Facebook
Twitter
Google+
YouTube
Blog
RSS Feed
පොත් බූන්දි
'රැජින' තුලින් ඉතිහාසයට මානුෂික සංස්කරණයක්
බූන්දි, 17:16:53
කිසියම් මොහොතක යම් නිර්මාණයක, පාත්‍ර චරිතයක හෝ සමාජ දේහයේ වෙසෙන පුද්ගලයෙකුගේ අවබෝධයට හසුවන ආලෝකවත් යථාර්ථය (epiphany) පැවැත්මෙහි ශුද්ධාලෝකය ලෙස නව විචාරයෙහි (new criticism) හැඳින්වේ. මේ කියන ශුද්ධාලෝකය, මොහාන් රාජ් මඩවල සිය "රැජින" කෘතියෙහි නොමසුරුව භාවිතා කරයි.

ක්‍රී. පු. 47 දී ලංකාවේ රාජ්‍යත්වයට පැමිනි අනුලා බිසව වංශ කතාවේ විශේෂණය වන්නේ විවිධ ස්වාමිවරුන්ගේ පහස පැතූ රාගාධික හා මිනීමරු රැජිනක ලෙසිනි. ලෝකයේ ඕනෑම ජාතියක ඉතිහාස වෘත්තාන්ත තුළ එවැනි හංවඩු ගැසුණු පිළිගැනීම් පවතී. එහෙත් සැබවින්ම එවැනි සිදුවීම් සිදුවු ආකාරය හෝ ඒ අදාළ ඓතිහාසික චරිත ක්‍රීයාකල ආකාරය වංශ කතාවේ හෘදයාංගම ලෙස සටහන්ව නොතිබීමේ ඉඩකඩක් පැවතිය හැකිය. මෙවන් උභතෝකෝටික තත්ත්ව සමාලෝචනය කිරීමේදී විචක්ෂණ කතුවරයකු තුළ ඉහත කී විනිවිද දැක්මේ ශුද්ධාලෝකය තිබීම වැදගත්ය.

එමෙන්ම සාහිත්‍ය සේවනයේදී හා නිර්මාණ රචනයේදී සම්ප්‍රදායික ඉතිහාසය දෙස එක් අතකින් මානව විද්‍යාත්මකවත්, තවත් අතකින් තියුණු ලෙස සුසර කර ගත් මානවීය දෘෂ්ටියකිනුත් අවලෝකනය කිරීම අත්‍යාවශ්‍ය වේ. මෙය විචාරවේදයේදී හඳුන්වනු ලබන්නේ නව ඉතිහාසවාදය (New Historicism) ලෙසිනි. ඒ අනුව මොහාන් රාජ් මඩවලගේ රැජින, නව ඉතිහාසවාදය ගුරු කර ගනිමින් ලියැවුණු නවකතාවක් බව කිව යුතුය.

පැරණි ඉතිහාසවාදයත්, නව ඉතිහාසවාදයත් අතර වෙනස පැහැදිලි කරන මහාචාර්ය විමල් දිසානායක, පැරණි ඉතිහාසවාදය වංශකතා හා සාහිත්‍ය මතත්, නව ඉතිහාසවාදය ඉතිහාසය පිළිබඳ ලියැවුණු හාත්පස ලේඛන මතත් රදාපවතී යැයි පවසයි. මොහාන් රාජ් මඩවලද හුදෙක් අනුලා රැජින පිළිබඳ මහාවංශ ආඛ්‍යානය මත පමණක් විශ්වාසය නොතබා සමකාලීන වෙනත් ඉතිහාස වාර්තා මෙන්ම මිසරය හා ක්ලියෝපැට්රා රැජින පිළිබඳ ඉතිහාසය ද මෙහිදී පරිහරණය කරන බව පෙනේ. මොහාන් රාජ් සිදුකරන මේ පරිශීලනය නව ඉතිහාසවාදය පිලිබඳ නිර්මාණකරනයේදී වැදගත් ප්‍රවේශයකි.

