Facebook
Twitter
Google+
YouTube
Blog
RSS Feed
වෙසෙස් බූන්දි
ඡ්‍යෝතිෂය පදනම්වන්නේ ව්‍යාජ දෘශ්‍ය මායාවක් මතය!
බූන්දි, 18:27:16
ඡ්‍යෝතිෂයේ ඇති මුලික මිත්‍යාව නම් "පෙනෙන අහස සත්‍යයකි" යන්නයි. අපට පෙනෙන අහස යනු ග්‍රහ වස්තූන් වල ඇත්ත පිහිටීම නොවේ. අනෙක් අතට පෙනෙන වස්තූන් වලට වඩා අතිවිශාල දුර හේතුවෙන් නොපෙනෙන වස්තූන් ප්‍රමාණය විශාල බව ද අද අපි දනිමු. ඊට අමතරව අඳුරු පදාර්ථ (හෙවත් Dark Matter) කළු කුහර (හෙවත් Black holes) වැනි පදාර්ථමය නොවන නමුත් ගුරුත්වාකර්ෂණයක් ඇති තාරකා විද්‍යාත්මක අවස්ථා සහ සංසිද්ධි විශ්වයේ පවතී. ඒවා ඡ්‍යෝතිෂයට අදාළ නොවන්නේ කෙලෙසද කියා ඒ කිසිවෙක් පැහැදිලි නොකරයි. ප්‍රබල දුරේක්ෂ නොමැති එවකට පියවි ඇසට පෙනෙන දීප්තිමත් තරු පමණක් යාකරමින් මවාගත් හැඩරුවකට නමක් යොදා රාශියක් ලෙස හඳුන්වා දුනි. ඒ මනඃකල්පිත රාශි අපේ දෛනික ජීවිතයේ ඉරණම තීන්දු කරනවා යැයි විශ්වාස කිරීම මුග්ධභාවයකි.

පියවි ඇසට පෙනුණු අහසේ තරු හා ග්‍රහලෝක වල චලිතය තුල තිබෙන වාර්ෂික රටාව එක් එක් පුද්ගලයාගේ දෛනික ජීවිතයේ ඉරණම තීන්දු කරන්නේය යන පුරාණ විශ්වාසය පදනම් කරගනිමින් බිහිවූ මෙම ඡ්‍යෝතිෂය විශ්වාසය කිසිදු පදනමක් නැති මිත්‍යාවක් බව තේරුම්ගැනීමට නූතන තාරකා විද්‍යාව පිලිබඳ ලොකු දැනුමක් අවශ්‍ය නොවේ. අපට පෙනෙන අහස යනු, පෘථිවිය නිශ්චලව පවතින අතර සූර්යයා ඇතුළු අනෙක් ග්‍රහලෝක අප වටා භ්‍රමණය වේය යන දෘශ්‍ය මායාව තුළින් ගොඩනැගුනකි. එහෙත් අපි අද දන්නා පරිදි පෘථිවිය (තමා වටා භ්‍රමණයක යෙදෙමින්) සූර්යයා වටා ද භ්‍රමණය වනවා මිස සූර්යයා පෘථිවිය වටා භ්‍රමණය නොවන වග තහවුරු කොට ඇත. අපේ සෞර ග්‍රහ මණ්ඩලයේ අනෙක් ග්‍රහලෝකයන් ද භ්‍රමණය වන්නේ (අපේ තරුව වන) සූර්යයා වටාය.

