Facebook
Twitter
Google+
YouTube
Blog
RSS Feed
අදහස් බූන්දි
තෙමඟුල නිමිත්තෙන් කිරිගවයන් සමගම, කුල දරුවන් නිදහස් කර හරිමු!
බූන්දි, 18:09:03
එක්සත් ජාතීන්ගේ සංගමය විසින් ජාත්‍යන්තර වෙසක් දිනයක් නම් කළ බවට ලොකු ප්‍රසිද්ධියක් දෙනවා රාජ්‍ය මැදිහත්වීමෙන්. ලංකාවෙ මාධ්‍යවලත් ඒ ගැන හදපු ප්‍රචාරණ සංකේතයකුත්, විචිත්‍රවත් සැරසිලි ගොන්නකුත් නිතර ප්‍රචාරය වෙනව දැකගන්නට තියෙනවා දිවා රෑ තිස්සෙම. තුන් ලෝකයට ම අග්‍රයි කියා කියන ශාස්තෘවරයෙක්ගේ, සනාතන විශ්වීය දහමක් යැයි කියාගන්නා දර්ශනයකට ජාත්‍යන්තර පිළිගැනීමක්, නිකම්ම නිකම් මිනිස් එකතුවකින් හැදුණු ලෝක සංවිධානයක් ලවා අනුමත කරවා ගැනීම බෞද්ධයන් විසින් ලබපු විශාල ජයග්‍රහණයක් හැටියට ඒ විෂය භාර ඇමතිවරයා පවා සෑහෙන ආඩම්බරෙන් කියල තිබුනා. ඒ කොහොම උනත්, ශ්‍රී ලංකාව බුදුන්ගේ දේශයයි කියල ලොකු අකුරෙන් අපට අනතුරු හඟවන ත්‍රීවිල් විස්සක් තිහක්වත්, ඕනෑම වෙලාවක පාරෙ දකින්න හැකියාව තියෙන අපේ රටට, ජාත්‍යන්තර පිළිගැනීමක් ඇති තවත් ආගමික නිවාඩුවක් සමරන්නට ලැබෙන විනෝදය මේ වෙසක් දවසෙන් පස්සෙ උදා වෙනවා.

කෝටි හයක මහා මුදලක් ජනතාවගේ මුදල් වලින්, අයවැය හරහාම වෙන් කරවාගෙන සමරන්නට යනවාය කියන මේ කානිවල් එකත්, මිනිස්සු පොදි කාගෙන, නිදි වරාගෙන, අතේ තියෙන කීය හරි වියදම් කරගෙන බලන්න යන්න නියමිතයි හැමදාම වගේම. අවුරුදු දෙදහස් පන්සීයක් තිස්සේම, සතුට සහ ප්‍රබෝධය වෙනුවට, හිස්කම, නැතිකම, වේදනාව, අනියත බව ගැනම ඔලුවට බලහත්කාරයෙන් පොවා මානසිකව අඩපණ කළ ජන වර්ගයක්, සමාජගත වීම, රංචු ගැසීම වගේ අත්‍යවශ්‍ය මිනිස් වුවමනාවන් සපුරා ගන්නට යොදාගන්නෙත් ඒ වුවමනාවන්ට එරෙහි, ඊට සහමුලින්ම වග කියන්නට ඕන තක්කඩි ආගමික සංකල්පයන් හරහා වීම මහා බරපතල සමාජ ඛේදවාචකයක්. ලංකාවේ මේ වන විට පවතින වඩා මිල අධිකම, වඩා දේශපාලනිකම, වඩා තණ්හාධිකම ආගමික ව්‍යාපාරයේ හිංසාකාරීත්වය නමැති සැඟවුණු පැතිකඩට වඩා පුළුල් අවකාශයක් ලබාදීම මෙවර රාජ්‍ය වෙසක් උත්සවයේ දී දැකගන්නට ලැබෙන දෙයක්. අලි ඇතුන් වැනි සතා සීපාවුන් අරභයා මේ තාක් කල් සිදු කළ "සංස්කෘතික" හිංසනය, රාජ්‍යයේ අනුග්‍රහය ද ලබමින්, වඩාත් ප්‍රසිද්ධියේ, දේශයේ කුඩා දරුවන් දහසකගේ ජීවිත මත මුදා හැරීම මෙවර වෙසක් සමයේ සිදුවන්නට නියමිත ප්‍රධානතම කාර්යයක්.

