Facebook
Twitter
Google+
YouTube
Blog
RSS Feed
Cine බූන්දි
යුක්තිය ජය ගැනීමට 'දුෂ්ටයාගෙන්' පළිගැනීම- ඇස්ගාර් ෆර්හාඩිගේ The Salesman
බූන්දි, 18:00:26
පහත පළ වන්නේ ඉරාන ජාතික කීර්තිමත් සිනමාකරුවෙකු වන ඇස්ගර් ෆර්හාඩි ගේ The Salesman චිත්‍රපටය පිළිබඳ ටොම් කාටර් විසින් ලෝක සමාජවාදි වෙබ් අඩවියේ පළ කරන ලද චිත්‍රපට විචාරයේ සංක්ෂිප්ත පර්වර්තනය යි. මෙම චිත්‍රපටය, 2017 ඇමෙරිකාවේ ඇකඩමි සම්මාන උලළේ, හොඳ ම විදේශ භාෂා චිත්‍රපටය ලෙස අභිෂේක ලැබී ය. [මුල් ලේඛනය සඳහා සබැඳිය.]

මෙම සිනමා නිර්මාණය සර්වතෝපූර්ණ ය. අපූර්ව ගුණයෙන් යුතු ය. චිත්‍රපටය නරඹා දින ගණනක් යන තුරු ම ඒ පිළිබඳ නව තේමාවන් සහ සංකල්පනයන් සහිත පැතිමානයන් ඔබේ මනස තුළ හොල්මන් කරනු ඇත. මේ සියල්ලට ම වඩා මෙම නිර්මාණය සියලු මිනිසුන් තුළ- "දුෂ්ටයා" ද ඇතුලත් ව- මනුෂ්‍යත්වය සහ මානව දයාව ඇති බව සහතික කරයි. පළිගැනීමේ අභිලාෂය තුළ ඇති අරුත්සුන් බව සහ නිස්සාරත්වය නිරාවරණය කරයි.

ඇමරිකානු රජය විසින් ඉරාන ජාතිකයන්ට විරුද්ධ ව ගෙන යන ආධානග්‍රාහී සහ අගතිගාමී සංවිධානාත්මක මෙහෙයුම හමුවේ සහ මිලියන අසූවකට අධික ජනගහණයක් වෙසෙන රටක මිනිසුන්ට යුද තර්ජන කෙරෙන සමයක මෙවන් චිත්‍රපටයක් කලඑළි දැකීම අභිනන්දනයෙන් පිළිගතයුතු ය.

ඉමඩ් (සහාබ් හොසෙනි) ටෙහෙරාන් හි සිය සිසුන්ගේ ප්‍රියමනාපයට ලක් වූ ගුරුවරයෙකි. ඔහු සහ ඔහු ගේ බිරිඳ වන රනා (ටරනේ අලිඩෝස්ටි), ආතර් මිලර් ගේ The Death of a Salesman නම් වූ නාට්‍ය නිෂ්පාදනයක රඟපාති. "නාට්‍යයක් තුළ නාට්‍යයේ" සහ නාට්‍යාගාරයෙන් පිටත ජීවිතයේ ඇති සුපැහැදිලි සමානකම් විශද කරමින් චිත්‍රපටය මාරුවෙන් මාරුවට ඒ අතරතුර දෝලනය වෙයි.

අසල සිදුවන බිම් කැණිමක ප්‍රතිඑලයක් ලෙස තමන් ජීවත් වන තට්ටු නිවාසය දෙදරීමකට ලක් වන විට රනා සහ ඉමඩ් ට නව තට්ටු නිවාසයකට යෑමට සිදු වේ. නව නිවාසයට පැමිණි පසු, තරුණ යුවළට හමුවන්නේ අබිරහස් ආකාරයකයට ලිංගික ශ්‍රමිකාවක ලෙස එම නිවසේ පෙර විසූ කුලී නිවැසිනියකගේ බඩුබාහිරාදිය යි.

