Facebook
Twitter
Google+
YouTube
Blog
RSS Feed
අදහස් බූන්දි
තෙමඟුල නිමිත්තෙන් කිරිගවයන් සමගම, කුල දරුවන් නිදහස් කර හරිමු!
බූන්දි, 18:09:03
එක්සත් ජාතීන්ගේ සංගමය විසින් ජාත්‍යන්තර වෙසක් දිනයක් නම් කළ බවට ලොකු ප්‍රසිද්ධියක් දෙනවා රාජ්‍ය මැදිහත්වීමෙන්. ලංකාවෙ මාධ්‍යවලත් ඒ ගැන හදපු ප්‍රචාරණ සංකේතයකුත්, විචිත්‍රවත් සැරසිලි ගොන්නකුත් නිතර ප්‍රචාරය වෙනව දැකගන්නට තියෙනවා දිවා රෑ තිස්සෙම. තුන් ලෝකයට ම අග්‍රයි කියා කියන ශාස්තෘවරයෙක්ගේ, සනාතන විශ්වීය දහමක් යැයි කියාගන්නා දර්ශනයකට ජාත්‍යන්තර පිළිගැනීමක්, නිකම්ම නිකම් මිනිස් එකතුවකින් හැදුණු ලෝක සංවිධානයක් ලවා අනුමත කරවා ගැනීම බෞද්ධයන් විසින් ලබපු විශාල ජයග්‍රහණයක් හැටියට ඒ විෂය භාර ඇමතිවරයා පවා සෑහෙන ආඩම්බරෙන් කියල තිබුනා. ඒ කොහොම උනත්, ශ්‍රී ලංකාව බුදුන්ගේ දේශයයි කියල ලොකු අකුරෙන් අපට අනතුරු හඟවන ත්‍රීවිල් විස්සක් තිහක්වත්, ඕනෑම වෙලාවක පාරෙ දකින්න හැකියාව තියෙන අපේ රටට, ජාත්‍යන්තර පිළිගැනීමක් ඇති තවත් ආගමික නිවාඩුවක් සමරන්නට ලැබෙන විනෝදය මේ වෙසක් දවසෙන් පස්සෙ උදා වෙනවා.

කෝටි හයක මහා මුදලක් ජනතාවගේ මුදල් වලින්, අයවැය හරහාම වෙන් කරවාගෙන සමරන්නට යනවාය කියන මේ කානිවල් එකත්, මිනිස්සු පොදි කාගෙන, නිදි වරාගෙන, අතේ තියෙන කීය හරි වියදම් කරගෙන බලන්න යන්න නියමිතයි හැමදාම වගේම. අවුරුදු දෙදහස් පන්සීයක් තිස්සේම, සතුට සහ ප්‍රබෝධය වෙනුවට, හිස්කම, නැතිකම, වේදනාව, අනියත බව ගැනම ඔලුවට බලහත්කාරයෙන් පොවා මානසිකව අඩපණ කළ ජන වර්ගයක්, සමාජගත වීම, රංචු ගැසීම වගේ අත්‍යවශ්‍ය මිනිස් වුවමනාවන් සපුරා ගන්නට යොදාගන්නෙත් ඒ වුවමනාවන්ට එරෙහි, ඊට සහමුලින්ම වග කියන්නට ඕන තක්කඩි ආගමික සංකල්පයන් හරහා වීම මහා බරපතල සමාජ ඛේදවාචකයක්. ලංකාවේ මේ වන විට පවතින වඩා මිල අධිකම, වඩා දේශපාලනිකම, වඩා තණ්හාධිකම ආගමික ව්‍යාපාරයේ හිංසාකාරීත්වය නමැති සැඟවුණු පැතිකඩට වඩා පුළුල් අවකාශයක් ලබාදීම මෙවර රාජ්‍ය වෙසක් උත්සවයේ දී දැකගන්නට ලැබෙන දෙයක්. අලි ඇතුන් වැනි සතා සීපාවුන් අරභයා මේ තාක් කල් සිදු කළ "සංස්කෘතික" හිංසනය, රාජ්‍යයේ අනුග්‍රහය ද ලබමින්, වඩාත් ප්‍රසිද්ධියේ, දේශයේ කුඩා දරුවන් දහසකගේ ජීවිත මත මුදා හැරීම මෙවර වෙසක් සමයේ සිදුවන්නට නියමිත ප්‍රධානතම කාර්යයක්.