ඡ්‍යෝතිෂය විශ්වාසය බිහිවන්නේ මේ මුලික දැනුම පවා නොමැති වකවානුවකයි. අප අතීතයේ දැනුම උපයාගත්තේ ඉතා සෙමිනි. මෑත සියවස් දෙකතුනකදී මෙන් වේගවත්ව නොවේ. කොටින්ම යාන්ත්‍ර විද්‍යාව ඇතුළු සමස්ත විද්‍යාවේ වේගවත්ම පිම්ම ලෙස සැලකෙන රෝදය සොයාගත්තේ (දැනට ඇති සාක්ෂි අනුව) මීට අවුරුදු 4000කට පමණ පෙර කුඹල්කරුවන් විසිනි. ඒ ජ්‍යාමිතික ව්‍යුහය සිරස් අතට රෝදයක් ලෙස යොදා ගත හැකි බව අවබෝධ කරගත්තේ ඊට‍ත් අවුරුදු 500 කට පමණ පසුවය. අතීතයේ දැනුම වර්ධනය වුයේ එලෙසය. එවන් අතීතයක බිහිවූ "විශ්වාසයක්" "විද්‍යාවක්" වන්නේ කෙලෙසද?

යම්කිසි විෂයයක් විද්‍යාවක් වන්නේ ක්‍රමානුකුලව ගොඩනැගෙන දැනුමක් මානව ශිෂ්ටාචාරයට (හෝ සමස්ත ලෝකයට) යම් ප්‍රයෝජ්‍යතා මෙවලම් බිහිවීම තුලින් හෝ විධික්‍රමයක් හෝ දැනුම් පද්ධතියක් ලෙස ස්ථාපිත වීමෙන් හෝ එසේත් නැත්නම් විවිධ අයුරින් තහවුරු වී විවිධ අදියරයන් වෙත වර්ධනය වෙමින් තවදුරටත් එය පරීක්ෂණයන් තුලින් නිරවුල් වූ පසුවයි.

ආලෝක ශක්තිය යනු කුමක්ද එහි තරංගමය ස්වභාවය, තරංග ආයාමය, එහි අඩංගු ශක්තිය, එම ගුණාංග මනිනු ලබන උපකරණ-මෙවලම්, ආලෝක ශක්තිය වෙනත් ශක්ති ස්වභාවයකට පරිවර්තනය කරන්නේ කෙසේද යන්න මෙන්ම එම ශක්තියෙන් වැඩ ගන්නේ කෙසේද යන්න ඊට‍ අදාළ විද්‍යාව තුල ඉදිරිපත් කොට ඇත; ගණනය කිරීමට අදාළ සූත්‍ර ගොඩනගා ඇත. ඡ්‍යෝතිෂය විශ්වාසය තහවුරු කිරීමට එලෙස න්‍යායික පදනමක් නොමැති අතර තාරකා විද්‍යාවේ වර්ධනයත් සමගම සිදුවුයේ වඩාත් නිරවුල්ව ඡ්‍යෝතිෂය මිත්‍යාවක් වන ආකාරය විද්‍යාත්මකව තහවුරු වීමයි.

විශ්වයේ විශාලත්වය තාරකා භෞතික විද්‍යාව තුලින් අවබෝධ වීමත් සමගම එක් එක් තාරකා සහ වෙනත් වස්තූන් හා පද්ධතීන් කෙතරම් ඈතින් පිහිටන්නේ ද ඒවා කෙතරම් වේගයන්ගෙන් චලනය වන්නේද යන දැනුම අපට ලැබුණි. කිලෝමීටර් පහළොස් කෝටියක්‌ දුරින් තිබෙන අපේ (තරුව වන) සූර්යයාගේ ආලෝකය අප කරා ඒමට විනාඩි අට හමාරක් පමණ ගතවේ. අපට ආසන්නයේම ඇති ඊළඟ තරුව වන ප්‍රොක්සිමා සෙන්චුරි නම් තරුවේ ආලෝකය අප වෙත ලඟාවීමට අවුරුදු 4 මාස 3ක පමණ කාලයක් ගතවේ. එය එතරම් දුරකින් පිහිටා ඇත. [ආලෝක තරංග වල වේගය තත්පරයකට කිලෝමීටර් ලක්ෂ තුනක් පමණවේ.] එයින් අදහස් වන්නේ මේ මොහොතේ එම තරුව මියගිය ද මේ මොහොතේ නිකුත්වූ ආලෝකය අප කරා ලඟා වන්නට තව වසර 4 මාස 3ක් ගතවන බවයි. මේ මොහොතේ අපි ප්‍රොක්සිමා සෙන්චුරි නම් තරුව දකිනවා යන්නෙන් අදහස් වන්නේ මීට වසර 4 මාස 3කට පෙර එයින් නිකුත්වූ ආලෝකය අප වෙත පැමිණ ඇති බවයි.

