Boondi RSS
සංජීව මූණමල්පෙගෙන් තවත් වියමන්
කතන්දර
අඳින ලද සුදු පැහැ ඉරි සටහන්
කතන්දර
ඔපරේෂන් එම්.සී. 37
කතන්දර
පිහි පාර
කතන්දර
මම
කතන්දර
සිහිනයත් අප සමග මිය ගියා නොවේද?
තවත් කතන්දර බූන්දි
රා ත්‍රි ය
දෙවියන්ගේ වැරැද්ද හෙවත් හදවත දෙබඩි වීම...
ඉරණවිල එළිය
බුම්මන්නා පවුල සහ ලේලිය
දොළොස්දාහක්
බූන්දි නව ඊමේල් ලිපිනය- editorial@boondi.lk
BoondiLets
හරුකි මුරකාමි ලියයි.
මිනිසුන්ගේ ස්මරණයන්, ඔවුන් විසින් ජීවත් ව සිටීම පිණිස දවන ඉන්ධන බඳුය. ජීවිතය පවත්වාගැනීම පිණිස එකී ස්මරණයන් සැබැවින් ම වැදගත් ද යන්න අදාළ නොවේ. ඒ... [More]
What's New | අලුතෙන්ම
රංග| මහගම සේකරගේ නාට්‍ය සාහිත්‍යය සහ ජීවන දෘෂ්ටිය

9-Mins

(ජෝන් දිනේෂ්) මහගම සේකර (1929-1976)

"1929 අප්‍රේල් 07 වැනිදා සියනෑ කෝරළයේ කිරිඳිවැල රදාවානේදී ජන්මලාභය ලැබූ මහගමසේකර මූලික අධ්‍යාපනය ලැබුයේ ගමේ පාසලෙනි. ළමා... [More]
කවි| "මිරැන්ඩා...... මම යන්නම්"

20-Secs

(උපුල් සේනාධීරිගේ) මිරැන්ඩා......... මම යන්නම්*
යනු මිස තවදුරටත් මෙහි
රැඳීමක් නොමැත මට
එහෙයින් මම යන්නම්

අප තැනූ ආදර දෙවොලට... [More]
ඔත්තු| උපුල් සේනාධීරිගේ කවි මග විමසීමක්- සැප්. 23

7-Secs

2017, සැප්තැම්බර් 23 සෙනසුරාදා, උදේ 9:00 සිට දහවල් 12:00 දක්වා, කොළඹ මහජන පුස්තකාලයේ, පළමුවන මහලේ... [More]
වෙසෙස්| භූතයෙක්, යකැදුරෙක් සහ සත්‍ය කතාවක්

6-Mins

(තිලක් සේනාසිංහ ) ගුප්ත විශ්වාස සෑම සමාජයකම අඩුවැඩි වශයෙන් දක්නට ලැබේ. ඇතැම් සමාජයන් හි ඒවා සංස්කෘතිකාංග ලෙස ද ඉදිරිපත්ව ඇත. අතීත ශ්‍රී ලාංකීය... [More]
කවි| මැටි බඳුන්

30-Secs

(ජනක මහබෙල්ලන) පෙලින් පෙලට
මැටි බඳුන් රැසක්
තබා තිබුනු
ඒ මහලු කුඹලගෙ
සාප්පුව ඉදිරිපිට
එක් සුන්දර සවසක... [More]
වෙසෙස්| තෝල්ස්තෝයි අදට වලංගු ද?

12-Mins

(චින්තක රණසිංහ) අද අපි මේ ගෙනියන තෝල්ස්තෝයි පිළිබඳ සාකච්ඡාව මේ වගේ වාතාවරණයක් රටේ තියන තත්ත්වයකදි වුණත් තිබීම අතිශය වැදගත්. ලංකාවෙ පහුගිය අවුරුදු... [More]
Cine| බස්‌සා තටු සලන ගොම්මනේ නැටීම- ධර්මසේන පතිරාජගේ 'ස්‌වරූප' ගැන විචාරයක්‌

4-Mins

(සිවමෝහන් සුමති | එරික් ඉලයප්ආරච්චි) ග්‍රෙගරි සැම්සන් තව ස්‌වල්ප වේලාවකින් ළඟාවනු ඇති තානායම දෙස බලයි. යටත් විජිත භාෂාවෙන් එය කඳුරට නැවතුම්පළක්‌ (hill station) බව කිව... [More]
රත්තරං ටික| පළතුරු සහ චාරිත්‍රය