එක් රැයක නො සිතූ විරූ ඛේදවාචකයක් සිදු වේ. නිවසට එමින් සිටින ඉමාඩ්ට අහිමුඛ වන්නේ දරුණු තුවාල සහිතව රෝහල්ගත ව සිටින රනායි. එසේ රෝහල්ගත විමට සිදුව ඇත්තේ රනා තම ස්වාමියා යැයි සිතා වෙනකෙකු සඳහා දොරගුලු ඇරීමේ ප්‍රතිඑලයක් ලෙස ය.

රනා සහ ඉමාඩ් යන දෙදෙනා ම චිත්තවේගී ප්‍රකම්පනයකට පත් වෙති. ලිංගික අතවරයකට සමාන දෙයක් සිදු වී ඇති නමුදු එහි ස්වභාවය හෝ ප්‍රචණ්ඩත්වයේ තරම නො පැහැදිලි ය. රනාට සිදුවන්නට ඇත්තේ කුමක් ද? රනා පවා එය දන්නී ද? ප්‍රේක්ෂකාගාරය මෙන් ම ඉමාඩ් ද කිසිත් දන්නේ නැත. ඔහුට අවශ්‍ය වන්නේ ද ඒ පිළිබඳ දැනගැනීම යි.

සිදු වූ බොහෝ දේ චේතනාන්විත ව ම සැක සහිත බහුරුත් මතු වන පරිදි චිත්‍රපටය තුළ දමා ගොස් ඇත. ෆර්හාඩි විටෙක තම සම්මුඛ සාකච්ඡාවක කී පරිදි:
"සංදිග්ධතාව හෙවත් අර්ථ ව්‍යාකුලත්වය වැදගත් සහ වටිනාකමක් තියෙන දෙයක්. ඒකට හේතුව තමා, ප්‍රේක්ෂකයා චිත්‍රපටය නරඹා ඉවර වෙලා ගෙදර ගියාට පස්සෙත් ඔහුට හෝ ඇයට ඒ පිළිබඳ හිතන්නට ඒක උදව් වෙන හින්දා."

රනා සහ ඉමාඩ් පොලිසිය විශ්වාස නො කරති. එසේ විශ්වාස කරන කිසිවෙකු ඇත්තේ ද නැත. ඔවුන් දෙදෙනා දෙගිඩියාවකට පත් වෙති. එහෙත් අවසානයේ එම සිද්ධිය බලධාරීන්ට වාර්තා නො කිරීමට ඔවුහු තීරණය කරති. එසේ කළ හොත් මිනිසුන් කටකතා දොඩවනු ඇත; ඕනවටත් වඩා ප්‍රශ්න ඇසිය හැකි ය. කලින් සිටි කුලී නිවැසිනියගේ ක්‍රියාකලාපය ද එළිදරව් වනු ඇත. තම ප්‍රහාරකයාට දොරගුලු විවර කළේ ඇයි දැයි සියල්ලන්ම රනාගෙන් අසනු ඇත.





ඉමාඩ් තනිව ම මෙම සිදුවී මේ සුලමුල සොයා යෑමට වෙර දරයි. පාත්‍ර වර්ගයා අතර ආතතිය පුපුරා යෑමට නියමිත ය.

ඉතා තීව්‍රතර රංගනයන්ගෙන් සමන්විත මෙම චිත්‍රපටයේ සිනමාරූපී දර්ශන කිසි දා අමතක කර දැමීමට නො හැකි වනු ඇත. වෙසෙසින් ම සිය සැමියා විසින් කළ දෑ චිත්‍රපටය අවසාන භාගයේ රනා දැනගත් පසු ඇයගේ නිසංසල, සුපරික්ෂාකාරී, වික්ෂිප්ත, ඝට්ටනකාරී, දෝෂාරෝපණීය භාවයන් ප්‍රකාශනයට පත්විම මෙම චිත්‍රපටයේ අපට හමුවන බලවත් ම මොහොතකි.