මේ මොහොතේ එම තරුව විනාශ වුවද තව වසර 4 මාස 3ක් ගතවන තුරුම එම තරුව අපට දිස්වනු ඇත. ඈත තිබෙන සමහර තරු වලින් නිකුත්වන ආලෝකය අප කරා ලඟාවීමට වසර ගණනක් (සමහරවිට වසර දහස් ගණනක්) ගතවේ. ඒ කාලය තුල එම වස්තූන් අපට පෙනෙන පිහිටුමට වඩා වෙනත් පිහිටුමක් කරා ගමන්කොට ඇත. මක්නිසාද විශ්වයේ සෑම වස්තුවක්ම චලිතයන් ගණනාවක නියැලෙන බැවිනි. උදාහණයක් වශයෙන් පෘථිවිය තමා වටා භ්‍රමණය වන අතර සූර්යයා වටාද පරිභ්‍රමණයක නියැලෙයි. සූර්යයා ද ඔහු අයත්වන මන්දාකිණිය තුළ අනවරත චලිතයක නියැලෙයි. එනම් අපේ පෘථිවිය ඇතුළු ග්‍රහ මණ්ඩලය ද රැගෙන සූර්යයා ඒ ගමනේ නියැලෙයි. මන්දාකිණිය ද, මන්දාකිණි පොකුරක් තුළ තවත් චලිතයක නියැලෙන නිසා අපේ පෘථිවිය එකී චලිතයන්හි ද නියැලෙනු ඇත. ඊට අමතරව විශ්වය ප්‍රසාරණය වේ. එයද තවත් "චලිතයකි". මෙලෙස මේ ග්‍රහ තාරකා හා පද්ධති චලිතයන් ගණනාවක නියැලෙයි.

මේ අනුව සමහර රාශි වල අපට පෙනෙන තරුවක් පිහිටියේ ආලෝක වර්ෂ දහසකට වඩා ඈතින් විය හැකිය. එනම් ඒ තරු අපට පෙනෙනවා යන්නෙන් අදහස් වන්නේ මීට‍ අවුරුදු දහසකටත් පෙරාතුව නිකුත්වූ ආලෝකය "දැන්" අප දකිනවා යන්නය. පෙනෙන දේ එම වස්තුවේ සැබෑ පිහිටීම නොවන වග මේ අනුව තේරුම්ගත යුතුය. එනිසා පියවි ඇසට පෙනෙන තරු හා පෙනෙන අනෙකුත් වස්තූන් ඒවායේ ඇත්ත පිහිටුම් නොවන වග අවබෝධ කර දීමට මීටත් වඩා කරුණු දැක්වීමක් අවශ්‍ය නොවේ.

ආලෝකය නිකුත්වූ මොහොත හා එම ආලෝකය (මෙම විශාල දුර තරණය කොට) අප කරා ලඟා වීමට ගතවන කාලය තුළ එම වස්තුව චලිතයක නියැලෙන බැවින් නියත ලෙසම අපට පෙනෙන පිහිටුමට වඩා වෙනස් පිහිටුමක් කරා ගොස් ඇත. එනිසා ව්‍යාජ පිහිටුමක් මත සකස්වූ ඡ්‍යෝතිෂය විශ්වාසය, නූතන තාරකා විද්‍යාව විසින් අහෝසි වන ආකාරය අධ්‍යයනය කිරීම කදිම බුද්ධිමය අභ්‍යාසයකි.

