Facebook
Twitter
Google+
YouTube
Blog
RSS Feed
ගී කිය(ව)මු
ඔබට පමණි ඔබ ආදරේ- ප්‍රොයිඩියානු කියවීමක්
බූන්දි, 17:58:49
ඇයගේ ඇකයෙහි ඔබ හිස රඳවා
සැනැහුණු මොහොතක ඔබේ ම දෙනෙතින්
මා ඔබ දුටුවා ඇයට නොවේ
ඔබට පමණි ඔබ ආදරේ

වසන්ත දෙකොපුල නිදිවැරු තොල් මල
දසැඟිලිි තුඩු අග පිබිදුණු රන හස
ඇයට ආදරේ ආදරේ මම
ඇයට ආදරේ ආදරේ

ඇගේ සුරත ගෙන පිනි විල්ලුඳ මත
ඇයට ඇලුම් බව ඔබ පැවසූ පසු
පෙරලා ඔබ හට පෙම් කරනා බව
ඇය මුමුනන සඳ ඔබ සිත සුවපත්වේ
ඔබ සිත සුවපත්වේ

ඇයට පමණි මම ආදරේ
ඔබට පමණි ඔබ ආදරේ


ප්‍රේමය නැතහොත් ආදරය යැයි කියූ විට ම එය ලිංගික තත්වයක්. ලිංගික යන්න ඇසෙත් ම කම්පිත වීම සාමාන්‍ය ශිෂ්ට යැයි සම්මුතිගත මිනිසාගේ ස්වභාවය. නමුත් එය අප පුළුල් ආකාරයෙන් දැකිය යුතුයි. ප්‍රේමය සම්බන්ධ කාරණයේ දී ලිංගික ජීවිතයේ චේතනා ශක්තිය පිළිබඳ සිග්මන්ඩ් ෆ්‍රොයිඩ් නමැති මනෝවිශ්ලේෂකයා දරන්නේ මෙවැනි මතයක්. චේතනා ශක්තිය හෙවත් චේතනා බලය කුමක් හෝ බාහිර අරමුණක් කෙරෙහි යොමුවන ශක්ති එකතුවක් බව. ඒ කියන්නේ කාම අපේක්ෂාව, කාම සංවේදනය, කාමරාගය හෙවත් ලුබ්ධිය කියන එකයි. දැන් බලන්න පුංචි ළමයෙකුගේ මේ කාම සංවේදනය හෙවත් ලුබ්ධිය මුළින් ම ඇතිවන්නේ මුඛයේ. කිරිබීම, සැපීම වගේ දේවල් නිතරම කරන්නේ ඒ නිසා. පසුව එය අත් පා සහ ශරීරයේ අනෙකුත් අංග හරහා වර්ධනය වෙනවා. මෙන්න මේ ලුබ්ධි ශක්තියේ ප්‍රධාන අංගය තමයි ලිංගික ප්‍රේමය කියන්නෙ. එය මාන බලන්නෙ ලිංගික සම්බන්ධයකට ම තමයි.

දැන් අපි මේ ගේය කාව්‍ය විමසා බලමු. මේක රචනා කරන්නෙ බණ්ඩාර කේ. විජේතුංගයි. වික්ටර් රත්නායකගේ සංගීතයෙන් වර්ණවත් වෙලා ගායනා කරන්නෙ අමරදේවයන් සහ වික්ටර් රත්නායකයනුයි. පළමුවන කාව්‍ය ඛණ්ඩය ගත්තම ඒකෙන් කියන්නේ පෙම්වතියගේ ඇකයේ හිස රඳවා ගෙන සිටිනා විට පෙම්වතා ඉන් සැනහෙනා බවත් ඇයට ආදරයක් නොවන බවත්. මෙය අමරදේවගේ මියුරු හඬින් ගැයෙන්නේ කෙනෙක් පෙම්වතාට කරුණු පැහැදිලි කර දීමක් වගෙයි. පෙම්වතාගේ කොටස ඉන් පස්සෙ කියන්නෙ වික්ටර්. ඔහු කියන්නෙ මොකද්ද? දෙකොපුල්, දෙතොල්, ඇඟිලි තුඩු, පියොවුරු යන මේ ශාරීරික අංග අලංකාර උපමාවලින් විචිත්‍රව ප්‍රකාශ කිරීමයි. ඔහු උද්දීපනය ලබන්නෙ මේවගෙන්. ඔහු කායිකව ලිංගික ආස්වාදයක් ලබන බවයි. පෙම්වතා හෝ පෙම්වතිය අනෙක් පාර්ශ්වය දැකීම, කටහඬට සවන් දීම, දේහ ගන්ධය, ස්පර්ශය, දෙතොල් රස බැලීම ආදිය සාමාන්‍ය සිද්ධින්.