ෆර්හාඩිගේ මෙම චිත්‍රපටයේ ස්වහාවය, සැබෑ ජිවිතයේ මෙන් ම ඉතා සංකීර්ණ ය; එමෙන් ම රුචිකර ය. මානව චර්යාව බොහෝ විට එකිනෙකට ප්‍රතිවිරෝධි බලපෑම්වල කොන්දේසි මත මෙහෙයවෙයි. සමහර විට මෙම තත්ත්වය පුද්ගලයෙකුට පූර්ණ වශයෙන් ප්‍රකාශ කරගැනීම හැකිවීමට හෝ නොහැකිවීීමට පුඑවන. පෙර යුගවල සංස්කෘතික උරුමයන් සමග නවීන යථාර්ථය ඝට්ටනය වේ. සම්ප්‍රදාය විසින් ඉල්ලා සිටින්නේ නම් මිනිසුන් තමන් දන්නා දෙයට, හිතන දෙයට හෝ තමන්ට දැනෙන දෙයට ප්‍රතිවිරුද්ධ අදහස් පළකරනු ඇත. අනෙක් අතට අප එකිනෙකා හඳුනාගෙන, එකිනෙකා කියවීමට පටන් ගත් කල අපගේ සංවේදී ඇස් සහ කන් අනෙකාගේ ඉතා ගැඹුරු, නිර්ව්‍යාජ සහ සූක්ෂම භාව ප්‍රකාශනයන් හඳුනාගනු ඇත.

ෆර්හාඩි සහ ඔහුගේ කණ්ඩායම සිය චිත්‍රපටයේ චරිත නිර්මාණය සැබෑ ජීවිතයේ අපට හමු වන සැබෑ මිනිසුන්ගේ ස්වාභාවය තරමට ම සම කිරීමට සමත් වූ සේ ය. ෆර්හාඩි වරක් තම නඑ නිළියන් සහ චරිත ගැන මෙසේ කීය: "ඔවුන්ට එය සැබෑ ජීවිතය ලෙස දැනෙන්න ඕන, සංවේදනය වෙන්න ඕන."

The Salesman චිත්‍රපටිය අවසාන වන විට අප රනා, ඉමඩ් සහ අනෙකුත් චරිත හඳුනාගෙන අවසන් ය. ඔවුන්ගේ ජිවන අත්දැකීම සහ ඔවුන්ගේ අභ්‍යන්තර ගැටුම් අපට විඳීමට අවශ්‍ය වන්නේ නම් කළ යුත්තේ ඔවුන් ගේ මුහුණු දෙසට කෙටි බැල්මක් හෙළීම පමණි.

ලිංගික අපරාධයක් කෙතරම් ක්ෂතිමය වුවත් හයානක වුවත් ඒ වෙනුවෙන් ඉතාම වේගයෙන් සහ කුරුරි ආකාරයෙන් පළිගතයුතු ය යන අදහස මෙම චිත්‍රපටිය විසින් අභියෝගයට ලක් කරයි. එහෙත් ඉමඩ් මෙම ප්‍රතිගාමි තේමාව ම තාර්කික අන්තයකට රැගෙන යයි. එසේ නැතහොත් එම ප්‍රතිගාමි තේමාව ඉමඩ්ව ඔසවාගෙන යයි. ෆරීඩ් සජීඩි හොසේනි විසින් ඉතා ශූර ලෙස චරිත නිරූපණය කරන ලද අපරාධකරුවා ද සැමදෙනා විශ්මයට සහ භීතියට පත්කරමින් අන් අය මෙන් ම ලෙයින් මසින් සැදුණු මිනිසෙකු ලෙස ප්‍රතිනිර්මාණය වෙයි.

