Facebook
Twitter
Google+
YouTube
Blog
RSS Feed
වෙසෙස් බූන්දි
ටෙඩිබෙයා සහ ස්ත්‍රී ලිංගිකත්වය
බූන්දි, 18:25:16
ප්‍රවේශය

ප්‍රාථමික අවධියේදී ගැහැණු ළමුන් රුචි කරනුයේ තම අනුරුව දරන බෝනික්කන්ටය. අනාගතයෙහි වීමට අපේක්ෂිත මාතෘ සංකල්පයට සිය කුටුම්භ කාරකාදීන් සහ පොදු සමාජය විසින් කෙරෙන බලපෑමක් විනා එය අවශ්‍යයෙන් ම ඔවුන්ගේ සවිඥානයෙන් මතුව එන්නක් නොවේ. බෝනික්කා වනාහි ස්ත්‍රී ලිංගය භජනය කරන්නක් බැවින් ඊර්ෂ්‍යාපර ස්වභාවය දරනා ඇතැම් ළදැරියක් ඇයට වද දීමෙන් සතුටු වෙයි; ඉන් නොනැවතී බෝනික්කාගේ අවයව කඩා දමයි. එහෙත් ටෙඩිබෙයා සම්බන්ධයෙන් ස්ත්‍රී වර්ගයා දරන මතය මීට වෙසෙස් එකකි. පුරුෂ ලිංගික කෙළි බඩුවක් ලෙස හැඳිනිය හැකි ටෙඩිබෙයා, ෆ්‍රොයිඩ් පවසන ඊඩිපස් හා ඉලෙක්ට්‍රා සංකීර්ණවල අතු ශාඛා නියෝජනය කරන්නේ වෙයි. ළඳැරියන් මතු නොව තරුණියන් පවා මහත් ආශාවෙන් වැළඳ ගන්නා මෙම කෙළි බඩුව පිටුපස ඇති ස්ත්‍රී මනෝලිංගික චින්තාවන් කෙරේ සාපේක්ෂ අධ්‍යයනයක් මෙම ලිපියෙන් සිදු කෙරේ.

ප්‍රාරම්භක සිදුවීම

ටෙඩිබෙයා ළදරු මෙවලමක් වශයෙන් භාවිතයට පැමිණීමට තුඩු දුන් සත්‍ය සිදුවීමක් වෙයි. දඩ කෙළියෙහි ලෝලයකු වූ අමෙරිකානු ජනාධිපති තියඩෝර් රූස්වෙල්ට් 1902 වසරේදී සිය සමීප මිතුරන් හා මිසිසිපි පෙදෙස ආසන්නයේ වලස් දඩයමක නිරතවෙමින් සිටියේ ය. සෙසු සියල්ලන් කුමන හෝ දඩයමක් කරගැනීමට සමත් වූවත් ජනාධිපති තෙමේ ඊට අසමත් විය. එබැවින් ඔහුගේ සහායකවරයා වූ හෝල්ට් කොලියර් මහතා වලස් පැටවකු සොයා අවුත් අසළ විලෝ ගසක බැඳ ඌට වෙඩි තබා තම දඩයම සරිකරගන්නැයි ඉල්ලා සිටියේ ය. අනායාසයකින් කරන්නා වූ දඩයමක් වූ හෙයින් තියඩෝර් ඊට නොකැමති විය. දඩයමෙහි උද්යෝගිමත් පුද්ගලයෙකු වූ තියඩෝර් වලස් පැටවකු දඩයම් කිරීම මඟහැරියේය යන පුවත රට පුරා ප්‍රසිද්ධ විණි. එහි ප්‍රතිඵලයක් වශයෙන් ක්ලිෆර්ඩ් බෙරිසන් විසින් Washington Post පුවත්පත සඳහා මෙම සිදුවීම කාටූනයට නැගූ අතර ඊට 'ටෙඩීගේ වලසා' (Teady’s Bear) යන නාමය යොදන ලදී. ඒ ජනාධිපති තියඩෝර්ගේ නාමය කෙටි කර (Theodore- Teady) සැකසීමෙනි. කාටූනය දුටු මොරිස් නම් සෙල්ලම් බඩු නිෂ්පාදකයෙක් වලසාගේ අනුරුවක් සාදා සිය සාප්පුවේ ප්‍රදර්ශනයට තැබීය. 'ටෙඩි' යන නාමය යෙදීමට ජනාධිපති තියඩෝර්ගෙන් අනුමැතිය ලැබිණි. එතැන් පටන් බොහෝ ළඳරු කෙළි බඩු සකසන්නන් ටෙඩිබෙයා අනුරුව භාවිත කරන ලදී.