'කුල දරුවන් දහසක් පැවිදි කිරීම' ලෙසින් මාධ්‍ය මගින් උත්කර්ෂයට නංවමින් තියෙන මේ කුප්‍රකට ළමා අපචාරයේ ප්‍රධාන අණ දෙන්නා, නායකත්වය දරන්නා වන ජනාධිපතිවරයා, ලෝකය පිළිගත් මූලික මිනිස් අයිතිවාසිකම් පවා සත පහකට මායිම් නො කරමින් මේ උත්සාහ කරන්නේ බෞද්ධ සංස්කෘතික තිරයට මුවාවී, රටේ කුඩා දරුවන් දහසකට සිය ළමා කාලය අහිමි කරවීමේ තිරශ්චීන අපරාධයට ජාත්‍යන්තර සහතිකයක් ලබා ගැනීමට කියන දේ පැහැදිලිව පෙනෙන්නට ඇති දෙයක්. කෙළි සෙල්ලම් සමග, තමන්ගේ මිතුරු මිතුරියන් දෙමාපියන් අතර නිදහසේ වැඩෙන්නට, පෞර්ෂය ගොඩ නගාගන්නට ඇති අනුල්ලංඝනීය හිමිකම, සියවස් ගණනකට මත්තේ ජීවත් වුණු ජීවිතයෙන් පලා ගිය අසාර්ථක මිනිසෙකුගේ හුදෙකලා චින්තනයක් නඩත්තු කරවා ගැනීමේ බැලමෙහෙවරට ඇද දැමීම, ඒ රටේ ජීවත් වෙන මිනිසුන්ගේ හෘද සාක්ෂිය පිළිබඳ ලජ්ජා සහගත නිදර්ශනයක්. වෙහෙර විහාර, අසපු ආරාමවල අදටත් යහතින් වාසය කරන, පරපීඩක ශ්‍රමණයන්ගේ ලිංගික වහලුන් වශයෙන් ගොදුරු වනවා හැරෙන්නට, තමන්ගේ ජීවිතය පිළිබඳ කිසිවක් කරකියා ගන්නට නො දන්නා මේ නොදරුවන්ට වෙනත් විකල්පයක් ඉතිරි වන්නේ නැහැ.

දිනපතා පුවත්පත් පිටු අතරින්, වසරකට සිය ගණනින් හෙළිදරව් වන මේ නින්දිත අපයෝජනය පිළිබඳ ඇස් කන් නෑසූ අයුරින් හිඳින්නට තරම්, ආගමික මායාව විසින් තම අනුගාමිකයන් මත පතුරුවා ඇති මේ ඝන අන්ධකාරය ඉතාමත්ම බලවත්. ළමා අපයෝජකයෙකු වශයෙන් අත් අඩංගුවට පත්වෙන බෞද්ධ ශ්‍රමණයින්, හිමිවරුන් ලෙස නො තකා, චීවරධාරීන් හැටියට නම් කිරීමෙන් ම පෙන්නුම් කරන්නේ අසීමාන්තික ආගමික ගැති මනෝභාවයයි. ඒ අනුව, මේ ශ්‍රමණයන් වහා නිදහස් කරනවා ඔවුන්ගේ වගකීමෙන්, කිසිදු කිළුටක් ඔවුන්ගේ ආගම මත තැවරෙන්නට කලින්. මේ ඉතාම කැත අවස්ථාවාදය ඕනෑම අපරාධයක් තුළින් මේ රැවටිලිකාර මහණුන්ට ගැලවී යන්නට සමාජය විසින් ම තනා දෙන සිදුරක්.

වසර දෙකහමාරක් තිස්සේ කිසිදු ආකාරයක සාධනීය හැකියාවක් පෙන්නන්නට අසමත් වූ බෙලහීන නායකයා, ජාතිකවාදී බලවේග තුළ සිය පැවැත්ම තහවුරු කර ගැනීම උදෙසා මේ රටේ කුඩා දරුවන් දහසක් බිලි දෙන්නට කැඳවාගෙන යන, සංඝ ශාසනය නම් වූ ස්වර්ණාලේපිත දංගෙඩිය ඒ තරම්ම අපවිත්‍ර, දූෂිත, බිහිසුණු තැනක්. ඒ මත තැවරී ඇත්තේ සිය ප්‍රීතිමත් කුඩා කාලය අහිමිවූ අසරණ දුගී දුප්පත් දරුවන්ගේ කඳුළුයි. ඒ මත වියළී තිබෙන්නේ, වයෝවෘද්ධ මහණුන්ගේ ලිංගික හිරිහැරවලින් ඉතිරි වූ රුධිර පැල්ලම් පමණයි. රටේ දරුවන් මන්ද පෝෂණයෙන්, ඩෙංගු වසංගතයෙන් අසරණව මිය ඇදෙද්දී, නිසි අධ්‍යාපනයක් නො ලබා, හිසට සෙවණක් නො ලබා මහ මගට ඇද වැටෙද්දී, ඔවුන්ට කිසිදු පිහිටක් ලබා දීමට අපොහොසත්, අසමත් පාලකයන් මේ උත්සවශ්‍රීයෙන් සමරන්නට යන ඊනියා පුණ්‍යකර්මය ඉතා පැහැදිලිව ම්ලේච්ඡ බිලි පූජාවක් හැරෙන්නට අන් කිසිවක් නොවෙයි.