'කුල දරුවන් දහසක් පැවිදි කිරීම' ලෙසින් මාධ්‍ය මගින් උත්කර්ෂයට නංවමින් තියෙන මේ කුප්‍රකට ළමා අපචාරයේ ප්‍රධාන අණ දෙන්නා, නායකත්වය දරන්නා වන ජනාධිපතිවරයා, ලෝකය පිළිගත් මූලික මිනිස් අයිතිවාසිකම් පවා සත පහකට මායිම් නො කරමින් මේ උත්සාහ කරන්නේ බෞද්ධ සංස්කෘතික තිරයට මුවාවී, රටේ කුඩා දරුවන් දහසකට සිය ළමා කාලය අහිමි කරවීමේ තිරශ්චීන අපරාධයට ජාත්‍යන්තර සහතිකයක් ලබා ගැනීමට කියන දේ පැහැදිලිව පෙනෙන්නට ඇති දෙයක්. කෙළි සෙල්ලම් සමග, තමන්ගේ මිතුරු මිතුරියන් දෙමාපියන් අතර නිදහසේ වැඩෙන්නට, පෞර්ෂය ගොඩ නගාගන්නට ඇති අනුල්ලංඝනීය හිමිකම, සියවස් ගණනකට මත්තේ ජීවත් වුණු ජීවිතයෙන් පලා ගිය අසාර්ථක මිනිසෙකුගේ හුදෙකලා චින්තනයක් නඩත්තු කරවා ගැනීමේ බැලමෙහෙවරට ඇද දැමීම, ඒ රටේ ජීවත් වෙන මිනිසුන්ගේ හෘද සාක්ෂිය පිළිබඳ ලජ්ජා සහගත නිදර්ශනයක්. වෙහෙර විහාර, අසපු ආරාමවල අදටත් යහතින් වාසය කරන, පරපීඩක ශ්‍රමණයන්ගේ ලිංගික වහලුන් වශයෙන් ගොදුරු වනවා හැරෙන්නට, තමන්ගේ ජීවිතය පිළිබඳ කිසිවක් කරකියා ගන්නට නො දන්නා මේ නොදරුවන්ට වෙනත් විකල්පයක් ඉතිරි වන්නේ නැහැ.

දිනපතා පුවත්පත් පිටු අතරින්, වසරකට සිය ගණනින් හෙළිදරව් වන මේ නින්දිත අපයෝජනය පිළිබඳ ඇස් කන් නෑසූ අයුරින් හිඳින්නට තරම්, ආගමික මායාව විසින් තම අනුගාමිකයන් මත පතුරුවා ඇති මේ ඝන අන්ධකාරය ඉතාමත්ම බලවත්. ළමා අපයෝජකයෙකු වශයෙන් අත් අඩංගුවට පත්වෙන බෞද්ධ ශ්‍රමණයින්, හිමිවරුන් ලෙස නො තකා, චීවරධාරීන් හැටියට නම් කිරීමෙන් ම පෙන්නුම් කරන්නේ අසීමාන්තික ආගමික ගැති මනෝභාවයයි. ඒ අනුව, මේ ශ්‍රමණයන් වහා නිදහස් කරනවා ඔවුන්ගේ වගකීමෙන්, කිසිදු කිළුටක් ඔවුන්ගේ ආගම මත තැවරෙන්නට කලින්. මේ ඉතාම කැත අවස්ථාවාදය ඕනෑම අපරාධයක් තුළින් මේ රැවටිලිකාර මහණුන්ට ගැලවී යන්නට සමාජය විසින් ම තනා දෙන සිදුරක්.

වසර දෙකහමාරක් තිස්සේ කිසිදු ආකාරයක සාධනීය හැකියාවක් පෙන්නන්නට අසමත් වූ බෙලහීන නායකයා, ජාතිකවාදී බලවේග තුළ සිය පැවැත්ම තහවුරු කර ගැනීම උදෙසා මේ රටේ කුඩා දරුවන් දහසක් බිලි දෙන්නට කැඳවාගෙන යන, සංඝ ශාසනය නම් වූ ස්වර්ණාලේපිත දංගෙඩිය ඒ තරම්ම අපවිත්‍ර, දූෂිත, බිහිසුණු තැනක්. ඒ මත තැවරී ඇත්තේ සිය ප්‍රීතිමත් කුඩා කාලය අහිමිවූ අසරණ දුගී දුප්පත් දරුවන්ගේ කඳුළුයි. ඒ මත වියළී තිබෙන්නේ, වයෝවෘද්ධ මහණුන්ගේ ලිංගික හිරිහැරවලින් ඉතිරි වූ රුධිර පැල්ලම් පමණයි. රටේ දරුවන් මන්ද පෝෂණයෙන්, ඩෙංගු වසංගතයෙන් අසරණව මිය ඇදෙද්දී, නිසි අධ්‍යාපනයක් නො ලබා, හිසට සෙවණක් නො ලබා මහ මගට ඇද වැටෙද්දී, ඔවුන්ට කිසිදු පිහිටක් ලබා දීමට අපොහොසත්, අසමත් පාලකයන් මේ උත්සවශ්‍රීයෙන් සමරන්නට යන ඊනියා පුණ්‍යකර්මය ඉතා පැහැදිලිව ම්ලේච්ඡ බිලි පූජාවක් හැරෙන්නට අන් කිසිවක් නොවෙයි.