"ඔයා පළිගන්න එකනෙ කරන්නේ" යනුවෙන් රනා ඉමඩ් ට පවසන විට එය ඇය විසින් කෙරෙන දෝෂාරෝපණයක් ලෙස ප්‍රේක්ෂකාගාරය මැනවින් ම අවබෝධ කරගනි. "කාමවිකෘතකයන්"ගේ (sexual perverts) ලේ ඉල්ලා මොර දෙන, ලෝකයේ දක්ෂිණාංශික දේශපාලඥයන්ට සහ පුද්ගල ප්‍රතිරූප වලට මෙයින් මරු පහරක් වදී.

ෆර්හාඩි සිය සම්මුඛ සාකච්ඡාවක කියන පරිදි "චිත්‍රපටියේ බොහෝ දේවල් වෙන්නේ තට්ටු නිවාසයක් ඇතුළේ. ඒත් චිත්‍රපටිය ඉවර වුනා ම, ඔබට දැනෙන්නේ ඔබ මුඑ නගරයම දැක්ක වගේ."

කෙසේ වතු දු මෙම චිත්‍රපටය විවේචනාත්මක නිරීක්ෂණයන්ට ද හසුකළ යුතු නිර්මාණයකි. ෆර්හාඩිගේ The Salesman මෙන් ම A Separation චිත්‍රපටවල හමුවන චරිත මූලික වශයෙන් ම නාගරික, මුල්‍යමය වශයෙන් යහපත් තත්වයක සිටින පන්තියක් නියෝජනය කරයි. එනයින් ම මෙම චිත්‍රපට මගින් ප්‍රතිබිම්බිත වන්නේ නිශ්චිත නැඹුරුවක් සහ දෘෂ්ටි පථයකි.


ඇස්ගර් ෆර්හාඩි

ෆර්හාඩි කියන පරිදි ඉරානයේ ඇත්තේ "එකිනෙකට වෙනස් වූ පන්ති දෙකක්. මධ්‍යම පන්තිය සමාජයේ විශාල ම කොටසයි. ඒක හොඳ දෙයක්. අපි දකින මධ්‍යම පන්තියට වැඩි වයසක් නෑ. ඓතිහාසිකව අපට මධ්‍යම පන්තියක් හිටියේ නෑ. ඒක අපේ සමාජයේ අලුත් ප්‍රපංචයක්. මම මධ්‍යම පන්තිය කියන කොට, එයින් අදහස් කරන්නේ නවීනත්වයට සමීප සහ කුලුපග වූ එමෙන් ම සම්ප්‍රදාය සහ නවීනත්වය අතර සංහිඳියාවක් ඇතිකර ගැනීමට වෙර දරන පන්තියක් හැටියට." තම චිත්‍රපටි වලට විෂය වන්නේ මෙම පන්තිය බව ෆර්හාඩි පිළිගනියි.

එක් පැත්තකින් සමාජ පැවැත්ම වැදගත් යැයි හඳුනා ගන්නා කලාකරුවෙකු අපට අභිමුඛ වී ඇත. අනෙක් පැත්තෙන් මහා ව්‍යාකූලත්වයක් හටගෙන ඇත. සම්ප්‍රදාය සහ නවීනත්වය සුසංගත කිරීමට වෙර දරන මධ්‍යම පන්තිය "යහපත් දෙයක්" නම්, වැඩකරන පන්තිය යනු කුමක් ද? එය ඇත්තේ කොහි ද? සමහර විට එය සම්ප්‍රදායික සහ ප්‍රතිගාමි "අයහපත් දෙයක්" විය හැකි ද? ඇත්ත වශයෙන් ම මධ්‍යම පන්තිය "සමාජයේ විශාල ම කොටස" ද? ෆර්හාඩි මෙවැනි නිගමනයකට එළබෙන්නේ කෙසේ ද?