ක්ලිෆර්ඩ් බෙරිසන්- Washington Post (1902)

පුරුෂයන් සහ සෙල්ලම් භාණ්ඩ

ගැහැණු ළමුන් කුඩා අවධියේදී බෝනික්කන් ප්‍රිය කළ ද ක්‍රමයෙන් වැඩෙත් ම වීරයන්ට ආශක්ත වෙති. පිරිමි ළමුන්ගෙන් මෙහි අනෙක් පස නියෝජනය කෙරේ. එනම් කුඩා අවධියේදී වීරයන් ප්‍රිය කරන ඔවුන් තරුණ වියට එළඹෙත් ම නැඹුරුවන්නේ බෝනික්කන් බඳු යුවතියන්ට ය. එහෙත් ස්ත්‍රීන්ට සාපේක්ෂව ටෙඩිබෙයාට කැමති පුරුෂ පක්ෂය අවප්‍රමාණ වේ. පිරිමි ළමුන් සෙල්ලම් භාණ්ඩවලට දක්වන උනන්දුව පිළිබඳව විග්‍රහයක යෙදෙන ඇනා හා බාබරා පීස් පවසන්නේ ඔවුන් ටෙඩිබෙයකු මිලදී ගැනීමට වඩා රුචි කරන්නේ ඊට ඉහළ මිලක් ගෙවා ගැහැනුන් මිලදී ගැනීමට බවයි; ස්ත්‍රීන් මෙන් පුරුෂයන් ටෙඩිබෙයා කෙරේ උනන්දු නොවනබවයි; ඉහළ මිලක් වැය කර හෝ තම අභිමත වස්තූන් ලබාගැනීමෙහි නොතිත් බවයි. පුරුෂයා වනාහි අවිඥානික දඩයක්කාර මොළය දරා සිටින්නෙකි. මහ වනයේ දිවයන ඔහු එහි කෝණ, දුර ගැළපුම් මෙන් ම කාර්ය සාධන හැකියාවන්ට අදාළ ක්ෂණික ආයුධ සැකසීම් ආදිය සැලසුම් කිරීමෙහි සමතෙකි. එබැවින් බොහෝ පුරුෂයන් රුචි වනුයේ එකී ශිල්පීය ලක්ෂණවලට උත්ප්‍රේරණය සපයන යාන්ත්‍රික සෙල්ලම් භාණ්ඩ කෙරෙහි ය.

ස්ත්‍රී ලිංගිකත්වය

ටෙඩිබෙයා සහ ස්ත්‍රිය සම්බන්ධව මනෝවිද්‍යාඥයින්ගේ ගවේෂණ ඇරඹියේ අද ඊයේක නොවේ. ඔස්ට්‍රියානු ජාතික මෙලනි කෙලීන් (1882-1960) සෙල්ලම් භාණ්ඩ පරිහරණය කරන ආකාරයෙන් ළමා ෆැන්ටසිය අවබෝධ කොට ගත හැකිබවත්, ඔවුන්ගේ අභ්‍යන්තර හැඟීම් ඉන් නිරූපණය වන බවත් පැවසීය. ෆ්‍රොයිඩ්, ඇඩ්ලර් වැනි ප්‍රධාන මනෝවිද්‍යාඥයින් පවා ළමයින්ගේ 'ඉඩ්' සහ 'ඊගෝ' වර්ධනය වී නැතැයි ළමා මනෝවිශ්ලේෂණයට අත ගැසීමට බියෙන් පසු වූව ද මෙලනි එය අනුමත නොකරන ලදී. ඊඩිපස් සංකීර්ණයේදී දරුවා මුඛීය අවධියේදී ම මව අත්පත් කරගැනීමට ආශා දක්වන බව පවසන ඇය පියා මෙන් මවව පාලනය කිරීමට තමාට හැකිබව සිතමින් දරුවා සතුටු වන්නේ යැයිද තවදුරටත් පවසයි. සැබවින් ම ටෙඩිබෙයා සංකල්පයේදී වන්නේ එහි අනෙක් පසයි. ඉලෙක්ට්‍රා සංකීර්ණයේදී තමාට පියා පාලනය කළ හැකි යැයි දැරිය සිතන්නට ගනී. එහෙත් මව දැනටමත් පියාව අත්පත් කරගෙන සිටිනා දකින ඇය මව කෙරේ උරණ වෙයි. ඇයට පිරිමියෙකු තනිව ම හිමි කරගැනීමේ අදහස උපදී. එහි ප්‍රතිඵලයක් වශයෙන් අවිඥානිකව පුරුෂ ලිංගික කෙළිබඩුවක් වන ටෙඩිබෙයා සන්තක කර ගනී. ටෙඩිබෙයා තමාට පමණක් හිමි කරගැනීමෙන් ඇය තෘප්තිමත් වෙයි. මෙලනිගේ අදහසට විරුද්ධ වූ ෆ්‍රොයිඩ්ගේ දියණිය ඇනා ෆ්‍රොයිඩ් කියා සිටියේ 'ඕනෑවට වඩා ක්‍රීඩා භාණ්ඩවලින් මානසිකත්වය විග්‍රහ කිරීමට යාම හානිකර විය හැකි' බවයි. එය ද එසේ මැ යි.



