Facebook
Twitter
Google+
YouTube
Blog
RSS Feed
රත්තරං ටික
ඇඬෙන තරමට ජීවත් ව මැරෙමු!
බූන්දි, 17:14:11
‘අම්මා අන්තරා වුණා භූමදානේ හෙට‘

ටැලිග‍්‍රෑම් එක ආවේ දැන්. මැරුණේ ඊයේ. නැත්නම් අද. මං හරියට දන්නේ නෑ. දැන ගත්තත් ඇති වැඩක් නෑ. ඇල්බෙයා කැමූගේ ‘පිටස්තරයා' නවකතාව ආරම්භ වෙන්නේ එහෙම ය. ජීවිතයේ නේක විද ‘සැරිසැරීම්‘ අතරේ මර්සෝට අම්මා මඟ හැරෙන හැටි ‘පිටස්තරයා‘ ආරම්භ කරමින් කැමූ පැහැදිලි කරයි. ජීවිතයේ කායික පක්ෂය පමණක් සලකා ජීවත් වෙන, සම්ප‍්‍රදායික මාතෘ පේ‍්‍රමය නොතේරෙන මිනිසෙකුගේ ‘අසම්මත‘ ජීවිතය ඉතා සියුම්ව‘පිටස්තරයා‘ තුළින් එළි බසී.

‘මෙය අවසන් නොවන ඉරිදාවක්-දැන් අම්මා භූමදානය කරලත් ඉවරයි. දැන් ආයේ වැඩ පටන් ගන්න ඕන. කොටින්ම කියනවා නම් වෙනස් වුණු කිසි දෙයක් නෑ.‘

මර්සෝ විටෙක එහෙම සිතයි. ‘පිටස්තරයා‘ කියවූවොත් දැනෙන්නේ ජීවිතය මොනතරම් ‘සාහසික අත්හැරීමක්ද‘ කියා ය. මේ හැඟීම් විරහිත ජීවන සොභාව ඔබ විමතියටත්, තිගැස්මටත් පත් කරනවාට සැක නැත. ‘මිනිසෙකුට එහෙම කළ හැකිද?‘ සත්තකින්ම නොහැකිය...!

එහෙත් සෙනෙහසේ භාෂාව නොදන්නා, ආදරයේ ලතෙත් බව ඈතින් තැබූ මිනිසෙකුගෙන් එහෙම වීම අරුමයක් නොවේ. පිටස්තරයා කියවා හමාර වෙත්දී හදවත ගල් ගැසී අන්දුන්කුංදුන් වී යන්නේ අපේ ජීවිත තවදුරටත් ආදරය සෙනෙහස හා බැඳීම් අතිශය ආලවන්ත බවකින් ‘රක්ෂා' කරන නිසා ය.

ජීවිත ‘රස්තියාදුවේ‘ කෙළවරක් නොවන ‘සැරිසැරීම්‘ අතරේ ‘අහිමිවීම්‘ සේම ‘මඟහැරීම්ද‘ ඉන් ඔබ්බට ‘අත්හැරීම්‘ ද ‘අමුතු‘ දේ නොවේ. ඇතැම් විට ඔරලෝසු කටුවටත් හොරා බොහෝ දේ සිදුව තිබේ.

අතිශය දයාබර බැඳිම් වලට සමු ගැනීමේ තිත තබන මොහොතේදී සිදුවන ‘වේදනාබර හේතු පාඨ‘ මා සේම ඔබත් අසා ඇතිවාට සැක නැත. බැඳීම් හා සෙනෙහෙවන්තකම් නඩත්තු කරමින් හිඳිනා වකවානුවේ තිබූ ‘ආශ්වාදනීය හැඟීම්‘ ඊට හමාර බණවර කියන දා වියරු සුළි සුළඟට හසු වූවා සේය. අතිශය කෘතිම ලීලාවකින් ඒකී මොහොතට මුහුණ දීමට සිදුවීම කෙතරම් අභාග්‍යයක් ද?

වෙරළු ගැට කිහිපයක් සේම අයිස් සරුවත් බීම වීදුරුවක් පවා ජීවිතය කෙතරම් ආශ්වාදනීය මතක බවට පත් කරනවාද?