අනුලා නැමැති චරිතය පිළිබඳ සවන්පත් වත්ම කෙනෙකු තුළ ද්වේශයක් සහ පිළිකුලක් ඇතිවීම සාමාන්‍ය ස්වභාවය වුවද, ඇය අතිශයින් සංවේදීවුත්, සියුම් අනුරාගය හා මුසු වු මානව භක්තියකින් යුත් ගැහැනියක බව "රැජින" කියවීමේදි පාඨකයාට තියුණු ලෙස දැනේ. ඉතිහාසය තුළ ඇය සල්ලාල හා මිනීමරු කාන්තාවක යැයි සටහන් වන්නේ බොහෝ රාජ්‍ය තාන්ත්‍රික ක්‍රියාදාමවල අවසන් වගකීම රාජ්‍ය පාලකයා මත පැටවීමේ සාමාන්‍ය නියාමය අනුවය. අනුලාගේ ස්වාමිවරුන් එක එකා මියගියේ රාජ්‍ය තන්ත්‍රයේ අප්‍රකට හා රහස් කුමන්ත්‍රණවල ප්‍රතිඵල ලෙසිනි. ඒවායේ නායකත්වය ගත්තෝ එක් එක් විටදී මතුවු සමාජ බලවේග නියෝජනය කල අය වෙති. එහෙත් මියගියේ අනුලාගේ ස්වාමිවරුන් වූ නිසා ඒවායේ වගකීම ඇය පිට පැටවුනේ ඉතා පහසු ලෙසය.

යම් ඓතිහාසික හෝ වේවා සමකාලීන හෝ වේවා පුද්ගලයන් පිළබඳ ප්‍රතිරූප මතුකිරීම හෝ බිඳ දැමිම සිදුවන්නේ සමාජීය හා පුද්ගල අවශ්‍යතා අනුව බව 1949 දී බර්නාඩ් ෂෝ ගේ චරිතය ඇසුරින් ලියවුනු Days with Bernard Shaw නම් කෘතියෙන් ද ප්‍රකට වන බව සේනාරත්න වීරසිංහගේ "මැද මිදුල" කෘතියේ දැක්වේ. මේ යථාර්ථය අනුලාගේ ඓතිහාසික චරිතයට ඒ සම්ප්‍රදායික කැළල ඇතිවීම කෙරෙහි බලපා ඇතැයි සිතේ.

අනුලා කුමරිය විවිධ පුරුෂයන් හට බිරිය වු බව සැබෑය. ඇයගේ පළමු හිමියා වුයේ මහානාග රජුය. ඉන් අනතුරුව කුඩා තිස්ස රජු ඇය බිසව කරගනී. ඒ සියලු පුරුෂයෝ අනුලා තම කාම පහස සතපා ගත හැකි උරගලක් සේ තැකුහ. එහෙත් අනුලා තුල තම අභ්‍යන්තර ලිංගික හා භාවමය රිද්මය සමඟ පෑහෙන පුරුෂයකු පිළිබඳ හැඟීමක් ඇතිවිණි. ඒ තිස්ස නම් වු කරත්තකරුවා ගැනය. තිස්ස පසුව ඇමතිවරයකු බවටත්, ඉනුත් පසුව අනුලාගේ මනදොළ තෘප්ත කරන පෙම්වතා බවටත් පත්විණි. ඩී.එච්. ලෝරන්ස්ගේ Fantasia of Unconscious නම් කෘතියේ මේ තත්වයෙහි යථාර්ථය විස්තර වේ. සමාන ලිංගික හා භාවමය රිද්මයෝ එකට බැඳෙතැයි එහි කියවේ.