ලොව ආරම්භක යුගයේ පැවති සමාජ සංස්ථා අවධි කිහිපය අතරින් මිනිසා ශිෂ්ටාචාරගතවීම පිළිබඳ සංරචකයන්ට පෙර පැවතියා වූ දඩයම් යුගය ස්ත්‍රී පුරුෂයන්ට අනන්‍ය ලක්ෂණ උත්පාදනයෙහි මූලික අඩිතාලම ලෙසින් ක්‍රියාකරයි. ගල් යුගයේ සිට පැවත එන කාන්තාවගේ මනස ටෙඩිබෙයා අභිමුවෙහි සක්‍රීය වන්නට ගනී. ඩෙස්මන්ඩ් මොරිස්, 'නිරුවත් වානරයා'හි දක්වන ගල් යුගයේ පුරුෂයාගේ නිර්මිතය ස්ත්‍රී චින්තය දැඩිව ඇඳ බැඳ තබා ලූවකි. ඒකීය අරමුණක් වෙනුවෙන් එදිනෙදා දිවිසරි කරගනු වස් සමූහ වශයෙන් වසර දහස් ගණනක් තිස්සේ මහ ඝන වනයේ දඩයම් පිණිස ගිය පුරුෂයෝ ඕනෑම අවධානමකට මුහුණ පෑ හැකි ආකාරයේ කාය ශක්තියකින් ද චිත්ත ශක්තියකින් ද හෙඹිවූවෝ වෙත්. ශක්තිමත් දිගු බාහු, උස් ශරීරය, පුළුල් උරහිස් සපිරි දැඩි ලකුණු පෙන්වන මිනිසා දඩයම් කාර්යයේ දී අවශ්‍යයෙන් ම සටන්කාමී විය යුතුය. සුපිරි වීරයන් ලෙසින් කාන්තාවන් පුරුෂයන් දක්නා කැමතිවනුයේ ද එහි ප්‍රතිඵලයක් ලෙසිනි. දැඩි ලොම් ආවරණයකින් සැදුණු, තියුණු ප්‍රහාර එල්ල කිරීමට සමත්, දිදුලන, කුඩා නමුත් සෘජු දෙනෙත් ඇති වලසා කෙරෙන් සංකේතීය වනචාරී මිනිසා ඉස්මතුව ස්ත්‍රී අවිඥානයේ රඟ දෙන්නට වෙයි. පිරිපුන් හස්ත පාද ආදියත්, නිතම්බ ප්‍රදේශයත්, තියුණු දෙනෙතත් ස්ත්‍රී මනස ඩැහැගන්නා ටෙඩිබෙයා දරන පුරුෂ ශරීර ලකුණු වෙයි. පසු කලෙක විවිධ වර්ණයෙන් හැඩ වුවද මෙකී සෙල්ලම් භාණ්ඩයට අනන්‍ය වර්ණය වූයේ තද දුඹුරු පැහැය යි. එය දැඩි හිරු රැසට උරදෙන පුරුෂයා සතු තලෙලු පැහැය ඉඟි කරන්නකි. එබැවින් ටෙඩිබෙයා කෙරෙන් ස්ත්‍රිය දුටුවේ මෙකී පුරුෂයා ම විය හැකියි.