‘සුගත්ට' මේ තරම් අතීතය මතකදැයි ඇයට සිතුණේය. ඔහුට පමණක් නොව ඇයටත් ඒ සියල්ල මතකය. ටක්ෂොප් එක ළඟදී කස ඇට දැමූ අයිස් සරුවත් බොන්නට තමා ආසා කරන බව, ඈ අනුලා හා පේමවතී ද ඉස්සරහා පිට දී කීවාය. එදා සුගත් හැඳ සිටියේ නිල් ඉරි කමිසයක් බව ඇයට තවමත් මතක ය.

ගොළු හදවතේ තැනක එහෙම සටහනක් එයි. අමතක කළ නොහැකි 'මතක' ජීවිතය රිදවන බවත්, විටින් විට පහුරු ගාන බවත් කැමැත්තෙන් හෝ අකමැත්තෙන් එකී සොඳුරු කරදරය විඳිනු රිසින් හුදකලාවේ ‘ඉඩකඩ‘ හොයන බවත් ඇත්තය.

‘සියලූම දෙනාට මේ ලෝකය තුළ තමන්ගේ කියා එවරස්ට් කන්දක් නැඟීමට තිබේ‘ කියා කියමනක් තිබේ.

කාටත් නොදැනෙන්නට හෝ දැනෙන්නට අපි සිටින්නේ එකී එවරස්ට් කන්ද නඟිමිනි.

ඇල්බෙයා කැමූ වරක් කියන්නේ මෙවැන්නකි. ‘දවසක මම මැරෙයි. ඒත් මං මැරෙන්නේ ආශ්වාස ප‍්‍රාශ්වාස විතරක් කරමින් ජීවත් වෙලා නෙවෙයි. ඇඬෙන තරමට ජීවත් වුණාට පස්සේ.'

හැම උත්සාහයක්ම වැය කරලා, හැම වචනයක්ම කතා කරලා හැම වචනයක්ම ලියලා, හැම සටනක්ම කරලා, හැම අවදානමක්ම අරගෙන ඉවර වෙලා, මගේ කකුල් දෙක උඩ හිට ගෙන, මට හදන්න පුළුවන් හැමදේම හදලා, ඔබත් එක්ක හිනාවෙන්න පුලූවන් උපරිම හිනා වෙලා, අඬන්න පුලූවන් උපරිම අඬලා, පුළුවන් උපරිමේට ආදරේ කරලා දවසක මං මැරෙයි.

එතකල් මං ඔබත් එක්ක ජීවත් වෙනවා.

රත්න ශ‍්‍රී ගේ "සුබ උදෑසන" කෘතියේ හමාර කවිය ජීවිතයේ ‘සමුගැනීම‘ ගැන ‘ආයුබෝවන්‘ යනුවෙන් සටහන් තබා තිබේ. එය මට කටපාඩම් ය.

තුඩට අමිහිරි තිත්ත කළුවර
අපුල වී කෙළ ගසනා
කුරුල්ලන් ඝන අන්ධකාරෙට
ආයුබෝවන් කියනා
උදාගිර විළි පහරමින්
නව උදෑසන බිහි කරනා
ළහිරු බිළිඳුට හාදුවක් දෙන
මොහොත සිහිනෙන් දකිනා
මැරුණු කවිවල ලේ සුවඳ සිබ
සැඬ සුළං රළ හමනා
අකුරු ඇලපිලි පවා දිළිසී
වියරු රණ ගී ගයනා
සහෝදරයිනි අවසාන පැය
ළඟම එළඹෙනු පෙනෙනා
මහෝඝය තුඟු නාඹ තල් කඳ
සා ඉහළ පැන නැගෙනා
ඔබේ දෑතට පිපෙන මල් වල
සුවඳ නුදුරෙහි ඇසෙනා
අරුණු කෙඳි හසරැල් ගොතා ගෙන
ආයුබෝවන් කියනා....



-හුස්ම ගන්න අකුරු
මේ වියමන ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න-
Tags- Ranjith Samarakoon, Husma ganna Akuru, Albert Camus, The Stranger, L'Étranger, The Outsider, Pitastharaya
Plus
ප්‍රතිචාර
අඩවි දත්ත
Facebook Page
Boondi Google+
Boondi RSS
රංජිත් කුමාර සමරකෝන්ගෙන් තවත් වියමන්
රත්තරං ටික
මතක පෙට්ටි සහ ගින්දර
තවත් රත්තරං ටික
පළතුරු සහ චාරිත්‍රය
මිත්‍රත්වයේ ගිනිසිළුව
වරෙං වරෙං සුළංනේ- සුළං සුළං වරෙන්නේ
රිද්මයක් නැතිකම තමයි බවුල් වල රිද්මය. උමතුව.
සිස්ටම් vs ඕටී
BoondiLets
ලියෝ තෝල්ස්තෝයි කියයි.
නිදහස් චින්තකයෝ යනු පූර්ව විනිශ්චයන්ගෙන් සහ ස්වකීය සම්ප්‍රදායන්ද, වරප්‍රසාදයන්ද, ඇදහිලි හා විශ්වාසයන්ද හා ගැටෙන සියල්ල අවබෝධ කරගැනීමට බියෙන් තොරව ස්වකීය මනස මෙහෙයවීමේ කැමැත්තෙන් කටයුතු කරන්නෝය.... [More]
What's New | අලුතෙන්ම
වෙසෙස්| වාලම්පුරි- වාසනාව, විහිළුව සහ මිත්‍යාව