ජාති ආගම් කුල භේදයෙන් මිනිසුන් පෙළන, එකිනෙකා අතර වෛරය හා සැකය අවුලන විහාරවාසී ජරාජීර්ණ මහල්ලන්ගේ අණසකට යටත්ව, යල් පැන ගිය සූත්‍ර පිඨක කට පාඩම් කරනවාට වඩා ඕනෑ තරම් දේ කුඩා දරුවන්ට මේ සුන්දර ලෝකයේ සොයා ගන්නට පුලුවන්. මලින් පිරුණු වන උයන් අතර, වන ලැහැබ් අතර සමනලුන් හඹා යා යුතු දිවියක් ඒ. සිය මිතුරු සමාගම් සමග පාසලේ දී, මහමග දී, වත්තේ පිටියේ දී ජීවිතය ඉගෙන ගත යුතුයි ඔවුන්. එළඹෙන දිනක දී, මේ ලෝකය වඩා යහපත් තැනක් කරන්නට අපට වඩා දියුණු, උපක්‍රමශීලී මෙන්ම, වඩා නිර්මාණශීලී ක්‍රමවේද ඔවුන් ඉගෙන ගනීවි තමන්ගේම අවටින්. ඒ වෙනුවෙන් ඔවුන් නිදහස් කළ යුතුයි ආගමෙන්, ජාතියෙන්, සංස්කෘතියෙන් දූෂිත නොවුනු පිවිතුරු සිතුවිලි වලාකුළු අතරට. ඔවුන්ට ලබා දිය යුතුයි අපි, ගවේෂණය කිරීම සඳහා නව මංපෙත්. ඒ වෙනුවෙන් ආරක්ෂාව, පෝෂණය සහ අධ්‍යාපනය අඩු නැතිව ලබා දෙනවා හැරෙන්නට, අපට අයිතියක් නැහැ වෙන කිසිම ආකාරයක බලපෑමක් හෝ පීඩනයක් යොදන්නට මේ සුන්දර ළමා ළපටින් මත.

අවුරුදු දෙදහස් හයසීයක්ම ගතවීමෙන් පස්සේත්, තමන්ගේ ආගම රැකෙන්නට, අනුන්ගේ දරුවන් පීඩාවට පත් කළ යුතුයි කියා කිසිදු පැකිළීමක් නැතිව සිතන ජන වර්ගයකගේ අහිංසාවාදී සුබ පැතුම් පලක් ඇත්තේ කාටද? ඔවුන් ලියා එවන වෙසක් පත්, ඔවුන් දල්වන පහන් කාට කෙසේ විමුක්තිය උදා කරන්නද? සදාකාලික චින්තන සිරගෙයක අගුළුලන්නට, ජනාධිපති අණ ලැබූ ඒ අසරණ දරුවන් දහසගේ කඳුළින් තෙතබරිත ඔබේ සුබ පැතුම් මේ එළඹෙන වෙසක් සමයේ මා වෙත එවීමෙන් වළකින්න. තවත් කුමන සුබ පැතුම් ද? මල් කැකුළු මතින් රූරා හැලෙන දුක් කඳුළුම මිස...
මේ වියමන ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න-
Tags- Vesak Festival, United Nations, International Vesak Day, President Maithreepala Sirisena, Ordain of thousand children, Child rights, Buddhism, Novice monks, Buddhist Monks, Buddhist Temples in Sri Lanka
Plus
ප්‍රතිචාර
අඩවි දත්ත
Facebook Page
Boondi Google+
Boondi RSS
හිරාන් ද සේරම්ගෙන් තවත් වියමන්
අදහස්
ෆිදෙල් කස්ත්‍රෝ - පීඩිතයාට ජීවය ද ආදරය ද දුන් සදාකාලික සටන්කරුවා!
තවත් අදහස් බූන්දි
To Sir, With Love!
විද්‍යාවේ සියවසක පිම්ම!
මරණ දඬුවම සහ සුළුතරයේ හෘද සාක්ෂිය!
කුණු වී දුඟඳ හමන මජර ජනමාධ්‍ය සංස්කෘතියට එරෙහිව කුමක් කරමුද?
දෙසියවෙනි උපන්දිනයට කාල් මාක්ස්ට උපහාර තෑග්ගක්!
BoondiLets
අමීන් ඩාඩා (ඉඩි අමින්) කියයි.
අමීන් ඩාඩා (ඉඩි අමින්) 1971 ඉඳලා 1979 වෙනකල් උගන්ඩාවේ පාලකයා. මේ අමීන් ඩාඩා කිවුව දේවල් කීපයක්.