කාර්ල් යුං (1875-1961)ගේ මනෝ විශ්ලේෂණවාදයට අනුව සෑම ස්ත්‍රියකගේ ම අවිඥානයේ පුරුෂ ස්වභාවයක් ද, සෑම පුරුෂයකුගේ ම අව්ඥානයේ ස්ත්‍රී ස්වභාවයක් ද ස්ථාවරව පවතිනබව පැවසීය. ඒවා පිළිවෙළින් 'අනිමුස්' හා 'අනිමා' සංකල්ප ලෙස අර්ථ දැක්වේ. ඒ අනුව ස්ත්‍රියක් පිරිමියකු වීමේ ආශා මනසින් පසුවන බව දැක්වේ. ටෙඩිබෙයකු ලබාගැනීම යනු ඒ පුරුෂයකු වීමේ අරමුණ තමා ලබාගත් බවට කරන සංකේතීය නිවේදනයකි. අනෙක් අතින් කුඩා ටෙඩිබෙයෙකු මඟින් ස්ත්‍රියගේ මනසයට ගෝචර වූයේ මාතෘ සංකල්පය වීමට ද පුලුවන. සිය පුතු කෙරේ මව දක්වන ආශක්තභාවය යයි ෆ්‍රොයිඩ් දක්වන ඊඩිපස් සංකීර්ණයට නෑකම් කියන්නකි එය. මවක් දුවකට වඩා සමීප වනුයේ පුතකුට ය. ටෙඩිබෙයා මඟින් තම දරුවා අවිඥානික මනසෙහි මවාගන්නා ළදැරියන් මවකගේ භූමිකාවට පිවිසේ. වත්මන වනවිට ප්‍රමාණයෙන් ඉතා විශාල ටෙඩිබෙයාලා නිපදවීමට නිෂ්පාදන කම්හල් සමත්ව සිටී. මෙකී විශාල ශරීර ප්‍රමාණය ද ස්ත්‍රී ලිංගිකාස්වාදයෙහි උපරි ව්‍යුහය නියෝජනය කරයි. මන්ද ස්ත්‍රී චිත්තය සොයන්නා වූ පුරුෂයා හැඩි දැඩි තමාට වඩා උස් හෝ විශාල, පිරිපුන් මාංහපේශීන් සහිත (ෆොයිඩ්ට අනුව විශාල ශිෂ්ණයක් සහිත) අයෙකි. උස් ටෙඩිබෙයා සිය සයන මත තබන ගැහැණු ළමෝ ඔවුන් වැළඳ සිය ලිංගික ආශාව වක්‍ර මාර්ගයෙන් විසඳාගනී. ටෙඩිබෙයා සමඟ අනියමාකාරයෙන් ලිංගික සුවය විඳි තරුණියන් පිළිබඳව අන්තර්ජාලය ද සාධක සපයයි.

ළදරුවන් විෂයෙහි ටෙඩිබෙයා

ටෙඩිබෙයා කාටූන් ලොවට පිවිසෙන්නේ ළදරුවන් කේන්ද්‍ර කරගනිමිනි. එහෙත් ඒ අතර ස්ත්‍රිය හා වන සම්බන්ධය කෙරේ ඉලක්කගත අවස්ථා ද හමුවේ. Jungle Book, Kung Fu Panda, Brave, Winnie the Pooh වැනි කාටුන් චිත්‍රපට වලසා සහ ටෙඩිබෙයා අනුව නිමි ඒවා වෙයි. Brave (2012) චිත්‍රපටයේ වලසකු බවට පත්වන මවක හා ඇගේ දියණියක පිළිබඳ කථාන්දරයක් දිවෙයි. වලසා වූයේ මව වුවද අංග ලක්ෂණ සියල්ල පුරුෂයා සංකේතවත් කරයි.

බටහිර පෙර පාසල් ගීයක එන "Teddy bear, Teddy bear turn around
Teddy bear, Teddy bear touch the ground" වැනි වැකි ටෙඩිබෙයා ළදරු මනස අත්පත් කරගත්බවට දෙස් දෙයි. පෙර පාසල් ළමුන්ගේ ඉගෙනුම් ශක්‍යතා, සුහදතාව හා සුරක්ෂිත හැඟීම් වර්ධනය කිරීමට ටෙඩිබෙයා සෙල්ලම් භාණ්ඩයට හැකි වී ඇතැයි ප්‍රාථමික අධ්‍යාපනයෙහි නිරත ළමුන් යොදාගනිමින් පර්යේෂණ පවත්වන නිව්යෝක් නුවර මනෝවිශ්ලේෂක ගුරු කුලයේ පර්යේෂකයෝ පවසති.