1-Mins

(තාරක වරාපිටිය) ලංකාවේ ඉහළ "අලෙවි වටිනාකමක්" ඇති, ‘අනුහස් ඇති’ ගුප්ත වස්තුවකි වාලම්පුරිය. මෙම ‘වටිනාකම’ තීරණය වන්නේ එහි ඇති ද්‍රව්‍යමය වටිනාකම හෝ වෙනත්... [More]
පොත්| "මතක වන්නිය" හෙවත් උතුරේ ශේෂ පත්‍රය

3-Mins

(සුරෝෂන ඉරංග) කලා කෘතියකින් භාවමය කම්පනයක් ඇතිකළ හැකි නම් එයට කිසියම් සමාජ බලපෑමක් සිදුකළ හැකිය. එසේ කම්පනයත්, පශ්චාත්තාපයත් ජනිත කළ, දමිළ බසින්... [More]
අදහස්| විද්‍යාවේ සියවසක පිම්ම!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) පසුගිය සියවසේ මිනිස් ශිෂ්ඨාචාරය මුහුණපෑ ප්‍රධාන මාරක අභියෝග තුන වුයේ වසංගත, සාගත හා සංග්‍රාමයන්ය. ඒ සියවස තුල එසේ ඉන් මියැදුන... [More]
කරන්ට්ස්| "අඟ"

19-Secs

(උපුල් සේනාධීරිගේ) අංඟ පුලාවකට නැති මිනිස්සු
තම හිස අත ගෑහ
අඟක්... ඔව් අඟක්
රයිනෝසිරසක හැඩගත් අඟක්
මොළයක් නැති සිරසක්
තෙතක් නැති හදවතක්... [More]
වෙසෙස්| ඇනා කැරනිනා සහ ඇනා ස්ටෙපානොව්නා

7-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) ලියෝ තෝල්ස්තෝයි විරචිත ඇනා කැරනිනා නවකතාවේ ප්‍රධාන කථා නායිකාව වන ඇනා අර්කෙඩියෙව්නා කැරනිනා නමැති චරිතය ගොඩනැංවීම සඳහා තෝල්ස්තොයිට කාන්තාවන් කිහිප... [More]
පරිවර්තන| යෑම සහ ඒම අතර

20-Secs

(ඔක්තාවියෝ පාස් | නිලූක කදුරුගමුව) තම විනිවිද පෙනෙනබව සමඟ
ආලයෙන් බැඳුණු දහවල
අවිනිශ්චිතව ටැග්ගැහෙයි
යෑම සහ නැවතීම අතරමැද.
මුළු ලෝකයම නිසලව නැලැවෙන
මුහුදු බොක්කකිය දැන් වටකුරු පස්වරුව.... [More]
පොත්| මී පුප් සේ රස 'හෑල්ල'

2-Mins

(කේ.ඩී. දර්ශන) "තිත්ත ම තිත්ත කසායටත් සීනි මී පැණි අවශ්‍ය වන්නා සේ යකඩම යකඩ තැපැල් පෙට්ටියටත් මී පැණි පටල පිටින් ලැබීමෙන්, සතුරන්... [More]
කවි| පෙට්ටියක් දිනා ඇත!

44-Secs

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) නිමිත්ත- ගුවන්විදුලි නාලිකාවකින් පැමිණ පැවැත් වූ තරඟයකින් පිටිසරබද ගැමියෙක් නවීන රූපවාහිනියක් දිනා ඇත.

අරඹෙ ඈත ගස් ගොල්ලේ
කෝටු කඩන ඉපනැල්ලේ
චරස් චරස් අඩි පැන පැන
දර නෙළනා බාල නගෝ... [More]
සිත්තර| ගුවෙර්නිකා යථාර්ථය!