මෙසේ බැඳන්නේ සංස්කෘතියෙහි හෝ ආගමෙහි අනුදත් සදාචාර ප්‍රඥප්තීන් අනුව නොවේ. බොහෝ අපරිණත හා අල්පශ්‍රැත ගැහැනුන්ට හා මිනිසුන්ට, අනුන් පිළිබඳ කලු සුදු තීරණ ගැනීම ඉතා පහසුය. "ඒ මිනිහා මෙහෙමලු", "අර ගෑනි අරෙහෙමලු" වැනි නර්මාලාප සමාජයේ ප්‍රසිද්ධ හා අප්‍රසිද්ධ සිරස්තල බවට පත්වන්නේ ඒ නිසාය. ඒත් ඇත්ත වශයෙන්ම එවන් මිනිසකු හෝ ගැහැනියක පිළිබඳව යථාරූපී තීරණ දීමට හැකිවන්නේ මනුෂ්‍යත්වය හා මනුෂ්‍ය සන්තානගත සංකීර්ණ භාවවේග පිළිබඳ සියුම් ඥානවිභාගයක් සහිත ඥානවන්තයෙකුට පමණි. එසේ කළ නොහැකි මිනිසුන් සංකීර්ණ හා සංවේදී මිනිසුන් ගැන අදහස් පළකිරීමට නොයා අතකට පියාගෙන සිටීම වඩා යහපත් බව ආචාර්ය පිිලිප් සී. මැග්‍රෝ සිය Life Stratgies කෘතියෙහි දක්වා තිබේ.

අනුලා නම් වු හෘද සංවේදී සියුම් ගැහැනිය මත ඉතිහාසයේ ජීවත් වු අල්පශ්‍රැත හා අපරිණත මිනිසුන් විසින් පතිත කරන ලද අඳුරු වහන්තරා සහ පැල්ලම් සුනු විසිනු කරමින් ඈ මත "ශුද්ධාලෝකය" පතිත කළ කෘතියක් ලෙස මොහාන් රාජ් මඩවලගේ රැජින නවකතාව හැඳින්විය හැකිය.
මේ වියමන ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න-
Tags- Rajina by Mohan Raj Madawala, Sinhala Epic Novel, Sinhala Nawakatha, Sri Lankan Novels, Sinhala Stories
Plus
ප්‍රතිචාර
අඩවි දත්ත
Facebook Page
Boondi Google+
Boondi RSS
තවත් පොත් බූන්දි
මී පුප් සේ රස 'හෑල්ල'
උතුරා යන්න ගඟ මම කැමති පොකුණට- විමසුමක්
ලිස්සන පපුව මැද නොලිස්සන ගැහැනු සලකුණ
යුතෝපියාව- සුන්දර ගම්මානය පිළිබඳ ප්‍රතිවික්ටෝරියානු කියවීමක් සඳහා
සවන් දෙන්න! මේ අමිහිරි මතක අතීතයක සිට එන "අන්තිම දුම්රිය"යි!
බූන්දි නව ඊමේල් ලිපිනය- editorial@boondi.lk
BoondiLets
පාවුලෝ කොයියෝ ලියයි.
ආදරේ කරන ඕනෑම කෙනෙක්, තමා එකිනෙකා හා නොමැති විට පවා එකිනෙකා තුල ජීවත්වෙනවා. සිරුරු දෙකක් හමුවුනාම ඒක හරියටම කුසලානයක් උතුරා යෑමක්. ඔවුනට පැය ගණක්, සමහරවිට... [More]
What's New | අලුතෙන්ම
පොත්| මී පුප් සේ රස 'හෑල්ල'

2-Mins

(කේ.ඩී. දර්ශන) "තිත්ත ම තිත්ත කසායටත් සීනි මී පැණි අවශ්‍ය වන්නා සේ යකඩම යකඩ තැපැල් පෙට්ටියටත් මී පැණි පටල පිටින් ලැබීමෙන්, සතුරන්... [More]
කවි| පෙට්ටියක් දිනා ඇත!