එනිසා ඡ්‍යෝතිෂය යනු ගණිතයක් හෝ ශාස්ත්‍රයක් නොවේ. එය ශාස්ත්‍රයක් යැයි පවසන අයෙකු ඒ ශාස්ත්‍රය න්‍යායිකව හා සූත්‍ර ආශ්‍රයෙන් පෙන්විය යුතුය. එම "ශාස්ත්‍රය" පදනම්කොට ගෙන මෙවලම් තැනිය යුතු වෙයි; විද්‍යාවක් තවත් විද්‍යාවන් හා අනුකලනය වන ආකාරයට ඡ්‍යෝතිෂය අනෙක් විද්‍යාවන් හා අනුකලනය වන ආකාරය පෙන්විය හැකිවිය යුතුය. භෞතික විද්‍යා නියමයන් පෘථිවියේ දී මෙන්ම චන්ද්‍රයා මතදී ද වලංගු වෙයි; වෙනත් ග්‍රහලෝකයකදී ද වලංගු වෙයි. හැකිනම් ඡ්‍යෝතිෂය චන්ද්‍රයා මතුපිටදී වලංගු වන ආකාරය පෙන්වා දෙන ලෙස ලංකාවේ සිටින ඡ්‍යෝතිෂ විශාරදයින්ට අභියෝග කිරීමට කැමැත්තෙමි. ‘පෙනෙන අහස’ මුලික පදනම වූ ආචීර්ණ කල්පික විශ්වාසයක්, නූතන තාරකා විද්‍යාවෙන් ණයට ගත් දේවල් වලින්වත් ගොඩගන්නට නොහැකි වග තාරකා විද්‍යාවේ මූලික දැනුම ඇසුරු කල අයෙකුට පවා ප්‍රත්‍යක්ෂ වනු ඇත.
මේ වියමන ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න-
Tags- Astrology, Astronomy, Superstitious Beliefs, Science, Celestial Object, Sun, Earth, Moon, Stars, Solar System Planets
Plus
ප්‍රතිචාර
අඩවි දත්ත
Facebook Page
Boondi Google+
Boondi RSS
තාරක වරාපිටියගෙන් තවත් වියමන්
අදහස්
සිංහලයා වඳ වෙමින් යනවද?
අදහස්
මේ "අහවල් FM" වහුකුණු රේඩියෝවයි!
අදහස්
අපේ මධ්‍යම පන්තියේ නුතන සංස්කෘතික විලාසිතාව!
අදහස්
ගල්කිස්සේ ප්‍රහාරය: අන්තවාදයේ නරුම මුහුණුවරයි!
අදහස්
ගබ්සාව සහ දෙවියන් වහන්සේගේ සැලැස්ම!
තවත් වෙසෙස් බූන්දි
මානව සමාජයේ මීළඟ විප්ලවය 'දත්තවාදය'ද?
ආරියසේන යූ ගමගේ- සොඳුරු මතක ඉතිරි කොට නික්ම ගිය වෛද්‍යවරයා
හුදකලාව විකුණා විනෝදවෙන්න එන්න!
ස්ටීවන් හෝකින්- විශ්වය විමසයි.
පශ්චාත් සත්‍ය යුගයේ ජනමාධ්‍යයේ කාර්යභාරය අවසන්ද?
බූන්දි නව ඊමේල් ලිපිනය- editorial@boondi.lk
BoondiLets
ලියොන් ට්‍රොට්ස්කි ලියයි.
ඓතිහාසික වඩදිය බාදිය ගැලීම් පාලනය වනුයේ ඒවාටම සුවිශේෂී වූ නියාමයන් මගිනි. හුදු නොඉවසිලිවන්තබව ඒවායේ වෙනස්වීම ඉක්මන් කරන්නේ නැත. ඓතිහාසික පර්යාලෝකය දැකීමට මා හුරුපුරුදුව ඇත්තේ මගේ... [More]
What's New | අලුතෙන්ම
කතන්දර| "නුවණක්කාර කපුටුහාමි"- ළමා කතන්දරය [වීඩියෝව]

10-Secs

"නුවණක්කාර කපුටුහාමි"- පොඩිත්තන්ට ඊසොප්ගේ උපමා කතාවක් [කාටූන්]

හඬ- නයෝමි ගුණසිරි, මාෂා සුවනි
පිටපත සහ සජීවීකරණය- බූන්දි වැ.දෙ.