සමාලෝචනය

ස්ත්‍රී ලිංගිකත්වය සම්බන්ධව මනෝවිද්‍යා මූලාශ්‍ර බහුලය. ඒ අරභයා ඇති තතු ද ගැඹුරු ය. තත් විෂය පථය කෙටි කර දක්වමින් නිගමන මේ මේ යැයි සෘජුව කිව නොහැක්කේ එබැවිනි. මනෝවිද්‍යාත්මක ලොවෙහි නොනිමි පර්යේෂණ තවදුරටත් සිදුකෙරෙමින් පවතින්නේ වුවද අප කළ සීමාන්තික අධ්‍යයනයට යොදාගන්නා ලද්දේ අවැසි ම වූ දත්ත පමණෙකි. ටෙඩිබෙයා යනු ස්ත්‍රී අවිඥානයේ ම නිරූපිතයකැයි ඉහත එළඹුම් මඟින් තහවුරු වන නමුදු ස්ත්‍රී ලිංගිකත්වය සම්බන්ධයෙන් තවදුරටත් මනස් ව්‍යුහය විවරකළ යුතුව පවතී. ඊට ඌන පූර්ණයක් වශයෙන් පහත වැකි කිහිපයෙන් අප ලිපියේ කේන්ද්‍රීය න්‍යෂ්ටිය මුදාහරිමු.

එංගල්ස් දක්වන ඓතිහාසික පවුල් විකාශනයෙහි බහු පුරුෂ සේවනයේ සිට ඒකල පුරුෂයා කරා විතැන් වීමෙන් හටගත් ශිෂ්ටසම්පන්න සමාජයක ටෙඩිබෙයා යනු පෙර කී බහු පුරුෂ සංකල්පය ම සංකේතීයව ලබාගැන්මකි. එක් ටෙඩිබෙයකුට සීමා වීමේ නියමයක් හෝ නෛතික ගිවිසුමක් ස්ත්‍රියට නැති බැවිනි. එනිසා ටෙඩිබෙයාලා එසේ සිටියදී, බෝනික්කන් පසුකර අප ගල් යුගයෙන් ඔබ්බට යා යුත්තෙමු.
මේ වියමන ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න-
Tags- Teddy Bear, Female Sexuality, Theodore Roosevelt, Sigmund Freud, Carl Jung, Psychoanalysis, Anna Freud, Desmond Morris, Naked Ape, Clifford Berryman
Plus
ප්‍රතිචාර
අඩවි දත්ත
Facebook Page
Boondi Google+
Boondi RSS
ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේගෙන් තවත් වියමන්
වෙසෙස්
අරාබි සාහිත්‍යයේ ඛලීල් සලකුණ
කතා-බස්
"බොහෝ ලේඛකයන් බයයි ඇත්ත කථාකරන්න!"- අශෝක හඳගම සමග කතාබහක්
කවි
බිරියෝසා හිම හඬයි!
ගී කිය(ව)මු
සඳ, හොරෙන්- හොරෙන්- හොරෙන්- බලමු!
වෙසෙස්
එක ම ගඟට දෙවරක් නොබට මිනිසා, හෙරක්ලීටස්
තවත් වෙසෙස් බූන්දි
ආරියසේන යූ ගමගේ- සොඳුරු මතක ඉතිරි කොට නික්ම ගිය වෛද්‍යවරයා
හුදකලාව විකුණා විනෝදවෙන්න එන්න!
ස්ටීවන් හෝකින්- විශ්වය විමසයි.
ඡ්‍යෝතිෂය පදනම්වන්නේ ව්‍යාජ දෘශ්‍ය මායාවක් මතය!
පශ්චාත් සත්‍ය යුගයේ ජනමාධ්‍යයේ කාර්යභාරය අවසන්ද?
බූන්දි නව ඊමේල් ලිපිනය- editorial@boondi.lk
BoondiLets
මාක්ස් ලියයි.
......විද්‍යාව කරා වූ රජ මාවතක් නොමැත. එහි දිදිදුලන මුදුනට ළඟා වීමට අවස්ථාවක් ඇත්තේ, එහි තියුණු ගිරි හෙල් ඔස්සේ වූ වෙහෙසකර නැග්මට බිය නොවන්නවුන්ට පමණි.