"මම දේශපාලනඥයෙක් නොවෙයි; මම වෘත්තීයමය සොල්දාදුවෙක්."(1971)

"සමහර විටෙක මිනිස්සු වැරදියට... [More]
What's New | අලුතෙන්ම
Cine| අසන්ධිමිත්තා- වෘත්තයෙන් ආපස්සට

3-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) සාහිත්‍යය හෝ සිනමාපට තවදුරටත් සාම්ප්‍රදායික ආකෘතියම නොපතයි. රසවිඳින්නන්ව සාමාන්‍ය කතාවකින් නළවාදැමීමට නොහැකිය. තවදුරටත් ඔවුහුද හුරුපුරුදු නිර්මාණ ස්වභාවයම නොපතති. නිර්මාණකරුවකු... [More]
Cine| රාමු තුළ යළි රාමු වුණු "දැකල පුරුදු කෙනෙක්"

6-Mins

(විකුම් ජිතේන්ද්‍ර) මේ යුගය ඡායාරූප හා කැමරා යුගයක් වන අතර වෘත්තීය හෝ අර්ධවෘත්තීය කැමරා භාවිත කරන ආධුනිකයා පවා අධි සුන්දරත්වයෙන් යුතු ඡායාරූප... [More]
අදහස්| To Sir, With Love!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) To Sir With Love යනු මීට වසර 28 කට පමණ ඉහතදී කළු සුදු ටෙලිවිෂන් තිරයකින් මා බැලු චිත්‍රපටයකි. එය එතෙක්... [More]
වෙසෙස්| මැදියම් රැයේ වාහනවලට අතවනන සුදු හැඳි ගැහැනිය

5-Mins

(තිලක් සේනාසිංහ ) අද මෙන් මහජනයා හෝ රථවාහන බහුල නොවූ මීට දශක හය හතකට පෙර ඇතැම් දිනවල මැදියම් රැය ආසන්නයේ දී කොළඹ බොරැල්ලේ... [More]
ඔත්තු| හෙල්මලී ගුණතිලකගෙන් 'සහස් පියවර'

5-Secs

හෙල්මලී ගුණතිලක විසින් රචිත පළමු කෙටිකතා එකතුව වන 'සහස් පියවර' කෘතිය මුද්‍රණද්වාරයෙන් එළි දක්වා තිබේ.... [More]
පොත්| ඉණෙන් හැලෙන කලිසමක් රදවා ගන්න තතනමින්...

2-Mins

(රෝහණ පොතුලියැද්ද) පුද්ගල නාමයක්, වාසගමක් දුටු කල්හි ඔහුගේ ජාතිය/ ආගම/ කුලය/ ලිංගය/ ග්‍රාමීය, නාගරිකබව සිතියම් ගත කිරීම සාමාන්‍ය පුරුද්දක්. නමුත් "ඩොමිනික් චන්ද්‍රසාලි"... [More]
කෙටියෙන්| මොන එල්ලුං ගස් ද?

10-Secs

(සුරත්) කුඩුකාරයෝ ටික විජහට එල්ලාලා
බේරා ගනිමු රට ඒකයි හදිස්සිය
මෙත්පල් මැතිඳු මුර ගානා හැටි දැකලා
ගිරවා මගේ දුන්නා එල ටෝක් එකක්

"එල්ලිය යුතු එවුන් දා ගෙන රෙදි අස්සේ... [More]
පොත්| උමතු වාට්ටුවට අප්පචිචී ඇවිත්!

6-Mins

(කේ.ඩී. දර්ශන) 'උඹට එහෙම යන්න බැහැ උඹ ඉන්න ඕනෙ මම ළඟ. මගේ හෙවණැල්ලෙන් මිදෙන්න උඹට බැහැ.'
(-41 පිට)

'මම ගල් ගැහී අප්පච්චී දෙස බලාගෙන... [More]
රත්තරං ටික| මෙන්න බත් කූරෙක්!