බලන්න ඊලඟ කොටසින් කියන්නෙ ඇයගෙන් 'ඔයා මට ආදරෙයි ද?' කියා ඇසූ පසු පෙරලා ඇය දෙන පිළිවදනින් ඔහුගෙ සිත සුවපත් වෙන බවයි. සුවයට පත් වන්න නම් රෝගයක් තියෙන්න ඕන. රෝගය තමයි ඇය ඔහුට ආදරේ ද යන වග හෝ ආදරයේ ප්‍රමාණය දැන ගැනීමයි. ඒක සාමාන්‍ය දෙයක්නෙ ආදරවන්තයින් අතර. පිරිමියෙක් මවක කෙරේ ඇති සම්බන්ධය නිසා අවිඥානිකව ම ඇතිවන ඇල්ම ඊඩිපස් සංකීර්ණය බවත්, පියා දියණිය අතර ඇත්තේ ඉලෙක්ට්‍රා සංකීර්ණය බවත් මනෝවිශ්ලේෂකයන්ගේ මතයයි. පිරිමියෙකු බොහෝ විට සොයන්නේ තම මවට සමාන වූ පෙම්වතියක්. දියණියක් නම් පියාට සමාන ලෙස. ඒ ලිංගික අවශ්‍යතාවන් සපුරා ගැනෙන්නේ එම පෙම්වතා හෝ පෙම්වතියගෙන්. ඉතිං මේ ලිංගික සංගතිය සම්පූර්ණයෙන්ම ලිංගේන්ද්‍රියන්ට පමණක් ඉතාමත් කිට්ටුවෙන් සම්බන්ධ වූවක් නෙමේ. ආත්මීය ප්‍රේමයත් දකින්න පුළුවන්. ඒක තියෙන්නෙ මිතුරන්, දෙමාපියන්, වැඩිහිටියන් වැනි අයට. නමුත් මේ ස්ත්‍රී පුරුෂ ප්‍රේමය නම් ලිංගිකත්වයෙන් තොරව ස්ථාන ගත කරන්න ම බෑ. කොහොමත් මේකෙ අවසානෙ කියවෙන විදියට ඔහු ආදරේ කරන්නෙ තමන්ට බවත් ඇයට නොවන බවත් ය. නමුත් ඔහු එය පිළිගන්නට සූදානම් නැත. ඔහු පෙරලා තමා ආලය කරන බව කියයි. ඇත්තටම එකම පුද්ගලයාගේ දෙපැත්තක් විදියටයි මෙය දැනෙන්නෙ. තමන්ගේ ලිංගික ආශාවන් තෘප්ත කර ගැනීමට ආශක්ත වී වෙනකෙකුට ආදරය කරන්නේ තමාට ආදරය නිසා බව සියුම්ව හිතුවොත් තේරුම් යනවා. ඒකයි 'ඔබට පමණි ඔබ ආදරේ' කියන්නෙ. ඒක ආත්මාර්ථකාමී හැඟීමක් තමයි. නමුත් එය ලිංගිකයි. එය සංස්කෘතික රාමුවකට කොටු වීමක් ද වෙනවා.
මේ වියමන ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න-
Tags- Ayage Akayehi Sinhala Song, W.D. Amaradeva, Victor Rathnayake, Sigmund Freud, Psychoanalysis, Libido, Sex Drive
Plus
ප්‍රතිචාර
අඩවි දත්ත
Facebook Page
Boondi Google+
Boondi RSS
සුදේශ් කවීශ්වරගෙන් තවත් වියමන්
කතා-බස්
"කෆ්කා යථාර්ථවාදය පිළිබඳ සම්ප්‍රදායික අදහස අර්බුදයට යවපු ලේඛකයෙක්"- එරික් ඉලයප්ආරච්චි
රංග
හිනාව ගිලිහුණු සමාජයට "හිනාවෙලා මිනිත්තුවක්"
තවත් ගී කිය(ව)මු
ග්‍රීස් ගහේ මුදුනට ම ගියා මම- ඇය අවුරුදු කුමරිය වෙන්න ගියා!
සඳ, හොරෙන්- හොරෙන්- හොරෙන්- බලමු!
පාළුව දෙවනත් කරලා නාඬන් උල ලේනෝ- විප්ලවයේ මළගම
මගෙ දුවේ ඔබ අවදියෙන් නම්.....
මේ තරම් සියුමැලි ද කළුගල්....
BoondiLets
ජෝන් ලෙනන් කියයි.
අපේ සමාජය යනු උන්මත්තක මිනිසුන් රැළක් විසින් උන්මත්තක අරමුණු කරා රැගෙන යනු ලබන්නකි. මට සිතෙන්නේ අපව වියරු වූවන් පිරිසක් විසින් වියරු අවසානයක් කරා රැගෙන යමින්... [More]
What's New | අලුතෙන්ම
Cine| අසන්ධිමිත්තා- වෘත්තයෙන් ආපස්සට