[-Das... [More]
What's New | අලුතෙන්ම
Cine| "තුන්දෙනෙක්|மூவர்"- මිනිස්කම අහිමි වීම පිටුපස ඇති දේශපාලන ප්‍රශ්නය නිරාවරණය කිරීමේ අභියෝගය

10-Mins

(උපාලි අමරසිංහ) අප ජීවත්වන මේ යුගයේ සමාජ ආර්ථික දේශපාලන මූලයන්ගෙන් ඉපදී එම ක්‍රමය විසින් ම පෝෂණය කරන්නාවූ යක්ෂයාගේ හෝරාව පැමිණ කළ විනාශය... [More]
කතන්දර| "අමුතු ආච්චිගෙ අපූරු සර්කස්"- ළමා කතන්දරය [වීඩියෝව]

31-Secs

"අමුතු ආච්චිගෙ අපූරු සර්කස්" බලමුද?- පොඩිත්තන්ට විනෝදාත්මක සිංදු කතන්දරයක් [කාටූන්]- Mala Kumar හා Manisha Chaudhry ලියා, Niloufer Wadia සිත්තම් කළ... [More]
කවි| සිංහයෝ උඹ ණයයි!

25-Secs

(අමිල නන්දසිරි) හදන්නට සීගිරිය මාලිගේ
කොන්ත්‍රාත් එක ගත්තෙ
මිගාරගෙ මල්ලි වුන
ගම් සභාපතිතුමයි
වැලි ගඩොල් අපි ඇද්දෙ
උඩට කර බරෙන්මයි... [More]
කවි| 'අපේක්ෂා' - ඒක ගැලපෙන නමක්!

16-Secs

(වජිර දීප්ති වීරකෝන්) "කුසුමාවතී රත්නායක"
නම කියනකොටම
මට "ඉන්නවා" කියවුනා,
මේ ඉස්කෝලෙ නෙමේ
ඉස්පිරිතාලෙ කියලා
හාංකවිසියක් අමතක වුනා..... [More]
කතන්දර| වනවාසි සහ ලෝකවාසී

26-Mins

(මනූෂා ප‍්‍රභානි දිසානායක) මම ගමත්, නගරයක් අත්ඇරල හිටියෙ. ඒ නිසා අවුරුදු ගාණක් තිස්සෙ මම හිටියෙ වනවාසී ව. මාව අඳුනගන්න කාටවත් ම බැරිවුණා.... [More]
පොත්| අක්කරෙයිපත්තු අක්ෂර- අත්‍යවශ්‍ය හදිසි කියැවීමක්!

2-Mins

(කසුන් සමරතුංග) එක් පසෙකින් ප්‍රතිවිරුද්ධ මත දරන්නන්ගේ හිස ගසා දමන බවට ගර්ජනය කිරීම නිසා උත්කර්ෂයට නැංවෙන බ්‍රිගේඩියර්වරුන් ය. තව පසෙකින් ජාතිය වඳ... [More]
කතන්දර| අලුත් වෙමුද අවුරුද්දේ? [වීඩියෝව]

12-Secs

අලුත් අවුරුද්ද වෙනුවෙන් පොඩිත්තන්ට- චූටි ටීචර් සමග "අලුත් වෙමුද අවුරුද්දේ?"- [කාටූන්]

හඬ- මාෂා සුවනී, නයෝමි ගුණසිරි
පිටපත සහ සජීවීකරණය- බූන්දි වැ.දෙ.


[Sinhala Kids... [More]
වෙසෙස්| ආරියසේන යූ ගමගේ- සොඳුරු මතක ඉතිරි කොට නික්ම ගිය වෛද්‍යවරයා

5-Mins

(තිලක් සේනාසිංහ ) රෝගියෙකු තමන් වෙත දෙන බුලත් අත දෙස බලා එම රෝගියාට ඇති රෝග ‍සියල්ල අකුරක් නෑර විස්තර කරන විස්මිත වෙදමහතෙකු පිළිබඳව... [More]
කතන්දර| "මීයා සහ පැන්සලයා"- සෝවියට් ළමා කතන්දරය [වීඩියෝව]

13-Secs

මෙන්න පොඩිත්තන්ට රුසියාවෙන් තවත් කතන්දරයක්! වී. සුතේයෙව් ලියා සිත්තම් කළ "මීයා සහ පැන්සල" ළමා කතන්දරයේ සිංහල ප්‍රතිනිර්මාණය.