28-Secs

මත්සුවා බැෂෝ යනු කෘතහස්ත ජපන් කවියෙකි. බැෂෝගෙ කවිකාර කම දැක දිනක් ඔහුගේ ශිෂ්‍යයෙකු ද කවියක්... [More]
කවි| ජානූ! පේ‍්‍රමයෙන් විතැන් විය හැකි දැයි මට කියන්න

24-Secs

(තුෂාරි ප්‍රියංගිකා) එකින් එක මතක අහුලමි
මංජුසාවකි හදවත මතක අහුරමි
සීත හිමයේ මිදුණු හිමකැටිති යට
ඔබට කවි ලියා සඟවමි
ජානූ!
පසුපස සෙවණැල්ල සේ ඇදෙමි... [More]
පොත්| සෞන්දර්යය වෙනුවට කටු අතු- අපේ යුගයේ උරුමය!

13-Mins

(චූලානන්ද සමරනායක) කිවිඳියකගෙ කාව්‍ය ග‍්‍රන්ථයක් එළිදක්වන මොහොතක ඇගේ කවියට ප‍්‍රවේශ වෙන්න වඩාම සුදුසු මාවත මොකක්ද? මේක ටිකක් විසඳගන්න අමාරු ප‍්‍රශ්ණයක්. මොකද අද... [More]
ඔත්තු| 'නො පවතිනු වස් ප්‍රේමය ව පවතිමි' සහ 'පියා නො හැඹූ පියාපත්'- දෙසැ. 01

11-Secs

මාලතී කල්පනා ඇම්බ්‍රෝස්ගේ 'නො පවතිනු වස් ප්‍රේමය ව පවතිමි' සහ 'පියා නො හැඹූ පියාපත්' කාව්‍ය... [More]
වෙසෙස්| වාලම්පුරි- වාසනාව, විහිළුව සහ මිත්‍යාව

1-Mins

(තාරක වරාපිටිය) ලංකාවේ ඉහළ "අලෙවි වටිනාකමක්" ඇති, ‘අනුහස් ඇති’ ගුප්ත වස්තුවකි වාලම්පුරිය. මෙම ‘වටිනාකම’ තීරණය වන්නේ එහි ඇති ද්‍රව්‍යමය වටිනාකම හෝ වෙනත්... [More]
පොත්| "මතක වන්නිය" හෙවත් උතුරේ ශේෂ පත්‍රය

3-Mins

(සුරෝෂන ඉරංග) කලා කෘතියකින් භාවමය කම්පනයක් ඇතිකළ හැකි නම් එයට කිසියම් සමාජ බලපෑමක් සිදුකළ හැකිය. එසේ කම්පනයත්, පශ්චාත්තාපයත් ජනිත කළ, දමිළ බසින්... [More]
අදහස්| විද්‍යාවේ සියවසක පිම්ම!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) පසුගිය සියවසේ මිනිස් ශිෂ්ඨාචාරය මුහුණපෑ ප්‍රධාන මාරක අභියෝග තුන වුයේ වසංගත, සාගත හා සංග්‍රාමයන්ය. ඒ සියවස තුල එසේ ඉන් මියැදුන... [More]
කරන්ට්ස්| "අඟ"

19-Secs

(උපුල් සේනාධීරිගේ) අංඟ පුලාවකට නැති මිනිස්සු
තම හිස අත ගෑහ
අඟක්... ඔව් අඟක්
රයිනෝසිරසක හැඩගත් අඟක්
මොළයක් නැති සිරසක්
තෙතක් නැති හදවතක්... [More]
වෙසෙස්| ඇනා කැරනිනා සහ ඇනා ස්ටෙපානොව්නා

7-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) ලියෝ තෝල්ස්තෝයි විරචිත ඇනා කැරනිනා නවකතාවේ ප්‍රධාන කථා නායිකාව වන ඇනා අර්කෙඩියෙව්නා කැරනිනා නමැති චරිතය ගොඩනැංවීම සඳහා තෝල්ස්තොයිට කාන්තාවන් කිහිප... [More]
පරිවර්තන| යෑම සහ ඒම අතර

20-Secs

(ඔක්තාවියෝ පාස් | නිලූක කදුරුගමුව) තම විනිවිද පෙනෙනබව සමඟ
ආලයෙන් බැඳුණු දහවල
අවිනිශ්චිතව ටැග්ගැහෙයි
යෑම සහ නැවතීම අතරමැද.
මුළු ලෝකයම නිසලව නැලැවෙන
මුහුදු බොක්කකිය දැන් වටකුරු පස්වරුව.... [More]
Boondi Dot Lk · බූන්දියේ අපේ වැඩක් · editorial@boondi.lk
Home · Currents · Raha · Sookiri · Kavi · Dosi · Music · Plus · Facebook