3-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) සාහිත්‍යය හෝ සිනමාපට තවදුරටත් සාම්ප්‍රදායික ආකෘතියම නොපතයි. රසවිඳින්නන්ව සාමාන්‍ය කතාවකින් නළවාදැමීමට නොහැකිය. තවදුරටත් ඔවුහුද හුරුපුරුදු නිර්මාණ ස්වභාවයම නොපතති. නිර්මාණකරුවකු... [More]
Cine| රාමු තුළ යළි රාමු වුණු "දැකල පුරුදු කෙනෙක්"

6-Mins

(විකුම් ජිතේන්ද්‍ර) මේ යුගය ඡායාරූප හා කැමරා යුගයක් වන අතර වෘත්තීය හෝ අර්ධවෘත්තීය කැමරා භාවිත කරන ආධුනිකයා පවා අධි සුන්දරත්වයෙන් යුතු ඡායාරූප... [More]
අදහස්| To Sir, With Love!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) To Sir With Love යනු මීට වසර 28 කට පමණ ඉහතදී කළු සුදු ටෙලිවිෂන් තිරයකින් මා බැලු චිත්‍රපටයකි. එය එතෙක්... [More]
වෙසෙස්| මැදියම් රැයේ වාහනවලට අතවනන සුදු හැඳි ගැහැනිය

5-Mins

(තිලක් සේනාසිංහ ) අද මෙන් මහජනයා හෝ රථවාහන බහුල නොවූ මීට දශක හය හතකට පෙර ඇතැම් දිනවල මැදියම් රැය ආසන්නයේ දී කොළඹ බොරැල්ලේ... [More]
ඔත්තු| හෙල්මලී ගුණතිලකගෙන් 'සහස් පියවර'

5-Secs

හෙල්මලී ගුණතිලක විසින් රචිත පළමු කෙටිකතා එකතුව වන 'සහස් පියවර' කෘතිය මුද්‍රණද්වාරයෙන් එළි දක්වා තිබේ.... [More]
පොත්| ඉණෙන් හැලෙන කලිසමක් රදවා ගන්න තතනමින්...

2-Mins

(රෝහණ පොතුලියැද්ද) පුද්ගල නාමයක්, වාසගමක් දුටු කල්හි ඔහුගේ ජාතිය/ ආගම/ කුලය/ ලිංගය/ ග්‍රාමීය, නාගරිකබව සිතියම් ගත කිරීම සාමාන්‍ය පුරුද්දක්. නමුත් "ඩොමිනික් චන්ද්‍රසාලි"... [More]
කෙටියෙන්| මොන එල්ලුං ගස් ද?

10-Secs

(සුරත්) කුඩුකාරයෝ ටික විජහට එල්ලාලා
බේරා ගනිමු රට ඒකයි හදිස්සිය
මෙත්පල් මැතිඳු මුර ගානා හැටි දැකලා
ගිරවා මගේ දුන්නා එල ටෝක් එකක්

"එල්ලිය යුතු එවුන් දා ගෙන රෙදි අස්සේ... [More]
පොත්| උමතු වාට්ටුවට අප්පචිචී ඇවිත්!

6-Mins

(කේ.ඩී. දර්ශන) 'උඹට එහෙම යන්න බැහැ උඹ ඉන්න ඕනෙ මම ළඟ. මගේ හෙවණැල්ලෙන් මිදෙන්න උඹට බැහැ.'
(-41 පිට)

'මම ගල් ගැහී අප්පච්චී දෙස බලාගෙන... [More]
රත්තරං ටික| මෙන්න බත් කූරෙක්!