1-Mins

(පාවුලෝ කොයියෝ | සංජය නිල්රුවන් ගුණසේකර) ගිනියම් වූ කතරෙහි පලවැල සොයා ගැනීම ඉතා අසීරු කටයුත්තකි. ඒ බැව් දත් දෙවියන් දිනක් තම... [More]

Warning: Division by zero in /home/boondilk/public_html/article.php on line 1198
රහක් ඇති Music| ආල වඩන සුවඳ සබන්

අමරසිරි පීරිස්
ප්‍රේමසිරි කේමදාස
රත්න ශ්‍රී විජේසිංහ
[Play]
අදහස්| අලුත් මිදියුෂ අලුත් බඳුනෙක

6-Mins

(අජිත් හැඩ්ලි පෙරේරා) අප අසල්වැසි ඉන්දියාව නොබෝ දා අලුත් ජනාධිපතිවරයකු තෝරා ගත්තේ ය. ඉන්දියාවේ බොහෝ දෙනා තවමත් දලිත්වරුන් පිළිකුල් කරති. ඔවුන්ගේ ඇඟේ වැදුනු... [More]
ඔත්තු| කවි පොත් සල්පිල මෙවරත්

45-Secs

2017 කොළඹ ජාත්‍යන්තර පොත් ප්‍රදර්ශනයට සමගාමීව, පොත් ප්‍රකාශකයන්ගේ සංගමයේ පූර්ණ අනුග්‍රහයෙන් පැවැත්වෙන 'කවි පොත් සල්පිල',... [More]
වෙසෙස්| දහමට බියෙන් සයුරට පනින මියන්මාර රොහින්ගානුවෝ

5-Mins

(මාලතී කල්පනා ඇම්බ්‍රෝස්) ලොව වඩාත්ම හිංසනයට පත්වන ජන වර්ගයක් ලෙස ලැයිස්තුගත වන (එක්සත් ජාතීන්ගේ සංවිධාන වාර්තාව, 2013) මියන්මාර‍යේ රොහින්ගා මුස්ලිම් ජනයා දස දහස්... [More]
කවි| පෙම් යුවළ

27-Secs

(මහගම සේකර) 'ඉසුරු මුනියෙහි පෙතැලි ගලක
ඒ ආලයෙ ලීලය පෑ
විස්මිත ගල් වඩුවාණෙනි'
අමරණීය වේ ඔබගේ නාමේ
කියනු මැනවි මට
මූර්තියට ඔබ මේ ලෙස නැඟුවේ... [More]
ඔත්තු| බූමරංගය ඔබේ ඇස් දෙක- සැප්. 07

9-Secs

කාංචනා අමිලානිගේ දෙවැනි කාව්‍ය සංග්‍රහය "බූමරංගය ඔබේ ඇස් දෙක", 2017, සැප්තැම්බර් 07 වැනිදා, සවස 4:00ට,... [More]
කතන්දර| "හාවයි ඉබ්බයි දැන් හරි යාලුයි"- ළමා කතන්දරය [වීඩියෝව]

28-Secs

වෙන්කට්‍රාමන ගොව්ඩා ලියූ පද්මනාබ් සිත්තම් කළ, "The Hare & the Tortoise (Again!)" සිඟිති කතන්දරය ඇසුරින් හැදූ කාටූනය.

Sinhala Translation of... [More]
කවි| An Attacked Mosque alias Sutta Palli

40-Secs

(ෆතීක් අබූබකර්) Poem embeds the same boy
twenty sixth time
into the memory of an attacked mosque
where thousand eyes of misery
are wide-opened scars... [More]
Cine| "මේ රට මගෙ නෙවෙයි; මගෙ අම්මගෙත් නෙවෙයි" සමඟ "28" කියවීම

8-Mins

(කේ.ඩී. දර්ශන) මෙය 28 සිනමාපටය ගැන බරපතල න්‍යායික විචාරයක් නොවෙන්න පුළුවං. දවසින් දවස මතු කරගන්නවා වෙනුවට සංස්කෘතික සළුපිලි අන්දලා යට කරන්න හදන... [More]
කතන්දර| "කළු කිටියා හරි නරකයි"- ළමා කතන්දරය [වීඩියෝව]

27-Secs

අනුෂ්කා රවිශංකර් පොඩිත්තන් වෙනුවෙන් රචනා කළ, ප්‍රියා කුරියාන් සිත්තම් කළ, "It's All the Cat's Fault!" සිඟිති කතන්දරය ඇසුරින් හැදූ කාටූනය.... [More]
Boondi Dot Lk · බූන්දියේ අපේ වැඩක් · editorial@boondi.lk
Home · Currents · Raha · Sookiri · Kavi · Dosi · Music · Plus · Facebook