1-Mins

(කසුන් සමරතුංග) මේ පැබ්ලෝ පිකාසෝගේ 'ගුවෙර්නිකා' නම් සුප්‍රසිද්ධ සහ අති සූක්‍ෂම තෙළි වික්‍රමය යි. යුද්ධයත් කලාකරුවාත් අතර පරාසයේ ඉසියුම් සංවේදනා සහ සංකීර්ණතා... [More]
අදහස්| මරණ දඬුවම සහ සුළුතරයේ හෘද සාක්ෂිය!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) බරපතල අපරාධ කිහිපයකට මරණ දඬුවම යලි ක්‍රියාත්මක කිරීමට ගෙනා යෝජනාව පිලිබඳ සංවාදය දැන් කෙමෙන් නිවීගොස් ඇත. එහෙත් ඒ මාතෘකාව පිලිබඳ... [More]
වෙසෙස්| ආගිය අතක් නැති වූ 'මහසෝනා'

2-Mins

(තිලක් සේනාසිංහ ) "මගේ සීයා හොඳ කට්ටඬියෙක්. එයා ඔය යක්ෂයො ගැන පුදුම විදිහට විස්තර දන්නවා. කොටින්ම එයා මැරුණෙත් ගුරුකම් වැඩක් කරලා රෑ තනියම... [More]
පොත්| උතුරා යන්න ගඟ මම කැමති පොකුණට- විමසුමක්

3-Mins

(අනිල් හේරත්) ෆේස්බුක්. අද කාලයේ වඩාත්ම ආකර්ශණීය සංජානන මාධ්‍යය විය යුතු ය. බොහෝ දෙනා බොහෝ දෑ ලියන. කවි කෙටිකතා විචාර ඈ විවිධ... [More]
කවි| මා බිරිඳ උවැසියක වී

10-Secs

(රෝහණ පොතුලියැද්ද) දැල් තිර අතරින්
පෙනෙයි ඈ
ඔබ යනු, මොබ එනු
තෙල් මල් ගෙන, සුවඳ දුම් ගෙන

මල්, දෝතක්... [More]
ඔත්තු| උතුරා යන්න ගඟ මම කැමති පොකුණට - සැප්. 07

10-Secs

තුෂාරිකා ඇන්තනි ගේ පළමු කාව්‍ය සංග්‍රහය, 'උතුරා යන්න ගඟ මම කැමති පොකුණට' 2018 සැප්තැම්බර් 07... [More]
කතන්දර| සැප්තැම්බරයේ දවසක්

10-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) පණිවිඩයක් අරන් ඇවිත් හිටි විජයගෙ රාජ සේවකයා මං දිහා බලා හිටියෙ පිළිතුරු ලිපියක් යවනවා ද නැද්ද නැත්නම් මං යන්නද වගේ... [More]
වෙසෙස්| පාවුලෝ කොයියෝ හෙවත් පිස්සෙකු ගේ කතාව

5-Mins

(කසුන් සමරතුංග) පිස්සෙකුට පොත් ලියන්න පුළුවන්ද? පොඞ්ඩක් ඉන්න, සටහන ආරම්භයේ ම පිහියකින් ඇන්න වගේ එහෙම ප‍්‍රශ්නයක් ඇහුව ම මට දැනෙනවා නිකං මොකක්දෝ... [More]
කවි| නගා මැරූ අල....

33-Secs

(කේ.කේ. සමන් කුමාර [සර්පයා]) නුඹ පිච්ච කැකුළකි
පිළිකන්නක පිපි.
ඉඳුල් වතුරින් නුඹව නහවනා
උන්ටද සිනා සළනා.
කිඩාරං මලකැයි කියනා
උන්ටද සුවඳ දී... [More]
කවි| උතුරින් දකුනට

22-Secs

(දර්ශන මේදිස් ) (උප මාතෘකාව: පීඩිත ජාතියේ පීඩිතයෙකුගෙන් පීඩක ජාතියේ පීඩිතයෙකුට)

සබඳ අපි කඳු නොවෙමු
උනුන් පරයා නැගෙන
සුනිල දිය කඳුරු වෙමු
එකම කන්දෙන් වැටෙන... [More]
Boondi Dot Lk · බූන්දියේ අපේ වැඩක් · editorial@boondi.lk
Home · Currents · Raha · Sookiri · Kavi · Dosi · Music · Plus · Facebook