28-Secs

මත්සුවා බැෂෝ යනු කෘතහස්ත ජපන් කවියෙකි. බැෂෝගෙ කවිකාර කම දැක දිනක් ඔහුගේ ශිෂ්‍යයෙකු ද කවියක්... [More]
කවි| ජානූ! පේ‍්‍රමයෙන් විතැන් විය හැකි දැයි මට කියන්න

24-Secs

(තුෂාරි ප්‍රියංගිකා) එකින් එක මතක අහුලමි
මංජුසාවකි හදවත මතක අහුරමි
සීත හිමයේ මිදුණු හිමකැටිති යට
ඔබට කවි ලියා සඟවමි
ජානූ!
පසුපස සෙවණැල්ල සේ ඇදෙමි... [More]
පොත්| සෞන්දර්යය වෙනුවට කටු අතු- අපේ යුගයේ උරුමය!

13-Mins

(චූලානන්ද සමරනායක) කිවිඳියකගෙ කාව්‍ය ග‍්‍රන්ථයක් එළිදක්වන මොහොතක ඇගේ කවියට ප‍්‍රවේශ වෙන්න වඩාම සුදුසු මාවත මොකක්ද? මේක ටිකක් විසඳගන්න අමාරු ප‍්‍රශ්ණයක්. මොකද අද... [More]
ඔත්තු| 'නො පවතිනු වස් ප්‍රේමය ව පවතිමි' සහ 'පියා නො හැඹූ පියාපත්'- දෙසැ. 01

11-Secs

මාලතී කල්පනා ඇම්බ්‍රෝස්ගේ 'නො පවතිනු වස් ප්‍රේමය ව පවතිමි' සහ 'පියා නො හැඹූ පියාපත්' කාව්‍ය... [More]
වෙසෙස්| වාලම්පුරි- වාසනාව, විහිළුව සහ මිත්‍යාව

1-Mins

(තාරක වරාපිටිය) ලංකාවේ ඉහළ "අලෙවි වටිනාකමක්" ඇති, ‘අනුහස් ඇති’ ගුප්ත වස්තුවකි වාලම්පුරිය. මෙම ‘වටිනාකම’ තීරණය වන්නේ එහි ඇති ද්‍රව්‍යමය වටිනාකම හෝ වෙනත්... [More]
පොත්| "මතක වන්නිය" හෙවත් උතුරේ ශේෂ පත්‍රය

3-Mins

(සුරෝෂන ඉරංග) කලා කෘතියකින් භාවමය කම්පනයක් ඇතිකළ හැකි නම් එයට කිසියම් සමාජ බලපෑමක් සිදුකළ හැකිය. එසේ කම්පනයත්, පශ්චාත්තාපයත් ජනිත කළ, දමිළ බසින්... [More]
අදහස්| විද්‍යාවේ සියවසක පිම්ම!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) පසුගිය සියවසේ මිනිස් ශිෂ්ඨාචාරය මුහුණපෑ ප්‍රධාන මාරක අභියෝග තුන වුයේ වසංගත, සාගත හා සංග්‍රාමයන්ය. ඒ සියවස තුල එසේ ඉන් මියැදුන... [More]
කරන්ට්ස්| "අඟ"

19-Secs

(උපුල් සේනාධීරිගේ) අංඟ පුලාවකට නැති මිනිස්සු
තම හිස අත ගෑහ
අඟක්... ඔව් අඟක්
රයිනෝසිරසක හැඩගත් අඟක්
මොළයක් නැති සිරසක්
තෙතක් නැති හදවතක්... [More]
වෙසෙස්| ඇනා කැරනිනා සහ ඇනා ස්ටෙපානොව්නා

7-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) ලියෝ තෝල්ස්තෝයි විරචිත ඇනා කැරනිනා නවකතාවේ ප්‍රධාන කථා නායිකාව වන ඇනා අර්කෙඩියෙව්නා කැරනිනා නමැති චරිතය ගොඩනැංවීම සඳහා තෝල්ස්තොයිට කාන්තාවන් කිහිප... [More]
පරිවර්තන| යෑම සහ ඒම අතර

20-Secs

(ඔක්තාවියෝ පාස් | නිලූක කදුරුගමුව) තම විනිවිද පෙනෙනබව සමඟ
ආලයෙන් බැඳුණු දහවල
අවිනිශ්චිතව ටැග්ගැහෙයි
යෑම සහ නැවතීම අතරමැද.
මුළු ලෝකයම නිසලව නැලැවෙන
මුහුදු බොක්කකිය දැන් වටකුරු පස්වරුව.... [More]
Boondi Dot Lk · බූන්දියේ අපේ වැඩක් · editorial@boondi.lk
Home · Currents · Raha · Sookiri · Kavi · Dosi · Music · Plus · Facebook