Facebook
Twitter
Google+
YouTube
Blog
RSS Feed
අදහස් බූන්දි
අප ඔවුන්ගෙන් වෙනස් විය යුත්තේ කෙලෙසද?
බූන්දි, 17:59:24
මා හිතවත් උපාසිකා මාතාවක් කී දෙයක් තේමා කරගෙන මෙම සටහන ලිවීමට අදහස් කලෙමි. ඇය නොවරදවාම පොහොයට සිල් සමාදන් වන, කාර්යාලයේ සෑම ආගමික වැඩසටහනකටම, භක්ති ගී වැඩසටහනකටම සම්බන්ධ වන ගව මස් නොකන අයෙකි. එනමුත් පසුගිය ආණ්ඩුවේ එක්තරා පාර්ශ්වයකගේ අනුග්‍රහය ඇතිව ක්‍රියාත්මක වූ බොදු බල සේනා නම්වූ මුස්ලිම් විරෝධී අන්තවාදී කල්ලියේ වැඩ පිළිබඳව යටි සිතේ ආශ්වාදයෙන් යුතුව පහන් සංවේගය උපදවාගෙන සිටියාය. ඇය සාමාන්‍යයෙන් මුස්ලිම්වරුන් ආමන්ත්‍රණය කරන්නේ "හම්බයින්" යනුවෙනි.

මෑතකදී කොළඹ ආනන්ද- නාලන්ද විද්‍යාල වලට ළමුන් ඇතුළත් කරගැනීමේ ක්‍රමවේදය පිළිබඳව කළ කතාබහකදී ඇය කී ප්‍රකාශයේ සාමාන්‍ය අදහස වුයේ "හම්බයින් මේ බෞද්ධ විද්‍යාල වලට කුමන පදනමින් හෝ ඇතුළත් නොකළ යුතු බවත්; එවන් තීරණයක් ගතහැකි කොන්ද පණ ඇති පාලනයක් දැන් නොමැති බවත්"ය. ඊට‍ ඌනපුරණ සැපයු තවත් උපාසිකා මාතාවක් කියා සිටියේ, ඒ අයට සහිරා විද්‍යාලය ඇති බැවින් තමන්ගේ සංස්කෘතියට ගැලපෙන අයුරින් එහි ඉගෙනීම ලැබිය හැකි බවයි.

මෙම අදහස් සම්බන්ධව සමාජයේ ප්‍රගතිශීලී ප්‍රාර්ථනාවන් ඇති මිනිසුන් දිය යුතු පිළිතුර කෙබඳු විය යුතුද?

සංස්කෘතික නොරුස්නාකම්, වෙනස්කම් අඩුකොට එමෙන්ම තම තමන්ගේ සංස්කෘතික අඩුපාඩුකම් හඳුනාගෙන ඒවා සංස්කරණය කරගත හැක්කේ වෙන් වෙන්ව ජීවත්වීම තුළින් නොව හැකිතරම් එකට, සාමුහිකව ජීවත්වීම තුළිනි. සිංහල දෙමළ බහුතරයක් සමග ජීවත් වෙමින් ඔවුන් හා මිතුරන් ලෙසින් ජීවත් වූ මුස්ලිම් අයෙකුට අන්‍ය වාර්ගික මනුෂ්‍යයෙකු තවත් මනුෂ්‍යයෙකු ලෙසින් තේරුම් යනු ඇත. එවිට (කුමන තත්ත්වයක් මත වුව) අන්‍යයෙකු කෙරෙහි බලවත් සතුරු හැඟීමක් පහල වීමට ඇති ඉඩකඩ අඩුවෙයි. එනිසා අප ප්‍රවර්ධනය කලයුත්තේ වෙන් වෙන්ව විසීම නොව විවිධ වාර්ගික හා ආගමික කොටස් සමානුයෝජනය කිරීමේ ක්‍රමවේදයකි.