හුස්ම ගැනීමට නොහැකිවන ලෙස ගෙල හිර කරන ආගමික බලධාරීන් ගේ බලපෑමට විරෝධය පෑමක් මෙම චිත්‍රපටය තුළ බලවත්ව මතු වේ. අධ්‍යක්ෂකවරයාට සැබෑ ඛේදාන්තය පිළිබඳ බලවත් සංවේදි බවක් ඇත. එහෙත් එතැනින් එපිටට, ෆර්හාඩි ගේ විචේචනයේ ගැඹුර කෙතරම් ද?

අප සැනෙකින් ම මතක තබා ගත යුතු කරුණ නම් ෆර්හාඩි සහ ඔහුගේ කණ්ඩායම වැඩ කරන්නේ ඉතා දුෂ්කර තත්වයන් මත බව යි. ඉරාන රජය විසින් පැනවිය හැකි වාරණ තර්ජනය හැමවිට ම යථාර්ථයකි. ෆර්හාඩි කියන පරිදි ඉරානයේ වාරණය "බ්‍රිතාන්‍යයේ කාලගුණය" මෙන් හිතුවක්කාරී සහ අත්නනෝමතික ය.

එනමුදු වාරණය කරන්නන් ෆර්හාඩිගේ නිදහස් අදහස් ප්‍රකාශනයට ඉඩ දුන හොත් ඔහුට වැඩියෙන් යමක් කීමට ඇති ද? මධ්‍යම පන්තියට සමාජ වරප්‍රසාද නිදහසේ භුක්ති විඳිය හැකි අනාගමික, ප්‍රතිසංස්කරණවාදී, ධනේශ්වර ඉරානය පිළිබඳ ඔහු තෘප්තිමත් ද? අනෙකුත් කලාකරුවන්ගේ උත්සාහයන්ට අකුල් හෙළන අතරේ ඉරාන රෙජීමය ෆර්හාඩිගේ චිත්‍රපටවලට ඉඩ දෙන්නේ මන් ද? මෙවැනි ප්‍රශ්න ගැන තවදුරටත් ගවේෂණය කිරීම වටනේ ය.

අවසාන විග්‍රහයේ දී සමහරවිට නවීන ජීවිතයේ මූලික මානව ශිෂ්ටත්වය සහ අභිමානය පූජනීයත්වයට නංවමින් කුසලතා පුර්ණව සහ සූක්ෂමතාවකින් නිපදවන ලද චිත්‍රපටයක් පමණක් බලාපොරොත්තු වීම වැදගත් නො විය හැකි ය. එහෙත් මේ මොහොතේ පවතින තත්වයන් යටතේ එය මහත් ආකර්ෂණීය දෙයකි.

ලෝක සමාජවාදි වෙබ් අඩවිය කලින් වාර්තා කළ පරිදි, ට්‍රම්ප් රාජ්‍ය තන්ත්‍රය විසින් පනවන ලද මුස්ලිම් විරෝධී ගමන් තහනම, චිත්‍රපටයේ අධ්‍යක්ෂකට සහ ඔහුගේ කණ්ඩායමට මෙම වසරේ ඇකඩමි සම්මාන උලෙළට සහභාගිවීම සඳහා ඇති ඉඩකඩට අඳුරු සෙවණැල්ලක් පතිත කළේ ය. මෙම චිත්‍රපටය හොඳ ම විදේශ භාෂා චිත්‍රපට ශ්‍රේණියට නිර්දේශ විය. (පසුව එය හොඳ ම විදේශ භාෂා චිත්‍රපටය ලෙස අභිෂේක ලැබී ය.)

තමන් උලෙළට සහභාගි නො වන බව දන්වමින් ෆර්හාඩි විසින් ප්‍රකාශයක් නිකුත් කරන ලදි. ඔහුගේ සහභාගිත්වය පිළිබඳ ඔහු කියා සිටියේ මෙයයි:

"මේ ගමන ඉතා අවිනිශ්චිතතාවන්ගෙන් පිරුණු බැවින්, එයට විශේෂ අවසරයන් ලබා දුන්න ද මා එය කිසිසේත් ම පිළිගන්නේ නෑ."