[Sinhala Cartoon Kids Story -THIRSTY CROW-... [More]
කතන්දර| විරාම ලකුණු

7-Mins

(යශෝධා සම්මානි ප්‍රේමරත්න) "රායා, ඔයාට තේරෙනවද මම කියන දේ?" මම එකපාරටම පොළොවට වැටුනා. පොළව තිබුනේ බිම් මට්ටමට තට්ටු විසි එකක් උඩින්, කලබල නගරයක... [More]
කවි| හැරයාම

13-Secs

(තරින්ද්‍ර ගලහේන) නටුවකින් ගිලිහී වැටෙන
දුඹුරු පතක වන්
සොඳුරුවූ දුක්මුසු බවක් ඇත
ක්ෂය වෙමින් යන
සෑම ආදරයකටම...... [More]
ඔත්තු| කවි පොත් තුනක්- මැයි 26

11-Secs

ටිම්රාන් කීර්තිගේ "පෙම්බරියගෙන් වෙන් වුණ ලූලෙක් හැරෙයි ඇලකට", දිමුතු ප්‍රදීප් පෙරේරාගේ "ගඟුලක් ව නවතිමි", ඩොමිනික්... [More]
අදහස්| ඒ ඇගේ අහසයි!

4-Mins

(මහේෂි බී. වීරකෝන්) ශ්‍රී ලාංකේය සන්දර්භයේදී ස්ත්‍රීය හා ඇගේ විමුක්තිය යන කතිකාවත තුළ අඩු අවධානයක් දෙන මාතෘකාවක් වේ නම් ඒ ස්ත්‍රී ලිංගිකත්වය (Female... [More]
ගී කිය(ව)මු| ග්‍රීස් ගහේ මුදුනට ම ගියා මම- ඇය අවුරුදු කුමරිය වෙන්න ගියා!

6-Mins

(කේ.ඩී. දර්ශන) අජිත් කුමාරසිරි ගයන "ග්‍රීස් ගහේ මුදුනට ම ගියා මම" සම්මත ගීත ආකෘතිය ඉක්මවා ගිය ගීතයකි. ආකෘතිය අතින් මෙන් ම අදහස්... [More]
කතන්දර| "මොනවද මේ දවල් හීන?"- ළමා කතන්දරය [වීඩියෝව]

35-Secs

"මොනවද මේ දවල් හීන?"- පුංචි අපේ පුංචි හීන ගැන පුංචි කතාවක්! [කාටූන්]- Cristy Zinn ලියා, Mary-Anne Hampton සිත්තම් කළ "What... [More]
වෙසෙස්| මානව සමාජයේ මීළඟ විප්ලවය 'දත්තවාදය'ද?

4-Mins

(සරද සමරසිංහ) මානව සමාජය වැඩවසම්, සමාජවාදී, ලිබරල් සහ පශ්චාත් ලිබරල් ආදී යුගයන් පසුකර පෑමිණ, ඉතා සංකීර්ණ සමාජ හා දේශපාලන යුගයක් අබියස සිටින... [More]
Cine| ලෙස්ටර්- සිනමා අඹරේ මැකී ගිය රිදී රේඛාව

5-Mins

(චන්දන ගුණසේකර) මගේ මතකය නිවැරදි නම් ඒ අසූව දශකයේ නිකින්න විය. නිල්වන් අහස ඉතා සැඩ පරුෂව දැවුණු හිරු සිඳී ගිය වැව් මත... [More]
Cine| "තුන්දෙනෙක්|மூவர்"- මිනිස්කම අහිමි වීම පිටුපස ඇති දේශපාලන ප්‍රශ්නය නිරාවරණය කිරීමේ අභියෝගය