44-Secs

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) නිමිත්ත- ගුවන්විදුලි නාලිකාවකින් පැමිණ පැවැත් වූ තරඟයකින් පිටිසරබද ගැමියෙක් නවීන රූපවාහිනියක් දිනා ඇත.

අරඹෙ ඈත ගස් ගොල්ලේ
කෝටු කඩන ඉපනැල්ලේ
චරස් චරස් අඩි පැන පැන
දර නෙළනා බාල නගෝ... [More]
සිත්තර| ගුවෙර්නිකා යථාර්ථය!

1-Mins

(කසුන් සමරතුංග) මේ පැබ්ලෝ පිකාසෝගේ 'ගුවෙර්නිකා' නම් සුප්‍රසිද්ධ සහ අති සූක්‍ෂම තෙළි වික්‍රමය යි. යුද්ධයත් කලාකරුවාත් අතර පරාසයේ ඉසියුම් සංවේදනා සහ සංකීර්ණතා... [More]
අදහස්| මරණ දඬුවම සහ සුළුතරයේ හෘද සාක්ෂිය!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) බරපතල අපරාධ කිහිපයකට මරණ දඬුවම යලි ක්‍රියාත්මක කිරීමට ගෙනා යෝජනාව පිලිබඳ සංවාදය දැන් කෙමෙන් නිවීගොස් ඇත. එහෙත් ඒ මාතෘකාව පිලිබඳ... [More]
වෙසෙස්| ආගිය අතක් නැති වූ 'මහසෝනා'

2-Mins

(තිලක් සේනාසිංහ ) "මගේ සීයා හොඳ කට්ටඬියෙක්. එයා ඔය යක්ෂයො ගැන පුදුම විදිහට විස්තර දන්නවා. කොටින්ම එයා මැරුණෙත් ගුරුකම් වැඩක් කරලා රෑ තනියම... [More]
පොත්| උතුරා යන්න ගඟ මම කැමති පොකුණට- විමසුමක්

3-Mins

(අනිල් හේරත්) ෆේස්බුක්. අද කාලයේ වඩාත්ම ආකර්ශණීය සංජානන මාධ්‍යය විය යුතු ය. බොහෝ දෙනා බොහෝ දෑ ලියන. කවි කෙටිකතා විචාර ඈ විවිධ... [More]
කවි| මා බිරිඳ උවැසියක වී

10-Secs

(රෝහණ පොතුලියැද්ද) දැල් තිර අතරින්
පෙනෙයි ඈ
ඔබ යනු, මොබ එනු
තෙල් මල් ගෙන, සුවඳ දුම් ගෙන

මල්, දෝතක්... [More]
ඔත්තු| උතුරා යන්න ගඟ මම කැමති පොකුණට - සැප්. 07

10-Secs

තුෂාරිකා ඇන්තනි ගේ පළමු කාව්‍ය සංග්‍රහය, 'උතුරා යන්න ගඟ මම කැමති පොකුණට' 2018 සැප්තැම්බර් 07... [More]
කතන්දර| සැප්තැම්බරයේ දවසක්

10-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) පණිවිඩයක් අරන් ඇවිත් හිටි විජයගෙ රාජ සේවකයා මං දිහා බලා හිටියෙ පිළිතුරු ලිපියක් යවනවා ද නැද්ද නැත්නම් මං යන්නද වගේ... [More]
වෙසෙස්| පාවුලෝ කොයියෝ හෙවත් පිස්සෙකු ගේ කතාව

5-Mins

(කසුන් සමරතුංග) පිස්සෙකුට පොත් ලියන්න පුළුවන්ද? පොඞ්ඩක් ඉන්න, සටහන ආරම්භයේ ම පිහියකින් ඇන්න වගේ එහෙම ප‍්‍රශ්නයක් ඇහුව ම මට දැනෙනවා නිකං මොකක්දෝ... [More]
කවි| නගා මැරූ අල....