ඔහු ගේ ප්‍රකාශයේ මෙසේ ද සඳහන් වේ:

"කෙසේ වුවත් මා විශ්වාස කරන්නේ මේ ලෝකයේ නොයෙකුත් රටවල ජීවත්වන මානව වර්ගයා අතරත්, ඔවුනොවුන් අතර ඇති සංස්කෘතීන් සහ ආගමික විශ්වාසයන් අතරත් ඇති වෙනස්කම්වලට වඩා බොහෝ වැඩියෙන් සමානකම් තියෙනවා කියන එකයි."

චිත්‍රපටයේ ප්‍රධාන නිළිය වන අලිඩොස්ටි සිය ටුවිටර් පණිවුඩය හරහා මෙසේ කියා සිටියා ය:

"ඉරාන ජාතිකයන් සඳහා වන ට්‍රම්ප්ගේ වීසා තහනම ජාතිවාදියි. එම තහනමට සංස්කෘතික උලෙළක් අයත් වුනත් නැතත්, මගේ විරෝධය පෑම සඳහා මම 2017 ඇකඩමි සම්මාන උලෙළට සහභාගි වන්නේ නෑ."


The Salesman (2017)- Official Trailer
මේ වියමන ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න-
Tags- The Salesman, Iranian film, Asghar Farhadi, Trump, Anti-Muslim Travel Ban, Shahab Hosseini, Taraneh Alidoosti, Academy Award for Best Foreign Language Film, 89th Academy Awards
Plus
ප්‍රතිචාර
අඩවි දත්ත
Facebook Page
Boondi Google+
Boondi RSS
තවත් Cine බූන්දි
බස්‌සා තටු සලන ගොම්මනේ නැටීම- ධර්මසේන පතිරාජගේ 'ස්‌වරූප' ගැන විචාරයක්‌
"මේ රට මගෙ නෙවෙයි; මගෙ අම්මගෙත් නෙවෙයි" සමඟ "28" කියවීම
විපරීත යුගයක තරුණ සිනමාව
ආලෝකය නොදිටිමි!
ආලෝකය පහළ වීම හා "ආලෝකෝ උදපාදී"
බූන්දි නව ඊමේල් ලිපිනය- editorial@boondi.lk
BoondiLets
චාර්ලි චැප්ලින් කියයි.
ඔබට බලය අවශ්‍ය වන්නේ අනෙකාට හිරිහැර කරන්නේ නම් පමණි. එසේ නොමැති නම් සියල්ල ඉටුකර ගැනීමට ආදරය පමණක් ඔබට සෑහෙනු ඇත.
What's New | අලුතෙන්ම
කතන්දර| "වීර යට්ටෝගේ සහ තෙයූන්ගේ කතන්දරය"- රුසියානු ළමා කතන්දරය [වීඩියෝව]

18-Secs

පොඩිත්තන්ට රුසියාවෙන් කතන්දරයක්- නෙන්ත් ජනකතාවක් ඇසුරින් ජාන්නා විටෙන්සොන් විසින් ලියන ලද, ලියනීඩ් ආරිස්තොව් විසින් සිත්තම් කරන ලද, "වීර යට්ටෝගේ සහ... [More]
කරන්ට්ස්| අපේ හුස්ම බිංදුව තියෙන්නෙම උඹ ළඟයි දුවේ!