ජාති ආගම් කුල භේදයෙන් මිනිසුන් පෙළන, එකිනෙකා අතර වෛරය හා සැකය අවුලන විහාරවාසී ජරාජීර්ණ මහල්ලන්ගේ අණසකට යටත්ව, යල් පැන ගිය සූත්‍ර පිඨක කට පාඩම් කරනවාට වඩා ඕනෑ තරම් දේ කුඩා දරුවන්ට මේ සුන්දර ලෝකයේ සොයා ගන්නට පුලුවන්. මලින් පිරුණු වන උයන් අතර, වන ලැහැබ් අතර සමනලුන් හඹා යා යුතු දිවියක් ඒ. සිය මිතුරු සමාගම් සමග පාසලේ දී, මහමග දී, වත්තේ පිටියේ දී ජීවිතය ඉගෙන ගත යුතුයි ඔවුන්. එළඹෙන දිනක දී, මේ ලෝකය වඩා යහපත් තැනක් කරන්නට අපට වඩා දියුණු, උපක්‍රමශීලී මෙන්ම, වඩා නිර්මාණශීලී ක්‍රමවේද ඔවුන් ඉගෙන ගනීවි තමන්ගේම අවටින්. ඒ වෙනුවෙන් ඔවුන් නිදහස් කළ යුතුයි ආගමෙන්, ජාතියෙන්, සංස්කෘතියෙන් දූෂිත නොවුනු පිවිතුරු සිතුවිලි වලාකුළු අතරට. ඔවුන්ට ලබා දිය යුතුයි අපි, ගවේෂණය කිරීම සඳහා නව මංපෙත්. ඒ වෙනුවෙන් ආරක්ෂාව, පෝෂණය සහ අධ්‍යාපනය අඩු නැතිව ලබා දෙනවා හැරෙන්නට, අපට අයිතියක් නැහැ වෙන කිසිම ආකාරයක බලපෑමක් හෝ පීඩනයක් යොදන්නට මේ සුන්දර ළමා ළපටින් මත.

අවුරුදු දෙදහස් හයසීයක්ම ගතවීමෙන් පස්සේත්, තමන්ගේ ආගම රැකෙන්නට, අනුන්ගේ දරුවන් පීඩාවට පත් කළ යුතුයි කියා කිසිදු පැකිළීමක් නැතිව සිතන ජන වර්ගයකගේ අහිංසාවාදී සුබ පැතුම් පලක් ඇත්තේ කාටද? ඔවුන් ලියා එවන වෙසක් පත්, ඔවුන් දල්වන පහන් කාට කෙසේ විමුක්තිය උදා කරන්නද? සදාකාලික චින්තන සිරගෙයක අගුළුලන්නට, ජනාධිපති අණ ලැබූ ඒ අසරණ දරුවන් දහසගේ කඳුළින් තෙතබරිත ඔබේ සුබ පැතුම් මේ එළඹෙන වෙසක් සමයේ මා වෙත එවීමෙන් වළකින්න. තවත් කුමන සුබ පැතුම් ද? මල් කැකුළු මතින් රූරා හැලෙන දුක් කඳුළුම මිස...
මේ වියමන ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න-
Tags- Vesak Festival, United Nations, International Vesak Day, President Maithreepala Sirisena, Ordain of thousand children, Child rights, Buddhism, Novice monks, Buddhist Monks, Buddhist Temples in Sri Lanka
Plus
ප්‍රතිචාර
අඩවි දත්ත
Facebook Page
Boondi Google+
Boondi RSS
හිරාන් ද සේරම්ගෙන් තවත් වියමන්
අදහස්
ෆිදෙල් කස්ත්‍රෝ - පීඩිතයාට ජීවය ද ආදරය ද දුන් සදාකාලික සටන්කරුවා!
තවත් අදහස් බූන්දි
මරණ දඬුවම සහ සුළුතරයේ හෘද සාක්ෂිය!
කුණු වී දුඟඳ හමන මජර ජනමාධ්‍ය සංස්කෘතියට එරෙහිව කුමක් කරමුද?
දෙසියවෙනි උපන්දිනයට කාල් මාක්ස්ට උපහාර තෑග්ගක්!
ඒ ඇගේ අහසයි!
සිංහලයා වඳ වෙමින් යනවද?
බූන්දි නව ඊමේල් ලිපිනය- editorial@boondi.lk
BoondiLets
චේ ලියයි.
...මතක තබාගන්න, අරගලයේ බොහෝ වර්ෂයන් එළඹෙන්නට නියමිත ඉදිරියටයි. ඔබ වැඩුණු ගැහැණියක වූ පසු, ඔබට ද අරගලය වෙනුවෙන් වූ ඔබේ කොටස ඉටු කරන්නට සිදු වෙනු ඇත.... [More]
What's New | අලුතෙන්ම
පරිවර්තන| යෑම සහ ඒම අතර