33-Secs

(කේ.කේ. සමන් කුමාර [සර්පයා]) නුඹ පිච්ච කැකුළකි
පිළිකන්නක පිපි.
ඉඳුල් වතුරින් නුඹව නහවනා
උන්ටද සිනා සළනා.
කිඩාරං මලකැයි කියනා
උන්ටද සුවඳ දී... [More]
කවි| උතුරින් දකුනට

22-Secs

(දර්ශන මේදිස් ) (උප මාතෘකාව: පීඩිත ජාතියේ පීඩිතයෙකුගෙන් පීඩක ජාතියේ පීඩිතයෙකුට)

සබඳ අපි කඳු නොවෙමු
උනුන් පරයා නැගෙන
සුනිල දිය කඳුරු වෙමු
එකම කන්දෙන් වැටෙන... [More]
කවි| බෝධිසත්ව ගබ්සාව

15-Secs

(කුමාර හෙට්ටිආරච්චි) නිල් මල් බිසව් උකුලේ බිම් මල් පිපුණී
පන්දම් වැටේ සල් මල් ඔසරිය රැඳුණී
නේරංජනා ගඟ දෑසින් ඇද වැටුණී
පස් මහ බැලුම් නොබලා කුස පිළිසිඳුණී

සඳුන් සුවඳ මල් ගෝමර ළැම තොරණේ... [More]
පොත්| ලිස්සන පපුව මැද නොලිස්සන ගැහැනු සලකුණ

7-Mins

(හර්ෂිනී පුෂ්පමාලා ආරච්චිගේ) සාහිත්‍ය නිර්මාණ අතර භාවික ගුණයෙන් වඩා වැඩි සාහිත්‍යාංගය කවිය යයි සිතමි. තේමාත්මක ගැඹුරත්, කාව්‍යෝචිත බසත්, බහු විධ අරුත් සපයන භාෂා... [More]
කවි| දුම්මල ගලට ගිය අම්මා

20-Secs

(නන්දන වීරසිංහ) දුම්මල ගල ඉමේ මහ මූකලානේ
අඳෝනාව ඇඟ හීගඩු නඟන්නේ
කන්දේ් පරවේණී උළලේනියන්නේ
රෑ සමයමේ ඇයි මා බය කරන්නේ

අපෙ අම්මා දුම්මල ගලවන්න ගියා... [More]
කරන්ට්ස්| විප්ලවවාදියකුගේ නඩු විභාගය

39-Secs

(පරාක්‍රම කොඩිතුවක්කු) I.
(පාසලේ රපෝර්තුව)

උගන්වන සියලු දේ සැක කරයි
ප්‍රශ්න කරයි
අසම්මත ලෙස සිතයි... [More]
කවි| වස්සානය

45-Secs

(රත්න ශ්‍රී විජේසිංහ) ඔය දෑල දොඩමලු ය, සුවඳ බැරුවා ඉන්ට
නිල් වතුර තුරුලු කර කෙසේ අතහැර යම් ද?
කෙකටියා පඳුර සුදු මල් පොකුර වඩාගෙන
සොඳුර, නුඹ වාගේ ම හිනැහේය මා එක්ක

කුඹුක් අතු වතුර අතගගා නැමිලා දියට... [More]
කතා-බස්| ඇත්තටම කවුද මේ ප‍්‍රදීප් මැතිව්?

5-Mins

(කසුන් සමරතුංග) ‘මිස්ටර් කරුණාසේනගේ අක්මාව හොඳටම නරක් වෙලා.’

‘ඒ වුණාට මගේ පපුව හොඳයි!’

විහිළුවයි හිනාවයි අන්තිම අසරණ බව මටම දැනුණා. දොස්තරට ගාණක් නෑ. තුණ්ඩුවක්... [More]
Boondi Dot Lk · බූන්දියේ අපේ වැඩක් · editorial@boondi.lk
Home · Currents · Raha · Sookiri · Kavi · Dosi · Music · Plus · Facebook