40-Secs

(තුෂාරි ප්‍රියංගිකා) බඩගින්න නිසා වමනය කළ පාසල් දැරිය ගැබිණියකැයි චෝදනා කොට විදුහල්පතිනිය විසින් ඇය පාසලින් අස් කරයි.
-පුවතක්


කුළියක් කරන් රෑ දාවල පිරිමහලා
දවසට වරක් විතරම විටෙකදි කාලා
දරුවට උගන්නන්නම වීරිය යොදලා... [More]
කවි| මාතෘ වාට්ටුව ඉදිරිපිට මල් පිපුණු සල් ගස

30-Secs

(පද්මිණි ශ්‍රියාලතා ) මායා මව් බිහිකරන විට ලොවට බුදු පුතෙක්
අතු නමා පාත් කර සැනසුවේ සල් ගහක්
මල් නෙළන්නට කියා එක වසරෙ ‍පෙළ පොතක්
කාලයක් දරුවනට පෙන්නුවෙත් සල් ගහක්

මේ මෙතන තිඹිරිගෙයි ඉදිරිපිට රෝහලේ... [More]
අදහස්| ගබ්සාව සහ දෙවියන් වහන්සේගේ සැලැස්ම!

3-Mins

(තාරක වරාපිටිය) "දරුවෙක් උපදිනවා කියල කියන්නේ, දෙවියන් වහන්සේගේ සැලැස්මෙනුයි ජීවිතය උදා වෙන්නේ. එක දරුවෙක්වත් දේව සැලැස්මෙන් පිට ඉපදෙන්නේ නැහැ." යෝජිත ගබ්සා නීති... [More]
ගී කිය(ව)මු| සඳ, හොරෙන්- හොරෙන්- හොරෙන්- බලමු!

4-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) ප්‍රේමයට රාත්‍රිය මහෝපකාරීවන්නේ යම් සේ ද ශෘංගාරෝද්දීපනයට සඳ සතු කාර්යභාර්ය ද එසේ ම වේ. ළමා ලපටියන් සඳ දකිනුයේ සිය කුටුම්බ... [More]
කතන්දර| සරසවි ශිෂ්‍යයාගේ මරණය

6-Mins

(සහන් කසීර වික්‍රමසිංහ) ප්‍රවෘත්ති සංස්කාරක තුමනි,
සති දෙකකට උඩදි ගෙලවැල ලාගෙන සියදිවි නසාගත් 'කසුන් හේරත්' නම් සරසවි ශිෂ්‍යයාගේ (ශිෂ්‍ය සංගම් නායකයෙක් ලෙස ද... [More]
කවි| ප්‍රේමයක් ඇති වුණේ නෑ!

45-Secs

(භාතිෂ අකලංක සිල්වා) එක ගමේ, ළඟ ගෙවල්,
එක වයස, ඒ වුනත්
කළු කෙල්ලෙ නුඹේ ගැන
කිසිදාක මගෙ හිතේ
ප්‍රේමයක් ඇති වුණේ නෑ!... [More]
කතන්දර| "එඩිසන්ගෙ අම්මා"- ළමා කතන්දරය [වීඩියෝව]

12-Secs

තෝමස් අල්වා එඩිසන් කියන මහා විද්‍යාඥයා ගැන චූටි ටීචර් කියන අපූරු කතාවක්-

Voiced by- Masha Suwani and Nayomi Gunasiri
Script and Animated... [More]
අදහස්| විභාගය ගොඩ යාමට ඥාන පූජාව!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) ස්ථානය- වේයන්ගොඩ, පත්තලගෙදර බෝධිමංගලාරාමය විහාරස්ථානය
නිමිත්ත- ශිෂ්‍යත්ව විභාගය වෙනුවෙන් පෙනී සිටින සිසු-සිසුවියන් හට උසස් ප්‍රතිඵල ලබා ගැනීම උදෙසා පවත්වනු ලබන විශේෂ... [More]
අදහස්| [සරදගේ ලියුං හැකින්ස්]- සිරිසේන මහත්තයාට ලියා ඔප්පු කරන වග නම්...,

2-Mins

සෑර්,

සෑර් කැකිරාව පැත්තේ ඇවිල්ල කුඹුරු ටිකක් එහෙම හාලා දීලා, මදිවට වගා සංග්‍රාමයක් එහෙමත් පටන් ගන්නව කියල ආරංචියක් ආව. ආසාවේ උහුලගන්ඩ... [More]
කවි| පටාචාරා