20-Secs

(ඔක්තාවියෝ පාස් | නිලූක කදුරුගමුව) තම විනිවිද පෙනෙනබව සමඟ
ආලයෙන් බැඳුණු දහවල
අවිනිශ්චිතව ටැග්ගැහෙයි
යෑම සහ නැවතීම අතරමැද.
මුළු ලෝකයම නිසලව නැලැවෙන
මුහුදු බොක්කකිය දැන් වටකුරු පස්වරුව.... [More]
පොත්| මී පුප් සේ රස 'හෑල්ල'

2-Mins

(කේ.ඩී. දර්ශන) "තිත්ත ම තිත්ත කසායටත් සීනි මී පැණි අවශ්‍ය වන්නා සේ යකඩම යකඩ තැපැල් පෙට්ටියටත් මී පැණි පටල පිටින් ලැබීමෙන්, සතුරන්... [More]
කවි| පෙට්ටියක් දිනා ඇත!

44-Secs

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) නිමිත්ත- ගුවන්විදුලි නාලිකාවකින් පැමිණ පැවැත් වූ තරඟයකින් පිටිසරබද ගැමියෙක් නවීන රූපවාහිනියක් දිනා ඇත.

අරඹෙ ඈත ගස් ගොල්ලේ
කෝටු කඩන ඉපනැල්ලේ
චරස් චරස් අඩි පැන පැන
දර නෙළනා බාල නගෝ... [More]
සිත්තර| ගුවෙර්නිකා යථාර්ථය!

1-Mins

(කසුන් සමරතුංග) මේ පැබ්ලෝ පිකාසෝගේ 'ගුවෙර්නිකා' නම් සුප්‍රසිද්ධ සහ අති සූක්‍ෂම තෙළි වික්‍රමය යි. යුද්ධයත් කලාකරුවාත් අතර පරාසයේ ඉසියුම් සංවේදනා සහ සංකීර්ණතා... [More]
අදහස්| මරණ දඬුවම සහ සුළුතරයේ හෘද සාක්ෂිය!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) බරපතල අපරාධ කිහිපයකට මරණ දඬුවම යලි ක්‍රියාත්මක කිරීමට ගෙනා යෝජනාව පිලිබඳ සංවාදය දැන් කෙමෙන් නිවීගොස් ඇත. එහෙත් ඒ මාතෘකාව පිලිබඳ... [More]
වෙසෙස්| ආගිය අතක් නැති වූ 'මහසෝනා'

2-Mins

(තිලක් සේනාසිංහ ) "මගේ සීයා හොඳ කට්ටඬියෙක්. එයා ඔය යක්ෂයො ගැන පුදුම විදිහට විස්තර දන්නවා. කොටින්ම එයා මැරුණෙත් ගුරුකම් වැඩක් කරලා රෑ තනියම... [More]
පොත්| උතුරා යන්න ගඟ මම කැමති පොකුණට- විමසුමක්

3-Mins

(අනිල් හේරත්) ෆේස්බුක්. අද කාලයේ වඩාත්ම ආකර්ශණීය සංජානන මාධ්‍යය විය යුතු ය. බොහෝ දෙනා බොහෝ දෑ ලියන. කවි කෙටිකතා විචාර ඈ විවිධ... [More]
කවි| මා බිරිඳ උවැසියක වී

10-Secs

(රෝහණ පොතුලියැද්ද) දැල් තිර අතරින්
පෙනෙයි ඈ
ඔබ යනු, මොබ එනු
තෙල් මල් ගෙන, සුවඳ දුම් ගෙන