ඉතිහාසයේ එක් එක් ගෝත්‍ර වශයෙන් වෙන්වෙන්ව ජීවත් වූ කාලයේ අනෙක් ගෝත්‍රය යටපත් කිරීම කිසිම දෙගිඩියාවකින් තොරව ක්‍රෑර ආකාරයෙන් කළහැකි වුයේ තම ගෝත්‍රය හැර වෙනත් පිටස්තර ගෝත්‍රයක් තමන් වැනිම මනුෂ්‍ය කොට්ඨාශයක්ය යන හැගීමක් හෝ අවබෝධයක් එකල ඔවුනට නොවීම නිසයි. නමුත් අද අපි මේ සියලු මනුෂ්‍ය ප්‍රාණීන් යනු එකම පුරුකකින් ජන්මය ලැබූ සමානයෝය යන අවබෝධය හා ඊට අදාළ මානව ප්‍රවේණි විද්‍යාත්මක සාක්ෂි සහිත ලෝකයක ජීවත් වන්නවුන් වෙමු. යම් රටක සිදුවූ බලවත් ආපදාවකදී අනෙක් සමාජ වල, රටවල වල මිනිසුන් එය දැක කම්පාවට පත්වෙයි. පොදුවේ ගත්කල මනුෂ්‍ය ප්‍රජාව දිනෙන් දින එකී අවබෝධය ඇතිව තමන් කිසිදා නොදුටු තවත් මනුෂ්‍යයෙකුට පවා උපකාර කරමින් උසස් මනුෂ්‍යත්වයක් කරා එළඹෙමින් සිටියි. සිරියාවේ දහස් ගණන් සරණාගතයින් තම රටට භාරගනිමින් ජර්මනිය ඇතුළු යුරෝපීය රටවල් (අයි.එස්. ත්‍රස්තයින්ගෙන් එල්ලවිය හැකි අවදානම පවා දරමින්) තම රාජ්‍යයේ ආරක්ෂාව පවා පරදුවට තබමින් එකී මානවවාදී ගුණය ප්‍රදර්ශනය කළෝය.

කෙසේ මුත් ජාතිවාදී ප්‍රවණතාවයන් හා ආගම්වාදී උන්මත්තකයින් පරාජය කිරීමට අසමත් රාජ්‍යයන් කිහිපයක් නිසා මෙම මානවවාදය එක්තරා ප්‍රමාණයකට තර්ජනයකට ලක්ව ඇත. අප රටේ පසුගිය පාලක රෙජීමය තුළ මෙවැනි ආගම්වාදී උන්මත්තකයින් පිරිසක් රට තුල ආගමික-වාර්ගික ගින්නක් සඳහා පසුබිම සරුකරමින් සිටියේය. ඒවා පරාජය කිරීමට එවකට ආණ්ඩුවේ මුදුනේ වැජඹුන'වුන් තුළ බලවත් අධිෂ්ටානයක් නොවුනි.

ගැටුම්කාරී තත්වයක් උත්සන්න වූ විට සමාජයේ සිටින මධ්‍යස්ථ කොටස් දුර්මුඛ කොට අන්තවාදී කොටස් වෙත ඉඩකඩ වැඩියෙන් විවර වෙයි. සමාජයේ සන්නිවේදන අවකාශය පිරී යන්නේ ගැටුම් හා ඊට‍ එරෙහි ප්‍රතික්‍රියාවන් වලිනි. එනම් එදිරිවාදිකම් මිස එය සමනය වීමේ විභවයන් නිර්මාණය නොවේ. සන්සුන් මානසිකත්වය අහිමිවී උද්වේගකර හැගීම් වලින් සමාජ මානසිකත්වය පිරීයයි. එවිට දෙපාර්ශ්වයේම ගැටුම්කාරී පාර්ශ්ව සමාජයේ සියලු ක්ෂේත්‍ර ග්‍රහණයට නතුකරගනී. එවැනි සන්දර්භයක් තුල මනුෂ්‍යයෙකුට කෙතරම් නම් ම්ලේච්ජයෙකු බවට පත්විය හැකිද යන්න දෙවන ලෝක යුද්ධයේ අත්දැකීම් අපට කියා දෙයි. එනිසා පළමු කොන්දේසිය වන්නේ මේ තත්ත්වය අවබෝධ කරගතහැකි සමාජ කොටස් ගැටුම්කාරී තත්වයක් ඇතිනොවීමට අවශ්‍ය මැදිහත්වීම කළයුතුවීමයි. ගැටුමක් මුලපිරු පසු ක්‍රමක්‍රමයෙන් එදිරිවාදිකම ඔඩුදුවා ගොස් අනෙකෙකු විනාශ කිරීමට, අනෙකාගේ සනුහරේ කෙනෙකු පවා විනාශ කිරීමට අවශ්‍ය හේතු නිර්මාණය වෙයි; විනාශය සාධාරණීයකරණය කරගැනීමට හේතු කාරණා ගොඩනැගෙයි.