10-Mins

(උපාලි අමරසිංහ) අප ජීවත්වන මේ යුගයේ සමාජ ආර්ථික දේශපාලන මූලයන්ගෙන් ඉපදී එම ක්‍රමය විසින් ම පෝෂණය කරන්නාවූ යක්ෂයාගේ හෝරාව පැමිණ කළ විනාශය... [More]
කතන්දර| "පොඩි සාදුගෙ කතන්දරේ" [ළමා කාටූන් වීඩියෝව]

31-Secs

"පොඩි සාදුගෙ කතන්දරේ"- බුදු සිරිතෙන් පොඩිත්තන්ට ආදර්ශමත් කතන්දරයක් [කාටූන්]- Arvind Gupta ලියා, Debasmita Dasgupta සිත්තම් කළ 'What happened to the... [More]
කවි| සිංහයෝ උඹ ණයයි!

25-Secs

(අමිල නන්දසිරි) හදන්නට සීගිරිය මාලිගේ
කොන්ත්‍රාත් එක ගත්තෙ
මිගාරගෙ මල්ලි වුන
ගම් සභාපතිතුමයි
වැලි ගඩොල් අපි ඇද්දෙ
උඩට කර බරෙන්මයි... [More]
කවි| 'අපේක්ෂා' - ඒක ගැලපෙන නමක්!

16-Secs

(වජිර දීප්ති වීරකෝන්) "කුසුමාවතී රත්නායක"
නම කියනකොටම
මට "ඉන්නවා" කියවුනා,
මේ ඉස්කෝලෙ නෙමේ
ඉස්පිරිතාලෙ කියලා
හාංකවිසියක් අමතක වුනා..... [More]
අදහස්| හිත් මත බර අඩි තබමින් "සහෝදරයා" නික්ම ගිය පසු...

5-Mins

(චන්දන ගුණසේකර) අවසාන භෝජන සංග්‍රහය සහ ජුදාස්ගේ පාවාදීම සිදුවූ මහ සිකුරාදාවෙන් ඇරඹුණු පසුගිය සති අන්තය ජේසුතුමන්ගේ උත්ථානය සිදුවූ පාස්කු ඉරිදාවෙන් අවසන් වූයේ... [More]
අදහස්| විරහවේ නොස්ටැල්ජියාව, ආදරය සහ කවිය

3-Mins

(ක්‍රිෂාන් රත්නායක) ජීවිතය යනු බුද්ධීමය සහ භාවමය තල අතර දෝලනයකි. සෑම සංසිද්ධියක ම, සෑම ප්‍රපංචයක ම සෑම සමාජ භූමිකාවක ම පාහේ පවතින්නේ... [More]
කතන්දර| "හිපෝට හරි දාංගලේ"- ළමා කතන්දරය [වීඩියෝව]

36-Secs

"හිපෝට හරි දාංගලේ"- පොඩිත්තන්ට තවත් ලස්සන කතන්දරයක් [කාටූන්]- Sam Beckbessinger ලියා, Megan Andrews සිත්තම් කළ "Hippo Wants to Dance" ළමා... [More]
පොත්| සවන් දෙන්න! මේ අමිහිරි මතක අතීතයක සිට එන "අන්තිම දුම්රිය"යි!

8-Mins

(චන්දන ගුණසේකර) "නිලට හුරු අළු පාටට හැරී තිබුණු උතුරු ක්ෂිතිජය ලා රතු පැහැයක් ගත්තේය. ලා රත නැවත තඹ පැහැයට හැරුණි. අනතුරුව එය... [More]
කතන්දර| "අමුතු ආච්චිගෙ අපූරු සර්කස්"- ළමා කතන්දරය [වීඩියෝව]

31-Secs

"අමුතු ආච්චිගෙ අපූරු සර්කස්" බලමුද?- පොඩිත්තන්ට විනෝදාත්මක සිංදු කතන්දරයක් [කාටූන්]- Mala Kumar හා Manisha Chaudhry ලියා, Niloufer Wadia සිත්තම් කළ... [More]
Boondi Dot Lk · බූන්දියේ අපේ වැඩක් · editorial@boondi.lk
Home · Currents · Raha · Sookiri · Kavi · Dosi · Music · Plus · Facebook