මල්, දෝතක්... [More]
ඔත්තු| උතුරා යන්න ගඟ මම කැමති පොකුණට - සැප්. 07

10-Secs

තුෂාරිකා ඇන්තනි ගේ පළමු කාව්‍ය සංග්‍රහය, 'උතුරා යන්න ගඟ මම කැමති පොකුණට' 2018 සැප්තැම්බර් 07... [More]
කතන්දර| සැප්තැම්බරයේ දවසක්

10-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) පණිවිඩයක් අරන් ඇවිත් හිටි විජයගෙ රාජ සේවකයා මං දිහා බලා හිටියෙ පිළිතුරු ලිපියක් යවනවා ද නැද්ද නැත්නම් මං යන්නද වගේ... [More]
වෙසෙස්| පාවුලෝ කොයියෝ හෙවත් පිස්සෙකු ගේ කතාව

5-Mins

(කසුන් සමරතුංග) පිස්සෙකුට පොත් ලියන්න පුළුවන්ද? පොඞ්ඩක් ඉන්න, සටහන ආරම්භයේ ම පිහියකින් ඇන්න වගේ එහෙම ප‍්‍රශ්නයක් ඇහුව ම මට දැනෙනවා නිකං මොකක්දෝ... [More]
කවි| නගා මැරූ අල....

33-Secs

(කේ.කේ. සමන් කුමාර [සර්පයා]) නුඹ පිච්ච කැකුළකි
පිළිකන්නක පිපි.
ඉඳුල් වතුරින් නුඹව නහවනා
උන්ටද සිනා සළනා.
කිඩාරං මලකැයි කියනා
උන්ටද සුවඳ දී... [More]
කවි| උතුරින් දකුනට

22-Secs

(දර්ශන මේදිස් ) (උප මාතෘකාව: පීඩිත ජාතියේ පීඩිතයෙකුගෙන් පීඩක ජාතියේ පීඩිතයෙකුට)

සබඳ අපි කඳු නොවෙමු
උනුන් පරයා නැගෙන
සුනිල දිය කඳුරු වෙමු
එකම කන්දෙන් වැටෙන... [More]
කවි| බෝධිසත්ව ගබ්සාව

15-Secs

(කුමාර හෙට්ටිආරච්චි) නිල් මල් බිසව් උකුලේ බිම් මල් පිපුණී
පන්දම් වැටේ සල් මල් ඔසරිය රැඳුණී
නේරංජනා ගඟ දෑසින් ඇද වැටුණී
පස් මහ බැලුම් නොබලා කුස පිළිසිඳුණී

සඳුන් සුවඳ මල් ගෝමර ළැම තොරණේ... [More]
පොත්| ලිස්සන පපුව මැද නොලිස්සන ගැහැනු සලකුණ

7-Mins

(හර්ෂිනී පුෂ්පමාලා ආරච්චිගේ) සාහිත්‍ය නිර්මාණ අතර භාවික ගුණයෙන් වඩා වැඩි සාහිත්‍යාංගය කවිය යයි සිතමි. තේමාත්මක ගැඹුරත්, කාව්‍යෝචිත බසත්, බහු විධ අරුත් සපයන භාෂා... [More]
කවි| දුම්මල ගලට ගිය අම්මා

20-Secs

(නන්දන වීරසිංහ) දුම්මල ගල ඉමේ මහ මූකලානේ
අඳෝනාව ඇඟ හීගඩු නඟන්නේ
කන්දේ් පරවේණී උළලේනියන්නේ
රෑ සමයමේ ඇයි මා බය කරන්නේ

අපෙ අම්මා දුම්මල ගලවන්න ගියා... [More]
කරන්ට්ස්| විප්ලවවාදියකුගේ නඩු විභාගය

39-Secs

(පරාක්‍රම කොඩිතුවක්කු) I.
(පාසලේ රපෝර්තුව)

උගන්වන සියලු දේ සැක කරයි
ප්‍රශ්න කරයි
අසම්මත ලෙස සිතයි... [More]
කවි| වස්සානය

45-Secs

(රත්න ශ්‍රී විජේසිංහ) ඔය දෑල දොඩමලු ය, සුවඳ බැරුවා ඉන්ට
නිල් වතුර තුරුලු කර කෙසේ අතහැර යම් ද?
කෙකටියා පඳුර සුදු මල් පොකුර වඩාගෙන
සොඳුර, නුඹ වාගේ ම හිනැහේය මා එක්ක

කුඹුක් අතු වතුර අතගගා නැමිලා දියට... [More]
Boondi Dot Lk · බූන්දියේ අපේ වැඩක් · editorial@boondi.lk
Home · Currents · Raha · Sookiri · Kavi · Dosi · Music · Plus · Facebook