මෙම අවදානම පිලිබඳ අවධාරණය මේ මොහොතට අදාළ වනුයේ, පරාජිත ජාතිවාදී කොටස් හා ආගම්වාදී උන්මත්තකයින් තම පැරණි ගිනිකෙළියට යලිත් කැසකවමින් සිටින බැවිනි.
කාටූනය- අවන්ත ආටිගල (Awantha Artigala Facebook Page)
මේ වියමන ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න-
Tags- Sri Lankan National Unity, Reconciliation, Sinhala, Tamil, Muslim, Communal Unity, Communal Violence, Ethnic Clashes, Bodu Bala Sena
Plus
ප්‍රතිචාර
අඩවි දත්ත
Facebook Page
Boondi Google+
Boondi RSS
කෙවින් කරුණාතිලකගෙන් තවත් වියමන්
අදහස්
මෙහෙව් රටේ දේශපාලනය යනු කුමක්ද?
තවත් අදහස් බූන්දි
කතිරකාරයාගේ පෙබරවාරිය- ඔබ ඇවිත් යන්න එන්න!
පහේ ළමයෙක් ජනාධිපති අංකල් සිරිසේනට ලියයි!
[සරදගේ ලියුං හැකින්ස්]- අපේ ලොක්කාගෙං පුටිංට සැරම සැර ලියුමක්
[සරදගේ ලියුං හැකින්ස්]- රට කොරන මහත්තුරු- පතති කිරි උතුරනා අවුරුදු!
රැකියා විරහිත උපාධිධාරියා මුහුණ දෙන සමාජ ඛේදවාචකය
බූන්දි නව ඊමේල් ලිපිනය- editorial@boondi.lk
BoondiLets
සොක‍්‍රටීස් කියයි.
මම ප‍්‍රජාතන්ත‍්‍රවාදය වෙත දෙවියන් විසින් දෙන ලද ඇට මැස්සෙක් වෙමි. ප‍්‍රජාතන්ත‍්‍රවාදය යනු විශාල, උතුම් අශ්වයෙකු වන අතර ඌ චලනයෙහි අලස නිසා ඌට දෂ්ට කර ජීවිතය... [More]
What's New | අලුතෙන්ම
අදහස්| කතිරකාරයාගේ පෙබරවාරිය- ඔබ ඇවිත් යන්න එන්න!

5-Mins

(නැදිමාලේ Miniහෙක්) මැතිවරණය එන්නේ එල්ලය බලා ජනතාවගේ බඩටය. කතිරය යන්නේ දේශපානඥයාගේ සාක්කුවටය. කතිරයෙන් ගොඩ ගිය පසු ආණ්ඩුව, සභාව හෝ දේශපාලනඥයාට කතිරයත් කතිරකාරයාත්... [More]
ඔත්තු| "දේශද්‍රෝහියාගේ නිර්මල හෘදය" නවකතාව පිළිබඳ කතාබහක්

6-Secs

තරංගනී රෙසිකා ප්‍රනාන්දුගේ "දේශද්‍රෝහියාගේ නිර්මල හෘදය" නවකතාව පිළිබඳ සංවාදයක්, 2018 ජනවාරි 27, සෙනසුරාදා, ප.ව. 2.30ට,... [More]
අදහස්| පහේ ළමයෙක් ජනාධිපති අංකල් සිරිසේනට ලියයි!