1-Mins

(ප්‍රියලාල් කොග්ගලගේ) සැවැත් නුවරත් නොවෙයි, සිටු කුලේකත් නොවෙයි පටාචාරා ඉපදුණේ
බුදුන් වැඩියත් රජුන් නොවඩින ඈත දුර මහියංගණේ
ඈ කැටුව ආ දාසයා වෙමි ඉපිද ඈ පිළිබඳ සෙනේ
අතු පැහීමයි ගෙඩි කැඩීමයි දත් එකම ශිල්පය වුණේ

පුතෙකු වැදුවා, දුවක වැදුවා මමත් පොඩි අතුපැලක් හැදුවා... [More]
රංග| දෙවියන් බුදුන් මැරී බොහෝ කල්ය! -"මායා බන්ධන"- විචාරාත්මක විමර්ශනයක්

10-Mins

(ප‍්‍රනීත් චානක මුරමුදලිගේ) වත්මන

පරමාදර්ශී කලාවන්ට කණකොකා හඬන 2017 වැනි යුගයක, තරුණ නාට්‍යකරුවන්ට සෙත්ශාන්තියක් මෙන් වූ ජාතික තරුණ සේවා සභා නාට්‍ය තරඟාවලිය මෙවරත් යම්... [More]
පරිවර්තන| අඳුරු ගොම්මනක කතාව

16-Secs

(ෆතීක් අබූබකර් | මාලතී කල්පනා ඇම්බ්‍රෝස්) මැටි බඳුන
පිරී යයි
මා හෙවත්
පිරියම් නො කළ
වදනින් ...
සිත්තම් කරමි... [More]
කවි| නෙළුමෙහි කුහුඹු මිනිසාට

24-Secs

(දුලන්ජන් විතාරම) වළාකුළු සිඹී ඉහළට නැගුනාම
බලා නෙත් අහස මුදුනේ රැඳුනාම
රවා බලන ඉර තරහින් බැලුවාම
නිවා විඩා දුරලා නුඹ ගනු කෝම

පියාඹන කාක පෙරහැර නිරන්තරේ... [More]
කතන්දර| "සිංහයාට දත් කැක්කුමක්"- ළමා කතන්දරය [වීඩියෝව]

29-Secs

Sanjiv Jaiswal 'Sanjay' ලියා, Ajit Narayan සිත්තම් කළ "The Royal Toothache" සිඟිති කතන්දරය ඇසුරින් හැදූ කාටූනය.

Sinhala Translation of the... [More]
කවි| මායිම් ගම්මානයේ ටීචර්

21-Secs

(අනුෂ්ක තිලකරත්න) ඒ ටීචර් ඔච්චර ම හිනාවෙන්නේ මොකද?
මොකද නෙමෙයි කොහොමද?
දන්නේ නැද්ද තවමත්
මායිමේ ගම්මානයක් බව මේක

තාමත් ලයිට් නැති... [More]
BoondiLets| ඇල්බට් අයින්ස්ටයින් කියයි.
ඔබට ඔබේ පුංචි දරුවා බුද්ධිමත් කිරීමට අවශ්‍යද? දරුවාට සුරංගනා කතා කියා දෙන්න. ඔබට ඒ දරුවා තවත් බුද්ධිමත් කිරීමට අවශ්‍යද? දරුවාට තව තවත් සුරංගනා කතා කියා... [More]
කතන්දර| "කපටි නරිහාමිට ඔන්න යස පාඩම"- ළමා කතන්දරය [වීඩියෝව]

34-Secs

"Foxy Joxy Plays a Trick" සිඟිති කතන්දරය ඇසුරින් හැදූ කාටූනය.

Sinhala Translation of the Kids Story "Foxy Joxy Plays a... [More]
Boondi Dot Lk · බූන්දියේ අපේ වැඩක් · editorial@boondi.lk
Home · Currents · Raha · Sookiri · Kavi · Dosi · Music · Plus · Facebook