හඬ මුසුව- නයෝමි ගුණසිරි,... [More]
කවි| "නික්මෙන්න පෙර ලියමි..."

43-Secs

(ශාමිලා හුසේන්) කහපාට මල් වල තනියට
රොබරෝසියා අහුලලා තියපු
කවි වල
තුනෙන් දෙකක් ඔබට
පංගුවක් මට...... [More]
රංග| ග්‍රීක නාට්‍යයන්හි ගැබ්වන සියුස් බල විරෝධය

11-Mins

(චින්තා පවිත්‍රානි) මිනිස් විඤ්ඤාණයෙහි දෙවිදේවතාවුන් පිළිබඳ නිදන්ගත ව පවත්නා මතිමතාන්තර විවිධ සමාජ සංස්කෘතික පරිස්තිථීන්ට අනුව වෙනස් මුහුණුවරක් විශද කරයි. තම පාලනය යටතේ... [More]
ඔත්තු| අවතාරය- මාර්තු 27

12-Secs

'අවතාරය' සඟරාව ජනගත කිරීම, සම්මන්ත්‍රණය හා සිනමා දැක්ම, 2018 මාර්තු 27 අඟහරුවාදා, කොළඹ 07, ජාතික... [More]
වෙසෙස්| හුදකලාව විකුණා විනෝදවෙන්න එන්න!

5-Mins

(සරද සමරසිංහ) මේ කාලයේ සමාජයේ, විශේෂයෙන් මැද පන්තියේ මිනිසුන් සහ ගැහැණුන්ට යහළුවෝ වර්ග දෙකක් සිටිති. එක් වර්ගයක් නම් උදේ හවා හමුවෙන- අහන... [More]
කතන්දර| "පුංචි පුතුට පාඩමක්"- ළමා කතන්දරය [වීඩියෝව]

36-Secs

"පුංචි පුතුට පාඩමක්"- පොඩි දරුවන්ට ලොකුම ලොකු පාඩමක් කියා දෙන ආදරණීය කතාවක් [කාටූන්]- Alex Latimer ලියා, Patrick Latimer සිත්තම් කළ... [More]
අදහස්| සිංහලයා වඳ වෙමින් යනවද?

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) මෑතකදී බෞද්ධ භික්ෂුවක් විසින් තම 'ධර්ම දේශනයකදී' ප්‍රකාශ කොට ඇති කරුණක් මා වෙත සැලකොට සිටියේ මිත්‍රයෙකු විසින්. එවැනි කතා අපේ... [More]
ඔත්තු| මාක්ස් ලයිව් ඉන් ශ්‍රී ලංකා- අප්‍රේල් 5

21-Secs

කේ.කේ. සමන් කුමාරගේ අලුත්ම නවකතාව 'මාක්ස් ලයිව් ඉන් ශ්‍රී ලංකා' කෘතිය, 2018, අප්‍රේල් 05 වන... [More]
වෙසෙස්| ස්ටීවන් හෝකින්- විශ්වය විමසයි.

3-Mins

(නද්යා භාෂිණී අමරනායක) "විශ්වය තරම් විශාල හෝ පැරණි අන් කිසිවක් නොමැත. මා සාකච්ඡා කිරීමට කැමති ප්‍රශ්ණ කිහිපයකි; අප පැමිණියේ කොහෙන්ද? විශ්වයේ පැවැත්ම ඇතිවූයේ... [More]
රත්තරං ටික| ඔවුහු අප මෙන්ම වූ මිනිස්සු වූහ!

1-Mins

(යෙව්ගිනි යෙව්තුෂෙන්කො | ටී. අන්ද්‍රාදි) මම කුඩා කාලයේ එක් වරක් මගේ මාමාවරුන් විසින් මරා දැමුණු මුවෙකු බදා ගෙන කඳුළු සලන්නට... [More]
Boondi Dot Lk · බූන්දියේ අපේ වැඩක් · editorial@boondi.lk
Home · Currents · Raha · Sookiri · Kavi · Dosi · Music · Plus · Facebook