2-Mins

අපේ පුතණ්ඩියා පහේ. මිනිහා සිස්සත්තෙට පාඩම් කරන මේසෙ උඩ හතරට පහට නමපු ලියුමක් තිබ්බා. මං කොල්ලා එහෙ මෙහෙ වෙනකල් ඉඳලා... [More]
වෙසෙස්| එකල්හී ස්ත්‍රී නිදහස කෙබඳු වී ද යත්- ඇතන්ස් සහ ස්පාර්ටා

5-Mins

(මහේෂි බී. වීරකෝන්) පුරාතන ග්‍රීක පෞර රාජ්‍යන් පිළිබඳ අධ්‍යනය කිරීමේදී ප්‍රමුඛස්ථානයක් ගනුයේ ඇතන්ස් සහ ස්පාර්ටා යන පෞර රාජ්‍යයන්ය. එකිනෙකට වෙනස් වූ දේශපාලනික සහ... [More]
කතන්දර| "කොණ්ඩෙ කපන කොටි බාබර්"- ළමා කතන්දරය [වීඩියෝව]

45-Secs

"කොණ්ඩෙ කපන කොටි බාබර්"- පොඩිත්තන්ට විනෝදාත්මක කතන්දරයක් [කාටූන්]- Rohini Nilekani ලියා, Angie හා Upesh සිත්තම් කළ "The Haircut" ළමා කතන්දරයේ... [More]
BoondiLets| ග්‍රවුචෝ මාක්ස් කියයි.
මං හිතන්නේ ටෙලිවිෂනය මාරම 'අධ්‍යාපනික'යි. මොකද, මොකෙක් හරි ඒක ඔන් කරන ඕනෙම වෙලාවක මං කරන්නේ, වෙන කාමරේකට ගිහිල්ලා හොඳ පොතක් කියවන එකයි!
කවි| නැගිටපන් බණ්ඩාර

28-Secs

(ඉරේෂා මධුවන්ති) ගොජ දමන පෙණ කැටිති ගොඩවැදී කට අගට
ඊ වේගයෙන් පනී දිවි පුදා හුළඟකට
විසිර පාවුල බැබිල, මියණ පත් අතු අතර
පිහි තලේ හේදුවා කඳුලකින් මහ කිතුල

වරපටින් වැළඳ වාරුව කිතුලෙ කඳ බඩට... [More]
වෙසෙස්| තෙත්බිම් පුරා අසූචි විසුරුවන 'සහස්‍රයේ නගරය'

7-Mins

(කපිල මහේෂ් රාජපක්ෂ) මානව වර්ගයා වනගත දිවියෙන් නික්ම ගංගා නිම්න ආශ්‍රිතව ශිෂ්ටාචාර ඇරඹු අවදියේ මුහුණ දුන් නව අභියෝග අතර ප්‍රමුඛ ගැටලුවක් වුයේ එතෙක්... [More]
අදහස්| [සරදගේ ලියුං හැකින්ස්]- අපේ ලොක්කාගෙං පුටිංට සැරම සැර ලියුමක්

2-Mins

රුසියාවේ ඉන්න මගේ යාළුවෙකුගෙන් හදිස්සියේම කෝල් එකක් ආවා. මිනිහා එහා පැත්තේ ඉඳගෙන බොහෝම සන්තෝසෙන් කෑ ගහන්න පටන් ගත්තා. "කියල වැඩක්... [More]
කතන්දර| "කණ්ණාඩියෙ හැංගි හොරා"- ළමා කතන්දරය [වීඩියෝව]

38-Secs

"කණ්ණාඩියෙ හැංගි හොරා"- පොඩිත්තන්ට ලස්සන පුංචි කතන්දරයක් [කාටූන්]- Rachita Udaykumar ලියා, Suvidha Mistry සිත්තම් කළ "My Best Friend" සිඟිති කතන්දරයේ... [More]
කවි| අතුරුදහන්වූවන් හඳුනා ගැනීමේ පෙරෙට්ටුව

27-Secs

(කසුන් හර්ෂණ) මැයි මහේ සාපයට පහන් පෙළ ඇවිලූ ව,
දුක් ගීය තමා ඒ කන්ද උඩ වැහි කළුව
සඳ එහෙම නෑවිත් පොරවද්දී රෑ සළුව
නංගි අපි කෑවේ ගින්දරේ කොස් පළුව

විඩාබර දෙනෙත් අග රැඳුනාම ඉඟි නළුව... [More]
කතා-බස්| "ජාතිය තීරණය කරන්නේ ලේ නෙවෙයි; සංස්කෘතිය!"- නැගෙනහිර වෙරළෙන් ඇසුණු හඬ- හඳගම සමග කතාබහක්

9-Mins

(කේ.ඩී. දර්ශන) මේ දිනවල අයිටීඑන් නාලිකාවේ විකාශය වන "නැගෙනහිර වෙරළෙන් ඇසෙන" ටෙලි නාට්‍යය දුවන රැල්ලට හාත්පසින් ම වෙනස් මානයකුයි නියෝජනය කරන්නේ. එක... [More]
අදහස්| [සරදගේ ලියුං හැකින්ස්]- රට කොරන මහත්තුරු- පතති කිරි උතුරනා අවුරුදු!

2-Mins

අලුත් අවුරුද්දේ උදේ පාන්දර ගෙදර ලියුම් පෙට්ටිය ඇරල බලනකොටයි මං දැක්කෙ, රටේ ලොකු ලොකු උන්නැහේලා මට අලුත් අවුරුදු සුබ පැතුම්... [More]
කවි| කුණු නොවෙන ප්‍රේමයක්

36-Secs

(කුෂාන් ශාලික) කන්ද පාමුල ගෙන්දගම් නිම්නෙක
හැටේ වත්තේ ලස්සනම හරියක
මම හිටියෙ ලෑලි ගෙදරක
ඒ දවස් වල

කන්ද මුදුනේ ඉඳුල් අතරට... [More]
BoondiLets| ඒබ්‍රහම් ටී. කොවූර් කියයි.
තමන් විසින් පානු ලබන ඊනියා ප්‍රාතිහාර්යයන් පරීක්ෂාවට ලක් කිරීමට ඉඩ නොදෙන්නා තක්කඩියෙකි. එබඳු පරීක්ෂා කිරීමකට ධෛර්යය නොමැත්තා පහසුවෙන් මුළාවේ වැටෙන්නෙකි. පරීක්ෂාවකින් තොරව සියල්ල විශ්වාස කිරීමට... [More]
කතන්දර| චිත්‍ර ප්‍රදර්ශනය

2-Mins

(අනුෂ්ක තිලකරත්න) පොඩි එවුන්ගෙ චිත්‍ර ටික නම් ඔක්කොම ලැබුනා. ගිය සැරේ වගේම මේ සැරෙත් ශාලාවෙ ඉඩ මදි වෙයි. කමක් නෑ කොහොම හරි... [More]
ඔත්තු| "ගුත්තිල කාව්‍ය" වේදිකාවට!

13-Secs

"ගුත්තිල කාව්‍ය"- අඛිල සපුමල්ගේ නවතම සංගීත නාට්‍යයේ මංගල දැක්ම, 2018 ජනවාරි 11 වන දින, ලයනල්... [More]
කවි| වයාපන් ලුද්මිලා චෙලෝමය පෙම් ස්වරය

24-Secs

(මලිත් දිලූෂ නානායක්කාර) ලුද්මිලා,
හදවතත් ඇතැම් විට විපිළිසර ස්වර පෙළක්
විටෙක උච්චව විටෙක මන්ද්‍රව හඬ නැඟෙන
ස්ථායී තැන්වලත් අස්ථායී වෙන
සෘති අස්ථාවර ව ළතැවෙන
විරහ ගී ගැයෙන්නේ එතකොට;... [More]
Boondi Dot Lk · බූන්දියේ අපේ වැඩක් · editorial@boondi.lk
Home · Currents · Raha · Sookiri · Kavi · Dosi · Music · Plus · Facebook